Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG KC910 Renoir *

364 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Renoir KC910 (Mobiltelefoner) 7 7,29 (27) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 18 november 2008 - 21:37

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Va ju någon som postade en chatt med LG och det skulle ju komma upp en sida snart så man kunde uppdatera själv, gälde inte äldre mobiler dock.

Det var väl www.mobil.se :s chat med Lg innan Sommaren?

Det jag tog upp tidigare med Viewty. Det blev inget av med det.

Postad 19 november 2008 - 02:21

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Kommer ganska bra överens med telefonen så här långt men är det bara jag som har problem med att man inte kan se på youtubeklipp om man är uppkopplad genom wifi ? Surfning funkar fint(ink. youtube) men när klippen ska visas så buffrar den bara till 1% för att sedan lämna ett meddelande om timeout eller att anslutningen misslyckades. Är man uppkopplad genom UMTS så funkar det problemfritt. Någon som har en lösning på problemet?

Postad 19 november 2008 - 14:25

CrackBunny
  • CrackBunny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Kommer ganska bra överens med telefonen så här långt men är det bara jag som har problem med att man inte kan se på youtubeklipp om man är uppkopplad genom wifi ? Surfning funkar fint(ink. youtube) men när klippen ska visas så buffrar den bara till 1% för att sedan lämna ett meddelande om timeout eller att anslutningen misslyckades. Är man uppkopplad genom UMTS så funkar det problemfritt. Någon som har en lösning på problemet?

Hur kopplar du upp via WiFi? Har du säker anslutning eller kör du med helt öppet WLAN?
Anledningen att jag frågar är att jag inte fått min att fungera via Wi-Fi (ännu......) om jag ställer in så att det inte är helt öppet.

Postad 20 november 2008 - 01:35

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Hur kopplar du upp via WiFi? Har du säker anslutning eller kör du med helt öppet WLAN?
Anledningen att jag frågar är att jag inte fått min att fungera via Wi-Fi (ännu......) om jag ställer in så att det inte är helt öppet.

Tar fram statussammanfattningen och aktiverar wifi. Trycker ja när den frågar om jag vill söka efter nätverk och klickar på mitt hemnätverk, fyller i säkerhetsnyckeln och trycker på anslut. Sen är det bara att öppna webläsaren skriva in en adress och trycka på anslut. Då kommer frågan om man vill ansluta med wifi eller UMTS. Väljer wifi och sen är det klart. Inga problem, förutom youtube då men det kanske du kan testa åt mig om du får igång det. Säkerheten på mitt hemnätverk är av typen WEP. När du prata om öppet nätverk vet jag inte om du syftar på säkerhetsnyckeln eller upptäckten av nätverket.

Postad 20 november 2008 - 19:00

CrackBunny
  • CrackBunny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tar fram statussammanfattningen och aktiverar wifi. Trycker ja när den frågar om jag vill söka efter nätverk och klickar på mitt hemnätverk, fyller i säkerhetsnyckeln och trycker på anslut. Sen är det bara att öppna webläsaren skriva in en adress och trycka på anslut. Då kommer frågan om man vill ansluta med wifi eller UMTS. Väljer wifi och sen är det klart. Inga problem, förutom youtube då men det kanske du kan testa åt mig om du får igång det. Säkerheten på mitt hemnätverk är av typen WEP. När du prata om öppet nätverk vet jag inte om du syftar på säkerhetsnyckeln eller upptäckten av nätverket.

Det hade att göra med den förbaskade MAC-adressen. Kan meddela att det INTE är samma MAC-adress för Bluetooth som för WiFi (om jag testat förrut). Öppnade det trådlösa helt och anslöt så jag såg telefonens MAC-adress. Sen va det bara att lägga till den som vanligt.

Helt sjuuuuukt stökigt men nu funkar det iaf.

Postad 20 november 2008 - 20:10

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag är sjukt sugen på att köpa den här telefonen.

Så jag har lite frågor till de som köpt en, vore trevligt att höra vad ni har för åsikt.

Hur bra kvalité blir det på filmer man spelat in med 130 bilder/sek?
Hur bra kvalité blir det på foton och filmer för övrigt?
Går den bra att använda utan pekpinnen? I menyerna, sms osv. Har testat en Samsung Omnia lite och på den var man ju tvungen att ha pinnen för att det skulle flyta på bra.
Hur känns den storleksmässigt? I dagsläget har jag en W890 och det går ju inte givetvis inte riktigt jämföra dessa telefoner när det gäller tjocklek men hur känns den i byxfickan?

Tacksam för svar :)

/Fredrik

Postad 21 november 2008 - 11:00

ROK
  • ROK
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Hej hopp. Jag tänkte köpa KU990 (viewty) istället för den här... någon som haft KU990 och som kanske redan nu sitter på en Renoir som kan dra upp för respektive nackdelar med dem båda. Tänkte köpa KU990 för att den är extremt prisvärd och har det mesta + att den är snygg.

Postad 21 november 2008 - 14:09

jimvi
  • jimvi
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag är sjukt sugen på att köpa den här telefonen.

Så jag har lite frågor till de som köpt en, vore trevligt att höra vad ni har för åsikt.

Hur bra kvalité blir det på filmer man spelat in med 130 bilder/sek?
Hur bra kvalité blir det på foton och filmer för övrigt?
Går den bra att använda utan pekpinnen? I menyerna, sms osv. Har testat en Samsung Omnia lite och på den var man ju tvungen att ha pinnen för att det skulle flyta på bra.
Hur känns den storleksmässigt? I dagsläget har jag en W890 och det går ju inte givetvis inte riktigt jämföra dessa telefoner när det gäller tjocklek men hur känns den i byxfickan?

Tacksam för svar :)

/Fredrik

Har bara gjort några korta video snuttar och tagit några bilder ännu men måste säga att jag e imponerad så långt.

Precis som du har även jag provat omnian, tycker att renoir flyter på mycket bättre. Pennan använder jag inte alls ofta.
Har haft en SE M600i innan och det skiljer lite på tjockleken på dem men inget som man märker i fickan, funkar fint att ha den i jeansfickan om du inte kör supertajta :-)

Telefonen rekommenderas å det varmaste, tror inte det finns en bättre, iaf inte i prisklassen!!

Postad 21 november 2008 - 20:07

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Har bara gjort några korta video snuttar och tagit några bilder ännu men måste säga att jag e imponerad så långt.

Precis som du har även jag provat omnian, tycker att renoir flyter på mycket bättre. Pennan använder jag inte alls ofta.
Har haft en SE M600i innan och det skiljer lite på tjockleken på dem men inget som man märker i fickan, funkar fint att ha den i jeansfickan om du inte kör supertajta :-)

Telefonen rekommenderas å det varmaste, tror inte det finns en bättre, iaf inte i prisklassen!!

Låter ju helt klart bra! Troligtvis blir det att slå till på den här telefonen :)

Vore kul att höra fler åsikter från Renoir ägare.

Postad 22 november 2008 - 16:22

CrackBunny
  • CrackBunny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Låter ju helt klart bra! Troligtvis blir det att slå till på den här telefonen :D

Vore kul att höra fler åsikter från Renoir ägare.

KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP!!!! :)

Nerå, beror på vad du är ufe efter. Är du som mig att du ville ha en ny leksak med mycke funktioner att pilla med så är det ingen tvekan. Jag e tok-nöjd med den här.

Dock är det lite synd att det inte är en windows-mobil så utbudet på program är ju ganska begränsat. Lyckades få till WiFi men så kom jag ju på att jag inte kommer åt min dator genom nätverket utan måste strula med att sätta upp en liten web-server så jag kan surfa in på datorn via browsern å allt vad det medför. Detta för att det (om jag fattat rätt) går snabbare att ladda ner saker via WiFi än om man använder USB (rätta mig gärna om jag har fel så spar jag tid och möda).

Men, det är en skön telefon med allt vad man kan önska sig. Hade planer på att ta med min EOS 400D å fota lite på "auto" och ta samma typer av bilder med mobilen så man kunde lägga upp och jämnföra dessa. Men det blev inte av idag. Återkommer när/om det blir gjort med lite exempelbilder så man kan jämnföra bilderna (kanske inte den bästa jämnförelsen men ändå).

Postad 23 november 2008 - 04:19

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP, KÖP!!!! :)

Nerå, beror på vad du är ufe efter. Är du som mig att du ville ha en ny leksak med mycke funktioner att pilla med så är det ingen tvekan. Jag e tok-nöjd med den här.

Dock är det lite synd att det inte är en windows-mobil så utbudet på program är ju ganska begränsat. Lyckades få till WiFi men så kom jag ju på att jag inte kommer åt min dator genom nätverket utan måste strula med att sätta upp en liten web-server så jag kan surfa in på datorn via browsern å allt vad det medför. Detta för att det (om jag fattat rätt) går snabbare att ladda ner saker via WiFi än om man använder USB (rätta mig gärna om jag har fel så spar jag tid och möda).

Men, det är en skön telefon med allt vad man kan önska sig. Hade planer på att ta med min EOS 400D å fota lite på "auto" och ta samma typer av bilder med mobilen så man kunde lägga upp och jämnföra dessa. Men det blev inte av idag. Återkommer när/om det blir gjort med lite exempelbilder så man kan jämnföra bilderna (kanske inte den bästa jämnförelsen men ändå).

Håller med dig om att det är en bra mobil. Det som jag har att klanka ner på är väl egentligen att surfningen är lite ansträngande med ett jäkla zoomande på varenda sida. Har inte hittat någon snabbknapp för zoom eller inställning för att zoom ska vara standard på alla sidor. Kameran har som sagt lite problem med vitbalansen framförallt när man använder blixten på nära håll(svårt att få med annat än spöken på bilden :D, det går att justera vitbalansen manuellt och i övrigt är kameran helt ok.). Man kan bara ha 100 låtar i en spellista vilket är lite underligt men man kan ju ha fler spellistor istället.
Jag hade föredragit ett gps-program som man kan lägga in på telefonen istället för google maps men man kan ju inte få allt, eller har någon hittat ett gps-program att slänga in på minneskortet?
Det där om att det skulle gå snabbare med wifi'ns 54 mbit kontra usbns 480 mbit håller jag inte med om. Gjorde ett snabtest med programmet HFS file server och usb var drygt 10 ggr snabbare i praktiken. 350 mb gick att föra över på 1m 40 sek medan wifi knappt klarade 35 mb på samma tid. Däremot kan det ju vara smidigt om man bara ska föra över en bild eller enstaka mp3:or istället för att jaga tag i usb-kabeln.

Postad 23 november 2008 - 11:29

Unregisteredbf2da8d7
  • Unregisteredbf2da8d7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Ett test mellan en EOS400 och Renoir skulle vara väldigt intressant. Jag har själv en EOS450 och har tänkt använda den här som kompaktkamera som alltid är med.

Det jobbiga för mig är att jag måste vänta till februari innan jag kan förlänga telenor abonnemanget. Har inte riktigt pengar att köpa den löst nu... Det jobbiga är ju att det säker kommer komma fler schyssta touchtelefoner innan februari så det lär ju bli skitsvårt att bestämma sig...

Postad 25 november 2008 - 14:20

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på google maps i denna mobilen.

Jag kan göra sökningar och vägbeskrivningar mm så laddar den ner kartorna som den ska, men när jag ska söka aktuell position så hittar den nästan aldrig var jag är.

Något tips?

Postad 26 november 2008 - 10:50

CrackBunny
  • CrackBunny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Efter ett tags användande har jag nu upptäckt lite saker som iaf jag irriterar mig på.
Webläsaren är helt värdelös. Det förbaskade zoomandet helatiden (så fort man nuddar skärmen så ska den slänga upp menyerna för hur mycke man vill zooma, nån som vet hur man plockar bort det får gärna tipsa) å pillandet med att försöka klicka på en länk är otroligt enerverande (klick på länken = zoomalternativ, klicka igen=zoomalternativ=zoomalternativ osv osv... krävs en del is i magen för att inte ge upp). Så ska man använda den att surfa mycket med så kan jag rekommendera att man fixar en annan webläsare. För egen del så funkar den att använda men det lilla jag använder den räcker till för att man ska bli irriterad på zoomingen...

En annan sak är spellistorna i mediaspelaren. Som någon nämnde så kan man max lägga in 100st låtar i en lista (men iofs skapa många listor). Jag har en hel del ringsignaler och slängde in nån gig med musik nyligen och det är struligt att sitta å pilla med att ordna spellistor. Man kan inte välja att lägga upp hela mappar som spellista (eller lägga in en hel mapp i listan) utan man får ALLA filer att välja bland. För enkelhetens skull så kan man markera alla låtar genom ett knapptryck, vilket gör att varrenda ringsignal hänger med in i listan. MEN, då har man istället problemet att man MAX kan lägga in 100st låtar i en lista ... så då måste man sitta å markera 100st låtar, spara som lista, skapa ny lista och lägga in nästa 100 låtar osv osv ... Jag vill kunna skicka in ALLA låtar i EN lista utifrån vilka mappar jag har på minneskortet. Om det går vet jag inte, jag gav upp försöken och gjorde en lista med 100låtar så länge... Kan väl ha att göra med gränssnittet, man kan sortera på genres å artister osv men det hjälper inte mig då jag lyssnar på en hel massa olika sorters musik.

Postad 26 november 2008 - 18:17

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som fått GPSen att fungera vettigt på sin Renoir? Jag har haft en i några dagar nu och trots många försök har jag inte fått sattelitkontakt mer än en gång :unsure:
...eller rättare sagt jag har haft två Renoir. Den första fick aldrig gps kontakt. Försäljningsstället valde att byta ut den till en ny efter att LGs kundtjänst dragit slutsatsen att det nog var fel på den. Den nya telefonen fick sattelitkontakt vid första tillfället jag försökte, men har sedan aldrig lyckats igen. jag börjar undra om gps funktionen är oanvändbar i renoiren. Jag satt och frös på en bergstopp igår kväll (minus 5 grader) och försökte förgäves få rymdkontakt med telefonen riktat mot söderhimlen (kände mig lite som "ET-phone home")

HaloGuilty, har du möjligen samma problem? Att du ej får positionen i google maps tyder ju på frånvarande sattelitkontakt. Funkar det om du kör ”joggingkompis” i stället?

i övrigt gillar jag Renoiren skarpt, men jag valde den just för att den hade allt jag ville ha inklusive GPS.

Postad 27 november 2008 - 01:32

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Någon som fått GPSen att fungera vettigt på sin Renoir? Jag har haft en i några dagar nu och trots många försök har jag inte fått sattelitkontakt mer än en gång :)
...eller rättare sagt jag har haft två Renoir. Den första fick aldrig gps kontakt. Försäljningsstället valde att byta ut den till en ny efter att LGs kundtjänst dragit slutsatsen att det nog var fel på den. Den nya telefonen fick sattelitkontakt vid första tillfället jag försökte, men har sedan aldrig lyckats igen. jag börjar undra om gps funktionen är oanvändbar i renoiren. Jag satt och frös på en bergstopp igår kväll (minus 5 grader) och försökte förgäves få rymdkontakt med telefonen riktat mot söderhimlen (kände mig lite som "ET-phone home")

HaloGuilty, har du möjligen samma problem? Att du ej får positionen i google maps tyder ju på frånvarande sattelitkontakt. Funkar det om du kör ”joggingkompis” i stället?

i övrigt gillar jag Renoiren skarpt, men jag valde den just för att den hade allt jag ville ha inklusive GPS.

Jodå gps-funktionen funkar fint. Det tar visserligen någon minut innan den hittar positionen och ibland får man ta fram menyn och välja min position för att den ska uppdatera men den har aldrig misslyckats med att hitta.
Någon som har koll på hur man installerar java-applikationer? Funkar flash-applikationer?

Postad 27 november 2008 - 12:38

CrackBunny
  • CrackBunny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jodå gps-funktionen funkar fint. Det tar visserligen någon minut innan den hittar positionen och ibland får man ta fram menyn och välja min position för att den ska uppdatera men den har aldrig misslyckats med att hitta.
Någon som har koll på hur man installerar java-applikationer? Funkar flash-applikationer?

Testade precis google maps (bara för att, har ingen större användning av GPS-funktion) och jodå, den hittar vilken stad jag är i, men inte mer än så. Börjar jag zooma in så tappar den bort mig. Hur noga ska den kunna visa på karta vart man är egentligen?

Det går att installera java-apps. Har även testat att slänga in en flashfil (*.swf) och den fungerar åxxå. Den är iofs lite stor så det "laggar" lite (ett spel) men det funkar iaf. Grejer som är skapat i nyare flashversioner vet jag dock inte.

Postad 27 november 2008 - 14:59

malmapagen82
  • malmapagen82
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hittat några bra program till din C-bunny? eller någon annan som har lite bra programtips som man kan testa

Postad 27 november 2008 - 16:30

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jark och Crackbunny. Tack för informationen. Har ni provat om ni får GPS låsning med programvaran joggingkompis i stället? Google maps funkar inte i min telefon så det är därmed joggingkompis jag har använt i mina första test av GPSen. Igår kväll provade jag laddat ned och installerat några andra programvaror som använder gps och de lyckas faktiskt få sattelitkontakt (hurra!). Det finns alltså lite liv i den. Frågan är om det inte är joggingkompis som är totalt urbuggad. Har ni fått den att funka? Rätt meningslöst progam för övrigt, men man förutsätter ju att det skall fungera som tillverkaren säger.

Bortsett från att GPS funktionen är lite tveksam så har jag även problem med att java programvaror som kräver Internet inte får tillgång till det. Jag har gjort alla inställningar för GPRS, mms mm enligt mitt abonnemangs instruktioner (halebop). Det fungerar i vanliga webläsaren, men installerade java programvaror kan inte få nätkontakt, varken via gprs eller wlan. Det är då i huvudsak programvarorna för GPS som jag laddat ned och provat som jag får problem med att de inte kan gå online och ladda ned kartor. Jag får GPS position, men på en tom bakgrund. Detta är också orsaken till att jag aldrig fått google maps att fungera (den behöver nätkontakt för att kunna starta). Jag har sökt om det finns någon generell inställning för vilken "nätanslutning" som java prog skall använda, men det finns inte :) . Det är inget som går att ställa in i respektive program heller vad jag kunnat komma fram till. Är det någon som har någon ide hur jag skall göra här? Telefonen skulle vara upplåst för alla operatörer, men den har förinstallerade inställningar för telia. Jag misstänker att trots att jag lagt in halebops alla inställningar att java programmen på något vis försöker koppla up sig mot telia. Jag är hemskt tacksam om någon har ett lösningsförslag på detta problem.

Jark. Installera programvaror till telefonen gör du enklast via LG PC suite (programvaran på disken som följde med). Ladda ned på din pc och installera via LG PC suite. Sen går det givetvis ladda ned och installera direkt i telefonen om man hellre vill det. prova www.getjar.com för div mobilprogram
LG PC suite verkar också kunna lösa problemet som nämnts ovan med att låtlistor är besvärliga att skapa på telefonen. Det ser ut att gå fixa direkt på datorn innan man laddar över filerna till mobilen (fortfarande osmidigt iofs, men klart bättre).

Redigerat av luanda, 27 november 2008 - 17:35.

Postad 27 november 2008 - 18:45

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
luanda: joggingbuddy får satelitkontakt och med google maps stämmer positioneringen på metern skulle jag säga. Kan zooma in till max utan att den tappar position.
När det kommer till ditt anslutningsproblem så vet jag att det fungerar att ansluta till internet i java-program med wifi och gprs. Du kanske kan testa att ta bort telia-anslutningen i inställningar/anslutningar/uppkopplingar och internetanslutningar så att telefonen bara har halebopanslutningen att välja på.
Nytt problem. Någon som vet hur eller om man kan spela in ett pågående samtal?

Redigerat av jark, 27 november 2008 - 21:58.

Postad 27 november 2008 - 21:41

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Har nu provat lite till med gps och kommit fram till följande.

Hämtade nya viewty inställnigar till luren (tele2). Startade om luren. Återställde google maps.
Inomhus ingen kontakt möjligtvis ibland vid fönstret.
Utomhus och i bilen får den kontakt direkt vid stillastående.
Starta google maps under körning i stadsmiljö kontakt direkt.
Starta google maps under körning på landsbygden så lever den ett eget liv, däremot stannar jag bilen och startar google maps så funkar det direkt. Verkar ha problem att hitta kontakt under körning.

Jogging programmet funkar EJ överhuvudtaget i min lur, vare sig inomhus eller utomhus. Något förslag???

Postad 27 november 2008 - 22:34

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
hmm... vet inte vad jag skall dra för slutsats. Kan det vara min andra telefon som har kass gps då :-/
Jark hur säker är förbindelsen på joggingbuddyn? Kan du tex lägga telefonen i jackfickan varpå den fortsätter logga, eller fungerar den bara när du håller den mot öppen himmel? Är din mobil köpt i Sverige eller i utlandet?

Angående javaproblemet. Jag har försökt ta bort teliaanslutningarna, men det går inte. Jag pratade med LG support idag och fick reda på att telefonen är förprogrammerad för de vanligaste abonemangen. Dessa finns där permanent och gå inte ta bort. De väljs automatiskt beroende på vilket simkort man monterar. Jag har provat med kompisars simkort från Telia, tele2 och 3. Med samtliga fungerar det perfekt. När man slår på telefonen så känner den av vilket sim man har i varpå inställningarna görs automatiskt. Kollar man under "anslutningar->internetprofiler/uppkopplingar" så visas enbart profiler för det aktuella simkortet. Det konstiga är när jag stoppar i mitt halebop kort så visar den telia anslutningar samt under dem mina egenkonfigurerade anslutningar för halebop.
---> EDIT: Hittade inställningen för java, men den ligger inte under menyn inställningar. Man måste gå via underhållning spel och program. Rätt uppenbart när man hittar den, men av någon anledning givk jag alltid till programmen via "mina saker" eller googlemenyn.

Redigerat av luanda, 28 november 2008 - 12:29.

Postad 28 november 2008 - 08:40

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Hejsan!

Är det ett MicroSD HC minneskort man ska ha i den? eller vad är det?

Postad 28 november 2008 - 09:01

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3 057 inlägg
  • 0
Japp Micro SD

Postad 28 november 2008 - 16:12

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Finns det några roliga program att ladda ner till den? Vilket GPS program bör man använda?

Postad 28 november 2008 - 18:20

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
nixxz. amaze är ett gratis navigatorprogram som verkar vara i klass med vad som levereras med andra telefoner (SE nokia mm). http://www.amazegps.com/
Det funkar bra i alla fall på min renoir. Helst skulle jag dock vilja hitta ett program som kunde cacha kartor så att man man innan avresa kunde tanka ned kartorna vi wlan. alternativt ladda ned någon färdig karta från nätet.

