Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Upprop: Nya HD-kanaler via Comhem!

273 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Com Hem digitaltv Medium 8 favoriter (Övrigt) 0 (0) Inga priser

Postad 01 December 2009 - 19:42

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0

@lindo

Var fick du det ifrån??? Är det bekräftat att Comhem ska leverera BBC HD??? När då?

Just nu, tydligen lägger de in alla nya HD gratis, ett tag...

Postad 02 December 2009 - 23:46

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
BBC HD & RUSH HD frivisas t.o.m den 31 Januari 2010!
Den informationen fick jag av Comhems kundtjänst. Skitbra!

Nu får man väl hoppas att Comhem inser att Animal planet HD och Eurosport 2 HD är två HD-kanaler som ska levereras i början av 2010.

Postad 03 December 2009 - 03:46

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Starkt jobbat måste jag säga. Utöver BBC HD så verkar BBC Knowledge vara mycket intressant. Kommer bli en del kvalitetsgransking av kanalplats 36 och 37 framöver.

Postad 07 February 2010 - 09:10

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Jag har rensat i listan och lagt till ESPN America HD. Den kanalen dyker upp hos Canal Digital via satellit i mars, så Comhem får gärna ta in den också. Jag har också lagt till Disney Cinemagic (HD) även om jag vet att Disney inte sänder den över Skandinavien än. Här har Comhem chansen att vara först för en gångs skull, så mailbomba dem nu!

Redigerat av hakanh65, 07 February 2010 - 09:28.

Postad 08 February 2010 - 20:30

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Crime HD o Sci-Fi HD finns, hade jag gärna sett i Comhems utbud liksom Animal Planet HD o Disney Cinemagic HD.

Postad 09 February 2010 - 00:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tror inte ni ska räkna med utlänska kanaler som inte finns i Sverige då dom ofta sänder material som andra har rättigheter för i Sverige t.ex Sci-Fi HD.
Inget som Comhem kan göra nåt åt.

Redigerat av Leatherface, 09 February 2010 - 00:01.

Postad 15 February 2010 - 09:17

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag vill titta på ESPN America HD via Comhem! Kom igen Comhem, leverera oss ESPN America HD!

Postad 15 February 2010 - 11:17

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Kanalen finns inte förrän i mars så lugn.

Postad 15 February 2010 - 17:41

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Enda effektiva sättet att påverka är att byta leverantör och påtala det varför man gör det...
Jag lämnar nu Comhem efter alla år och byter till CD helt tack vare deras HD utbud.
Varför sitta och vänta på att nåt eventuellt kan hända, när det redan hänt ?

Postad 15 February 2010 - 21:09

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Alla har inte teknisk möjlighet att sätta upp parabol.

Postad 16 February 2010 - 10:19

ev0l_
  • ev0l_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag kontaktade Maria Stråhle, pressansvarig på Com Hem och frågade henna om ESPN America HD.

– Vi ser kontinuerligt över vårt tv-utbud utifrån våra kunders efterfrågan, och vi har pågående förhandlingar med programbolag. Jag kan tyvärr inte vara mer specifik än så i svaret på om och när vi tar en tv-kanalen ESPN America HD, säger Com Hems pressansvarig Maria Stråhle

Läs mer om kanalen på länken här nedanför:

http://www.eurosport...gpostfull.shtml

Hoppas ni alla mailar Com Hem om fler HD-kanaler.

Postad 17 February 2010 - 13:12

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Jag kontaktade Maria Stråhle, pressansvarig på Com Hem och frågade henna om ESPN America HD.

– Vi ser kontinuerligt över vårt tv-utbud utifrån våra kunders efterfrågan, och vi har pågående förhandlingar med programbolag. Jag kan tyvärr inte vara mer specifik än så i svaret på om och när vi tar en tv-kanalen ESPN America HD, säger Com Hems pressansvarig Maria Stråhle

Läs mer om kanalen på länken här nedanför:

http://www.eurosport...gpostfull.shtml

Hoppas ni alla mailar Com Hem om fler HD-kanaler.

Jag har också mailat dom nu om denna kanal,men med tidigare erfarenheter med deras snabbhet i fråga om HD kanaler är man väl liiiite skeptiskt....kanske innan 2011 om vi har tur.

Postad 11 March 2010 - 11:27

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Precis, det är dom här kanalerna man saknar.

SVT HD är ju helskum. Den ersätter ju ingen kanal utan är bara en extra man har på sidan om och byter till en gång i månaden kanske. Hoppas verkligen att dom jobbar hårt för att starta upp SVT1 HD och SVT2 HD som kan ersätta de vanliga SD-kanalerna. Precis som TV4 har gjort.

Sen vore ju TV3 HD en dröm men det lär ju ligga långt fram i tiden.

SVT1 HD & SVT2 HD kommer med all sannolikhet till Com Hem på senhösten i år. Och enligt SVT måste dom fri visas :P
Hörde även att SBS/(Kanal 5 &9) är sugna på att starta upp en HD kanal. Den får man hopas att Com Hem plockar in :blink:

Redigerat av jan_bananberg, 11 March 2010 - 11:29.

Postad 22 March 2010 - 22:22

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

SVT1 HD & SVT2 HD kommer med all sannolikhet till Com Hem på senhösten i år. Och enligt SVT måste dom fri visas ;)
Hörde även att SBS/(Kanal 5 &9) är sugna på att starta upp en HD kanal. Den får man hopas att Com Hem plockar in :)

Har nu mailat Com Hem och hört mig för om dessa kanaler.

HDTV
Animal Planet HD
Anixe HD
Disney Cinemagic HD
ESPN America HD
Eurosport 2 HD
Kanal 5 HD
Luxe.TV HD
MTVN HD
SVT1 HD (fri-TV)
SVT2 HD (fri-TV)
Viasat Premier League HD

SDTV
Adult Channel
Blue Hustler
Boomerang
The Poker Channel

Får hoppas att dom tar till sig av förslagen :P

Redigerat av jan_bananberg, 22 March 2010 - 22:25.

Postad 22 March 2010 - 22:29

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Bra där Jan =) håller tummarna.

Postad 12 April 2010 - 15:26

ahnfeldt
  • ahnfeldt
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Skrev till Com hem idag och frågade om ESPN America HD och fick detta svar.

"Fr om 28/10 kommer matcherna som visas på ESPN America att sändas i HD-format. Information finns även på vår hemsida www.comhem.se."

någon som kan bekräfta detta? Hittar inget på com hems sida.

Postad 12 April 2010 - 16:52

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Skrev till Com hem idag och frågade om ESPN America HD och fick detta svar.

"Fr om 28/10 kommer matcherna som visas på ESPN America att sändas i HD-format. Information finns även på vår hemsida www.comhem.se."

någon som kan bekräfta detta? Hittar inget på com hems sida.

Fick höra att dom förde en diskussion med ESPN America om just deras HD kanal.

Redigerat av jan_bananberg, 12 April 2010 - 16:53.

Postad 13 April 2010 - 09:09

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Fick höra att dom förde en diskussion med ESPN America om just deras HD kanal.

Jo det ska ju diskuteras o blaa bla i oändlighet med comhem.... det är NU vi vill ha hd sändningar när NHLslutspelet börjar . Men men kanske till nästa år har dom förhandlar färdigt. :)

Postad 17 May 2010 - 10:36

Dweebo
  • Dweebo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som hoppas på att Food Network kommer till Com Hem? Dom har redan ansökt till marknätet så jag skulle inte bli förvånad om dom fick tillstånd att sända ;)

http://en.wikipedia....ki/Food_network

http://www.youtube.c...h?v=mu-oobRhesU
http://www.youtube.c...feature=related

Postad 17 May 2010 - 10:38

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som hoppas på att Food Network kommer till Com Hem? Dom har redan ansökt till marknätet så jag skulle inte bli förvånad om dom fick tillstånd att sända ;)

http://en.wikipedia....ki/Food_network

http://www.youtube.c...h?v=mu-oobRhesU
http://www.youtube.c...feature=related

Det får vi verkligen hoppas att den får. Blev hungrig nu :)

Postad 17 June 2010 - 15:58

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Med anledning av de nya kanalerna i marknätet så drog jag iväg ett mail till Com Hem :wub:

Hej

Nu idag såg jag att bla SVT1 HD, SVT2 HD, TV3 HD, Kanal 5 HD och MTVN HD fått tillstånd att sända i Teracoms nät. Skulle man kunna tänka sig att Com Hem även plockar in dessa i sitt utbud.

Givetvis bör då SVTs nya fri kanaler vara fria eftersom jag redan betalar TV-licens, 39 kr för grundutbudet och 1,50 kr till lobbyisterna aka Copyswede.

Postad 23 June 2010 - 18:03

jarijuho
  • jarijuho
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
jag vill ha följande kanaler.
Fox news
Fox news HD
Fox Business
Fox sport
Fox soccer
Sky sports HD
country channel

Postad 23 June 2010 - 18:17

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

jag vill ha följande kanaler.
Fox news
Fox news HD
Fox Business
Fox sport
Fox soccer
Sky sports HD
country channel

Maila på bara. http://www.comhem.se...58/-/index.html

Postad 23 June 2010 - 18:19

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
När man läser såna här trådar är man ruggigt glad man sitter med motorparabol och cirka 12000 kanaler där man inte behöver bry sig om den kanalen finns eller inte, det är bara vrida parabolen till rätt satellit..

Postad 23 June 2010 - 18:31

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

När man läser såna här trådar är man ruggigt glad man sitter med motorparabol och cirka 12000 kanaler där man inte behöver bry sig om den kanalen finns eller inte, det är bara vrida parabolen till rätt satellit..

Hur många av dina 12 000 kanaler visar något bra? Borde vara en hel del som det faktiskt bara är ren dynga på :)

Postad 23 June 2010 - 19:46

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Sky sports HD tror jag kan bli lite problem pga rättigheter osv. Minns inte exakt men ja har pratat med comhem ang sky kanalerna och då fick ja som svar att de va just något ang sändingsrättigheter eller liknande.

Postad 23 June 2010 - 20:53

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Sky sports HD tror jag kan bli lite problem pga rättigheter osv. Minns inte exakt men ja har pratat med comhem ang sky kanalerna och då fick ja som svar att de va just något ang sändingsrättigheter eller liknande.

Ja dom kan vi fetglömma,dom köper ju rättigheter för sitt land typ bara .Foxnews fanns ju förr men togs bort...kommer inte ihåg varför,men kommer ihåg kanalen gjorde mig illamående med sitt republikanska /tvärhöger politiska inriktning på allt :)

Redigerat av Unregistered40562de1, 23 June 2010 - 20:56.

Postad 23 June 2010 - 21:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Iaf roligt och se idioterna ute mitt i orkanerna :)

Postad 23 June 2010 - 23:07

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Hur många av dina 12 000 kanaler visar något bra? Borde vara en hel del som det faktiskt bara är ren dynga på :)

Jag har bland annat OSN Showtime som är bästa paketet i nuläget med 15 HD movie channels och runt 12 HD sport channels direkt från USA upplänkat från Dubai till Nilesat satelliten på 7W.

De sänder senaste filmrna som Sherlock Holmes, Wolfman denna vecka på filmkanalerna och all sport du kan önska.

Dynga säger man bara om man är tråkig svensk och avundsjuk på grannen vilket du verkar vara.

Redigerat av BGPv4, 23 June 2010 - 23:08.

Postad 26 June 2010 - 15:06

Seafront
  • Seafront
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
För alla aktiehajar... CNBC HD+ och Fox Business Network HD. Såg dessa två kanaler i USA förra året. Själva ”showen” är i samma 4:3 format som tidigare men det extra utrymmet som 16:9 ger används till diverse realtidsinformation, grafer etc. Snygg grafik.

Edit: Inser nu att de här kanalerna bara sänds i USA och Australien, inte i Europa :P

Redigerat av Seafront, 26 June 2010 - 15:22.

Postad 02 July 2010 - 19:44

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
En fråga som kanske inte rör upprop av nya kanaler. Men ja lägger den här i eftersom de rör sig om hdtv från comhem. Är det värt att skaffa hdtv från dom idagens läge eller ska man ha is imagen o vänta o se vad de kommer för boxar och kanalutbud i framtiden (1-2år) framåt?

Postad 17 September 2010 - 21:09

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Nu på måndagen den 20 september börjar SVT1 HD sända vilket betyder att SVT HD läggs ner. Hur vida SVT1 HD kommer vara fri återstår att se på måndag. Senare i november beräknas SVT2 HD starta upp :P

Postad 19 September 2010 - 09:58

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Jag vill ha Eurosport 2 HD!! Comhem måste leverera SVT1 HD och SVT2 HD gratis annars är det skandal!!
TV4 HD bör vara grais kanal också! Nu står TV3 HD, Kanal5 HD och Eurosport2 HD på tur....

Postad 19 September 2010 - 13:39

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Comhem måste leverera SVT1 HD och SVT2 HD gratis annars är det skandal!!

De kommer vara kodade enligt Com Hems kundtjänst:
"Jag undrar om ni kommer ta betalt för SVT1 HD som börjar nu på måndagen den 20 september och även SVT2 HD som startar senare i november?"

Svar:
Det kommer inte att ske någon prisförändring i ditt utbud när den nya kanalen svt 1 hd kommer in. Du kommer alltså fortsätta betala likadant som du gör i dagsläget.

Com Hem

http://comhem.com/co...20/-/index.html

De man kan göra är väl att skriva till regeringen, riksdagen och SVT. Som jag fattat det så är det bara Com Hem som kommer ta betalt för dom. De är ju statliga och borde således kunna ses av hela Sverige ;)

SVT
Hej

Jag såg nu att SVT1 HD lanseras hos flera operatörer nu imorgon den 20 september. Dock så verkar det bara vara Com Hem som sagt att den kommer vara kodad på samma sätt som SVT HD var. Det kallar jag verkligen inte för demokratiskt och rättvist för mig och alla andra 1,4 miljoner Com Hem anslutna hushåll.
Kommer skriva till regeringen och riksdagen med för statliga TV- och radiokanaler ska kunna ses/höras av alla speciellt när man betalar mottagningsavgift för dom (jag betalar för den iaf).

Hoppas att ni kan påverka Com Hem. Det är ju trots allt era kanaler som ni bestämmer över.

Med vänlig hälsning
XXX XXXX

Edit: Kan tillägga att nu har jag skrivit till nuvarande statsministern och riksdagen.

Redigerat av jan_bananberg, 19 September 2010 - 14:08.

Postad 22 September 2010 - 09:30

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
HD - TV är en teknikutveckling... Sluta ta betalt för nåt NI inte tillhandahåller.. ni bara sänder vidare.
Inför HD på alla kanaler....allt annat är 1900- tals tänkande

Postad 22 September 2010 - 13:40

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

HD - TV är en teknikutveckling... Sluta ta betalt för nåt NI inte tillhandahåller.. ni bara sänder vidare.
Inför HD på alla kanaler....allt annat är 1900- tals tänkande

Ja det är bara i Com Hems värld som detta inte verkar gälla. Hoppas verkligen att de ser till att slopa de analoga inom en snar framtid.

Postad 21 December 2010 - 22:31

Flash78
  • Flash78
  • Forumräv

• 784 inlägg
  • 0
Läste nu i kväll att Tv3 drar igång sin hdsändning 1mars 2011. Frågan är om den kommer till comhem? Då den börjar sändas hos viasat och boxer från start.

Postad 22 December 2010 - 10:55

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Läste nu i kväll att Tv3 drar igång sin hdsändning 1mars 2011. Frågan är om den kommer till comhem? Då den börjar sändas hos viasat och boxer från start.

Den lär inte få sända hos boxer då. Kravet var att den skulle sända senast den 1 januari 2011.

Edit: såg att de verkar ha tummat på den regeln nu :)
http://www.boxer.se/...h-text-content/

Redigerat av jan_bananberg, 22 December 2010 - 10:57.

Postad 30 December 2010 - 22:47

demoniak
  • demoniak
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Nu försvinner Rush HD från Comhem igen efter bara ett år. ;)

Fick ett brev från dem där de skrev att distributören hade sagt upp avtalet... undrar vad det kan bero på :D

Postad 30 December 2010 - 23:08

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Nu försvinner Rush HD från Comhem igen efter bara ett år. ;)

Fick ett brev från dem där de skrev att distributören hade sagt upp avtalet... undrar vad det kan bero på :D

Tyckte att Rusch HD var hyfsad över lag men tyckte mest om när de visade olika speltävlingar från bland annat Korea.

Redigerat av jan_bananberg, 30 December 2010 - 23:09.

Postad 31 December 2010 - 08:35

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Nu försvinner Rush HD från Comhem igen efter bara ett år. :)

Fick ett brev från dem där de skrev att distributören hade sagt upp avtalet... undrar vad det kan bero på :blush:

Den slutar sända i Norden så det är inte bara hos Comhem den försvinner.

Redigerat av Leatherface, 31 December 2010 - 08:35.

Postad 31 December 2010 - 12:08

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0
Skillnaden är att canal digital redan för månader sedan visste detta och då gav deras kunder en annan hd kanal,comhem förnekade detta och nu sitter vi med minus 1 hd kanal i deras "feta" hd paket som gått minus 1 kanal senaste året...antar det inte finns några hd kanaler på marknaden för comhems budget(animal planet hd,espn america hd,nat geo wild hd,mtvn hd) alla kanaler som canal digital gett sina kunder under tiden som comhem tappat en kanal. Yippe

Redigerat av Unregistered40562de1, 31 December 2010 - 12:17.

Postad 31 December 2010 - 15:20

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Tycker inte ni ska klaga ändå då det gäller utbudet för ni har de bästa HD utbudet bland kabel och IPTV leverantörer ändå. Är ju inte så himla många fler HD kanaler som finns i Sverige än dom ni redan har så det är inte så himla lätt att bara ersätta. ESPN America HD har jag då för mig skulle komma till Comhem iaf och ni lär ju få TV3 HD och Kanal 5 HD ganska snabbt när dom startar.
Värre är det då med det feta utbud på 4 HD kanaler som vi har här och dessutom måste betala fullt pris på t.ex Canal+ även fast vi saknar dom HD kanalerna.
Men då har vi ingen pairing på dom istället utan kan se i vilken HD box eller TV apparat som helst.

Redigerat av Leatherface, 31 December 2010 - 15:32.

Postad 31 December 2010 - 16:16

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Tycker inte ni ska klaga ändå då det gäller utbudet för ni har de bästa HD utbudet bland kabel och IPTV leverantörer ändå. Är ju inte så himla många fler HD kanaler som finns i Sverige än dom ni redan har så det är inte så himla lätt att bara ersätta. ESPN America HD har jag då för mig skulle komma till Comhem iaf och ni lär ju få TV3 HD och Kanal 5 HD ganska snabbt när dom startar.
Värre är det då med det feta utbud på 4 HD kanaler som vi har här och dessutom måste betala fullt pris på t.ex Canal+ även fast vi saknar dom HD kanalerna.
Men då har vi ingen pairing på dom istället utan kan se i vilken HD box eller TV apparat som helst.

NU har ju comhem 75% av kabeltv marknaden i sverige och går med saftig vinst varje år,allt vi begär är tex espn america i hd när det finns på annat håll och sd kanalen redan finns i utbudet.Dom borde va ledande i sverige men misnkar istället på senaste året sitt hd utbud.Vi kommer fortsätta klaga tils dom får tummen ur =)

Postad 31 December 2010 - 17:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Självklart förstår jag att man vill ha mer kanaler och speciellt HD kanaler.
Men Comhem är ledande redan då det gäller HD kanaler bland IPTV och kabel levererantörer så tycker inte man ska klaga allt för mycket ändå. Vi har inget ESPN America HD hos Tele2 heller.
SVT1 HD, Discovery HD, Eurosport HD och Silver HD är det enda som finns.
Kan ju få Canal Digital genom stadsnätet förstås och ha nå liknande HD utbud men IPTV har alldeles för dåliga boxar.

Redigerat av Leatherface, 31 December 2010 - 17:24.

Postad 01 January 2011 - 19:15

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0

Självklart förstår jag att man vill ha mer kanaler och speciellt HD kanaler.
Men Comhem är ledande redan då det gäller HD kanaler bland IPTV och kabel levererantörer så tycker inte man ska klaga allt för mycket ändå. Vi har inget ESPN America HD hos Tele2 heller.
SVT1 HD, Discovery HD, Eurosport HD och Silver HD är det enda som finns.
Kan ju få Canal Digital genom stadsnätet förstås och ha nå liknande HD utbud men IPTV har alldeles för dåliga boxar.

Så vi får inte klaga för att andra har det sämre? Då kan vi ju sluta klaga påvädret, lokaltrafiken, bankerna och politikerna i allmänhet också.

Personligen ska jag sluta klaga på spelet i allsvenskan för dom är ju ännu sämre i division sju.

Vi pratar ju om kanaler som bevisligen finns. Inte precis som om folk sitter och drömmer hej vilt.

Förmodligen är det väl dock så att Canal Digital betalar extra för att få ensamrätt under en viss period för vissa kanaler men det vill inte ComHem erkänna för då kan dom inte hålla folk på halster.

Postad 14 January 2011 - 07:48

jan_bananberg
  • jan_bananberg
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Håll i hatten nu. Com Hem verkar ha insett vilka kanaler vi vill ha :blink:
HD:
Animal Planet HD
ESPN America HD
Nat Geo Wild HD
Wild TV HD

SD:
Nick Jr
OUT TV

http://comhem.com/co...94/-/index.html

Redigerat av jan_bananberg, 14 January 2011 - 07:49.

Postad 14 January 2011 - 08:04

Wixner
  • Wixner
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0

Håll i hatten nu. Com Hem verkar ha insett vilka kanaler vi vill ha :blink:
HD:
Animal Planet HD
ESPN America HD
Nat Geo Wild HD
Wild TV HD

SD:
Nick Jr
OUT TV

http://comhem.com/co...94/-/index.html

Nat Geo Wild och Animal Planet HD är självklara val för mig!

Postad 14 January 2011 - 23:02

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Vilken SKANDAL!!! :)

Jag ska säga upp mitt abonnemang hos Comhem omedelbart!!!

Och det finns 2 STORA ANLEDNINGAR till min protest mot Comhem!

1. Eurosport 2 HD levereras inte via Comhem! (trots att denna HD-kanal sänds kodad via satelliten HotBird 13East med SVENSKA KOMMENTATORER!) Löjligt av Comhem att skita i kundernas önskemål!

2. Kortavgiften är ONÖDIG och DUM grej som Comhem gör mot sina kunder. Förklaring: Jag som har varit kund hos Comhem sedan år 2002 och ser inte nån anledning till att betala kortavgift för ett och samma kort som jag fick av Comhem för flera år sedan när HDTV introducerades. SKANDAL! Jag ska ringa till Comhem och säga upp skiten! ;)

Kortavgift innebär att Comhem rånar sina kunder på pengar! Engångsavgift för Comhems kort hade jag förstått, men att ta kortavgiften KONTINUERLIGT för ETT OCH SAMMA KORT är sååå DÅLIGT och SKANADLÖST!!! grrrrrrrr :D

Redigerat av Brando70, 14 January 2011 - 23:13.

Postad 15 January 2011 - 00:20

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

2. Kortavgiften är ONÖDIG och DUM grej som Comhem gör mot sina kunder. Förklaring: Jag som har varit kund hos Comhem sedan år 2002 och ser inte nån anledning till att betala kortavgift för ett och samma kort som jag fick av Comhem för flera år sedan när HDTV introducerades. SKANDAL! Jag ska ringa till Comhem och säga upp skiten! ;)

Kortavgift innebär att Comhem rånar sina kunder på pengar! Engångsavgift för Comhems kort hade jag förstått, men att ta kortavgiften KONTINUERLIGT för ETT OCH SAMMA KORT är sååå DÅLIGT och SKANADLÖST!!! grrrrrrrr :)

vad gör CH så speciella? kortavgift (egentligen krypteringsavgift) har såvitt jag vet alla digital-tvleverantörer, även de som inte använder kort i sina boxar. det täcker bland annat licensavgifter (löpande kostnad) på de krypterings-system som leverantörerna använder. jag trodde inte någon idag trodde det var en kostnad för själva det fysiska kortet, men än kan man bli överraskad.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.