Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vad välja ? DSP-Z11, AVC-A1HD, -LX90.....

59 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 March 2009 - 22:14

Unregistered2e3b64ba
  • Unregistered2e3b64ba
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
Det släpptes ju en fix för detta problem på RX-V3800:an denna månad, så det lär inte dröja så länge till förrän det släpps en till Z11:an också.

Postad 31 March 2009 - 10:19

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Om jag jämför min z-11`a med min nu sålda onkyo 906 så är det klart att det är stor skillnad. Använda ju onkyo endast som försteg för frontarna, så jag kände att det saknades lite närvaro och helhet i ljudet. Det blev bättre men inte så bra som jag ville när jag inhandlade mitt rotel 1092. Kraft fanns det i massor men värmen saknades helt.

Så när jag provade z11`an så hittade jag en av-reciver som uppnådde mina krav för både musik och film lysning.

Sen bara för att kommentera den debatt som finns i den här tråden om vilket utav dessa monster som är bäst, så kan jag bara säga att smaken är olika.

För dessa peng så är alla bra, konstigt vore det annars. Men att nån faller en i smaken och kanske nästa inte gör.

Skönt med valmöjligheter i alla fall :)

Sen för er som väntar så är jag rätt övertygad att priserna kommer att stiga under de närmaste månaderna pga av den rådande valuta förändringen. Så för er som tvekar slå till nu eller va beredd på att priserna går åt fel håll....

J

Postad 07 April 2009 - 16:32

cailert
  • cailert
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ok, lite off topic här...

Jag har en 4308A och är mäkta besviken dels på att den krånglade järnet efter firmwareuppdateringen. hittade ett amerikanskt forum där 45 av 457 gjorda uppdateringar hade resulterat i att man fått göra en sk "Hard ware reset" för att få liv i den igen. och ca 10 st av dessa 457 hade fått lämnas in den på service....tråkigt nog var ja en av dom. så denon är nog inga höjdare på dethär med firmware tror jag. dels är jag lite besviken på dess effektsiffor oxå. har Dali Mentor 8 med dito surround och center, och vid +-0dB så även om 8:orna är Bi-Ampade så tycker jag den låter ansträngd och känns som den knäar när man drar på även i stereo. så jag vet inte om jag är så nöjd med den överhuvudtaget. har bara haft den i 3 mån

Nu ska ja sluta gnälla å komma till saken:
tanken är ju att jag ska åtgärda problemet, och därför tänkte jag höra med er här, som har lyssnat lite mer än mig. ska man satsa på att försöka kränga av 4308:an och köpa en Pioneer LX90?
Eller är det mer värde i att köpa t.ex. ett Nad M25/Rotel 1575 slutsteg och behålla 4308:an?
slutsumman blir ju detsamma, mer eller mindre. vilket är det mest kraft/ljudkvailte i per krona??

MvH/ Carl

Postad 07 April 2009 - 18:15

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

...

tanken är ju att jag ska åtgärda problemet, och därför tänkte jag höra med er här, som har lyssnat lite mer än mig. ska man satsa på att försöka kränga av 4308:an och köpa en Pioneer LX90?
Eller är det mer värde i att köpa t.ex. ett Nad M25/Rotel 1575 slutsteg och behålla 4308:an?
slutsumman blir ju detsamma, mer eller mindre. vilket är det mest kraft/ljudkvailte i per krona??

Om du läst mina inlägg vet du att jag är mycket nöjd med min LX-90. Däremot är det du själv som ska gilla den nya kombinationen så jag rekommenderar att du försöker få provlyssna de olika varianterna i hemmiljö med egna högtalare. Man kan läsa hur mycket specar som helst men till sist är det ändå det egna omdömmet och om man tycker det är värt priset som avgör. Att kunna lyssna i hemmiljö i lugn och ro är också viktigt. (Fast så gjorde inte jag nu sist. Jag blev så golvad att jag köpte det efter provlyssning i butik.) Det påverkar nog rätt mycket vilken sorts musik du lyssnar på också. Jag har inte lyssnat mycket alls på de märkena du funderar på (utom LX90 då, förstås... :lol: ) så jag avstår från att uttala mig.

Ingen snabb, lättköpt sanning är jag rädd, men det finns inget som går upp mot att välja nytt efter att ha lyssnat noga och kritiskt.

Sen är det ju för- och nackdelar med separata/integrerat. Om du är nöjd med slutstegen kan du byta ut försteget om det kommer nytt ljud- eller bildformat som inte klaras av. En integrerad måste bytas helt och hållet i det läget. Samma sak om något går sönder och inte går/är värt att laga. Å andra sidan har du kortare signalvägar i integrerat och det är bara en låda - lite smidigare att placera, kanske...

Lycka till med valet! :)

/Daniel

Postad 07 April 2009 - 20:44

cailert
  • cailert
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Ok, lite off topic här...

Jag har en 4308A och är mäkta besviken dels på att den krånglade järnet efter firmwareuppdateringen. hittade ett amerikanskt forum där 45 av 457 gjorda uppdateringar hade resulterat i att man fått göra en sk "Hard ware reset" för att få liv i den igen. och ca 10 st av dessa 457 hade fått lämnas in den på service....tråkigt nog var ja en av dom. så denon är nog inga höjdare på dethär med firmware tror jag. dels är jag lite besviken på dess effektsiffor oxå. har Dali Mentor 8 med dito surround och center, och vid +-0dB så även om 8:orna är Bi-Ampade så tycker jag den låter ansträngd och känns som den knäar när man drar på även i stereo. så jag vet inte om jag är så nöjd med den överhuvudtaget. har bara haft den i 3 mån

MvH/ Carl

sorrry, blev lite spam där...

Postad 08 April 2009 - 08:18

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
På prisjakt kan du hitta ett par återförsäljare som säljer Lx90 för runt 50k, och för det priset tycker jag att det låter som ett kap.

Jag har ingen aning om hur de lyckas ligga 15k under alla andra, men grattis till dem :-) Gäller nog att vara snabb i vändningarna då med tanke på Pioneers prishöjning på ytterligare 10k när lagren tar slut.

Postad 08 April 2009 - 09:29

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jag har ingen aning om hur de lyckas ligga 15k under alla andra, men grattis till dem :-)

Tror det är demoex som de säljer billigare, men kolla upp det själv om du är sugen. Man kan göra fynd ibland.

/Daniel

Postad 19 April 2009 - 16:33

Globe
  • Globe
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har nu varit och kollat in DSP-Z11, LX90 och Marantz.

Hade nu ingen möjlighet att sitta ner och lyssna utan det ver mera än översyn hur de ser ut och ja pila på dem.
Marantz:en kommer det nog inte att bli, kändes inte så exklusiv som den kostar och föll inte mig i smaken.
Stod länge och pilade på Pioneer och -Z11:an.

Visst är displyen på LX90 häftig och dylikt men inget som jag söker.
Bra med LX90 är att den har några flera HDMI ingångar då Z11:an endast har 4 st

Tänkte på HDMI ingångarna skulle det då bli följande
1. Blue-Ray
2. DVD
3. Digital box
4. Dvico TVIX
och sedan var det slut på -Z11:an

Och angående effekten så har jag nu inga problem med min befintliga DSP-Z9 och där jag/vi nu bor så
är pioneer's extra effekt inget jag behöver.
Den dagen jag behöver mera effekt så blir det separata slutsteg.

Tror nog att det kommer att bli en -Z11
gäller då bara att få DSP-Z9:an såld. :)

Postad 19 April 2009 - 18:32

PGalm
  • PGalm
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej!

Z11:an har ytterligare 1 HDMI under frontluckan (5 st alltså).

/PG.

Postad 19 April 2009 - 18:49

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Och angående effekten så har jag nu inga problem med min befintliga DSP-Z9 och där jag/vi nu bor så
är pioneer's extra effekt inget jag behöver.
Den dagen jag behöver mera effekt så blir det separata slutsteg.

Tror nog att det kommer att bli en -Z11
gäller då bara att få DSP-Z9:an såld. :)

Effekten som sådan är väl sin sak, men det viktigaste av allt borde väl vara att lyssna på dem mot varandra och se vilken som ger mest välljud?

Det som jag blir lite nyfiken på är, om du är nöjd med effekten i din Z9, vad är det du saknar som gör att du vill byta? Antal HDMI-ingångar går ju att fixa med en HDMI-Switch.. och med en multi-fjärr blir det inget extra bekymmer att ställa om den med ett makro samtidigt som du slår igång apparaten i fråga.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.