I övrigt fungerar min GPS helt ok nu (med google maps, amaze mm) men joggingkompis är totalt död. Får aldrig gps kontakt i den (något att ta upp med lg support kanske). Assisted gps funktionen är jag också tveksam till om den fungerar. Jag får ingen kontakt inomhus som man normalt får med A-gps.

Redigerat av luanda, 28 november 2008 - 18:20.

Postad 29 november 2008 - 09:45

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
luanda: jag testade joggingkompis igår i bilen och det funkade så länge man inte körde för fort. Max 50 km/h men så snabb är du väl inte. Då hade jag den liggandes i fickan. Testade ingen längre stund dock. 300 meter mätte den upp vilket bör stämma.

Postad 29 november 2008 - 10:49

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Okej, tack. Men ska man ladda hem signed version eller den andra?

Postad 29 november 2008 - 12:03

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3 073 inlägg
  • 0
En relativt bra telefon, men en extremt långsam zoom på själva kameradelen.. ingen annan som stör sig?
Kamerakvaliteten går väl att likna vid N96 och i mångt och mycket Samsung Omnia..

I övrigt så spottas det ju ut touchscreens just nu, Omnia, Xperia, Renoir, Nokia tube etc etc..
Dock lite småpatetiskt att Xperian hade så dåliga specs.. hehe, 3.15mpix på en så klumpig mobil endast... :D

Frågan är ju, den faktiska poängen i att köra 8mpix istället för 5mpix när det gäller "partybilder" ?
I verkligheten tror jag inte många har med sig telefonen som substitut för "riktig digital/system-kamera" på tex semestern etc.. :)

Själv väntar jag på just nokia tube, liten smidig nalle, bra specs och symbian 60 -touch.. oh det blir nice :(

//najkks

Postad 29 november 2008 - 12:37

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jark. Jag har hunnit testa min gps mera nu och i kartprogram så fungerar den riktigt bra. I klass med vad du beskrivit. den fungerar t.o.m när jag har den i fickan. Därmed är det nog inte fel på gps mottagaren. Felet verkar liga i joggingkompis. Väldigt märkligt att det fungerar för vissa och andra inte. Måste vara att vi har olika mjukvaruversioner. A-gps är jag som sagt lite skeptisk till att det fungerar också.

nixxz: Jag körde signed version. Vet faktiskt inte skillnaden, men det lät bra. Någon som kan förklara?

Ju mer jag rotat i GPS programmen har jag kommit fram till att det finns flera gratisprog som kanske kan fungera. Route 66, nav4all bland annat (har inte testat själv ännu). Mobile Gmaps är ett annat kartprogram liknande Google maps, men i vilken man kan cacha kartor.

Postad 29 november 2008 - 14:49

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Nu har rätt inställningar också kommit till tele2 och jag har provat lite igen. Allt fungerar nu smärtfritt när man använder gps och google maps, däremot jogging kompis fungerar inte hur jag än gör. Hur ser jogging programmet ut när den fått kontakt?

Jag har firmware version KC910_v10d

Postad 29 november 2008 - 20:22

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Jag har Halebop, men jag får det inte att fungera GPRS och MMS

Någon som kan hjälpa mig och förklara? Vart skall jag skriva vad osv.

Information för uppkoppling med GPRS
IP-adress: 010.254.254.254
Bärare: GPRS APN: halebop.telia.se
Startsida: http://wap.halebop.se

Information för uppkoppling utan GPRS
IP-adress: 010.254.254.254
Tel nummer: +46 70 596 00 10
Startsida: http://wap.halebop.se
Samtalstyp: ISDN (för utlandswappande Analog)

Även vart hittar man nyaste firmware till den? Hittar inget på LGs hemsida

MMS
Leverantör = Telia MMS
Databärare = GPRS
Kopplingspunkt = mms.telia.se
Användarnamn = mms
Lösenord = telia
Verifiering = säker
IP = 193.209.134.132
URL = http://mmss/
Anslutningssäkerhet = av

Redigerat av nixxz, 29 november 2008 - 20:34.

Postad 29 november 2008 - 23:57

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har problem med att installera java-applikationer. När jag försöker lägga till program så kommer Downloader upp och jag får välja inställningar för URL: http://127.0.0.1/index.html -Status- Net mode: Air DBG to: TCPAgent.
När jag trycker på start står det nätverkstjänsten förlorades. Några tips på vilka inställningar jag ska välja ?
(Downloader kommer inte fram för alla applikationer.)

