* Officiell tråd - Sony ericsson C901 *
Sony Ericsson C901
(Mobiltelefoner)
|
4
|
(31)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson C901 GreenHeart
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(7)
|
Inga priser |
Postad 03 June 2009 - 19:11
Vill gärna köpa på onoff så hoppas silver kommer dit oxå !
Hur kommer det sig. Har dem något bra erbjudande där?
Postad 04 June 2009 - 17:42
Kommer tydligen i vit oxå http://semcblog.com/...901-greenheart/
Ser najs ut faktiskt
Den såg grymt fräsch ut =)
Postad 04 June 2009 - 17:47
Postad 04 June 2009 - 20:06
Postad 04 June 2009 - 22:47
Postad 06 June 2009 - 13:54
Postad 06 June 2009 - 18:33
Inte hittat så mkt bilder heller via google, flickr, esato m.m
Postad 06 June 2009 - 20:35
DSC00036.JPG 1.38MB
0 Antal nerladdningar
DSC00068.JPG 1.35MB
0 Antal nerladdningar
DSC00045.JPG 1.44MB
0 Antal nerladdningarDSC00045.JPG]
Redigerat av full_pull, 06 June 2009 - 20:45.
Postad 06 June 2009 - 22:59
Ser ju riktigt färgrika och fina ut. Otroligt för att vara tagna med EV 0 ( exponeringskompensationen )
Blixtbilden ser ju inte så bra ut men kanske slår blixten lite mysko i det vita kaklet där.
Postad 07 June 2009 - 11:11
DSC00070.JPG 1.44MB
0 Antal nerladdningar
DSC00073.JPG 1.44MB
0 Antal nerladdningarHär är två bilder till med och utan blixt.
Postad 07 June 2009 - 11:27
Hur verkar det på lite avstånd i ett rum m.m? Verkar den kraftig blixten?
Alltid svårt o jämföra kanske men man är ju lite ivrig nu
mer mer mer bilder
Postad 07 June 2009 - 12:10
Utomhusbilder ser lite släta ut(inte macrobilderna dock). Har inte så mycket bilder utomhus än men ska ordna några under dagen.
Redigerat av full_pull, 07 June 2009 - 12:11.
Postad 07 June 2009 - 16:35
http://www.expresslo...025ccf2111#ptop
Den direktlänken öppnar sig lite konstigt, så den här adressen är också ett alternativ:
http://www.halebop.s...r/sonyericsson/
Mitt dilemma nu är färgen. Jäkla svårt. Vore kul med något annat än tråkig svart, men frågan är ifall man tröttnar på den rosa? Usch, knepigt.
EDIT: Det blev en svart!! Tålamod, vem jag??
Redigerat av hellman7, 07 June 2009 - 17:32.
Postad 07 June 2009 - 18:30
DSC00081.JPG 1.3MB
0 Antal nerladdningar
DSC00087.JPG 1.29MB
0 Antal nerladdningar
DSC00086.JPG 1.47MB
0 Antal nerladdningar
DSC00085.JPG 1.43MB
0 Antal nerladdningar
DSC00088.JPG 1.52MB
0 Antal nerladdningarLite nya utomhusbilder.
Postad 07 June 2009 - 19:41
På typ alla mina tidigare SE så har man fått minska EV lite för att få lite drag i bilden men det verkar bättre här som jag sa tidigare. Man får testa sig fram litegranna
Tar den så här pass ok bilder så kommer jag iaf bli nöjd.
Postad 07 June 2009 - 20:05
Har inte lekt med inställningarna något men det gör kanske inte så stor skillnad.
Postad 07 June 2009 - 21:04
Postad 07 June 2009 - 22:18
DSC00143.JPG 1.5MB
0 Antal nerladdningar
DSC00145.JPG 1.48MB
0 Antal nerladdningar
DSC00148.JPG 1.34MB
0 Antal nerladdningarHär är bilder med blixt, alla är tagna i mörker.
Postad 08 June 2009 - 00:35
Postad 08 June 2009 - 11:31
Postad 08 June 2009 - 16:15
Postad 08 June 2009 - 16:32
Tycker den verkar rätt ok blixten, inget skämt iaf som led:en på c902. På SE telefoner brukar det bli bra mkt bättre att köra "natt+porträtt" läget vid såna här mörkerbilder. Kan vara ett tips att testa sen.
Postad 08 June 2009 - 18:45
Postad 08 June 2009 - 19:45
OCH Nokias menyer som en femåring har ritatUndrar hur Nokia 6700 classic står sig mot denna bildmässigt? Den har VGA upplösning när man filmar och GPS som talar för den men bara en led "blixt"...
Postad 08 June 2009 - 20:17
För övrigt ser den ju väldigt fin ut
Postad 09 June 2009 - 07:44
OCH Nokias menyer som en femåring har ritat
....Den är nog helt ok dock..själva kameran...snart hägrar min svarta c901a
Om det du skulle vara ett problem så är det nog bara för ******s. Går ju att byta om man vill det.
6700 saknar väl linsskydd också? En grymt viktig grej i mina ögon då jag fotar mkt med mobilen. Hatar att behöva rengöra och putsa varenda gång man skall knäppa en snabb bild.
För övrigt ser den ju väldigt fin ut
Sant glömde att skriva det. Fattar inte att SE inte klarar av att iaf fixa inspelning i VGA upplösning, i princip alla andra fixar ju det. En GPS på det och det hade varit en grym lur.
Postad 10 June 2009 - 19:31
Kommer i nyare enheter som släpps efter hösten.Sant glömde att skriva det. Fattar inte att SE inte klarar av att iaf fixa inspelning i VGA upplösning, i princip alla andra fixar ju det. En GPS på det och det hade varit en grym lur.
Postad 10 June 2009 - 21:42
Sköna knappar och den känns ganska gedigen trots att den är byggd i plast. Linsmekanismen funkar kanon och kameran verkar helt ok. Blixten funkar fint och är nog i klass med K810 ungefär i styrka, man lyser ju inte upp en idrottshall men kommer nog funka fint för lite partajbilder m.m på hyfsat nära håll. Blixten i n82 och c905 är kraftfullare. Ljusår bättre än c902 iaf. Skärmen känns också stor och fin jämfört med c902.
Trodde också att knappbelysningen var kass i min tills det blev lite halvskumt och då tändes den upp. Funkar bra i min och det är väl en batterisparfunktion de har tagit fram. Den tänds iaf upp när jag behöver den.
Den är snabb som blixten i menyer, sms m.m går fort att skriva. Ljudvolymen helt okej.
Kameran verkar som sagt bra, väldigt snabb på att fokusera och det går snabbt mellan bilderna m.m Provat en del nu och det verkar över lag funka bäst i autoläget. I landskapsläge bland annat verkar färgerna bli lite konstiga. Inomhusbilderna blir bättre än c902 och utomhus är det nog ganska jämnt vilket inte är ett dåligt betyg.
Hittat 2 negativa saker och det är att min navigationsknapp trögar lite i nedåtriktning. Jag bryr mig inte så mkt om det och det sliter väl till sig med tiden men värt att nämna. Det andra är att det ibland tar evigheter mellan bilder (spartiden till minneskortet) men det handlar garanterat om ett dåligt minneskort. Väljer jag att spara bilderna till telefonminnet så går det som blixten. Tur minneskort nästan är gratis idag, handlar ett nytt och testar.






Postad 11 June 2009 - 12:40
Postad 11 June 2009 - 18:03
Kolla in den här makrobilden, ganska bra kvalité
Bifogad fil(er)
Redigerat av Micke prylgalen, 11 June 2009 - 18:06.
Postad 11 June 2009 - 20:38
Postad 11 June 2009 - 20:42
Testa läsa det som står i den tråden?Tack för alla fina bilder! Verkligen. Nu blir man så sugen på denna alltså. OCH får man ett måndagsexemplar så ska jag klaga å fixa en ny direkt. Ingen som upplevt detta http://www.mobilforu...csson-c901.html , ni som haft den ett tag.?
Sedan så har Micke skrivit detta i hans inlägg:
Trodde också att knappbelysningen var kass i min tills det blev lite halvskumt och då tändes den upp. Funkar bra i min och det är väl en batterisparfunktion de har tagit fram. Den tänds iaf upp när jag behöver den.
Postad 11 June 2009 - 20:50
Ja, jag vet. Men man ville ha mer infoTesta läsa det som står i den tråden?
Sedan så har Micke skrivit detta i hans inlägg:
Trodde också att knappbelysningen var kass i min tills det blev lite halvskumt och då tändes den upp. Funkar bra i min och det är väl en batterisparfunktion de har tagit fram. Den tänds iaf upp när jag behöver den.
Postad 11 June 2009 - 22:09
Köper man luren i en fysisk butik så kan du ju höra vad de har för policy gällande DOA garanti ( fel vid leverans ). De flesta brukar ha en vecka och hittar du något tokigt under den tiden så är det bara att gå in och få en ny eller häva köpet. Man får ta det i betänk då luren kanske blir lite dyrare över disk i en butik men ibland har man ju lite fördelar också som kanske en lånetelfeon under tiden ens egna lur lagas m.m
Själv har jag en gammal stridsvagn till lur i form av en 3310 som aldrig svikit i backup om oturen nu skulle vara framme någon gång
Postad 12 June 2009 - 13:42
Har nu fått detta svar från serviceverkstaden...
"Att jämföra bilder mellan två olika mobiltelefon-modeller är inte det
bästa att göra vid en bedömning då kamerorna skiljer sig mycket från
modell till modell. Olika sorters kameramoduler, olika storlekar på
optiken m.m. Telefonen har uppdaterats till senaste mjukvaran och
kameran är som sagt testad med godkänt resultat utan anmärkningar."
Om det stämmer att de tycker att kameran är ok så kan jag verkligen INTE rekommendera denna telefon! Det blir riktigt dåliga bilder. K810 och W890 tar mkt bättre bilder!
Får se om det blir ngn skillnad med nya programvaran men jag är skeptisk... Om den fortfarande tar dåliga bilder så tänker jag försöka direkt med Sony Ericsson. Skulle gärna vilja jämföra med en annan 901:a i så lika förhållanden som det går, så att jag vet om alla är lika dåliga. Någon som skulle hjälpa mig med det isf?
Postad 12 June 2009 - 14:15
Återstår att se hur bilderna blir när jag får tillbaka den... Återkommer då!
Postad 12 June 2009 - 17:53
Kameran är riktigt riktigt bra, sopar mattan med k810i så det måste varit något allvarligt fel på kameran i din. Sen att det finns tröga serviceverkstäder det vet man ju sen innan.
Hoppas den är frisk igen när du får tillbaka den.
Postad 13 June 2009 - 10:38

