* Officiell tråd HP Compaq 2133 *
146 svar till detta ämne
Postad 04 November 2008 - 22:14
Brute Boy
-
Brute Boy
-
Rookie
-
5 inlägg
Köpte till slut en och har nu haft den i några veckor. Grymt nöjd. Kör Vista och det fungerar för att spela musik, surfa och ordbehandling. Kan dock börja hacka om det blir för mycket igång samtidigt men hur mångsysslande kan man vara =) Designen och tangentbordet är riktigt vasst. Ska ut och resa över vinterhalvåret så det blir ett hållbarhetstest.
Riktigt nöjd med Dustin där vi skickade efter den. 3h efter köpet (typ vid midnatt) sänkte de priset med 400kr. Jag ringde och det tog inte ens 30sek i telefon så var det ordnat. Fick tillbaka mellanskillnaden 3 dagar senare på kontot.
Redigerat av Brute Boy, 04 November 2008 - 22:16.
Postad 06 November 2008 - 20:34
Designfreak
-
Designfreak
-
Rookie
-
4 inlägg
Är det någon mer än jag som blir irriterad av fläktljudet? Självklart kan man ju inte vänta sig att den ska prestera som min macbook air men nog tjuter 2133:an lite väl mycket  .
Kan det bli skillnad med XP? Det kanske inte är lika krävande
Postad 06 November 2008 - 20:59
Urbo
-
Urbo
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Denna modell med 6-cellsbatteri finns med två olika op, Vista Basic och Vista Buisness. Vad är skillnaden mellan dessa op?
Med Vista Business följer det med "nergraderingsskivor" för Windows XP Pro. Det gäller alla datorer som har en OEM-licens av Vista Business förinstallerat (HP, Dell mm).
Postad 06 November 2008 - 23:41
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Är det någon mer än jag som blir irriterad av fläktljudet? Självklart kan man ju inte vänta sig att den ska prestera som min macbook air men nog tjuter 2133:an lite väl mycket .
Kan det bli skillnad med XP? Det kanske inte är lika krävande 
Jag stör mig inte på fläktljudet. Jag har precis lagt in XP igen efter att ha kört Vista i någon månad. Den är något rappare med XP, men jag tror inte den är kallare eller att fläkten går mindre när man kör XP. Så det påverkar nog inte alls ljudet tyvärr. Körde min maskin på en resa nu och jag är lika nöjd efter resan som innan, kunde se nästan två filmer på flyget tex på batteri. Den ena dessutom i HD (720p). Jag har även sålt min Aspire One A150 idag, så nu kör jag bara 2133.
Postad 07 November 2008 - 13:06
aik_putte
-
aik_putte
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Finns det någon manual till den här?
Skaffade FU345EA igår (tyvärr den med 3-cells batteri men jag klarar mig nog ett tag med det) och jag har bara hunnit köra Winupdate på den än så länge och sneglat lite i snabbguiden(!) som följer med.
Postad 07 November 2008 - 15:59
Brute Boy
-
Brute Boy
-
Rookie
-
5 inlägg
Nu är jag än mer imponerad av Dustin. Idag dök det upp ytterligare ett paket med posten (vet egentligen inte varför) men det hänvisade till den kredit fakturan vi fick med mellanskillnaden för att de sänkte priset på datorn. I paketet låg det 2x2gb Ram (Corsair DDR2, CM2X2048-6400C5DHX). Om det är någon kompensation eller något vet jag inte men vi har även fått tillbaka pengarna.
Lite off topic men kommer det göra någon skillnad om jag smäller i dessa i min stationära dator jag har hemma när vi kör med Windows Vista 32-bitars? Nu har vi 2gb Ram.
Postad 07 November 2008 - 21:24
Krisch
-
Krisch
-
Användare
-
-
170 inlägg
Även jag köpte mig en sådan idag. Kunde inte låta bli. Den är bara så snygg och efter läsning av M3s test (betyg 9/10) så kände jag mig ganska trygg trots VIA processorn. Klämde även till med ett tre mobil bredband abb. Nu står den på laddning. Försäljaren sa att man skulle ladda den i 12h för första gången innan användning. Stämmer det? Är lite otålig men tar det säkra före det osäkra.
Återkommer med intryck när jag kommit i gång med den.
Postad 07 November 2008 - 23:05
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Skit i laddningen, det är ett Litium-Jon batteri, det har ingen minneseffekt eller så, bara o köra direkt!
Postad 08 November 2008 - 13:05
Krisch
-
Krisch
-
Användare
-
-
170 inlägg
Lämnade tyvärr tillbaka den idag. Försäljaren sa att det var 2 Gb i den men tog fel. Tur att jag kollade innan jag satte på den. Hade "fel" modell dvs FU344EA så jag lämnade tillbaka den.
Tänker nu beställa FU346EA från inwarehouse istället och köpa abb löst. Undrar hur det ser ut med 6 cell batteriet? 6 cell är väl ett måste? Eller? Är mer rädd att det ska bli tung och otymligt.
Tyckte den var läcker och stabil så jag är sugen.
Postad 13 November 2008 - 00:55
pola1972
-
pola1972
-
Rookie
-
2 inlägg
*deleted*
Redigerat av pola1972, 31 October 2015 - 08:47.
Postad 13 November 2008 - 18:39
kewbab
-
kewbab
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Någon som testat att installera Ubuntu på denna maskinen?
Om jag fattar rätt finns den med vista, xp och Suse. Funkar suse tycker man ju att Ubuntu borde funka?!
/k
Postad 22 November 2008 - 14:49
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Har precis köpt mig en HP 2133 med 1gigs ram minne och undrar om man själv kan byte upp sig till 2gig?
Vilket passar och hjälp med hur man gör isf hade vart underbart!
Hittade svarat själv =)
Tittade nu ikväll på hur mycke plats jag hade kvar på hårddisken och ser att den är uppdelad på C och D, där C är på 32gig och D är recovery med 9 gig totalt.
Vart är mina 120gig?
Redigerat av tomasgbg, 23 November 2008 - 00:09.
Postad 23 November 2008 - 04:40
verbal
-
verbal
-
Användare
-
-
168 inlägg
The Phone House säljer nu HP 2133 med 1.6 GHz processor, 1 GB ram, 3 cells batteri och Vista basic för 2999:- Finns ingen info om vilken skärm det är men jag förutsätter att det är 1024*600 varianten. Såg att man kunde få tag på 6 cells batteri för 700:-. Med det extra batteriet hamnar priset i nivå med Asus eee 901. Känns prisvärt med tanke på byggkvalité men jag tvekar lite pga det man läst om processorns slöhet. Jag kommer att använda datorn till web, word och xvid, har en annan laptop till tyngre arbeten. Läste i någon recension att datorn inte klarade divx och xvid utan att tappa frames, stämmer detta? Isåfall är det ju helt klart en deal-breaker. Låter 2999:- som en bra deal eller ska jag köpa asus eee 901 istället? Hur stor skillnad gör den långsammare processorn? Kommer skillnaden att vara tydlig? Väldigt tacksam för råd, måste bestämma mig till måndag... MVH PS. tompenrompen: Guide för uppgradering av ram. DS.
Postad 23 November 2008 - 21:29
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Jag har inga problem att spela film på min maskin. Web och word skall inte heller vara några problem. Men Vista är inte helt bra i denna burk, kör XP istället så blir den rappare. Priset du hade hittat är helt rätt, jag älskar min 2133, gå o känn på den är mitt tips och jag gissar att du går hem med en 2133a under armen
Beträffande hårddiskstorleken på datorn som du köpt tompenrompen så vet jag inte, min har den hårddisk den skulle ha i alla fall. Högerklicka på Datorn/Den här datorn och väl Hantera. Gå till Diskhantering och kolla där, där ser du vilken hårddisk du har och var utrymmet finns.
