Asus Eee PC 1000
(Laptops (Bärbara datorer))
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1000H - 1,6GHz 1GB 160GB 10"
|
9
|
(58)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1000H GO - 1,6GHz 1GB 160GB 10"
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1000HA - 1.6GHz 1GB 80GB 10"
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1000HE - 1,66GHz 1GB 160GB 10"
|
8
|
(21)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1002HA - 1,6GHz 1GB 160GB 10"
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1000HA - 1.6GHz 1GB 160GB 10"
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1008HA - 1,66GHz 1GB 160GB 10"
|
9
|
(8)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1101HA - 1,33GHz 1GB 160GB 11,6"
|
2
|
(11)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1005HA-H - 1,66GHz 1GB 160GB 10"
|
8
|
(1)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1005HA-M - 1,6GHz 1GB 160GB 10"
|
8
|
(2)
|
Inga priser | |
Asus Eee PC 1005HA-B - 1,6GHz 1GB 250GB 10"
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
Postad 19 September 2008 - 08:59
Postad 19 September 2008 - 11:13
Postad 19 September 2008 - 11:20
But of course... du kanske syftar på att de är idiots.
- XP drar mer
- HDD drar mer
=
keff batterypower.
SDD verkar inte as mkt bättre i prestanda/snabbish (kolla filmer på DuTube bla.) men att den inte låter lika mycket + att den inte blir liiika varm är ju trots allt en fördel (+ att den väger 200 gram mindre xD).
GE OSS 1000 modellen YOU BASTARDS
Postad 19 September 2008 - 11:26
1000H har vanlig SATA-kontakt vilket inte 1000 har. Detta gör att när dom nya snabbare SSD-diskarna sjunker i pris kan man enkelt byta ut HD:n.
Postad 19 September 2008 - 12:08
XP drar mindre ström (iaf i dagsläget) än linux.
1000H har vanlig SATA-kontakt vilket inte 1000 har. Detta gör att när dom nya snabbare SSD-diskarna sjunker i pris kan man enkelt byta ut HD:n.
Typ OCZ Core?
Postad 19 September 2008 - 21:32

någon som vet?
Redigerat av didrik, 19 September 2008 - 21:32.
Postad 19 September 2008 - 23:15
Postad 20 September 2008 - 02:02
Jag har bestämt mig. Ska plocka den vita modellen av EEE 1000H. Modellen kommer inom kort in i Sverige (Webhallen säger i oktober) men det är den svarta. Does this mean att den vita INTE är på ingång i överhuvudtaget i Sverige? I så fall kan jag ju lika gärna beställa den här vita modellen av den säljaren som någon tidigare köpt hos "All4us" eller vad personen/företaget hette (från Lettland =).
Så. Vit. Kommer till Sverige or not?
Postad 20 September 2008 - 10:41
Det finns ett tillägg till firefox som heter tinymenu som gör precis det du är ute efter. FullerScreen är ett annat tips på add-on som ger mer skärmyta, men det är mest användbart för att tillfälligt få större bild.
Andra tips är instaclick, autofill forms och sist men absolut inte minst adblock.
@plantium
Om du vet hur man gör det i linux får du gärna berätta hur.
Postad 20 September 2008 - 11:02
Det var en vit du har va och vart beställde du den ifrån nu igen?
Postad 20 September 2008 - 11:20
Det enda jag inte är helt förtjust i är Linux, lite trött på att det ska vara så bökigt så fort man villl ändra på nåt. Går ju alltid installera om men än så länge har jag kvar det som det är.
Postad 20 September 2008 - 11:27
Ska beställa en senare idag från All4ustore. Verkar vettigt pris och leveranstiden är inte fy skam. Är dock medveten att jag som tidigast kan få den på tisdag om jag beställer den idag.
Hur mycket pröjsade du Joel? ca. 4 000:- right?
Färgmässigt har jag tänkt på det där med att skit inte syns lika tydligt på en svart modell, men den vita... är bara för fin. GOTTA HAVE IT =D
Postad 20 September 2008 - 12:25
Ungefär 3800 blev det inkl frakt o allt. Ta den vita, det hade gjort om den hade funnits när jag beställde. För otålig för att vänta...
Redigerat av joel_skold, 20 September 2008 - 12:25.
Postad 20 September 2008 - 17:47
Postad 20 September 2008 - 22:26
Joel: Jag har laddat tinymenu tidigare, men jag får fortfarande två rader - en med "meny" och en under med alla navigeringsknappar. vad missar jag?
Har du testat att surfa i helskärm i Firefox? Antingen så trycker du F11 (samma knapp för att återgå till vanliga läget) eller så går du via menyn visa och väljer helskärm.
Postad 21 September 2008 - 08:19
Högerklicka på menyraden och välj "customize", dra upp knapparna till menyraden en och en, högerklicka igen och välj bort "navigation toolbar".Joel: Jag har laddat tinymenu tidigare, men jag får fortfarande två rader - en med "meny" och en under med alla navigeringsknappar. vad missar jag?
Postad 21 September 2008 - 08:51
Nu har jag beställt en Asus EEE 1000H modell från All4Ustore på eBay! =D
Tänkte installera om OS till XP och tänkte höra vad man bör tänka på om man skaffar en portabel CD-R/DVD-R läsare? Är det Blocket.se som gäller då?
Edit: Försökte kolla på blocket, men jag vet inte vad jag ska söka på! =/ Tips?
Redigerat av Swe.Stars, 21 September 2008 - 08:53.
Postad 21 September 2008 - 09:00
Postad 21 September 2008 - 09:39
Läste nyss en annons på Blocket för Asus Eee PC 1000H. Där står det "Datorn har engelskt tangentbord men ÅÄÖ går att använda utan problem". Hur menar dom då ska man trycka ner "FN-knappen" varje gång man ska skriva ÅÄÖ?
Den datorn är ju svindyr. 500 spänns tillägg.
Köpte min på eBay precis för 3990:- och då är frakten inkluderad.
Som jag förstår det så platserna där å,ä och ö i vanliga fall sitter sitter, givetvis, något annat. Men om du ställer om tangenbordslayouten till Svensk (i XP längst ner i högre hörnet där det står SV, i det fallet EN) så kan du nog använda å,ä och ö där det egentligen står något annat.
Ursäkta att jag är så värdelös på att förklara, men något i den stilen är det iaf.
Tror jag
Postad 21 September 2008 - 09:43
EDIT: En annan sak, det finns en modell på Ebay med 160gb hårddisk som det står att det är USA model. Är det något speciellt med den då mer än att den har större hårddisk?
Redigerat av SoundsLikeNoise, 21 September 2008 - 09:45.
Postad 21 September 2008 - 10:00
Postad 21 September 2008 - 13:42
Aight!
Nu har jag beställt en Asus EEE 1000H modell från All4Ustore på eBay! =D
Tänkte installera om OS till XP och tänkte höra vad man bör tänka på om man skaffar en portabel CD-R/DVD-R läsare? Är det Blocket.se som gäller då?
Edit: Försökte kolla på blocket, men jag vet inte vad jag ska söka på! =/ Tips?
Tror att det skall gå bra att installera om utan cd-skiva annars, har för mig att jag sett nåt om det på forum.eeeuser.com. Ska ta och se om jag kan hitta det igen. Det forumet är annars en guldgruva om man stöter på problem eller funderar över nåt.
Läste på den här produkten som ska säljas att det är en ny modell som byts ut från 60 GB modellen. Skumt. Finns ju en 40 GB modelle också. Whaaat? =S
Den nya 160GB-modellen är precis samma som den med 80 GB förutom just hårddisken. Den du länkat till har visst fått ram-minnet uppgraderat till 2GB också men det är det återförsäljaren själv som har gjort.
När det kommer till skillnader mellan olika länders modeller så är det nog bara tangentbord och i en del fall språk i operativsystemet. Tror att min dator är en amerikansk modell från början. Med ny tangentbordslayout blir det precis som att använda en svensk, åtminstone om man kan skriva utan att titta på tangenterna...
Postad 21 September 2008 - 14:01
Men... använder inte du Xandros på din 1000H? Det kanske inte är så svårt att byta tangebordslayout på den? =O
Postad 23 September 2008 - 10:41
Väntar på en verifkationskod som ska dyka upp på mitt kontoutdrag efter det att Paypal drog 15 kronor på mitt konto. Fortfarande står det bara "kortköp"! Ni som köpte från eBay, behövde ni också vänta fyrtioelva år innan den här verifikationsgrejen fixade sig?
Har väntat sen 21:a! :<
Postad 23 September 2008 - 13:54
För er som fortfarande står i valet om ni ska köpa en Eee pc 1000 så kommer det komma upp en recension av datorn på prylkoll.se imorgon kväll. Förhoppningsvis med en liten videopresentation och en jämförelse med min monstruöst stora och tunga 17-tummare=P
Redigerat av didrik, 23 September 2008 - 13:55.
Postad 23 September 2008 - 14:40
Alltså. Blir så JÄFLA frusterad på Paypal!
Väntar på en verifkationskod som ska dyka upp på mitt kontoutdrag efter det att Paypal drog 15 kronor på mitt konto. Fortfarande står det bara "kortköp"! Ni som köpte från eBay, behövde ni också vänta fyrtioelva år innan den här verifikationsgrejen fixade sig?
Tror aldrig jag gick igenom det där alls. Är det verifikationskoden för att koppla kortet till PayPal som du väntar på? Vet inte om du såg mitt inlägg om hur jag gjorde när jag köpte men jag hoppade iaf över hela den där biten med att koppla ett kort till PayPal-kontot och använde mitt e-kort på eBays sida istället. Det gick att använda PayPal då också men utan att göra själva betalningen med PayPal-konto. Vet inte riktigt vad jag skall råda dig till i det här fallet. Har du provat att kontakta PayPal?
tänkte bara tacka joel för tipsen om hur man fixade till menyerna i FF.
För er som fortfarande står i valet om ni ska köpa en Eee pc 1000 så kommer det komma upp en recension av datorn på prylkoll.se imorgon kväll. Förhoppningsvis med en liten videopresentation och en jämförelse med min monstruöst stora och tunga 17-tummare=P
Tack och bock, kul att kunna hjälpa till. Tror iof att det var någon annan användare som hjälpte dig med att få menyerna helt rätt efter att du lagt in TinyMenu, vi kan ju ta åt oss lite var kanske...
Kul att du skriver en recension, själv kan jag tillägga till mina små omdömen att jag har provat att skriva en hel del med min Eee nu och att det funkar grymt bra.
Postad 23 September 2008 - 16:24
Jag gick igenom det där, i mitt fall så var det kortutgivaren som inte registrerade betalningen ordentligt förrän efter helgen, jag tror det tog 3-4 dagar tyvärr...ring och kolla med din bank eller kortutgivaren så kanske de kan se det snabbare än du ser det på kontot.Alltså. Blir så JÄFLA frusterad på Paypal!
//D
Postad 23 September 2008 - 18:17
Postad 24 September 2008 - 10:49
Finns det någon som har prövat att köra lite mer krävande program på denna dator? (Funderar om det är möjligt att köra photoshop.)
Är också intresserad av detta.
Vet att det låter vansinnigt men går det att dra igång en VMware på denna? Jag har på en extern hårddisk en rad VMware (virtuella maskiner), jag har en per kund pga att alla kunder har sina egna VPN-program vilket ställer till nätverksanslutningarna. En virtuell maskin tar 256MB RAM. Jag är inte ute efter raketprestanda men frågan är om det går att köra en virtuell maskin med dräglig prestanda? Om någon har möjlighet att testa detta så skulle jag vara väldigt tacksam.
Postad 25 September 2008 - 13:17
Postad 25 September 2008 - 13:24
Någon som programmerar på sin eee pc 1000 och vill dela med sig utav sina intryck? =)
Om inte allt för länge. Tidigast tisdag
Postad 25 September 2008 - 23:23
Jag var just in på All4Ustore på eBay och såg att dom hade en som var billigare än de andra. £227 istället för £277 på dom andra, identiska ("new") vita laptops. Så jämförde produktbeskrivningar på de två olika auktionerna och de var som sagt identiska specifikationer! Nu är allt betalt och den ska skickas till mig i morgon. Förhoppningsvis har man den på måndag.
* Vilket 1GB-minne ska man satsa på om man vill uppgradera till 2GB? Bor i centrala Stockholm, köper gärna i butik (Webhallen?)
* Finns det VITA svenska tgb att beställa nånstans ifrån?
Vad mer behöver man?
Postad 26 September 2008 - 09:59
Hej, ny här men har hållt ett öga på denna tråd i nån vecka eller så.
Jag var just in på All4Ustore på eBay och såg att dom hade en som var billigare än de andra. £227 istället för £277 på dom andra, identiska ("new") vita laptops. Så jämförde produktbeskrivningar på de två olika auktionerna och de var som sagt identiska specifikationer! Nu är allt betalt och den ska skickas till mig i morgon. Förhoppningsvis har man den på måndag.
* Vilket 1GB-minne ska man satsa på om man vill uppgradera till 2GB? Bor i centrala Stockholm, köper gärna i butik (Webhallen?)
* Finns det VITA svenska tgb att beställa nånstans ifrån?
Vad mer behöver man?
Jäklar! Om allting stämmer så fick du din 1000H modell för priset av en 901 modell! =O Bara att gratulera =)
Kan tyvärr inte svara på någon av dina frågor, bara gratta
Postad 26 September 2008 - 11:11
Postad 26 September 2008 - 17:09
Postad 26 September 2008 - 17:11
Postad 26 September 2008 - 19:01
Fortfarande en mycket bra affär, grattis...Du tänker på amerikanska dollar, jag betalade dock i brittiska pund.
Postad 27 September 2008 - 09:58
Lite avis får man vara. Men jag är tacksam för att jag åtminstone hamnar på inunder 4 000:-, vilket fallet i Sverige inte hade varit.
Postad 27 September 2008 - 23:58
Postad 28 September 2008 - 11:48
Postad 28 September 2008 - 16:33
Efter mycket velande har jag nu lagt en beställning på en eee pc 1000h från webhallen. Någon som vet hastighet på minnena man får osv? Framgår inte. Har läst att de tidigare kört med lite långsammare minnen på första exemplaren. Därför har den fått lite ris i vissa recensioner..
Oftast dom snabbaste 667Mhz minnen.. Sitter själv å velar mellan denna och en 901:a..Känns som att en 901:a skulle duga för mig. Men då den typ kostar som en 1000H maskin så kan man nästan lika bra ta en sån på samma gång ju
Postad 28 September 2008 - 20:06
Precis mina tankegångar.. haha. Är vi släkt månne?Oftast dom snabbaste 667Mhz minnen.. Sitter själv å velar mellan denna och en 901:a..Känns som att en 901:a skulle duga för mig. Men då den typ kostar som en 1000H maskin så kan man nästan lika bra ta en sån på samma gång ju
Såg precis den här filmen och nu vet jag att det är en eee pc 1000h jag ska ha.
http://www.amazon.co.../R10T5INT52EQLC
Den kommer nog duga fint till den programmering jag ska ha den till. =) Ingen som sitter på en eee pc 1000h nu och som orkar ta lite bilder och lägga upp? Så kan vi som inte har någon ännu få lite ögongodis i alla fall.
Redigerat av twebbas, 28 September 2008 - 20:12.
Postad 28 September 2008 - 21:02
såhär går mina tankar kring 1000H vs 901:an..
1000H:
+Hårddisken
+Batteritiden
+Priset
-Upplösningen på skärmen(tycker att 1024*1280 hade varit bättre
-Lär bli svår att få tag på en
901:
+Finns redan på marknaden
+Batteritiden
-Priset
-HDD storleken
Postad 28 September 2008 - 21:13
Efter mycket velande har jag nu lagt en beställning på en eee pc 1000h från webhallen. Någon som vet hastighet på minnena man får osv? Framgår inte. Har läst att de tidigare kört med lite långsammare minnen på första exemplaren. Därför har den fått lite ris i vissa recensioner..
Är det 1 oktober som gäller? Tidigare har det stått release 1 oktober och nästa leverans 25 oktober.
Postad 28 September 2008 - 21:21
Är det 1 oktober som gäller? Tidigare har det stått release 1 oktober och nästa leverans 25 oktober.
Man ska aldrig vara säker när det gäller Webhallen. Det är planerat att den ska ha "release i sverige Scandinavien den 1:a oktober..När den börjar levereras är dock mindre osäkert.
Postad 28 September 2008 - 21:29
Man ska aldrig vara säker när det gäller Webhallen. Det är planerat att den ska ha "release i sverige Scandinavien den 1:a oktober..När den börjar levereras är dock mindre osäkert.
Om man sedan kryddar dessa odds med Asus sätt att behandla svenska kunder (tänker på hur lanseringen av 901 sköttes) så ökar osäkerheten. Men det är bara hoppas och vänta.
Postad 28 September 2008 - 21:32
Om man sedan kryddar dessa odds med Asus sätt att behandla svenska kunder (tänker på hur lanseringen av 901 sköttes) så ökar osäkerheten. Men det är bara hoppas och vänta.
Precis. Om du kollar så ser du ju att det står inget om när dom får in en leverans på Webhallen. Utan endast när den är planerad att släppas. Jag som är grymt sugen på en
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
* Officiell tråd - Asus Eee PC "Seashell"
3 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?