Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N85 *

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N85 128MB RAM (Mobiltelefoner) 1 6,79 (27) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 21 oktober 2008 - 03:03

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Jahapp, får väl se om man hinner få mobilen innan helgen. Den 24:e släpps den enligt Inwarehouse vilket är på fredag, men jag vet inte om jag får N85:an den 24:e, eller om de skickar ut den då. Skönt om man får den innan helgen.

Postad 22 oktober 2008 - 11:16

Palme
  • Palme
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Nån som vet om den finns i svart nånstans? Har sett den svarta på Nokias hemsida och tycker den är mycket snyggare än Koppar.

Postad 22 oktober 2008 - 11:29

Hugo78
  • Hugo78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Det är den svarta som släpps eller ska jag säga den kopparfärgade. Den har svart framsida och lite kopparfärgad baksida. Flera av nokias modeller har ju en annan färg på baksidan.

Postad 22 oktober 2008 - 11:53

Palme
  • Palme
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det är den svarta som släpps eller ska jag säga den kopparfärgade. Den har svart framsida och lite kopparfärgad baksida. Flera av nokias modeller har ju en annan färg på baksidan.

Ahh my bad...jag såg nu på nokias hemsida att den bara kommer i koppar. Hade bara kollat på bilderna där innan och tyckte det såg ut som att det va svart baksida på den.

Postad 23 oktober 2008 - 12:34

Unregistered9fcfa75b
  • Unregistered9fcfa75b
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Enligt en recension jag läste så kommer det fler baksidesfärger i början på 2009.

Postad 23 oktober 2008 - 13:41

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Katshing.se har skjutit upp sin preliminära leverans till 5 November, tror ni det gäller för alla affärer som ska sälja den?:) Väldigt surt isof har väntat på min länge nu o den har ju släppts nästan överallt förutom här så.. ;)

Postad 23 oktober 2008 - 15:04

Unregistered01f73c6d
  • Unregistered01f73c6d
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Va trött man kan bli på denna ständiga väntan....
Nu står hoppet till inwarehouse/komplett

Redigerat av Unregistered01f73c6d, 23 oktober 2008 - 15:05.

Postad 23 oktober 2008 - 15:09

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Va trött man kan bli på denna ständiga väntan....
Nu står hoppet till inwarehouse/komplett

Har bokat mitt ex på komplett. Men komplett o inwarehouse brukar vara segare på att uppdatera när saker kommer in.
Stod den 10:e på komplett för ett tag sen o inget datum bekräftat på katshing. Sen fick katshing 24 o någon dag senare ändrade även komplett till det.
Tror inte komplett får in några om inte katshing får det, tyvärr.:)
Varför ska vi i Sverige alltid behöva vänta så länge?

Postad 23 oktober 2008 - 16:18

Unregistered01f73c6d
  • Unregistered01f73c6d
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Fick precis ett mail från katshing om att min nokia n85 var leveransklar.
Lönar sig att boka i tid :)

Såg att katshing uppdaterat, nu finns det fler än 20 st i lager.

Redigerat av Unregistered01f73c6d, 23 oktober 2008 - 18:59.

Postad 23 oktober 2008 - 17:20

Palme
  • Palme
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Fick också mail att min N85 va leveransklar, hade ändå nr 48 i bokningskön. Så nu är den betald och klar...hoppas den skickas snart :) Men det blir väl tidigast måndag man får den...

Postad 23 oktober 2008 - 17:23

nordic111
  • nordic111
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Finns att känna på hos The Phone House I Gallerian i Stockholm...

Redigerat av nordic111, 23 oktober 2008 - 17:23.

Postad 23 oktober 2008 - 17:45

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Shit va gött att den är här nu.
Ni får lämna några ord om vad ni tyckte om den på måndag då :)
Ingen som vet om den finns att känna på runt gbg?

Postad 23 oktober 2008 - 18:08

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Oj, vad bra. Då kanke komplett får in imorn oxå då?
Bokade min där för några veckor sedan hoppas verkligen jag får den..

Någon som beställt från komplett tidigare och vet om man får varan samma dag som den släppts om man bokat den?

Redigerat av Dunis, 23 oktober 2008 - 18:27.

Postad 23 oktober 2008 - 18:50

YodaX
  • YodaX
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ringde komplett idag och de hade inga i lager just nu.
Han visste inte när dom skulle komma in heller.
Har bokat där och han sa att det som står på hemsidan är dom som inte är bokade.
Telefonerna skickas när dom kommer in när det nu blir.

Postad 23 oktober 2008 - 18:56

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Ringde komplett idag och de hade inga i lager just nu.
Han visste inte när dom skulle komma in heller.
Har bokat där och han sa att det som står på hemsidan är dom som inte är bokade.
Telefonerna skickas när dom kommer in när det nu blir.

Men, skapligt surt om dom inte får in den imorn när katshing får in den då och det står den 24:e, nu blir jag ledsen :)

Postad 23 oktober 2008 - 19:00

Unregistered01f73c6d
  • Unregistered01f73c6d
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Men, skapligt surt om dom inte får in den imorn när katshing får in den då och det står den 24:e, nu blir jag ledsen :)

Det finns fler än 20 i lager hos katshing nu.

Redigerat av Unregistered01f73c6d, 23 oktober 2008 - 19:01.

Postad 23 oktober 2008 - 20:51

iviany
  • iviany
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
hej! jag står i valet och kvalet, N85 eller N96? jag har inte haft gps mobil förut och nu undrar jag om en 2,6 tums skärm är tillräcklig för att kunna följa gps:en? det är det som får mig att tveka mellan N85 och N96. vad tycker ni? Ni har kanske haft N95-1 och N95-2 och har kunnat jämföra? just nu prioriterar jag gps funktionen mest så det vore kul att veta vad ni tycker. när jag har jämfört en 2,6 och en 2,8 display i butiken så tycker jag att det har varit rätt så stor skillnad men det är svårt att veta hur det är i praktiken. hjälp mig och grattis alla ni som har bokat!! :)

Postad 23 oktober 2008 - 20:51

spottkobra
  • spottkobra
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Jag beställde hos Katching igår, betalade idag och nu har den nog skickats, hoppas jag iaf :) Får den nog på måndag, yeehaaa!

Postad 24 oktober 2008 - 07:38

scooby_doo
  • scooby_doo
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
hur funkar denna telefon med mail? (använda i jobbet)
antar det är activesynk, kan man konfigurera så man ser inboxen på startsidan? eller måste man in i menyer för läsa mail?

läste på mobile-review.com om test av S60 3rd edition att amilprogrammet inte var det bästa och många använder 3:e parts applikation för det. vilken??

"the mail client has undergone little to no change at all – basically, that’s the next application that has to be refurbished in a big way, thankfully there is a good benchmark to look after, a third party application that is widely considered as the best way to go by many owners of the S60 smartphones."

~Henrik

Postad 24 oktober 2008 - 08:59

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

hur funkar denna telefon med mail? (använda i jobbet)
antar det är activesynk, kan man konfigurera så man ser inboxen på startsidan? eller måste man in i menyer för läsa mail?

läste på mobile-review.com om test av S60 3rd edition att amilprogrammet inte var det bästa och många använder 3:e parts applikation för det. vilken??

"the mail client has undergone little to no change at all – basically, that’s the next application that has to be refurbished in a big way, thankfully there is a good benchmark to look after, a third party application that is widely considered as the best way to go by many owners of the S60 smartphones."

~Henrik

Måste vara ProfiMail de syftar på - superprogram men tyvärr inte för activesync utan bara för pop/imap

Postad 24 oktober 2008 - 10:38

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Lite halvtaskig uppdatering på kompletts sida. Det står fortfarande att dom får in telefonen idag preliminärt men att den inte är i lager.

Postad 24 oktober 2008 - 11:37

scooby_doo
  • scooby_doo
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
1) ngt annat program som rekommenderas för köa mail med active synk på N85?

2) Hur är mail klienten som finns i N85, vad är bra/dålig?

3) kan man komma åt och se mailen på 'startskärmen' utan gå i massa menyer

Måste vara ProfiMail de syftar på - superprogram men tyvärr inte för activesync utan bara för pop/imap

Postad 24 oktober 2008 - 15:10

logray
  • logray
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
La precis en beställning från Katshing som har 7 st kvar i lager. Var inne på The phonehouse- , telenor- och teliabutiken och dom visste knappt vilken telefon det var och kunde inte säga när dom skulle få hem den. Kollar man på nokia.se står det att den släpps Q4 fortfarande. Känns som den här, förhoppningsvis supernajsa luren har hamnat i skymundan av någon anledning??

Postad 24 oktober 2008 - 15:37

YodaX
  • YodaX
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Beställde också från katshing idag hade bokat på komplett.
Ringde komplett idag igen men dom visste fortfarande inte om dom kommer den 28´e.
Så avbokade så nu skickas telen från katshing i dag eller måndag.

Postad 24 oktober 2008 - 17:29

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Bokade min N85 via Inwarehouse och den skulle, som i övriga webbbutiker, börja säljas idag, men har blivit försenad till den 28:e av någon anledning. Jag hinner ju ändå inte få nallen innan helgen, så det är ingen idé att börja avbeställa och strula redan nu. Jag får snällt vänta tills på tisdag och se om Inwarehouse får iväg den, annars blir det nog avbeställning och köp via Katshing istället.

Är det föresten någon som hann få hem sin N85 nu innan helgen och som kan delge lite hur den är? Är lite orolig över byggkvaliteten som vissa säger är skit och som andra säger duger. Jag har en Nokia N73 nu som "knarrar" lite i plasten, vilket går att leva med, men det är ju inte kul om N85:an glappar jättemycket och känns allmänt billig.

EDIT: Fick föresten ett beklagande mail från Inwarehouse där de bad om ursäkt för förseningen och önskade mig en trevlig helg. Nåja, bra att de hör av sig iaf så man vet lite vad som händer.

Redigerat av Unregistered9a177c31, 24 oktober 2008 - 17:32.

Postad 24 oktober 2008 - 18:54

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Vissa Teliabutiker bör ha fått hem den idag. Bör gälla samma sak för andra återförsäljare. Känns som en gedigen och bra produkt.

Postad 24 oktober 2008 - 19:12

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
nu ligger den på laddning:) bättre byggd än vad jag trodde!

Postad 24 oktober 2008 - 19:16

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har inwarehouse och komplett samma lager eller liknande? Deras hemsidor är skrämmande lika och när det blir en till som kommer till den preliminära leveransen på komplett sker samma sak på inwarehouse även samma sak med leveransdatum osv. Riktigt konstigt
Mailade komplett och fick svaret

"Hej, Preliminärt leveransdatum för Nokia N85 är 2008-10-28.Preliminärt innebär att vi har beställt produkten från vår leverantör men de har inte kunnat bekräfta att de kan leverera det datumet, ytterligare fördröjning kan alltså ske då datumet är preliminärt. När vi har fått information från leverantören t.ex ett bekräftat datum eller nytt datum för ankomst, uppdateras detta på webbsidan. I dagsläget har vi alltså inte några andra uppgifter än de som är angivna under lagerstatus på webben."

Har inte alla affärer samma leverantör av Nokia mobiler? Det är iaf hur eller hur dåligt av leverantören och inte kunna spika ett datum om det nu är som han svarade till mig på komplett.

Postad 24 oktober 2008 - 21:10

hermaniii
  • hermaniii
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Komplett har ju köpt upp Inwarehouse så är väl ganska troligt att dom har samma lager nu. Och tror dom ska ha sitt lager i Norge i fortsättningen.

Känns som det där premilinärt datum inte funkar nå vidare bra. Beställde nyligt en 1,5tb seagate och en Icage från Komplett och dom flyttade väl fram det premilinära datumet typ 7-8 ggr sen lessna jag och beställde från annat håll.

Har lagt en order på N85 från komplett för ganska länge sedan men känns väl inte så kul att ha den kvar den där :/
Har aldrig handlat från Katshing det är väl enda anledningen jag ska ge komplett några dagar till på sig.

Postad 24 oktober 2008 - 21:38

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0

nu ligger den på laddning:) bättre byggd än vad jag trodde!

Berätta mer! :(

Angående Katshing så är de jävligt bra att ha att göra med. Trevlig personal, snabb leverans och allmänt bra piser. Hade jag nu inte bokat på Inwarehouse (med förskottsbetalning) hade jag absolut handlat på Katshing.

Postad 24 oktober 2008 - 22:30

Gholizadeh
  • Gholizadeh
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har beställt min Nokia N85 från Dustinhome. Enligt deras lagerstatus ska mobilen vara inne!

Postad 25 oktober 2008 - 13:04

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
jag skulle aldrig våga köpa en Nokia med slide funktion igen. Tror att jag kör på n79an istället

Postad 25 oktober 2008 - 15:06

Unregisterede443b57d
  • Unregisterede443b57d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag beställde telefonen för 2½-3 veckor sedan via telenor och förlängde mitt abonnemang hos dem. Trodde inte jag skulle få telefonen till helgen men så ringde posten på vid kl 10 på morgonen igår så de var inte mer än väl planerat av dem =D it saved my weekend om man säger så :huh:

Nokia N85 i sig går väl inte riktigt att bedömma om man är nöjd med förrän efter ca två veckor enligt mig, men i stort sätt har den levt upp till mina förväntningar.
Bedömning efter ett dygn:

-Luckan till batteriet sitter lite löst, inget stort problem men ändå ett som finns där
-Rotationsfunktionen på skärmen "laggar" lite ibland, speciellt igår men idag verkar det fungera lite bättre
-Knapparna på knappsatsen känns lite svåra att skriva på då de känns rätt stumt när man trycker på dem, lite svårt också för personer med stora/normalstora händer.
-Det fingerkänsliga 'navigationshjulet' fungerar inte alls bra på min telefon. Kanske kommer någon softwareupdate senare?

+Slidefunktionen fungerar väldigt bra jämfört med tidigare modeller
+Operativsystemet flyter på snabbare än för mig förväntat
+FM-Sändaren fungerar grymt, speciellt i bilen
+Visual radio också väldigt imponerande (inte haft det tidigare)
+GPS'en flyter på fint med men skulle hellre vilja ha något 3:e-partsprogram istället för Nokias egna.

Har inte hunnit testa kameran på riktig än men fyller på sen när jag gjort det =)

Postad 25 oktober 2008 - 15:10

Unregisterede223877a
  • Unregisterede223877a
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ingår det något minneskort om man beställer från Katshing?
Verkar inte så om man läser specen.

Väntar själv på lev. från Komplett.

Redigerat av Unregisterede223877a, 25 oktober 2008 - 15:12.

Postad 25 oktober 2008 - 16:16

mudaman
  • mudaman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har för mig att Nokia skickar med ett 8gb kort i förpackningen så mao borde det ingå även från Katshing.
Hoppas jag iaf... bör få min N85:a därifrån på måndag/tisdag, då vet vi for sure :huh:

Postad 25 oktober 2008 - 18:30

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Hur är ljudet när man lyssnar på MP3 via hörlurarna?

Postad 25 oktober 2008 - 21:07

Hugo78
  • Hugo78
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Efter lång dag i Göteborg sitter man nu på en N85. :huh:

Postad 26 oktober 2008 - 15:20

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Avbokade min från komplett o köpte en från Dustin istället. Hoppas på att få den i början på veckan då dustin brukar vara snabba på att leverera.

Postad 27 oktober 2008 - 19:25

mattemaz
  • mattemaz
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Nån som har haft den över helgen?
Som har lust att lämna några ord om den?

Postad 28 oktober 2008 - 00:02

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
[quote name='addehd' date='Oct 25 2008, 15:06 ' post='2136055'
Nokia N85 i sig går väl inte riktigt att bedömma om man är nöjd med förrän efter ca två veckor enligt mig, men i stort sätt har den levt upp till mina förväntningar.
Bedömning efter ett dygn:

-Luckan till batteriet sitter lite löst, inget stort problem men ändå ett som finns där
-Rotationsfunktionen på skärmen "laggar" lite ibland, speciellt igår men idag verkar det fungera lite bättre
-Knapparna på knappsatsen känns lite svåra att skriva på då de känns rätt stumt när man trycker på dem, lite svårt också för personer med stora/normalstora händer.
-Det fingerkänsliga 'navigationshjulet' fungerar inte alls bra på min telefon. Kanske kommer någon softwareupdate senare?

+Slidefunktionen fungerar väldigt bra jämfört med tidigare modeller
+Operativsystemet flyter på snabbare än för mig förväntat
+FM-Sändaren fungerar grymt, speciellt i bilen
+Visual radio också väldigt imponerande (inte haft det tidigare)
+GPS'en flyter på fint med men skulle hellre vilja ha något 3:e-partsprogram istället för Nokias egna.
Har inte hunnit testa kameran på riktig än men fyller på sen när jag gjort det =)
[/quote]

Håller med 100% men jag har även fått 3 olika buggar som har stört mig:

1. Tappat nätet ett par gånger så jag inte kan ringa lr gå ut på nätet.
2. När skärmen går in i viloläge så lyser tangenterna konstant, löste sig efter reboot.
3. Ibland när man bläddrar i menyerna så flyttar sig markören en massa steg utan att man rör navigationshjulet("den fingerkänsliga navigationshjulet" ÄR avstängt)
Alla dessa fel tror jag är mjukvaran som buggar och kommer säkert att rättas till, annars är jag mycket nöjd!

Postad 28 oktober 2008 - 02:23

mudaman
  • mudaman
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Beställde i fredags efter lunch och fick den idag, kanonsnabbt från Katshing!
8gb minneskort satt i telefonen. Av det lilla jag har hunnit testa kan jag bara säga att den är hur
sweet som helst! :)

Postad 28 oktober 2008 - 07:12

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Upp med lite bilder då! :)

Postad 28 oktober 2008 - 11:44

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1 716 inlägg
  • 0
Yes, nu har min N85 skickats från Inwarehouse. Kommer med ett utlåtande när jag har den i min hand.

Postad 28 oktober 2008 - 15:31

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har fått min N85:a nu och har precis hunnit ladda den, mycket trevlig telefon so far.
Om någon undrar något så svarar jag gärna på era frågor :)

Postad 28 oktober 2008 - 15:43

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Har fått min N85:a nu och har precis hunnit ladda den, mycket trevlig telefon so far.
Om någon undrar något så svarar jag gärna på era frågor :)

har du testat n-gage spelet FIFA tex? Jag kan inte få igång special knapparna som man styr mp3 spelaren! under lilla slide locket!

Postad 28 oktober 2008 - 15:45

Dunis
  • Dunis
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

har du testat n-gage spelet FIFA tex? Jag kan inte få igång special knapparna som man styr mp3 spelaren! under lilla slide locket!

Fifa har jag inte hunnit testa har bara testat 2 spel, kommer dock inte ihåg vad dom hette.
Du menar knapparna man får fram om man skjuter displayen nedåt?

Är det bara jag som tycker ljudet är lågt när man spelar upp musik via hörlurarna?

Redigerat av Dunis, 28 oktober 2008 - 19:26.

Postad 28 oktober 2008 - 21:44

Unregistered490b750e
  • Unregistered490b750e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tänkte höra med er som har fått era n85, om bakgrundsbelysningen på knappsatsen funkar som den ska?
För min lyser jättebra på knapp 1 2 3 och sen bara sämre till nästan ingenting på knapparna * 0 # (dvs uppifrån och ned på knappsatsen)...

Postad 29 oktober 2008 - 00:59

Palme
  • Palme
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Tänkte höra med er som har fått era n85, om bakgrundsbelysningen på knappsatsen funkar som den ska?
För min lyser jättebra på knapp 1 2 3 och sen bara sämre till nästan ingenting på knapparna * 0 # (dvs uppifrån och ned på knappsatsen)...

Mina knappar lyser lika starkt allihop...så det verkar ju va nåt på tok med din där.

Postad 29 oktober 2008 - 05:56

Unregisterede443b57d
  • Unregisterede443b57d
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

På min N85:a har jag inte upplevt något liknande. Kollat ljusinställningarna?

Postad 29 oktober 2008 - 09:54

logray
  • logray
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nu har jag haft min några timmar och är helnöjd. Det ända minus är tangenterna som flera anmärkt på.

Laddade hem "Mail for exchange" och installerade, fungerar kanonbra. Skönt att inte behöva one-bridge för att få över kalender etc.
http://www.businesss...e_downloads.php

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.