Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Band of Brothers gets DNR:d?!

176 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Band of Brothers (US) Blu-ray (Filmer) 1 9.666666 (26) Inga priser
Band of Brothers (Blu-ray) (Filmer) 2 9.933332 (104) 249:-
Band of Brothers (UK) (Blu-ray) (Filmer) 2 9.719998 (74) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 30 November 2008 - 21:24

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Det är inte brus, det är filmkorn. Det sker ingen förbättring i bildkvalitet när filmkornen tas bort eftersom skärpan sjunker. De som tvivlar får ett enkelt tips av mig: lägg på gaussisk oskärpa på en bild inscannad från filmnegativ eller papperskopia (där nämnda filmkorn finns). Prova sedan att variera oskärpan så tror jag att ni förstår vad som händer med detaljerna.

Det finns ingen anledning att bekämpa filmkorn, den korrekta metoden att "bekämpa" det är genom att spela in filmen digitalt och det är en fråga för filmbolagen.;)

Postad 01 December 2008 - 00:49

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Det är inte brus, det är filmkorn. Det sker ingen förbättring i bildkvalitet när filmkornen tas bort eftersom skärpan sjunker. De som tvivlar får ett enkelt tips av mig: lägg på gaussisk oskärpa på en bild inscannad från filmnegativ eller papperskopia (där nämnda filmkorn finns). Prova sedan att variera oskärpan så tror jag att ni förstår vad som händer med detaljerna.

Det finns ingen anledning att bekämpa filmkorn, den korrekta metoden att "bekämpa" det är genom att spela in filmen digitalt och det är en fråga för filmbolagen.:)

..och på filmbolagen sitter det en nyutexaminerad bildingenjör som vill pröva den där konstiga dnr-knappen som blinkar så skönt i ögonvrån...

Skämt åsido. Jag håller med dig.

Postad 01 December 2008 - 01:13

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Hur mäter du kvalitén på bilden? Och hur bedömer du vad som är en bra bild eller ett bra ljud? Det är fortfarande en subjektiv åsikt som skriv i recensionen inget annat. Två personer kan testa en BMW och har helt olika åsikt om motorn trots att det går att mäta hästkrafter och vridmoment.

Man mäter på samma sätt som Xylon, han som tog bilderna på soldaterna. Det behövs ingen subjektivitet då. Axeln på soldaten i BR-utgåvan är suddigare än på HD-DVD:n.

Det hela handlar om att se när bildkvaliteten sjunker. Och det kan man faktiskt se. Jag håller med dig om att det är svårare att bedöma ljudet. Men jag förstår vad du menar med svårigheten att bedöma en film. Kunskapen en recensent besitter om Blu-Ray idag verkar begränsad. Sitter man med en felkalibrerad tv, i ett kalt rum, ja då kan det bli tummen ner även för den mest välljudande film.

Hursomhelst...
Allt detta blir så mycket enklare om man har grundregler:

Bildmanipulering skall ske med regissörens godkännande.
Alla generationer som görs efter källan(cellouid/digitalfilm) skall återge källan med högsta naturtrogenhet.

Linser till ögonen, gjorda av peppar, ges till teknikern som tryckte "DNR". Teknikern bärs sedan in till en cell. En röstslinga med Arnold där han säger "get to da choppa!!" spelas dygnet runt.

Tjoflöjt
Robban

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 01 December 2008 - 01:23.

Postad 01 December 2008 - 11:40

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Man mäter på samma sätt som Xylon, han som tog bilderna på soldaterna. Det behövs ingen subjektivitet då. Axeln på soldaten i BR-utgåvan är suddigare än på HD-DVD:n.

Det hela handlar om att se när bildkvaliteten sjunker. Och det kan man faktiskt se. Jag håller med dig om att det är svårare att bedöma ljudet. Men jag förstår vad du menar med svårigheten att bedöma en film. Kunskapen en recensent besitter om Blu-Ray idag verkar begränsad. Sitter man med en felkalibrerad tv, i ett kalt rum, ja då kan det bli tummen ner även för den mest välljudande film.

Ursäkta men det är BS, det är fortfarande min subjektiva åsikt om jag tycker bilden är bra eller inte. Att se när bildenkvalitén sjunker skriver du och då vill jag veta vilka ramar och regler som gäller när kvalitén blir sämre. Så länge det gäller människor som gör bedömningar kommer du att få leva med att det kommer vara en subjektiv åsikt.

Postad 01 December 2008 - 14:39

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
B o B ska väl vara lite skitig i bilden för att få det att se äldre ut eller?
Så man får den rätta WW2 känslan.

Postad 01 December 2008 - 17:34

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Värt att komma ihåg i sammanhanget är att avsforum är extremt HD DVD postiva och under "kriget" bashade blu-ray hårt. Och de verkar inte har slutat med det direkt.

Jag kommer ihåg att de bannade medlemmar tidigare bara för att de var bd-anhängare.

Postad 01 December 2008 - 17:39

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0

Värt att komma ihåg i sammanhanget är att avsforum är extremt HD DVD postiva och under "kriget" bashade blu-ray hårt. Och de verkar inte har slutat med det direkt.

Jag kommer ihåg att de bannade medlemmar tidigare bara för att de var bd-anhängare.

hmm vad har det med saken att göra BoB är fortfarande DNR:ad..

Bilderna är ju knappast fejkade.

Postad 01 December 2008 - 18:11

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

hmm vad har det med saken att göra BoB är fortfarande DNR:ad..

Bilderna är ju knappast fejkade.

En sajt som är negativ till Blu-ray och positiva till HD DVD släpper bilder som visar att HD DVD är bättre än Blu-ray. Jag bara finner det fascinerande.

Postad 01 December 2008 - 19:51

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0
ursäkta, tinfoil, men vad muttrar du om?

klart man kan vara subjektiv, men man behöver ju inte ta det till extremer: jag tycker till exempel mycket bättre om östers if än ett skitlag som chelsea - men inte f-n skulle jag drista mig att påstå att mitt kära ÖIF är bättre på fotboll för det.

du KAN ju inte påstå att detaljnivån i BDn inte är lägre. och där har vi något som för alla objektiva människor måste vara en av huvudpunkterna till ett betyg vad gäller bildkvalitet. du får vara hur subjektiv du vill, men snälla, berätta hur mindre detaljrik bild skulle kunna vara något positivt?

En sajt som är negativ till Blu-ray och positiva till HD DVD släpper bilder som visar att HD DVD är bättre än Blu-ray. Jag bara finner det fascinerande.

en bildkvalitetsälskande medlem på ett forum lyfter fram fakta, och du vägrar acceptera det, pga dina konspirationsteorier mot forumet som helhet?

men de trådar xylon skapat om BD:ar som faktiskt är bättre än HD DVDn? bara rökridåer? hans obarmhärtiga sågningar av undermåliga HD DVD? de finns inte? om verkligheten inte passar in i din paranoia får den stå åt sidan?

eller, och nu blir jag riktigt orolig: du påstår på allvar att bilderna skulle vara fejkade?
jag inser nu att "tin" i tinboy kommer sig av materialet i din foliehatt. tragiskt.

B o B ska väl vara lite skitig i bilden för att få det att se äldre ut eller?
Så man får den rätta WW2 känslan.

ja precis, och sånt går givetvis också förlorat när man tvättar bilden alltför hårt.

Postad 01 December 2008 - 21:39

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Ursäkta men det är BS, det är fortfarande min subjektiva åsikt om jag tycker bilden är bra eller inte. Att se när bildenkvalitén sjunker skriver du och då vill jag veta vilka ramar och regler som gäller när kvalitén blir sämre. Så länge det gäller människor som gör bedömningar kommer du att få leva med att det kommer vara en subjektiv åsikt.

Nja, att jämförelsebilderna mellan HD-DVD och BR skulle vara subjektiva håller jag inte med om. Detaljerna på soldatens axel är definitivt sämre på BR. Behövs som sagt ingen subjektivitet där.

Samma sak hände under dvd:ns barndom där edge enhancement blev uppmärksammat. Det tar ofta ett tag innan man upptäcker felen. Det kommer ta ett tag innan recensenterna lär sig var de ska titta på. Trots allt finns det några online-recensenter som man kan lita på.

Så hur gör man när man jämför bilder? Man gör som jag och väntar på den utmärkte xylon och hans bilder. Han gör ju jobbet åt mig. Det är bara tacka och ta emot. Han har startat ett medvetande om detta plågoris som brusreducering är. Subjektivt eller objektivt, det är bara att suga i sig så man inte går och köper första bästa utgåva. För det verkar ju som en del filmbolag inte fattar hur man för över film.

För mig är det som sagt obegripligt att bolagen ens funderar att använda sig av DNR. Tack och lov avslöjar filmens korn när det används i överkant. Men man upptäcker det bara när man har två medium att jämföra det med. Ett annat tecken när dnr används är att om bakgrunder är ur fokus så försvinner kornen och bilden blir "glansig". Svårt att förklara.

Men så här har jag alltid handlat mina filmer. Jag har jämfört på nätet och köpt det som tekniskt kunniga recensenter har "godkänt" om du så vill. Med andra or sätter jag min tillit till xylon, subjektivt eller inte.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 01 December 2008 - 21:40.

Postad 02 December 2008 - 11:57

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Jag tog på AVS tidigare inställning mest för att provocera lite det får jag erkänna.

Jag debatterar inte att bilden ser "sämre" ut på BD jämfört HD DVD. Men man kan inte säga att det går att mäta, hur mäter du det? Jag är inte intresserad av att screenshots där folk ser saker för det är återingen en subjektiv bedömning. Finns det något sätt att tekniskt mäta kvalitén. Din åsikt är alltid subjektiv, sedan kan du försöka vara objektiv i din bedömning men det är inte samma sak.

Min poäng är att handlar inte om att BD skulle vara bättre för det tycker jag inte och har aldrig skrivit (var snäll och skriv inte saker jag aldrig sagt) utan om att bolaget inte har gått sagt något utan något har lagt upp ett par screenshots och folk dras med över den dåliga bildkvalitén. Jag betivlar inte att xylon är en duktig kille som kan sin sak och har gjort en korrekt jämförelse men hur många andra har suttit och jämfört båda?

Är BD sämre, ja på screenshootsen ser det så ut. Men hur ser det ut när man tittar på den på tv eller projektor? hur stor är skillnaden då? Är den märkbar?

Gillar jag DNR? Nej det gör jag inte, jag tycker att filmbolagen skall sluta med sådan skit framförallt om det finns utgåvor på HD som inte har det.

Det jag vill göra är att belysa saken från en annan vinkel men då är man tydligen en paranoid fantatiker.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 02 December 2008 - 11:59.

Postad 02 December 2008 - 12:42

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1111 inlägg
  • 0
Hur ofta kollar man på en frame av en film? Vet inte om er, men jag brukar trycka på play och se filmen, ibland pausa ja, men sällan, om någonsin har jag kollat en film en frame var 20:e sekund. Sen alla dessa förstorningar. Hur stor skärm måste man ha för att se bilden som förstoringen på jag vet inte hur många gånger visar, på den enskilda framen?

Det jag sitter och undrar, är, hur ser framen före och efter denna konstiga utsmetning på axeln ut? är dom samma, eller är det en frame av alla dessa hundra tusen som är konstig?

Självklart vill vi ha den bästa bilden som möjligen går att få. Pristine bild, med underbara levande korn, men lite måtta ska det väl vara? Tycker folk börjar gå lite långt med att försöka hitta fel på dittan och dattan. Det finns viktigare grejer om bilden på filmer att få rätt, t.ex. Aspect ratio, rätt fps, slippa judder osv, och inte att två pixlar i en frame ser konstiga ut.

/P

Postad 02 December 2008 - 12:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Jepp AVSforum ballar ur totalt så fort en screenshot tråd dyker upp.

Den mest meningslösa är den mellan HD-DVD och BD versionerna av Transformers där dom gör löjligt stora förstorningar för att jämföra att nån pixel är ANING annorlunda på BD:n.

Nu senast är det The Dark Knight som ballat ur då det är nåt enstaka fall av Edge Enhancment i filmen.
Herregud, folk har verkligen för lite att göra med sitt liv om nåt sånt får världen att gå under och måste klaga i 3000 sidor :ph34r: Undrar om dom nånsin ser på FILMEN i sig? :P

Ja Band of Brothers har nåt enstaka fall av DNR, men jag orkar inte bry mig just nu då vi ändå inte kan göra nåt åt det och vi inte lär se nån ny release av boxen på MÅNGA år.
Personligen tycker jag boxen har skitbra bild rakt igenom trots DNR i nån scen då och då.
Jag har sett MYCKET värre exempel på DNR och BoB borde knappt nämnas i jämförelse B)

Förhoppningsvis är DNR idag vad icke anamorfisk bild var för DVD i början. Nåt som tillslut försvinner när bolagen fattat att det är ett problem.

Redigerat av Svante Skoog, 02 December 2008 - 13:01.

Postad 03 December 2008 - 07:30

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jepp AVSforum ballar ur totalt så fort en screenshot tråd dyker upp.

Den mest meningslösa är den mellan HD-DVD och BD versionerna av Transformers där dom gör löjligt stora förstorningar för att jämföra att nån pixel är ANING annorlunda på BD:n.

Nu senast är det The Dark Knight som ballat ur då det är nåt enstaka fall av Edge Enhancment i filmen.
Herregud, folk har verkligen för lite att göra med sitt liv om nåt sånt får världen att gå under och måste klaga i 3000 sidor :D Undrar om dom nånsin ser på FILMEN i sig? :blink:

Ja Band of Brothers har nåt enstaka fall av DNR, men jag orkar inte bry mig just nu då vi ändå inte kan göra nåt åt det och vi inte lär se nån ny release av boxen på MÅNGA år.
Personligen tycker jag boxen har skitbra bild rakt igenom trots DNR i nån scen då och då.
Jag har sett MYCKET värre exempel på DNR och BoB borde knappt nämnas i jämförelse ;)

Förhoppningsvis är DNR idag vad icke anamorfisk bild var för DVD i början. Nåt som tillslut försvinner när bolagen fattat att det är ett problem.

Jovisst kan de verka nojiga I överkant där på Avs. Å andra sidan är det ju ett forum som vetenskapligt analyserar bild och ljud.

Postad 03 December 2008 - 09:01

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Jovisst kan de verka nojiga I överkant där på Avs. Å andra sidan är det ju ett forum som vetenskapligt analyserar bild och ljud.

Å tredje sidan är det ett forum på nätet med ett gäng glada entusiaster. Man kan analyserar saker och ting sönder och samman på screenshots men när jag ser på film är det den rullande bilden och heltheten som är det viktigaste.

Postad 04 December 2008 - 22:29

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Å tredje sidan är det ett forum på nätet med ett gäng glada entusiaster. Man kan analyserar saker och ting sönder och samman på screenshots men när jag ser på film är det den rullande bilden och heltheten som är det viktigaste.

Ja. Du är ju inte förtjust i DNR, och inte jag heller. Egentligen är vi ju överens.... :)

Kommer tråden dö nu? Kan inte någon som hatar gryn lägga sig i?

Postad 05 December 2008 - 10:04

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Ja. Du är ju inte förtjust i DNR, och inte jag heller. Egentligen är vi ju överens.... :D

Kommer tråden dö nu? Kan inte någon som hatar gryn lägga sig i?

Ja det stämmer egentligen bråkar vi fast vi tycker samma sak :)

DNR är en styggelse och skall bekämpas med det viktigast för mig är hur det ser ut när filmen visas på min tv.

Postad 05 December 2008 - 18:35

hagv^
  • hagv^
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
Har sett på första avsnittet och visst, det är en del grain, men bara i enstaka scener. Inte alls något som förstör den i övrigt utmärkta bilden. Och ljudet sen, WOW! :( Mycket nöjd med kvaliten på denna BD-utgåva!

Postad 05 December 2008 - 18:38

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Har sett på första avsnittet och visst, det är en del grain, men bara i enstaka scener. Inte alls något som förstör den i övrigt utmärkta bilden. Och ljudet sen, WOW! :( Mycket nöjd med kvaliten på denna BD-utgåva!

Fast problemet är inte att det finns korn utan att de har tagit bort korn för att försöka "förbättra" bilden.

Postad 05 December 2008 - 19:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Du har missat poängen helt. Kornen är våra vänner. Kvittot på att bilden inte tvättats av digitala bildförsämringsfunktioner. ;)

Postad 05 December 2008 - 19:55

Unregistered65a21b93
  • Unregistered65a21b93
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Du har missat poängen helt. Kornen är våra vänner. Kvittot på att bilden inte tvättats av digitala bildförsämringsfunktioner. :(

Jag har påpekat det i mina tidigare inlägg. DNR eller inte - det är hur du upplever bilden som är viktigast och uppenbarligen är hagv^ väldigt nöjd med sin "bildupplevelse". ;)

Personligen är jag långt ifrån övertygad att film grain nödvändigtvis innebär bättre och mer detaljrik bild och visst finns det film utan grain (och som inte behandlats med DNR) som ser fantastiskt bra ut utan att vara "plastig".
I många fall är det ju omöjligt för oss vanliga konsumenter och hobby-experter att veta huruvida DNR har använts. Vi kan visserligen anta och misstänka detta..men inte veta.

Om man inte vågar "blindköpa" film så får man helt enkelt gå efter vad man läser på forum och följa rekommendationerna hos recensenter. Det är tyvärr inte så mycket annat att välja på...

Och sedan är det ju faktiskt så att det aktuella exemplet med Band of Brothers fått positiva omdömen gällande bildkvaliteten i stor sett överallt, så de som påpekar och skriker DNR är ju en minoritet.

Redigerat av Unregistered65a21b93, 05 December 2008 - 19:59.

Postad 06 December 2008 - 09:06

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Jag har påpekat det i mina tidigare inlägg. DNR eller inte - det är hur du upplever bilden som är viktigast och uppenbarligen är hagv^ väldigt nöjd med sin "bildupplevelse". :blink:

Personligen är jag långt ifrån övertygad att film grain nödvändigtvis innebär bättre och mer detaljrik bild och visst finns det film utan grain (och som inte behandlats med DNR) som ser fantastiskt bra ut utan att vara "plastig".
I många fall är det ju omöjligt för oss vanliga konsumenter och hobby-experter att veta huruvida DNR har använts. Vi kan visserligen anta och misstänka detta..men inte veta.

Om man inte vågar "blindköpa" film så får man helt enkelt gå efter vad man läser på forum och följa rekommendationerna hos recensenter. Det är tyvärr inte så mycket annat att välja på...

Och sedan är det ju faktiskt så att det aktuella exemplet med Band of Brothers fått positiva omdömen gällande bildkvaliteten i stor sett överallt, så de som påpekar och skriker DNR är ju en minoritet.

När det gäller traditionell film betyder korn detalj. Man kan inte få detalj utan korn. Och en jävligt bra lins, förstås..

Postad 06 December 2008 - 16:06

Unregistered035dce0b
  • Unregistered035dce0b
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Köpte boxen steel edition idag på MM för 539:- De va en fin box ska bli kul å se den igen sett både dvd boxen som jag nu gett bort å ful verren på 720p.

Redigerat av Unregistered035dce0b, 08 December 2008 - 17:58.

Postad 06 December 2008 - 16:43

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0
Själv så beställde jag boxen från cdwow för 349 kr.
Skickades i torsdags förhoppningsvis så får jag den någongång nästa vecka.
Tycker Band Of Brothers är den bästa tv-serie som gjorts.

Postad 07 December 2008 - 19:28

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

• 448 inlägg
  • 0
Finns ju två bluray boxar nu, en som kostar 519(kostade väl tidigare 429?). Och en för 359. Vad är det för skillnad?

Postad 07 December 2008 - 19:43

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Kan vara att den billigare är i papp ?

Postad 08 December 2008 - 16:53

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0
En US- en UK-release?

Postad 08 December 2008 - 17:50

hagv^
  • hagv^
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Du har missat poängen helt. Kornen är våra vänner. Kvittot på att bilden inte tvättats av digitala bildförsämringsfunktioner. :P

Ja visserligen, men i vissa scener så är det _verkligen_ myrornas krig. Då spelar det ingen roll hur genuin och äkta kvaliten är tack vara det, inte för mig iaf. :)

Postad 09 December 2008 - 01:18

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Ja visserligen, men i vissa scener så är det _verkligen_ myrornas krig. Då spelar det ingen roll hur genuin och äkta kvaliten är tack vara det, inte för mig iaf. :)

Man måste inte gilla gryniga bilder. Bara man förstår varför de finns där. "äktheten" i filmen försvinner så fort någon manipulerar med DNR.

Postad 10 December 2008 - 23:12

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0

Du har missat poängen helt. Kornen är våra vänner. Kvittot på att bilden inte tvättats av digitala bildförsämringsfunktioner. :)

Och bruset på LP skivan är ett kvitto på att det är "äkta" ljud!

Postad 10 December 2008 - 23:43

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Och bruset på LP skivan är ett kvitto på att det är "äkta" ljud!

förutom att det är en helt irrelevant jämförelse (eventuellt brus på en LP är just brus, dvs en signalstörning, vilket filmkorn inte är) så har du ju faktiskt rätt i att LP-ljud ofta ÄR bättre än det för radiospelning sönderkomprimerade CD-ljudet, läs tex här:
http://www.dvdforum....t...180&forum=3

Postad 11 December 2008 - 00:16

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Man får väl hoppas att de lungar ned sig med sitt DNR, eller släpper 2 utgåvor så att man som konsument får välja? :)
Kör med HD-dvd på de filmer som finns och får väl skaffa resten på blu-ray när filmbolagen kunnat ena sig om hur filmerna ska se ut...

Postad 11 December 2008 - 11:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Ja dom borde införa två versioner på var sin skiva i samma box.

En med filmgrain för oss som vill ha äkta HD.
Och en med DNR för "the retards" :)

Postad 11 December 2008 - 22:52

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Ja dom borde införa två versioner på var sin skiva i samma box.

En med filmgrain för oss som vill ha äkta HD.
Och en med DNR för "the retards" ;)

Filmen Planet Terror tror jag är så.

Postad 11 December 2008 - 23:22

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Varför köper inte ni gnällspikar den på DVD istället? Då får ni den med Grain som ni vill ha det.

Postad 12 December 2008 - 01:51

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Världens bästa serie och en underbar bild. :rolleyes:

Postad 12 December 2008 - 11:12

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Världens bästa serie och en underbar bild. :rolleyes:

Jag instämmer till fullo! Fast jag skulle kunna tillägga att det är den bästa filmatiseringen någonsin... också!

Postad 12 December 2008 - 14:35

outdoor_miner
  • outdoor_miner
  • Beroende

• 1470 inlägg
  • 0

Varför köper inte ni gnällspikar den på DVD istället? Då får ni den med Grain som ni vill ha det.

öh nej, varför köper inte du den på dvd så slipper du alla detaljer som tydligen stör dig?

Postad 12 December 2008 - 14:50

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Själv så beställde jag boxen från cdwow för 349 kr.
Skickades i torsdags förhoppningsvis så får jag den någongång nästa vecka.
Tycker Band Of Brothers är den bästa tv-serie som gjorts.

Någon som vet om det är svensk text på denna utgåvan?

Postad 12 December 2008 - 15:22

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Filmen Planet Terror tror jag är så.

Planet Terror situationen är en helt annan sak.

Postad 12 December 2008 - 16:55

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

öh nej, varför köper inte du den på dvd så slipper du alla detaljer som tydligen stör dig?

Vad snackar du om? Jag älskar Blu-ray-utgåvan mer än någon annan här.

Postad 12 December 2008 - 17:02

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Nej inte mer än vad jag gör. :rolleyes:

Postad 14 December 2008 - 20:52

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Någon som hem Band of Brothers från CD-WOW ännu? Jag vill veta om det är svenska texning på denna. Någon? (tack)

Postad 14 December 2008 - 21:04

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Någon som hem Band of Brothers från CD-WOW ännu? Jag vill veta om det är svenska texning på denna. Någon? (tack)

Lär få hem mitt ex. av BOB som jag köpte från cdwow i början av nästa vecka postar i tråden när den har kommit.
Vet att den har engelsk text och det räcker för mig.

Uppdatering:
Fick hem boxen idag och den har svensk text, står så på förpackningen!
På tulldeklarationen så stod det 20 aus dollar. Inga problem med tullen alltså.
Gav 349 kr för den ett fynd tycker jag...

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 15 December 2008 - 16:16.

Postad 15 December 2008 - 17:29

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Hur lång tid tog leveransen kan bli ett köp från CD WOW!! är det steeleboxen?
denna va http://www.cdwow.se/...ct/view/3846144

Postad 15 December 2008 - 18:05

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0

Hur lång tid tog leveransen kan bli ett köp från CD WOW!! är det steeleboxen?
denna va http://www.cdwow.se/...ct/view/3846144

Leveransen tog 7 arbetsdagar.
Ja det är steeleboxen, den box du länkar till är den jag köpte.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 15 December 2008 - 18:43.

Postad 15 December 2008 - 20:43

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Fick hem boxen idag och den har svensk text, står så på förpackningen!
På tulldeklarationen så stod det 20 aus dollar. Inga problem med tullen alltså.
Gav 349 kr för den ett fynd tycker jag...

Tack för den infon. Blir ett köp för mig med.

Postad 17 December 2008 - 13:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Lite dåligt med infon på hemsidan, inget om textningen och antal skivor: 1
Äh jag litar väl på er och köper den, kul att leva farligt ibland
Återkommer...

Postad 12 January 2009 - 14:26

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Har sett igenom hela serien i helgen på Blu Ray men på skiva 2 nej 3 så är de fel i pressningen, mitt i avsnitt 4a så börjar bilden hoppa och den blir suddig, de är ungefär som då du ser på kabeltv och bilden blir svag, detta håller på ungefär 3-4 minuter sedan försvinner de, jag tog ut skivan för att kolla så att den inte var skadad, inte en repa, inte ett tummavtryck ens, körde in den igen och på exakt samma ställe så blev de exakt samma sak och de höll på exakt lika länge, så de är alltså något fel på just den skivan och vid just de stycket.

Vad göra, har inte kvar kvittot.

Postad 12 January 2009 - 14:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Var köpte du den?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.