Transformers: Revenge Of The Fallen
511 svar till detta ämne
Postad 07 January 2009 - 08:50
Darth Tojayz
-
Darth Tojayz
-
Den Lurvige!
-
-
2944 inlägg
Skulle kunna lägga upp hur många som helst dock kan jag slänga in en länk http://www.meganfoxy.com/gallery/fhm/
Det är såna länkar som gör att man kommer vara lycklig resten av dagen.  Själv så ser jag fram emot 2:an väldigt mycket. Gillade 1an skarpt. Men nu är jag iof inte uppvuxen med serietidningarna.. Kan hända jag är för ung för det elelr så har jag bara missat.. Skyller då på mina föräldrar.  Och som nämnts tidigare så kan man ju aldrig se en sån här film och tänka på orginal storyn. Tänk så mycket fakta de ska försöka få in i tidsramen av en film som inte ska bli allt för lång.. Så tyckte som sagt att första filmen var en riktig kanon action rulle.. Härligt att se Transformers igen..   Hon hade fått titta under huven på min Opel vilken dag i månaden som helst.  *edit: http://transformers-...r.blogspot.com/
Trevlig länk som gjorde att man hittade andra bra premiärer i år.
Redigerat av Darth Tojayz, 07 January 2009 - 08:59.
Postad 07 January 2009 - 17:43
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Det är såna länkar som gör att man kommer vara lycklig resten av dagen. 
Klart jag tänker på mina forums polare
Postad 07 January 2009 - 18:17
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Jag håller inte med dig Zoiler...det behöver absolut inte vara konstigt att megatron kommer tillbaka...en robot är som en bil ..mekanik som ska fungera..och fixar man mekaniken så funkar det om man gör rätt...alltså inte konstigt alls.
Sedan så lär han vara med för megatron blev förvandlad av unicron till Galvatron, som man kan dels läsa i serie tidningar och dom animerade filmerna som jag har sett själv, och läst tidningarna under 80 talet .
sedan i dom animerade filmerna och tidningarna så fanns det några riktigt fula små rackare som styrde cybertron innan krigen började och som fick hålla sig undan för att sedan i ett försök ta tillbaka cybertron, vilket gjorde att decepticons och autoboots gick ihop under en tid för att ta tillbaka häraväldet av cybertron.
sedan har vi ju ultra magnus som var väldigt stor, inte att glömma dinobots..som har en speciel plats i serien, så jag tror att vi kommer få en film med massor av saker vi känner igen..den första var helt OK .och det var ljudet oxå...men som martin säger man får ta varje film för var dom är och se vart det leder...men jag kommer att se den helt klart..
//CG-47
Postad 07 January 2009 - 22:19
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag håller inte med dig Zoiler...det behöver absolut inte vara konstigt att megatron kommer tillbaka...en robot är som en bil ..mekanik som ska fungera..och fixar man mekaniken så funkar det om man gör rätt...alltså inte konstigt alls.
Men Transformers är "levande" mekanik som har minnesmoduler (deras själar eller hjärnor) som kan förstöras. Förstör man chipet så förstår man roboten. För grova skador leder också till att de är förstörda för all framtid, det är bara till att kolla tidningarna och se på alla som t ex låg orörliga i arken. Sen finns ju skapelsematrixen som kan skapa liv ur döda robotar osv. Men det kanske inte är så konstigt ändå att de inte totalförstör honom då han återuppstod flera ggr i serierna också. Tycker bara inte man borde lämna över det till människorna att ta hand om honom, utan det borde de fixa själva. Låsa in honom eller smälta ner honom eller whatever. Det ska dock bli intressant att se hur han kom tillbaka. Kanske genom skapelsematrixen? Han fick den trots allt intryckt i fronten. Sedan så lär han vara med för megatron blev förvandlad av unicron till Galvatron, som man kan dels läsa i serie tidningar och dom animerade filmerna som jag har sett själv, och läst tidningarna under 80 talet .
Vem lär vara med?
Postad 07 January 2009 - 22:27
Unregistered29611
-
Unregistered29611
-
Användare
-
-
126 inlägg
Kan inte ett snyft om originalstoryn så det förstör inte för min del.
En av dem bästa actionfilmerna jag sett, musiken av Steve Jablonsky gör halva tycker jag.
Bernie Mac som bilförsäljare, John Turturro som agent och Anthony Anderson som hackaren hittade verkligen hem hos min typ av humor.
Tycker Shia gör ett toppenjobb medan Megan Fox mest är där för att se snygg ut även om det kan vara en viktig del i en film där mycket fokus ligger på det visuella.
Några negativa saker är:
För lite decepticon dialoger, hade velat förstår deras personligheter mer.
Löjligt att dumpa dödade transformers i havet, över 10000m djup där trycket ska krossa vad som helst säger dem, men hur kan dem veta vad transformerna tål, hade det inte vara bättre att frysa ner skiten någonstanns och samtidigt kunna lära mer om deras teknologi som agent simmons sa: "ni ser framtidens teknik genom att titta på NBE-1".
Att autobotsen framstår som stirriga när han ska hämta brillorna i huset. Helt plötsligt försvinner allvaret och dem ska börja hoppa runder i hans trädgård.
Hade velat se en superintelligent transformer som kan överlista allt och alla.
Denna får 9/10 från mig då den faller mig Precis i smaken!
Några frågor bara,
Varför är Scorponok fiende till Megatron dem är ju båda decepticons?
Vilket flygplan är det Megatron transformerar sig till?
När dem samlas uppe vid dammen så säger Megatron "Starscream ju failed me yet again, get them!"
vad gjorde Starscream fattar inte det?
Och till sist, varför får Starscream bära skulden? Megatron kommer tydligen döda honom i nästa film.
Postad 07 January 2009 - 22:45
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Antar att Optimus visste att de skulle krossas genom att sänkas i havet.
Svaret på dina frågor är makt. I serierna var det Megatron, Scorponok och Starscream. Megatron var den självklare ledaren och när han försvann försökte Starscream ta över. Låååång historia kort.
Scorponok var ledare för sina headmasters och styrdes av Lord Zarak och delade inte samma åsikter som Megatron.
Flygplanet som Megatron förvandlas till är ett utomjordiskt. Det ska vara den designen på Cybertron då Megatron inte behöver dölja sig genom att förvandlas till "simpla" jordfordon.
"När dem samlas uppe vid dammen så säger Megatron "Starscream ju failed me yet again, get them!"
vad gjorde Starscream fattar inte det?"
Jag tror det refererar till kriget på Cybertron som hände innan filmen där Starscream antagligen förlorade kuben.
Måste säga att BD-live på denna filmen faktiskt är vädligt bra. Man får reda på rätt mycket kring filmen.
Postad 07 January 2009 - 22:52
Unregistered29611
-
Unregistered29611
-
Användare
-
-
126 inlägg
Jag tror det refererar till kriget på Cybertron som hände innan filmen där Starscream antagligen förlorade kuben.
Okej, vilken var anledningen denna gången på jorden då ? (Det sveket som var ännu en gång efter det första på cybertron)
Postad 07 January 2009 - 22:57
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Det ska dock bli intressant att se hur han kom tillbaka. Kanske genom skapelsematrixen? Han fick den trots allt intryckt i fronten.
Han kanske blir en supertransformer med den i sig  Bernie Mac som bilförsäljare, John Turturro som agent och Anthony Anderson som hackaren hittade verkligen hem hos min typ av humor.
Nu pratar du om Transformers (1), denna tråden är till för tvåan egentligen, finns en egen tråd för ettan  Måste säga att BD-live på denna filmen faktiskt är vädligt bra. Man får reda på rätt mycket kring filmen.
Se ovan
Postad 07 January 2009 - 23:00
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Okej, vilken var anledningen denna gången på jorden då ? (Det sveket som var ännu en gång efter det första på cybertron)
Sam kom ju undan med kuben. Starscream blev beskylld därför han har högre rang än de andra decepticonerna och på så sätt ansvarig för att decepticonerna misslyckades med att ta kuben.
Postad 07 January 2009 - 23:01
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Måste säga att BD-live på denna filmen faktiskt är vädligt bra. Man får reda på rätt mycket kring filmen.
Ska kollas upp när tid finns
Postad 07 January 2009 - 23:15
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
*Menade såklart på första filmen* För att kompensera min OT hittade jag detta: Walmart-besök vid filmingen av TF2Vecka 2Enligt rykten kommer Jetfire också vara med. Får se om filmens titel syftar på Transformern Fallen. Isåfall bör både Unicron och Primus vara med! Fallen(Jag vet att wikipedia inte är den mest tillförlitliga sidan) Någon som vill förboka DVD-versionen redan?? CD on
Redigerat av klarinettmeister, 07 January 2009 - 23:33.
Postad 08 January 2009 - 00:50
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Denna kommer bli grym.
Postad 08 January 2009 - 01:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Får se om filmens titel syftar på Transformern Fallen. Isåfall bör både Unicron och Primus vara med!
Kanske är så enkelt som att de menar Megatron, som ju föll/besegrades i första filmen. I serierna var det Megatron, Scorponok och Starscream.
Glöm inte Shockwave. Han var med tidigt, tidigare än Scorponok. Antagligen Megatrons största rival genom åren. Sen har vi ju Ratbat och mycket senare Thunderwing, skulle dock kalla dem mindre hot. Starscream var egentligen rätt mesig, tog bara över titeln som en orm när inga andra var tillgängliga. Förutom när han hade Ultrabasen då, då var han inte så mesig =/. När dem samlas uppe vid dammen så säger Megatron "Starscream ju failed me yet again, get them!" vad gjorde Starscream fattar inte det?
Klarinettmeisters förklaring är riktig. Starscream: I live to serve you, Lord Megatron... Megatron: Where is the Cube? Starscream: The humans have taken it! Megatron: You fail me yet again, Starscream... GET THEM! Sen är hela citatet klassiskt, vet inte hur många ggr han upprepar det i serierna ang Starscream. Angående hur Megatron kommer tillbaka så råkade jag dessvärre läsa en spoiler ang. det så jag har en viss aning om ryktet stämmer =/. Och det är fullständigt ologiskt såklart, men.. jaja.
Postad 08 January 2009 - 02:08
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Hihi...
Soundwave är också glömd. Han försökte ju ta kål på Megatron genom att använda sig av Predacons. Sedan sprängde han rymdbron.
Zolier. Du får gärna ge en länk till denna källa. Tror jag sett så många rykten/spoilers så jag bryr mig inte längre.
Serietidningen blev ju skum när de mixade ihop serierna och det medförde att Megatron mötte Megatron! Eller iaf. Galvatron mötte Megatron. Så jag är inte förvånad.
Postad 08 January 2009 - 10:16
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Var det verkligen serierna som var ursprunget, började inte den som de flesta andra leksaksfranchise just med leksakerna? Masters of the Universe, en annan samtida sådan har ju haft olika "canons", en för leksakerna, en för den animerade tv-serien, flera i böcker och olika förlags serietidningar.
Antar att när de gör filmer så väljer och vrakar de mellan olika versioner och ändrar helt när inget passar.
Postad 08 January 2009 - 12:20
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Men Transformers är "levande" mekanik som har minnesmoduler (deras själar eller hjärnor) som kan förstöras. Förstör man chipet så förstår man roboten. För grova skador leder också till att de är förstörda för all framtid, det är bara till att kolla tidningarna och se på alla som t ex låg orörliga i arken. Sen finns ju skapelsematrixen som kan skapa liv ur döda robotar osv.
Men det kanske inte är så konstigt ändå att de inte totalförstör honom då han återuppstod flera ggr i serierna också. Tycker bara inte man borde lämna över det till människorna att ta hand om honom, utan det borde de fixa själva. Låsa in honom eller smälta ner honom eller whatever.
Det ska dock bli intressant att se hur han kom tillbaka. Kanske genom skapelsematrixen? Han fick den trots allt intryckt i fronten.
Vem lär vara med?
Megatron lär vara med eftersom han blir just förvandlad av unicron..till Galvatron och då är dom ju under den tiden på cybertron väldigt mycket och slås om häraväldet där. Jo förvisso så blir en del förstörda för mycket och går inte längre få liv ..men dom har ju skapelse matrixen, och på något sätt så har ju megatron kommit tillbaka fast i olika former. och är chipet helt så kan dom ju fixas igen..och komma tillbaka. //CG-47
Postad 08 January 2009 - 12:27
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Var det verkligen serierna som var ursprunget, började inte den som de flesta andra leksaksfranchise just med leksakerna? Masters of the Universe, en annan samtida sådan har ju haft olika "canons", en för leksakerna, en för den animerade tv-serien, flera i böcker och olika förlags serietidningar.
Antar att när de gör filmer så väljer och vrakar de mellan olika versioner och ändrar helt när inget passar.
Nej i detta fall så har det kommit ifrån serietidningarna först sedan tecknad film, så är det även med FF oxå även här är det tidningen som är ursprunget..Hulk utgår från tidningarna oxå... Förseten vill verkligen rekomendera FF i tecknad film ,mycket sevärt..ska beställa den kompletta boxen med båda vol som släpps snart...ska bli kul och se . //CG-47
Postad 08 January 2009 - 13:29
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Hmmm. Litet fakta: En guide 1984: Hasbro introduces the first line of Transformers toys and a cartoon to accompany them in the United States and Europe, based on molds previously designed by Japanese toymaker Takara. The exploits of the heroic Autobots battling the evil Decepticons prove a quick hit with American audiences. However, the "Transformers" toy line itself is not introduced to Japan (a country already thoroughly familiar with transforming robots -- see Voltron and Robotech, et.al.) until the following year.
Postad 08 January 2009 - 14:08
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Jag läste på lite mer på wikipedia. Spännande att Transformers precis som Robotech på sätt och vis är sammanslagningar i väst av saker som var två olika saker i Japan.
Seriefigurer har jag god koll på ursprunget på, men just Transformers väldigt lite då jag aldrig var intresserad av dem som ung. Jag tycker det är intressant och se hur såna här saker växer fram, även för relativt banala saker som actionfigur/serielinjer.
Postad 08 January 2009 - 15:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
och är chipet helt så kan dom ju fixas igen..och komma tillbaka.
Det är det jag inte förstår, varför de inte bara förstör hans chip när han är livlös. Eller jag förstår ju varför iofs, för att om de gjorde det så skulle Megatron inte kunna vara med mer i filmerna och det vill såklart inte filmskaparna. Men sett till själva filmen så är det ologiskt. I serierna hade de liksom aldrig Megatron i förvar när han dog, utan han "dog" alltid under konstiga omständigheter. Megatron lär vara med eftersom han blir just förvandlad av unicron..till Galvatron och då är dom ju under den tiden på cybertron väldigt mycket och slås om häraväldet där.
Ja, Megatron kommer vara med. Det är redan avslöjat. Men jag förstår inte varför du blandar in Unicron osv? Vi spekulerar ju bara i att vi skulle vilja se Unicron i framtida filmer. Soundwave är också glömd. Han försökte ju ta kål på Megatron genom att använda sig av Predacons. Sedan sprängde han rymdbron.
Nej, det var Shockwave också  . Soundwave har alltid varit den tysta men lojala typen. Zolier. Du får gärna ge en länk till denna källa. Tror jag sett så många rykten/spoilers så jag bryr mig inte längre.
Jag kom inte ihåg var källan var nu, men det var gick iallafall till som så att: Serietidningen blev ju skum när de mixade ihop serierna och det medförde att Megatron mötte Megatron! Eller iaf. Galvatron mötte Megatron. Så jag är inte förvånad.
Ja det var lite konstigt. Men det var iallafall logiskt på så sätt att Unicron var inblandad och kunde skicka saker genom tiden.
Postad 08 January 2009 - 16:18
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
ang ursprung så kan det var på det viset att genom leksaker och annat i usa och att Europa blir efter som vanligt, när det gäller grejer från USA så tar det en väldig tid innan det dyker upp i detta land typ..som jag har förståt det så har tidningarna kommit först sedan den teckande film versionen..i Europa iaf..så det kan vara annorlunda vad gäller USA..
//CG-47
Postad 08 January 2009 - 16:25
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Ja, Megatron kommer vara med. Det är redan avslöjat. Men jag förstår inte varför du blandar in Unicron osv? Vi spekulerar ju bara i att vi skulle vilja se Unicron i framtida filmer.
jo eftersom han spelar en viktig roll i den fortsättningen som kan komma senare. men om jag inte minns alldeles fel så ska väl autobots få lite förstärkning från cybertron i detta läget? eller? //CG-47
Postad 08 January 2009 - 16:58
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Nej, det var Shockwave också . Soundwave har alltid varit den tysta men lojala typen.
Jag kom inte ihåg var källan var nu, men det var gick iallafall till som så att:
Ja, du har rätt. Haha. Stod i nummer 5 årgång 1988. Kollade det nu. (kan ha fel på årgången men orkar inte leta upp tidningen igen). Hmmm. Möjligt. Det är inte så långt kvar tills filmen har premiär så en del rykten stämmer säkert. Den här tråden är livsfarlig. Råkade gå in på BRs "Magic days" idag och köpte 3 figurer. Halva priset! Blev iofs Thundercracker, Rescue Ratchet samt Grimlock från TF animated.
Postad 08 January 2009 - 17:42
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
men om jag inte minns alldeles fel så ska väl autobots få lite förstärkning från cybertron i detta läget? eller?
Vet ej, läste att bedragarna kommer få förstärkning från Cybertron så det borde väl nästan komma några autoboter också. Eller så kanske det redan finns några till på Jorden. Undras om de sätter ihop Jazz eller vad som händer med honom. Jag vill se Grimlock - de har ändå redan Bumblebee och Jazz så varför inte komplettera trion.
Postad 08 January 2009 - 17:46
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2416 inlägg
Ja, du har rätt. Haha. Stod i nummer 5 årgång 1988. Kollade det nu. (kan ha fel på årgången men orkar inte leta upp tidningen igen).
Hmmm. Möjligt. Det är inte så långt kvar tills filmen har premiär så en del rykten stämmer säkert. Den här tråden är livsfarlig. Råkade gå in på BRs "Magic days" idag och köpte 3 figurer. Halva priset! Blev iofs Thundercracker, Rescue Ratchet samt Grimlock från TF animated.
Jag säger det igen om denna tråd : jag läser 9.5 på Nörd-O-Metern.....
Postad 08 January 2009 - 18:16
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Hehe. Max får vänta en vecka till på sin kattsand. Det är bara pangpris på BR en gång (inbillar jag mig).
Kalla mig inte beroende av samlandet
Om det är någon som vill ge bort sina TF-leksaker tar jag tacksamt emot dem.
Detta har jag hört:
Finns bilder på den nya Optimus-leksaken. Den är mer lik filmversionen och ingår i TF2-vågen.
Vad behövs göras för att det ska bli en 10:a på nörd-o-metern?
Kan tillägga att jag la 2551 kr på min lilla Brave Max för 2 år sedan.
Postad 08 January 2009 - 18:23
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Har själv aldrig läst en tidning om Transformers utan är bara intresserad av filmen ( filmerna ), verkar som de riktiga transformers fantasterna är samlade här  .
Roligt att läsa alla inlägg att det finns mer robotar än de man såg i första filmen.
Postad 08 January 2009 - 18:55
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Har själv aldrig läst en tidning om Transformers utan är bara intresserad av filmen ( filmerna ), verkar som de riktiga transformers fantasterna är samlade här . Roligt att läsa alla inlägg att det finns mer robotar än de man såg i första filmen.
Hehe. Bara att ställa en fråga härinne så finns det folk som svarar. Kul med folk som bara känner till filmerna. Michael Bay ansåg sig inte som fan av Transformers förrän han började göra filmen. Antagligen var det därför folk har lättare att ta till sig filmen, oavsett om man känner till TF eller är ny till TF. Han ville göra den som något nytt, men ändå återspegla G1 för fansens skull. Det finns hur många robotar som helst i TF-universumet.
Postad 08 January 2009 - 22:16
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Vet ej, läste att bedragarna kommer få förstärkning från Cybertron så det borde väl nästan komma några autoboter också. Eller så kanske det redan finns några till på Jorden. Undras om de sätter ihop Jazz eller vad som händer med honom.
Jag vill se Grimlock - de har ändå redan Bumblebee och Jazz så varför inte komplettera trion.
Ok ja hade för mig detta oxå.. ja han klarade sig inte så bra... Jag saknar blaster autobots motsvarighet till decepticons Soundwave...så cool, jag satt och funderade lite ..kom du ihåg junkion från junk planeten..han är en kul snubbe som pratar otroligt snabbt...och drar en del skojiga och dråpliga komentarer..men detta är långt fram visserligen men en kul grej. Undrar hur starscrem ska klara sig för han gör ju bort sig och vill ju styra decepticons men misslyckas med detta varje gång..hmm detta ska bli intressant, ser framåt detta. ska bli kul att gå igenom vol2 av den teckande serien igen..dags att uppdatera sig lite känns det som. //CG-47
Postad 08 January 2009 - 22:21
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Wreckgar hette han. Förvandlade sig till en motorcykel.
Redigerat av klarinettmeister, 08 January 2009 - 22:22.
Postad 08 January 2009 - 22:26
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Hehe. Bara att ställa en fråga härinne så finns det folk som svarar. Kul med folk som bara känner till filmerna. Michael Bay ansåg sig inte som fan av Transformers förrän han började göra filmen. Antagligen var det därför folk har lättare att ta till sig filmen, oavsett om man känner till TF eller är ny till TF. Han ville göra den som något nytt, men ändå återspegla G1 för fansens skull.
Det finns hur många robotar som helst i TF-universumet.
ja det finns massor..och varje enhet i Tf världen har sin story helt klart. Dino bots, predicons, insecticons,junkions, metroplex, osv..det finns massor...och alla Tf grejerna finns ju oxå...samlings värde på en del idag..tidningar från 80 talet..finns knappt att få tag i dag förutom på marknaderna och då kostar dom mer nu än vad dom gjorde när dom släpptes...alla tecknade serier är ju ett måste...kan ses hur många ggr som helst...satt en dag och gick igenom vol 1 i TF hur kul som helst.. //CG-47 Wreckgar hette han. Förvandlade sig till en motorcykel.
ja så var det..han är en skön figur...tack //CG-47
Postad 08 January 2009 - 22:35
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Min första Transformer var Nautilator. Senare köpte jag resterande 5 seacons.
Undrar om inte G1 kommer ut på BD någon gång...
Tja. den som äger en av de mest eftertraktade, som Fort Max. kan få en del. pengar. Det är bara att kolla på ebay. 7000-10000:- kanske
Redigerat av klarinettmeister, 08 January 2009 - 22:37.
Postad 09 January 2009 - 12:47
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1902 inlägg
Postad 09 January 2009 - 13:00
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
WOOHOOO
Postad 09 January 2009 - 13:11
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Om den nu är äkta, så kanske...  Är inte ögonen ganska lika? Fallen tillverkades som leksak 2007...
Postad 09 January 2009 - 19:45
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
då var jag inte fel ute att unicron är med i spelet nu, för jag kom ihåg att han spelar en viktig bit i decepticons framtid.
detta ser verkligen lovande ut, och starscrem leder säkert decepticons i inledningen av filmen men så återvaknar megatron i djupet iaf..
revenge of the fallen ..det måste just betyda megatron återkomst. jag vill se filemn nu...
//CG-47
Postad 09 January 2009 - 21:51
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Vi får se. Ska bli spännande att se denna film. Detta är en film jag verkligen vill se vid premiären.
Har sett 3 olika rykten:
Megatrons hämd (som du sa)
Jazz hämd (eftersom han dog i första filmen)
The Fallens hämd. (Den som jag nämnde i förra inlägget).
Andra rykten jag har hört är att det är Jetfire på bilden till omslaget. Men det tvivlar jag på. Men jag har haft fel innan.
Postad 09 January 2009 - 22:16
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vi får se. Ska bli spännande att se denna film. Detta är en film jag verkligen vill se vid premiären.
Har sett 3 olika rykten:
Megatrons hämd (som du sa) Jazz hämd (eftersom han dog i första filmen) The Fallens hämd. (Den som jag nämnde i förra inlägget).
Andra rykten jag har hört är att det är Jetfire på bilden till omslaget. Men det tvivlar jag på. Men jag har haft fel innan.
Jazz lär det inte vara iallafall. Han är inte typen som kan spela huvudroll. Jetfire lär det knappast heller vara. Röda ögon = ond =)
Postad 10 January 2009 - 02:30
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1869 inlägg
Den här tråden skall jag visa för min fru när hon tycker att *jag* gör nördiga saker...
Postad 10 January 2009 - 14:53
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Nu är det iaf officiellt att det kommer komma en trailer iom superbowl 1 februari http://transformers-...r.blogspot.com/
Postad 10 January 2009 - 15:00
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
VA?? är vi nördar??  tja det är vi nog...transformers nördar...  med TF är ju så kult och så intressant då det händer saker som vi nästan kan förutsäga iom att vi har läst tidningarna och sett dom teckande filmerna + att man har filmera hemma:D..
+ vi vill ju att detaljerna ska vara med...noga värre
//CG-47
Postad 10 January 2009 - 17:24
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Vi är nog inte de värsta heller.
När de designade Megatrons ansikte fick Michael Bay dödshot i posten och någon sa att han förolämpade ett helt lands befolkning. Så de fick omdesigna Megatrons ansikte. hehe
Iofs. vet jag ju inte om någon här på forumet skickade något av breven
Postad 10 January 2009 - 20:45
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vi är nog inte de värsta heller. När de designade Megatrons ansikte fick Michael Bay dödshot i posten och någon sa att han förolämpade ett helt lands befolkning. Så de fick omdesigna Megatrons ansikte. hehe
Det blev inte speciellt bra ändå iofs, trots min insats. Optimus Prime kör ju dessutom utan munvisiret förutom när han har tagit ut en fiende med svärdet vid ett tillfälle. Han ska ha det hela tiden, har de inte sett Predator?
Postad 10 January 2009 - 21:16
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Det blev inte speciellt bra ändå iofs, trots min insats.
Optimus Prime kör ju dessutom utan munvisiret förutom när han har tagit ut en fiende med svärdet vid ett tillfälle. Han ska ha det hela tiden, har de inte sett Predator?
JA han ska ha mun visiret hela tiden tycker jag med..det är optimus som jag alltid har sett han.. //CG-47
Postad 10 January 2009 - 22:22
Hail2ThaKingBaby
-
Hail2ThaKingBaby
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kolla vad som hände med postern när jag ljusade upp den i photoshop lite!! http://www.filmstar....-hander-om-man/Nu ser man ju faktiskt nått
Postad 10 January 2009 - 22:25
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Jäävlar vilken skillnad
Postad 10 January 2009 - 23:18
klarinettmeister
-
klarinettmeister
-
Beroende
-
-
1058 inlägg
Det är en liten egenskap som leksaken saknar. Där har Optimus ett permanent skydd över munnen.
Optimus från Cybertron-serien hade en spak bak på huvudet så man kunde få fram eller ta bort skyddet.
Såg att någon gjorde en recension med nya leksaker från filmen på Youtube. Det var legends-figurer så man kanske ska ta det med en nypa salt.
Det ska komma en teaser trailer lagom till Superbowl i februari. Spännande.
Egentligen borde man gjort om den här tråden till en röstningstråd... Vem man tror är på affischen!
Jag röstar på "the Fallen".
Redigerat av klarinettmeister, 10 January 2009 - 23:19.
Postad 11 January 2009 - 01:20
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
ja jäklar..jag håller med.."the fallen" är det säkert...vilket kan bara betyda en sak..megatron är tillbaka..ojoj.
//CG-47
Postad 11 January 2009 - 11:54
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
ja jäklar..jag håller med.."the fallen" är det säkert...vilket kan bara betyda en sak..megatron är tillbaka..ojoj.
//CG-47
Det har ju iofs redan bekräftats att han är tillbaka
Postad 11 January 2009 - 23:33
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1889 inlägg
Det har ju iofs redan bekräftats att han är tillbaka 
förvisso, men det finns anledning till att vara lite fundersam över detta på hur det ska gå till..och av vem? starscream? , Unicron, shockwave, om jag inte minns fel nu så fick starscream väldigt mycket stryk och rejällt söndrig på kuppen..så det tro inte jag på, så vad blir kvar..Unicron tar inte upp dom från jorden den saken är klar..så förstärkningar från cybertron bör vara en av lösningarna. så därför är vi lite fundersamma på megatrons återkomst, vi vet att han kommer tillbaka men, detta sker inte utan vissa deltagares hjälp och att det sker utan att autobots inte vet något tror jag inte heller på... så det finns lite utrymme för osäkerhet hur noga storyn följer tidningar eller dom tecknade filmerna..och om the fallen är just megatron i ny skepnad eller.. //CG-47
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|