Sony KDL-40U4000 prisvärd?
120 svar till detta ämne
Postad 22 August 2008 - 15:45
Grimmy
-
Grimmy
-
Veteran
-
-
1743 inlägg
Jag har ju bashat u4000 i andra trådar (utifrån hur dålig u-serien varit tidigare generationer) men får väl be lite om ursäkt efter att ha läst recensionen nu. Den underbara ironin i det hela är att jag forskar om fördomar och sedan är "fördomsfull" mot stackars u-serien  . Nå jag har lärt mig en läxa att inte klanka ned på tv-apparater jag inte tittat på själv bara för att de "brukar" vara på ett sätt osv.
Nå nu när jag skämts klart, verkar det i alla fall vara en helt ok budgetv och hdtvtest har sällan fel - förutom att de i princip sätter recommended på allt. Läser man bara recensionen och inser för och nackdelar så är hdtv-test mycket pålitliga. Kan man stå ut med de missarna som finns på tv:n (det finns missar på alla tv-apparater...) och om det passar ens prioriteringar är det nog ett utmärkt köp.
Förresten det här med att färgerna ser häftigare ut på w4000 i butik beror nog snarast på styggelsen live color och annat junk som ändå är det första man slår av på den apparaten. Man kan alltså få neutrala och mycket korrekta färger på en w4000. Kanske kan du inte få häftiga färger på v4000 men det bör knappast vara en anledning att inte köpa den. Tvärtom om något
Postad 22 August 2008 - 16:06
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Kvalitén på bilden är en sak, det återstår att se hur kvalitén på elektroniken är i längden. Grimmy, kanske dina fördommar om U-serien ändå bekräftas, hör av mig om TV:n går sönder
Postad 23 August 2008 - 10:56
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Kan man tänka sig att det sitter helt andra komponenter, av lägre kvallitet, i U än i de andra serierna?
Redigerat av mannealm, 15 September 2008 - 17:55.
Postad 23 August 2008 - 11:43
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Det kan hända men jag har svårt att tänka mig att Sony tar fram helt nya komponenter till S/U-serien jämfört med V-serien. Rent ekonomisk är det dyrare jämfört med att använda komponenter från övriga modeller. Enligt Sony Sverige, om man nu ska lita på dem, skiljer det ingenting förutom designen och avsaknaden av optisk utgång. Men men, kvalitén i längden kanske är sämre, brukar det vara problem med Sonys U-serie kvalitetsmässigt??
Postad 23 August 2008 - 11:53
Grimmy
-
Grimmy
-
Veteran
-
-
1743 inlägg
Jag håller med Fräddä där i att om det i princip är samma tv u/v/s är det nog ingen skillnad i kvalitet heller.
Däremot mot w-serien kan man defintivt tänka sig att man är mindre noggrana med kvalitetskontrollerna på panelen. Men det finns nog ingen som vet riktigt hur de går tillväga. Alltså mer clouding och ojämnheter.
Säkerligen är man inte lika frikostig i garantin när det gäller sådant. D.vs. köper man toppmodellern och får galet ojämn svärta kan man nog få det på såväl garanti som rekalamtion. En sådan här billig tv kan man dock inte som konsument förvänta sig något annat och man får "gilla läget" om man får ett kasst exemplar.
Det sitter ju uppenbarligen andra bildbehandlingskretsar i tv:n som är sämre i prestanda. Om de är sämre i kvalitet också är omöjligt att bedöma utan at skruva upp apparaten och titta... eller om man kan ta reda på exakt vilka komponenter det är. Men det är ju inte helt orimligt att det är sämre kvalitet på sakerna. Men rent kvalietsmässigt brukar inte Sony sälja skräp.
Postad 23 August 2008 - 12:22
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Hur menar du med att bilden shiftade fram och tillbaka? Menar du att bilden hackar? Ska i så fall studera mitt exemplar mer noggrant.
Det enda jag kan anmärka på TV-sändningar är att bilden smetas ut något vilket är ett vanligt Sony-fenomen. Sedan har jag inte sett någon Full-HD som har bra TV-bild...
Är det vanligt att det smetar även på sony? Jag hade samma problem på min samsung r86. Vad är det för apparater som inte smetar?
Postad 25 August 2008 - 21:59
DonGrif
-
DonGrif
-
Rookie
-
4 inlägg
Grymt prisvärd tv. Fick hem den idag och jag älskar den!
Postad 25 August 2008 - 22:02
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Postad 26 August 2008 - 00:07
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
W4500 har samma pris nu
Vardå? https://www.prisjakt...kt.php?p=336201I den här tråden spekuleras även att priserna som är satta nu är felaktiga https://www.minhembi...s...05772&st=60
Redigerat av wanner, 26 August 2008 - 00:13.
Postad 12 September 2008 - 22:55
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Ni som har haft den här ett tag nu. Är ni nöjda? Finns det några brister?
Redigerat av mannealm, 16 September 2008 - 16:45.
Postad 13 September 2008 - 08:18
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Jag är fortfarande mycket nöjd med TV:n, har faktiskt ingenting att klaga på. Rekommenderar den starkt, mycket bra bild för pengarna.
Postad 13 September 2008 - 10:34
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag är fortfarande mycket nöjd med TV:n, har faktiskt ingenting att klaga på. Rekommenderar den starkt, mycket bra bild för pengarna.
Håller med.
Postad 13 September 2008 - 16:23
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Om ni skulle tvingas att säga "mindre bra" saker om den då?  Finns det något? Irritationsfaktorer?
Redigerat av mannealm, 13 September 2008 - 16:24.
Postad 13 September 2008 - 17:27
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Om ni skulle tvingas att säga "mindre bra" saker om den då? Finns det något? Irritationsfaktorer?
Kan faktiskt inte komma på något
Postad 13 September 2008 - 17:49
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Kan faktiskt inte komma på något
Det låter ju skitbra! Funderar faktiskt på en sån där apparat!  Har dock för mig att det var någon som nämde att den smetar lite när man kollar på tv? Kanske du eller Frädda? Är det värre än någon annat tv? Sades att detta var något som var typiskt för Sony(?). Men har sånt där smet överhuvudtaget med tv:n att göra (eller för den delen ens med digitalboxen att göra?), eller är smetet alltid helt inbyggt i själva signalen?
Redigerat av mannealm, 13 September 2008 - 17:51.
Postad 14 September 2008 - 15:29
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Jag har TV:n kopplad till en gammal Dilog-box via scart, TV-bilden är väl OK men inte mer. Bilden smetas ut något vid rörelse, men inte värre än andra Sony och Samsung-apparater. Min mor och far har en 32" LG LC51 och bilden är skarpare på den än U4000. Inget smet uppstår med övrigt SD-material (ex. DVD-filmer), i alla fall när källan är kopplad till komponent och HDMI-ingången.
En nackdel, som inte är U4000 fel, är att TV-spel som visas i 720p ser "kantiga" ut jämfört med spel i 1080p. Så stor skillnad trodde jag inte det skulle vara mellan 720p och 1080p. Det kan dock bero på att jag sitter ca 2 meter från TV. Till alla som säger att Full-HD är onödigt på paneler mindre än 46" har helt fel...
Mannealm, hade du inte köpt en Panasonic PX80??
Redigerat av Fräddä, 14 September 2008 - 15:54.
Postad 14 September 2008 - 20:18
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Jag har TV:n kopplad till en gammal Dilog-box via scart, TV-bilden är väl OK men inte mer. Bilden smetas ut något vid rörelse, men inte värre än andra Sony och Samsung-apparater. Min mor och far har en 32" LG LC51 och bilden är skarpare på den än U4000. Inget smet uppstår med övrigt SD-material (ex. DVD-filmer), i alla fall när källan är kopplad till komponent och HDMI-ingången.
En nackdel, som inte är U4000 fel, är att TV-spel som visas i 720p ser "kantiga" ut jämfört med spel i 1080p. Så stor skillnad trodde jag inte det skulle vara mellan 720p och 1080p. Det kan dock bero på att jag sitter ca 2 meter från TV. Till alla som säger att Full-HD är onödigt på paneler mindre än 46" har helt fel...
Mannealm, hade du inte köpt en Panasonic PX80??
