Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bäst/Sämst 2008

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 December 2008 - 21:16

RaidSoft
  • RaidSoft
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Bästa köp: Left 4 Dead
Varför? Fått 100+ timmar med extremt roligt spelande än så länge och tycker fortfarande det är kul, det är inte perfekt, finns gott med buggar och är lite brist på content (speciellt i versus) men även med de bristerna så är det hur kul som helst.

Sämsta köp: GTA IV
Varför? Spelet är rentutsagt trasigt, har en över average dator och kan inte få spelet att gå över 30 average fps (med stora fps drops i vissa områden) men detta kan bli ett acceptabelt köp om spelet fixas/optimeras så man står ut att köra det alls. EXTREMA brister i multiplayer förstörde replayability väldigt mycket med.

Postad 01 January 2009 - 01:26

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Kan folk förklara varför de inte har gillat Mirrors Edge?

Jag har visserligen inte kört hela spelet men det som jag har kört så har jag tyckt att det varit skitkul! :lol:

Jag tycker att det blev långtråkigt. Ett linjärt spel borde kunna rycka med spelaren genom sina karaktärer, story eller spelmekaniken. I Mirror's Edge finns inget utrymme för karaktärerna eller storyn. Det som är kvar är spelmekaniken, vilken jag tror att många gillar. Tyvärr räcker den inte ända fram för mig. Portal är ett spel som jag tycker påminner mycket om Mirror's Edge. Det hade inte heller mycket till story eller karaktärer, men lyckades ändå leverera genom sin spelmekanik.

Jag sålde Mirror's Edge till förmån för Fable 2. När Mirror's Edge sjunkigt ner under 200 kronor kommer jag kanske att köpa det igen och spela klart det. Det är helt klart nyskapande så det kanske får en chans till...

Postad 01 January 2009 - 13:13

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Bästa spelen i år måste nog vara Fallout 3, Call Of Duty 4 och Portal sen Fable 2 som verkar/var riktigt bra det lilla jag spelat hos en polare.
Största besvikelsen är Little big planet och Grand Theft auto 4.
Önskar billigare spel till PS3. hur fan kan dom ta 700:- för ett spel?! aldrig köpt ett spel som vart värt de pengarna. Tur man kan importera iaf.

Postad 01 January 2009 - 13:34

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1102 inlägg
  • 0
Butikerna lägger på det dom vill/kan på spelbolagens utpriser. Men 600 är det mesta jag sett på ett PS3-spel från de stora internetbutikerna.

Sen är man ju så gammal så man minns och har pröjsat 700-800 för tv-spelen för 3 generationer sedan (SuperNintendo och Sega Megadrive) och tyckt det var värt det.

Postad 01 January 2009 - 18:45

Axxident
  • Axxident
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Bästa spel i år : Little Big Planet och CoD World at War

Sämsta: Mirrors Edge ( alldeles för kort)

Önskar att jag hade köpt: Motorstorm Pacific Rift, Resistance 2

Postad 02 January 2009 - 16:17

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Kan inte minnas jag köpt en endaste spel som jag är direkt missnöjd med. Men av det spel jag fått mest utav är det nog Okami (Wii), Lost Winds och Fable 2.

Brukar köra igenom alla spel jag köper och det enda spelet jag aldrig orkade bry mig om att spela igenom vilket också är det jag fick minst utav är GTA IV.

I o m jag blev klar med World of Goo dagen innan nyårsafton måste jag lägga till det spelet. Ofantligt bra spel!

Postad 03 January 2009 - 12:42

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Har knappt spelat några spel alls detta år... Varför ska man vara vuxen med jobb och en massa förpliktelser?

Men de spel som jag lirat som ändå lyst upp min vardag är Okami (Wii) och SSBB (Wii). De är i stort sett de enda spel jag spelat detta år (och jag har fortfarande inte spelat ut Okami).

Helt otroligt nog har jag inte spelat ut Bioshock heller, ÄNNU! Har hållit på med det spelet i ett år nu ungefär, har saves från 2007. Sedan har jag fortfarande No More Heroes att klara ut. Kom till näst sista bossen då jag tappade suget fullständigt. Trots allt ett ganska kul spel, får se om jag köper tvåan...

Måste också nämna Lost Winds på Wiiware som var ett riktigt mysigt spel och TV show king (även det Wiiware) som är ganska skoj med några kompisar (Jag får alltid mest poäng under frågeomgångarna men blir av med dem när vi snurrar hjulet :) )

Postad 03 January 2009 - 16:07

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Bäst: Bad company.
Sämst: Cod 5

Postad 04 January 2009 - 14:13

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Jag började spela Bioshock 2008, så jag tar det som det bästa 2008! :)

Sämsta: Quantum of Solace. Helt sjukt lame.

Postad 04 January 2009 - 14:29

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Bästa 2008 enligt mig:

1. Fallout 3 (Har gett mig flest givande speltimmar, och håller fortfarande)
2. Little Big Planet (Otroligt kul, nu är det mest dottern på 10 år som lirar det)
3. Uncharted (Riktigt kul, sträckspelade det tills jag klarade det)

Sämsta 2008:
1. GTA IV (Vad är poängen med spelet, inget nytt i konceptet)
2. Gran Turismo 5 Prolouge (Konceptet urvattnat, spelet känns ofullständigt och inte genomtänkt)

Längtar mest till 2009:
1. Resident Evil 5
2. Little Big Planet 2
3. Uncharted 2

Postad 05 January 2009 - 02:28

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

• 1130 inlägg
  • 0
Riktigt bra spel jag köpt är: Fallout 3, Dead space, lbp, Resistance 2 (coop läget är sjukt beroende framkallande), Gears 2. Hur fan kunde jag glömma mgs4, bland det bästa spelet genom tiderna.

Har väl bara köpt ett spel som var riktigt dåligt: Too Human, det har dom sämsta kameravinklarna i historien av gaming.

Andra besvikelser: Resistance 2 saknade coop till vanliga kampanjen vilket jag tyckte var grymt synd, spelade igenom ettan ett antal gånger med en polare. Gears 2 hade en sjukt bra kampanj, men jag tycker multiplayer läget är mycket sämre än ettan (Sen att dom totalpajja shotgun genom att göra den svagare var också sämst). Coop läget i fable2 kändes som en riktig besvikelse, har inte provat online än men på samma konsol sög det.

Redigerat av bazookajoe_83, 05 January 2009 - 12:10.

Postad 05 January 2009 - 10:49

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0
Det var ett väldigt bra spelår 2008 enligt min mening.

Fallout 3 är nog det spelet som står ut mest, fraktansvärt bra spel. Precis som Oblivion kräver det att man lägger ned mycket tid på det för att verkligen få ut det mesta av spelet.

Lost Odyssey är årets överaskning, efter all dålig kritik det fått, gillar man j-rpg är det i toppklass. Drömmarna i spelet som många säkert skippar tillför enormt mycket till känslan.

MGS4 bästa spelet till PS3 och näst efter Fallout 3 det bästa 2008.

Andra nämnvärda spel, Fable 2, GOW 2 (som jag just nu håller på lira) , dessa är de jag kommer på nu i skrivande stund i alla fall.

Årets sämsta, troligtvis Alone In The Dark 4, sjukt dåligt!

Postad 05 January 2009 - 13:15

ikercasillas
  • ikercasillas
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
MGS4, LBP och Battlefield: Bad Company <- Bäst
Sämst: Motorstorm 2 & Guitar Hero World Tour

Postad 05 January 2009 - 13:25

Doraso
  • Doraso
  • Forumräv

• 657 inlägg
  • 0
Bäst: COD4 och Fallout 3

Sämst: COD5

Sämst: Motorstorm 2 & Guitar Hero World Tour

Är Guitar Hero World tour så dåligt alltså?

Mvh D

Postad 05 January 2009 - 15:03

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Släpptes många trevliga spel under 2008, som man sett fram emot väldigt länge. De mest hypade spelen för mig var Fallout 3 och Fable 2. Efter att ha ansett att Fallout 2 är världens genom tiderna bästa RPG var förväntningarna rätt så låga på Fallout 3, bland annat efter, i mina ögon, floppen Elder Scrolls IV: Oblivion (klara spelet vid lvl1? så ska det inte fungera, Bethesda!). Tyvärr var mina farhågor sanna, Fallout 3 var inget att ringa hem till morsan och berätta om.

Hur många slut skulle spelet ha, sa dom? Det var väl fler än två iaf, vart tog dom vägen?
Att under spelets gång välja att slutföra en quest på ett eller annat sätt, eller välja att inte slutföra den alls, ser jag knappast som ett alternativt slut, jag ser det som ett val i spelets gång. Enligt Bethesda har alltså Snake miljontals möjliga slut, för varje äpple du väljer att äta eller inte äta, samt vilket sätt du gör det på?
Spoiler
Hade jag aldrig spelat Fallout 1, 2 och Tactics, samt till och med Brotherhood of Steel, hade jag tyckt att Fallout 3 hade varit ett bra spel, men efter Bethesdas våldtäkt av titeln kan jag inte göra annat än att gråta en skvätt.

Fable 2 var inte något att hänga i granen heller anser jag, det led av samma problem som Fable 1 gjorde, det var för kort. Visst finns det sidoquests och man kan göra en del utöver mainquesten, men det var fortfarande för litet. Alldeles för få spells, för kort storyline, världen var inte speciellt stor, och mainquesten var lite förutsägbar. Värt att spela, en gång.

Gears of War 2 var ju en kopia av GOW1, fast med ny story. Little BIG Planet blev jag nog lite besviken på, men flickvännen blev ju glad iaf. Left 4 Dead har jag inte riktigt förstått vad som är så bra med, har å andra sidan inte spelat det online. GTA IV var ett bra spel, men inget utöver det vanliga IMO, San Andreas är nog fortfarande favoriten.

Till slut blev det, oväntat nog, Dead Space som blev årets titel 2008 för mig. Lagom balans av skräck och action gjorde detta spelet till ett av de bästa jag spelat. MGS4 var nära, men av någon anledning räckte det inte ända fram. Kändes inte helt nytt, tyvärr. So there you have it, två utmärkta spel under året som gått, resten var OK och trevliga, men kommer inte spela igenom dom igen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.