Lätt de mest välgjorda Guitar Hero spelet, gilla Rock band mer förr men nu tror jag fan GHM är de bästa, gryyymt underhållande och de ger en svår utmaning. :>
KÖP!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 31 March 2009 - 21:03
Lirat de här underbara spelet hela dan idag! jag å polarn har kramp i fingrarna
Lätt de mest välgjorda Guitar Hero spelet, gilla Rock band mer förr men nu tror jag fan GHM är de bästa, gryyymt underhållande och de ger en svår utmaning. :> KÖP! Postad 01 April 2009 - 11:25
Beställde ett ex. från Canada(videogamesplus.ca) i måndags, hoppas att det kommer innan helgen, kanske att hoppas på för mycket?
Hur grym är du, vilken nivå spelar du på, körde du inte trummor? (din polare hade väl det?) Själv är jag en sopa och spelar på medium, har iofs. inte spelat jättemycket, men ändå... Jag menar GH3 överhuvudtaget.. Postad 01 April 2009 - 21:26
Har testat det nu.... SJUUUUUUUUUUUUKKKKKKKKTTTTTTTTT bra!!! ... tack Activision/neversoft! ... äntligen!!
Postad 03 April 2009 - 09:43
Ett helt underbart spel. Äntligen slipper man massa mainstream-junk. Bra låtar rakt igenom. Metallicas musik är som gjort för ett sådant här spel.
Lars Ulrich må vara en halvdan trummis, men att spela trummorna i GH:M slår det mesta i både RB1/RB2 och GH:WT! Nästan så att man vill köpa sig en pedal till, så att man kan köra lite dubbeltramp. Postad 04 April 2009 - 17:09
Om nån vill köra online så adda mig, Nastycrew så lirar vi!
Döden: Jag klarar nästan alla låtar på hard, expert är fan omöjligt, speciellt på de här spelet, de är väldigt komplicerade riff och solon som ni kanske vet :> på trummor kan jag nog alla låtar, förutom dubbeltrampen Redigerat av Unregistered33c38b9d, 04 April 2009 - 17:21. Postad 25 April 2009 - 17:48
Tjena D. Klarar du alla låtar på Expert på trummorna? Dom lugnare klarar jag på expert men fan vad det fuccar till skallen ibland när det är mycket kaggetramp. Man har tappat känslan totalt sen man trummade själv. Men är inte riktigt vän med pedalen, hoppas det kommer någon lite bättre eftermarknads som är tyngre min har en tendens att inte ligga still =P Å man skulle ju vilja ha 2 pedaler. Du får komma över nån dag och visa hur det ska gå till så får jag ta guran ...eller sången Men fan vad härligt detta spel är, Nothing else matter och Sad but true och Unforgiven är ju hur sjysst som helst att piska skinnen på =P Även om jag är mer Maiden fan så ångrar man inte köp av detta lir, klart värt 60dollar (64 med skatt). Köp ifrån Videogames plus om ni inte orkar vänta till i slutet på Maj då det släpps här i Sverige. Det är väl inte något man missar på att ha en US-utgåva? Finns väl inte nå dlc eller att man kan flytta låtarna till GH-worldtour? Postad 25 April 2009 - 18:50
är jävligt sugen på och lägga en beställning 69:99 kostar det iaf för mig när jag kollar på sidan.
Postad 25 April 2009 - 20:30
HenkeEdge: Klarar nästan alla låtar på expert på trummor, grymt nice! ja får kika förbi nångång med några öl! Lätt de båsta GH/RB spelet evah
Postad 25 April 2009 - 23:29
Köpte mitt på ett lokalt Game Stop utanför Cleveland, tror det kan vara inställt på Canada-dollar där på VG+ sidan ibörjan den står lite lägre än USD. Postad 26 April 2009 - 14:31
Nu har videogamesplus sålt slut på gh-metallica till ps3 , bara för att man tänkte lägga en beställning.
Postad 27 April 2009 - 11:32
Tycker oxå det är sjukt kul, dock är jag väl inte så vass som sagt var...
Kör på medium. Klarar du de flesta låtarna på expert med trummorna nasty?? Wow! Postad 29 April 2009 - 13:52
Nu till en ännu dummare fråga, kan man använda den gammla hederliga "x-plorer" till GH:Metallica? Hade GH world tour förrut, men efter en fest så gick dom flesta instrumet upp i rök, och kvar är bara den vita lilla x-plorer guran som klarade av festen. Postad 01 May 2009 - 19:35
Någon som har koll på hur man kan få tag på en extra pedal om man redan har WT?