Postad 30 november 2008 - 11:20

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Men hur installerar man amAzeGps från datorn till telefon? letade jag lite så hittade jag hur man gjorde ;)

Men man måste ha GPRS på för att kunna använda det va? Men kostar det inte jätte mycket att ständigt behöva ladda ner kartor till telefonen? Som på min HTC Daimond körde jag TomTom7 och då hade jag alla kartor redan på telefon så det inte kostade något. Men måste säga att Renoir är skönare på alla vis än min Diamond. Bara jag får till GPRS och MMS och lär mig installera så är jag helt nöjd med den. Mitt WLAN fungerar inte heller kan inte ansluta till oskyddat eller mitt eget som har WAP nyckel. Måste man göra några inställningar?

Men ingen som vet hur jag skall ställa in GPRS och MMS med halebop?

Redigerat av nixxz, 30 november 2008 - 11:35.

Postad 30 november 2008 - 18:22

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Haloguilty, jag har samma firmware som du "KC910_v10d".
Jark kan du kolla vilken firmware du har? Tyvärr har jag inga förslag angående javainstallationsproblemen. Det har fungerat felfritt för mig.

Nixxz om din telefon fungerar som min så tolkar telefonen simkortet som ett teliakort. Därmed lägger den in inställningar för telia. För att fixa inställningarna till halebop gör du enklast så här.
1. gå till halebops hemsida och välj att få automatiska inställningar hemskickade för LG KU970 (KC910 saknas ju som du säkert sett). Din telefon kommer då att installera gprs inställningar och mmms inställnnigar i telefonen. Du får två poster (halebop och halebop mms) i menyn inställningar/tillslutningar/internetprofiler och inställningar/tillslutningar/uppkopplingar
2. Efter detta måste du manuellt konfigurera webbläsaren, mms, samt java så att dessa anväder sig av dina halebop inställningar, i stället för de förproggade teliainställningarna. För webbläsaren får du skapa en profil (se dess inställningar), mms fixar du under inställningar i meddelande menyn (sök menyn "mms central"). Javainställningar fixar du under underhållning/spel_och_program

Amaze fungerar som merparten av alla navigeringsprogram, dvs man måste ladda ned kartorna via gprs. Det är rätt värdelöst egentligen då man inte kan använda navigatorn när man behöver den som mest, dvs utomlands. Det kostar nog även en del inom sverige. Jag har inte provat ännu hur mycket datatrafiken kostar, men det drar nog lätt iväg. Jag hade gärna haft tomtom med förinstallerade kartor, men tomtom finns väl inte för javatelefoner?
Amaze fungerar annars riktigt bra. Jag har jämfört det med wayfinder i en SE C905 och det fungerar lika bra om inte bättre. Dock har jag svårt för färgvalen i programmet som är grafiskt äckliga.

Redigerat av luanda, 30 november 2008 - 18:30.

Postad 30 november 2008 - 20:36

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Tack, men när jag nu har hämtat inställningarna och går in i webbläsaren får du skapa en profil, så väljer jag där att den skall anlsuta med halebop. Men det står då bara att anslutningen misslyckades. Samma sak med Java.

Raderade alla anslutningar, och skickade om inställningarna så nu fungerar det bra ett stort TACK till dig =)

Så till nästa punkt jag behöver hjälp med ;)

När jag skall ansluta med Wifi så står det bara det går inte att ansluta till linksys, vet att jag har salgit in rätt WPA nyckel. Så någon som vet hur man ska göra? Tack för all er hjälp
För jag kan nu ansluta till oskyddade

Redigerat av nixxz, 30 november 2008 - 21:07.

Postad 30 november 2008 - 20:47

jark
  • jark
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
luanda: jag har firmware KC910_v10a. Jag antar att det är där problemet ligger. Köpte telefonen genom 3. Den omodifierade firmwaren(ej 3) finns inte någonstans så att man kan flasha om(låsa upp) telefonen?

Postad 01 december 2008 - 18:23

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Måetse jag göra några inställningar på routern för att jag skall kunna ansluta? Hur kan jag se firmware jag har, samt hur uppdatera jag den

Postad 01 december 2008 - 22:21

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hur bra är ljudet när man pratar i den, hör man den andra personen klart och fint och hör den personen en själv klart och tydligt? Och är ringsignalerna bra när det ringer i den?

Postad 02 december 2008 - 07:00

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Hur bra är ljudet när man pratar i den, hör man den andra personen klart och fint och hör den personen en själv klart och tydligt? Och är ringsignalerna bra när det ringer i den?

Ja, jag är mycket nöjd över ljdet i den.

Postad 02 december 2008 - 09:46

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

luanda: jag har firmware KC910_v10a. Jag antar att det är där problemet ligger. Köpte telefonen genom 3. Den omodifierade firmwaren(ej 3) finns inte någonstans så att man kan flasha om(låsa upp) telefonen?

ok. det här är ju bra uppgifter när det gäller att förstå varför inte "joggingkompis" inte fungerar. Någon fler som kan bekräfta att joggingkompis inte fungerar med KC910_v10b. Firmware version kollas under menyn "mobilinfo" i telefoninställningar.

jark tyvärr tror jag inte det finns någon ny firmware att ladda ned ännu. Man får hoppas att det kommer. jag betvivlar dock att din operatörslåsning sitter i firmwaren. Om detta är något som kunden kan låsa upp själv med en firmwareupdate (via originalkabel och mjukvara) så försvinner ju vitsen med att låsa den. Jag skulle skulle tro att de har löst det så att operatörslåsningen är en separat "del" av firmwaren vilken ej går att uppdatera själv.

Ljudet på min är också klanderfritt (både tal och ringsign). Blir bara mer och mer nöjd med telefonen nu när jag fått allt att fungera.

Redigerat av luanda, 02 december 2008 - 10:13.

Postad 02 december 2008 - 14:23

Unregistered6f7e79ab
  • Unregistered6f7e79ab
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag instämmer. Ljudet fungerar PERFEKT! Till skillnad mot min tidigare Nokia N95 8gb.

Jag har dock stött på problem på följande två punkter:

1. Kan man se om någon ringt / skickat SMS när telefonen ligger i viloläge utan att man ska behöva knappa på den?

2. Wlan - Verkar inte kunna ansluta till mitt WPA skyddade nätverk, lösning?

Postad 02 december 2008 - 17:57

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Också skit nöjd med telefonen, Men får ej Wlan att fungera med WPA, och min GPS hittar ingen satelit. Någon som kan hjälpa mig med detta.

Jag har version KC910_v10d
Finns det nyare?

Postad 02 december 2008 - 18:37

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nej det finns inte någon ny firmware att ladda ned i alla fall. Kanske finns det nyare versioner i affär. Menar du att du har version KC910_v10d? eller var det en typo för KC910_v10b? (edit: fel av mig. finns ju ingen som hittils rapporterat att de har firmware KC910_v10b)
Vilket program har du använt för att testa GPS?

Redigerat av luanda, 11 december 2008 - 08:15.

Postad 02 december 2008 - 18:53

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Det står att jag har version KC910_v10d
Använder http://www.amazegps.com/ som GPs program, finns det något annan som är bra och fungerar då?

Postad 02 december 2008 - 23:27

luanda
  • luanda
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
amaze fungerade toppen för mig. Tror dock det finns en inställning för att använda intern gps. Kan ju vara värt att kolla att det inte är något sådant. Första GPS låsningen kan ta lite längre tid också

Redigerat av luanda, 11 december 2008 - 08:12.

Postad 03 december 2008 - 10:09

putte79
  • putte79
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Mycket nöjd med denna lur, men jag har nu fått ett problem.
Jag skaffa denna för att ha jobb mail i telefonen.
Men nu visar det sig att den inte stödjer exchange, su nu vet jag fan inte vad jag ska göra:(
Jag måste ha mail i den.

Postad 03 december 2008 - 10:23

Unregistered6f7e79ab
  • Unregistered6f7e79ab
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hur kollar man då vilken firmware man har?
Vart kan man ladda ner ny versionen (när det dyker upp) ?

Hitta det nu!

Redigerat av Unregistered6f7e79ab, 03 december 2008 - 14:10.

Postad 03 december 2008 - 15:34

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Ja jag är mycket nöjd med telefonen. Men GPSn suger hittar fan inget när i joggingkompis heller. Och kan inte ansluta med WLAN där det finns WPA nyckel och det är KASST! irreterande när man är så nöjd med allt annat.

Redigerat av nixxz, 03 december 2008 - 21:25.

Postad 04 december 2008 - 11:57

CrackBunny
  • CrackBunny
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har åxxå firmware KC910_V10a (köpt via 3). Min joggingkompis verkar ansluta men jag får inga resultat. Har dock inte testat den någon längre stund. Kanske ska göra det när man går från jobbet idag.

Ni som ahr problem med WLAN, har ni inställt så att ni måste lägga in MAC-adresser på godkända enheter som får ansluta? Isåfall har ni samma problem som mig. Lösningen är, öppna WLAN'et helt (ingen säkerhet alls och ingen MAC-begränsning. Anslut telefonen och kolla loggarna så du ser vilkan MAC-adress din telefon har. Starta alla säkerhetsinställningar igen och lägg in MAC-adressen som godkänd så ska det fungera.

Jag har kommit på att det iofs är helt onödigt att ha så man kan ansluta med telefonen via WLAN hemma då man inte vill sitta å surfa med luren när man lika gärna kan sätta sig vid datorn :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.