Det var riktigt kul, kanske kan bli ett köp när man tröttnat på NHL 09
Demot var bra och spelet blir säkert ett bra köp!
Risken att vi kommer tröttna på NHL09 håller jag för högst otrolig!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 15 September 2008 - 07:12
Demot var bra och spelet blir säkert ett bra köp! Risken att vi kommer tröttna på NHL09 håller jag för högst otrolig! Postad 15 September 2008 - 07:24
Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska köpa det till ps3 eller 360 för demot på 360 var snyggare enligt mig, mer högupplöst
Postad 15 September 2008 - 14:19
Ja är helt klart på!
Hmm, sätt mig på Man City, hoppas dom tweakat några spelare tills denna version Postad 15 September 2008 - 15:41
Tjo.
Har inte köpt varken PS3 eller FIFA 09 (sista av förklarliga skäl). Men jag får lön den 25 då ska det inhandlas (samt beställas). Jag är gärna med i ligan. Jag är Juventus i såna fall. (är det upptaget är jag Werder Bremen) // winnerback_89 Postad 15 September 2008 - 20:29
Har inte spelat mkt fotbollsspel innan men tankade ner demot. Det jag har problem med är skotten, hur i farao siktar man ordentligt, det känns som att vad jag än gör med kontrollen så går inte skottet dit jag vill. jag kan dra spaken åt vänster å skottet går rakt fram osv. Hur skjuter man hårda skott längs marken och hur får man dem åt det håll man vill helt enkelt?
Det känns som att enda gången jag får skottet på mål är när jag klickar på skjutknappen, håller jag inne det minsta så åker skottet högt över. Någon som sitter inne på hemlisen? Postad 15 September 2008 - 21:08
Ja, man får bara "toucha" skottknappen, men annars kan du hålla in R1 när du skjuter, då skjuter du ett mer välkontrollerat skott (bredsida) Och för att sikta så siktar du åt det håll hu vill att bollen ska gå utifrån var din spelare står. Postad 15 September 2008 - 21:11
Hehe jo, vi får köpa detta också. Postad 15 September 2008 - 22:16
Om du spelar tele så skall du dra uppåt eller neråt för att sikta till vänster eller höger om målvakten. Kändes avigt för mig i början också. Samma sak med finterna, en överstegare gör du genom att hålla inne r2 och dra uppåt eller neråt. Postad 15 September 2008 - 22:40
Men säg att jag vill skjuta lågt/högt i målvaktens vänstra hörn -man borde ju kunna bestämma höjden på skottet också? Hur gör man det?
Och om man endast får toucha skjutknappen, varför ska man kunna hålla inne den för att skjuta hårt? Jag kör i standard-vyn där man ser från sidan av planen, men har lika stora problem när man får springa fram ensam mot målvakten under loading (då man ser bakom spelaren). Ska testa det där med R1. Postad 16 September 2008 - 12:43
Ju längre du håller in knappen, ju mindre kontroll samt högre höjd på skottet får du. Postad 16 September 2008 - 17:00
Det finns egentligen bara ett sätt att förstå hur man skall göra, och det är att skjuta i en timme i arenan.. så man lär sig hur länge man ska hålla inne knappen.. Det finns så många variablar som spelar in hur bra skottet blir.. fler än jag kan räkna upp här, men några bra tips: Släpp sringknappen när du skjuter, så blir det mer kontrollerat. Lär dig vilken fot spelaren skjuter bäst med, och se till att han då kommer med lite mer passande vinkel för den bästa foten, annars kan det lätt bli kaos.. Tänk på den kinetiska energin.. kommer den en boll fort mot dig, så räcker det med en snabbt tryckning på skottknappen.. osv.. Jag måste säga att jag älskar känslan i fifa09.. så bra skott man får till efter lite övning. Stingandes hela vägen upp i krysset, med den "nya" bollens verkliga böljande bana =) Postad 16 September 2008 - 17:55
Tycker också det är alldeles för svårt att skjuta låga hårda skott. Eller omöjligt kanske jag ska säga. Så svårt är det inte på riktigt ens känns det som.Tycker stapeln som kommer upp när man skjuter skulle kunna vara mycke längre så man kunde hålla inne lite och ändå få precision. Annars verkar det bli bra men väntar nog ändå på PES 2009 så man kan avgöra vilket man gillar bäst.
Postad 16 September 2008 - 18:33
Tjena, har beställt spelet, e gärna med i liga. Vill ha västra frölunda, om inte de går e jag IFK göteborg.
tycker själv också det är svårt att få ordning på skotten, blev förvånad av ett tidigare inlägg om att man ska ha koll på vilken fot spelaren skjuter med, hehe visste inte om att de fanns så mycket att tänka på när man skjuter i ett spel, men men bara att öva på Postad 16 September 2008 - 19:50
Ja, det blir till att träna på det där. Spenderade ganska lång tid att skjuta mot målvakten och gjorde fler och fler mål men att kontrollera skottet är onödigt svårt. Skall även jag vänta in PES -09 och se vilket jag gillar bäst innan jag lägger allt för mycket energi på det hela.
Postad 16 September 2008 - 21:51
Med dom lagen lär du få de högsta oddsen på länge =) C. Ronaldo kommer ju kunna jogga runt backlinjen och klacka in bollen mellan benen på målvakten. Sätter en hundring på Västra Frölunda.. högriskare som man är =) Postad 17 September 2008 - 13:06
Det där med skott är som sagt en övningsfråga. Har väl lirat ca 1000 matcher på 08 o fortfarande svårt, men samtidigt ska det ju va kalas svårt att hänga en balja från låt oss säga 30 meter. O som jag förstått det är det mycket bättre i 09an, ser grymt mycket fram emot detta lir, o ni som väntar på att pes ska komma tror jag helt klart väntar förgäves
Frölunda...hehe, hakar på där, fast vågar mig nog på en tusing Föresten, var beställde du ifrån, kanske skulle ge sig på en förhandsbokning för en gångs skull... Postad 17 September 2008 - 17:48
ja beställde från game, tyckte de va helt ok pris, 599 med frakt inkluderat. går å få billigare, men ja tror+hoppas game kommer fixa spelet i god tid utan problem, det tror jag inte t.ex dvd.se kan fixa, men vi fårväl se
Postad 17 September 2008 - 21:16
Blir nog en bokning på det imorgon.
Är gärna med i ligan, men kommer väl få rå stryk...men vet inte vilket lag man kan ta... Redigerat av Unregistered28641812, 18 September 2008 - 13:18. Postad 17 September 2008 - 22:44
Sign me up, konstigt att ingen har valt Villareal! Men sorry, nu är dem upptagna!
Postad 21 September 2008 - 21:35
Väldigt dåligt med snack i den här tråden, både gällande spelet som så, samt turneringen och dess utformning. Sitter och läser i fifa 09 (xbox) tråden fast jag inte äger ett. Vakna nu! =)
Postad 21 September 2008 - 22:53
aaa bra sagt, läste 360 tråden innan också, hade varit nice å fixa 10vs10 utöver liga, verkar rätt kul
Postad 22 September 2008 - 00:37
Efter att spelat demot till FIFA 09 ett par dagar satte jag i FIFA 08 igen för att spela lite online vilket visade sig helt omöjligt. Jag kan inte spela det där sega trötta spelet längre. Passningarna tar en timme att genomföra om man har tur, Nej nu blir det ingen mer fotboll tills 09 släpps. Länge sedan jag såg fram emot ett fotbollsspel lika mycket.
Postad 22 September 2008 - 01:13
Det där med 10 vs 10 är ju inte dumt men det kommer nog bli supersvårt att få 10 personer inne samtidigt och sen vill man ju helst möta nå svenskar... Tycker vi börjar med liga sen får vi se hur de artar sej...!! Postad 22 September 2008 - 21:47
Jo, det låter bäst...kommer suga stenhårt, men måste vara med för demot är ju grymt kul. Postad 23 September 2008 - 10:32
jag kanske vill va med.. har bara spelat demot en gång och kom inte överens med knapparna,, tyckte det var svårt. ska spela lite till och lär jag mig knapparna så vill jag va med,, annars inte
ifall jag ska va med vill jag vara Värmland if, finns de? Redigerat av andreassofus, 23 September 2008 - 10:33. Postad 23 September 2008 - 11:33
Värmlands IF
En månads träning låter alldeles för länge, tycker max en vecka sen kör vi! Postad 23 September 2008 - 11:54
spelade lite nyss,, tycker fortfarande det är svårt.. körde ett par matcher och vann faktiskt båda gånger med 1-0 glad som fisken blev jag
Postad 23 September 2008 - 14:00
I spelet utan boll är det följande kontroller som gäller; fyrkant = glidtackling, X = pressa/bryta, O = pressa bryta med annan medspelare än den man kontrollerar, triangel = målvaksrusning.
Tycker också att vi kör igång max 2 veckor efter att spelet släpps! =) Postad 23 September 2008 - 17:07
tackar för det brock,, nu ska här övas massor
Postad 24 September 2008 - 00:26
Grabbar (och ev nån tjej om det finns här).
Jag är bortrest mellan tisdag 21 okt (ungefär runt 16)- till Onsdagen 5 nov (runt 16). Men vi kan starta igång så fort ni vill, men då kan mina matcher gärna skjutas upp alt får jag lämna wo. (vilket jag tror ni förlorar på). Postad 24 September 2008 - 15:55
Som jag förstår det så ska en serie spelas där alla ska möta alla ett visst antal gånger. Som jag förstår det så spelar man sina matcher på valfri tid mot någon annan som är inloggad, vilket betyder att det inte spelar någon roll att du är bortrest under en kortare tid.
Har jag fått en någorlunda klar bild? Vet någon hur dessa ligor fungerade i '08? Postad 24 September 2008 - 16:45
Mmm det blir precis så man spelar mot den som är inne sen när alla mött alla koras vinnaren...!! Vilket blir självklart ja
OBS finns 7 platser kvar så vi får ihop till 32 lag vilket är maximum.. Om vi inte får ihop till 32 lag kommer det att bli 24 lag och då kommer dem sista som kom in i ligan inte bli med...!!! Kan även vara så att man kan varaudda antal de visar sej när ja skapar ligan sen...!! Men förmodligen om vi inte får ihop fler kommer ganska säkert en 5 stycken hoppa av om ja känner det här forutmet rätt Redigerat av Unregisteredca15b0a9, 24 September 2008 - 16:51. Postad 24 September 2008 - 20:45
Jo klart det är så vad dum jag är.
Men kalas iaf! Postad 24 September 2008 - 21:38
Får man vara lag utanför Europa så är jag Boca Juniors, annars nöjer jag mig med Fiorentina.
/ Salle Postad 25 September 2008 - 09:17
Hade varit jäkligt ballt o köra en med bara svenska lag oxå.
Vill Ni styr jag upp en. O givetvis paxar jag direkt AIK Postad 25 September 2008 - 22:49
Spelet bokat på cdon nu, så bara sitta och vänta lite snällt och lira wipeout tills på onsdag förhoppningsvis annars blire på torsdag.
Postad 26 September 2008 - 07:56
Nu har även jag bokat spelet på cdon och precis som föregående talare kommer jag att stilla min fotbolls hunger genom att spela WipEout HD, som antagligen är tidernas mest prisvärda spel!
Redigerat av Unregisteredbb619679, 26 September 2008 - 07:57. Postad 26 September 2008 - 18:28
jag vill vara med
lag: Fiorentina:D Redigerat av Unregisteredc2b83d3a, 26 September 2008 - 18:29. Postad 29 September 2008 - 13:27
Hehe, vill inte vara en "hater" nu, men det är roligt att läsa hur folk säger "Va, måste man tänka på vilken fot spelaren skjuter med? Bara att öva!" "Svårt att skjuta låga skott med mätaren" Är själv en gammal PES-räv och det där är något man har fått tänka på sedan PES 4 (2004 ,då jag började lira ordentligt).
Har provat demot till FIFA 09 och jag måste säga att det är en rejäl förbättring! Lite drygt bara att det är svårt att hålla bollen till spelaren och att bara dribbla vanligt dvs gå med boll. Och det härliga rycket är svårt att få igång, alla hinner ikapp. Kommer dock lira demot tills jag blir galen Men kommer prova demot till PES 2009 och sedan får känslan avgöra, även fast 10 mot 10 lockar som fisken i sjön! Postad 30 September 2008 - 05:57
Ligan kommer öppnas för anmälan om cirka 2 veckor.... kommer skriva ut användarnamn på ligan samt lösenord sen är det bara att joina...!!! Säger att ligan öppnar den 15e kl 15.00 så vet du attt du kan joina... Redigerat av Unregisteredca15b0a9, 30 September 2008 - 10:52. Postad 30 September 2008 - 10:46
behöver man adda varandra genom psn id eller funkar allt genom att folk går med i ligan? mitt psn id annars : Hyvonen du kan ju gärna lägga till psn id i första inlägget idag börjar Fifa09 träningen! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |