Vad fick du för intryck av Cd spelaren? klang? kvalitetskänsla? snabb inladdning? provade du ansluta analogt v/s digitalt? m mHär kommer mitt intryck av Nad c375!
Har lånat hem följande produkter för att testa tillsammans med mina högtalare B&W Dm683
Nad C375Bee
Nad C545Bee
Kablar jag använder:
Rca: Qed Qunex Silver Spiral
Högtalarkabel: Supra Rondo 4x2,5 (Biwire, Diy lödbananer)
Har inte hunnit lyssna så mycket ännu! Men jag har lite olika åsikter.
Fördelar:
-Bra kraft och pondus i förstärkaren, Känns som man vrida upp bra mycket och fortfarande behålla kontrollen, har dock varit försiktig med att vrida upp för mycket, pga att mina 683ór är rätt nya och inte inspelade.
-Mitt intryck är att 375án ger mer rättvisa åt dm683órna jämfört med den tidigare modellen Nad C372, 375án ger mer rättvisa åt FST elementen. vilket jag tyckte 372án saknade endel. och konstigt vore väl annars med tanke på prisskillnaden.
- Rent estetiskt så tilltalar den nya designen mig mer än tidigare,
Nackdelar:
-Blå belysning på förstärkare och Cd, vilket irriterar mig en aning
-Lite brumljud ifrån förstärkaren. (Nätaggregat?)
-Volymkontrollen på fjärrkontrollen har för stora steg
-Tråkigt att tillhörande effektsteg C272 troligtvis bara kommer tillverkas i Grafit! varför?
Ps. ber om ursäkt för bilderna, Kombinationen dålig kamera och dålig fotograf så blir det inte bättre än så här!
NAD C 375BEE
(Förstärkare)
|
1
|
(17)
|
Inga priser |
NAD-klubben för oss som gillar kraft (165 inlägg)
|
5 år sedan |
RB-1582 RC-1590 och CM8 (7 inlägg)
|
7 år sedan |
Behöver tips på förstärkare till Dali Helicon MK2! (12 inlägg)
|
10 år sedan |
Nad C 275 Bee och C 375 Bee (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Uppgradera flerkanalsförsteget eller skaffa stereoförstärkare? (15 inlägg)
|
11 år sedan |
Förstärkare till B&W cm10 / cm9 (16 inlägg)
|
12 år sedan |
Sub till B&W CM8 + NAD C375BEE (16 inlägg)
|
14 år sedan |
Förstärkare och CD till Dali Ikon 6 (20 inlägg)
|
15 år sedan |
Rotel RA-1520 til MA RX8? (35 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 26 March 2009 - 23:13
Postad 27 March 2009 - 12:57
Visst det är en viss skillnad på pris men jag har inte hört eller läst någonstans vad som skiljer dom åt annat än att 375an har en lite nyare & modernare uppbyggnad.
Men även fast 375an fått lite finesser ifrån m3an så behöver det väl inte vara samma ett hulken paket för det?
Men för 4 tusen kronor extra för 375 så måste det väl vara bra motiverat eller är det bara ljudkaraktären som det är skillnad på?
Jag låter också mina öron bestämma så man behöver ju inte alltid säga att bara för att det står päronglass på förpackningen så behöver det inte vara bättre.
Den nedre bilden är den nya 375an & visst är dom ganska så lika Jörgen?
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered1092, 27 March 2009 - 13:07.
Postad 28 March 2009 - 10:16
Hollyman: Allt jag kan säga är, att i detta fallet tycker jag iallafall att päronglassen( c375) helt enkelt håller högre klass än sin föregångare, men om du hittar en bättre beg. c372 för ett bra pris, kan detta såklart vara en bra affär, du kommer dock missa massor av detaljer & luft som du får om du köper nåt från c3X5 serien...Jörgen jag förespråkar inte nödvändigtvis 372 framför 375.
Visst det är en viss skillnad på pris men jag har inte hört eller läst någonstans vad som skiljer dom åt annat än att 375an har en lite nyare & modernare uppbyggnad.
Men även fast 375an fått lite finesser ifrån m3an så behöver det väl inte vara samma ett hulken paket för det?
Men för 4 tusen kronor extra för 375 så måste det väl vara bra motiverat eller är det bara ljudkaraktären som det är skillnad på?
Jag låter också mina öron bestämma så man behöver ju inte alltid säga att bara för att det står päronglass på förpackningen så behöver det inte vara bättre.
Den nedre bilden är den nya 375an & visst är dom ganska så lika Jörgen?
Postad 28 March 2009 - 16:30
Nad har väl aldrig varit kända för finesser direkt utan det har enbart varit ljudet.
Jag ratar inte 375an utan jag ställer mig mer frågande till hur man kan motivera 4 tusen extra för den maskinen.
Men mycket av det där högre priser kanske man kan skylla på våran valuta?
Då allt blivit dyrare pga att kronan blivit svag.
Postad 28 March 2009 - 20:26
Vad fick du för intryck av Cd spelaren? klang? kvalitetskänsla? snabb inladdning? provade du ansluta analogt v/s digitalt? m m
Enligt mina öron tycker jag cd´n känns som en 542 i nyare förpackning. Jag har just nu hemma Cd och förstärkare i Master klassen , mao M3 och M5 . Och som någon skrev tidigare här att 375án nästa är som M3´an kan jag väl inte hålla med om riktigt, till att börja med så är ju M3án en dual-mono förstärkare. och tycker även att 375´an kännns lite vass i diskanten om man jämför med M3´an sen är det en helt annan närvaro i m3án.
/Mvh
Postad 28 March 2009 - 20:33
Är jag inte helt ute o cyklar så kommer M3 att försvinna och ersättas av en annan modell som kommer bli billigare än M3 men en anings dyrare än C375.
Det kommer en ny förstärkare i Master serien, vid namn M2, en digitalförstärkare som bygger på klass D teknik, effekten är 2x250watt. och priset kommer bli något högre en M3áns. runt 35000 kr
/Mvh Daniel
Postad 29 March 2009 - 10:51
har läst lite kritik i nån test att m5 skulle var lite väl avrundad i toppen, kanske möjligt att det är lite av detta du märker, det borde iallafall ge en mkt behaglig ljudkaraktär, har själv lyssnat på master kombon, bland det bästa jag hört, men aldrig gjort en direkt jämförelse med de billigare modellerna!Enligt mina öron tycker jag cd´n känns som en 542 i nyare förpackning. Jag har just nu hemma Cd och förstärkare i Master klassen , mao M3 och M5 . Och som någon skrev tidigare här att 375án nästa är som M3´an kan jag väl inte hålla med om riktigt, till att börja med så är ju M3án en dual-mono förstärkare. och tycker även att 375´an kännns lite vass i diskanten om man jämför med M3´an sen är det en helt annan närvaro i m3án.
/Mvh
Redigerat av Jörgen A., 29 March 2009 - 10:51.
Postad 06 April 2009 - 15:55
Om nu M3 kommer att ersättas av M2 som är digital.
Är det inte samma grej då med c375an att den också får en mer digital uppbyggnad än föregångaren c372?
Kommer det kanske att komma en ny hifiklubben katalog där det kommer att stå lite om M2 & 375?
Postad 06 April 2009 - 16:22
Postad 06 April 2009 - 22:04
375an har INGET med M2an att göra. M2an kommer kosta nästan 50tkr, medan som sagt 375an ligger på 11000. Det den har tagit ifrån M3an är en del av uppbyggnaden av strömkretsar och lite sådant. Det har inget alls att göra med M2an.
375an fanns dessutom med i den "nya" katalogen som kom runt jul. När jag senare var inne hade de tagit ner alla och skickat tillbaks, pga det var de gamla priserna. Efter jul-nyår höjde de i princip ALLA priser pga världsekonomin, dollarn osv, alltså var den katalogen inte speciellt giltig längre.
De 3 extrakilona har knappast så mkt att göra med att det är en ny front, just den biten ökade kanske 50g extra på vikten. Det är en annan transformator, större kondensatorbank, större kylflänsar, stadigare alltigenom på 375an.
personligen tror jag den kommer ge HKs 990 en redig match. 990 lämnar ju sisådär 180 Ampere stundvis. 372an lämnade enligt div forum runt 120A och 375an lär nog vara lite elakare än så. Iofs har den inte balanserade utgångar och heller inte inbyggd phonoingång. Det jag hört av 375an är riktigt rejält iaf.
Postad 06 April 2009 - 22:05
Min slutsats är att äger man redan en 372a så är det ganska så litet steg man tar då man går till 375.
Sen så tvivlar jag ändå inte på att 375an är en bra förstärkare för det är den.
Då sparar man istället lite extra till en större maskin.
375an verkar då vara snyggare & har en bredare botten i ljudet men i övrigt rent kraftmässigt så skiljer det inte så mycket.
Undrar om det kanske kommer ett test om 375an snart.
Postad 08 April 2009 - 14:08
Bifogad fil(er)
Postad 08 April 2009 - 15:42
Eller du kanske inte har blåst på ordentligt än.
Postad 08 April 2009 - 15:57
Snygg hoppas du är nöjd,vilka högtalare driver den ?
Cd spelare: Nad C545Bee
Högtalare: B&W Dm683
Rca: Qed Qunex Silver Spiral
Högtalarekablar: Supra Rondo 4x2,5 , med lödbananer (DIY)
Postad 08 April 2009 - 16:05
Daniel vad har dina grannar att säga om din nya förstärkare?
Eller du kanske inte har blåst på ordentligt än.
Den har helt klart kraft så det räcker till mina burkar, Lånade hem Nad Masters M3 innan jag köpte denna, utseendemässigt vinner M3´an, Men jag föredrar ljudet i 375´an framför M3´an, tycker basen är rappare i 375´an
Jag är mycket nöjd med denna förstärkare. hade jag fått ändra något på förstärkaren så hade det varit volymkontrollen, den är väldigt "känslig" det går liksom inte höja lite med fjärrkontrollen! sen hade jag velat ha en Ht-bypass funktion, (Hemmabiofunktion)
Postad 08 April 2009 - 16:47
Får bli en förstärkare senare,kommer åka o lyssna på NAD C375 på Hifi-klubben.
Postad 08 April 2009 - 17:16
Ja nu har jag läst infon på Nads sida.
Min slutsats är att äger man redan en 372a så är det ganska så litet steg man tar då man går till 375.
Sen så tvivlar jag ändå inte på att 375an är en bra förstärkare för det är den.
Då sparar man istället lite extra till en större maskin.
375an verkar då vara snyggare & har en bredare botten i ljudet men i övrigt rent kraftmässigt så skiljer det inte så mycket.
Undrar om det kanske kommer ett test om 375an snart.
Hollyman: Du bör åka och jämföra 372 och 375, jag gjorde detta ( med B&W 683 som iofs är ganska trögdrivna) och jag kan bara säga: 375 är en mkt mkt bättre apparat!!!! Lätt värd det dyrare priset, om du redan har en 372, kommer du helt säkert behöva byta denna till förmån för 75an.... så stor skillnad e de faktiskt.
Postad 08 April 2009 - 20:42
/Mvh Daniel
Postad 09 April 2009 - 20:33
Men sen så skulle jag nog heldre investera i en riktig M3a istället.
Steget mellan 372 & 375 är inte allt för stor.
Postad 09 April 2009 - 21:41
Jag tycker det verkar som du enbart går på saker om C375 som hört eller läst, men egentligen inte undersökt så mkt om. Man kan inte avgöra hur är en förstärkare är enbart av dess specifikation och hur den verkar på papperet. Det är du knappast omedveten om, men jag tror att du räknar den lite för lik 372an utan att ens hört den eller varit på hifiklubben o snackat med dem om saken. De om några borde ha bra koll på saken. Innan dess eller något riktigt test kommit av typ Hifi&Musik, hifi choice etc. tror jag heller inte att du kan påstå att det finns klart bättre förstärkare i den prisklassen.
Att det är en rätt stor skillnad mot M3an är väl inte så konstigt, med tanke på att den legat runt mer än dubbla priset, väger 8kg mer och mer tillhör HighEnd-skalan.
Jag säger in att 375an är världens bästa förstärkare, men jag har lyssnat en del på den med flera olika högtalare och jag tycker den är RIKTIGT bra. Men jo...steget mellan 372 och 375 ÄR ganska stort.
Postad 09 April 2009 - 22:41
Jag vet att det spelar väldigt stor roll vad man använder för kringutrustning & det kanske var lite där skon klämde.
Men jag får väl ge den fler chanser då.
Sen är det inte alltid man kan dra på som man vill då det ska testas saker i en butik.
Nej jag går inte enbart på vad som står på papperet.
Chronic vad föreslår du att man ska prova att mata 375an med för högtalare?
Redigerat av Unregistered1092, 09 April 2009 - 22:44.
Postad 09 April 2009 - 22:57
Näe det är klart jag kanske inte testat maskinen riktigt rättvist.
Jag vet att det spelar väldigt stor roll vad man använder för kringutrustning & det kanske var lite där skon klämde.
Men jag får väl ge den fler chanser då.
Sen är det inte alltid man kan dra på som man vill då det ska testas saker i en butik.
Nej jag går inte enbart på vad som står på papperet.
Chronic vad föreslår du att man ska prova att mata 375an med för högtalare?
Du behöver inte " dra på " för att höra denna förstärkares potential, vet inte var du fått denna testmetod ifrån. Redan på låg volym spelar 375 avslappnat med en självklar pondus!!
Postad 09 April 2009 - 23:03
Ett stort + för 375 är att frontpanelen är i metall om jag inte har fel.
Men visst jag har inte testat 375an alltför mycket då jag känner att jag för tillfället inte har råd.
Men tyvär så är det väldigt synd att nads nya inte har phono ingång för skivspelare.
Chronic bra förklarat då vet jag ungefär vad som skiljer.
Jämför dom med hks 990 så ska det bli ett nöje att läsa.
Jag tror att jag ska ha kvar katalogen & då borde jag kunna se vad dom förbättrat i 375an.
Om det enbart är försteget & strömförsörjning med kylning eller om det även är slutsteget som fått sig en förbättring.
Jag såg nu på hifiklubbens hemsida att försteget till 375an finns att köpa separat & heter då Nad C165BEE.
Redigerat av Unregistered1092, 09 April 2009 - 23:48.
Postad 10 April 2009 - 01:50
Det har ju kommit separat slutsteg också nu, som du kan matcha förförstärkaren med. Slutsteget heter logiskt nog C275, och låter faktiskt en del bättre än 375an, har en del till kraft också, trots att 375 har exakt samma spec och uppges ha samma komponenter. Men detta är ju ganska vanligt förekommande med separat steg jmf med integr. lösningar. Helt separata strömdelar, mkt kortare signalväg osv.
Om du ska dra på riktigt rejält, koppla in Dalis Lektor 8or. De kan spela helt obscent högt, vi snackar inte riktigt Cerwin-Vega-nivå, men ett JÄKLA drag och med helt kontrollerad återgivning av musiken utan att man behöver vara rädd för att varken högtalaren eller förstärkaren ger upp. Lektorerna har en mer B&W-liknande karaktär, inte lika bra mellanregister, men dovare basåtergivning än 683an.
Jag brukar springa rätt ofta på klubben o kolla, därför jag har hunnit kolla upp en del av deras grejer.
Daniel_80: FAN va nice titan-versionen ser ut av 375an....kanonbra val!!
Riktigt trist bara att det separata slutsteget endast finns i deras grafitsvarta/gråa nyans. Inte för att den är ful, men hade varit jäkligt nice med ett i titan med.
Redigerat av Chronic, 10 April 2009 - 13:30.
Postad 10 April 2009 - 14:42
Jörgen i den där prisklassen som 375an ligger på så finns det mycket mer andra intressanta objekt som presterar bättre.
Men sen så skulle jag nog heldre investera i en riktig M3a istället.
Steget mellan 372 & 375 är inte allt för stor.
Du skriver att "Jag skulle nog hellre investera i en riktig M3á istället" Jag tycker att man bör lyssna på både M3án och 375´an innan man köper M3´an, personligen så gillar jag ljudet bättre i 375´an tycker basen är slappare i M3´an. En högst personlig åsikt. Men bara för att en förstärkare är dyrare så behöver den inte låta bättre för alla smaker/musiksmaker.
/Mvh Daniel
Postad 10 April 2009 - 14:55
Bifogad fil(er)
Postad 10 April 2009 - 17:30
Men sen så beror det på hur trögdrivna högtalare man har & m3an är ju en dual mono förstärkare.
Sen så tycker även jag att ljudkaraktären har betydelse & ja det där med att dom låter rätt olika ändå beror ju självklart på ljudkaraktären där är det tycke å smak som gäller!
Redigerat av Unregistered1092, 10 April 2009 - 17:31.
Postad 10 April 2009 - 19:51
Postad 13 April 2009 - 21:18
Men är det försteg som hänger ihop med c375 verkligen likadant som det man kan köpa separat som heter c165bee?
Läste lite på hifiklubbens hemsida & det stod nåt om att man kommer upp ytterligare i ljudkvalite om man kör med det där c165bee & ett separat slutsteg istället.
165bee försteget har ju även inbyggd skivspelaringång också.
Om man nu redan har slutsteg så kan det väl vara ett alternativ att man köper försteget separat & kör med slutsteg till?
Redigerat av Unregistered1092, 16 April 2009 - 18:38.
Postad 23 April 2009 - 20:19
Hollyman: Du bör åka och jämföra 372 och 375, jag gjorde detta ( med B&W 683 som iofs är ganska trögdrivna) och jag kan bara säga: 375 är en mkt mkt bättre apparat!!!! Lätt värd det dyrare priset, om du redan har en 372, kommer du helt säkert behöva byta denna till förmån för 75an.... så stor skillnad e de faktiskt.
Jag köpte C372 och cd 542 för knappt ett år sedan. Detta driver ett par Dali Concept 10:or.
Lånade hem en 375:a av en bekant för att jämföra och jag skulle aldrig hosta upp ytterliggare några tusen för den lilla skillnad jag upplevde!
Visst, 375:an känns mer vuxen på nåt sätt, har svårt att sätta fingret på vad den gjorde bättre gentemot 372:an.
Möjligtsvis greppar 375:an tag om framförallt basen ett snäpp bättre.
På normala eller volymer strax däröver finns enligt mig ingen anledning att byta!
Så alla glada ägare till 372:or, vi är med i matchen än...
Postad 23 April 2009 - 22:04
Nu får du nog väga in att du har ett par högtalare från Dali´s budget/instegsserie, som inte på något vis kan göra Nad förstärkarna rättvisa. Jämför på lite bättre/dyrare högtalare istället, skillnaden kommer bli stor. 372.an har slöare bas och känns mattare, passar säkert bra till billiga högtalare med stora baselement, typ concept 10, där kvantitet går före kvalitet, men til alla som har lagt lite mer krut på högtalare är 375.an det självklara valet.Jag köpte C372 och cd 542 för knappt ett år sedan. Detta driver ett par Dali Concept 10:or.
Lånade hem en 375:a av en bekant för att jämföra och jag skulle aldrig hosta upp ytterliggare några tusen för den lilla skillnad jag upplevde!
Visst, 375:an känns mer vuxen på nåt sätt, har svårt att sätta fingret på vad den gjorde bättre gentemot 372:an.
Möjligtsvis greppar 375:an tag om framförallt basen ett snäpp bättre.
På normala eller volymer strax däröver finns enligt mig ingen anledning att byta!
Så alla glada ägare till 372:or, vi är med i matchen än...
Jonas, de det såhär istället: C375 är för bra för dina högtalare, därför märkte du knappt nån skillnad, din anläggning kommer låta mkt bättre den dag du byter bort dina concept!!
Redigerat av Jörgen A., 24 April 2009 - 12:01.
Postad 30 April 2009 - 22:36
Jag lyssnade först på en akustisk skiva med Dylan och jag älskade verkligen detaljrikedomen som den billigare Cambridgestärkaren levererade den var snäppet vassare än naden i det fallet faktiskt. Vi provade sedan "Sultans of swing" med Dire straits och här kände jag direkt att Naden fick spela ut. Basen var distinkt och rapp och instrumenten var fint fördelade medan cambridgestärkaren hade det tufft att hålla samman bas med övriga instrument. När vi sedan slog på Ramstein var cambridgestärkaren helt ute ur matchen, basen var bumlig och allt blev ganska grötigt. Naden älskade verkligen denna typ av musik och spelade på som att den var gjord för just denna platta.
Nu kanske det inte är en helt rättvis jämförelse mot den lite effektsvagare Cambridgen med B&Ws 683:or som är lite mer tungdrivna i basen men jag måste säga att jag verkligen imponerades av Naden och det är absolut en intressant modell som jag kommer ha i åtanke inför mina nästa prylköp.
Postad 01 May 2009 - 00:14
Postad 01 May 2009 - 09:09
Ja det kan jag förstå,du måste nog upp till Cambridge 840 om ens den matchar 375an.
Absolut, De hade den inte inne just då tyvärr men jag ska ta mig dit en gång till för att lyssna på 840 också.
Postad 13 May 2009 - 20:16
Undrar vilken som har högst kapacitans, C375 eller C372 (då denna har fyra kondingar men kanske klenare?).
Sen är det skrämmande att läsa att 375an ska ha lägre strömstyrka, beror kanske på kondingarna då?
Postad 16 June 2009 - 17:38
Lika så hur stor är skillnaden mellan 352 och 355?
Som jag förstått det har nad fått ganska negativ kritik från recensenter. Är de nya modellerna sämre än föregångarna eller bara förlite förbättringar?
Jag har själv en 352 som jag är nöjd med, fick byta byglarna mellan för och effektdel, det gjorde underverk. Med rätt setup och ljudkälla tycker jag den låter kanon.
Postad 21 June 2009 - 13:02
De skriver (ungefärligt citat): "Naden är i praktiken precis nästan lika kraftfull som 990...NAD håller inte bara jämna steg, utan överglänser även 990n på flera områden. Den har en mer precis bas...bla bla bla..."
375an tog hem bästa budgetköp, medan något annat märke (ej HK däremot) fick bäst-i-test. Men NADen kostade 11200kr, medan den som vann hela testet kostade ca 19000kr. HK å andra sidan kostar ju 15-16000 och lyckades inte överglänsa NADen. De sammanfattade testet med att NADen är precis lika kompetent som testvinnaren, men att den enbart saknar lite grann i skärpa i de övre registren...så jag antar att den kan räknas som en god tvåa.
De testade förstärkarna med nya B&W-högtalaren CM9 som också blev bäst-i-test i samma nummer.
Postad 21 July 2009 - 17:43
Men kom gärna med förklaringar hur ni tycker dessa två förstärkare skiljer sig i ljud, XTZan lockar då alla verkar skryta om den (kanske mycket tack vara priset) själv kan jag inte lyssna på den, hifiklubb finns det så NADen kan jag lätt lyssna på.
Postad 21 July 2009 - 20:57
Gillar du lugn musik, klassiskt, jazzigt och med ett glas vin i handen skulle jag tro att XTZn är det bästa köpet. Men all musik förutom det anser jag att NADen överglänser XTZ. Basen trycks ut på ett helt annat sätt med C375, kontrollen över ljudet, och för att inte tala om attacken i ljudet. XTZ känns allmänt laid-back och saknar enligt mig energi och blir jobbig och intensiv i diskanten på höga ljudnivåer ( där det känns som diskanten ökar mer än basen i takt med ljudvolymen ).
Min åsikt
MVH Flingan
Postad 29 July 2009 - 21:31
Såg att klubben här fortfarande säljer den. Vad tycker ni som testat? Själv han jag inte testa idag, men funderar nu ganska mycket på Thule stärkare, klart snyggare än NAD enligt mig, som aldrig gillat NADs design.
Men såklart är det ju ljud i första hand, så kom gärna med synpunkter och motivering.
Postad 29 July 2009 - 22:41
Sen att Thulen är ett rent hel*ete att få rreparerad om den går sänder tycker jag iof är anledning nog att välja NADen
Har själv haft en IA 150B kombo och helt ärligt så imponerade de inte riktigt. Fint ljud, trevlig design, men varade bara 6 månader i mitt hem innan jag ville ha mer kontroll, botten och detaljer..
Redigerat av Darth Tojayz, 29 July 2009 - 22:41.
Postad 29 July 2009 - 23:01
Jupp, designen gillar jag skarpt, men ska lyssna på båda. Nu är jag kanske inte ute efter kraft så mycket som detaljer, men mycket pulver är aldrig fel. Men du tror NADen (c375) har bättre kontroll också? Det lutar åt att det blir ett par Yamaha NS-F700 som skall drivas, påverkar det valet något? Eller är det en helt annan förstärkare i prisklassen (NAD 11 k, Thule 9 k (ny)) som jag bör titta efter?
Tack för din synpunkt!
Postad 31 July 2009 - 14:31
Hur du sen tycker Thulen gör det är upp till dig.
Själv saknade jag botten i Thulen.
Ett tips om det blir Thulen.
Åtgärda nätsladden.
De är inte hälften så isolerade som man kan önska av en sådan maskin.
Jag fick störningar på tvn när jag startade min Thule och de var inte sammankopplade, inte kopplade i samma uttag och stog ca 2-3m från varandra.
Bytta nätsladd och allting blev bra
Lycka till med lyssnandet
Postad 31 July 2009 - 21:27
Ska tänka på de saker du sagt när jag lyssnar, problemet är bara att de inte har de Yamaha högtalare jag beställt, men ska försöka testa NAD och Thule på B&W 683, som jag nästan gillar lika mycket som Yamaha högtalarna som jag beställt.
Minns du om du hade någon sub ut på din Thule? Ser att NADen har det och det behövs nog för kommande sub för att komplettera den svaga basen i Yamaha högtalarna, kanske upplever dem annorlunda hemma iof, mindre rum.
Postad 31 July 2009 - 22:19
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
NAD-klubben för oss som gillar kraft
32 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?