fint att du hittade den sajten fan vad jag har sökt efter den. jag håller med dig helt klart fetast!
fortsätt bygga kul å se synd att man själv inte har möjlighet
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vem har tyngst hembio på siten?
Startad av
Unregistered0ab7f73f
, Oct 29 2002 17:42
118 svar till detta ämne
Postad 08 November 2002 - 18:49
badapple:
fint att du hittade den sajten fan vad jag har sökt efter den. jag håller med dig helt klart fetast! fortsätt bygga kul å se synd att man själv inte har möjlighet Postad 09 November 2002 - 00:51
miol11 - be cool, u have "heavy duty ****" equipment...0,2 ton is not to be fooled around with just like that...[
Postad 10 November 2002 - 09:52
Nu börjar de jämföra vikten på biografern också, var ska det sluta...??[:0]
Postad 18 November 2002 - 23:20
Jag då ? [
Dåliga bilder, bytt elektronik dock. https://www.minhembi...sp?user=TheHulk [ KOmmer nya bilder i veckan Postad 19 November 2002 - 02:07
badapple, den hade ju varit grymmare om det varit riktiga fåtöljer istället för de där röda mähäna!
Men den var annars heeeelt okej! Postad 19 November 2002 - 02:11
TheHulk: Ser riktigt nice ut! Kan du inte fixa lite bättre bilder för oss som inte har det lika fint...
Postad 19 November 2002 - 19:24
Högtalarvikt 188kg
Förstärkare 28kg Projektor 35kg Filmduk 25kg bäst att sluta många kilo blir det... http://birdie.minhembio.com /Birdie Postad 19 November 2002 - 21:52
Jag har nog iallafall tyngst "fjärrar" om man räknar med datorn med pekskärm.... Resten väger väl inte så vansinnigt mycket... Får man verkligen räkna med sin "subba"?? Synd att jag skilde mig då....
Postad 20 November 2002 - 00:02
d00m: Attans... Men inte viktmässigt va? Pekskärm med PC väger ju en massa kilo..
Postad 21 November 2002 - 23:09
Prylbögen: *skratt* Hehe, nej, den fighten vinner du nog. Fast jag har den tyngsta fjärren om man räknar de utan skärm, den till Amplifixen är av solid metall.
Postad 22 November 2002 - 09:35
Jag får väl dra ett strå till stacken och fråga vem som har tyngst signalkabel?! HAHA! [
Postad 22 November 2002 - 09:48
Vem har högst HDHTEP poäng?
För er som inte hänger med så står HDHTEP för HeavyDutyHomeTheaterEquipmentPoints [ För att vinna ska jag bara först gjuta nya frontar, center och surroundhögtalare i betong med blyfundament. Det borde bli ca 0,5 ton. Till det ska jag komplettera med 7 st 50 kilos monoblock och 4 stycken Velodyne HGS-18 för de lägre frekvenserna...[ Postad 23 November 2002 - 15:37
Samuel: Där slår du mig på fingrarna i alla fall, min väger bara strax över 4 kg.
Ganska fånig diskussion egentligen, men något ska man ju roa sig med. Postad 24 November 2002 - 13:00
Det fanns ju en snubbe som sålde högtalare och sub i täljsten, tror han vinner....
Postad 24 November 2002 - 20:24
Jag gillar ordet "täljsten". Det låter som en tung sten som man kan karva ordentligt i för att forma den som man vill. [
Postad 24 November 2002 - 22:13
Julgran: Precis vad jag tänker också...
Annars är favorituttrycket för något värdelöst att "den inte ens duger som bojsten" (pga för låg tyngd). Postad 26 November 2002 - 11:25
Tyngst alla kategorier....[8D]
http://www.homecinem....php?t=29681084 Dålig på franska men bilderna talar för sig själva... Postad 26 November 2002 - 12:19
mina icke klara sovrumshögtalare väger 95kg/st och är av betong
får man poäng för det [^] Postad 26 November 2002 - 19:34
Tja i detta sällskapet har man inte mkt att komma med...[:I][
Men håller nog med om Cinemax e en höjdare.....[ Och en proj för att få upp vikten hade inte varit fel...[ Postad 27 November 2002 - 23:03
guli - den var nice, kan det bli mer starwars känsla? Det var intressant hur han gjort med dolda belysnignen och bakre bilden.
ytspänning - thanks...[ Postad 09 December 2002 - 22:30
saken har kanske inte direkt med "saken" att göra men jag har tappat bort ett bio som jag såg en gång då ja bläddrade i genom alla medlemmars bion... Bion va byggt liksom den skulle ha varit en rum byggt inn i ett rum och så fanns det ca 2 soff rader efter varann och bak delen var byggt med ca 1x1" stålpar osv. Denna bio är bort tappad och om någon känner igen den så skrvi något här eller direckt till mig, jag hade tänkt söka inspiration från den.
Postad 10 December 2002 - 14:24
alltså jag såg Ulkesh eller vad han heter .
Snacka om varmt inredd.Min favvo Postad 10 December 2002 - 19:53
ok, ja hittade vad jag sökte, det var LOD som ja syftade på med min beskrivningar. Hans bio tycker jag är mycket fin till sin budget.
Postad 14 December 2002 - 19:05
quote:Originally posted by guli
Tyngst alla kategorier....[8D] http://www.homecinem....php?t=29681084 Dålig på franska men bilderna talar för sig själva... Lätt bland de grymmaste hembio jag har sett!!!! Sån skulle man ju vilja ha *dräggel* Postad 18 December 2002 - 12:57
Får jag vara med?
Utrustning: Surroundförstärkare: Pioneer VSA AX10 DVD: Pioneer DV-747 inkl prog. PAL, macrovisionfri mm Tuner: Sony QS SD-SB920 Front och Surround högtalare: Canton Ergo RC-A Center högtalare: Ett par Canton Ergo 300DC "Bakcenter": Ett par Canton Ergo 200DC TV: Panasonic TX-29AS10 Projektor: Sony CRT (gammal) Specialbyggt rack Allt snyggt installerat i ett vardagsrum på ca 75-80Kvm Lovar att skicka bilder snart!!! Postad 18 December 2002 - 13:13
zacc: Det behöver ju faktiskt inte kosta mer. LOD's bygge hade kostat 25K (iofs inkl all utrustning), mitt bygge gick 30K (exkl. utrustning).
Postad 18 December 2002 - 13:54
Man skulle haft ett special designat hus typ... med bar biljard och dart oxå... +en oändlig budget...
vad sägs om tex: Barco Cinemax, Martin Logan Statement, Krell Master reference sub och slutsteg... Vad är det grymmaste som finns??? vilket är världens dyraste/bästa försteg resp DVD-spelare??? Postad 18 December 2002 - 22:11
Vill man ha matta, färg, lite draperier, scen, belysning osv. så får man räkna med en 30.000 kr exkl utrustning och stolar/soffa.
Det drar iväg fortare än vad man tror att "bara" köpa en list och måla den. Det blir lätt 100 kr + 200 kr + 150 kr + 300 kr + 100 kr osv tills det plötsligt har gått åt en tusenlapp för en pytteliten målad list som ingen troligtvis ser i slutändan. Men kul är det...[ Postad 19 December 2002 - 23:17
Jo, när jag började hade jag bara tänkt ställa in utrustningen jag hade och måla väggarna, sätta in 6 busstolar och lägga matta.
Är inte klar än, men saker som ändrats under resans gång är bland annat: Biostolar, flyttade en vägg, skruvade 22mm spånskivor på väggarna, CRT, buttkickers + förstärkare, nya frontar, nya subbor + PA-steg m.m. m.m. Har dock sparat alla kvitton så det ska bli roligt att se vad kalaset landar på! (NOT)[:0] Janne. Postad 05 January 2003 - 02:42
Jag tycker inte att det är nå större fel på Julgrans biorum.
Men typ alla är bättre än mitt som är under inköps stadiet. Doch inget biorum men ändå. Det är inte lätt att leva på studiebidrag..! Postad 06 January 2003 - 04:40
Jaja, huvudsaken är att man är nöjd själv och att man kan se (och kanske höra?) en film utan att gtåta blod [
Tycker personligen om min egen anläggning, men det kanske beror på att man är lite partisk? /ljudfadern https://www.minhembi...user=ljudfadern Postad 06 January 2003 - 05:31
Ljudfadern: du hade ju en rätt najs anl..
fan vad man är virrig på morgonen.. Glömde: VÄLKOMMEN TILL FORUMET Postad 06 January 2003 - 06:48
Tackar tackar, känner mig redan så välkommen så.
Måste säga att det svarta tyget runt duken gjorde underverk för upplevelsen i rummet. Riktigt mycket värt de 800:- och två timmarna av arbete =) Postad 19 January 2003 - 22:03
vi måste komma ihåg att hemmabio nästan bara handlar om att ha en röjar bas, vad du har för satelliter spelar knappt någon roll. vilket det däremot gör väldigt mycket i musik. jag försöker bygga upp en hemma bio runt om ett par musik högtalare (kappa 600) som utan problem passar som hemmabio högtalare. och inte som många andra gör tar något mindre bra under 5000kr/paret och satsar som tusan på dukar, draperi, matta m.m. jag undrar om de som har det så har ett separat musik rum eller lyssnar ni på de högtalare ni har?....
Postad 20 January 2003 - 17:14
Min hembio har jag och mina övriga familjemedlemmar byggt helt själva, förutom förstärkaren, den har min bror bara lött lite i=)
Men annars är hela anläggningen hembyggd, vilket är rätt kul. Den låter bättre än någon av mina vänners, och definitivt mer! Jaja, vad är en bio med köpta högtalare? Dålig, trist, uttråkande, alldeles, alldeles underbar? Njae, jag är mycket nöjd med den i alla fall=) /Axel Postad 21 January 2003 - 12:25
quote:Originally posted by Freppa87
vi måste komma ihåg att hemmabio nästan bara handlar om att ha en röjar bas, vad du har för satelliter spelar knappt någon roll. vilket det däremot gör väldigt mycket i musik. jag försöker bygga upp en hemma bio runt om ett par musik högtalare (kappa 600) som utan problem passar som hemmabio högtalare. och inte som många andra gör tar något mindre bra under 5000kr/paret och satsar som tusan på dukar, draperi, matta m.m. jag undrar om de som har det så har ett separat musik rum eller lyssnar ni på de högtalare ni har?.... ...om du söker runt lite bland medlemmarnas hembios kan du se att ganska många har ganska bra grejjor! En del kör ju t.ex. med Martin Logan och utrustning i den prisnivån![:0] Mvh. Janne Postad 21 January 2003 - 14:49
Håller med janbanan24. Blev lite förvånad då jag titta runt. Månag med riktigt tunga utrustningar.
Postad 21 January 2003 - 17:16
Vi har väl inte någon KRELL här.. jag tror att jag måste undersöka saken.. VonSchweikert är det ett par som har.. dock väldigt få som har fruktansvärt tung hifi.. nerik är ganska tung.. (!)
KRELL: https://www.minhembi...w.asp?user=krni Postad 04 March 2003 - 00:12
Såja, nu har man ju fått upp totalvikten på anläggningen med ca 150 Kg, när man köpte sig två 9" CRTs![}
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |