Redigerat av jompax, 10 februari 2009 - 17:55.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 10 februari 2009 - 17:52
Postad 10 februari 2009 - 18:35
hej på er... det ska ju gå att synka kalendern, kontakter och medelanden genom outlook men hur gör man för att lyckas med det? Jag har testat att använda nokia ovi Suite och synkat med det. men det har inte hamnat i outlook ändå fast att jag valt det som motagare vid synkning. vad gör jag för fel?
Vänd dig till FAQ tråden som nämns i början av första inlägget
Postad 11 februari 2009 - 11:16
Postad 13 februari 2009 - 22:53
Postad 16 februari 2009 - 22:59

Postad 18 februari 2009 - 09:46
=Ljudet
Volymen ändras upp/ner. Detta är ett hårdavarufel och har att göra med två kablar inne i mobilen. Lämna antingen in den på service eller följ stegen i denna länk (OBS, GARANTIN GÄLLER EJ OM DU FALLERAR MED 'OPERATIONEN') : http://www.symbian-f...pic.php?t=27394 "
Är det många som har problem med detta?? Med volymen menar jag..
Postad 18 februari 2009 - 13:57
Mao. ser man det sms:et som man svarar på samtidigt som man skriver ett nytt.
Eller nåt annat bra sms-prog...
Läste om sms-shaker, nån som provat? verkade Coolish, men bökigt att man måsta hacka o grejja.
Postad 19 februari 2009 - 01:59
Man ska väll inte behöva signa detta progam?
Postad 19 februari 2009 - 10:00
Jag testade nått sånt SMS-program, om det kan ha varit inbyggt i Handy Shell kanske som jag använde en stund, men det var saker jag inte tyckte om i det så jag avinstallerade.Hade varit supernajs med ett sms-prog där man kan ha sms'en så att det påminner om en msn-konversation när man skriver ett svar.
Mao. ser man det sms:et som man svarar på samtidigt som man skriver ett nytt.
Eller nåt annat bra sms-prog...
Läste om sms-shaker, nån som provat? verkade Coolish, men bökigt att man måsta hacka o grejja.
Postad 19 februari 2009 - 18:16
Och WinRAR eller motsvarande: http://dailymobile.s...okia-n97-s60v5/
Båda verkar vara i Java men till för 5800.
Postad 19 februari 2009 - 20:21
Dock får jag problem när jag ska logga in "Can not allow login"
Är det tre som har spärrat den tjänsten tro?
Postad 20 februari 2009 - 20:48
Hej, kul tråd när det äntligen är fokus på 5800 och inte allt annat.
En fråga bara. Jag läste i 1:sta inlägget under problem om ljudet:
"==== Ljud
=Ljudet
Volymen ändras upp/ner. Detta är ett hårdavarufel och har att göra med två kablar inne i mobilen. Lämna antingen in den på service eller följ stegen i denna länk (OBS, GARANTIN GÄLLER EJ OM DU FALLERAR MED 'OPERATIONEN') : http://www.symbian-f...pic.php?t=27394 "
Jag undrar då, Hur vanligt är detta?
Har alla mobiler eller bara vissa?
Är det speciella leveranspartier som har det?
Hur vet man att man har det problemet?
Om det är kännt varför fixar inte nokia till det innan dom släpper nya?
Ingen av er har nämt det vidare så jag antar att ni antingen inte har det eller fixat det själv. Jag vill inte köpa en mobil jag måste lämmna in direkt i flera veckor. Så svar uppskattas så fort ni kan. Helst snabbare om det är möjligt.
Sen undrar jag vidare om nån har nåt annat problem med sin 5800. Vad det än är. All info kan vara bra att veta om den.
Tack
MVH
/Yobo1987
Köpte min 5800 när den kom ut i svenska butiker och jag har inte upplevt detta problem.

Postad 21 februari 2009 - 00:14
Postad 21 februari 2009 - 13:45
Efter installationen som går oväntat snabbt så hittar jag ingen ikon för att starta programmet.
Postad 21 februari 2009 - 16:51
Postad 22 februari 2009 - 11:52
Mvh Sanna Hm kom på de själv de är ett sharware program
Redigerat av ZyRox, 22 februari 2009 - 13:05.
Postad 22 februari 2009 - 13:59
Om det är fel på den får du ju byta:DJag tar det som att ingen har några allvarliga fel så som hårdvaru eller mjukvarufel på sin 5800. Så då är väl mobilen värd att chansa på.
Postad 22 februari 2009 - 15:09
Handyshell:

Programmet används för att få ut så mycket som möjligt ur telefonen. Hemskärmen fylls med fakta om mobilen och man kan komma åt i princip allt.
Länk till Handyshell
Programmet har hämtats från symbianism.com och reggar man sig där finns en hel del roliga program. Enjoy!
Redigerat av dannywtf, 22 februari 2009 - 15:27.
Postad 22 februari 2009 - 15:16
Det är inte ok att skriva koder här till program som kräver att man betalar egentligen, bara så du vet.OBS! När man ska regga sig så är koden: -
Postad 22 februari 2009 - 15:27

Detta är en välgjord kalkylator som klarar att omvandla handskrift och sedan räkna ut de ekvationer som man skriver. Det fungerar faktiskt över förväntan och jag tycker att man borde prova det. Än så länge är det på Beta-stadiet, men det finns ju grymt potential på det!
Länk till Handwriting Calculator
Det är inte ok att skriva koder här till program som kräver att man betalar egentligen, bara så du vet.
Tack för heads-up

Postad 22 februari 2009 - 15:34
FRING

Själv har jag aldrig använt mig av ip-telefoni, men man kanske skulle hoppa på tåget nu när det har kommit. Utöver ip-telefoni så kan man chatta via msn, icq och en massa fler. Även Fring är i betastadiet, så det kan bugga lite.
Länk till Fring
Postad 22 februari 2009 - 17:11
Fake messages

Det är ett program som har en väldigt enkel (men underhållande) funktion. Man öppnar programmet och väljer avsändare, meddelandetext samt tid för själva sändningen. När tiden har kommit för sändning så ploppar det upp ett meddelande i din inkorg. Du har alltså skickat ett sms till dig själv fast det står att det är ifrån "xxx". Eftersom telefonen skickar till sig själv så kostar det inget.
Länk till Fake messages
OBS! Programmet behöver certifikat och hur man går tillväga då står på den här sidan:
http://www.symbian-f...ukka_5th_ed.htm
Det var allt för mig idag. Hoppas att något har varit till nytta:)
Postad 22 februari 2009 - 17:52
Har ni lust att producera en länk där man slipper regga sig på 2 sidor för att få ladda hem programmet?
Postad 22 februari 2009 - 18:20
fick upp medelandet att programet inte va komponibelt med telefonenNågon som provat Nokia Audiobooks?
Efter installationen som går oväntat snabbt så hittar jag ingen ikon för att starta programmet.
Postad 22 februari 2009 - 18:28
Har ni lust att producera en länk där man slipper regga sig på 2 sidor för att få ladda hem programmet?
Jag väntar nog hellre tills den har släppts i en officiell version. Kändes helt klart opålitligt den där sidan.
Postad 22 februari 2009 - 18:30
Det behöver iofs inte betyda något, det finns massor med program som fungerar utmärkt trots den varningen.fick upp medelandet att programet inte va komponibelt med telefonen
För de som inte provat kan jag nämna att i vissa (java program?) som inte har touch stöd så får man upp en grafisk knappsats (piltangenter).
Postad 22 februari 2009 - 20:40

Redigerat av Unregistered5bf0b7df, 22 februari 2009 - 20:45.
Postad 22 februari 2009 - 22:03
Redigerat av Garchen, 22 februari 2009 - 23:19.
Postad 24 februari 2009 - 16:15
Tänkte bara resonera lite kring divx snacket. Ang. till att det inte går att spela upp divx på den går väl att kringå genom att ladda ner programmet CorePlayer för symbian s60v3. Eller har CorePlayergänget inte fixat den för 5800 än??
Postad 24 februari 2009 - 16:23
Vad jag har hört funkar inte S60v3 versionen av programmet på S60v5 men en version för S60v5 är på väg:DTja, grym tråd skapad.
Tänkte bara resonera lite kring divx snacket. Ang. till att det inte går att spela upp divx på den går väl att kringå genom att ladda ner programmet CorePlayer för symbian s60v3. Eller har CorePlayergänget inte fixat den för 5800 än??
Postad 25 februari 2009 - 15:22
Saknar telefonen på fullt allvar timer och stopwatch? Och den lysande (!) LED lampan går alltså inte att använda som ficklampa utan att köra i kameraläge?
Har haft ett udda bekymmer till som jag tänkte höra om jag delar med någon. Folk som suttit i andra änden av mina samtal säger att dom bara hör vartannat ord från mej då och då. Har avaktiverat gsm o kör bara 3g nu men inte hunnit testa riktigt om det löst problemet. Har tele2 för övrigt.
Har tankat MSN från symbian-freak.com.
Dock får jag problem när jag ska logga in "Can not allow login"
Är det tre som har spärrat den tjänsten tro?
Har det exakt som du fast med Tele2 så det beror nog inte på 3. Förresten så enligt Nokias website ska det finnas en Win Live Messenger att tanka i telefonen under Download!\WinLive men jag har inte den i min Download! folder. Inte hjälper det med en refresh som dom skriver heller. Ni andra kan väl slänga ett öga o berätta hur det ser ut hos er.
Redigerat av Unregistereddeb01edd, 25 februari 2009 - 15:24.
Postad 25 februari 2009 - 19:53

Edit: tänkte inte på URLen först men är detta S60 3rd ed. mjukis? Måste väl finnas en fungerande version för femte generationen? Kanske spelar mindre roll om det bara funkar iof

Redigerat av Unregistereddeb01edd, 25 februari 2009 - 19:57.
Postad 25 februari 2009 - 22:00
Kanske någon som kan skriva igen hur man gör?
Någon som vet en bra sida för att hitta program till 5800? Forum eller liknande?
Förutom denna lysande tråd då...
Postad 26 februari 2009 - 20:41
Har det exakt som du fast med Tele2 så det beror nog inte på 3. Förresten så enligt Nokias website ska det finnas en Win Live Messenger att tanka i telefonen under Download!\WinLive men jag har inte den i min Download! folder. Inte hjälper det med en refresh som dom skriver heller. Ni andra kan väl slänga ett öga o berätta hur det ser ut hos er.
Det enda jag hittar finns under: Hämta! > Program > IM+ All-in-one.
Kollar man informationen på den hämtningen står det MSN, Messenger Live osv.
MEN när man installerat det så får man upp att det bara är gratis i 7 dagar sen kostar det osv. Så jag hoppas det kommer ett rent MSN för mobilen sen så man inte behöver betala

Postad 26 februari 2009 - 21:19
1. Layouten på skrivbordet, finns det fler alternativ än dom 3 som man kan välja på från början i luren, och var hittar man fler isf? Antar att layouten inte ändras för att man laddar nya teman?
2. Är det någon som vet om man kan ändra genvägssymbolerna på skrivbordet? Har man 2 bokmärken som genvägar så ser man ju ingen skillnad på dom. Hade varit trevligt om man kunde bytt symbol.
I övrigt en mkt trevlig lur än så länge.
Postad 26 februari 2009 - 21:56
Två frågor:
1. Layouten på skrivbordet, finns det fler alternativ än dom 3 som man kan välja på från början i luren, och var hittar man fler isf? Antar att layouten inte ändras för att man laddar nya teman?
Teman kan ändra utseendet på funktionerna men inte lägga till nya tror jag. Har inte orkat testat de jag sett men prova gärna och posta resultatet. Här har du en bunt.
http://www.symbian-f...pic.php?t=27565
Jag skulle vilja att de kombinerade "Genvägsfältet" och "Kontaktfält" för startsidan och samtidigt göra det möjligt att ha valfritt antal kontaktikoner. Sen göra det möjligt för 3:je parts widgets att synas direkt på startsidan. Tänk väderprognoser, spelresultat etc. "Grundtema" kan de lika gärna ta bort. Fyller ingen funktion.
2. Är det någon som vet om man kan ändra genvägssymbolerna på skrivbordet? Har man 2 bokmärken som genvägar så ser man ju ingen skillnad på dom. Hade varit trevligt om man kunde bytt symbol.
I övrigt en mkt trevlig lur än så länge.
Verkar inte gå att ändra tyvärr. Hoppas det kommer senare. Du kan hålla in knappen så ser du iaf namnet på bokmärket.
Postad 26 februari 2009 - 22:43
Testa detta, MSN till 5800 specifikt. Bekräftat att det funkar, men jag har inte testat det. Står iallafall inte nånstans att det ska kosta, men som sagt jag har inte testat detta. Återkomm med en kommentar...
http://www.symbian-f..._nokia_5800.htm
Jag testade det innan idag, tyvärr så funkar det inte. Verkar som det har varit någon uppdatering som sabbat det. För innan verkar det har fungerat för folk, och nu funkar det inte alls.
Teman kan ändra utseendet på funktionerna men inte lägga till nya tror jag. Har inte orkat testat de jag sett men prova gärna och posta resultatet. Här har du en bunt.
http://www.symbian-f...pic.php?t=27565
Jag skulle vilja att de kombinerade "Genvägsfältet" och "Kontaktfält" för startsidan och samtidigt göra det möjligt att ha valfritt antal kontaktikoner. Sen göra det möjligt för 3:je parts widgets att synas direkt på startsidan. Tänk väderprognoser, spelresultat etc. "Grundtema" kan de lika gärna ta bort. Fyller ingen funktion.
Verkar inte gå att ändra tyvärr. Hoppas det kommer senare. Du kan hålla in knappen så ser du iaf namnet på bokmärket.
Tackar för länken! Fanns rätt många teman där...får ta och leka lite i helgen när man har tid. Ja, man är väldigt begränsad på "skrivbordet" tyvärr. Får hoppas det kommer några bra lösningar i framtida uppdateringar.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar