* Officiell tråd - HDX 1000 NMT Player *
529 svar till detta ämne
Postad 24 oktober 2008 - 14:23
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Nej, inte default men man kan installera t ex My Lil Movie Jukebox så får man IMDB info. Läs mer i NMT-forumet. Där finns också svaret på alla andra frågor du ställt här 
Okej, bara en fråga till  Ni som testat mkv 1080p på den, flyter filmerna som dom ska?
Postad 24 oktober 2008 - 22:45
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Okej, bara en fråga till  Ni som testat mkv 1080p på den, flyter filmerna som dom ska?
Har bara testat ett par stycken, men det funkade utan problem
Postad 25 oktober 2008 - 01:29
moogman
-
moogman
-
Rookie
-
7 inlägg
Hi guys,
Just wanted to say that mine finally arrived today. Ordered a long time ago but they finally shipped it on wednesday. After that the shipping went really fast! When DHL called me this morning the package was already ready for pickup in the city!!
And the beauty of it all is... no extra taxes!!! Only had to pay 84,- in "tullavgift" Don't know what that was for (maybe they just shaked the box to hear whatever was inside and are charging me for the shaking, hehe) but I know it wasn't taxes. So, all in all the unit has cost me just under 1900,- and I must say it exceeds my expectations! Have owned a DP-558 since they first came out and this little guy is a nice addition :-)
Anyway, for those of you who still want to order from China (it'll still be cheaper to do so than to buy the unit here whenever it's available in the shops) make sure to ask the nice people at HDX to send it with DHL. That way you'll most probably skip the taxes!
Cheerio,
//Ben
Postad 25 oktober 2008 - 09:51
andersos
-
andersos
-
Mästare
-
-
3 199 inlägg
Hi moogman,
"tullavgift" is the fee that DHL takes for bringing the package through customs. Still, pretty expensive for the work involved maybe.
Postad 26 oktober 2008 - 20:07
Unregistered9ba7b624
-
Unregistered9ba7b624
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Funkar fint med rararkiv från den interna hårddisken också. Inget är väl omöjligt, men det finns ingen DC++ klient till den (använder folk det fortfarande?)
Warning OT! Ja, vad skulle man annars använda för att få tag på lite äldre och udda saker. Torrent är ju ganska mainstreaminriktat. End of Warning.
Postad 26 oktober 2008 - 20:58
renstahl
-
renstahl
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hej någon som vet hur stor disk man kan ha i den?
Postad 26 oktober 2008 - 23:29
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Hej någon som vet hur stor disk man kan ha i den?
Ett tips: kolla hemsidan
Postad 27 oktober 2008 - 01:03
emotion87
-
emotion87
-
Användare
-
-
105 inlägg
Går det på något sätt att få denna skönhet att fungera trådlöst med n teknik?
Postad 27 oktober 2008 - 09:03
renstahl
-
renstahl
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Ett tips: kolla hemsidan
Ja de står då inte där vad jag har sett. Ett tips är ju att inte fylla tråden med tips om var man kan kolla saker som google hemsidan mm utan att om man har testat eller vet så kan man dela med sig av informationen. Tidigare mediaspelare som twix tex så har det stått 500gb på hemsidorna men det har visat sig fungera ypperligt med 1TB diskar. 1TB tror jag ju inte är problem på den här men det kanske fungerar med 1,5TB eller rentav 2TB. Ingen som provat?
Postad 27 oktober 2008 - 09:18
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Ja de står då inte där vad jag har sett. Ett tips är ju att inte fylla tråden med tips om var man kan kolla saker som google hemsidan mm utan att om man har testat eller vet så kan man dela med sig av informationen. Tidigare mediaspelare som twix tex så har det stått 500gb på hemsidorna men det har visat sig fungera ypperligt med 1TB diskar. 1TB tror jag ju inte är problem på den här men det kanske fungerar med 1,5TB eller rentav 2TB. Ingen som provat? Den här tråden är ett hett tips om du vill veta vilka som testats. Var hittar du 2TB-diskar att köpa?
Postad 27 oktober 2008 - 20:07
renstahl
-
renstahl
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Läste i juni att det skulle komma nästa år.. Det finns inga nu vad jag vet men det kommer nog om ett tag. Om en 1TB disk fungerar borde inte 1,5TB o större fungera då också, eller vad är det som sätter stopp?
Postad 27 oktober 2008 - 20:40
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Ja de står då inte där vad jag har sett. Ett tips är ju att inte fylla tråden med tips om var man kan kolla saker som google hemsidan mm utan att om man har testat eller vet så kan man dela med sig av informationen. Tidigare mediaspelare som twix tex så har det stått 500gb på hemsidorna men det har visat sig fungera ypperligt med 1TB diskar. 1TB tror jag ju inte är problem på den här men det kanske fungerar med 1,5TB eller rentav 2TB. Ingen som provat?
Med storleken trodde jag du menade just storleken, alltså 2.5 resp. 3.5''. I såna fall hade frågan varit ganska självklar och onödig att fylla upp en tråd med. Men varför skulle det inte fungera med större hårddiskar? Dessutom finns väl inte ens 1.5 tb att köpa än, när det gör det så kommer folk garanterat testa.
Postad 27 oktober 2008 - 21:03
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Går det på något sätt att få denna skönhet att fungera trådlöst med n teknik?
De undrar jag också. Om de går att få en trådlös uppkoppling så skår jag till på en.
Postad 29 oktober 2008 - 08:10
Unregistereda1b5f363
-
Unregistereda1b5f363
-
Rookie
-
4 inlägg
Novis fråga: Vad används kortläsaen till? inspelning av tex Boxersändningar?
Postad 29 oktober 2008 - 16:58
zwalter
-
zwalter
-
Användare
-
-
226 inlägg
Novis fråga: Vad används kortläsaen till? inspelning av tex Boxersändningar?
Det är inte såna kort, utan minneskort typ SDHC. Används alltså för lagring och uppspelning av filer.
Postad 29 oktober 2008 - 20:29
renstahl
-
renstahl
-
Amatör
-
-
62 inlägg
1,5 TB diskar har det funnits ett tag nu.
Postad 31 oktober 2008 - 08:07
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1 266 inlägg
De undrar jag också. Om de går att få en trådlös uppkoppling så skår jag till på en.
Se vad som låg som relaterad produkt på cdon. http://cdon.se/hemel...wn821n)-4055321Dvs. en:
Postad 31 oktober 2008 - 14:20
emotion87
-
emotion87
-
Användare
-
-
105 inlägg
Se vad som låg som relaterad produkt på cdon.  http://cdon.se/hemel...wn821n)-4055321 Dvs. en:
Wohoo! Tackar för din observanta förmåga
Postad 03 november 2008 - 00:25
Adrian
-
Adrian
-
Användare
-
-
130 inlägg
Vore det overkill att köpa denna produkt till en gammal (om än bra) tjock-tv med sd-upplösning?
Edit: Inser att jag antingen skulle behöva en komponent till scart/RGB-konverterare vilket är dyrt eller köra via komposit video vilket inte är så bra kvalité. Och S-video finns inte på HDX 1000. Så jag antar att den är ett dåligt val för den typen av tv helt enkelt.
Redigerat av Adrian, 03 november 2008 - 01:01.
Postad 03 november 2008 - 12:49
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Har haft min ett par veckor nu, och är på det hela taget nöjd med köpet.
Den spelar utan problem upp alla filer jag testat, även streamat från datorn (100 Mbit trådat). HD-filmer ser riktigt bra ut på min 86" duk, men även uppskalad DVD eller divx ger helt ok bild.
Kan nämna att den HDMI-kabel som medföljer inte fungerade för mig, så testa en annan om ni inte får bild.
Firmwaren är fortfarande lite buggig, burken har t ex hängt sig några gånger när man kopierat filer från datorn (med USB host). Efter omstart funkar dock allt som det ska igen. Förhoppningsvis fixas denna och andra mindre buggar i kommande firmware versioner.
Postad 03 november 2008 - 21:46
emotion87
-
emotion87
-
Användare
-
-
105 inlägg
Låter finfint. Då ska det nog inhandlas en inom en snar framtid!
Postad 04 november 2008 - 09:52
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Vad kan en TViX HD M-7000 som inte denna kan?
Postad 04 november 2008 - 11:10
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Vad kan en TViX HD M-7000 som inte denna kan?
Det enda jag kan komma på är att den kan visa lite info i displayen...
Postad 04 november 2008 - 11:14
Martin3
-
Martin3
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Vore det overkill att köpa denna produkt till en gammal (om än bra) tjock-tv med sd-upplösning?
Edit: Inser att jag antingen skulle behöva en komponent till scart/RGB-konverterare vilket är dyrt eller köra via komposit video vilket inte är så bra kvalité. Och S-video finns inte på HDX 1000. Så jag antar att den är ett dåligt val för den typen av tv helt enkelt.
Jag funderar också på att köpa en HDX trots att jag har en tjockteve (32 tum). I dagsläget kopplar jag in datorn till teven och bilden blir tillräckligt bra för min smak. Då använder jag in en kabel med s-video i anslutningen till datorn och rca (kompsit) med scartadapter i anslutningen till teven. Eftersom signalerna hur som helst kommer in i teven i kompositformat borde det ju inte blir någon större skillnad i bildkvalité om man använder sig av komposit hela vägen. Det jag är mest orolig för är om HXD:en har bra och fungerande stöd för widescreen genom kompositutgången, eller om den liksom Nvidias grafikkort sänder ut bilden i 4:3-format.
Postad 04 november 2008 - 13:18
Adrian
-
Adrian
-
Användare
-
-
130 inlägg
Jag funderar också på att köpa en HDX trots att jag har en tjockteve (32 tum). I dagsläget kopplar jag in datorn till teven och bilden blir tillräckligt bra för min smak. Då använder jag in en kabel med s-video i anslutningen till datorn och rca (kompsit) med scartadapter i anslutningen till teven. Eftersom signalerna hur som helst kommer in i teven i kompositformat borde det ju inte blir någon större skillnad i bildkvalité om man använder sig av komposit hela vägen.
I mitt fall tar min tv in både s-video och RGB via scart och om jag inte förstått det helt fel är komposit sämst och RGB via scart bäst för min tv. Idag har jag DVD:n inkopplad på RGB via scart och jag tänkte att jag i så fall skulle uppleva att HDX via komposit skulle vara sämre än DVD-signalen idag. Men det kan ju vara en försumbar skillnad i praktiken, jag har inte testat det närmare, kanske skulle jag vara helt nöjd med video via komposit... fast jag vet inte om jag vill chansa på det. Det jag är mest orolig för är om HXD:en har bra och fungerande stöd för widescreen genom kompositutgången, eller om den liksom Nvidias grafikkort sänder ut bilden i 4:3-format.
Det är en bra fråga. Någon som vet? Jag har inte hittat något svar på det ännu. Jag har för mig att AppleTV föll bort av det skälet för min del (annars hade den passat bra för mig som Macanvändare, man kan ju alltid hacka den om den känns för begränsad ur kartongen), just att den inte passade bra för widescreen-CRT-tv-apparater. Kanske har HDX samma begränsning? (Den perfekta lösningen vore förstås att slänga ut tjock-tv:n och fixa en fin platt historia och ansluta via HDMI och vara glad. Men det är en mycket bra tjock-tv (Philips 9616) och för att nå upp till motsvarande kvalité på en LCD/plasma skulle jag behöva något i en prisklass jag inte har råd med.)
Postad 04 november 2008 - 16:25
Martin3
-
Martin3
-
Amatör
-
-
51 inlägg
I mitt fall tar min tv in både s-video och RGB via scart och om jag inte förstått det helt fel är komposit sämst och RGB via scart bäst för min tv. Idag har jag DVD:n inkopplad på RGB via scart och jag tänkte att jag i så fall skulle uppleva att HDX via komposit skulle vara sämre än DVD-signalen idag.
Nu när du säger det så kom jag på att jag inte alls kopplar in datorn via komposit utan att det är s-video i båda ändarna på sladden. Så jag antar att det skulle bli sämre bildkvalité med en HDX inkopplad med komposit än med dator inkopplad med s-video.
Postad 04 november 2008 - 17:25
Rebelicious
-
Rebelicious
-
Användare
-
-
118 inlägg
Blev erbjuden denna istället för PCH A-110 av INET då de inte får in A-110 förrän mitten av November. Suck. Aja, får vänta då jag inte vet vad denna har för engagemang vad gäller utvecklandet av ny firmware. Någon som känner likadant eller verkar denna komma ha utvecklarens fortsatta fulla stöd vad gäller just firmware?
Postad 04 november 2008 - 22:35
Escap3
-
Escap3
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Blev erbjuden denna istället för PCH A-110 av INET då de inte får in A-110 förrän mitten av November. Suck. Aja, får vänta då jag inte vet vad denna har för engagemang vad gäller utvecklandet av ny firmware. Någon som känner likadant eller verkar denna komma ha utvecklarens fortsatta fulla stöd vad gäller just firmware?
Jag fick samma deal av Inet som du fick. Visserligen kanske det är ett bra alternativ, men det verkar som om flera har haft problem med denna produkt som med Popcorn Hour. Jag kommer att vänta 2 veckor till på "poppen" pga att jag inte vill ha en oprövad produkt som inte många håller på och pillar med och kommer på smarta tips, idéer och guider till för hur man bästa skall klara av en bekymmersam pryl. Jag tror faktiskt inte det är någon större skillnad på dem faktiskt. Visserligen ser HDX 1000 NMT riktigt snygg ut det får jag hålla med om, dessutom är jag lite avis på att den har bättre ljudutgångar.... Men jag väntar ...
Postad 04 november 2008 - 22:46
galactus
-
galactus
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Jag fick samma deal av Inet som du fick. Visserligen kanske det är ett bra alternativ, men det verkar som om flera har haft problem med denna produkt som med Popcorn Hour. Jag kommer att vänta 2 veckor till på "poppen" pga att jag inte vill ha en oprövad produkt som inte många håller på och pillar med och kommer på smarta tips, idéer och guider till för hur man bästa skall klara av en bekymmersam pryl. Jag tror faktiskt inte det är någon större skillnad på dem faktiskt. Visserligen ser HDX 1000 NMT riktigt snygg ut det får jag hålla med om, dessutom är jag lite avis på att den har bättre ljudutgångar.... Men jag väntar ... 
Vet inte vad du vad du menar med "verkar som om flera har haft problem med denna produkt som med Popcorn Hour" men jag tror inte HDX'en är kvalitetsmässigt sämre än Poppisen. Företaget bakom HDX 1000 (HD Digitech Co) har tidigare även gjort HDX 900 (precis som Syabas gjorde A-100) så de är inte helt gröna. Beträffande firmware brukar det ta ca 1 vecka från det att en firmware släpps till PCH tills att den är tillgänglig för HDX (med samma fixar och funktioner) så där behöver man nog inte heller oroa sig.
Redigerat av galactus, 04 november 2008 - 22:47.
Postad 05 november 2008 - 12:28
Morte
-
Morte
-
Amatör
-
-
73 inlägg
De är mycket aktiva på olika forum runt om, där de svarar snabbt på alla frågor som ställs.
Deras support verkar åxå funka mycket bra, jag kontaktade dem om DHL trackingnummer och fick svar efter ett par timmar bara.
Jag är mycket nöjd både med produkten och supporten.
mvh
Johan
Postad 05 november 2008 - 19:52
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
funderar starkt på att köpa denna eller en popcorn.. vilken rekommenderas?
vart beställer jag ifrån för att få bästa möjliga pris? länk till sida tack
Postad 06 november 2008 - 02:10
Adrian
-
Adrian
-
Användare
-
-
130 inlägg
vart beställer jag ifrån för att få bästa möjliga pris? länk till sida tack 
Jag har hört att prisjakt.nu är rätt bra för att se bästa möjliga pris...
Postad 06 november 2008 - 15:20
Adrian
-
Adrian
-
Användare
-
-
130 inlägg
Nu finns den i lager på flera butiker som Dustin Home t.ex.
Men CDON som förut hade den för 2395 kr (vilket var betydligt lägre än de flesta andra hade) och som skulle få in den i början av veckan har nu höjd priset till 2999 kr och ändrat releasedatum till "kommande".
Skillnaden i pris är nästan exakt 25 procent högre, så jag gissar att det var någon på CDON som klantade sig och råkade sätta ut priset utan moms av misstag.
Var det någon som hann boka den från CDON för 2395 kr? Har ni i så fall fått ha kvar det priset eller har dom höjt i efterhand på beställningen?
Postad 06 november 2008 - 15:28
PelleR
-
PelleR
-
Rookie
-
5 inlägg
Beställde från CDON förra veckan, då skulle den komma in i lager 3/11. I måndags sköts det datumet fram till 17/11 i stället. När jag loggar in och kollar min order är priset fortfarande 2395 kr. Om jag ville betala 3000 kr för den skulle jag beställt från en leverantör som har produkten hemma.
//Pelle
Postad 06 november 2008 - 17:25
aderpale
-
aderpale
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Nu finns den i lager på flera butiker som Dustin Home t.ex.
Men CDON som förut hade den för 2395 kr (vilket var betydligt lägre än de flesta andra hade) och som skulle få in den i början av veckan har nu höjd priset till 2999 kr och ändrat releasedatum till "kommande".
Skillnaden i pris är nästan exakt 25 procent högre, så jag gissar att det var någon på CDON som klantade sig och råkade sätta ut priset utan moms av misstag.
Var det någon som hann boka den från CDON för 2395 kr? Har ni i så fall fått ha kvar det priset eller har dom höjt i efterhand på beställningen?
Bokade min i förmiddags till priset 2395 :- I eftermiddags höjdes priset och releasedatum ändrat från kommande till 10/11. Har fått orderbekräftelse på det lägre priset (fast det dröjde ett par timmar innan bekräftelsemailet kom...) Känns helt ok!
Redigerat av aderpale, 06 november 2008 - 17:29.
Postad 06 november 2008 - 18:51
Escap3
-
Escap3
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Vet inte vad du vad du menar med "verkar som om flera har haft problem med denna produkt som med Popcorn Hour" men jag tror inte HDX'en är kvalitetsmässigt sämre än Poppisen. Företaget bakom HDX 1000 (HD Digitech Co) har tidigare även gjort HDX 900 (precis som Syabas gjorde A-100) så de är inte helt gröna. Beträffande firmware brukar det ta ca 1 vecka från det att en firmware släpps till PCH tills att den är tillgänglig för HDX (med samma fixar och funktioner) så där behöver man nog inte heller oroa sig.
Jag visste faktiskt inte att dem fungerade med samma/liknande firmware. Vad jag menar egentligen är väl att denna produkt är mindre välkänd och därmed skrivs det mindre om den och vilka problem som uppstår. Även om det skulle vara samma problem som med poppen så är det lättare att direkt överföra tips och trix beskrivningar direkt på poppen och beskrivningarna utav denna istället för att "omvandla" samma tips och trix fast på en annan produkt.
Postad 06 november 2008 - 20:38
Kidbefa
-
Kidbefa
-
Rookie
-
2 inlägg
Hur funkar det att spela musik på denna maskin?
Läste senaste testet på smartson ang. Popcorn Hour A-110 och den får väldigt bra betyg, men dom skriver även att det inte är någon musikmaskin.
Jag vill ha en spelare som klara både bild och även kunna lira lite musik om jag vill...ska det vara så svårt?
Postad 06 november 2008 - 22:47
Adrian
-
Adrian
-
Användare
-
-
130 inlägg
Beställde från CDON förra veckan, då skulle den komma in i lager 3/11. I måndags sköts det datumet fram till 17/11 i stället. När jag loggar in och kollar min order är priset fortfarande 2395 kr. Om jag ville betala 3000 kr för den skulle jag beställt från en leverantör som har produkten hemma.
Bokade min i förmiddags till priset 2395 :- I eftermiddags höjdes priset och releasedatum ändrat från kommande till 10/11. Har fått orderbekräftelse på det lägre priset (fast det dröjde ett par timmar innan bekräftelsemailet kom...) Känns helt ok!
Bra av dom att dom står för priset i alla fall (dom kanske är så illa tvungna av lagen?). Ni får nog skatta er lyckliga som hann boka till det priset.
Postad 08 november 2008 - 09:30
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Det blev en hdx-1000 till slut för mig med...
Beställd och betalad via deras hemsida nu , är ju ändå ca 900:- billigare inkl frakt att köpa ifrån kina än ifrån svensk åf.
Hoppas inte leverans tiden är för lång bara...
Köpte även med en 1Tb sata disk.
Vart kan man läsa om extra program å sånt som man kan lägga in i hdx:en? (om det ens finns iofs  )
Postad 11 november 2008 - 16:08
Morte
-
Morte
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Ny firmware och NMT apps. Båda kan hittas här: http://www.hdx1080.c...o...&Itemid=136Jag hade problem när jag skulle uppdatera och kunde inte välja "Uppdatera firmware" från underhållsmenyn. Var tvungen att gå in på usb stickan och uppdatera "manuellt". Mvh Morte
Postad 12 november 2008 - 18:24
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har ett par frågor som jag inte riktigt hittar nåt korrekt svar på , hoppas nån av er kan hjälpa mig.
