Postad 06 November 2008 - 10:24
Postad 06 November 2008 - 10:34
Du behöver inte bry dig om att det e olika frekvanser på graffet och ram minnena
Postad 06 November 2008 - 16:31
som sagt, 430w är verkligen i minsta laget....
Blir det verkligen? Processorn drar ju inte så mycket, och där är bara en disk. Grafikkortet med fläkt och annat beläte kanske suger i sig en del, men moderkortet drar väl ungefär samma som processorn. Om det är standard för den lådan så borde den ju vara anpassad för att palla lådans standardkylning samt ett HTPC-moderkort och processor samt disk och optisk enhet.
Alternativet ( efter att ha mätt och det skulle funka), vore att köpa ursprungspaketet (Sonata, P5Q Pro osv)
Jag tycker att det senaste moderkortsförslaget, det från Gigabyte, är att föredra.
Eller måste sonatan stå upp?
Det är mest ett problem om du skaffar en optisk enhet som inte fungerar att köra i vertikalt läge. I övrigt ska det inte vara några problem, även om jag tror att luckan på framsidan blir lite bökig när den ska öppnas i sidoläge. Planerar man att ha den stängd större delen av tiden kanske det inte är ett så stort problem, dock. Men det är ju klart att en låda som är gjord för att stå på det håll man väljer att ställa den känns lite roligare.
Postad 06 November 2008 - 20:23
Jag hade tänkt att lägga lådan på gummifötter som bygger lite för att luften ska kunna åka runt hej vilt så luckan kommer nog att gå att öppna om jag pallar upp den lite.....
Nu blir jag konfys igen... Nånstans känner jag att en htpc kan va lite jävligare å få stil på.... Mindre plats och så vidare.... Jag vet inte ens om grejjerna vi vaskat fram får plats.... Dock hade det varit mer estetiskt korrekt med en htpc
Med risk att få stryk skulle jag vilja dyfta en annan tanke... Inget definitivt utan bara en ren spekulation:)
Om man skiter i spelandet och istället köper en konsol och satsar på en HTPC som spelar upp 1080p, med ett grafikkort som har H.264 avkodning. Den ska dock täcka datorbehovet (maila surfa osv...).Vad skulle ett sånt paket kunna kosta? Denna skulle jag isf kanske kunna skicka i mitt gamla xp istället för vista 64 som jag förstått att det är en del strul med
Jag försöker göra nån nytta/nöje/behov jämförelse..... Jag menar absolut inte att disrepekta DVD-ai´s gedigna och fantastiska insats!
Vidare visade det sig att Netonnet GBG inte hade Fusion chassit kvar och skulle heller inte ta hem nåt nytt...
Kom igen nu! Samsas nu så slår vi spiken i kistan
Redigerat av drik, 06 November 2008 - 21:07.
Postad 07 November 2008 - 00:25
Chassi;
Antec Chassi Sonata III
Moderkort;
Asus P5Q PRO, Intel P45 Socket 775, ATX
Processor;
Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz s775
Grafikkort;
Gigabyte Radeon HD4850 1GB
Ramminne;
Corsair DHX TWIN2X4096-6400C5DHX
Hårddisk;
Samsung F1 HD642JJ 16MB 640GB
Optisk läsare;
SamsungSH-S223F
Extra 120mm fläkt till chassit eftersom bara en ingår;
Scythe Slip Stream 120mm 800rpm
Slutnota 7795 kr
Ang. graffet blev jag rekomenderad det då det har passiv kylning (priset för en 512 med kylning blir ju dyrare så man kan nästan säga att man får 512Mb gratis...
En annan fråga om HDD.... Spelar det stor roll om det är 16 eller 32 MB?
Butiksvalet är helt och hållet avhängt på att allt ska hämtas i GBG.
Nu tycker vi till en sista gång!
Redigerat av drik, 07 November 2008 - 00:46.
Postad 07 November 2008 - 23:01
32 eller 16mb på HDD säger inte så mycket, men det gör tester, kolla där i såna fall, men samsung F1 e bra diskan i vilket fall så...
Kör på den disk som passar dig
Postad 07 November 2008 - 23:56
Antec Sonata III 500 1099 kr
Moderkort;
Asus P5Q PRO, Intel P45 Socket 775, ATX 1284 kr
Processor;
Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz s775 1690 kr
Grafikkort;
Gigabyte Radeon HD4850 1GB 1929 kr
Ramminne;
Corsair DHX TWIN2X4096-6400C5DHX 754 kr
Hårddisk;
Samsung SpinPoint F1 HD103UJ 32MB 1TB 1149 kr
Optisk läsare;
SamsungSH-S223F 199 kr
Scythe Slip Stream 120mm 800rpm 109 kr
Slutsumma 8213 kr
Postad 08 November 2008 - 15:53
Jag får det till 395W "i blandat körning" så att säga
och ca 450w i full load så du behöver minst 450w för att det ska gå runt med 100% säkerhet och stabilitet
Postad 08 November 2008 - 22:00
Nu är allt beställt för uthämtning i Götet!
Jag vill tacka för ett kanonjobb! Vi hörs igen när jag inte får ordning på grejerna;)
Postad 08 November 2008 - 22:41
hoppas du blir nöjd, har du läst något test om det där graffet ?
hur bra kylningen fungerar o så ?
men på detta chassit så sitter det ju en 120mm precis framför så jag kan inte tänka mig at tdet skulle bli några direkta problem med kylningen i vilket fall...
Spännande och jag förväntar mig bilder på det hela också !
Redigerat av DVD-ai, 08 November 2008 - 22:50.
Postad 11 November 2008 - 10:25
Scythe Slip Stream 120mm 800rpm 109 kr
Det blir nog prima! Det finns ju plats att sätta den dels där bak och dels vid diskarna; jag skulle nog rekommendera dig att sätta den vid diskarna (jag har min extrafläkt där, och det är svinbra). Då kommer den dessutom att flåsa luft rakt på grafikkortet, vilket är bra.
Du använder inte standardmonteringsskruvar för att montera fläkt vid hårddiskarna, utan långa genomgående som följer med till lådan. För att minska risken för vibrationsöverföring körde jag mitt gamla standardtrick med möbeltassar som jag först kör i hålslaget och sedan placerar över skruvhålen (med hål för skruvarna genom möbeltassarna då, förstås). Man måste inte göra så, men jag gör så och det funkar bra.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
49 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?