![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 21 oktober 2008 - 03:03
Postad 22 oktober 2008 - 11:16
Postad 22 oktober 2008 - 11:29
Postad 22 oktober 2008 - 11:53
Det är den svarta som släpps eller ska jag säga den kopparfärgade. Den har svart framsida och lite kopparfärgad baksida. Flera av nokias modeller har ju en annan färg på baksidan.
Ahh my bad...jag såg nu på nokias hemsida att den bara kommer i koppar. Hade bara kollat på bilderna där innan och tyckte det såg ut som att det va svart baksida på den.
Postad 23 oktober 2008 - 12:34
Postad 23 oktober 2008 - 13:41

Postad 23 oktober 2008 - 15:04
Nu står hoppet till inwarehouse/komplett
Redigerat av Unregistered01f73c6d, 23 oktober 2008 - 15:05.
Postad 23 oktober 2008 - 15:09
Va trött man kan bli på denna ständiga väntan....
Nu står hoppet till inwarehouse/komplett
Har bokat mitt ex på komplett. Men komplett o inwarehouse brukar vara segare på att uppdatera när saker kommer in.
Stod den 10:e på komplett för ett tag sen o inget datum bekräftat på katshing. Sen fick katshing 24 o någon dag senare ändrade även komplett till det.
Tror inte komplett får in några om inte katshing får det, tyvärr.

Varför ska vi i Sverige alltid behöva vänta så länge?
Postad 23 oktober 2008 - 16:18
Lönar sig att boka i tid

Såg att katshing uppdaterat, nu finns det fler än 20 st i lager.
Redigerat av Unregistered01f73c6d, 23 oktober 2008 - 18:59.
Postad 23 oktober 2008 - 17:20

Postad 23 oktober 2008 - 17:23
Redigerat av nordic111, 23 oktober 2008 - 17:23.
Postad 23 oktober 2008 - 17:45
Ni får lämna några ord om vad ni tyckte om den på måndag då

Ingen som vet om den finns att känna på runt gbg?
Postad 23 oktober 2008 - 18:08
Bokade min där för några veckor sedan hoppas verkligen jag får den..
Någon som beställt från komplett tidigare och vet om man får varan samma dag som den släppts om man bokat den?
Redigerat av Dunis, 23 oktober 2008 - 18:27.
Postad 23 oktober 2008 - 18:50
Han visste inte när dom skulle komma in heller.
Har bokat där och han sa att det som står på hemsidan är dom som inte är bokade.
Telefonerna skickas när dom kommer in när det nu blir.
Postad 23 oktober 2008 - 18:56
Ringde komplett idag och de hade inga i lager just nu.
Han visste inte när dom skulle komma in heller.
Har bokat där och han sa att det som står på hemsidan är dom som inte är bokade.
Telefonerna skickas när dom kommer in när det nu blir.
Men, skapligt surt om dom inte får in den imorn när katshing får in den då och det står den 24:e, nu blir jag ledsen

Postad 23 oktober 2008 - 19:00
Men, skapligt surt om dom inte får in den imorn när katshing får in den då och det står den 24:e, nu blir jag ledsen
Det finns fler än 20 i lager hos katshing nu.
Redigerat av Unregistered01f73c6d, 23 oktober 2008 - 19:01.
Postad 23 oktober 2008 - 20:51

Postad 23 oktober 2008 - 20:51

Postad 24 oktober 2008 - 07:38
antar det är activesynk, kan man konfigurera så man ser inboxen på startsidan? eller måste man in i menyer för läsa mail?
läste på mobile-review.com om test av S60 3rd edition att amilprogrammet inte var det bästa och många använder 3:e parts applikation för det. vilken??
"the mail client has undergone little to no change at all – basically, that’s the next application that has to be refurbished in a big way, thankfully there is a good benchmark to look after, a third party application that is widely considered as the best way to go by many owners of the S60 smartphones."
~Henrik
Postad 24 oktober 2008 - 08:59
hur funkar denna telefon med mail? (använda i jobbet)
antar det är activesynk, kan man konfigurera så man ser inboxen på startsidan? eller måste man in i menyer för läsa mail?
läste på mobile-review.com om test av S60 3rd edition att amilprogrammet inte var det bästa och många använder 3:e parts applikation för det. vilken??
"the mail client has undergone little to no change at all – basically, that’s the next application that has to be refurbished in a big way, thankfully there is a good benchmark to look after, a third party application that is widely considered as the best way to go by many owners of the S60 smartphones."
~Henrik
Måste vara ProfiMail de syftar på - superprogram men tyvärr inte för activesync utan bara för pop/imap
Postad 24 oktober 2008 - 10:38
Postad 24 oktober 2008 - 11:37
2) Hur är mail klienten som finns i N85, vad är bra/dålig?
3) kan man komma åt och se mailen på 'startskärmen' utan gå i massa menyer
Måste vara ProfiMail de syftar på - superprogram men tyvärr inte för activesync utan bara för pop/imap
Postad 24 oktober 2008 - 15:10
Postad 24 oktober 2008 - 15:37
Ringde komplett idag igen men dom visste fortfarande inte om dom kommer den 28´e.
Så avbokade så nu skickas telen från katshing i dag eller måndag.
Postad 24 oktober 2008 - 17:29
Är det föresten någon som hann få hem sin N85 nu innan helgen och som kan delge lite hur den är? Är lite orolig över byggkvaliteten som vissa säger är skit och som andra säger duger. Jag har en Nokia N73 nu som "knarrar" lite i plasten, vilket går att leva med, men det är ju inte kul om N85:an glappar jättemycket och känns allmänt billig.
EDIT: Fick föresten ett beklagande mail från Inwarehouse där de bad om ursäkt för förseningen och önskade mig en trevlig helg. Nåja, bra att de hör av sig iaf så man vet lite vad som händer.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 24 oktober 2008 - 17:32.
Postad 24 oktober 2008 - 18:54
Postad 24 oktober 2008 - 19:16
Mailade komplett och fick svaret
"Hej, Preliminärt leveransdatum för Nokia N85 är 2008-10-28.Preliminärt innebär att vi har beställt produkten från vår leverantör men de har inte kunnat bekräfta att de kan leverera det datumet, ytterligare fördröjning kan alltså ske då datumet är preliminärt. När vi har fått information från leverantören t.ex ett bekräftat datum eller nytt datum för ankomst, uppdateras detta på webbsidan. I dagsläget har vi alltså inte några andra uppgifter än de som är angivna under lagerstatus på webben."
Har inte alla affärer samma leverantör av Nokia mobiler? Det är iaf hur eller hur dåligt av leverantören och inte kunna spika ett datum om det nu är som han svarade till mig på komplett.
Postad 24 oktober 2008 - 21:10
Känns som det där premilinärt datum inte funkar nå vidare bra. Beställde nyligt en 1,5tb seagate och en Icage från Komplett och dom flyttade väl fram det premilinära datumet typ 7-8 ggr sen lessna jag och beställde från annat håll.
Har lagt en order på N85 från komplett för ganska länge sedan men känns väl inte så kul att ha den kvar den där :/
Har aldrig handlat från Katshing det är väl enda anledningen jag ska ge komplett några dagar till på sig.
Postad 24 oktober 2008 - 21:38
Berätta mer!nu ligger den på laddning:) bättre byggd än vad jag trodde!

Angående Katshing så är de jävligt bra att ha att göra med. Trevlig personal, snabb leverans och allmänt bra piser. Hade jag nu inte bokat på Inwarehouse (med förskottsbetalning) hade jag absolut handlat på Katshing.
Postad 24 oktober 2008 - 22:30
Postad 25 oktober 2008 - 13:04
Postad 25 oktober 2008 - 15:06

Nokia N85 i sig går väl inte riktigt att bedömma om man är nöjd med förrän efter ca två veckor enligt mig, men i stort sätt har den levt upp till mina förväntningar.
Bedömning efter ett dygn:
-Luckan till batteriet sitter lite löst, inget stort problem men ändå ett som finns där
-Rotationsfunktionen på skärmen "laggar" lite ibland, speciellt igår men idag verkar det fungera lite bättre
-Knapparna på knappsatsen känns lite svåra att skriva på då de känns rätt stumt när man trycker på dem, lite svårt också för personer med stora/normalstora händer.
-Det fingerkänsliga 'navigationshjulet' fungerar inte alls bra på min telefon. Kanske kommer någon softwareupdate senare?
+Slidefunktionen fungerar väldigt bra jämfört med tidigare modeller
+Operativsystemet flyter på snabbare än för mig förväntat
+FM-Sändaren fungerar grymt, speciellt i bilen
+Visual radio också väldigt imponerande (inte haft det tidigare)
+GPS'en flyter på fint med men skulle hellre vilja ha något 3:e-partsprogram istället för Nokias egna.
Har inte hunnit testa kameran på riktig än men fyller på sen när jag gjort det =)
Postad 25 oktober 2008 - 15:10
Verkar inte så om man läser specen.
Väntar själv på lev. från Komplett.
Redigerat av Unregisterede223877a, 25 oktober 2008 - 15:12.
Postad 25 oktober 2008 - 16:16
Hoppas jag iaf... bör få min N85:a därifrån på måndag/tisdag, då vet vi for sure

Postad 26 oktober 2008 - 15:20
Postad 27 oktober 2008 - 19:25
Som har lust att lämna några ord om den?
Postad 28 oktober 2008 - 00:02
Nokia N85 i sig går väl inte riktigt att bedömma om man är nöjd med förrän efter ca två veckor enligt mig, men i stort sätt har den levt upp till mina förväntningar.
Bedömning efter ett dygn:
-Luckan till batteriet sitter lite löst, inget stort problem men ändå ett som finns där
-Rotationsfunktionen på skärmen "laggar" lite ibland, speciellt igår men idag verkar det fungera lite bättre
-Knapparna på knappsatsen känns lite svåra att skriva på då de känns rätt stumt när man trycker på dem, lite svårt också för personer med stora/normalstora händer.
-Det fingerkänsliga 'navigationshjulet' fungerar inte alls bra på min telefon. Kanske kommer någon softwareupdate senare?
+Slidefunktionen fungerar väldigt bra jämfört med tidigare modeller
+Operativsystemet flyter på snabbare än för mig förväntat
+FM-Sändaren fungerar grymt, speciellt i bilen
+Visual radio också väldigt imponerande (inte haft det tidigare)
+GPS'en flyter på fint med men skulle hellre vilja ha något 3:e-partsprogram istället för Nokias egna.
Har inte hunnit testa kameran på riktig än men fyller på sen när jag gjort det =)
[/quote]
Håller med 100% men jag har även fått 3 olika buggar som har stört mig:
1. Tappat nätet ett par gånger så jag inte kan ringa lr gå ut på nätet.
2. När skärmen går in i viloläge så lyser tangenterna konstant, löste sig efter reboot.
3. Ibland när man bläddrar i menyerna så flyttar sig markören en massa steg utan att man rör navigationshjulet("den fingerkänsliga navigationshjulet" ÄR avstängt)
Alla dessa fel tror jag är mjukvaran som buggar och kommer säkert att rättas till, annars är jag mycket nöjd!
Postad 28 oktober 2008 - 02:23
8gb minneskort satt i telefonen. Av det lilla jag har hunnit testa kan jag bara säga att den är hur
sweet som helst!

Postad 28 oktober 2008 - 11:44
Postad 28 oktober 2008 - 15:31
Om någon undrar något så svarar jag gärna på era frågor

Postad 28 oktober 2008 - 15:43
har du testat n-gage spelet FIFA tex? Jag kan inte få igång special knapparna som man styr mp3 spelaren! under lilla slide locket!Har fått min N85:a nu och har precis hunnit ladda den, mycket trevlig telefon so far.
Om någon undrar något så svarar jag gärna på era frågor
Postad 28 oktober 2008 - 15:45
har du testat n-gage spelet FIFA tex? Jag kan inte få igång special knapparna som man styr mp3 spelaren! under lilla slide locket!
Fifa har jag inte hunnit testa har bara testat 2 spel, kommer dock inte ihåg vad dom hette.
Du menar knapparna man får fram om man skjuter displayen nedåt?
Är det bara jag som tycker ljudet är lågt när man spelar upp musik via hörlurarna?
Redigerat av Dunis, 28 oktober 2008 - 19:26.
Postad 28 oktober 2008 - 21:44
För min lyser jättebra på knapp 1 2 3 och sen bara sämre till nästan ingenting på knapparna * 0 # (dvs uppifrån och ned på knappsatsen)...
Postad 29 oktober 2008 - 00:59
Tänkte höra med er som har fått era n85, om bakgrundsbelysningen på knappsatsen funkar som den ska?
För min lyser jättebra på knapp 1 2 3 och sen bara sämre till nästan ingenting på knapparna * 0 # (dvs uppifrån och ned på knappsatsen)...
Mina knappar lyser lika starkt allihop...så det verkar ju va nåt på tok med din där.
Postad 29 oktober 2008 - 05:56
Tänkte höra med er som har fått era n85, om bakgrundsbelysningen på knappsatsen funkar som den ska?
På min N85:a har jag inte upplevt något liknande. Kollat ljusinställningarna?
Postad 29 oktober 2008 - 09:54
Laddade hem "Mail for exchange" och installerade, fungerar kanonbra. Skönt att inte behöva one-bridge för att få över kalender etc.
http://www.businesss...e_downloads.php
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar