Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Katterna går in i basportarna

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2008 - 17:03

Unregistered5f1ea27c
  • Unregistered5f1ea27c
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Basljud är inte så värst skadligt för hörseln. Kör lite testtoner på lagom nivå och skräm ut dom.

Postad 10 October 2008 - 19:36

Unregistered1533
  • Unregistered1533
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Uppenbart vill katterna komma bort från omvärlden och rå om sig själva, så om du tar ifrån dem högtalarna så får du skaffa ett eller två klätterställningar med krypin åt dem. Därefter kan du nog förhandla dig fram till ensam rätt till högtalarna.

Postad 11 October 2008 - 07:47

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Klösträd har de så de räcker, är 2,5m högt och finns gott om saker där att gömma sig i. De är inte vuxna det är några månader, saken är att när de kom var de väldigt rädda första 3 dagarna och hade då högtalarna in mot väggen så de inte skulle gå in och lägga sig i högalaren och ligga där i 2 dagar. Blev sedan så att de stod kvar mot väggen av någon anledning.

Men just nu har de börjat luta åt nya högtalare, ska och lyssna på lite i veckan som kommer så får jag se sen vad som händer när lönen kommer.

Hifiklubbens utbud har jag hört och det finns inget där som "imponerar" på mig och ger mig en vill ha känsla. Ska ta mig till AudioArt här hemma i Eskilstuna och lyssna igenom hans utbud.

Postad 11 October 2008 - 08:21

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Roligt med en diskussion om katter på detta formum :)

Skall du skaffa nya högtalare, Jovial, så lär nog katterna intressera sig för dessa också bara för att det är något nytt i deras värld. Troligen kommer de att börja klösa på dem också, oavsett om de har klösträd sedan tidigare. Galler för basportarna borde dock räcka för dina nuvarande högtalare om de täcker porten till 100% och är någorlunda rejält monterade.

Jag har själv tre kattdamer, de två äldsta har klöst sönder högtalarfronterna på båda mina gamla Dali högtalare. Fyspray hjälpte inte, inte skrämma med ljud heller. Katter är ögontjänare o kommer tillbaka för att försiktigt undersöka det "farliga" när kanske inget ljud är på.

Det enda som hjälper är nog att stänga ute katterna från rummet där högtalare eller annat man inte vill ha skadat, finns.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 11 October 2008 - 08:22.

Postad 11 October 2008 - 10:05

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Har inga problem med att de klöser på mina högtalare, kan bero på att det är galler som sitter som "nät" framtill. Ända problemet jag har haft är att de springer in i portarna bak och lägger sig därinne och är rädd att de skulle lyckas ha sönder något.

Våra katter klöser endast i sitt träd, aldrig på soffor eller liknande. De har aldrig bitit eller rivit oss heller för den delen och det är relativt ovanligt.

Postad 11 October 2008 - 10:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Dom va riktigt söta sovandes på bilden, men det e dom ju alltid i den där åldern :)

Riktiga filurer ser det ut att vara, men jag tror att galler för portarna ska göra susen så att även en filur ska ha problem att komma in, om dom inte lär sig använda skruv dragare :)

Redigerat av DVD-ai, 11 October 2008 - 10:10.

Postad 12 October 2008 - 17:04

bob-omb
  • bob-omb
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Lägg en klick/sträng med tandkräm på ett papper i varje basport ;) dom HATAR den lukten. Nackdelen är att det torkar efter en stund...och skulle dom trampa i det så får du skum på golvet (ser ut som rabiessmittade, jag vet, min katt har gjort det)
Fördelen med att dom får det i munnen är att dom hatar tandkräm ännu mer :)

Många katter älskar allt som luktar mint (kattmynta, någon?). När min senaste katt var unge så försökte hon bokstavligen klättra in i munnen på mig varje gång jag hade borstat tänderna, så jag är inte helt övertygad om att tandkräm är den bästa lösningen.

Låter som det enklaste och säkraste är att sätta dit ett fläktgaller.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.