Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ZEPTO PANTHEON A42 (Mina första åsikter)

62 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 August 2008 - 15:50

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Fick min tv för några timmar sen och är otroligt nöjd med den. Inga dödar pixlar, och allt flyter på hur bra som helst mellan både xbox och dator. Dock är det min första HDtv så har inte så mycket att jämföra med.
Det jag märkte först var att det var otrolig bra betraktnings vinkel, kan stå nästan helt brevid tvn och de är samma bild som när jag står mitt framför den.

Om det skulle finnas nåt att klaga på just nu så är det att de tar lite tid att byta kanal.

Helt klar värt dom där 7000kr iaf :)

Postad 27 August 2008 - 21:34

Mae
  • Mae
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Igår så fick jag min Zepto levererad.
Ser mycket bra ut. Inga döda pixlar eller liknande.
Har bara testat bilden med min Pioneer dvd med scart. HDMI finns tyvärr inte på min dvd.
Bilden ser bra ut. Bra svärta.
Jag får dock inte min tv att fungera med mitt boxer kort och den CA-modulen som jag köpte.
Köpte inte CA-modulen från Dustin då jag tyckte att den var för dyr.
Hittade en på IT service för 369:- med frakt men som nu inte fungerar. :-(
Bild och ljud hackar. Tar jag bort CA-modulen från tv:n så blir bilden perfekt på de fria kanalerna.
Antar att det är CA-modulen som det är fel på.
Någon annan som upplevt något liknande?

Det medföljde väggfäste till tv:n som var Zeptos egna. Väldigt enkelt att montera. Medföljde bra borrmall som underlättade arbetet betydligt.

Gillar att bilytan är matt så att det inte blir en massa störande reflexer.

Ska bli spännande att testa med bättre dvd/blueray-spelare så småningom.

Postad 31 August 2008 - 15:51

Mae
  • Mae
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har lagt upp några bilder på tv:n i mitt galleri ifall det är någon som vill titta på dem.

Postad 31 August 2008 - 17:04

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Ser bra ut!

Kommer nog bilder på min med nu i veckan, har inte kunna använda tvn så mkt på senast då det har renoverats i vardagsrummet!

Postad 10 October 2008 - 21:14

Unregistered9ba7b624
  • Unregistered9ba7b624
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tvn verkar ju onekligen gå hem hos folket, nu är frågan är hur mycket bättre TV man får om man lägger till 3500kr låt säga till Toshiba Regza 42Z3030DG (som jag varit riktigt sugen på). Prisökningen är ju 50%. är Tvn 50% bättre? Det är ju en hel del apparater som ligger runt 8500 - 9000 som är intressanta. Finns det någon Tv som är procentuellt bättre med tanke på prisökningen? Såg att dustin säljer en Samsung LE-40A552 för endast 1000kr mer, är det värt att lägga på att få en "märkes" tv med 100% pixelgaranti?

/Anton

Redigerat av Unregistered9ba7b624, 12 October 2008 - 00:23.

Postad 14 November 2008 - 02:09

slutbossen
  • slutbossen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

jag beställde också digital-tv från Boxer och får precis samma problem som du med CA-Modulen!

har nu varit i kontakt med kundtjänst och skall få ett annat märke levererat så man hoppas det skall fungera!

Postad 16 December 2008 - 15:24

norpanmekk
  • norpanmekk
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag är väldigt nöjd med tvn förutom att endel spel på 360 inte går att spela i 50 Hz, och i 60 Hz ser allt ut som skit, till och med menyerna i 360 ser helt suddigt och vidrigt ut, någon annan som har detta problemet? Detta gäller då vanliga scart / komponent har inte testat HDMI ännu. Hör också ett brummande litet ljud precis som en annan besvkriver i annan tråd om tvn, men hör det bara när jag använder mig av Digital tv.

Postad 16 January 2009 - 09:52

JLS
  • JLS
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har någon här sett TVn matad från Telias IPTV via HDMI? -Icke FullHD sändning. -hurdan är bilden?
Kör någon här Xbox 360 via komponent eller HDMI - fungerar det bra? 1080P? Blir verkligen bilden kass via Komponent?(enligt förra inlägget)
Klarar Tvn VGA 1080P och/eller komponent 1080P?

/K

Redigerat av JLS, 16 January 2009 - 10:18.

Postad 16 January 2009 - 14:47

fetloser
  • fetloser
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Min bild blir verkligen inte kass via komponent, ser faktiskt inte så stor skillnad mot när jag har den med hdmi i xboxen.
1080p/hdmi eller 720p/komponent funkar bra för mig. Är väl kanske ingen bildnörd iofs.

Edit: Min tar inte 1080 om jag kör vga, bara om jag kör hdmi från datorn.

Redigerat av fetloser, 16 January 2009 - 14:48.

Postad 18 January 2009 - 12:39

JLS
  • JLS
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Okej!
Jag sitter med den gamla Xbox360 som inte har HDMI.

Skönt att få input från en "icke bildnörd". Det blir så lätt fokus på sånt vi "icke bildnördar" värdesätter här på forumet.
Jag vill bara ha en okej tv-bild utan stora flammiga pixlar i "rapport gubbens" kala panna eller Bolibompa drakens sköna gröna färg.

Mest av allt vill jag ha stor bra bild när jag spelar Civ. revolution eller Carcassone eller Fable II (som jag ännu inte skaffat...)

Ska jag dra slutsaten att Zepton inte stöder 1080p vi komponent eller VGA utan bara via HDMI?
/K

Postad 30 January 2009 - 17:16

flitcraft
  • flitcraft
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Kanske någon som haft samma problem som jag, att min alldeles sproilans nya Zepto Pantheon inte har någon som helst svärta. Bilden är grågrön, och om jag drar på kontrasterna så "brinner" bilden. Jag har lyckats hitta en bra bild dörutom just att den är på tok för ljus och alltså grågrön istället för svart.
När jag drar ner ljusstyrkan händer ingenting, och det gör den inte heller när jag ställer tillbaka till fabriksinställningarna (det fantastiska rådet jag fick från Zepto-supporten efter en timmes väntan).

Jag har en vanlig TV-sladd (antennsladd) från uttag i väggen i den. Men samma fel gäller min PS3:a. Den snygga svarta färgen som är i bakgrunden när man start PS3:an är grågrön.

Och de andra färgerna känns nästan inverterade och det blir värre ju mer jag sätter upp kontrasten. Jättemärkligt. Det verkar som att tv:n är för ljusstark, om ni förstår.

Någon som har varit med om det och vet vad som är fel?

Redigerat av flitcraft, 30 January 2009 - 17:49.

Postad 30 January 2009 - 17:57

fetloser
  • fetloser
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Okej!
Jag sitter med den gamla Xbox360 som inte har HDMI.

Skönt att få input från en "icke bildnörd". Det blir så lätt fokus på sånt vi "icke bildnördar" värdesätter här på forumet.
Jag vill bara ha en okej tv-bild utan stora flammiga pixlar i "rapport gubbens" kala panna eller Bolibompa drakens sköna gröna färg.

Mest av allt vill jag ha stor bra bild när jag spelar Civ. revolution eller Carcassone eller Fable II (som jag ännu inte skaffat...)

Ska jag dra slutsaten att Zepton inte stöder 1080p vi komponent eller VGA utan bara via HDMI?
/K

:) Min bild ser helt ok ut med bolibompa, men jag har aldrig testat tv:n med något annat än comhems digitaltv, analog har jag inte vågat testa ;)

Precis, min xbox går bara upp till 720p via komponent. Så din slutsats är korrekt, enbart via hdmi blir det 1080p.
Jag tyckte förresten bilden var helt ok via VGA, men jag har ju typ bara kollat 720p material så analogt SDmaterial vet jag absolut inget alls om.

Postad 05 February 2009 - 22:03

Static
  • Static
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Sitter precis på och funderar på om jag skall beställa mig en Zepto... Frågan jag har nu är bara om den verkligen går att få tag på. Zeptoexperten har 11 dagars väntetid, och Zepto.se likaså. Om jag lägger en beställning, kan jag då räkna med att få hem min teve då de här 11 dagarna gått ut, eller åtminstone inte allt för lång tid efter.

Såvitt jag har förstått så verkar Zeptoexperten.se vara en ganska OK försäljare, men jag känner ändå att om jag skall pynta 7500 spänn (inkl frakt m. UPS) så vill jag vara säker på att få grejorna oxå. Verkar inget skoj att försöka få tillbaka slantarna när man väl betalat...

Kom med tips och råd!!! Vill ju HA en Zepto

Redigerat: 2009-02-15
------------------------------------------------------------------------
********...

Avvaktade med köpet på grund av lagerstatusen. Nu när teven åter finns på lager så har de höjt priset med 2500kr.

Frågan är bara varför man blir förvånad...?
/Static

Redigerat: 2009-02-23
------------------------------------------------------------------------
Har nu beställt min Zepto A42 ifrån DustinHome, 6400kr totalt och detta känns tryggt med tanke på Dustins goda anseende vad gäller kvalitet och leverans. Hoppas allt funkar som det ska nu bara!

/S

Redigerat av Static, 23 February 2009 - 12:54.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.