Jo, men jag blev missnöjd.  Ska nog fixa mig en Sony istället. Smetar det lika mycket oavsett om brusreduceringen är av eller på? På px80 smetade det visserligen men jag märkte inte så stor skillnad på smetet om jag hade någon brusreducering på eller av. På samsungen jag hade innan blev det dock stor skillnad. Och det där att lg är skarpare, är det bara på digital-tv över scart eller på alla ingångar? Och smetar lg:n mindre oxå? Edit: Förresten, den här mpeg-brusreduceringen. Visst finns det en sådan på u4000? Är den bra? Borde ju vara super till divxfilmer och sånt. Nån som testat?
Redigerat av mannealm, 15 September 2008 - 01:52.
Postad 15 September 2008 - 11:53
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Om du blev missnöjd med PX80 bildmässigt lär du även bli missnöjd med U4000 om du ser mycket TV, men det kanske var något annat som störde dig..?
Jag har inte testat mpeg-brusreduceringen, sällan jag ser DivX-filmer, men funktionen finns i alla fall.
Ang. LG:n så upplever jag bilden med TV-signal mindre smetig , i övrigt är U4000 överlägsen
Postad 15 September 2008 - 15:00
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Om du blev missnöjd med PX80 bildmässigt lär du även bli missnöjd med U4000 om du ser mycket TV, men det kanske var något annat som störde dig..?
Jag har inte testat mpeg-brusreduceringen, sällan jag ser DivX-filmer, men funktionen finns i alla fall.
Ang. LG:n så upplever jag bilden med TV-signal mindre smetig , i övrigt är U4000 överlägsen 
Har du jämfört dom med samma box och så? Om det är digitaltv? I såna fall, varför smetar sony mer än andra apparater? Var inget fel på bilden på px80 förutom de vanliga felen som usel svärta (i jämförelse med crt), samt de vanliga plasmaproblemen med gröna ormar (var mer uppenbart än vad jag fattat innan). Sen var det massa andra dumma problem med px80; bla surrade mitt exemplar rejält och auto-aspekt-funktionen fungerar inte på px80. Sen tappade den kanaler oxå. Fixar förresten u4000 att anpassa bilden efter rätt format när man kollar på digitaltv från box genom scart? Och går det att flytta bilden upp och ner (inte heller det klarade px80...)?
Redigerat av mannealm, 15 September 2008 - 17:32.
Postad 16 September 2008 - 12:25
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Jag upplever, när jag har jämfört i butiker, att flertalet Sony och Samsung apparater "smetar" något mer än andra märken med TV-signal (SD), ex. LG, Sharp, Grundig m.fl. Om det är S-PVA panelen som ligger bakom detta låter jag vara osagt. Det finns trådar som tar upp Sonys smearing-problemen. Jag upplever det i alla fall inte som störande...
Om du tycker svärtan var dålig på PX80 så lär du också bli besviken på U4000, speciellt om du har en CRT-TV som referens. Du kan inte vänta dig superbild-kvalitet för runt 9.000 kr...
Postad 16 September 2008 - 13:22
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Jag upplever, när jag har jämfört i butiker, att flertalet Sony och Samsung apparater "smetar" något mer än andra märken med TV-signal (SD), ex. LG, Sharp, Grundig m.fl. Om det är S-PVA panelen som ligger bakom detta låter jag vara osagt. Det finns trådar som tar upp Sonys smearing-problemen. Jag upplever det i alla fall inte som störande...
Om du tycker svärtan var dålig på PX80 så lär du också bli besviken på U4000, speciellt om du har en CRT-TV som referens. Du kan inte vänta dig superbild-kvalitet för runt 9.000 kr... 
Men sonys smeringproblem på förra generationen handlade väl om att det var fel på firm ware:n? Det om något borde dom väl ha fixat nu? Och nä, svärtan på en crt är ju outstanding. Trodde bara att det skulle vara lite vassare på px80 än vad det var. Plasma och allt. Senare har jag ju läst att px80-svärtan inte är bättre än den på U4000, då det lär ju inte bli värre i alla fall. Dessutom är ju lcd-svärtan överlägsen i ett ljust rum. Mitt nya intryck av panna är att det är ett riktigt skojmärke både på plasma och lcd-sidan. Kolla bara de här consen från hdtvtest gällande TX37LZD85: Cons Forced edge enhancement lowers overall detail and creates halos, even on 1080p sources Forced MPEG Noise Reduction on DVB input gives artificial appearance to digital broadcasts and lowers detail (but also reduces compression artefacts) 100hz system can't be disabled, and can occasionally create interpolation artefacts Forced temporal noise reduction can cause smearing in picture No 3:2/ 2:2 cadence recovery ("Film Mode") at all EPG has slight lag No backlight control, so light output of panel cannot be tailored to individual preference Remote must be aimed directly at infrared sensor Inte mycket inställningsmöjligheter där inte. Går ju inte ens att justera backlighten, och brusreduceringen går inte att stänga av. Så illa är det väl inte på U4000?
Postad 16 September 2008 - 13:36
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Så illa är det väl inte på U4000?
Nej det är det inte. Kolla i manualen för U4000 för mer specifik information angående olika funktioner. Köp en U4000 nu, du kommer bli nöjd. Blir du inte nöjd så kan du ju alltid byta den med, inte värre än så.
Postad 16 September 2008 - 15:09
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Jodå, jag är på vippen. Jag tycker bara att det är så himla jobbigt att bli missnöjd. Inte alls kul att behöva åka tebax med en tv.
Smetar den verkligen mer än andra?
Postad 16 September 2008 - 16:45
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Ang. Sonys smearing-problem så kvarstår de väl ännu, i vissa W4000 tester som jag har läst så kommenteras just oskarp och lite suddig TV-bild (dock inte lika allvarligt som förra generationen)...
Som Wanner skriver, köp en U4000 och se själv om den duger till dig. Jag förstår att det är jobbigt att lämna tillbaka den, men förhoppningsvis gör du inte det
Postad 16 September 2008 - 17:00
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Åk och titta på den själv i butik.
Postad 16 September 2008 - 17:18
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Åk och titta på den själv i butik.
Jo, det har jag gjort. Jag anser det dock vara i princip omöjligt att bedöma en tv på så vis. Ta smetning tex, är ju något som oftast uppkommer på analoga ingångar med halvdålig signal (?). I butiker kör dom oftast hdmi. Sen, problem som clouding och backlight bleeding, sånt upptäcker man inte heller framför lysrören. Men det kanske är så att om man ska veta vad man köper och dessutom bli nöjd, så måste man först ta hem apparaten och prova - och sedan förmodligen skicka tebax den. Men, jag försöker minska återköpsrisken. Därför forskar jag. Jag erkänner att mitt px80 köp var aningen överilat. Den hade ju fått såna bra omdömen överallt och på forumet, sen blev det plötsligt superstudentpris på dustin. Jag kunde inte motstå. Det visade sig att det var en dålig skittraktortv. Jag vill inte göra om samma misstag igen.
Redigerat av mannealm, 16 September 2008 - 17:20.
Postad 23 September 2008 - 06:59
DonGrif
-
DonGrif
-
Rookie
-
4 inlägg
Köp den! Den är lätt värd pengarna!
Postad 23 September 2008 - 14:44
mannealm
-
mannealm
-
Beroende
-
-
1488 inlägg
Köp den! Den är lätt värd pengarna!
Jag var påväg. Fast nu har det ju dykit upp en L-modell oxå. KDL-40L4000. Vad är det för skillnad på U4000 och L4000?
Postad 25 September 2008 - 13:53
Mr.Kräsen
-
Mr.Kräsen
-
Användare
-
-
232 inlägg
Hej! Här kommer lite frågor från en kräsen människa  Funderar lite på att köpa någon av dessa modeller...men behöver lite hjälp påvägen innan jag slutligen bestämmer mig. Jag kommer framförallt att använda tvn till att köra högupplöst via pcn (720p & 1080p) sen när det gäller vanlig sd/hd tv så är jag betydligt mindre kräsen. Samsung LE-40A552 - 8289 ink frakt och 100% pixelgarranti (100% pixelgarranti bekräftat från Dustin via mail) Denna tv har ingen digitalbox inbyggd dvt-C Sony 40U4000 - 9289 ink frakt och 100% pixelgarranti (Dock ej bekräftat av NetonNet men dom har samma Sonylogga 100% pixelgarranti somDustin så ev är det lika där) 1. Enligt vad jag läst hur dessa tv-aparater presterar när det gäller 24p och när man väljer att köra i 24 hertz så har jag förstått att Sammyn levererar en lite mer hackig bild medans sonyn fixar det bättre. Kan någon säga hur pass stor skillnad det kan vara..jamena är det märkbart hela tiden el dyker detta fenomen upp någon enstaka gång? (förstår oxå att det kan bero på film matrial som panoreringar mm) 2. För ni som sett dessa live har dessa burkar ungefär samma svärta? Slutligen så förstår att många kommer att "proma" för sonyn i denna tråd men jag behöver lite mer kött på benen för att välja Sonyn...Personligen gillar jag INTE direkt desigen därav lutar det mer åt Sammyn svååårt val hmm.. Så SNÄLLA, försök övertala mig att välja rätt  Mvh/ Mr kräsen
Redigerat av Mr.Kräsen, 25 September 2008 - 15:50.
Postad 25 September 2008 - 16:21
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
1. Svårt att säga när man inte har båda apparaterna bredvid varandra, U4000 klarar i alla fall material i 24p utmärkt.
2. Jag har endast sett Samsung A559 i en ljus butik. Jag tror det är samma paneler, sedan om Samsung har ett energiläge för ännu mörkare bild vågar jag inte uttala mig om... Någon annan kanske vet bättre??
Anledningen till att jag valde Sony beror på att jag är lite skeptisk till Samsungs kvalitet (har haft en del problem med Samsung tidigare). A5-serien är helt klart snyggare än U4000. Om du är kräsen kanske dessa "budget"-modeller är helt fel för dig, kanske bättre att kolla in A6 och W4-serien?!
Postad 25 September 2008 - 16:31
Mr.Kräsen
-
Mr.Kräsen
-
Användare
-
-
232 inlägg
1. Svårt att säga när man inte har båda apparaterna bredvid varandra, U4000 klarar i alla fall material i 24p utmärkt.
2. Jag har endast sett Samsung A559 i en ljus butik. Jag tror det är samma paneler, sedan om Samsung har ett energiläge för ännu mörkare bild vågar jag inte uttala mig om... Någon annan kanske vet bättre??
Anledningen till att jag valde Sony beror på att jag är lite skeptisk till Samsungs kvalitet (har haft en del problem med Samsung tidigare). A5-serien är helt klart snyggare än U4000. Om du är kräsen kanske dessa "budget"-modeller är helt fel för dig, kanske bättre att kolla in A6 och W4-serien?!
Tack för svaret  Jag e nog tuvärr oxå kräsen över priset på A6 och W4 serien så det är nog inget alt..men dock så blir det någon av dessa men kom gärna med fler synpunkter & tankar
Postad 25 September 2008 - 22:17
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Ska du koppla till datorn skulle jag valt sonyn pga inputlagen som samsungen har. Vad jag sett så ger samsungen kanonbild (min bror har en 558) men den lider utav betydligt högre inputlag. Ska du endast se på film/tv så kan det väl kvitta dock.
Postad 29 September 2008 - 21:47
tjompen99
-
tjompen99
-
Rookie
-
1 inlägg
Är det någon som har tips på bra bildinställningar för U4000? Är inte så insatt så jag kör bara på de förinställda inställningarna. Skulle uppskatta tips för en bättre bild!
Postad 30 September 2008 - 15:54
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Svårt att rekommendera bildinställning, beror helt på vilken typ av signal du matar TV:n med samt vad som passar dig. Jag laborerar mest med kontrasten och bakgrundsbelysningen, färgen lämnar jag orörd. Gillar du varma färger är det Varm 2 som gäller, speciellt i filmer. Kontrasten har jag liggandes mellan 65 och 90 beroende på signal.
Testa lite olika lägen (främst kontrasten), går ju alltid att nollställa om du tycker bilden blir dålig.
Postad 08 October 2008 - 09:06
Unregistered7eb139f5
-
Unregistered7eb139f5
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej
Går i tankarna att köpa denna Sony Bravia KDL-40U4000.
Ser att elgiganten sänkt den till 8880 sek nu.
Men jag behöver lite mer info om det flyter på bra till PS3.
Eller måste man gå upp på en 100hz ?
Någon som spelat mycket med denna tv?
Tacksam för lite info
Med vänlig hälsning
/Rille
Postad 08 October 2008 - 10:22
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Den borde vara bättre än 100 hz modellerna för det är just 100 hz, konstgjorda mellanliggande bilder, som ger inputlag
Postad 08 October 2008 - 10:51
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Hej
Går i tankarna att köpa denna Sony Bravia KDL-40U4000. Ser att elgiganten sänkt den till 8880 sek nu.
Men jag behöver lite mer info om det flyter på bra till PS3. Eller måste man gå upp på en 100hz ?
Någon som spelat mycket med denna tv?
Tacksam för lite info
Med vänlig hälsning /Rille
Jag har spelat mycket PS3 och det är inga problem. Har även kopplat den till datorn och känt av inputlag då man dragit runt musen, upplevde inga problem.
Postad 08 October 2008 - 12:46
Unregistered7eb139f5
-
Unregistered7eb139f5
-
Rookie
-
3 inlägg
Den borde vara bättre än 100 hz modellerna för det är just 100 hz, konstgjorda mellanliggande bilder, som ger inputlag
Hej Vill du förklara lite mer. Menar du att 100 hz är sämre? Lite novice i området
Postad 08 October 2008 - 12:57
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Hej
Vill du förklara lite mer.
Menar du att 100 hz är sämre? Lite novice i området
Ja, förklara gärna mer. Jag tror nämligen inte alls att det stämmer?
Postad 08 October 2008 - 13:08
Unregistered7eb139f5
-
Unregistered7eb139f5
-
Rookie
-
3 inlägg
Ja, förklara gärna mer. Jag tror nämligen inte alls att det stämmer?
Nu gör du mig riktigt förvirrad "Jag tror nämligen inte alls att det stämmer? " Vilket stämmer inte alls. Att 100 är sämre eller bättre Menar du att det inte spelar roll vilket man tar
Postad 08 October 2008 - 13:22
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag tror inte att det är 100hz som orsakar inputlag, men jag kan ha fel. Hur som hellst så måste det finnas fler faktorer som spelar in eftersom det finns gott om 50hz aparater som lider utav inputlag.
Postad 08 October 2008 - 14:18
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
100 hz på lcd betyder att den räknar ut mellanliggande "obefintliga" bildrutor mellan dom normala, Allt sänds ju med 50 hz. Dessa uträkningar och visnigar av dom påhittade bilderna tar tid
Postad 08 October 2008 - 14:36
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
100 hz på lcd betyder att den räknar ut mellanliggande "obefintliga" bildrutor mellan dom normala, Allt sänds ju med 50 hz. Dessa uträkningar och visnigar av dom påhittade bilderna tar tid
Det sker en hel del bildbehandling förutom det där
Postad 08 October 2008 - 14:49
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Förvisso men allt hjälper till
Postad 08 October 2008 - 15:01
wanner
-
wanner
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Rätta mig om jag har fel, men jag tror att Samsungs 5 och 6 serie lider utav lika mycket inputlag,
Den ena 50 hz och den andra 100hz.
Jag har aldrig tidigare hört att det skulle vara antalet hz som är orsaken. Därimot har jag hört att uppskalning utav bilden kostar mycket tex.
Postad 11 October 2008 - 11:42
Glammy
-
Glammy
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Jag har varit intresserad av att köpa den här TV:n i ett tag nu, det jag hade tänkt använda den mest till är min xbox 360, vilket för mig till min fråga; jag kollade på TV:ns specifikationer idag och den hade tydligen bara 50 hz i uppdateringsfrekvens. Nu undrar jag eftersom jag har en massa spel till xbox som kräver 60hz (bl.a Halo, GoW) kommer det vara möjligt att spela dessa spel på denna tv?
Postad 11 October 2008 - 12:38
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Denna text är skriven på Sony 40W4210 i 1360*768 60 Hz. Borde vara samma på U
Postad 11 October 2008 - 12:49
Glammy
-
Glammy
-
Rookie
-
2 inlägg
Fast hos elgiganten Länk så står det uppdateringsfrekvens 50 hz
Postad 11 October 2008 - 13:27
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Postad 11 October 2008 - 13:54
Fräddä
-
Fräddä
-
Användare
-
-
157 inlägg
Självklart är det 60 Hz, anledningen till varför vissa återförsäljare skriver 50 Hz i produktbeskrivningen är nog för att visa att det inte är en 100 Hz apparat.
Redigerat av Fräddä, 11 October 2008 - 13:57.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|