Ösregn, bara öppnade blrutan lite o knäppte av. Ingen tanke alls bakom

En blöt bil på parkeringen
Sen nattfoto då, här krävs det en del laborerande med inställningar. Helt i auto så brukar det inte bli spec bra och luren väljer ett högt iso värde med mkt brus som resultat. Kör man istället i natt+landskap så sänks iso till runt hälften och slutartiden blir längre istället. Här gäller det att ha stadiga händer då exponeringstiden blir en halv sekund
Små ynkliga telefonkameror gillar ju inte natt och höga iso spec mkt så man får "fuska" lite för att få en snygg bild. ( Det är ju ingen stor systemkamera vi har här
Lite luddigt at förklara men prova er fram bara, Bara att välja natt+landskap och ta några bilder med olika -justering på solknappen



Här är natt+landskap utan ev justering. Iso200

Samma bild men här är ev sänkt till -1,7. Då väljer telefonen ett lägre iso-tal och man "fuskar" fram en lite snyggare bild.
Det här är ungefär vad jag tror man kan pressa fram från c901 i bästa fall. En del bilder blev givetvis helt suddiga och oskarpa också så det krävs en del trix. Men det är som sagt bara att leka sig fram lite. Tycker ändå det är rätt otroligt att få fram sådana här bilder ur en liten ynklig telefon.
Redigerat av Micke prylgalen, 13 June 2009 - 10:41.
Postad 15 June 2009 - 21:52
Postad 15 June 2009 - 22:06
Ang suddig skärm så samplar luren om bilderna till "dålig upplösning" för att man skall kunna bläddra snabbt mellan dom i telefonen. Klickar du ett klick på zoom bara och väntar några sekunder så visas den "riktigt" och mkt skarpare. Kan nog vara därför skärmen kan uppfattas som "suddig" när den egentligen inte är det.
Postad 16 June 2009 - 12:48
Postad 16 June 2009 - 13:13
Kameran i min är som sagt bättre än k810i (T650i) , c902 mfl.. Och kikar du lite på alla exempel jag postat här http://www.esato.com...hp?topic=186228 så förstår du nog det. Där finns även en massa full size bilder i galleriet
Postad 16 June 2009 - 22:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna





Fler
Vilka bilder visas här?