Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Vaio VGN-FW11E

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Vaio VGN-FW11E (Laptops (Bärbara datorer)) 1 8.785714 (13) Inga priser

Postad 18 September 2008 - 21:03

viktorjonasson
  • viktorjonasson
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Tjena! Lever den här tråden fortfarande?

Precis köpt en Vaio av denna modell som alla talar så gott om...
Jag är supernöjd i stort sett men är lite besviken på svärtan i skärmen. Jag upplever den väldigt gråaktig. Någon skrev innan att man kunde sänka ljusstyrkan på skärmen, hur gör man det? Har varit inne och petat lite i färginställningar (ATI Controlcenter) men utan resultat... Nån som har en idé?

Mvh t0bi

Du sänker ljusstyrkan genom "Fn+F5" och ökar genom "Fn+F6" ("Fn" hittar du till höger om "Ctrl")
Jag har dock inte upplevt skärmen på något negativt sätt så jag vet inte om du kan göra något ytterliggare.

Postad 23 September 2008 - 13:55

Suedish
  • Suedish
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Tjena.

Dags för nördfrågan då :)
Jag är precis på vippen att köpa denna så fort lönen dimper ner på kontot, har dock en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på. Gillar ju verkligen formatet på skärmen, måste vara mycket bättre för filmer, men hur blir det när man kör fullscreen i spel tex? Själv spelar jag inte mycket förutom wow vilket den lär klara av utan minsta bekymmer på typ max inställningar. Men om man kör fullscreen som sagt, blir det snyggt eller blir bilden "utdragen" eftersom spelen inte är optimerade för det här bildförhållandet?

.. hoppas på ett snabbt svar så jag kan kila iväg o köpa den på torsdag ;)

Postad 23 September 2008 - 19:29

viktorjonasson
  • viktorjonasson
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Tjena.

Dags för nördfrågan då :)
Jag är precis på vippen att köpa denna så fort lönen dimper ner på kontot, har dock en liten fråga som jag hoppas någon kan svara på. Gillar ju verkligen formatet på skärmen, måste vara mycket bättre för filmer, men hur blir det när man kör fullscreen i spel tex? Själv spelar jag inte mycket förutom wow vilket den lär klara av utan minsta bekymmer på typ max inställningar. Men om man kör fullscreen som sagt, blir det snyggt eller blir bilden "utdragen" eftersom spelen inte är optimerade för det här bildförhållandet?

.. hoppas på ett snabbt svar så jag kan kila iväg o köpa den på torsdag :)

Jag spelar inte mycket spel på Vaion eftersom jag har en stationär speldator men jag har märkt att många spel stödjer 16:9 i upp till 1600x900 och gör de inte det så finns det ofta ett mellanting på lite lägre upplösningar där bilden blir lite utdragen men inte så att det stör märkvärdigt. Men som sagt jag har inte så stor erfarenhet av det. Annars är jag jättenöjd med datorn, har fungerat klockrent, så jag kan rekommendera ett köp!

Postad 25 September 2008 - 13:46

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Tjena, funderar på att beställa den nya modellen FW11S (blu-ray och dubbla lampor i skärmen) men blev lite osäker angående HDDn som tydligen bara spinner på i 4200 RPM... Märks detta av om man använder dator till mkt bildbehandling (photoshop), flash och andra lite tyngre apps, eller fungerar det OK?

Postad 25 September 2008 - 15:59

viktorjonasson
  • viktorjonasson
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Tjena, funderar på att beställa den nya modellen FW11S (blu-ray och dubbla lampor i skärmen) men blev lite osäker angående HDDn som tydligen bara spinner på i 4200 RPM... Märks detta av om man använder dator till mkt bildbehandling (photoshop), flash och andra lite tyngre apps, eller fungerar det OK?

S-modellen är den enda av de tre som har den hastigheten, lite märkligt. Hursomhelst så har jag E-modellen vars hårddisk snurrar i 5400 och jag har hållit på med mycket videoredigering vilket har fungerat klockrent. Det var ju inte riktigt vad du frågade efter :P men jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Jag tror dock inte att det ska vara något problem eftersom det är en fullfjädrad multimediadator med annars höga prestanda.

Postad 27 September 2008 - 09:50

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

S-modellen är den enda av de tre som har den hastigheten, lite märkligt. Hursomhelst så har jag E-modellen vars hårddisk snurrar i 5400 och jag har hållit på med mycket videoredigering vilket har fungerat klockrent. Det var ju inte riktigt vad du frågade efter ;) men jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer. Jag tror dock inte att det ska vara något problem eftersom det är en fullfjädrad multimediadator med annars höga prestanda.

Tack för svar! Ja, jag såg att S-modellen faktiskt var den enda i denna serie (FW) som hade 4200 RPM-HDD, vilket är skitskumt egentligen, eftersom den ska betraktas som seriens "toppmodell"...?! Fattar inte hur Sony tänkte här faktiskt?? Får helt enkelt avvakta med mitt köp tills jag vet mer angående skillnaden mellan 4200 vs 5400 RPM...

Redigerat av ajzman, 27 September 2008 - 15:48.

Postad 28 September 2008 - 21:20

almost
  • almost
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Det allra bästa vore om man kunde övertala Sony att släppa FW11J-modellen som för tillfället säljs i Tyskland och Spanien. Kolla in specsen på sonystyle.de så förstår ni varför. :( Inte är den särskilt dyr heller.

Postad 29 September 2008 - 08:19

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Det allra bästa vore om man kunde övertala Sony att släppa FW11J-modellen som för tillfället säljs i Tyskland och Spanien. Kolla in specsen på sonystyle.de så förstår ni varför. ;) Inte är den särskilt dyr heller.

Verkligen! Den har ju likadan skärm som S-modellen (dubbellampa) + en HDD på 5400RPM! Bara att hoppas att den kommer hit också, men det är väl ingen större risk tyvärr...

Edit: den har ju bättre grafikkort också!! ATI Mobility Radeon™ HD 3650!! Men trots detta är den alltså billigare än S-modellen?? Mkt underligt... Så mkt är ju inte en Blu-ray brännare jämfört med en vanlig Blu-ray läsare värd!

Redigerat av ajzman, 29 September 2008 - 08:23.

Postad 29 September 2008 - 15:21

almost
  • almost
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Verkligen! Den har ju likadan skärm som S-modellen (dubbellampa) + en HDD på 5400RPM! Bara att hoppas att den kommer hit också, men det är väl ingen större risk tyvärr...

Edit: den har ju bättre grafikkort också!! ATI Mobility Radeon™ HD 3650!! Men trots detta är den alltså billigare än S-modellen?? Mkt underligt... Så mkt är ju inte en Blu-ray brännare jämfört med en vanlig Blu-ray läsare värd!

Precis, FW11J är helt sjukt attraktiv. Och det är ännu sjukare att den bara finns tillgänglig i Tyskland och Spanien för tillfället. Men ska ta och kontakta Sony framöver och se om den möjligen kan komma att släppas i Sverige. Den borde väl knappast vara svårsåld.

Redigerat av almost, 29 September 2008 - 15:21.

Postad 30 September 2008 - 18:00

Unregistered27fe5783
  • Unregistered27fe5783
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!
Om det kan vara intr så finns det ytterligare en modell
på svenska Sony som verkar riktigt bra..VGNFW11ZU.CEK ,dock inget sv tangentbord.

VGNFW11ZU.CEK

Postad 02 October 2008 - 17:22

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Verkar vara nya modeller på gång igen, "FW2-serien" - men gissa vad, även denna gång har toppmodellen FW21Z (som bl a har Full-HD upplösning) en HDD på 4200 RPM!!?? Alltså, är Sony HELT dumma i huvet eller vad är det frågan om!?
http://www.webhallen...53&ref=Prisjakt

Redigerat av ajzman, 02 October 2008 - 17:23.

Postad 02 October 2008 - 20:32

almost
  • almost
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
ja det är nästan som om dom hoppas att man ska råka missa den defekten och beställa ändå. :)

Postad 03 October 2008 - 10:34

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

ja det är nästan som om dom hoppas att man ska råka missa den defekten och beställa ändå. :D

Haha, precis!

Nåja, nu har jag dragit iväg fråga både till Sony.se och sonystyle.se angående FW11J och huruvida den kommer tas in i Sverige eller inte. Hoppas på snabbt svar (men jag tvivlar på det tyvärr...).

Edit: fick svar från SonyCenter att modellen inte kommer till Sverige tyvärr... :P

Redigerat av ajzman, 04 October 2008 - 11:34.

Postad 04 October 2008 - 12:00

almost
  • almost
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Haha, precis!

Nåja, nu har jag dragit iväg fråga både till Sony.se och sonystyle.se angående FW11J och huruvida den kommer tas in i Sverige eller inte. Hoppas på snabbt svar (men jag tvivlar på det tyvärr...).

Edit: fick svar från SonyCenter att modellen inte kommer till Sverige tyvärr... :wacko:

Om fler visar Sony att vi förtjänar FW11J genom att fråga eller bara höra av sig kanske det vore möjligt. Eller nu hoppas jag kanske bara för mycket, helt enkelt. :S

Postad 07 October 2008 - 21:11

almost
  • almost
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Haha, precis!

Edit: fick svar från SonyCenter att modellen inte kommer till Sverige tyvärr... :D

förresten, vilket e numret som du ringde? tänkte ringa o gnälla. såg precis att det kommer en ny variant av fw11j, dvs fw21j i tyskland. Den är bättre, billigare o allt. jag måste ringa o gnälla! :P jag menar, varför tyskland och inte sverige!? :)

Postad 08 October 2008 - 09:23

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

förresten, vilket e numret som du ringde? tänkte ringa o gnälla. såg precis att det kommer en ny variant av fw11j, dvs fw21j i tyskland. Den är bättre, billigare o allt. jag måste ringa o gnälla! :D jag menar, varför tyskland och inte sverige!? :rolleyes:

Jag mejlade bara tyvärr... Men ring gärna och klaga och hälsa från mig också! (desto fler dess bättre!) :D

Postad 28 October 2008 - 14:35

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej,
var på sonycenter idag och kollade in dessa datorerna. De hade även fått in en ny modell som hette FW21E. Någon som kan säga vad det är för skillnad på FW11M och FW21E. Enligt mig är de precis likadana förutom hårddiskstorleken.

Postad 06 November 2008 - 14:19

Unregisteredc6b1a2ff
  • Unregisteredc6b1a2ff
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har precis inhandlat en ny laptop, Sony FW21E och installerat C.C.C.P codec pack. När jag startar ett avsnitt av t ex Prison break eller vilken film som helst jag har i Xvid så är bilden i de mörka partierna dålig, det ser ut som stora fyrkantiga pixlar. Detta är mycket tydligt i bakgrunden när bakgrunden är mörk. Samma rpoblem uppstår när jag kör ut bilden till min LCD TV via hdmi kabel.

På min förra laptop med mycket sämre prestanda vad gäller allt så var bilden mycket bättre? Min nya har t o m full hd skärm. Har läst en del forum om att man kan göra massa inställningar i ffdshow men lyckas inte få bilden bra.

Någon som har något tips som löser detta skulle göra mig mycket glad.

Tack på förhand, Mvh Per

Postad 08 November 2008 - 07:27

andyman
  • andyman
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Hej,
var på sonycenter idag och kollade in dessa datorerna. De hade även fått in en ny modell som hette FW21E. Någon som kan säga vad det är för skillnad på FW11M och FW21E. Enligt mig är de precis likadana förutom hårddiskstorleken.

Hittar heller inget mer som skiljer...verkar skumt!

Postad 14 November 2008 - 21:45

Unregistered1a821512
  • Unregistered1a821512
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det finns ungefär 5-6 modeller i FW-serien där priset endast skiljer med några tusenlappar. Hur är det nu, vilken är bäst och mest prisvärd?

Postad 15 December 2008 - 19:32

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2705 inlägg
  • 0
Jag beställde en Sony VAIO FW11M från komplett.se. Är den modellen bra el?
*Länk

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.