Själv tycker jag att Sony är mest prisvärd följd av Olympus 520 men egentligen är alla (Nikon, Canon, Pentax, Sony, Olympus) helt ok kameror. Valet beror på vissa funktioner, ergonomi och känslan för märket.
Jag har känt lite mer på en Sony A300 och det blir nog en sån även om Nikon D60 faktiskt ligger lite bättre i handen.
Sonyn har ju "allt" för ca 5 lökar 
Just A300 är vad jag anser kameravärldens i särklass bästa kameraköp oavsett märkenas olika för och nackdeler.. Det är sanslöst klart den mest påkostade kameran med hög bildkvalitet för i sjukt lägt inköpspris...Och en unik kompabilitet bakåt med objektiv osv..Samt självklart sortiment av nytt med bredd....
Skulle Canon eller Nikon släppt en sådan kamera som A300án i deras namn fick dom andra "slå igen butiken" efter en månad pga totalt stillastående säljande i det segmentet ..
Så grattis till i alla fall fått den långt fram i ev köptankar......För dom pengarna en sådan kostar är det rent löjligt vad man får...Och jag är ännu förbannat glad för mitt köp.. Då skall man komma ihåg att jag brukar inte tala högt om saker då dom har brister som är handikappande. utan då är jag som regel tyst i stället..Eller skriver kritik... Tror alla från hifivärlden som känner mig vet jag aldrig utalar mig possetivt om det inte stämmer hyfsat ok... Inte min stil direkt det..
men med mitt val av kamera är jag jäkligt nöjd äver.. Köpte till o med en fjärrutlösare igår samt lite fina uv filter billigt...