Jag har inte kritiserat mätmetoden, jag säger bara att det är tämligen svårt att överföra om inte alla mäter på samma sätt.Ja, eftersom dom ska användas i rum så är det ju bra att mäta dom där. Sen kan man verkligen ifrågasätta hur andra mäter med tanke på hur mycket dom distar långt innan deras sk "spec".
Sen ger jag inte direkt mycket för mätningar utförda av tillverkaren själv, och ja, det gäller samtliga tillverkare. 3:e partmätningar av oberoende känns för mig betydligt mer lockande.
Det var snällt.Tja, mätningar finns inte vad jag vet men det är ju inga problem att lyssna på dom. Vem som helst är välkommen att dra hit sina subbar och jämföra.
Om det är enkelt, kan du då översätta Inos sätt att göra det på till halvsfärisk ljudutbredning mätt på 2 m? Det vore intressant, eftersom man då kan jämföra rättvist med massor med andra uppmätta subwoofers.Nja, det stämmer ju inte, man vet ju ungefär vad ett rum ger extra så det är verkligen inte att jämföra äpplen och päron.
Varför ska vi göra det?Vi kan väl jämföra med samma summa, då snackar vi Profundus Y-30 i schysst finish för 375 000 kr så har vi 125 000 kr för slutsteg och aktivt filter. Runt 146 dB vid 16 hz då, ca, om jag räknat rätt.
Ditt korståg mot Ino är inte vidare snyggt.
MVH
/Chuck
Sökningen pågår
Avancerad sökning
90 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?