Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

köp av billiga högtalare nytt eller begangnat gärna cerwin vega

113 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 January 2009 - 19:38

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Kan garantera att at-100 är en bättre högt än ve-15 .Bara kolla vikten på dom ,dom är ungefär lika stora ock at-100 väger bra mkt mer= bättre byggkvalitet..resten är bättre också ;) Sen får man ha i åtanke att högtalare låter olika beroende på var man placerar dom,går inte att jämföra 2 par högtalare som står på olika ställen med olika elektronik.....

Redigerat av sollerön, 06 January 2009 - 19:39.

Postad 06 January 2009 - 19:43

TijY
  • TijY
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

hmm jag måste minnas fel. men han svamla nått om att vi bara körde på typ halva effekten eller nått. och det lät verkligen inte dåligt

För hade han vridit upp hade det antagligen distat ;) lite överdrivet, men det låter garanterat bättre med mer effekt som håller koll på basen. Samtidigt som cerwin låter bäst på hög volym :)

Måste finnas fler hifibutiker i sthlm området åk och lyssna på fler högtalare. Jag hade nog åkt tillbaka och lyssnat på VE-15 igen i separat rum med större förstärkeri om jag gillat ljudet så mycket.

/TijY

Postad 06 January 2009 - 19:59

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Kan garantera att at-100 är en bättre högt än ve-15 .Bara kolla vikten på dom ,dom är ungefär lika stora ock at-100 väger bra mkt mer= bättre byggkvalitet..resten är bättre också ;) Sen får man ha i åtanke att högtalare låter olika beroende på var man placerar dom,går inte att jämföra 2 par högtalare som står på olika ställen med olika elektronik.....

är det säkert? fick nästan ångest nu, så får köpa dom ändå :) . men alltså om man ska köra musi med mkt bas är at 100 en bättre högtalare då än ve-15 för jag tyckte ve 15 hade bättre bas. lite svårt att säja så här med då det inte är etsakt samma låtar jag lyssnat på när jag jämnfört. men är dessa klossar inte förstora för rummet jag ska ha dom i ändå?

Postad 06 January 2009 - 20:08

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

är det säkert? fick nästan ångest nu, så får köpa dom ändå ;) . men alltså om man ska köra musi med mkt bas är at 100 en bättre högtalare då än ve-15 för jag tyckte ve 15 hade bättre bas. lite svårt att säja så här med då det inte är etsakt samma låtar jag lyssnat på när jag jämnfört. men är dessa klossar inte förstora för rummet jag ska ha dom i ändå?

Dom är bättre tro mig , Dom kommer att poppa bra i ditt rum .Sen en annan sak, vissa hakar upp sig på äldre högtalare .Finns högt från 70-80 talet som spelar skiten ur mkt nytt långt upp i prisklasserna .Varför tror ni att carlssonlådor från 70 talet är så populära? PS,det du ska kolla på at-100 lådorna om du köper dom är att dra lite i upphängningen på basarna för att försäkra dig om att dom är fräsha. ve-15 väger 30kg ,at-100 45kg .säger en hel tycker jag när dom är ungefär lika stora.

Postad 06 January 2009 - 20:14

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Dom är bättre tro mig , Dom kommer att poppa bra i ditt rum .Sen en annan sak, vissa hakar upp sig på äldre högtalare .Finns högt från 70-80 talet som spelar skiten ur mkt nytt långt upp i prisklasserna .Varför tror ni att carlssonlådor från 70 talet är så populära? PS,det du ska kolla på at-100 lådorna om du köper dom är att dra lite i upphängningen på basarna för att försäkra dig om att dom är fräsha. ve-15 väger 30kg ,at-100 45kg .säger en hel tycker jag när dom är ungefär lika stora.

hmm kanske får ringa tillbaka till han då som sålde dom ;) . men liksom är dom inte för stora för ett rum 4x5 meter? betongväggar två fönster två dörrar?

Postad 06 January 2009 - 20:17

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

hmm kanske får ringa tillbaka till han då som sålde dom ;) . men liksom är dom inte för stora för ett rum 4x5 meter? betongväggar två fönster två dörrar?

Mitt vardagsrum är 5x5m .Mina funkar utmärkt.. Nej ,4.5x5m..

Redigerat av sollerön, 06 January 2009 - 20:20.

Postad 06 January 2009 - 20:17

TijY
  • TijY
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0
Det ska ju du kunna svara på om du läser lite om positionering av högtalare. dom ska ju helst så minst 30-40cm från väggen bakom och inte för nära hörnen. Dom behöver ju lite luft omkring sig. Jag röstar på bra förstärkare så ska du nog inte bli besviken oavsett vilka högtalare du köper.

Hoppas du har snälla eller ännu hellre döva föräldrar ;)

Edit: Vad driver du dina med sollrön ?

Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 20:19.

Postad 06 January 2009 - 20:25

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Det ska ju du kunna svara på om du läser lite om positionering av högtalare. dom ska ju helst så minst 30-40cm från väggen bakom och inte för nära hörnen. Dom behöver ju lite luft omkring sig. Jag röstar på bra förstärkare så ska du nog inte bli besviken oavsett vilka högtalare du köper.

Hoppas du har snälla eller ännu hellre döva föräldrar ;)

Edit: Vad driver du dina med sollrön ?

oki visste inte att det fan en sån faq tråd är om position, har inga högtalare än så inte brytt mig om det. mjo var som sagt inne på en hk 980 då jag kan få en sån för runt 4000:- ny, fasst har insett hatt jag måste nog kasnek ha mer pulver.

hehe mina föräldrar har stått ut med mitt trummsett och elgitarren så dom klarar nog ett par högtalare :)

Postad 06 January 2009 - 21:25

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Insisterar fortfarande på att du skaffar kraftigt förstärkeri om du ska satsa på 15", oavsett modell. H/K 970 är uppmätt till ca 80 Ampere, detta är "OK" för mina VE-12F. Om du ska ha 15" rekommenderar jag MINST NAD c372 som är uppmätt till ca 100 Ampere (rätta mig om jag har fel).
Sen håller jag med de andra att du bör glömma VE serien, oavsett modell från CV så är alla bättre än just denna. Varför jag själv äger ett par just nu är för att jag själv är ett ljudtrycks freak som du tycks vara. Köpte därför dessa otroligt billigt då jag ville ha ett par "dugliga" dunka högtalare medens jag sparar ihop till Klipsch RF82 eller något liknande.

Redigerat av D-Crawler, 06 January 2009 - 21:27.

Postad 06 January 2009 - 22:08

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Insisterar fortfarande på att du skaffar kraftigt förstärkeri om du ska satsa på 15", oavsett modell. H/K 970 är uppmätt till ca 80 Ampere, detta är "OK" för mina VE-12F. Om du ska ha 15" rekommenderar jag MINST NAD c372 som är uppmätt till ca 100 Ampere (rätta mig om jag har fel).
Sen håller jag med de andra att du bör glömma VE serien, oavsett modell från CV så är alla bättre än just denna. Varför jag själv äger ett par just nu är för att jag själv är ett ljudtrycks freak som du tycks vara. Köpte därför dessa otroligt billigt då jag ville ha ett par "dugliga" dunka högtalare medens jag sparar ihop till Klipsch RF82 eller något liknande.

är ve serien så dåliga. jag tyckte dom lät bra mot det jag har lyssnat på ;). jo jag underskattar inte förstärkarens roll i det hela liksom det är väll a och o för att hötalarna ska spela bra. vet faktiskt inte riktigt vad för storlek jag skall ha på högtalarna längre vill bara att det ska dunka bra och låta dugligt

Postad 06 January 2009 - 22:15

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

är ve serien så dåliga. jag tyckte dom lät bra mot det jag har lyssnat på ;). jo jag underskattar inte förstärkarens roll i det hela liksom det är väll a och o för att hötalarna ska spela bra. vet faktiskt inte riktigt vad för storlek jag skall ha på högtalarna längre vill bara att det ska dunka bra och låta dugligt

De är iaf helt klart den sämsta serien av CV, men om du tycker de låter bra spelar det ju ingen roll. Det är du som ska trivas med dem, ingen annan (grannarna förhoppningsvis).
Mitt rum är på 6.25x3.5m och då lider det även av bas utsläckning. Kan trots detta spela på med ett sjukt tryck med min uppsättning. Som tidigare nämnt finns det Mycket mer att hämta om jag skulle hänga på mer effekt.

Postad 07 January 2009 - 00:09

TijY
  • TijY
  • Forumräv

• 720 inlägg
  • 0

är ve serien så dåliga. jag tyckte dom lät bra mot det jag har lyssnat på :lol:. jo jag underskattar inte förstärkarens roll i det hela liksom det är väll a och o för att hötalarna ska spela bra. vet faktiskt inte riktigt vad för storlek jag skall ha på högtalarna längre vill bara att det ska dunka bra och låta dugligt

Du får tänkta såhär innan v och ve (e-serien också?) serien fanns inte cls och clcs.

Så v och ve är inte topp of the line i CW sortiment och lägger inte lika mycket krut där. Rätta mig gärna någon om jag har fel.

D-Crawler: Högtalare och först?

Postad 07 January 2009 - 19:47

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Du får tänkta såhär innan v och ve (e-serien också?) serien fanns inte cls och clcs.

Så v och ve är inte topp of the line i CW sortiment och lägger inte lika mycket krut där. Rätta mig gärna någon om jag har fel.

D-Crawler: Högtalare och först?

VE-F serien är uppföljare till V-F serien, CLS serien är uppföljare till CLSC serien. E-serien är äldre än alla dessa. Tror det är så men osäker faktiskt..
V-F och CLSC såldes samtidigt, CLS och VE-F säljs nu. E-serien har inte funnits i sortimentet på ett mycket bra tag vad jag minns.

Redigerat av D-Crawler, 07 January 2009 - 19:49.

Postad 07 January 2009 - 20:08

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Dom bästa cerwin serierna från 1990 ock framåt. ALock Dc serierna är dom mest påkostade tätt följt av At serien . :) senare modeller betecknar jag som mindre bra pga insnålning i byggkvalite (tunnare matreal) Inte lika påkostade filter ock element ,ock ja om nån undrar så har jag skruvat isär dom flesta serierna sen 1990 ock kollat upp dom.....

Postad 11 January 2009 - 17:32

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Dom bästa cerwin serierna från 1990 ock framåt. ALock Dc serierna är dom mest påkostade tätt följt av At serien . ;) senare modeller betecknar jag som mindre bra pga insnålning i byggkvalite (tunnare matreal) Inte lika påkostade filter ock element ,ock ja om nån undrar så har jag skruvat isär dom flesta serierna sen 1990 ock kollat upp dom.....

Korrekt,
Jag undrar dock vad de väsentliga skillnaderna är mellan AL-1000 och DC-15 : :lol: ? Aldrig riktigt fått detta förklarat för mig tror jag..

Postad 11 January 2009 - 21:38

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1453 inlägg
  • 0
Har inte koll på hur trögdrivna cv är men det är väll inte mer än genomsnittet? Ni är medvetna om att "vanliga" högtalare har en effekt konsumtion på säg 3-10w vid normal lyssningsvolym.
En mer än 100W per kanal tycker jag är att överdriva. Kör ett par hyffsat trögdrivna högtalare med en 50W Nad och finner inte så mycket mer att önska på effektsidan.
Rörförstärkare ligger på 10w per kanal. om de är starka , och rör är inte billigt om man säger så.

En tankeställare!

Postad 11 January 2009 - 22:21

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
De är i regel väldigt lättdrivna... AT-100 ligger på 102 Db...

/Johan

Postad 25 January 2009 - 11:29

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hejsan har inhandlat högtalare nu. Skrotade iden att köpa ve 15 högtalarna efter jag har läst att dom tydligen inte va så bra :) . Köpte ett par Cerwin vega dc 15 istället för 4 000:- , billigare och tydligen bättre högtalare också så jag kan nog inte bli så mkt nöjdare ;) .

Postad 25 January 2009 - 11:34

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Hejsan har inhandlat högtalare nu. Skrotade iden att köpa ve 15 högtalarna efter jag har läst att dom tydligen inte va så bra :) . Köpte ett par Cerwin vega dc 15 istället för 4 000:- , billigare och tydligen bättre högtalare också så jag kan nog inte bli så mkt nöjdare ;) .

Hej ,ja dom var riktigt fina ,spring nu inte ock köp nån reciver till dom högtalarna ,köp en gammal 2 kanalare från slutet av 80 början av 90 talet ex pioneer a-757-777 el 858-878 .Köp gärna en 10 bands equalizer också så ska du få se på fn vilket drag det blir för lite pengar :)

Redigerat av sollerön, 25 January 2009 - 11:35.

Postad 25 January 2009 - 12:12

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
http://www.hifimagas...p?annonsID=1814 Där har du en dräpare......

Postad 25 January 2009 - 19:42

20 HZ
  • 20 HZ
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Kolla på detta steget det kommer funka suveränt till dina cerwin .

www.ljudonline.se

Produktinformation

Artikelnr:
Produkt:
Pris:
300116
C-Mark MR2350 Slutsteg 2x520WRMS 4Ohm, 2HE
4019 kr/st

• 4Ω Stereo Power: 525wRMS, 8Ω Stereo Power: 300wRMS

• 8Ω Bridge Power: 1050wRMS

• Frequency Response: 20Hz - 20KHz

• S/N Ratio (A Weighted): -103dB

• Input Sensitivity: 0.775V

• Balanced: >20KΩ

• Unbalanced: >10KΩ

• THD (Below Rated Power): <0.05%@1KHz

• Weight: 24KG

• Dimensions: 89×483×400mm

Postad 25 January 2009 - 19:50

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Räcker alldeles utmärkt med en gammal 2 kanals feting kan jag lova . Billigare blir det också B)

Postad 25 January 2009 - 19:54

20 HZ
  • 20 HZ
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
såg precis att han säljer ut demoex billigt, jag köpte mitt som demo men de är nya i kartong, köpte detta steget och det är nog min bästa investering jag gjort inom hifi.
http://www.blocket.s...3.htm?ca=23_3_s

Postad 25 January 2009 - 20:48

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Kan du tänka dig att bygga högtalare kan du bygga en som spelar skiten ur CV i ljudtryck till samma pris(nya Cerwin-vega). Då menar jag verkligen krossar CV

Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 25 January 2009 - 20:50.

Postad 25 January 2009 - 20:50

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tack för alla tips och råd ;) . änsålänge är jag helnöjd med högtalarna även fasst dom inte riktigt ger ut allt vad dom kan, vilket jag antar beror på min tillfälliga förstärkare jag kör med just nu. Räcker i vilket fall till att det börar skaka på övervåningn B) . Nästa bli förståss att köpa nånting bra att driva högtalarna med. Jag har två frågor

1. kan högtalarna gå sönder för att jag kör med en för klen förstärkare?
2. Hk 970 har jag hört skulle passa bra som förstärkare, gäller det även föregångaren som heter 670?
3. Harman kardon 980 ska inte den vara en bättre stärkare än 970:in? hörde att även den skulle funka som förstärkare i mitt fall, kan nämligen komma över en sådan för ett skysst pris.
4. Slutsteg det är väll bara till för att ta upp effekten från förstärkaren

Postad 25 January 2009 - 21:47

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0

Kan du tänka dig att bygga högtalare kan du bygga en som spelar skiten ur CV i ljudtryck till samma pris(nya Cerwin-vega). Då menar jag verkligen krossar CV

Kan inte du då lista vad man behöver köpa för att få en burk som krossar CV.

/Johan

Postad 25 January 2009 - 21:54

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Kan inte du då lista vad man behöver köpa för att få en burk som krossar CV.

/Johan

Dubbla Bumper 1548 C basar i en 160 liters låda (hifikit.se). Med 2st 4" basreflexrör på 5,5cm uppnår man en känslighet på 102db i frekvenserna 50-80hz. Dessa går tsm bara på 1450kr/par... då slog deras dubbla 1248 C version i en 80 liters låda Cerwin-Vega Ve-f15 i ljudtryck i Hifi&Musik när dom testa Partyhögtalare. Då spela dom faktiskt en tight hård bas, ingen bummelbas heller. Troligen ingen kvalitetsbas men till just "ljudtryck" så passar bra till tillämpningen.
2st mid-woofrar ska på pappret ha en betydligt kraftigare midbas än t.ex. Cls-215

Tänk på vilken prisklass vi snackar om dessutom.

Nu menar jag dagens Cv som finns och köpa givetvis.

Redigerat av Unregisteredcb936d6b, 25 January 2009 - 22:00.

Postad 26 January 2009 - 12:58

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jepp, Bumper är riktigt prisvärda och mycket drag för pengarna dom där basarna ;)

för samma pengar som CV i detta fallet så får du dessa basar 4st i bra lådor + bra mellan register och diskanter som kommer att spela väldigt bra båda avseende kvalitet och garanterat när vi pratar ljudtryck !
Dessa basar är väldigt mycket bättre än vad dom får visa i hifikits konstruktion som är allt annat än "optimal" på något vis faktiskt... :lol:
4 av dessa + ok mellanregister från Eminence (ALPHA6) och diskanter från Eminence (APT80) eller Beyma (CP16) + bra lådor till detta med optimerade lösningar så har du något i samma pris men garanterat bättre på allt

Redigerat av DVD-ai, 26 January 2009 - 12:58.

Postad 26 January 2009 - 15:03

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0

Jepp, Bumper är riktigt prisvärda och mycket drag för pengarna dom där basarna ;)

för samma pengar som CV i detta fallet så får du dessa basar 4st i bra lådor + bra mellan register och diskanter som kommer att spela väldigt bra båda avseende kvalitet och garanterat när vi pratar ljudtryck !
Dessa basar är väldigt mycket bättre än vad dom får visa i hifikits konstruktion som är allt annat än "optimal" på något vis faktiskt... :lol:
4 av dessa + ok mellanregister från Eminence (ALPHA6) och diskanter från Eminence (APT80) eller Beyma (CP16) + bra lådor till detta med optimerade lösningar så har du något i samma pris men garanterat bättre på allt

mjoo faktiskt. Ljudtrycksyfte som sagt. Fast kanske ett Eighteen Sound 6ND410 som mellanregister (102db/w) som ska ha en hög ljudkvalitet... finns inget mellanregister 8sound marknadsför med så hög ljudkvalitet. Sen en Beyma CP 21/F som diskant. Corpesgrindern här på minhembio har dessa och tyckte dom lät fantiastiskt.. bara man dela dom högt och mellanregister ska vara lämplig upp emot 8khz.

Postad 26 January 2009 - 20:01

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Bara tog ett förslag rakt ur luften som skulle "spöa" ;)

Postad 27 January 2009 - 12:29

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Mjoo jag med :) faktum är att dagens Cerwin-Vega är fjortishögtalare.. högtalare som ungdomar slösar sina pengar på tack vare dess överdrivna marknadsföring. Det är min åsikt

Postad 27 January 2009 - 17:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Mjoo jag med :) faktum är att dagens Cerwin-Vega är fjortishögtalare.. högtalare som ungdomar slösar sina pengar på tack vare dess överdrivna marknadsföring. Det är min åsikt

Är nog mer eller mindre tvungen att hålla med dig angående detta, riktigt sorgligt faktiskt...

Postad 27 January 2009 - 18:39

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Instämmer , Vill man ha ett par nya dunka dunka högtalare så är proson ett bättre alternativ ,både billigare ock rejälare konstruktioner. Hoppas bara att alla förstått att äldre vega inte ska jämföras med nutidens :)

Redigerat av sollerön, 27 January 2009 - 18:42.

Postad 29 January 2009 - 02:17

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
kanske inte e så dumt att ha ett par 14 år gamla cw burkar iaf då, om dom nya är så dåliga som ni påstår :)

Postad 29 January 2009 - 08:37

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
DC serien är det verkligen inget fel på :)

Postad 29 January 2009 - 10:08

Unregisteredcb936d6b
  • Unregisteredcb936d6b
  • Mästare

• 3121 inlägg
  • 0
Eller AT-100.. utmärkta partyburkar. Stryktåliga, känsliga och är billiga att å tag i på begagnatmarknaden

Postad 30 January 2009 - 00:08

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

DC serien är det verkligen inget fel på :)

:) .

En fråga, visst borde jag få ett finare ljud och inte bara mer tryck om jag köper en bra förstärkare nu. Jag kör för tillfället men nån hembioreciver (ja den är bara tillfällig) och tkr att ljudet kan vara lixom lite grötit ibland men det går att dunka högt ändå. Är det stärkaren som är boven tro eller är det här alla menar med att cw inte är så mkt hifi? det låter inte hemskt men man hör juh skillnad mot om man lyssnar på min polares proson stratego högtalare

Postad 30 January 2009 - 00:36

Mekken
  • Mekken
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ja det är säkert hemmabiorecievern som ställer till det.. Gå och köp dig en mastig 2-kanalare nu!! :)

En större NAD eller Pioneer reference är fina grejer du kan hitta till bra priser på begagnatmarknaden!

Exempelvis den Pioneer A-858 som länkades till tidigare i denna tråden.. Riktigt monster!

Postad 30 January 2009 - 06:52

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

:) .

En fråga, visst borde jag få ett finare ljud och inte bara mer tryck om jag köper en bra förstärkare nu. Jag kör för tillfället men nån hembioreciver (ja den är bara tillfällig) och tkr att ljudet kan vara lixom lite grötit ibland men det går att dunka högt ändå. Är det stärkaren som är boven tro eller är det här alla menar med att cw inte är så mkt hifi? det låter inte hemskt men man hör juh skillnad mot om man lyssnar på min polares proson stratego högtalare

Kan garantera dig att cv-högt är bättre än stratego högtalarna på samtliga pungter (har kört sida vid sida test med både stratego top 10 ock 212 ock det är inget snack om saken att cv högt är mer väljudande) Köp en riktig 2 kanalare får du höra .Dom billigare varianterna av hembioreciver är inte bra till 2 kanalslyssning.Titta gärna i mitt galleri så får du se va det sitter för element i dom ,kan garantera att såna element sitter det inte i nya högt för 2-3tkr, det vet dom som är lite insatta i detta med högtalare.Inget ont om proson, dom är prisvärda men det sitter knappast några peerless ock fostex element i dom :)

Redigerat av sollerön, 30 January 2009 - 08:02.

Postad 30 January 2009 - 10:41

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Ja det är säkert hemmabiorecievern som ställer till det.. Gå och köp dig en mastig 2-kanalare nu!! :P

En större NAD eller Pioneer reference är fina grejer du kan hitta till bra priser på begagnatmarknaden!

Exempelvis den Pioneer A-858 som länkades till tidigare i denna tråden.. Riktigt monster!

okej skönt att höra :). misstänkte att det var den som var flaskhalsen. Är inställd på att fixa nån gammal bra steristärkare. Ang pionner a-858, den ligger väldigt långt från där jag bor tyvärr ;)

Kan garantera dig att cv-högt är bättre än stratego högtalarna på samtliga pungter (har kört sida vid sida test med både stratego top 10 ock 212 ock det är inget snack om saken att cv högt är mer väljudande) Köp en riktig 2 kanalare får du höra .Dom billigare varianterna av hembioreciver är inte bra till 2 kanalslyssning.Titta gärna i mitt galleri så får du se va det sitter för element i dom ,kan garantera att såna element sitter det inte i nya högt för 2-3tkr, det vet dom som är lite insatta i detta med högtalare.Inget ont om proson, dom är prisvärda men det sitter knappast några peerless ock fostex element i dom :P

bra :)

Postad 30 January 2009 - 15:01

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Ska inte skrävla för mkt om dessa dc-högtalare , klart det finns bättre ,men till det pris dom finns tillgängliga för i dag så får man mkt för pengarna ,för det är ju trots allt kvalitetselement i dom till skillnad mot nykonstruktioner i samma prisklass som inte ens är i närheten av kvaliten på element,filter.(då pratar vi stora dunka dunka högtalare) :)

Postad 30 January 2009 - 18:00

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Ska inte skrävla för mkt om dessa dc-högtalare , klart det finns bättre ,men till det pris dom finns tillgängliga för i dag så får man mkt för pengarna ,för det är ju trots allt kvalitetselement i dom till skillnad mot nykonstruktioner i samma prisklass som inte ens är i närheten av kvaliten på element,filter.(då pratar vi stora dunka dunka högtalare) :)

självklart finns det juh bättre högtalare. men liksom som jag tänker det så har det inte hänt så mkt med högtalarna dom senase 10 åren i utveckling. så en högtalare för 9 000:- från 95 borde motsvara nya i nästan samma prisklass, sen vill inte alla ha 10 gamla burkar heller och köper nya därför.

Förresten, ang ecolicer hur vet man om en sådan skulle vara bra eller dålig till min blivande anläggning?

Redigerat av mrmehto, 30 January 2009 - 18:13.

Postad 30 January 2009 - 18:36

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Skulle dc-15 produceras i dag med dom elementen skulle dom kosta 15000 garanterat. En equalizer lovar jag att du skulle uppskatta ,köp en 2x10 band då i så fall.Mvh.....

Postad 31 January 2009 - 08:55

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
http://www.hifimagas...p?annonsID=3083 ...... hk 665 vxi 2x150w i 8 ohm ,dubbla trafos .Den förstärkaren är det ett jä drag i ,känner en som har en.

Postad 31 January 2009 - 14:55

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

http://www.hifimagas...p?annonsID=3083 ...... hk 665 vxi 2x150w i 8 ohm ,dubbla trafos .Den förstärkaren är det ett jä drag i ,känner en som har en.

Den här verkar vara en vettig kandidat också. ligger i sthlm så inte sådär fruktansvärt långt iväg :D

Postad 01 February 2009 - 15:39

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hejsan allihopa, nu har jag köpt mig en lite värre förstärkare. Det blev en Pioneer a 705. vet att det är mer optimalt att ha en värre men hittade denna för ett helt överkomligt pris tkr jag och den är hur fin som hellst, närmaste nyskick. filmade lite grann när jag dunkade med mina högtalare om nån skulle vara intresserad av att se http://se.youtube.co...re=channel_page

just nu det som står på önskelistan är en equalizer, bättre sladdar, typ supra eller profigold

i framtiden när ekonomin tillåter en bättre förstärkare

Postad 01 February 2009 - 16:45

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Blev det bättre drag nu? fönsterrutorna rör då på sig :)

Redigerat av sollerön, 01 February 2009 - 16:45.

Postad 01 February 2009 - 19:43

mrmehto
  • mrmehto
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Blev det bättre drag nu? fönsterrutorna rör då på sig ;)

haha om det blev? :D behöver inte dunka så mkt högre :)

Redigerat av mrmehto, 01 February 2009 - 20:55.

Postad 01 February 2009 - 22:45

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

ljudet kan vara lixom lite grötit ibland men det går att dunka högt ändå. Är det stärkaren som är boven tro eller är det här alla menar med att cw inte är så mkt hifi? det låter inte hemskt men man hör juh skillnad mot om man lyssnar på min polares proson stratego högtalare

Ja ,hur tycker du skillnaden är nu sen du skrev det här i fråga om ljudkvalitet? :)

Redigerat av sollerön, 01 February 2009 - 22:47.

Postad 02 February 2009 - 11:26

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Kul att du e nöjd ! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.