Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Windows Phone

620 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Titan 512MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 6 8,5 (15) Inga priser
HTC Radar 512MB RAM (Mobiltelefoner) 7 8,09 (10) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 15 oktober 2008 - 16:57

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
ville bara säga att SE har lagt ut spbshell gratis på deras panelsida,,, svensja och anpassad för x1, undra om den passar touch då den endast går att starta via ericssons panel X knapp??????

Postad 15 oktober 2008 - 17:23

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

ville bara säga att SE har lagt ut spbshell gratis på deras panelsida,,, svensja och anpassad för x1, undra om den passar touch då den endast går att starta via ericssons panel X knapp??????

Är inte det här samma version som legat där sedan i fredags?

/Miki

Postad 15 oktober 2008 - 17:30

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jo, men frågan var om programmet funkar till andra WM lurar än X1?
Det är väl en cab fil, men jag har inte provat att installera den på andra lurar än min Xperia.
Jag drog ner den filen till min X1 direkt via telefonen. Man kan välja att från luren att tanka ner olika paneler.

EDIT: Uppdaterar trådens länklista med DiamondTV och MyMobiler.

Redigerat av crest, 15 oktober 2008 - 18:43.

Postad 16 oktober 2008 - 06:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
Jag har installerat detta "tema".
http://forum.ppcware...hp?f=53&t=51191
Men nu får jag inte fram undermenyn.
Den visas ett tag i början innan själva temat laddas.
Sen vill jag veta vart man ändrar vad dessa knappar ska stå för (vänster och höger längst ner)
Minns att jag kunde göra det i Sbh-shell tidigare men det borde gå i Wm själv.
Kan vara något konstigt där så därför vill jag in och ändra.

Postad 16 oktober 2008 - 10:26

miki2
  • miki2
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Det här ingen nyhet direkt men det kanske finns någon här som inte haft en 3g + WM telefon tidigare och då vill jag varmt rekomendera ORB, www.orb.com (det funkar även på andra telefoner men det kräver lite processorkraft).
Helt gratis, installera på din dator hemma och låt den stå på. Stoppa gärna in ett tvkort i datorn.
Sen har du tillgång till Filmer, Musik, Foton, Dokument, TVkort och webkameror.
Allt streamas med en komprimering som anpassas efter vad du har för uppkoppling, (den gör en mätning innan du börjar titta). Självklart kan du sitta och titta på en dator på jobbet eller hos föräldrar mm. med men det fina är just att det funkar så bra med mobilen.
Jag har haft det här i 3år och det blir bara bättre och bättre, (det var lite svårt i början att hitta ett digitaltvkort som ville lira). Det här betyder att du alltid kan kolla på tv eller alla din film när som helst.
Jag har inte fixat mitt 7.2mbit abonnemang än men jag tror det kommer se ännu bättre ut då.

/Miki

Redigerat av miki2, 16 oktober 2008 - 10:27.

Postad 16 oktober 2008 - 13:29

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har problem med att Blåtanden kopplar ner när jag trycker en gång på stäng av knappen (viloläge) på min X1:a när jag trycke igång den igen så har den kopplat ner någon som har en bra ösning på det?
Nu kör jag med att den inte går ner i viloläge och då verkar det som om det funkar men tycker det borde funka även när telefonen har varit i viloläge

Postad 16 oktober 2008 - 14:15

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har problem med att Blåtanden kopplar ner när jag trycker en gång på stäng av knappen (viloläge) på min X1:a när jag trycke igång den igen så har den kopplat ner någon som har en bra ösning på det?
Nu kör jag med att den inte går ner i viloläge och då verkar det som om det funkar men tycker det borde funka även när telefonen har varit i viloläge

Enligt supporten hos SE så är dom medvetna om problemet men dom vet inte om dom kommer att lösa det i en eventuell framtida uppdatering.
Vore kul och höra hur andra har gjort för att gå runt problemet.
Ni som har andra WM-lurar: HTC, Palm, Eten,Samsung, medflera.... hur fungerar det för er?
Är det specifikt för X1 eller gäller detta för de flesta WM mobiler?
Jag kör själv inte med blåtandsheadset men funderar på att skaffa ett.

@miki2: Självklart lägger jag till ORB i länklistan.
Jag har använder Orb rätt så ofta - i över ett år tid - och det funkar kanonbra.

Postad 16 oktober 2008 - 21:37

msciwoj
  • msciwoj
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej

Behöver lösa två problem som jag har med X1.

1) Lampan finns det ett enklare sätt för att sätt på/av lampan istället för att gå via kameran?

2) Radio en enklare lösning eller kanske ett separat program så att man slipper gå via den helt oanvändbara panels för att lyssna på radio?

Tack!

Postad 16 oktober 2008 - 22:43

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hej

1) Lampan finns det ett enklare sätt för att sätt på/av lampan istället för att gå via kameran?

2) Radio en enklare lösning eller kanske ett separat program så att man slipper gå via den helt oanvändbara panels för att lyssna på radio?

Tack!

2. Du kan ju alltid lägga programmet så det alltid visas direkt i startmenyn. du fixar det genom att gå in i inställningar/personligt/menyer markera rutan för fm-radio du kanske får bocka av något annat då startmenyn bara kan hantera 7 favoritprogram.

Postad 16 oktober 2008 - 23:54

msciwoj
  • msciwoj
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

2. Du kan ju alltid lägga programmet så det alltid visas direkt i startmenyn. du fixar det genom att gå in i inställningar/personligt/menyer markera rutan för fm-radio du kanske får bocka av något annat då startmenyn bara kan hantera 7 favoritprogram.

:unsure: jag saknar en fm radio knapp :D ?! under menyer

Postad 17 oktober 2008 - 08:05

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Det finns ingen radio under program, utan du måste starta radiopanelen på X1.

Postad 17 oktober 2008 - 09:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Panelerna verkar bara vara av ondo, gillade dem inte alls när jag testa x1an igår, skulle jeg själv valt mellan touch pro och x1 så hade det nog blivit touch pron, X1 är dock mycket snyggare.

Postad 17 oktober 2008 - 19:15

msciwoj
  • msciwoj
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

jo jag vet det, söker ett allternativ

Postad 17 oktober 2008 - 21:52

msciwoj
  • msciwoj
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej

Tack!

Lösning för problem 1 https://www.minhembi...s...t&p=2124221

Postad 18 oktober 2008 - 01:46

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag har nu lagt in TorchButton i länklistan.
Tack för tipset.

Postad 19 oktober 2008 - 21:17

Unregisteredd517ff93
  • Unregisteredd517ff93
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det någon som vet ett bra WM program för att spela in och spara mobiltelefonsamtal?
Helst ska det automatiskt spela in samtalen och sen kan man ex.vis välja om man vill spara eller inte.

Postad 19 oktober 2008 - 21:44

J-J-JOHAN
  • J-J-JOHAN
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Här finns letter recognizer for windows mobile http://www.sanneblad...-touch-diamond/ funkar fint på X1.

Hur gör jag för att instalera detta underbara program?

Kan du posta en direkt länk till nedladdningen pläs?

//Johan

Postad 19 oktober 2008 - 21:45

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Hur gör jag för att instalera detta underbara program?

Kan du posta en direkt länk till nedladdningen pläs?

//Johan

Bara och trycka på första bästa länk

http://www.smartmobi...tem.aspx?id=943
Förstår du vart du ska trycka nu på denna? :)

Postad 19 oktober 2008 - 21:51

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Länklistan är uppdaterad med:

CABviaActiveSync
Fake Call
.NET Compact Framework 3.5
PocketRAR
ClearTemp
TodayAgenda
YouTubePlay
S2U2
Metro
MobSync

Postad 20 oktober 2008 - 16:21

J-J-JOHAN
  • J-J-JOHAN
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Bara och trycka på första bästa länk

http://www.smartmobi...tem.aspx?id=943
Förstår du vart du ska trycka nu på denna? :)

tack så mycket nu ska jag instalera och testa :)

Måste bara säga att denna tråd har räddat min X1, ledsnade totalt på den igår, tyckte den var aldeles för användar ovänlig, men när jag hittade denna tråden så börjar jag förstå charmen med W.M TACK

Postad 20 oktober 2008 - 16:53

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

tack så mycket nu ska jag instalera och testa :)

Måste bara säga att denna tråd har räddat min X1, ledsnade totalt på den igår, tyckte den var aldeles för användar ovänlig, men när jag hittade denna tråden så börjar jag förstå charmen med W.M TACK

WM kan ha en ganska hög tröskel i början, men sen älskar man att man kan få en telefon som är som byggd för just mig, då är det värt allt slit.

Postad 20 oktober 2008 - 17:56

J-J-JOHAN
  • J-J-JOHAN
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Undrar hur man organiserar upp sina kontakter på X1:an, när jag gick in på msn så la den till alla mina kontakter jag har där så min telefonbok ser heeeelt kaotisk ut, vilket stör mig så in i h******

Och jag lyckas inte göra en backup på mina kontakter så jag kan ta bort alla och kopiera över dom från simkortet..

Kan någom med X1 hjälpa mig?

Postad 20 oktober 2008 - 19:48

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0

Länklistan är uppdaterad med:

.NET Compact Framework 3.5

Jag har fått tag på de 2 filerna som krävs för att få igång 3.5 utan att dra ner detta från MS. 2st cabfiler som man installerar och sedan kan man välja om man vill köra 3,5 eller 2.0 som ligger som default.
Är det av intresse att lägga upp?

Redigerat av Berggren, 20 oktober 2008 - 19:48.

Postad 20 oktober 2008 - 19:56

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Jag har fått tag på de 2 filerna som krävs för att få igång 3.5 utan att dra ner detta från MS. 2st cabfiler som man installerar och sedan kan man välja om man vill köra 3,5 eller 2.0 som ligger som default.
Är det av intresse att lägga upp?

Absolut! Ge mig länkarna så lägger jag till dom i länklistan.

Postad 20 oktober 2008 - 19:59

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Absolut! Ge mig länkarna så lägger jag till dom i länklistan.

Det är inga länkar utan 2 filer som jag har tankat hem, men man kan ju lägga den i första inlägget i alla fall som en zipfil med instruktioner om hur man ska göra för att det ska fungera. Körde själv in dem igår och det fungerade kanon.

Postad 20 oktober 2008 - 20:02

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Du kommer väl åt att redigera första inlägget väl?
Lägg in dom ett par radbrytningar under den sista programlänken, så skapar jag en ny rubrik till dom, så de ligger lite seperat och lätt tillgängligt.
Du kan gärna skriva instruktionerna om du vill :)

Redigerat av crest, 20 oktober 2008 - 20:06.

Postad 20 oktober 2008 - 20:13

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Undrar hur man organiserar upp sina kontakter på X1:an, när jag gick in på msn så la den till alla mina kontakter jag har där så min telefonbok ser heeeelt kaotisk ut, vilket stör mig så in i h******

Och jag lyckas inte göra en backup på mina kontakter så jag kan ta bort alla och kopiera över dom från simkortet..

Kan någom med X1 hjälpa mig?

När du registrerade dig på MSN via mobilen så hade du en ruta ibockad där du godkände att alla dina MSN kontakter skulle hamna i telefonboken.

Prova detta för att se om det funkar:
Gå in i Windows Live klienten på din WM mobil.
Välj att växla ID och registrera dig på nytt. Se till att rutan med att lägga dina MSN kontakter inte är ibockad.
Fortsätt sedan registreringen.

Man kan bara ha ett aktivt Windows Live konto på telefonen, så förhoppningsvis så plockas de gamla kontakterna bort när du gör den nya registreringen.

Hör gärna av dig och berätta om det funkade.

Postad 20 oktober 2008 - 20:17

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0

Du kommer väl åt att redigera första inlägget väl?
Lägg in dom ett par radbrytningar under den sista programlänken, så skapar jag en ny rubrik till dom, så de ligger lite seperat och lätt tillgängligt.
Du kan gärna skriva instruktionerna om du vill :)

Har laddat upp filen med instruktioner också. Du får lägga den hur du vill men nu är den där i alla fall. Mycket nöje!

Postad 20 oktober 2008 - 20:18

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Jag har installerat detta "tema".
http://forum.ppcware...hp?f=53&t=51191
Men nu får jag inte fram undermenyn.
Den visas ett tag i början innan själva temat laddas.
Sen vill jag veta vart man ändrar vad dessa knappar ska stå för (vänster och höger längst ner)
Minns att jag kunde göra det i Sbh-shell tidigare men det borde gå i Wm själv.
Kan vara något konstigt där så därför vill jag in och ändra.

Ingen som kan hjälpa mig med detta?
Sidan är nere för jämman nu men förstår inte hur själva undermenyn bara kan försvinna.

Postad 20 oktober 2008 - 20:24

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har laddat upp filen med instruktioner också. Du får lägga den hur du vill men nu är den där i alla fall. Mycket nöje!

Fixat! :)

Postad 20 oktober 2008 - 20:32

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Ingen som kan hjälpa mig med detta?
Sidan är nere för jämman nu men förstår inte hur själva undermenyn bara kan försvinna.

Vilken WM telefon har du? X1 eller någon HTC?
Det fungerar tydligen inte alltför bra på en del av icke HTC modellerna.
Har det kommit ut senare versioner av filerna du tankat ner?

Postad 20 oktober 2008 - 21:11

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Vilken WM telefon har du? X1 eller någon HTC?
Det fungerar tydligen inte alltför bra på en del av icke HTC modellerna.
Har det kommit ut senare versioner av filerna du tankat ner?

Laddade hem en version som skulle fungera på icke HTC modeller.
Allting fungerar som det ska (intill minsta detalj nästan) men får inte fram menyn där under bara.
Har försökt kolla lite men ingen verkar ha fått samma problem ändå.

Äh tror jag skippar det nu iaf och flashar om till 6.1 senare istället :(

Här är länk till hans sida på xda
http://forum.xda-dev...ad.php?t=398173
Var väl typ 13 jag körde med eller något.

Redigerat av Unregistered0354d681, 20 oktober 2008 - 21:13.

Postad 20 oktober 2008 - 22:47

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Finns det även annonsblockare för detta?

Postad 20 oktober 2008 - 22:56

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Finns det någon enklare nybörjare guide för detta+

Känner mig väldigt n00b här

Postad 20 oktober 2008 - 23:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Guide för vad ?

Postad 21 oktober 2008 - 00:50

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Uppdaterat länklistan med ThemeGenCE.
Med det programmet kan du skapa egna Teman till din WM Professional telefon.
Stöder qvga och vga skärmar.

Även lagt till:
KeySwop
SoftKey Manager: Beta version som är specialanpassad för Diamond och Pro.
vSnap
PlaylistMgr
Teman till enheter med TouchFLO 3D.

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 04:51.

Postad 21 oktober 2008 - 09:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
How To Install Programs on a Windows Mobile Smartphone
Installing and uninstalling programs on a Windows Mobile phone can seem like a vast mystery resulting in frustration, especially to new users. But with a little knowledge and understanding of how to do it, it becomes a very simple and easy task that will shortly become second nature. The following assumes you are using WinXP or Vista, with basic knowledge of using Windows on a desktop.

There are 3 ways to install a program on your phone:

From your PC via ActiveSync with a file
Copying a file to your phone and launching it directly from the phone
Going to a file directly on the internet and installing it directly from the phone.
There are also two types of files that can be used to install a program on your phone and it is important to understand the difference between the two. Files ending in .EXE and files ending with .CAB. Generally speaking, a file that ends in .exe, for example Install.exe, will need to be launched from your PC and installed through ActiveSync. Files ending in .cab, for example Install.cab, will need to be first copied to your phone, emailed to your phone, or accessed via a direct link on the internet, and then installed from the phone itself. Here is how you would do each of these in detail:

From your PC via Active Sync with an EXE File:
If the file name ends with .exe (i.e. Install.exe) then it is an executable file, and this will have to be launched on your desktop/laptop computer after you connect your phone to your PC and will need to be installed on your phone via ActiveSync. Basically connect your phone to your PC and then double click on the .exe file from your PC and then just follow any directions as prompted. Here are the detailed steps for doing this:

Connect your phone to your PC
Find the installation file on your PC using Windows Explorer (usually Start / All Programs / Accessories / Windows Explorer ) and double click on the installation .exe file

There will usually be an "I Agree With the Terms & Conditions" page. Click "I Accept" or something similar.
If there is a PC desktop companion utility for your Windows Mobile program, there may be a screen asking to confirm the location that you want to install this on your PC.To accept the default location, simply click "Next".
Then the Add/Remove Programs utility with ActiveSync will open up and scan your PC and handheld for already installed programs. Depending on how many programs you have installed on your handheld, and how big and fast your memory card is, this can easily take several minutes.. so please be patient.

Then you may see a progression bar titled "Installing Application" as the program is copied to your handheld and installed on your PC (if there is a desktop companion utility).
After all necessary files have been copied to your handheld for you, you will then get the prompt stating "Please check your mobile device to see if additional steps are necessary to complete this installation". Then click "OK".

Now you pick up your phone and you have a choice to make... whether to install the program on your device (aka in the phone's internal memory) or on your memory card. If you need some help with this decision please read my recommended guidelines for this choice below. Select where you want the program installed and then click the "Install" soft button at the bottom.

That's it. You will now see the following message saying you have successfully installed the program.

From your phone with a CAB File:
If the file name ends with .cab (i.e. Install.cab) then this file will have to be copied to your phone and then launched directly from the phone to install the program. This can either be copied to your phone, as per the directions above, via email, or through a direct internet link to a cab file. Once the file is copied to your phone, follow these steps:

On your WM phone, use either File Explorer or Resco File Explorer (Resco File Explorer is highlighted in part two of this series as highly recommend software) to browse to your "My Documents" folder (or whatever other specific folder you may have saved your file in) and tap on the CAB file you just saved to your phone.

Now you have a choice to make ...whether to install the program on your device (aka in the phone's internal memory) or on your memory card. If you need some help with this decision please read my recommended guidelines for this choice below. Select where you want the program installed and then tap OK (or the checkmark) in the top corner.

That's it. You will now see the following message saying you have successfully installed the program.

From a link on the internet with a CAB File
Ed. Note: If you use the WMExperts Software Store, there's an option on most software to "install directly to your device." This sends you an SMS message with a link to the file. Just click it and then follow HobbesIsReal's steps below. Alternatively, if you visit the software store directly from your phone, there are links to download trials directly there.

Often times you can find a link to a cab file on the internet. When this happens you can use Pocket Internet Explorer (PIE) on your phone to browse to that specific link. Download the cab file to your phone. And then just tap the cab file and it will install. Below is specifically how to do that. In order to share how to install a program from a CAB link on the internet, let's install a Freeware version of Sudoku called SudoPocket ver 1.4:

Open up your Pocket Internet Explorer (PIE)
Type in the following address in the address field at the top of the browser: http://ferrao.org/po...opocket_1_4.cab (please note there are Underscores "_" in each blank space in this internet address)

When the pop up window comes up click on "Save As..." and make sure that "Open file after download" has a checkmark.
After it downloads you will have a window asking where to save the cab file on your phone.In the Save As window, I personally recommend that you save it to your My Documents folder in your main memory. It defaults to My Documents, so then just leave it as no folder. If you do not have room in your main memory, then you can select your memory card and a folder there..

Now you have a choice to make... whether to install the program on your device (aka in the phone's internal memory) or on your memory card. If you need some help with this decision, please read my recommended guidelines for this choice below. Select where you want the program installed and then click the "Install" soft button on the bottom.

Postad 21 oktober 2008 - 17:53

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Nu har Opera släppt ut en ny Beta version av sin Webbläsare för Windows Mobile Professional.
Senaste versionen innehåller även Opera Widgets (Små applikationer som ligger valbara i webbläsaren)
Om ni vill testa: tänk på att programmet bör installeras på själva enheten och INTE på minneskortet.
Enligt Opera så kan det annars bli lite små problem.
Webbläsaren är alltså forfarande i Beta stadiet och är gratis!

Opera Webbläsare för WM. Nu med Opera Widgets.

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 17:54.

Postad 21 oktober 2008 - 20:39

Berggren
  • Berggren

• 3 967 inlägg
  • 0
Tagga ner språket i tråden innan jag måste dela ut varningar!
Har dolt de inlägg som inte hör hemma här i tråden och uppmanar de personer som var inblandade att tänka efter både en och två gånger innan de postar igen.

Tack för visad hänsyn!

Redigerat av Berggren, 21 oktober 2008 - 20:41.

Postad 21 oktober 2008 - 21:23

Nallee
  • Nallee
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Nu har Opera släppt ut en ny Beta version av sin Webbläsare för Windows Mobile Professional.
Senaste versionen innehåller även Opera Widgets (Små applikationer som ligger valbara i webbläsaren)
Om ni vill testa: tänk på att programmet bör installeras på själva enheten och INTE på minneskortet.
Enligt Opera så kan det annars bli lite små problem.
Webbläsaren är alltså forfarande i Beta stadiet och är gratis!

Opera Webbläsare för WM. Nu med Opera Widgets.

Kanon. Är de bara att installera direkt och den uppdaterar de gamla?

Postad 21 oktober 2008 - 21:41

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Kanon. Är de bara att installera direkt och den uppdaterar de gamla?

Har du redan Opera 9,5 installerad vid köpet av telefonen (Diamond, Pro, X1, Omnia) så är inte Betafilen en ersättning då de i telefonen är special utgåvor
till mobilerna. Om du installerar Betan som ska funka på alla VM Professional telefone så blir den ett extra program.
Jag kommer att testa den i morgon och se om den påverkar operan i t.ex Diamond.
Du kan alltid avinstallera, starta om telefonen så bör allt vara normalt igen.
phjuuuu... detta tog tid att skriva på min nya X1...

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 21:53.

Postad 21 oktober 2008 - 21:55

J-J-JOHAN
  • J-J-JOHAN
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

När du registrerade dig på MSN via mobilen så hade du en ruta ibockad där du godkände att alla dina MSN kontakter skulle hamna i telefonboken.

Prova detta för att se om det funkar:
Gå in i Windows Live klienten på din WM mobil.
Välj att växla ID och registrera dig på nytt. Se till att rutan med att lägga dina MSN kontakter inte är ibockad.
Fortsätt sedan registreringen.

Man kan bara ha ett aktivt Windows Live konto på telefonen, så förhoppningsvis så plockas de gamla kontakterna bort när du gör den nya registreringen.

Hör gärna av dig och berätta om det funkade.

Det funkade ju utmärkt! skönt att få bort skiten, nu har jag en till fråga, har dubletter på alla mina kontakter i x1an, den visar båda kontakterna på simkortet och på mobilen, jag vill bara se dom från ena..gör gör jag då?

Postad 21 oktober 2008 - 21:59

oee
  • oee
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Liksom flera andra här har jag varit i från Windows Mobile ett tag men är nu tillbaka med en X1. Jag har ett par synk-problem.

Är det någon som lyckad synkronisera telefonen med Zyb?

Finns det något program som gör att jag kan synkronisera adressboken i telefonen med adressboken i Thunderbird?

Postad 22 oktober 2008 - 00:01

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Jag behöver lite hjälp av er som har Coreplayer!
Jag har köpt Coreplayer och det funkar bra att köra filmer med .avi och xvid.
Problemet är att vid, t.ex QTV inställningen , med hög kvalitet, max 50% mjuk zoom, så laggar (hackar) panoreringarna rejält.

Jag har provat med att ställa in "Medium" kvalitet och då flyter allt perfekt, MEN bilden blir emellanåt oskarp och flukturerar konstant hela tiden, vilket gör det jobbigt att se på bilden. Dessa skiftningar är inte något att rekommendera.
Jag har även provat på "Direkt Draw" och "Raw Buffer"

Däremot så har alla mina .divx filmer som jag har konverterat fungerat klockrent i Coreplayer, men själva grejen med just Coreplayer är ju att slippa konvertera!

Vilken Mobil har DU?
Vilka är dina inställningar på mobilen/programmet?
Har du konverterat filmen och till vad?

Ge oss med Coreplayer vägledning/råd med era bästa tips. ;-)

Enligt CoreCodec som ligger bakom Coreplayer så stöder egentligen inte spelaren den hårdvara vi har i våra HTC Diamond/Pro/HD/Xperia + många fler telefoner:
Does not support the Qualcomm MSM7200 QTv chipset (we only support the MSM7500)

Touch Diamond/Pro/Xperia/HD har ju Qualcomm MSM 720X chipset i sig!

Källa: CoreCodecs FAQ

Redigerat av crest, 22 oktober 2008 - 03:34.

Postad 22 oktober 2008 - 04:28

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Snart dyker 2 nya Windows Mobiler upp på marknaden:
Båda är från HP och den ena har WM Standard som operativ och den andra har WM Professional.
Mobilen UTAN pekskärm kommer att heta VOICE Messenger
https://www.minhembi...c_id=258131.jpg

Några Specifikationer:
Typ: Turbo-3g (7,2 Mbit/s), fyrbands-gsm med edge
Operativsystem: Windows Mobile 6.1 Standard Edition
Mått: 114 x 50 x 13,6 mm
Vikt: 107 g
Skärm: 2,4-tums TFT, 240 x 320 pixlar, 65 000 färger
Kamera: 3,1 megapixel med fotolampa och autofokus

och den MED pekskärm kommer att heta DATA Messenger
https://www.minhembi...c_id=258130.jpg

Några Specifikationer:
Typ: Turbo-3g (7,2 Mbit/s), fyrbands-gsm med edge
Operativsystem: Windows Mobile 6.1 Professional Edition
Mått: 114 x 57 x 17,4 mm
Vikt: 160 g
Skärm: 2,8-tums TFT, 240 x 320 pixlar, 65 000 färger
Kamera: 3,1 megapixel med fotolampa och autofokus

Hela artikeln från tidningen MOBIL finns här!

Info finns även från MS_Mobiles

Vad tycker NI om dessa nya WM mobiler? Något att ha eller kommer dessa att floppa i Sverige?

Själv kommer jag att vänta på Touch HD!

Redigerat av crest, 22 oktober 2008 - 04:39.

Postad 22 oktober 2008 - 07:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Gillar designen stenhårt på DATA Messenger men vem faan har kommit på namnet?

Sen så känns den lite väl gammal..Låg upplösning,liten skärm..

Crest
Låter som att din mobil inte klarar den upplösningen ....
Har du testat divx spelaren och köra filerna i samma upplösning?
Vad har du konverterat dina divx till för upplösning ?

Postad 22 oktober 2008 - 07:40

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Provade att installera Skype Mobile 2.2 men det verkar inte funka som det ska. Installationen gick bra och jag fick välja om jag ville lagra på enheten eller minneskortet osv. Men när jag går in på program och klickar på ikonen Skype säger den att den inte kan hitta alla nödvändiga filer och jag ska installera om igen?

Postad 23 oktober 2008 - 15:01

thedude001
  • thedude001
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Här kommer några frågor...

Någon som vet om det går att få fullskärm på vanliga javaspel på en X1:a?

Jag har testat ett gäng Windowns Mobile spel och endast fått ca 2% av dom att fungera. Finns det nån lista på
spel som verkligen fungerar till X1:an? (upplösning rätt version av WM osv..)

Hur ställer man in att x1:an inte skall uppdatera väder automatiskt?

Finns det något program som låter en välja hur telefonen skall koppla upp? (vill bara köra på mitt eget wlan).

Tacksam för svar.

Postad 23 oktober 2008 - 16:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Startar du wlan så kommer ju alla nät den hittar upp..
Skriv in lösen för ditt wlan i listan..Sen behöver du inte göra mer...
Bara starta wlan så connectar den till ditt trådlösa nätverk

Postad 23 oktober 2008 - 20:48

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Gillar designen stenhårt på DATA Messenger men vem faan har kommit på namnet?

Sen så känns den lite väl gammal..Låg upplösning,liten skärm..

Crest
Låter som att din mobil inte klarar den upplösningen ....
Har du testat divx spelaren och köra filerna i samma upplösning?
Vad har du konverterat dina divx till för upplösning ?

Kör man filmerna (vanliga .avi och xvid) så ska man ju inte behöva konvertera om materialet.
Problemet är vid uppspelningen i hög kvalitet, så rycker filmerna vid panoreringar och ställer jag ned kvaliteten till medium så flyter det på, som jag skrev tidigare, men bilden växlar mellan bra och suddigt.
Därför har jag konverterat om mina avi och xvid filer i min DivX Converter med Deafault inställningar som då blir till vanlig qvga upplösning.
Filmerna rullar då på bra i Coreplayer och med Ok kvalitet, men det ser inte lika skarpt ut som när jag tankat över en ej konverterad fil som visserligen rycker...

Jag vill helst inte hålla på att konvertera filmerna och Coreplayer ska ju kunna köra upp filmerna som dom är.

Har jag missat någon inställning i Coreplayern?

Jag har testat med att spela upp genom QTV, Direct Draw och Raw Buffer men ingen visar genomgående bra filmupplevelse med "Hög kvalitet".

Mobilerna som jag använder Coreplayer på är Touch Diamond (VGA) och Xperia X1 (WVGA).
Kan problemet ligga i (som jag skrev i tidigare inlägg) att Coreplayer inte stöder Qualcomm 7200 utan 7500?
De flesta (nya 3G ) lurarna från HTC använder Qualcomm 72XX, och det gör även Xperia X1.

Edit: Har mest kollat i min Xperia, men ska nu prova att tanka över en film till min Diamond igen och se hur det ser ut.

Här kommer några frågor...

Någon som vet om det går att få fullskärm på vanliga javaspel på en X1:a?

Jag har testat ett gäng Windowns Mobile spel och endast fått ca 2% av dom att fungera. Finns det nån lista på
spel som verkligen fungerar till X1:an? (upplösning rätt version av WM osv..)

Hur ställer man in att x1:an inte skall uppdatera väder automatiskt?

Finns det något program som låter en välja hur telefonen skall koppla upp? (vill bara köra på mitt eget wlan).

Tacksam för svar.

Problemet är att de flesta spelen inte är anpassade till den höga skärmupplösningen..ännu!
Med tanke på att Xperia X1 börjar att säljas i allt fler länder inom kort och HTC Touch HD är snart på väg ut till både Europa och Asien, så kommer vi nog se både spel och program som portas till den högre upplösningen.

På den sidan som jag länkar till HÄR (Handango: Xperia) så påstås det iallafall att programmen som listas ska fungera på Xperia.
Det finns ju trialversioner så det är bara att testa och se om du blir nöjd.

Håll också koll på XDA och dess Xperia sektion. Där kommer det säkert att dyka upp både nya spel, Rom , program och andra roliga saker när fler och fler användare/utvecklare får tag i telefonerna.

När det gäller vädret... Menar du uppdateringar via Klockpanelen eller via Spb Mobile Shell?

Redigerat av crest, 23 oktober 2008 - 21:21.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.