EDIT: Game skickar med en extra pedal vid beställning av spel + gitarr (hur fan de tänkt där vet jag inte - hur mycket nytta har man av en gitarr och en extra pedal om man inte redan har trumset? Visserligen säljs väl trumset separat, men det är väl betydligt fler som köpt hela WT-bundlen och därmed redan har gitarr). MEN detta hjälper ju inte mig Redigerat av scwee, 02 May 2009 - 22:05. Postad 02 May 2009 - 22:16
tanken med det är väl att de räknar med att de flesta redan har hela paketet iom WT Postad 02 May 2009 - 22:19
Glömde säga att jag utöver WT även har GH3, och därmed även 2 gitarrer.. En tredje känns kanske som att ta i lite.. Postad 03 May 2009 - 00:31
Jag funderade samma sak, då jag redan har 4 trådlösa gitarrer till PS3 (1 WT, 2 GH3 och 1 Aerosmith) och 2 trådade till PS2. Känns så där att köpa ytterligare en gitarr för att komma åt extra pedalen. Fast jag funderar på att utnyttja inbytes kampanj hos Game för att få gitarr och pedalen. Vill egentligen bara åt extra-pedalen. Postad 05 May 2009 - 08:24 Har funderat över det där också. Varför ingen bundle med spel + trummor + extra pedal? Postad 05 May 2009 - 19:40
Mailade GAME i ärendet (varför pedaler bara skickas med spel+gitarr), fick detta svaret: "Tack för ditt mail. Dessvärre är detta inte ett beslut som GAME har tagit, vi hade mer en gärna skickat med trumpedaler till alla som bokar Guitar Hero Metallica hos oss oavsett variant. Men dessvärre så är Activision/Redoctane som har tagti fram dessa erbjudanden och vi får endast trummpedaler till de som bokar GH Metallica inkl. Gitarr. Dock kommer pedalen att komma som ett löst tillbehör, dessvärre har jag inget spikat datum samt pris på den idag. Med vänlig hälsning, Game.se | Kundservice" Postad 05 May 2009 - 19:52
är det game som har inbyteskampanj 2 spel + nån slant mot gh: metallica ? hittar inte det nånstans iaf.
Postad 06 May 2009 - 07:44
http://viewer.zmags....d2a#/fc39bd2a/8 Postad 15 May 2009 - 17:44
Ring och fråga... Postad 15 May 2009 - 18:30
Får väll knata ner till Game "skrapan" imorn och kolla med dom. I annat fall får man väll se va dom ger för det och plocka ett annat spel i hyllan som inbyte. Har Lair och byta in sen gammalt.
Det börjar juh dra ihop sig tills det kommer ut här nu. Redigerat av Unregistered02428d26, 15 May 2009 - 18:31. Postad 16 May 2009 - 17:54
så knatade man ner till game skrapan idag. Då tog de inte emot mer spel innan release, så jag fick boka spelet och komma med 2 spel och 49.- på release dagen istället. va nu skillnaden skulle vara vette fan.
Postad 18 May 2009 - 14:54
Verkar konstigt att de inte tar emot spelen på en gång, kanske sådan anstormning att lagerhyllorna blivit fulla... BTW... godkände de NHL 2K8 som inbyte? Det är ju egentligen släppt sent 2007... Postad 20 May 2009 - 17:31
Fick mitt spel idag som jag förbokadefrån webhallen, verkar lite lustigt att dom skickade ut det 2 dagar innan releasen, men hemma är det iallfall
Redigerat av Unregistered73199dd3, 20 May 2009 - 17:39. Postad 20 May 2009 - 19:38
Sjysst =) Har haft mitt ett tag med men det handlade jag när jag var i US. Postad 20 May 2009 - 19:42
Vilka as
Den som väntar på nått gott . . . . . väntar alltid för länge. Postad 23 May 2009 - 14:55
Fick min gitarr + spel igår och märkte att gyrot på gittaren var extremt kännsligt. Snarare att det alltid triggrar så fort jag plockat två stjärnor till en starpower
Postad 23 May 2009 - 17:29
Finns väl inte någon kalibrering för tilten. Jag har två WT-guror och ena är riktigt okänslig helt åt andra hållet än vad din är då. Testa byt gitarrhalsarna men då får du väl problemet på den gamla guran istället. Postad 23 May 2009 - 22:18
Jag är en noob på det här med guitar hero. Det jag undrar, finns det någon möjlighet att på spelet endast lyssna på låtarna utan att ha gitarren inkopplad? Är väldigt sugen på att köpa bara spelet (utan gitarr) och endast lyssna på låtarna.
