Postad 03 October 2008 - 16:57
Postad 04 October 2008 - 11:16
Du måste vara ansluten till xbox live och ea-sevrarna för att komma åt onlinefunktionerna i det här spelet.
JAG ÄR JU FÖR H-VETE ANSLUTEN TILL XBOX LIVE!!!!
Har jag missat nåt???
Redigerat av mafghan, 04 October 2008 - 11:17.
Postad 04 October 2008 - 11:54
Ska man behöva vara raketforskare för att få gå online?
Postad 04 October 2008 - 13:25
Funkar det i andra online spel?
EA brukar vilja att man ska regga sig på deras servrar också. Vill minnas att det var nått sånt med Burnout Paradise iallafall... Är det något du gått med på (har för mig att det kom upp en fråga som sa typ 'do you want to register with blah blah' eller nått sånt)...
Du har kört System -> Network Settings -> Test Xbox Live Connectivity och fått grönt på allt?
Från profilen (översta 'boxen' i de flesta flikar) -> Account Management -> Memberships. Vad står där?
För mig stod det Xbox Live och valde jag den fick jag reda på att jag var Gold member. Samma för dig?
Misstänker att du gjort allt detta hundra gånger, men vill ju vara säker på att det inte är ett 'har du satt i sladden' fel.
Postad 04 October 2008 - 14:43
Har nu lånat hem halo 3 av lillbrorsan, även nhl 08, samma sak där. Kommer inte åt servern säger dom.
Så nu ska jag ringa xbox support igen och säga att det inte är fel på EA som de trodde..... det är nåt annat fel.
Typiskt när man köper sin FÖRSTA KONSOL I HELA SITT LIV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postad 04 October 2008 - 17:48
Säger att jag ska testa öppna 3 portar till.... skyller lite på telia...
Har öppnat de portar hon bett mig om, om det fortfarande inte funkar så skulle jag testa koppla xbox direkt till modemet. Då ska det funka säger hon... när jag gör det så får xbox inte ip???? Med router emellan så får xbox ip, men inte direkt till modemet??? Det känns skumt...
Talar med telias support som säger att xbox brukar försöka skylla på Telia, men att de har tusentals kunder som har xbox live över telia bredband med samma router som mig.
Ringer xboxsupport igen... de stänger om en halvtimma, efter att stått i kö i 10 min så säger en röst att jag ska lämna mitt nummer så ringer de upp...
Jag lämnar mitt nummer, ringer igen för att se om jag kommer fram, får lämna mitt nummer igen. Detta var för 2 timmar sedan. Ingen har ringt...
Funderar på å dra till mediamarkt imorgon och slänga boxen i huvet på nån!!!
Ja e inte bitter....
Postad 04 October 2008 - 18:21
Xbox live guld alltså.
Postad 04 October 2008 - 18:59
Postad 04 October 2008 - 19:10
Humming: Ja, jag håller med men tydligen inte. När det gäller NAT så finns det olika... typ "strikt" och nåt annat... fattade inte så mycket, men varför ha en test om den inte visar allt???????
Nu har jag talat med dom igen... de vill att jag låter modemet stå avstängt en halvtimma minst. Funkar det inte så ska jag fabriksåterställa modem & router (tack microsoft, för att jag sedan måste öppna 1000 portar igen.).
Orkar inte sitta med detta mer idag, fortsätter imorgon. Tar hem den till brorsan om det fortfarande inte fungerar sen. Hans xbox funkar ju på hans uppkoppling, då är det bara till å hoppas att min xbox inte funkar på hans fungerande uppkoppling. Då ######r! Har suttit med detta alldeles för många timmar.
Försäljaren på Media Markt:
- HÄR har du numret till xbox support. Det är så bra att de kommer och hämtar din box om den inte funkar, så lämnar de den också.
My ass....
Nä men jag vet att jag är superbitter nu, och att de inte kan skicka ut folk för minsta lilla osv och att jag måste säkerställa att felet inte är hos mig... så jag ska grundligt kolla allt imorgon. Uppdatera firmware i modem/router om det kommit nån ny... som sagt, åker till brorsan om det fortfarande inte funkar.
See ya
Postad 04 October 2008 - 20:03
Lycka till!pancreas: ja, det ingår i en månad. De vet att jag inte köpt en prenumeration så jag hoppas innerligt att de sagt till om det beror på det.
Humming: Ja, jag håller med men tydligen inte. När det gäller NAT så finns det olika... typ "strikt" och nåt annat... fattade inte så mycket, men varför ha en test om den inte visar allt???????
Nu har jag talat med dom igen... de vill att jag låter modemet stå avstängt en halvtimma minst. Funkar det inte så ska jag fabriksåterställa modem & router (tack microsoft, för att jag sedan måste öppna 1000 portar igen.).
Orkar inte sitta med detta mer idag, fortsätter imorgon. Tar hem den till brorsan om det fortfarande inte fungerar sen. Hans xbox funkar ju på hans uppkoppling, då är det bara till å hoppas att min xbox inte funkar på hans fungerande uppkoppling. Då ######r! Har suttit med detta alldeles för många timmar.
Försäljaren på Media Markt:
- HÄR har du numret till xbox support. Det är så bra att de kommer och hämtar din box om den inte funkar, så lämnar de den också.
My ass....
Nä men jag vet att jag är superbitter nu, och att de inte kan skicka ut folk för minsta lilla osv och att jag måste säkerställa att felet inte är hos mig... så jag ska grundligt kolla allt imorgon. Uppdatera firmware i modem/router om det kommit nån ny... som sagt, åker till brorsan om det fortfarande inte funkar.
See ya
Tycker Xbox live fortfarande är lite småsegt, men det fungerar iaf
Postad 04 October 2008 - 22:27
Postad 04 October 2008 - 22:48
Efter att ha kopplat ur modemet en längre stund så fungerade det när jag kopplade direkt till modemet. Nu ska jag bara få routern att lira i samma band,
Det blir dock en utmaning för morgondaagen.
Jag är skyldig Microsoft en ursäkt..... felåååt
Redigerat av mafghan, 04 October 2008 - 22:49.
Postad 05 October 2008 - 00:28
för säkerhets skull, så att jag inte har glömt bort att jag gjort nånting, så ska jag kolla routern och se om jag gjort nåt speciellt för boxen
edit: nepp. hittar ingenting. för övrigt så är denna routern så ###### seg och usel så det är fan inte sant =P. måste köpa ny >.<
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 05 October 2008 - 00:32.
Postad 05 October 2008 - 13:42
Kopplade in den, allt funkade perfekt och gör så fortfarande.
Den stora hemligheten var alltså att ha modem och router avstängt i mer än 30 min (hade allt avstängt under natten för säkerhets skull).
Felet låg inte på boxen som jag trodde, utan det var min uppkoppling... (skumt dock att xboxens kontroll av uppkoppling säger att allt är godkänt).
Nu lämnar jag denna tråd för evigt hoppas jag, ses i NHL09-tråden
Postad 07 October 2008 - 07:23
Postad 08 October 2008 - 14:09
Marketplace var skumt ett tag, jag köpte points och fick felmeddelande, men sen hade köpet ändå gått igenomFler än jag som fortfarande har problem med live? Tex marketplace funkar inte för mig
Postad 17 June 2010 - 10:34
Kör man test så gnäller den på MTUn, men jag har 1500 vilket borde räcka.
Är Live nere eller är det något annat skumt på G?
Postad 17 June 2010 - 11:16
Japp, nere hos mig också.Suck, första semesterdagen, regn, å så kan man inte signa in på Live
![]()
Kör man test så gnäller den på MTUn, men jag har 1500 vilket borde räcka.
Är Live nere eller är det något annat skumt på G?
Postad 17 June 2010 - 12:53
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?