Intressant jämförelse. Vill jag klaga på undervisningen vänder jag mig först och främst till Läraren, och denne kommer med största sannolikhet att hänvisa mig till studierektor eller liknande.
hittar jag en vakumförpackat fläskfile på ica som är märkt med olika vikt innanför respetive utanpå plasten (hål i huvet), så tar jag det med första bästa person på färskvaruavdelningen, och behöver denne ta hjälp av nån annan för att reda ut mina synpunkter så brukar det hämtas en färskvaruchef eller motsvarande.
Det är naturligt så att man tar sina frustrationer/synpunkter och så vidare med den representatn för företaget som ligger närmast till hands, i elgiganten/onoff/siba/osv fall med butikssäljaren och inte med personen i kassan.
det som sticker mig mest i ögonen i den här debatten är att ingen har nämnt det uppenbara, nämligen att butikssäljarna naturligtvis bör känna till vilka kampanjer som är aktuella, och även ha en rimlig förklaring till varför utannonserade varor inte finns, samt i förekommande fall upplysa kunden om att det faktistk går att beställa varan så att kundenslipper bli arg/frustrerad/irriterad/whatever. att säga att man inte känner till att varan är på kampanj och sedan hävda att den inte är uppackad ännu och be kunden komma tillbaks senare, och det sedan visar sig att varan inte finns, DET är synnerligen oproffessionellt...
-anders
Äntligen nån som fattat min poäng, dvs om jag kommer in som kund i vilken butik som helst och har frågor el synpunkter el tom klagomål så är det väl självklart att jag vänder mig till den personal som finns tillgänglig i butiken oavsett vad dom råkar ha för titel.
Självklart inser jag att om jag har klagomål på företagets allmänna strategi, reklamkapanjer, inköpslogistik mm att en vanlig säljare på govlet inte troligtvis kan svara på dessa frågor. Men det tar inte bort det faktum att jag som kund normalt sett vänder mig till den tillgängliga personal jag kan få tag på oavsett.
Sen om han el hon inte kan el bör svara på mina frågor har jag full förståelse för. Men samma person måste åtminstone kunna hänvisa mig i rätt riktning och ev själv ta reda på den infon genom andra.
Det är varken mitt eller andras jobb som kunder att när man kliver in i en butik veta exakt vem som vet vad och vart man ska vända sig med sina frågor. Oavsett om det gäller priset på en omärkt kamera eller om man har synpunkter på butikens reklamkampanjer.
Däremot inte sagt att man som kund mycket väl inser att den nykläckta säljare som står framför en på golvet med största sannolikhet inte kommer kunna svara på det jag frågar om. Poängen här är ju att även om så är fallet ska jag som kund åtminstone kunna få en vänlig hänvisning till vart jag istället kan ställa den frågan. Eller ännu bättre om personen ber att få återkomma i ärendet och ta reda på det han el hon inte vet.
DET är service och nåt jag kan anse mig kunna förvänta mig i kundmötet.
Redigerat av masse70, 13 August 2008 - 21:30.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
79 filmer
34 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?