Konkurs: Shoppingsajterna Svenska AB (gamla Datorbutiken.com)
Postad 26 November 2008 - 19:18
Postad 27 November 2008 - 11:04
Swedbank ville inte reklamera utan en kopia av orderbekräftelsen vilket jag slängede för att jag inte hade räknat med konkurs.
Den enda kopian finns eller fanns kanske man skulle säga, kvar på datorbutikens hemsida som man inte kommer åt.
Kan någon där ute vara snäll och maila sin orderbekräftelse från datorbutiken till min mail? Det vore surt att bli av med nästan 4300:- pga ett enda litet papper.
/Det är lungt, konkursförvaltaren svarade med uppgifter
Var mailade du för att få kopian på orderbekräftelsen ? /Vem kontaktade du?
hur snabbt fick du orderbekräftelsen och i vilket format mail / pdf/ snail mail?
Redigerat av starksmurf, 27 November 2008 - 15:32.
Postad 27 November 2008 - 13:21
Här är iaf en som till 99% betalar mot faktura eller postförskott även om det kostar något extra så behöver jag inte pröjsa nått föränn jag vet att jag fått de jag beställt, har inte det företaget den möjligheten så väljer jag en annan onlinebutik bara.
Enda gångerna som kort används för mig är till nordea samt pokerspel
Postad 27 November 2008 - 20:42
Postad 28 November 2008 - 13:45
http://skanskan.se/a...tan-70-miljoner
Postad 28 November 2008 - 20:28
Postad 29 November 2008 - 11:28
Postad 30 November 2008 - 11:47
Sur jag blir på att man måste betala frakten tillbaka själv. Om jag ska betala frakten tillbaka plus frakten till tyskland för att fp min hårddisk lagad så kostar det mig 400kr. Inte så långt ifrån en ny 500gig kostar.
Har aldrig varit med om att man behöver betala frakten tillbaka vid godkänd RMA.
Vad är det för tillverkare?
Postad 30 November 2008 - 18:24
Vet iofs inte om det finns någon gemensam eu-lag som säger något om det.
Postad 30 November 2008 - 20:29
Men som det är nu får du skicka den själv till WD.
Men du behöver inte betala returfrakten vid godkänd RMA, den
står WD för.
Redigerat av Unregistered1d36b31d, 30 November 2008 - 20:30.
Postad 01 December 2008 - 04:22
Beställde externa diskar för ett antal tusenlappar.
Två veckor innan KK hävde jag köpet (p.g.a. ingen leverans), och DB.com sa att dom skulle skicka pengarna på direkten.
Dessa kom aldrig fram, så det blir m.a.o. via banken jag får gå.
"Varorna finns på lager" = "Varorna finns absolut på lager! Inte hos oss, men det finns gott om butiker land och rike runt med samma produkt på lager".
Nåja.
Det blir väl till å hålla lite bättre koll på omdömmen från prisjakt numera, men med tanke på att man under årens lopp handlat från Shoppingsajterna för c.a. 80k utan minsta lilla problem kan man tycka att det ska inte behövas.
Postad 03 December 2008 - 09:11
Skulder på nästan 70 miljoner – och räkna inte med pengar tillbaka om ni inte betalat med Visa...
http://skanskan.se/a...tan-70-miljoner
Hmm vad menar du *om ni inte betalat med VISA"? Så du menar att jag som betalat med Mastercard inte skulle få pengarna tillbaka? Elelr tänker du på om man skickat kontater till dem i förskott? Finns ju inte så många sätt att betala i förskott på....
/Henrik
Postad 03 December 2008 - 10:29
Nu är läget som följande att jag har skickat in mitt grafikkort (GeCube Radeon HD3870 512MB) till datorbutiken på returbehandlig. Detta gjorde jag för ungefär 2 månader sedan.
Min retur godkännes efter några veckor. Denna returorder ändrades om och det lades en ny order på ett nytt liknande grafikkort (Sapphire Radeon HD3870 Ultimate Edition 512MB)
Denna skulle skickas och som för de allra flesta gick även denna för packning. Fick den så kallade "Leveransbekräftelse"
Efter detta har det inte hänt ett piss.
Nu står det ju på www.datorbutiken.com att de som har sin vara inskickat till datorbutiken på returärende, har rätt att få tillbaka denna mot betalning för frakt genom postförskott.
Jag mejlade därför advokatbyrån och beskrev min situation.
Nu är jag dock rädd för att datorbutiken skickat vidare mitt första grafikkort till deras leverantör för reperation. Och därmed att det ej finns på datorbutikens lager. Mejlade advokatbyrån om detta och frågade om de kunde ge någon information om detta. De svarade att de inte hade någon möjlighet att kontrollera om mitt grafikkort verkligen fanns hos datorbutikens lager.
Jag skrev då följande:
"Okej.
Men min returorder skrevs om, då de inte hade just den produkten jag skickat in. Så jag skulle få en liknande vara istället.
De tog mitt grafikkort, det lades en ny order på ett helt nytt grafikkort, dock inte samma märke.
Därför är jag rädd att mitt grafikkort lämnat datorbutikens lokaler och jag nu endast har en order på ett grafikkort. Som om jag skulle köpt det.
Svårt att förklara. Men du kan kolla här nedan, taget från den s.k. leveransbekräftelse som jag mottagit från datorbutiken:
Leveransbekräftelse från datorbutiken.com /home
Ditt kundnummer är 97941071 och ditt ordernummer är 732316272
Din order enligt ovan har nu gått till packning på vårt lager
Leverans sker med av oss utvald speditör, vanligtvis Posten
Din order innehåller följande komponenter:
Specifikation/ArtID Antal Pris inkl. moms Radsumma inkl. moms
GeCube Radeon HD3870 512MB DDR4 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
GCRHD3870-512 -1 1408.00 1760.00 -1408.00 -1760.00
Sapphire Radeon HD3870 Ultimate Edition 512MB DDR4 TV-out HDTV DUAL DVI RETAIL PCI Express
SAPHD3870-512ULT 1 1408.00 1760.00 1408.00 1760.00
Totalsumma exkl. moms (SEK): 0.00
Totalsumma inkl. moms (SEK): 0.00
För detaljerad information kring denna order loggar du in på hemsidan, går in under "mina ordrar" och klickar på dokument 732316272
Där ser du att de dragit in returärendet för mitt gamla grafikkort: GeCube Radeon HD3870 512MB och lagt en ny order på Sapphire Radeon HD3870 Ultimate Edition 512MB.
Hur ligger det då till?
Är det bara obehandlade returer som ligger på datorbutikens lager?
Uppskattar all information och svar jag kan få.
Mvh Johan"
Jag undrar nu bara om det är någon som befinner sig i någon liknande sits?
Vad har ni fått för information?
Har ni fått eran vara?
Tack på förhand för svar!
/ Johan
Postad 03 December 2008 - 14:52
Jag räknade med att pengarna var borta men idag när jag kollade mitt bankkonto så fick jag mig en chock. Datorbutiken hade återbetalat pengarna, och vad mer, dom har felaktligen återbetalat mig 2 gånger. Jag ska ta kontakt med konkursförvaltaren då jag, till skillnad från datorbutiken, är en ärlig person som inte vill roffa åt mig andras pengar.
Är det någon mer än jag som fått pengarna tillbaka nu idag?
RadarBoy
Postad 03 December 2008 - 16:38
Hmm vad menar du *om ni inte betalat med VISA"? Så du menar att jag som betalat med Mastercard inte skulle få pengarna tillbaka? Elelr tänker du på om man skickat kontater till dem i förskott? Finns ju inte så många sätt att betala i förskott på....
/Henrik
Det var slarvigt uttryckt av mig – jag menade förstås om man betalat med ett sådant kort med vilket man kan reklamera hos banken, i motsats till om man skickat förskottspengar. Hur det är med Mastercard just vet jag inte, men med direkta bankbetalningar får man i alla fall inga pengar. Ledsen att jag uttryckte mig slarvigt – har själv bara Visa och felanvänder det synonymt med bank-/kreditkort ibland.
