Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

CryptoGuard

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 August 2008 - 22:10

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

De tur jag kan byta jobb i så fall ! Men jag tror det är värre för sådana som dream-multimedia som inte är accepterade någonstans, de kommer aldrig att ha uppbackning av någon.

Du ska inte se oss som ett "copy protection"-företag, vi gör helhetslösningar för digital-tv, de omfattar många områden. Kryptering var dock våran första produkt.

Dreambox kommer vara dött om max 3-4 års tid, det är flera operatörer även utomlands som är på väg byta till kortdelningssäkra metoder, bland annat har NDS utvecklat ett nytt system som kan läggas på nuvarande NDS för att stoppa kortdelning helt och hållet.

Det är mycket därför DMM just nu försöker pumpa marknaden på så mycket kapital som möjligt innan det stänger ner helt och hållet, antar investerarna ligger med rejäl press på ledningen hos DMM att ge ordentligt med avkastning så länge det går, när dessa system har införts kommer boxarna värde på marknaden vara lika med noll eftersom boxarna använts uteslutande för CS.

Tråkigt dock att programbolagen bara är ute efter kontroll, en dag så säger kunderna ifrån, det är bara en tidsfråga, man får ju inte ens välja egen box idag utan tvingas använda deras skräpboxar som de har förhandlat fram bra pris på.

Postad 22 August 2008 - 10:24

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
He-He.
Årets intressantaste tråd (för mig).
Idag betalar jag ärligt 1 huvudabb + 2 tvillingkort(till barnen)
Som alla vet är tvillingkorten 'strypta' och där finns inte mina c+-kanaler som återfinns på huvudkortet.
Allt detta kostar mig massor med pengar, att alltså köra helt lagligt men tyvärr kan vi ju bara se
c+kanalerna(+ HD) i vardagsrummet. Mina killar får nöja sig med ett mindre utbud....fast jag betalar
för det inom hushållet. Spännade.

Vi har accepterat det så här långt men sagt att kommer det ytterligare 'svårigheter' för oss kommer
vi avsluta alltihopa. Idag kör vi allt via HTPC i alla rum och skulle denna möjlighet helt försvinna tackar vi för oss
och lägger pengarna (över 10.000 sek/år) på något annat.

För TV är ju inte hela livet och man får rätt mycket film för dessa dryga 10.000 kr

Som någon sa tidigare så är alla konsumenter inte direkt rika utan ribban för kostnader och 'strul' = kontroll för distributörerna, inte för oss, nådd just nu och här.

Har för något år sedan pratat med canal digital om detta och just sagt att jag betalar det här
om VALFRIHETEN består. Vad valfriheten består i har andra redan spaltat ner i denna tråd.

Postad 22 August 2008 - 15:49

Unregistered8af05ad5
  • Unregistered8af05ad5
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Förstår inte den här hypen med att kunna stoppa cs. Det är bara att tvinga på kunderna en officiell ca-modul, kortdelningen fungerar inte och kunderna kan använda vilken box de vill. Nä, just det... Vi ska ju inte kunna spela in på en hårddisk som vi betalat skatt på, just för att vi ska kunna spela in. Det är även förbjudet att kunna ta in fler satelliter än operatörens.

Postad 22 August 2008 - 16:18

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Dreambox kommer vara dött om max 3-4 års tid, det är flera operatörer även utomlands som är på väg byta till kortdelningssäkra metoder, bland annat har NDS utvecklat ett nytt system som kan läggas på nuvarande NDS för att stoppa kortdelning helt och hållet.

Det är mycket därför DMM just nu försöker pumpa marknaden på så mycket kapital som möjligt innan det stänger ner helt och hållet, antar investerarna ligger med rejäl press på ledningen hos DMM att ge ordentligt med avkastning så länge det går, när dessa system har införts kommer boxarna värde på marknaden vara lika med noll eftersom boxarna använts uteslutande för CS.

Tråkigt dock att programbolagen bara är ute efter kontroll, en dag så säger kunderna ifrån, det är bara en tidsfråga, man får ju inte ens välja egen box idag utan tvingas använda deras skräpboxar som de har förhandlat fram bra pris på.

Alla kör inte med CS och bortsett dom mindre modellerna så kan man stoppa in en CAM bortsett från Videoguard som vägrar släppa några såna.... om nu DMM skulle gå i graven så kommer alla andra linuxboxar och alla HTPC's att gå i graven med isf...

Redigerat av Leatherface, 22 August 2008 - 16:18.

Postad 22 August 2008 - 20:38

Andreas Epradius
  • Andreas Epradius
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Andreas Epradius, 25 October 2014 - 22:24.

Postad 20 November 2009 - 12:58

Pr0wler
  • Pr0wler
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Jaha, nu har man åkt på att använda CryptoGuard genom SPAs nät. Finns det några alternativ till Triax boxar, eller är det bara de som stöder CryptoGuard?

Det är denna som är enda alternativet enligt min TV-handlare: Triax 512

Postad 20 November 2009 - 14:33

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Jaha, nu har man åkt på att använda CryptoGuard genom SPAs nät. Finns det några alternativ till Triax boxar, eller är det bara de som stöder CryptoGuard?

Det finns CA-moduler till Cryptoguard så du kan i använda en TV med inbygd DVB-C mottagare eller en box med plats för ca-modul

Postad 24 November 2009 - 00:19

Lacki77
  • Lacki77
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Vi åkte också på den skiten nu. Vi fick ett "grymt" utbud med boxar
http://www.vannas.se...?di=6468&ptid=0
http://www.vannas.se...?di=6472&ptid=0

Så, om jag har 4 tv apparater och vill kunna se på alla, måste jag då köpa 4 såna där äckelboxar?
Blir ju kanonbilligt då

Postad 24 November 2009 - 03:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det finns Cryptoguard CA moduler för TV/Boxar med CI platser som nämndes i inlägget just ovanför.

Redigerat av Leatherface, 24 November 2009 - 03:38.

Postad 24 November 2009 - 10:01

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Vi åkte också på den skiten nu. Vi fick ett "grymt" utbud med boxar
http://www.vannas.se...?di=6468&ptid=0
http://www.vannas.se...?di=6472&ptid=0

Så, om jag har 4 tv apparater och vill kunna se på alla, måste jag då köpa 4 såna där äckelboxar?
Blir ju kanonbilligt då

Du kallar dem "äckelboxar"? Baserat på vad? Fungerar de dåligt? Eller är det att de är dyra?

Postad 04 January 2010 - 21:28

Lusen
  • Lusen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Detta är ju ett super dåligt utbud av boxar, skulle ju vara kul om dom kunde satsa på någon modern box med hårddisk så att man åtminstånde kunde få spela in sina program.

Redigerat av Lusen, 04 January 2010 - 21:29.

Postad 05 January 2010 - 09:50

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Detta är ju ett super dåligt utbud av boxar, skulle ju vara kul om dom kunde satsa på någon modern box med hårddisk så att man åtminstånde kunde få spela in sina program.

Min lokala operatör har nu en box från Dilog som man kan koppla extern USB-disk och spela in på. HD- och SD-upplösning dock enbart en kanal i taget.
Ska komma en box under året med dubbla mottagare.

Läste det häromdagen på deras sida men hittar det inte nu bara för det.
Boxen från Dilog var säkert denna.

Redigerat av Monshi, 05 January 2010 - 09:50.

Postad 10 October 2010 - 16:26

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det kommer fler boxar som stödjer Cryptoguard än de 3 som finns på deras hemsida?

Den lokala kabel-tv leverantören där jag bor har kört ett okodat DVB-C nät i snart ett år men nu ska de gå över till Cryptoguard och koda TV3, Kanal 5 och ett par andra kanaler som man ju helst vill ha. Problemet är att jag har en Humax HDPVR-1000C som blir oanvändbar till de kodade kanalerna imorgon och den är jag riktigt nöjd med, vill helst inte ge upp möjligheterna till att spela in flera kanaler samtidigt men det ser mörkt ut för tillfället.

Postad 10 October 2010 - 18:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det finns en CryptoCAM som man kan använda i DVB-C boxar som har CI plats.

Postad 10 October 2010 - 20:13

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Det är jag fullt medveten om men om man vill kunna spela in en kodad kanal och titta på en annan måste boxen vara gjord för att ta kortet direkt utan CI modul, min Humax är dessutom gjord för Conax så de e ju kört helt och hållet men har ju funkat fram tills nu när alla kanaler var okodade i DVB-C. Bäst hade ju varit om Humax hade gjort en box för Cryptoguard men det lär väl inte hända.

Sovrums tv:n med plats för CI modul är ju inga problem, där blir det en CI modul för Cryptoguard men där finns inget behov av dubbla tuners eller liknande så det löser sig även i fortsättningen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.