1. Kan spelaren spela upp filer som ligger packade i rar filer? (säg att en film *gladiator.avi* ligger i 45st rar filer kan den då spelas upp utan att först packas upp?) nån skillnad på om det är streamat från tex datorn eller om den spelas från interna driven?
2. fungerar alla "hemma gjorda" program som funkar till PCH även till HDX?
Hoppas jag kan få lite hjälp.
Postad 13 november 2008 - 08:55
karl-martin
-
karl-martin
-
Rookie
-
3 inlägg
1. Kan spelaren spela upp filer som ligger packade i rar filer? (säg att en film *gladiator.avi* ligger i 45st rar filer kan den då spelas upp utan att först packas upp?) nån skillnad på om det är streamat från tex datorn eller om den spelas från interna driven?
Ja, med hjälp av http-streamern Llink. Den kan installeras på en server eller lokalt på HDX'en och strömmar snällt video direkt från rar-arkiv. Jag testade själv igår och det fungerade fint! 2. fungerar alla "hemma gjorda" program som funkar till PCH även till HDX?
Borde funka eftersom de båda är NMT-spelare, har däremot inte testat själv (ännu ingen hårddisk i min HDX).
Postad 13 november 2008 - 15:40
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Llink verkar ju vara kanon det!
Vart kan jag hitta det?
och..
Är det svårt att få det att fungera? Har inte fått mi HDX ännu , så det mesta kanske löser sig när man väl har den framför sig men ändå...
fan vad jag längtar tills den kommer!!!!
Postad 13 november 2008 - 16:57
karl-martin
-
karl-martin
-
Rookie
-
3 inlägg
Llink verkar ju vara kanon det!
Vart kan jag hitta det? och.. Är det svårt att få det att fungera? Har inte fått mi HDX ännu , så det mesta kanske löser sig när man väl har den framför sig men ändå... 
fan vad jag längtar tills den kommer!!!! 
Här hittar du Llink och information om installation etc: http://www.lundman.n...index.php/LlinkJag hade inga problem med installationen på min linux-server. Bara att ladda ner, packa upp, konfigurera lite och köra. Om du tänkt installera Llink på pc, och inte på HDX'en, så kan du alltid förbereda med installation och sen testa att det fungerar genom att besöka http://ip-till-din-pc:8001 med en webbläsare, så är allt redo när maskinen landar!
Postad 13 november 2008 - 19:38
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
okej , då ska jag testa att installera det på mina 2 burkar jag har här hemma...
Men... måste man köra linux för att detta skall fungera? :S
Postad 14 november 2008 - 08:46
karl-martin
-
karl-martin
-
Rookie
-
3 inlägg
nej, det finns binärer för en massa OS. http://www.lundman.n.../Llink#BINARIES
Postad 14 november 2008 - 13:14
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
ursäkta alla dumma frågor... men en sista...
Om jag installerar Llink på min HDX hårddisk , kan den då streama filmer som är packade i rar ifrån min dator? eller måste jag även installera programmet på datorn i fråga?
Postad 14 november 2008 - 23:34
Unregisteredd7e5231e
-
Unregisteredd7e5231e
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej! Har ett "litet" bekymmer som jag ännu inte fått bukt med. Har min HDX kopplad till en Philips 32PF9976 med hdmi-dvi kabel. ( http://www.p4c.phili...amp;submit.y=16 ) När jag startar upp HDX:en och laddningsbilden dyker upp visar tv:n att den tar emot en 720p signal men HDX:en kopplar sedan om till Auto när menyn kommer upp .(får då en xvga signal.) Om jag sedan ställer in och sparar videosignalen på HDX:en till antingen hdmi 720p eller 1080i visas menyerna utan problem och tv:n visar även den att respektive signal tas emot, men så fort jag försöker starta en video eller använder vissa webtjänster tappar tv:n signalen och jag får endast blå skärm. Om jag däremot har den inställd på auto (xvga signal) kan jag köra allt, men bilden blir ju då alldeles för kort i sidled tex. Någon som har ngn lösning på detta problem Tacksam för svar
Postad 16 november 2008 - 13:16
Martin3
-
Martin3
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Vad landade notan på för er som köpte HDX på www.hdx1080.com? Dvs $219 + frakt + svensk moms?
Postad 16 november 2008 - 18:43
Morte
-
Morte
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag fick betala 84 sek när jag hämtade ut den hos DHL :-)
Tyckte det var helt ok.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|