Postad 24 November 2008 - 20:06
Echonator
-
Echonator
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Nu är jag än mer imponerad av Dustin. Idag dök det upp ytterligare ett paket med posten (vet egentligen inte varför) men det hänvisade till den kredit fakturan vi fick med mellanskillnaden för att de sänkte priset på datorn. I paketet låg det 2x2gb Ram (Corsair DDR2, CM2X2048-6400C5DHX). Om det är någon kompensation eller något vet jag inte men vi har även fått tillbaka pengarna.
Lite off topic men kommer det göra någon skillnad om jag smäller i dessa i min stationära dator jag har hemma när vi kör med Windows Vista 32-bitars? Nu har vi 2gb Ram.
Nej det kommer inte bli någon markant skillnad då 32-bitars system endast kan hantera 3,x GB arbetsminne, kör du ist 64-bitars så hanterar systemet (i alla fall i teorin) 16Tb arbetsminne
Postad 24 November 2008 - 20:12
Echonator
-
Echonator
-
Amatör
-
-
58 inlägg
The Phone House säljer nu HP 2133 med 1.6 GHz processor, 1 GB ram, 3 cells batteri och Vista basic för 2999:- Finns ingen info om vilken skärm det är men jag förutsätter att det är 1024*600 varianten.
Såg att man kunde få tag på 6 cells batteri för 700:-. Med det extra batteriet hamnar priset i nivå med Asus eee 901.
Känns prisvärt med tanke på byggkvalité men jag tvekar lite pga det man läst om processorns slöhet. Jag kommer att använda datorn till web, word och xvid, har en annan laptop till tyngre arbeten.
Läste i någon recension att datorn inte klarade divx och xvid utan att tappa frames, stämmer detta? Isåfall är det ju helt klart en deal-breaker.
Låter 2999:- som en bra deal eller ska jag köpa asus eee 901 istället? Hur stor skillnad gör den långsammare processorn? Kommer skillnaden att vara tydlig?
Väldigt tacksam för råd, måste bestämma mig till måndag...
MVH
PS. tompenrompen: Guide för uppgradering av ram. DS.
Jag beställde själv 2133 från Phone House här om dagen, så den kommer väl snart..... Men vad det beträffar CPU'n så är det inte alls så slö som alla verkar tro. Många av recensionerna har gjort på basis av 1.2GHz-versionen som inte alls är mycket att hurra över. Så denna på 1.6GHz är betydligt rappare, lägger du sen även in en lätt linux-distro (tex Xubuntu) så får du bra fart under tangenterna. XP bör också funka som alternativ, men är dock slöare. Den klarar video, men ska tydligen ha problem med 720i MKV-filer, om det stämmer vet jag inte, men likaså där så tror jag att många grunder det på 1.2 GHz modellen, men det återstår att se  Jag ska iaf dra in Ubuntu 8.10 eller Fedora 10 när jag får burken, för vista home basic (som rä lättaste varianten) drar minst 400 mb arbetsminne bara för att köras
Postad 25 November 2008 - 11:52
verbal
-
verbal
-
Användare
-
-
168 inlägg
Har nu varit och kollat in datorn och måste medge att det är en av de coolaste laptops jag sett, fantastisk kvalitétskänsla verkligen.
Tyvärr blev det ingen till slut då jag till min förvåning insåg att modellen på thephonehouse inte hade bluetooth vilket är ett absolut krav för mig på en ultraportabel, måste ju kunna använda min mobil som modem, vilket är både billigare och smidigare än USB-dongle. Trist, jag var väldigt sugen på att ha med mig en hem direkt.
Håller nu ett öga på priserna på de andra varianterna av 2133, det känns som att de också kommer att sjunka nu när HP mini note 1000 släpps när som helst. Helst vill man ju ha en med 6 cellsbatteri och även, om möjligt, med den bättre skärmen.
Redigerat av verbal, 25 November 2008 - 11:54.
Postad 25 November 2008 - 12:29
Unregistered0e75029f
-
Unregistered0e75029f
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Har nu varit och kollat in datorn och måste medge att det är en av de coolaste laptops jag sett, fantastisk kvalitétskänsla verkligen.
Tyvärr blev det ingen till slut då jag till min förvåning insåg att modellen på thephonehouse inte hade bluetooth vilket är ett absolut krav för mig på en ultraportabel, måste ju kunna använda min mobil som modem, vilket är både billigare och smidigare än USB-dongle. Trist, jag var väldigt sugen på att ha med mig en hem direkt.
Håller nu ett öga på priserna på de andra varianterna av 2133, det känns som att de också kommer att sjunka nu när HP mini note 1000 släpps när som helst. Helst vill man ju ha en med 6 cellsbatteri och även, om möjligt, med den bättre skärmen.
Såg att dustinhome har kampanj på denna MED bluetooth och 2GB ram för 2990:- http://www.dustinhom...5010190011.aspx
Postad 26 November 2008 - 13:37
Unregisteredcb3b3aed
-
Unregisteredcb3b3aed
-
Användare
-
-
165 inlägg
Köper du dessutom till ett 6-cellsbatteri för 700 kr har sparar du 1100 kr jämfört med att köpa samma spec med 6-cellsbatteriet och får ju dessutom ett 3-cells på köpet!
Postad 26 November 2008 - 19:21
Patrik_S
-
Patrik_S
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag är grymt sugen på denna! bluetooth och framför allt Vista gör valet lätt! hade det funnits en netbook med intel atom och vista så hade den gått före men men! man kan inte få allt
Postad 27 November 2008 - 09:16
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Satte in 2GB in datorn istället för 1GB som satt i Phonehouse variant och visst flyter allt på bättre,men fortfarande så hade jag nöjt mig med 1GB, vart inga problem med något av det jag prövade.
Så att datorn skulle vara för seg för vanligt surf,musik,ordbehandling osv tycker jag är en rejäl överdrift även med det mindre minnet.
Postad 27 November 2008 - 11:25
Unregistered1d36b31d
-
Unregistered1d36b31d
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Ni som byter OS, använder ni extern cd/dvd eller går det installera över nätverket?
Postad 27 November 2008 - 11:57
Unregisteredd0df379d
-
Unregisteredd0df379d
-
Rookie
-
6 inlägg
Ni som har denna dator hur funkar inte det med att göra en åter ställning på den?
Det finns inte något recovery program på denna som det gör på Hp´s andra.
Har läst lite och det känns som att många har problem med att återställa denna dator?
Man vill ju kunna ha det på skiva och köra den vägen också.
Postad 27 November 2008 - 12:59
rikardh
-
rikardh
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Nu har dustin höjt priset till 3990, tur man handla innan höjningen.
Nu skall jag bara hitta ett 6cellsbatteri billigt :-)
Postad 27 November 2008 - 14:47
DkY
-
DkY
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Det står fortfarande 'Kampanj' på sidan, trots en ökning av priset med 1000kr. Undrar om det är riktigt rätt att göra så... /DkY Nu har dustin höjt priset till 3990, tur man handla innan höjningen. Nu skall jag bara hitta ett 6cellsbatteri billigt :-)
Postad 27 November 2008 - 22:11
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Körde min maskin på en resa nu och jag är lika nöjd efter resan som innan, kunde se nästan två filmer på flyget tex på batteri. Den ena dessutom i HD (720p). Jag har även sålt min Aspire One A150 idag, så nu kör jag bara 2133. 
Undrar hur du fick den att spela 720P? Kör iof Vista men det är för ospelbart.. Hackar o lever som bara den..
Postad 27 November 2008 - 23:53
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Ni som byter OS, använder ni extern cd/dvd eller går det installera över nätverket?
Undrar samma sak? Funderar på Phonehouses erbjudande.
Postad 28 November 2008 - 00:30
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
I Phonehouse erbjudande ingår ju vista home basic, följer det även med nedgraderingen till XP?
Postad 28 November 2008 - 07:43
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
I Phonehouse erbjudande ingår ju vista home basic, följer det även med nedgraderingen till XP?
följer inte med någon ned gradering till xp
Postad 28 November 2008 - 10:04
Unregisteredd0df379d
-
Unregisteredd0df379d
-
Rookie
-
6 inlägg
Ingen som vet om det går att bränna ut vista?
Postad 28 November 2008 - 14:56
rikardh
-
rikardh
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
HIttade denna artikel på hp.com "HP Notebook PCs - HP Recovery Manager Does Not Allow Creation of HP Recovery DVDs" DESCRIPTION This document applies to HP Notebook PCs with Microsoft Windows Vista HP Recovery Manager does not allow the creation of HP recovery DVDs. SCOPE The specific notebook PCs affected by this issue are listed in the Hardware Platforms Affected section at the bottom of this advisory. RESOLUTION HP Recovery Manager does not have the ability to create DVD restore discs. Please contact HP Service and Support for further assistance to request DVD restore discs. Please specify the notebook PC model. Hardware Platforms Affected: ....... HP 2133 Mini-Note PC....... http://h20000.www2.h...ectID=c01604120
Postad 28 November 2008 - 17:19
Unregisteredd0df379d
-
Unregisteredd0df379d
-
Rookie
-
6 inlägg
Tack det var mycket bra info!
Postad 28 November 2008 - 18:00
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2184 inlägg
Nu när priset är så lågt är man bra sugen. Spec med tanke på kvaliteskänslan. Hur fungerar den vid daglig användning? (Detta har kommit upp tidigare men nu är det ju mer ägare osv.) InternetMusik FilmPhotoshopStream Sen om man skulle kombinera vissa av dessa? Så som Musik , internet och Photoshop? Märker man av den slöa processorn vid vanlig användning? Hur fungerar äldre spel? Ska gå och testa den lite i The phone house innan man det är trevligt med lite uppleveser. Tack och bock. Mvh
Postad 28 November 2008 - 19:31
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Undrar hur du fick den att spela 720P?
Kör iof Vista men det är för ospelbart.. Hackar o lever som bara den..
Jag körde med Vista då (tror jag). Jag optimerade enligt det här till att börja med: http://www.hp2133gui...mization-guide/Sedan uppgraderade jag ljuddrivrutinen till senaste version, det var den som ställde till mest problem. Efter att det var gjort rullar 720p-film acceptabelt på min burk i alla fall. Några "dropped frames" blir det, men inte så att jag led av det i alla fall. Jag spelade upp MVK-filer med VLC. När jag körde på batteri fick jag prioritera upp processen VLC.exe lite i Task manager för att det skulle lira bra, men det problemet hade jag inte när jag körde på kabel. Undrar samma sak? Funderar på Phonehouses erbjudande.
Har kört med Extern DVD-spelare, men det skall gå att köra på USB med. Kolla i Acer Aspire One-tråden, jag vet att det finns utförliga beskrivningar hur man gör ett bootbart XP-minne där. Det finns även tips och trix här: http://www.hp2133gui...2133-mini-note/följer inte med någon ned gradering till xp
Är du säker på det? Det kanske går att ringa HP och få ut en ändå. I min (jag har den "värsta" modellen) var det med en XP-skiva. Ingen som vet om det går att bränna ut vista?
Det går ju alltid att köra ett program som Norton Ghost eller Acronis True Image, eller så beställer man media från HP, det får man kostnadsfritt om man ber snällt.
Postad 28 November 2008 - 19:40
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Nu när priset är så lågt är man bra sugen. Spec med tanke på kvaliteskänslan.
Hur fungerar den vid daglig användning? (Detta har kommit upp tidigare men nu är det ju mer ägare osv.) Internet
Utan några som helst problem Musik
Utan några som helst problem Film
Beroende på filmens kvalité, (720p eller högre) så kan den tappa lite frames, men det är lugt upp till 720p anser jag. Photoshop
Inte provkört men håller man sig till enklare grejer bör det inte vara några problem, det finns ju enklare program med för mindre redigeringar. Jag skulle personligen inte välja det tyngsta programmet som finns för redigering av foton till denna dator. Stream
Inga större problem där heller om man har rätt drivare installerade. Firefox är lite klent på Streaming om man har fler flikar öppna, men Google Chrome gör det bättre. Sen om man skulle kombinera vissa av dessa? Så som Musik , internet och Photoshop?
Jag skulle inte rekommendera Photoshop tillsammans med något annat. Det här är en enkel dator främst för enklare sysslor som surf och ordbehandling och inget prestandamonster. Märker man av den slöa processorn vid vanlig användning?
Nja, det är tycke och smak, inget som stör mig. Hur fungerar äldre spel?
Nog inget större problem om dom snurrar under Vista. Ska gå och testa den lite i The phone house innan man det är trevligt med lite uppleveser.
Det är det bästa sättet att bli övertygad om denna datorns förträfflighet. Tack och bock. Mvh
Postad 28 November 2008 - 21:18
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Har följt guiden på hp2133guide.com och laddat ner senaste ljuddrivarna.
Har prövat ett HD klipp från microsoft ( coral reef advent) vilket är det enda 720p jag prövat och det enda program där det flyter på är KMplayer med förval hastighet. Då flyter bilden på helt utan anmärkning, blev förvånad hur bra det gick efter att ha prövat media player samt VLC.
Skall pröva mkv filmer lite senare så får vi se hur dom går.
Postad 28 November 2008 - 23:51
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Låter bra detta, blir nog en sådan från phonehouse... Jag vill göra vissa enklare saker i Photoshop, dock inga tyngre grejor.
Det viktigaste för mig är att jag som spinninginstruktör använder ett musikredigeringsprogram (mer som ett DJ-program) som heter Mixmeister pro. Tror inte att det ska vara några problem men undrar ändå om någon här har erfarenhet av det på denna dator. Har idag en Toshiba laptop på 1.3Ghz med 512RAM, programmet flyter utan några som helst problem på den så det bör väl då även funka på HP:n, eller?
Annars så är det mest surfning & ordbehandling & då känns den klockren!
Postad 29 November 2008 - 18:09
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Tyvärr blev det ingen till slut då jag till min förvåning insåg att modellen på thephonehouse inte hade bluetooth vilket är ett absolut krav för mig på en ultraportabel, måste ju kunna använda min mobil som modem,
Är detta ngt problem då sådana här finns: https://www.inet.se/...ass-ii/5401091/Sticker bara ut 5mm från datorn.
Postad 30 November 2008 - 23:18
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Nu har 1v gått med datorn i min ägo och jag är ruggigt nöjd!
Fått till spelandet av filmer utan problem, kommer säkerligen aldrig se en hel film men bara vetskapen att det går är skönt.
Tangentbordet som nämnts tidigare är grymt bra för att vara på en såhär liten dator.
Dock kan den bli rätt varm och fläkten låta en den men jag som för det mesta har den till surf har satt den på strömsparläge. Märker inget av att det skulle gå långsammare men datorn är betydligt tystare och svalare.
Läste testen i senaste Pc för Alla. HP 2133 kom sist med lägst betyg, inget vidare helt enkelt. Hade ju hört att vias processor är långsam, men denna presterar ju hälften med poäng i testerna jämfört med dom andra från asus och acer som drivs med intels ATOM. Sämre än jag trodde och då sitter det ändå dubbelt med ram i hp´n.
Nu spelar det ingen roll för min del då den klarar det jag skall ha den till utan problem men prylbög som man e så vill man ju ha det bästa ändå
Postad 01 December 2008 - 01:26
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Jag såg också det testet och tyckte det var elakt att placera 2133an så långt bak i fältet på grund av processorn. Datorn har ju flera andra fördelar som gör den bättre på de flesta punkter än konkurrenterna, det är egentligen bara CPUn som för att den är lite klenare, och kanske Vista med, men det går ju att nedgradera till XP om man vill det.
Jag är som ni andra här i tråden otroligt nöjd med min, just tangentbord, skärm och kvalitetskänsla är väl de tre vassaste grejerna med denna enligt min mening.
Postad 02 December 2008 - 11:12
rikardh
-
rikardh
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Är det nån som har beställt Vista skivor och XP skivor från HP?
Postad 02 December 2008 - 16:09
patzy
-
patzy
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hur är batteritiden, ska använda min till och från jobbet till surf, email via bluetooth uppkoppling till mobiltelefonen.
mvh
Postad 02 December 2008 - 16:12
slotrat
-
slotrat
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Med 6-cellsbatteriet (det som sticket ut under datorn) får jag lätt ut 4 timmar i alla fall, jag har inte gjort någon vetenskaplig test, men 4 timmar är inget problem, går nog att pressa den någon halvtimme till, men allt beror ju på vad man gör med den.
Postad 02 December 2008 - 16:17
Unregisteredea4970c4
-
Unregisteredea4970c4
-
Lärjunge
-
-
455 inlägg
Hittar inte 6cell batteri på de sidor som säljer denna för 3K(vill köpa med det på samma beställning).
Någon som vet vem som är billigast på 6cell till denna dator ink frakt.
Postad 03 December 2008 - 17:05
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Hittade en 2133 i en garderob hemma häromdan, verkar som att jag ska få en kul julklapp av sambon
Postad 03 December 2008 - 21:01
danka
-
danka
-
Rookie
-
4 inlägg
Till er som har HP2133, jag fick min idag beställt fårn Dustin. Men jag upplever att skärmen känns "skitig" den är ju givetvis inte det. Någon som stött på detta med? Känns som jag vill ha en ny. Min vanliga laptop LG har inte detta problem.
Postad 03 December 2008 - 21:11
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
Till er som har HP2133, jag fick min idag beställt fårn Dustin. Men jag upplever att skärmen känns "skitig" den är ju givetvis inte det. Någon som stött på detta med? Känns som jag vill ha en ny. Min vanliga laptop LG har inte detta problem.
Låter mysko. En dum fråga kanske men skyddsplasten är borttagen va
Postad 03 December 2008 - 21:27
danka
-
danka
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag tänkte precis som du, sitter det skyddsplats kvar... men vad jag har kunnat se så var det bara ett skyddsark mellan tangentbord och skärm, alltså inte påklistrad plast. Men jag upplever att jag stör mej på skärmen, vilket enligt tester ska vara bland det bästa på denna maskin. Ska försöka ta mej till en butik med en burk igång, se om det ser bra ut.
Postad 04 December 2008 - 21:16
danka
-
danka
-
Rookie
-
4 inlägg
Var idag på en butik i Sthlm och tittade på en Hp 2133 och den är likadam som min i skärmen. Men är det bara jag som är lite missnöjd?? Alltså det kryper nästan i skärmen...
Postad 05 December 2008 - 09:22
Djabag
-
Djabag
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Är det nån som har beställt Vista skivor och XP skivor från HP?
XP var med i kartongen ! Jag ringde HP och beställde Vista , dom kom i posten ca. en vecka senare ! Läste att det inte var helt enkelt att lägga på XP
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|