* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 13 november 2008 - 18:46
Unregistered27eb5b83
-
Unregistered27eb5b83
-
Rookie
-
7 inlägg
Den verkar ju intressant. Men om jag inte vill springa mellan datorn och tv:n med hårddisken. Skulle jag inte då kunna köpa en extern hårddisk som jag kopplar in i både datorn och WD:n? Med tex e-sata eller firewire. Eller det kanske till och med finns hårddiskar med 2 st usb-utgångar?
Precis det jag satt och funderade på... Någon kunnig som vet?
Postad 13 november 2008 - 19:48
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag beställde en idag från Misco.se, lite dyrare men då hade dom den i lager för omgående leverans! Tog även en WD My Passport 500 GB hårddisk då den inte behöver någon strömkabel utan tar krämen direkt från USB-porten.
Har en fråga dock. Jag är ganska off när det gäller HD-material och olika upplösningar & bitrates osv. Har en Pioneer plasma 1024x768. Hur kommer HD-material i 720p och 1080p att se ut på min plasma när jag spelar upp det via denna mediaspelare? Kommer bilden att bli utdragen och konstig på nåt sätt?
Postad 13 november 2008 - 19:49
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
kokkelikmokk & ress:Då är det ju USB som gäller... men, jag är tveksam till om någon disk klarar att ha "dubbla tjänster" igång... dvs USB o Ethernet, USB o Firewire eller dylikt, kan nog bli konflikt skulle jag tro. Men kolla upp med nån duktig återförsäljare eller nåong helylle-nörd här på forumet!!
Postad 13 november 2008 - 20:00
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
För 1000kr är den här svårslagen.  Kanske köper en sån här till sovrummet. =)
Det som kan strula till det är som sagt hur frekvent det kommer firmwareuppdateringar. Men så stora som WD är så borde de ha tänkt på det kan man tycka. Den som lever får se.
Redigerat av twebbas, 13 november 2008 - 20:24.
Postad 14 november 2008 - 12:07
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
måste säga att det är otroligt synd att den inte har nätverk, annars hade den suttit klockrent... för oss som har en väl uppstyrd (läs borderline fascistiskt organiserad) nätverksshare med ordentlig NAS känns det hyfsat primitivt att springa runt med USBdiskar mellan dator och spelare (förtar ju lite av smidigheten med att slippa dra igång datorn. ska jag ändå göra det kan jag ju lika gärna titta via datorn?). Tog även en WD My Passport 500 GB hårddisk då den inte behöver någon strömkabel utan tar krämen direkt från USB-porten.
smart lösning, sparar man in lite sladdtrassel iaf (har 6 USBdiskar inkopplade och ytterligare 7-8 liggande, och är sjukt trött på alla dessa 12v-omvandlare som ligger överallt) Har en fråga dock. Jag är ganska off när det gäller HD-material och olika upplösningar & bitrates osv. Har en Pioneer plasma 1024x768. Hur kommer HD-material i 720p och 1080p att se ut på min plasma när jag spelar upp det via denna mediaspelare? Kommer bilden att bli utdragen och konstig på nåt sätt?
nej, det kommer med all sannolikhet se fantastiskt ut. video fungerar ju utmärkt även med rektangulära pixlar (förutsätter att du kör via HDMI?).
Postad 14 november 2008 - 13:30
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
nej, det kommer med all sannolikhet se fantastiskt ut. video fungerar ju utmärkt även med rektangulära pixlar (förutsätter att du kör via HDMI?).
Tack för feedback! Jag kommer att köra via HDMI, yes. En följdfråga ang det här med upplösning. Måste man ändra output resolution i boxen varje gång man byter mellan 720, 1080 och vanlig dvd-r, eller är det något som automatiskt "justeras"? Är alldeles för lat för att gå in och göra såna ändringar hela tiden...
Postad 14 november 2008 - 17:03
Wompa
-
Wompa
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Den verkar ställa om sig automatiskt... Enligt ett test så förbättrade boxen automatiskt 720p format filmer, gjorde dem skarpare och sånt. Sen verkar det vara ett bug, iaf på amerikanska versionen att byter du imellan olika format så fastnar den fortfarande på en viss storlek, men det kunde man fixa med hjälp av zoomen, alltså zooma in och sen zooma ut så blir bilden bra igen. Du kan få en bättre överblick av spelaren via den här filluren: http://maddhat.com/?p=31
Redigerat av Wompa, 14 november 2008 - 17:06.
Postad 14 november 2008 - 18:20
harrfluga
-
harrfluga
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Intressant om man får in undertexter på 1080p filmer... nån som vet?
Postad 14 november 2008 - 18:21
steef5
-
steef5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Någon som vet om Komplett kommer att få in denna?
Postad 15 november 2008 - 19:19
Wompa
-
Wompa
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Intressant om man får in undertexter på 1080p filmer... nån som vet?
Spelaren stöder .srt undertext filer, så Ja.
Postad 16 november 2008 - 12:47
KaptenX
-
KaptenX
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Tjena!
Ny här på forumet, men läst mycket innan! Super forum!
Nu till saken:
Den här produkten verkar sjukt intressant, framförallt pga. bra filstöd och givetvis de oerhört låga priset.
Borde man inte kan lösa "släpa USB-hårddisken fram och tillbaka problemet med en vanlig hyffsat billig USB-switch ?
Bara trycka på en knapp och börja ösa in film. Eller gör jag de för renkelt i min planering?
Postad 16 november 2008 - 13:14
-Danne-
-
-Danne-
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
en fråga angående nätvärk. De flesta vill ha det (även jag dock trådlöst). Ni som är ute efter trådat nätvärk varför vill ni köpa denna produkttyp överhuvudtaget? Om det är så nära mellan datorn och tv så skulle jag skita i en mediaextender och koppla datorn direkt till tvn?
Postad 16 november 2008 - 13:52
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
Borde man inte kan lösa "släpa USB-hårddisken fram och tillbaka problemet med en vanlig hyffsat billig USB-switch ? Bara trycka på en knapp och börja ösa in film. Eller gör jag de för renkelt i min planering?
Det borde väl å ena sidan fungera. Men å andra sidan kräver det att datorn inte får vara för långt borta (går inte med hur långa USB-kablar som helst) och då väljer många att spela upp direkt från datorn. En mediaspelare köper man mest om man har datorn långt bort från TVn, ofta kopplad med trådat eller trådlöst nätverk till spelaren, men har man en klen dator är det förstås också ett alternativ.
Postad 16 november 2008 - 14:56
KaptenX
-
KaptenX
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det är helt sant. Men mitt problem är att datorn är för kass för 1080p och det skulle vara en stor fördel för mig att kunna spela media utan att ha datorn igång (bor i etta & datorn väsnas)... Dessutom behöver jag utökade lagringsmöjligheter ändå (extern hd). Utifrån dessa premisser kanske jag inte skulle satsa på en dyr mediaspelare utan på en uppgradering av datorn men denna är ju hyfsat billig.
Hur långa USB sladdar skulle du/ni bedöma bör fungera?
Postad 16 november 2008 - 22:16
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Tjena!Jag har läst lite på AVSforum om WD-TV, man är ju nyfiken... följande problem verkar finnas än så länge: - Klarar ej MKV med Sub, man får Extrahera sub o lägga separat i samma folder - Ingen tidssökning... man får spola med 16x... sådär kul om man ska in 1 timme i en film! - Ingen support för DVD-menyer (i ISO skulle jag tro...) - Vid bläddring i tex musik, saknas "Page down" funktion, tar en stund om man har mycket alltså! - Verkar vara nåt strul med fjärrkontrollen, ska visst fixas vid nästa FW-släpp! Annars är det de redan omnämnda bristerna: Saknar Nätverk, Saknar DTS-dekodning (måste ha Receiver m DTS dekoder för att få ljud). Kan varmt rekommendera AVSforum, mycket bra diskussioner. Kolla in WD-TV diskussionen här, 17 sidor hittills...Annars verkar den få riktigt bar vitsord för övrigt! KaptenX:USB standarden tillåter kablar upp till 5m. Ska du ha längre finns det "aktiva repeaters" att köpa, vet ej hur bra o tillförlitliga dessa är när det handlar om "kritisk" data som en Högupplöst film!
Redigerat av Kanelbulle, 16 november 2008 - 22:21.
Postad 17 november 2008 - 13:28
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Har skummat igenom ovan nämnda forum i ett par timmar nu (borde kanske jobba istället  . En sak som oroar mig är att den inte verkar stödja subtitles på .ISO-filer (DVD)? Det är okej för mig att den inte stödjer menyer, men jag ser det som en major set-back om det inte går att flippa fram svensk text via fjärrkontrollen. Någon som vet mer?
Om det är fallet så hoppas jag att det fixas med någon firmware ganska snart.
Postad 18 november 2008 - 10:58
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Otroligt vilket dött forum det här var för en så ny och "het" produkt...
Kan väl svara på min egen fråga ovan. Det verkar som att subtitles funkar på .ISO-filer ändå! Däremot inte subtitles "inbakade" i MKV-containers. Om du däremot extraherar dom och har dom som en separat fil så ska det funka.
EDIT: Såg just att Kanelbulle redan hade påpekat detta med subtitles i MKV-filer.
Redigerat av D-man76, 18 november 2008 - 11:01.
Postad 18 november 2008 - 12:40
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Otroligt vilket dött forum det här var för en så ny och "het" produkt...
Kan väl svara på min egen fråga ovan. Det verkar som att subtitles funkar på .ISO-filer ändå! Däremot inte subtitles "inbakade" i MKV-containers. Om du däremot extraherar dom och har dom som en separat fil så ska det funka.
EDIT: Såg just att Kanelbulle redan hade påpekat detta med subtitles i MKV-filer.
Men sen ska tydligen subsen till mkv hamna typ 40% upp i mitten av bilden, vilket jag tycker verka suga rätt friskt.
Postad 18 november 2008 - 14:14
steef5
-
steef5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Men sen ska tydligen subsen till mkv hamna typ 40% upp i mitten av bilden, vilket jag tycker verka suga rätt friskt.
Är det verkligen så? Det låter inte bra isåfall! Ingen som fått hem den och skulle kunna skriva lite?
Postad 18 november 2008 - 16:00
Unregisteredd6303f5f
-
Unregisteredd6303f5f
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är det verkligen så? Det låter inte bra isåfall! Ingen som fått hem den och skulle kunna skriva lite?
Ska hämta en på väg hem från jobbet........Hinner jag testa den ikväll så postar jag lite info.
Postad 18 november 2008 - 16:29
Wompa
-
Wompa
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Fasiken vad nice, vi väntar ivrigt
Postad 19 november 2008 - 02:35
Camper
-
Camper
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Fick min idag och kopplade genast upp den till LGs 47" 5010 Full HD och drog på Wall-E i MKV i 1080p/50Hz
BEHOLD!
DSC00611.JPG 1,99MB
2 Antal nerladdningar
Aaah, Jag gråter så vacker bilden är. Ränderna är av kameran och inte utav bilden.
Nackdel? Det verkar som att HDMI inte stöder överföring av ljudet. Den switchar över till digital. Men det finns ju Optisk Toslink ut.
Sedan att det inte ingår HDMI kablage eller Optisk Toslink är ju lite svagt av dem. Mer att skåda i galleriet.
Redigerat av Camper, 19 november 2008 - 02:37.
Postad 19 november 2008 - 09:13
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fick min igår också! Är nöjd med det mesta, den var liten, snygg, användarvänlig och spelade upp allt jag provade med mycket fint resultat....MEN, jag fick inte SRT-subs att fungera trots att den stöder detta format. Hade en AVI-fil och en MKV-fil med extraherad sub. Båda med exakt samma namn som filmen och båda funkade på min dator. Kan inte begripa varför det inte funkar på WDTV:n? Kan det bero på det långa filnamnet med diverse tecken och mellanslag? Så är det i alla fall på min dvd-spelare, där måste man korta ner filnamnet för att få SRT-subs att funka. Hmm...
Sen en annan grej som är lite störande. Varför ligger strömmen på i USB-porten trots att man stänger av boxen?? Känns som en riktig tankevurpa av WD. Jag köpte en WD My Passport just för bekvämligheten att den skulle stängas av när man slog av boxen, men som det är nu måste jag dra ut kabeln istället! Testade koppla strömmen via förstärkaren (som någon tipsade om på AVS forum), men då slår boxen igång automatiskt varje gång man slår på förstärkaren, vilket blir lite onödigt då förstärkaren ofta slås av-på, av-på ganska ofta eftersom jag har småbarn hemma. =)
Jaja, ovanstående "småbekymmer" till trots är jag riktigt nöjd än så länge. Den spelade .ISO utan problem, med subtitles, vilket var det viktigaste för mig då jag har dom flesta filmer i DVD-R. Sen var det härligt att äntligen få se HD-material på min Pioneer plasma som jag köpte för tre år sen.
Postad 19 november 2008 - 09:42
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Fick min igår också! Är nöjd med det mesta, den var liten, snygg, användarvänlig och spelade upp allt jag provade med mycket fint resultat....MEN, jag fick inte SRT-subs att fungera trots att den stöder detta format. Hade en AVI-fil och en MKV-fil med extraherad sub. Båda med exakt samma namn som filmen och båda funkade på min dator. Kan inte begripa varför det inte funkar på WDTV:n? Kan det bero på det långa filnamnet med diverse tecken och mellanslag? Så är det i alla fall på min dvd-spelare, där måste man korta ner filnamnet för att få SRT-subs att funka. Hmm...
Sen en annan grej som är lite störande. Varför ligger strömmen på i USB-porten trots att man stänger av boxen?? Känns som en riktig tankevurpa av WD. Jag köpte en WD My Passport just för bekvämligheten att den skulle stängas av när man slog av boxen, men som det är nu måste jag dra ut kabeln istället! Testade koppla strömmen via förstärkaren (som någon tipsade om på AVS forum), men då slår boxen igång automatiskt varje gång man slår på förstärkaren, vilket blir lite onödigt då förstärkaren ofta slås av-på, av-på ganska ofta eftersom jag har småbarn hemma. =)
Jaja, ovanstående "småbekymmer" till trots är jag riktigt nöjd än så länge. Den spelade .ISO utan problem, med subtitles, vilket var det viktigaste för mig då jag har dom flesta filmer i DVD-R. Sen var det härligt att äntligen få se HD-material på min Pioneer plasma som jag köpte för tre år sen.
Jag är riktigt sugen på en sån här till Xvid, Mkv m srt subs och DVD ISO m subs. Ang subsen, om du får srt att funka kan du väl kolla placeringen på dessa, jag har hört att de ska hamna typ 40% upp i bilden.
Postad 19 november 2008 - 09:55
Unregistered6214acfd
-
Unregistered6214acfd
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Någon som testat om det fungerar bra med usbminnen? har ett 16gb snabbt minne. Läste i nån test att det lär inte få plats att ansluta minnet direkt men med förlängningkabel bör väl detta fungera kanon. Hittade en länk till Manualen Manual
Redigerat av Unregistered6214acfd, 19 november 2008 - 10:19.
Postad 19 november 2008 - 11:05
Unregistered80ed05a0
-
Unregistered80ed05a0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Den stöder undertexter lite som den vill kan bero på att den inte har stöd för svenska språket, inga svenska menyer. Upptäckte att med engelska undertexter gick den perfekt. Texten ligger där den brukar inte dvs inte högt upp som någon undrat. Har testat testat ett 20-tal olika mkv o en del avi filer allt funkar bra utom undertexter vissa meningar försvinner verkar som det är när dom innehäller å ä,ö. Har alla srt-filer korta, verkar som när det finns inbyggd text i mkvfiler som att som att tillagda srt-filer inte funkar säger bara not supported. Den har lite barnsjukdomar som all ny eletronik har nu för tiden. Det som rapporterats med zoom å liknande stämmer. Vad som är riktigt positivt är att den är snabb väldigt snabb att byta mellan filer även gränsnittet är snabbt,foton visas snabbt o smidigt med slideshow, musik har jag inte testat, boxen är väldigt liten o snygg. Den omtalade scenen med fåglarna i Planet Earth mkvn i 1080p lirar hur fint som helst. När den kommer är upplösningen ställd på auto det gjorde att projektorn inte ville veta av den, så man får koppla in den till tvn och ändra till den upplösing man vill ha. Så tills nya firmvares kommer så är Popcornen fortfarande i tjänst. MVH Palle
Postad 19 november 2008 - 15:09
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Sen det här med upplösning....kan inte få min hjärna att förstå detta. Jag har en Pioneer plasma på 1024*768. Igår testade jag ställa in boxen på att mata ut 1080p60, men då blev skärmen bara svart. Bytte då till interlaced 1080i60 och fick bild. Tv:n säger då att jag har en upplösning på 1125i....varför?
Är det någon smart person som kan svara på vilken som är den optimala upplösningen för just min TV? Ska man låta boxen eller TV:n göra uppskalningen? Ska jag byta upplösning beroende på vad jag kollar på? Eller ska jag helt enkelt köra vidare på 1080i60 då det är den högsta upplösningen och därmed ger den bästa bilden?
Postad 19 november 2008 - 15:23
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Sen det här med upplösning....kan inte få min hjärna att förstå detta. Jag har en Pioneer plasma på 1024*768. Igår testade jag ställa in boxen på att mata ut 1080p60, men då blev skärmen bara svart. Bytte då till interlaced 1080i60 och fick bild. Tv:n säger då att jag har en upplösning på 1125i....varför?
Är det någon smart person som kan svara på vilken som är den optimala upplösningen för just min TV? Ska man låta boxen eller TV:n göra uppskalningen? Ska jag byta upplösning beroende på vad jag kollar på? Eller ska jag helt enkelt köra vidare på 1080i60 då det är den högsta upplösningen och därmed ger den bästa bilden?
Kör på det som ser bäst ut på din TV! Jag har inte testat WD TVn själv men jag skulle gissa att din Pioneer Tv har bättre skalning än en mediaspelare för 1000:-. Att du får svart bild på 1080p beror förmodligen på att din Tv inte kan hantera den signalen (gör inte min Samsung heller).
Postad 19 november 2008 - 15:36
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Kör på det som ser bäst ut på din TV! Jag har inte testat WD TVn själv men jag skulle gissa att din Pioneer Tv har bättre skalning än en mediaspelare för 1000:-. Att du får svart bild på 1080p beror förmodligen på att din Tv inte kan hantera den signalen (gör inte min Samsung heller).
Mmm....svårare än så är det ju inte! Men jag är så oinvigd i detta att jag knappt kan avgöra vad som ser bäst ut. Man vill helst att nån expert talar om det för en. =) Jag antar också att TV:n skalar bättre än boxen. Men ok, vad innebär det för inställning? Om jag ser på en 720-film och har 1080 på boxen så skalar väl boxen? Ska jag exempelvis ställa in 720 om jag ser en 1080-film för att låta TV:n göra jobbet? Sorry!
Postad 19 november 2008 - 16:13
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
Grundidén är väl att skicka 720p till TVn om filmen är 720p- det är ju vad TVn kan visa.
Har du en 1080-film får du se vilket som blir bäst - att skicka 1080i och låta TVnskala ner, eller skicka ut 720p och låta TVn visa det.
Postad 19 november 2008 - 18:41
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Bytte då till interlaced 1080i60 och fick bild. Tv:n säger då att jag har en upplösning på 1125i....varför?
1125i är tv-sändningsstandarden (inklusive text-tv, synklinjer, cc och vad det nu är) för 1080i, precis som PAL (576 linjer) refereras till som 625i och NTSC (~480 linjer) som 525i. alles ist alltså in ordnung.
Postad 19 november 2008 - 20:30
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Det visade sig att när jag ställde in output resolution på "Auto" så blev bilden klart bäst (min skärm visar då upplösningen 1125i). När jag spelade en dvd med "1080i" eller "720p" inställt så blev bilden alldeles för mörk samt att det var störningar, typ kornig text, flimmer etc som helt försvann med "Auto"-inställningen.
Det talar emot allt jag hittills läst i forum att köra den inställningen, men man får väl lita på sin egen syn den här gången!
Postad 19 november 2008 - 23:40
Unregistered80ed05a0
-
Unregistered80ed05a0
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Det visade sig att när jag ställde in output resolution på "Auto" så blev bilden klart bäst (min skärm visar då upplösningen 1125i). När jag spelade en dvd med "1080i" eller "720p" inställt så blev bilden alldeles för mörk samt att det var störningar, typ kornig text, flimmer etc som helt försvann med "Auto"-inställningen.
Det talar emot allt jag hittills läst i forum att köra den inställningen, men man får väl lita på sin egen syn den här gången!
Det beror helt på vilken tv eller projektor man har man måste prova sig fram, i mitt fall funkade inte auto alls dvs. ingen bild på projektorn men på min Lgtv med upplösning 1920x1080 gick det utmärkt, handlar antagligen om vad som passar ihop. MVH Palle
Postad 20 november 2008 - 09:05
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Jag kör alltid på vad jag tycker ser bäst ut på min tv inställningsmässigt. Det kommer alltid finnas folk som vet bäst och som tycker att mina/dina inställningar e helt åt skogen.
Postad 20 november 2008 - 19:58
Bronco54
-
Bronco54
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag undrar var på western digitals hemsida laddar man ner den senaste firmwaren ??
Postad 20 november 2008 - 20:19
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag undrar var på western digitals hemsida laddar man ner den senaste firmwaren ??
Jag antar att det är här: http://support.wdc.c...s...001&lang=enFast det finns ingen firmware än, produkten har ju nyss kommit ut. Men jag längtar efter en uppgradering som förhoppningsvis fixar till detta med subtitles. Börjar bli less, har försökt allt för att få subtitles till Planet Earth-serien, men ingenting fungerar. Är det engelsk sub så ser det ut som att det borde fungera (dvs man kan välja "subtitle (1/1)" under options), men ingen text kommer fram. Testar jag med svensk sub så står det "unsupported subtitle". Samma felmeddelande när jag testar svensk sub till en annan serie. Fattar ingenting, den ska ju stödja .srt?
Postad 20 november 2008 - 21:02
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fick engelsk subtitle att fungera nu, jippie! När man extraherat den från MKV-containern så var den i .ass-format. Det funkar tydligen inte att bara byta filändelsen till .srt utan man måste konvertera filen med ett program (använde DSRT).
Postad 20 november 2008 - 21:56
nagrom
-
nagrom
-
Rookie
-
8 inlägg
Fick engelsk subtitle att fungera nu, jippie! När man extraherat den från MKV-containern så var den i .ass-format. Det funkar tydligen inte att bara byta filändelsen till .srt utan man måste konvertera filen med ett program (använde DSRT).
Felet var alltså "fult sagt" användarrelaterat? Kan vi bekräfta att .srt fungerar bra eller ej, med ÅÄÖ och allt?
Postad 20 november 2008 - 23:36
henke88
-
henke88
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hallå!
Har varit medlem ett tag men inte gett mig in i någon diskussion, tyckte det var dags för det 
Fick min WD TV i måndags, funkar prima. Har lite problem att få igång hdd, har en mybook inkopplad men det tar några minuter innan den hittar den, står något i stil med "no storage" fast den är inkopplad. Har inte lekt med den så jättemycket men har inga problem med fjärren som vissa tydligen har. Däremot kan jag bekräfta att .srt inte funkar alls till .avi filer. Det finns en .srt fil men när man väljer den så är den "unsupported", med tanke på vad jag läst på avsforum så tror jag det har att göra med åäö som gör att den blir unsupported. Jag hoppas på en firmware snart i övrigt är jag grymt nöjd för den mycket lilla maskinen klarar så mycket, jag vara nära att köpa en tvix m6500 men tvekade pga priset, var på vippen att köpa den ändå när denna kom och jag tog denna direkt.
Postad 21 november 2008 - 09:03
nagrom
-
nagrom
-
Rookie
-
8 inlägg
Ok. då återstår frågan om SRT med ÅÄÖ och MKV.
Postad 21 november 2008 - 09:14
Unregistered08fc33f7
-
Unregistered08fc33f7
-
Lärjunge
-
-
265 inlägg
Jag vågar nästan påstå att det inte kommer att fungera. Stöder den inte åäö till avi så lär den inte göra det till något annat format heller.
Postad 21 november 2008 - 09:56
Camper
-
Camper
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Vad var frågan angående MKV? Jag kan spela upp 1080p MKV med den iaf. Edit: jaha angående SRT, ok det kan jag inte svara på, använder själv inte SRT
Redigerat av Camper, 21 november 2008 - 09:58.
Postad 21 november 2008 - 10:19
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hallå! Har varit medlem ett tag men inte gett mig in i någon diskussion, tyckte det var dags för det  Fick min WD TV i måndags, funkar prima. Har lite problem att få igång hdd, har en mybook inkopplad men det tar några minuter innan den hittar den, står något i stil med "no storage" fast den är inkopplad. Har inte lekt med den så jättemycket men har inga problem med fjärren som vissa tydligen har. Däremot kan jag bekräfta att .srt inte funkar alls till .avi filer. Det finns en .srt fil men när man väljer den så är den "unsupported", med tanke på vad jag läst på avsforum så tror jag det har att göra med åäö som gör att den blir unsupported. Jag hoppas på en firmware snart i övrigt är jag grymt nöjd för den mycket lilla maskinen klarar så mycket, jag vara nära att köpa en tvix m6500 men tvekade pga priset, var på vippen att köpa den ändå när denna kom och jag tog denna direkt.
Det tar ett tag innan den hittar min My Passport också. Men några minuter vet jag inte, snarare 30-40 sekunder. Så blir det däremot bara när jag har dragit ut strömkabeln till boxen, om den får vara i stand-by läge så kan man koppla USB-disken ut och in och boxen "minns" den utan problem. Har haft problem med fjärren en gång. Det var när jag hade stängt av boxen medan jag spelade en film (alltså utan att gå till "home" innan). Då ville den inte gå igång igen utan jag var tvungen att dra ut och plugga in strömkabeln först.
Postad 21 november 2008 - 10:25
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag vågar nästan påstå att det inte kommer att fungera. Stöder den inte åäö till avi så lär den inte göra det till något annat format heller.
Ska testa "Replace"-funktionen i notepad ikväll, å till a, ö till o, osv. Funkar texten efter det så vet man då säkert vad problemet är. Borde isåfall vara en enkel fix för WD, om dom tänker på oss i lilla Sverige vill säga..
Postad 21 november 2008 - 19:58
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
FYI så funkade svensk text bra om man ersatte å, ä, ö enligt ovan.
Postad 21 november 2008 - 21:07
steef5
-
steef5
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
då borde det inte vara speciellt svårt att fixa med en fw uppdatering, hoppas det kommer snart då
Postad 21 november 2008 - 23:52
Thomparompa
-
Thomparompa
-
Amatör
-
-
78 inlägg
då borde det inte vara speciellt svårt att fixa med en fw uppdatering, hoppas det kommer snart då
Det har du nog så rätt i. Inget större problem att fixa med firmware. Hopps bara att det inte att WD är sega och inte prioriterar sin nya lilla pryl när det gäller uppdateringarna. Denna lilla lacksvarta pryl blir i alla fall min julklapp till mig själv i år
Postad 22 november 2008 - 11:59
Unregistered26979672
-
Unregistered26979672
-
Lärjunge
-
-
338 inlägg
I väntan på min så skaffade jag en My Book 500GB som jag håller på att fylla på.
Spelar det någon roll hur mappstrukturen ser ut när man bläddrar runt?
Jag har nu huvudmappar för FILM, MUSIK, FOTO, samt undermappar till dessa.
/Niclas
Postad 22 november 2008 - 12:26
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Undrar om WD folket vet om att det finns bekymmer runt om i världen ang textningen...
Väntan äe olidlig.. Varför kan inte webhallen få in sin snart???
Postad 22 november 2008 - 12:52
D-man76
-
D-man76
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
I väntan på min så skaffade jag en My Book 500GB som jag håller på att fylla på. Spelar det någon roll hur mappstrukturen ser ut när man bläddrar runt?
Jag har nu huvudmappar för FILM, MUSIK, FOTO, samt undermappar till dessa.
/Niclas
Den känner automatiskt av vad det är för media som ligger på hårddisken, så om du tex har bilder i din musikmapp (covers typ) så får du en folder som heter "Musik" under photos också. Lite störande om man är perfektionist som jag, så jag deletade alla cover-bilder.  Teoretiskt skulle du alltså kunna ha alla undermappar direkt på "roten" på hårddisken eftersom den själv delar in i foto, musik, film. Men det blir å andra sidan jäkligt rörigt....smaksak!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|