Postad 23 May 2009 - 22:19
Du behöver ingen gitarr för att styra spelet, går med handkontroll också.
Postad 23 May 2009 - 22:24
Jag lirar mest trummor så ingen gura här inte Överlag så är det väl ett av dom bästa GH-spelen och nu bortser jag ifrån musiken tänkte rent allmänt hur det funkar. Jag är inte något ultra-fan av Metallica men musiken håller ju väldsklass med och det är ju rätt mycket gamla låtar. Det något negativa jag kommer på så här på engång är nog online-läget. Dels verkar det lite skumt kan stå att 3-spelare hittas om man valt Band Quickplay men det startar inte något spel. Sen måste man välja nivå före låtlistan kommer upp och man kan inte ändra den sen, vilket ju kan vara lite trixigt om man lirar på Expert på vissa låtar (på trummorna för min del) men inte på alla. Verkar inte gå att pausa och byta som man kan göra "ingame" annars. Postad 24 May 2009 - 08:27
Ja men finns det något slags lyssningsmode? För annars om man sätter igång en låt och inte spelar något så stängs ju låten av, eller om man spelar en massa fel.
Postad 24 May 2009 - 09:21
det är jag osäker på.. Finns ju lite live-material att gå igenom, men orginallåtarna vet jag inte. Köper liksom spelet för att spela Personligen är jag grymt nöjd med spelet så här efter någon dag. Låtlistan på GH:WT var ju riktigt pinsam, men spelidén är genial. Och med låtar som man känner till och dessutom tycker om blir det hur bra som helst. Spelar uteslutande trummorna, och jag måste säga att även fast Lars Ulrich är långt ifrån världens bäste på det området så lämpar sig låtarna väldigt bra för oss lekmän. Det är lite pukor här och var, och inte samma takt låtarna igenom. Riktigt kul. Någon som fått sin extra pedal? Förhandsbokade hos Game, men de fick tydligen inte vidare många, så de skulle ringa när de kommit in En fråga till er som kan detta lite mer. Hur ändrar man namnet? Mina stats på high-score går under namnet Player 1, och jag kan för mitt liv inte lista ut var man ändrar på det? Någon som kan hjälpa mig? Postad 24 May 2009 - 10:28
tryck på "top rocker" knappen när du spelst låten. Blå tror jag det är. då får du skriva i Postad 24 May 2009 - 11:14
Ah.. Lustigt. Tack för hjälpen. Postad 31 May 2009 - 08:16
någon annan som tycker att gitarren är lite keff? eller är det min som är trasig ?
jag köpte spelet igår och märkte efter några låtar att jag fick "missar" på noter som jag visst träffade, tittade närmare på gitarren och jämförde den med gh:aerosmith guran och noterade att det är ett väldigt stort spel på "strum bar", på gh:a guran så kan man knappt röra den en millimeter utan att slå an på en not men i gh:m så är spelet flera mm, nästan en hel cm, jag hade stora problem att spela dom lite snabbare låtarna i metallica... är det min som är trasig eller? hur är era gitarrer ? Postad 31 May 2009 - 09:32
kalibrerat guran för GH:M? Postad 31 May 2009 - 10:41 En kompis fick en gura där gröna knappen inte fungerade. det följde med en lapp i kartongen där det stod att om det var nå fel på den så gå in på activisions hemsida och följ några steg för att få en ny. Postad 31 May 2009 - 12:18
tackar, ska leta lite i lådan och om jag hittar någpt Postad 01 June 2009 - 06:02
va förbi min lokala game och fick känna på en gh:wt gura, den va lika keff den! ska det verkligen vara så?
Postad 01 June 2009 - 11:04
Jag bytte mitt WT bla. pga, glapp mellan hals och"kropp" på gitarren, samt att den tappade kontakt, samt att "strängen" kändes helt konstig och glappig jämfört med min gamla gitarr och jämfört med min polares WT gitarr.. Har dock inte ens packat upp mitt nya set än och kollat att DET är ok., får nog göra det ikväll... Även trummorna var konstiga. Ang. att missa så blev det bättre för mig när jag stängde av DolbyDigital, stod tom. nåt om det i DD-rutan, att man kan uppleva lagg. Har inte orkat kalibrera än heller, just pga. att jag inte ens packat upp mitt nya set, spelar nästan alltid hos en polare och där funkar allt. Postad 01 June 2009 - 11:52
Och exakt hur tolkar man ordet KEFF??? Glapp i gul, röd. Kanske är den ful? använd svenska om du vill ha svar i ett forum Postad 01 June 2009 - 16:49
Keff är ju faktiskt svenska. Ordet finns med i SAOL. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |