Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem inför shockhöjer alla avgifter i lågkonjunkturen

79 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2009 - 23:11

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
ComHem är ett av Sveriges lönsammaste företag. Att höra dem säga att de behöver införa nya avgifter är ju hårresande. De tar redan betalt två gånger om när man tvingas betala för både analogt och digitalt.

Kolla deras finansiella rapporter här. Denna är för jan-sept 2008

De har 44% marginal och tjänar över 1.5 miljard per år. Det blir ca 1.000 kr per anslutet hushåll. Men det var kanske för att marginalen sjönk med 1% från samma period 2007 som de behöver nya avgifter. Förmodligen är VDs bonus kopplad till just marginalen.

Postad 24 January 2009 - 00:40

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

ComHem är ett av Sveriges lönsammaste företag. Att höra dem säga att de behöver införa nya avgifter är ju hårresande. De tar redan betalt två gånger om när man tvingas betala för både analogt och digitalt.

Kolla deras finansiella rapporter här. Denna är för jan-sept 2008

De har 44% marginal och tjänar över 1.5 miljard per år. Det blir ca 1.000 kr per anslutet hushåll. Men det var kanske för att marginalen sjönk med 1% från samma period 2007 som de behöver nya avgifter. Förmodligen är VDs bonus kopplad till just marginalen.

Klockrent! Man kanske skall gå över från att vara konsument till att vara aktieägere i företaget? Allvarligt - står du inte ut - stick!! Jag gillar inte heller prishöjningar men 30 kr/mån är patetiskt jämfört med andra avtalsbrott som t ex att staten prackar på en förmånstaxering efter det att avtal ingåtts. (Jag talar om de - d v s jag - som de senaste åren i efterhand har tvingats på en förmånstaxering av ett av staten beslutat skatteavdrag på hyrköpta elektronikapparater a 400 kr/mån).

Comhem har bland de sämsta kundrelaterad servicefunktioner jag varit med om:
- Felaktiga delar tar veckor/månader att få hem inklusive påminnelser (den ena handläggaren efter den andra har inte nåtts av felanmälan som togs emot av den första o s v).
- Data/Telenätet ligger ofta nere (flera gånger/månad) utan att någon har en aning om det eller kan berätta när det kan bli klart.
- Digitalt ljud (DD) fungerar inte via deras HD-TV-box m m
Comhemkund fortfarande: Javisst - har jag något val?

Postad 24 January 2009 - 01:07

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Har ni ingen fiber io huset då trodde alla i lägenhet hade det idag i princip....
Har du testat Mira antennen som jag har den funkar utmärkt... Jag har signal utan fri sikt 5 mil från sändaren här iaf med den... men jag har inte bäst signal vid fönstret som många tror utan jag har den i ett hörn vid väggen där får jag bäst signal... också höjden på antennen spelar roll kan vara nästan ingen signal på en höjt men sätter man den halv meter över det kan det vara full signal nästan så man får testa gå runt i hela lägenheten för att hitta bästa signalen...

Tyvärr, den enda fibern som kommer till min lägenhet kommer från Ica.
Tack för tipsen med antenn och placeringar. Får kanske göra ett försök till. Det var länge sedan jag testade men jag använde en ganska billig antenn då, även om den var ny. Fick inte ett endaste livstecken, så jag tänkte att det inte skulle hjälpa ens med en dyrare. Testade flera olika placeringar utan framgång. Men som jag fattat det så måste man i princip ha fri sikt mot masten, vilket jag inte riktigt har. Bor centralt med högre hus kring mig och riktningen till masten är "klockan två" i förhållande till mina fönster (uppskattningsvis).
Parabol då? Har hört att det finns nån form av fäste med sugkoppar som kan fästas på fönster. Verkar ju helt galet men ska tydligen vara det enda som tillåts hos vissa hyresvärdar. Måste krävas nån fackmannainstallation hoppas jag. :P Nån som hört nåt liknande?

Edit: Hoppsan, märkte just att jag slirat lite från ämnet, ber om ursäkt.

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 24 January 2009 - 01:10.

Postad 24 January 2009 - 08:27

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Miran ger bättre mottagning där billigare antenner inte räcker till... sen så måste det inte vara fri sikt för att få mottagning då signaler kan studsa lite hursomhelst mot berg och hus osv... det är ju samma som med radio där många säkert efter lite akrobatik lyckats få bra mottagning ibland....
digitalt kan också antenner ta vara på signal som kommer in från alla möjliga håll och plocka ihop det till en användbar signal...

Redigerat av Leatherface, 24 January 2009 - 08:30.

Postad 24 January 2009 - 17:50

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Varför starta denna nya tråd när det redan funnits en tråd om ämnet i flera veckor?

Postad 24 January 2009 - 18:03

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0

Varför starta denna nya tråd när det redan funnits en tråd om ämnet i flera veckor?

Ligger åtminstone i olika furumdelar. Ligger nästan bättre här under "Digitalboxar" istället för under "TV-program".

Postad 24 January 2009 - 21:18

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Ligger åtminstone i olika furumdelar. Ligger nästan bättre här under "Digitalboxar" istället för under "TV-program".

Definitivt inte! Tråden handlar om avgifter och leverantörer och inte om digitalboxar. Passar bättre
under "TV-program" där definitionen är:
"Här diskuteras både TV-program, TV-personligheter, kanaler och leverantörer."

För övrigt har väl denna tråd ramlat ur sitt nystan ... ;)
:)

Postad 24 January 2009 - 21:20

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Japp du har nog rätt. Tur att jag skrev "nästan". ;)

Postad 25 January 2009 - 08:04

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Dessutom finns det ju Paraboler och Satelliter, inga problem med det, heller, för enligt en precis färsk EU-dom så får inte fastighetsägaren hindra dig att ha Parabol på t ex balkongen, bara den sitter fast ordentligt.

I min förening är det förbjudet att sätta upp en paranbol på balkongen.. ;)

KAN du kanske LÄSA innantill ??

Enl. en EU-dom så är det FÖRBJUDET för fastighetsägare att hindra folk från att ha egen parabol!

/LbL!

Redigerat av lbl, 25 January 2009 - 08:45.

Postad 25 January 2009 - 08:21

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Lite nyfiken på att få höra exakt vilken inomhusantenn du har?

Phan vet, den vänstra (Bäst!) är köpt på Clas Ohlsson på Rea (typ 59:-), och den andra hos Kjell&Co (typ 79:-)

SE Bilden!

Den 'parabol-lika' antennen är inkopplad i den andras 'extra antenn'-uttag.
Båda antennerna drivs med 230v.

Det funkade med bara en, men olika bra på olika kanaler, men nu har jag 95-100% på alla frekvenser.

Har du flera TV eller behöver du flera antenner för få bra mottagninge?

Jag har flera TV, men det var inte därför, se ovan.
Efter nedledningen från antennerna överst på bokhyllan, kör jag en vanlig förgrening till TV och HD-Recordern. http://www.clasohlso...spx?id=53251947
Blir bättre bild på HD-recordern (Pioneer DVR-55HX-S) pga att den har separat ingång för digitalnätsantenn, på TVn blir vissa av Comhems analoga kanaler störda/aningens snöiga, detta pga att frekvenserna kolliderar.

var i landet bor du?

Kungsholmen, Stockholm, så vi har en Sändare i Marieberg nån km härifrån bara.

/LbL!

Bifogad fil(er)

Redigerat av lbl, 25 January 2009 - 08:48.

Postad 25 January 2009 - 08:41

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Har ni ingen fiber io huset då trodde alla i lägenhet hade det idag i princip....

Suck... de allra flesta har naturligtvis inte Fiber, det är kanske en täckning på i bästa fall 15% av Sveriges hushåll som har Fiber.

/LbL!

Postad 25 January 2009 - 10:29

Seafront
  • Seafront
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hoppas att ansvariga på Comhem snubblar, slår ut framtänderna och blir liggande där i ett år och 14 dar. Nä, skojar bara… nog klarar vi av att betala kortavgiften men Comhem har lagt sig på en skamlig nivå när det införs kortavgift på gamla kunder.

Hoppas att någon uppkäftig Stockholmare tar upp detta med Sverker i Umeå, det är inte helt ok att införa kortavgift till gamla kunder (till nya kunder är det väl acceptabelt tycker jag)…

/ må väl, Micke i Luleå

Postad 25 January 2009 - 11:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Suck... de allra flesta har naturligtvis inte Fiber, det är kanske en täckning på i bästa fall 15% av Sveriges hushåll som har Fiber.

/LbL!

Ja beror väl på var man bor förstås... åtminstone här och många grannstäder har i princip alla lägenheter fiber....

Hoppas att ansvariga på Comhem snubblar, slår ut framtänderna och blir liggande där i ett år och 14 dar. Nä, skojar bara… nog klarar vi av att betala kortavgiften men Comhem har lagt sig på en skamlig nivå när det införs kortavgift på gamla kunder.

Hoppas att någon uppkäftig Stockholmare tar upp detta med Sverker i Umeå, det är inte helt ok att införa kortavgift till gamla kunder (till nya kunder är det väl acceptabelt tycker jag)…

/ må väl, Micke i Luleå

Du skriver att du bor i luleå och då får du både kort + Smallpaketet i hyran så det borde inte bli nån skillnad för dig...
övriga paket får du till 39:- lägre pris...
http://www.lulebo.se...amp;Parameter=0

Redigerat av Leatherface, 25 January 2009 - 11:53.

Postad 25 January 2009 - 12:42

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Viktigt att nämna i den är debatten vad gäller valfrihet och om man kan skaffa parabol är att det nog är långt ifrån alla som verkligen kan ta emot något genom att placera en parabol på balkongen, det krävs fri sikt mot satelliten man vill ta emot vilket betyder att andra hus (och kanske det egna) skog och berg/kullar kan sätta käppar i hjulet eftersom vinkeln är ganska snäv här uppe i norr.

Och ja jag har haft parabol själv, en motorstyrd 1,4 meters som jag installerade själv ca 1991, jag skulle nog rent tekniskt kunna skaffa parabol på balkongen, men har ingen större lust att ha en som tar upp plats på min relativt lilla balkong.

Postad 25 January 2009 - 19:24

Seafront
  • Seafront
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Tjena Leatherface!

Jag bor i brf Södra Hamnen… jag vet att boende i Lulebo har bra avtal med Comhem när det gäller digital-TV. Synd att inte alla andra har det…

Jag har råd att betala Comhems avgifter men jag retar mig över deras taktik…

/ må väl,

Postad 25 January 2009 - 23:12

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

-> Jag bor i lägenhet där det bara finns comhem-jack, inga vanliga telefonledningar eller något annat.

Telefonabonnemang kan du naturligtvis teckna med Telia som vanligt, och då kan du ha ADSL från den leverantör du själv väljer.

Förklara för mig hur du tänker här. Som jag skrev tidigare så finns det INGA vanliga koppartrådar indragna i min lägenhet.

För att jag ska kunna tecka ett abonnemang med ex. Telia så krävs det att fastighetsägaren bekostar indragning av koppartråd till min lägenhet vilket de vägrar eftersom de anser att det räcker med comhem-uttag, aka. det är BARA comhem som kan leverera i sina egna kablar.

Postad 26 January 2009 - 06:29

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

Förklara för mig hur du tänker här.

Det har jag redan gjort, OM du bara hade läst...

Som jag skrev tidigare så finns det INGA vanliga koppartrådar indragna i min lägenhet.

Men det är ju bara att dra in såna då, SOM jag skrev...

För att jag ska kunna tecka ett abonnemang med ex. Telia så krävs det att fastighetsägaren bekostar indragning av koppartråd till min lägenhet vilket de vägrar eftersom de anser att det räcker med comhem-uttag, aka. det är BARA comhem som kan leverera i sina egna kablar.

Naturligtvis får du SJÄLV - SOM JAG SKREV... - betala indragningen, och det kostar säkert några x tusen, SOM JAG SKREV ...

POÄNGEN var att de KAN INTE HINDRA DIG ATT GÖRA DET!

/LbL!

Redigerat av lbl, 26 January 2009 - 06:30.

Postad 26 January 2009 - 07:57

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Det har jag redan gjort, OM du bara hade läst...

Men det är ju bara att dra in såna då, SOM jag skrev...

Naturligtvis får du SJÄLV - SOM JAG SKREV... - betala indragningen, och det kostar säkert några x tusen, SOM JAG SKREV ...

POÄNGEN var att de KAN INTE HINDRA DIG ATT GÖRA DET!

/LbL!

Du har fel så nu får du faktiskt ta och ge dig. hofwing har rätt och det är fastighetsägaren som bestämmer vad som får dras in i lägenheten och inte innehavaren.

edit: Efter att Televerket tvingades släppa sitt monopol på kopparledningarna så har hushållen "rätt" att välja leverantör av telefoni och Internet på dessa accesser och jag tror det är detta du tänker på. Telia har inte längre skyldighet att erbjuda telefoni via koppar och om det skall ske så är det en sak mellan fastighetsägaren och dem. Fastighetsägaren står i sin fulla rätt att teckna avtal med vem de vill och oftast innebär det ett monopol för just den leverantören. I de fall de tecknar avtal med Telia så dras det bara in fiber eftersom de där inte har skyldighet att erbjuda andra leverantörer tillgång, så i praktiken får de monopol igen. Att kunna få ADSL där via valfri leverantör blir alltså omöjligt.

Redigerat av hakanh65, 26 January 2009 - 08:32.

Postad 26 January 2009 - 09:11

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
-> Du har fel så nu får du faktiskt ta och ge dig. hofwing har rätt och det är fastighetsägaren som bestämmer vad som får dras in i lägenheten och inte innehavaren.

DU har fel! Har du en annan uppfattning så får du visa upp papper på din version!

De får inte hindra dig från att ha 'vanlig' telefoni!
Detta är precis samma sak som EU-domen angående att ha egen parabol på balkongen eller utanför fönstret - fastighetsägaren får INTE hindra dig att ha det!

Poängen är Valfrihet - du ska inte vara LÅST till bara en leverantör, vilken form av kommunikation det än gäller!

/LbL!

Redigerat av lbl, 26 January 2009 - 09:18.

Postad 26 January 2009 - 09:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
bara en liten notering, helt OT så radera om ni vill.

1: Fiber dras till huset, nätverkskabel i huset.
2: Nätet i huset "äger" de som bor/ägaren av fastigheten normalt sett
3: Fibern till hubben i källaren kan vara en svart-fiber som hyrs ut eller en som en mer exklusiv operatör, som exempelvis, Telia äger.
4: Inget tekniskt problem att ta in tjänster/fiber från annan operatör än primära om bara kapacitet/möjlighet finns, dvs att operatören som äger fibern tillåter denna access eller att egen fiber finns dragen fram till huset.
5: Vid nybyggnation sluts ofta ett längre avtal med en operatör, har hört om avtal med telia med TV, internet och Telefon för en grundkostnad på 150-200 kr i månaden. Gruppanslutning av alla i fastigheten då.

Om man nu inte gillar operatören är det svårt att slippa grundkostnaden (jämför ComHem analoga kanaler inbakade i hyran) men om man hittar annan operatör som kan leverera det man önskar står det en fritt att välja denna. Kanske Bredbandsbolaget har access till husets nät? De har IPTV...
Dra in telekabel? Ne, skulle inte tro det.

Helt OT men jag följer senaste inläggens tråd. Fast egentligen radera hela den gren för den hör inte hemma här. Nog från mig i detta ämne i denna tråd.

Redigerat av Monshi, 26 January 2009 - 09:19.

Postad 26 January 2009 - 15:39

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

-> Du har fel så nu får du faktiskt ta och ge dig. hofwing har rätt och det är fastighetsägaren som bestämmer vad som får dras in i lägenheten och inte innehavaren.

DU har fel! Har du en annan uppfattning så får du visa upp papper på din version!

De får inte hindra dig från att ha 'vanlig' telefoni!
Detta är precis samma sak som EU-domen angående att ha egen parabol på balkongen eller utanför fönstret - fastighetsägaren får INTE hindra dig att ha det!

Poängen är Valfrihet - du ska inte vara LÅST till bara en leverantör, vilken form av kommunikation det än gäller!

/LbL!

Det enda man har rätt till är att få telefoni till rimligt pris i "sin stadigvarande bostad". Det finns inget som säger att den måste vara "vanlig", dvs det jag tror du menar med koppar. Om fastighetsägaren har låtit en operatör erbjuda denna tjänst via fiber eller kabel-tv så är det alltså helt tillräckligt. Läs mer på http://www.pts.se/sv...oni/#Harjagratt. Det är också fastighetsägaren som äger kanalisationen och själv bestämmer vad som får dras i rören, inte du eller valfri operatör (fråga fastighetsägaren så får du se). Om vem som helst skulle har rätt att dra kabel i kanalisationen så skulle det snabbt bli fullt. Dessutom är man tvungen att byta befintlig kabel om man skall dra i mer, så denna anarki faller på sin egen orimlighet.

Jag skulle föreslå att du lämnar vederhäftiga källor som stöder din uppfattning, för nu har jag gjort det.

Helt OT men jag följer senaste inläggens tråd. Fast egentligen radera hela den gren för den hör inte hemma här. Nog från mig i detta ämne i denna tråd.

Nja, det är väl inte helt OT eftersom det handlar om vilka alternativ som finns för dem som vill slippa kortavgiften.

Redigerat av hakanh65, 26 January 2009 - 15:37.

Postad 27 January 2009 - 07:34

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0

hakanh65-> Det enda man har rätt till är att få telefoni till rimligt pris i "sin stadigvarande bostad". Det finns inget som säger att den måste vara "vanlig", dvs det jag tror du menar med koppar.

Citat från PTS:
"Du har möjlighet att välja vilket telebolag som du vill ha som leverantör av din fasta telefoni. Valmöjligheten har gjort att det blivit billigare att ringa jämfört med tidigare då det endast var Telia som kunde erbjuda detta."

Jag kan alltså välja själv = jag väljer Telia Koppar. MEN... då får JAG betala för dragningen!

hakanh65-> Det är också fastighetsägaren som äger kanalisationen och själv bestämmer vad som får dras i rören, inte du eller valfri operatör

Analogt med ovanstående så måste det vara möjligt att få koppar indraget.

/LbL!

Redigerat av lbl, 27 January 2009 - 07:34.

Postad 27 January 2009 - 09:16

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
lbl:
Du har missuppfattat PTS' text. Valmöjligheten har man om man redan har koppar från Telia, inte annars. Koppar är ingen rättighet längre.

Ur texten: "Måste det vara traditionell anslutning till telefonnätet?
Lagen kräver inte att anslutningen mellan bostaden och det fasta telenätet ska göras med viss teknik. PTS anser att såväl trådbundna som trådlösa tekniker behövs för att alla ska kunna ringa från sina bostäder i framtiden. Anslutningen kan alltså vara av koppartråd, fiber eller vara en radiobaserad anslutning, som till exempel via GSM-nätet. Flera operatörer har täckningskartor på sina webbplatser."

Redigerat av hakanh65, 27 January 2009 - 09:22.

Postad 27 January 2009 - 09:21

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
...men varför dra fram koppar när du har en mycket bättre signalväg att tillgå? Om du nu skulle få det, tror inte hyresvärd/bostadsrättsförening tillåter det.

En dosa på nätverkskontakten, en dosa på huben i källaren och din operatör kan plocka ut whatever signal som önskas. IPTV, telefon, larm, internet, whatever. Sedan hur operatören skickar vidare signalen behöver inte du bry dig om. Kanske en GSM/3G-sändare där nere men du upplever det som en fast telefon.

ADSL kan du dock glömma och det med rätta. Det är en lösning skapad utifrån speciella förutsättningar och gör det bästa av en existerande bristfällig resurs. Fiber/nätverkskabel är skapade för funktionen och klarar uppgiften mycket mycket bättre.

OM nu inte din förening har ett exklusivt avtal med en operatör, i det fallet kan du INTE anlita en annan som använder det existerande nätet i huset. Du kan inte heller enskilt säga upp ett avtal med en operatör som föreningen kollektivt är ansluten till, om föreningen köper analog TV kollektivt och drar det på hyran kan du inget göra för att inte betala detta.

ed: Mindre stav- och textfel fixade

Redigerat av Monshi, 28 January 2009 - 11:23.

Postad 29 January 2009 - 11:45

lbl
  • lbl
  • Forumräv

• 828 inlägg
  • 0
Till alla er som säger upp abonnemang hos Comhem:

Det RÄCKER JU om ni säger upp abonnemanget senast 28 februari, dvs en månad innan avgiften införs. Att skicka email till deras Kundtjänst går alldeles utmärkt, Skickat-datumet gäller.

Kanske Sverker har fått Comhem att ändra sig innan dess, och då var ju er uppsägning onödig ...

/LbL!

Redigerat av lbl, 29 January 2009 - 13:06.

Postad 29 January 2009 - 16:58

Unregistered52aa5054
  • Unregistered52aa5054
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Fick brevet idag och jag tolkar det som att de som har bindningstid tecknad innan avgiften infördes kan ta det lugnt tills bindningstiden är slut. Har jag fel?

Postad 29 January 2009 - 17:02

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Stämmer bra - detta blir således aktuellt för mig om 23 månader...

Postad 29 January 2009 - 20:43

Unregisterede215a8dd
  • Unregisterede215a8dd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kommer att säga upp mitt bredband och tv abonnemang hos ComHem.

TVn tittar jag nästan aldrig på i alla fall. Men när man tittar så är det på basutbudet.
Kommer att surfa med 3G. Hastigheten och datamängden duger för mitt användande.

Bra att ComHem fick mig att se över mina onödiga utgifter... och dom är en utavdom. :)

Postad 30 January 2009 - 12:29

Justin_Case
  • Justin_Case
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Undrar om det verkligen är tillåtet av Comhem att ta ut en kortavgift för dom som tecknat ett aboneamang där kortet var avgiftsfritt?
Tycker likt de flesta att Comhem blivit allt sämre,de börjar agera med maffia metoder.
Innan jul fick jag en modemavgift på min faktura för ett modem sedan Comhems start.
De menar att jag borde ha skickat tillbaka det när jag fick nytt modem för telefoni.

Justin Case

Postad 30 January 2009 - 14:01

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Undrar om det verkligen är tillåtet av Comhem att ta ut en kortavgift för dom som tecknat ett aboneamang där kortet var avgiftsfritt?
Tycker likt de flesta att Comhem blivit allt sämre,de börjar agera med maffia metoder.
Innan jul fick jag en modemavgift på min faktura för ett modem sedan Comhems start.
De menar att jag borde ha skickat tillbaka det när jag fick nytt modem för telefoni.

Justin Case

Ja men knappast under bindningstiden. Efter bindningstiden kan de göra det (med reservation för framtida prishöjningar - eller vad det brukar stå i avtalet).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.