Postad 04 December 2008 - 08:30
Kul att bankerna gör lite nytta iaf
Postad 04 December 2008 - 14:27
kan bli svårt för dig;Jag undrar nu bara om det är någon som befinner sig i någon liknande sits?
Vad har ni fått för information?
Har ni fått eran vara?
http://www.shoppingsajterna.se/
*** Lade till citatet från det inlägg som kommentaren gäller. Detta pga. ihopslagning av flera trådar. (Tomas_D700)
Redigerat av Unregistered46a10d28, 05 December 2008 - 01:58.
Postad 05 December 2008 - 00:50
Postad 05 December 2008 - 17:08
http://skanskan.se/a...av-datorbutiken
Postad 06 December 2008 - 20:46
Den enas död den andres bröd. Får la sticka dit och se om man kan fynda en laptop eller nått!
Postad 08 December 2008 - 14:01
Det var slarvigt uttryckt av mig – jag menade förstås om man betalat med ett sådant kort med vilket man kan reklamera hos banken, i motsats till om man skickat förskottspengar. Hur det är med Mastercard just vet jag inte, men med direkta bankbetalningar får man i alla fall inga pengar. Ledsen att jag uttryckte mig slarvigt – har själv bara Visa och felanvänder det synonymt med bank-/kreditkort ibland.
Ingen fara... jag funderade bara på om det finns fler sätt att förskottsbetala än med just kort? Det finns ju iofs betaltjänster på internet såsom ccbill och paypal... och ingen skickar väl pengar i ett kuvert längre
MVH
Henrik
Postad 13 December 2008 - 20:59
Jag tänkte åka dit på tisdag men är lite osäker på om det är värt besväret...
Postad 13 December 2008 - 21:53
Var där 9:45 och vände när jag såg kön.
Kom tillbaka 15:20 och köade till 16:20 då jag gav upp.
Kom tillbaka 17:10 och kom in 10min minuter senare då dom gjorde ett sista insläpp för alla kvarvarande i kön (dom stängde igentligen 16:00)
Fanns inte mycket prisvärt, 30% på deras priser är inte tillräckligt.
Kablar var det dock 70% på så jag köpte bla en 10m toslink kabel för 30:-
På Måndag är det minst 50% och då lär det mesta gå åt.
Postad 14 December 2008 - 15:05
Är på jakt efter en hårddisk typ 200-500 GB hårddisk IDE till Spelburken för min Systemdisk i den börjar bli för liten.
Om jag inte hittat nån för bra pris så ska jag kolla DVD-brännare eller spel om dom har.
Redigerat av Markus_H84, 14 December 2008 - 15:12.
Postad 17 December 2008 - 21:51
Var och hämtade ut den idag på posten, fick betala 197:- för postförskott. Till min förvåning är det samma paket som jag skickade in och till min förvåning så har de ens inte öppnat paketet. Hur skall man tolka det? Jo min tolkning av det hela var att de visste att något var på G så de har inte ens behandlat ärendet, för de snart kommer gå i KK.
Då kunde de meddelat mig att skicka produkten direkt till tillverkaren, dra en vit lugn eller något annat.
Postad 19 December 2008 - 23:17
berättade min bror om detta för några månader sedan,
att det var problem med datorbutiken.com.
Bra att jag lyssnade på honom.
Fick bli mediamarkt istället.
Postad 15 January 2009 - 19:28
Trodde knappast att jag skulle få se mina pengar igen men ibland lyser solen även på mej.
Postad 16 January 2009 - 07:17
Likadant för mig. När jag ringde Nordea stax efter konkursen uppdagats hävdade de att kortreklamationer kunde man minsann bara göra om man hade kredit. Så det var ju en positiv överraskning man fick igår på kontot! :-)Man behövde inte ha kreditkort för att få pengarna tillbaka tydligen, gjorde ett trevligt fynd när jag kollade mitt saldo idag, mina pengar jag betalat till datorbutiken med mitt nordeakort fanns på kontot.
Trodde knappast att jag skulle få se mina pengar igen men ibland lyser solen även på mej.
Hoppas det gick lika bra för Er andra som blev bestulna!
Redigerat av Northwave, 16 January 2009 - 07:34.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?