Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aliens vs. Predator 3!

120 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 June 2009 - 14:09

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
lite predator gameplay

del 1
del 2

vet inte riktigt. tycker det ser lite sketchy ut. får väl se hur slutprodukten blir.

Postad 03 June 2009 - 14:17

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0

lite predator gameplay

del 1
del 2

vet inte riktigt. tycker det ser lite sketchy ut. får väl se hur slutprodukten blir.

Verkar coolt som faen! Trodde inte de hade kommit så långt i utvecklingen att de skulle visa gameplay på E3. ;) Jag fick mersmak efter att ha sett filmerna!

Postad 29 July 2009 - 19:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Trailer.

http://www.youtube.c...Jpco0VZI&fmt=22

Postad 29 July 2009 - 19:30

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Ja det kanske kan bli lite svårt att genomföra, men helt omöjligt är det nog inte. Hade varit grymt kul att spela som Marine tillsammans med en massa andra mot ett par Aliens och/eller Predators=).

i AVP2 kan man spela typ just det.man spawnar som vi kan säga 5st aliens 5marines och 2st predators.
när man dör som marin/predator så spawnar man som alien nästa gång,går ut att hålla sig vid liv som marin/predator.Som alien så har man inga respawns men man går upp i "rang" ju mer man köttar,börja som facehugger å växer ända upp till en queen Alien...kan vara en mod också,kommer inte ihåg exakt..

Postad 11 November 2009 - 21:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sega: Aliens vs. Predator not releasing in Germany

Sega has confirmed that it will not release Aliens vs. Predator in Germany. Following a report that suggested the publisher would avoid the German market altogether, we contacted Sega, which explained that the game wouldn't make it to retail in Germany "without significant cuts that would harm the gameplay experience." The publisher maintained that AvP was "developed to be consistent with the existing content in the Aliens and Predator universes," and added that the "gameplay and graphical and narrative style befit the mature themes" of the franchises.

AvP is expected to receive an "18 rating" (or the equivalent) in territories outside of Germany and an M rating in the US. When asked about the status of the title in Australia, Sega told us that there was no word yet from the region. It would certainly be interesting if the German market was ruled out due to the game's violence (and the threat of not receiving a rating by USK, the German ratings board), but Australia and its similarly stringent board prove more accepting of the content. We'll continue to follow up with the publisher.

http://playstation.joystiq.com/

Tyskarna missar allt roligt ;(

Postad 12 November 2009 - 16:51

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Hoppas på splitscreen.. :P

Postad 10 December 2009 - 20:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Releasedatum spikat till 19:e februari ;)

Postad 10 December 2009 - 22:32

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
Ser verkligen fram emot det här spelet ! Dells DX11 och sen multiplayer och COOP ! :)

Kommer ihåg när jag satt hemma själv och spelade det fösta AvP på PC som Marine.

Bing...........Bing...........bing......bing......bing.bing.bingbingn AHHHHH ALIIIIIIIENS :unsure::D

Längtar!

Postad 10 December 2009 - 23:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Är det co-op i detta? Jag tror det är i Gearbox variant va?

Edit: Rebellion som utvecklare förresten. De gjorde ju nyss Rouge Warrior som blev ganska FUCKING lyckat.

http://www.gameranki...rior/index.html
http://www.giantbomb...arrior/17-1719/

Redigerat av Zoiler, 10 December 2009 - 23:58.

Postad 11 December 2009 - 00:01

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
:)

Postad 11 December 2009 - 08:29

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
jo det kanske var så att jag blandade ihop det med spelet ifrån Gearbox, http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23935

Kan ju alltid hoppas iaf att det blir coop i AvP också.

Postad 11 December 2009 - 21:49

Kitte
  • Kitte
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Å herregud! :D När jag råkade snubbla över den här tråden och läste de första inläggen om hur läskigt det första AVP var, så fick jag direkt flashbacks från första gången jag spelade det (förmådde aldrig spela det klart, var för rädd....). Vi var tre i rummet och när första Alien dök upp, så föll jag baklänges ur stolen, ena polaren skrek till och sprang bak i rummet och han andra sprang ut ur rummet! :D J#&%"vla blippar - de skrämde ju vettet ur en! :D

Postad 12 December 2009 - 14:14

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
jag väntar med spänning på detta spel

Postad 16 January 2010 - 00:40

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Hunter edition som kommer för xbox360 och ps3 :

Bifogad fil(er)

Redigerat av andersos, 16 January 2010 - 00:41.

Postad 18 January 2010 - 23:19

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
kan tipsa om att dom säljer orginalet på steam för 3€ just nu. jag köpte det och jäklar i mig, jag SKA tvinga mig igenom det, om det så är det sista jag gör :)

Postad 19 January 2010 - 09:53

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

• 1097 inlägg
  • 0
Ja, jag såg också det häromdagen. Sjukt prisvärt! Jag måste nog slå till och köpa det också. Jag hade för svag dator när det begav sig...

Postad 19 January 2010 - 10:18

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
måste också haft en ganska svag dator när det kom, för nu flyter det nästan på för snabbt :)

Postad 20 January 2010 - 22:22

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Å herregud! ;) När jag råkade snubbla över den här tråden och läste de första inläggen om hur läskigt det första AVP var, så fick jag direkt flashbacks från första gången jag spelade det (förmådde aldrig spela det klart, var för rädd....). Vi var tre i rummet och när första Alien dök upp, så föll jag baklänges ur stolen, ena polaren skrek till och sprang bak i rummet och han andra sprang ut ur rummet! ;) J#&%"vla blippar - de skrämde ju vettet ur en! <_<

Har inte heller spelat klart det, dels på grund av att det verkligen får mig att hoppa till gång på gång men även för att det är ett rätt så svårt spel. Normalt skulle jag fortsätta spela tills jag klarar det så svårighetsgraden som sådan är inga problem men jag skiter ju nästan på mig varje gång jag hör det där sabla blippandet=).

Får helt enkelt skaffa en vuxenblöja så jag kan köra klart de två första spelen så man är förberedd på del tre=). AvP 3 verkar vara ett givet köp, ju mer videos jag ser från det ju mer sugen blir jag bara på att få spela det. kan knappt vänta=).

Redigerat av Jack of all trades, 20 January 2010 - 22:29.

Postad 29 January 2010 - 21:02

Pajje
  • Pajje
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Hörde först talas om detta spel förra veckan, vilket var en glad överraskning. Tycker det är sjukt läckra ljudeffekter, ljuden ifrån marinens bössor är ju det fetaste "skjutljud" som finns, och lägg sen till det klassiska sökarbeepet och lite alienskrik på det....kommer att bli så gött att sitta och köra det spel i hemmabion...

Är rätt coolt att ett filmmonster som skapade för över 30 år sen fortfarande är högaktuellt!

Postad 30 January 2010 - 19:25

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
en lååång väntan är nu snart över!.
har förhandsbokat från webhallen(dock till ps3an) tycker erbjudandet var lite snålt,fast det är ju lite coolt med skins.
http://www.webhallen...od.php?id=77472

survivor mode!! http://www.gametrail...aliens-vs/61447

Redigerat av Fahla, 30 January 2010 - 20:38.

Postad 03 February 2010 - 19:22

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Multiplayer demo kommer imorgon.

Postad 03 February 2010 - 19:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Vilka platformar?

EDIT: PC,PS3 och 360.

http://kotaku.com/54...o-for-everybody

Postad bild

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 February 2010 - 19:25.

Postad 03 February 2010 - 21:30

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

perfekt!! 2 fina demos imorrn då, detta och BFBC2

Postad 03 February 2010 - 23:46

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Hoppas det inte är helt ner-dummat för massorna..

Mycket är nu helt automatiserat.. tryck bara på rätt kapp så händer det.

Och, pred & alien olika syn-spektra är nu automatiskt.. låter vääääldigt, hmmmm.

Postad 04 February 2010 - 07:11

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
nerdummat är ju det som säljer, kolla bara på umm wow och varenda annat nytt spel nästan :)

Postad 04 February 2010 - 13:31

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

• 1306 inlägg
  • 0
Cool demonstrationsvideo av demot:

http://www.youtube.c...h?v=IO5t_McHs2g

Postad 04 February 2010 - 20:19

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Testade demot till PS3... en hel del buggar på MP, det tar evigheter att matcha ett spel.. man får i princip vänta 5-10min innan man kan börja spela om ens det. Sen är det ingen vidare att köra som ailien... kontrollerna är svåra... dels så rör sig dom väldigt snabbt.. och de har möjligheten att röra sig på väggar och tak.. vilket gör att det blir extremt svårt att kontrollera... man blir snurrig. Typ hoppar man en gång.. så vet man inte var man hamnar någonstans... sen hjälpte det inte heller att man hade någon snubbe vid namn "legendary_swe" som attackerade inom laget... rent kaos.

Har inte haft möjligheten att testa predetator eller gubbarna.. men än sålänge är man inte sådär överhypad... kanske singleplayer är bättre.

Postad 04 February 2010 - 20:35

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Testade demot till PS3... en hel del buggar på MP, det tar evigheter att matcha ett spel.. man får i princip vänta 5-10min innan man kan börja spela om ens det. Sen är det ingen vidare att köra som ailien... kontrollerna är svåra... dels så rör sig dom väldigt snabbt.. och de har möjligheten att röra sig på väggar och tak.. vilket gör att det blir extremt svårt att kontrollera... man blir snurrig. Typ hoppar man en gång.. så vet man inte var man hamnar någonstans... sen hjälpte det inte heller att man hade någon snubbe vid namn "legendary_swe" som attackerade inom laget... rent kaos.

Har inte haft möjligheten att testa predetator eller gubbarna.. men än sålänge är man inte sådär överhypad... kanske singleplayer är bättre.

Jag tyckte aliens kändes bra efter nåra rundor. Är väll bara en vanesak. Men apropå han som sköt inom laget så gjorde ju han rätt.. Det är alla mot alla. inge Team dm. Jag trodde också i min första match att det var så att dem olika raserna hängde ihop men när jag hela tiden vart nerskjuten av min "lagkamrater" så var det ju inte så svårt att första.. skulle det va lag så skulle ju poänglistan va uppdelad på ett annat sätt. Sen så kan ja väll hålla me om själva demot inte var så där super grymt som man tyckte AvP va första gångerna man spelade det på pc:n.. Som du säger. Kanske SP är bättre.

Postad 04 February 2010 - 21:39

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag tyckte aliens kändes bra efter nåra rundor. Är väll bara en vanesak. Men apropå han som sköt inom laget så gjorde ju han rätt.. Det är alla mot alla. inge Team dm. Jag trodde också i min första match att det var så att dem olika raserna hängde ihop men när jag hela tiden vart nerskjuten av min "lagkamrater" så var det ju inte så svårt att första.. skulle det va lag så skulle ju poänglistan va uppdelad på ett annat sätt. Sen så kan ja väll hålla me om själva demot inte var så där super grymt som man tyckte AvP va första gångerna man spelade det på pc:n.. Som du säger. Kanske SP är bättre.

hahaha där ser man, det förklarar en hel del...jag blev så fokuserad på kontrollerna att jag inte hann med att tänka på hur matchen var uppbyggd.

Postad 05 February 2010 - 10:02

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
har inte kunnat testa spelet än.waiting for more players,:)

Postad 05 February 2010 - 11:11

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Demot verkar inte va någon hit när man läser andra siter och forum. Dels för att det givietvis är nerdummat för att passa konsollirarna, dels att det är stelt och folk som lirat Avp1 och 2 gnäller på att Alien är segare än sirap. Jag hade förväntningar men ack... Konsoller förstör mitt liv när det kommer till FPS.

Postad 05 February 2010 - 12:02

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag hade sjuk tur igår när jag lirade demot, hamnade med ett gäng aliens och vi teamade ihop :)

Postad 05 February 2010 - 15:33

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Demot verkar inte va någon hit när man läser andra siter och forum. Dels för att det givietvis är nerdummat för att passa konsollirarna, dels att det är stelt och folk som lirat Avp1 och 2 gnäller på att Alien är segare än sirap. Jag hade förväntningar men ack... Konsoller förstör mitt liv när det kommer till FPS.

Väldigt mycket skitsnack, men vad kan man förvänta sig från en bevisligt fördummad PC-fanboy?
Enkla spel med låg AI och väldigt låga krav på utmaning, realism och variation (aka fördummade spel) säljer som guld till PC. WoW, MW2, CSS och många fler är storsäljare till just PC, släpps de till konsol säljer de klart sämre.
Konsolspelare gillar utmaningar, de kräver en bra AI, varierade svårighetsgrader och minst en svårighetsgrad som erbjuder en riktig utmaning (normal/easy = PC-only). Se på storsäljande spel som Halo, varierade banor och vapen, grym story och riktigt bra AI. Vart finns det på PC?

Att rebellion sedan släpper ett riktigt dåligt spel som ska leva på rena nostalgikänslor hos PC-spelarna är skrämmande, de släpper det väl bara till konsol för att det potentiellt kan sälja lite iaf. Var ärlig, erkänn för dig själv att det handlar om liten budget och lata spelutvecklare, de enda som kommer att köpa skiten sitter ju på PC. Fördumningen är ett naturligt steg från PC, som vidareutvecklades i Wii, men som tillbakavisas av 360/PS3. Det kan dock vara svårt att inse om man blivit "fördummad" redan. :/
Konsollirarna kräver långt mer än PC-dito gjort tidigare, de kräver handling, optmierad grafik, kontroller och mycket annat.

Hur som helst så suger AvP3-demot ruskigt hårt, och även hela spelet verkar dåligt. Grafiken är skrämmande, grundläggande funktioner som krypa ihop saknas, kontrollerna är väldigt primitiva och MP känns inte direkt optimerat. Sno de populäraste spelsätten från andra spel, gör en carbonkopia och släng in som säljargument. Infection är tom. roligare i Halo, som inte ens har med det som försäljningsargument.

Postad 05 February 2010 - 15:38

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Väldigt mycket skitsnack, men vad kan man förvänta sig från en bevisligt fördummad PC-fanboy?
Enkla spel med låg AI och väldigt låga krav på utmaning, realism och variation (aka fördummade spel) säljer som guld till PC. WoW, MW2, CSS och många fler är storsäljare till just PC, släpps de till konsol säljer de klart sämre.
Konsolspelare gillar utmaningar, de kräver en bra AI, varierade svårighetsgrader och minst en svårighetsgrad som erbjuder en riktig utmaning (normal/easy = PC-only). Se på storsäljande spel som Halo, varierade banor och vapen, grym story och riktigt bra AI. Vart finns det på PC?

Att rebellion sedan släpper ett riktigt dåligt spel som ska leva på rena nostalgikänslor hos PC-spelarna är skrämmande, de släpper det väl bara till konsol för att det potentiellt kan sälja lite iaf. Var ärlig, erkänn för dig själv att det handlar om liten budget och lata spelutvecklare, de enda som kommer att köpa skiten sitter ju på PC. Fördumningen är ett naturligt steg från PC, som vidareutvecklades i Wii, men som tillbakavisas av 360/PS3. Det kan dock vara svårt att inse om man blivit "fördummad" redan. :/
Konsollirarna kräver långt mer än PC-dito gjort tidigare, de kräver handling, optmierad grafik, kontroller och mycket annat.

Hur som helst så suger AvP3-demot ruskigt hårt, och även hela spelet verkar dåligt. Grafiken är skrämmande, grundläggande funktioner som krypa ihop saknas, kontrollerna är väldigt primitiva och MP känns inte direkt optimerat. Sno de populäraste spelsätten från andra spel, gör en carbonkopia och släng in som säljargument. Infection är tom. roligare i Halo, som inte ens har med det som försäljningsargument.

mycket sant skrivet.men jag undrar hur du har hunnit/kunnat testa Infection?,eller missförstår jag dig helt?.

Postad 05 February 2010 - 15:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Annars kan mna ju lugna ned sig lite och inse att det knappast har att göra med fördumningar av något slag eller vilken plattform det släpps på. Tänk rationellt - Rebellion är utvecklare. Se mitt inlägg tidigare i tråden, kolla vilka spel de gjort.

Om nu spelet skulle vara dåligt så kan det ha något att göra med vilka som utvecklar det. Att de skulle kunna göra bättre bara de fick arbeta på valfri plattform är ju ignorant tänkande. De kan men de bestämmer sig för att inte göra det för att de gillar att göra skitspel som inte säljer?

Postad 05 February 2010 - 18:06

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Hmm ar det inte endast deathmatch i demot? Kanske inte det roligaste i detta spelet. Personligen hoppas jag pa singleplayer, hoppas de lyckas fa till det riktigt laskigt. De olika teambaserade varianterna kan nog oxa vara kul. Alltsa AvP var aldrig nagra avancerade spel, vad finns dar att dumma ner? Angaende hastigheten sa verkar aliens vara snabba nog om man kollar pa gianbomb.com quicklook. De var val aldrig sa supersnabba i filmerna, bara valdigt sneaky och ganska snabba. Edit: Det ser kul ut har iaf: http://www.youtube.c...h?v=_gjMbawjZ4E

Great Grumbledock. Om du just tog upp World of Warcraft som ett exempel for "fordummat" spel sa har du helt missupfattat vad uttrycket betyder. Men du tror ju tydligen att MW2 har salt battre pa pc an konsol sa du verkar inte ha nagon aning om vad du snackar om. Att du sedan kallar nagon annan ****** ar ganska illa.

Att rebellion sedan släpper ett riktigt dåligt spel som ska leva på rena nostalgikänslor hos PC-spelarna är skrämmande, de släpper det väl bara till konsol för att det potentiellt kan sälja lite iaf.

Eh? Sa du menar att de totalt ignorerar de miljoner kids som ar for unga for att ha spelat originalspelen eller sett de gamla filmerna, men daremot har sett de nya Aliens vs Predator filmerna? Som oftare har en konsol an spelPC?

Sno de populäraste spelsätten från andra spel[...]Infection är tom. roligare i Halo[...]

Sno? Infection fanns med i AvP2 dar det kallades "Hunt". AvP2 som kom ut fore Halo 1.

Se på storsäljande spel som Halo[...]Vart finns det på PC?

Vad vill du med detta? Att folk ska lista PC spel som gor si och sa och sen fraga var det finns pa konsol? Den listan kommer bli valdigt lang.

Konsollirarna kräver långt mer än PC-dito gjort tidigare, de kräver handling, optmierad grafik, kontroller och mycket annat.[...] Konsolspelare gillar utmaningar, de kräver en bra AI, varierade svårighetsgrader och minst en svårighetsgrad som erbjuder en riktig utmaning (normal/easy = PC-only)

WTF?

Redigerat av Unregistered6116c5cb, 05 February 2010 - 19:46.

Postad 05 February 2010 - 22:04

GRÄVMASKIN
  • GRÄVMASKIN
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Jag tror spelet blir grymt, har kört demot några gånger, verkar vara omöjligt att hitta spel ifall man inte har några kompisar att spela med. Det hade varit jäkligt najs ifall man kunde köra med mus och tangentbord på ps3an, antar att detta spel ej stöder detta, någon som vet?

Postad 06 February 2010 - 13:51

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0
AvP ska spelas som Marine och då finns det inget spel som kan mäta sig med det när det kommer till spel som ger en "kalla kårar", iaf har jag inte spelat något spel som kan det. Blir väldigt sugen på att testa demot, synd som tusan att det inte var ett SP demo dock för det är jag mer intresserad av testa. Har läst flertalet inlägg där många är besvikna över demot men allt jag sett än så länge får det bara att vattnas i munnen=). Tack som tusan för länken till Youtube Freezard, grymt nice=)

Postad 06 February 2010 - 14:14

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Visst det finns en hel del spelare på pc som stämmer in i ovanstående men det finns också en hel del spelare som kräver spel som skulle få en konsolspelare att sluta innan denne ens börjat. Det är tyvärr på grund av att konsoler blir allt mer populärare som allt fler spel "fördummas".

Halo ett och två var knappast spel som var direkt svåra, visst det erbjöd en viss utmaning men inte i närheten lika svårt som vissa spel på pc kan vara. Därmed inte sagt att det inte finns väldigt svåra spel till konsol, Jak 2 var helt klart ett spel som var väldigt utmanande på sina platser. Dock har jag märkt att Sonys spel brukar vara mer utmanande än Microsofts spel.

"Hur som helst så suger AvP3-demot ruskigt hårt, och även hela spelet verkar dåligt. Grafiken är skrämmande, grundläggande funktioner som krypa ihop saknas, kontrollerna är väldigt primitiva och MP känns inte direkt optimerat. Sno de populäraste spelsätten från andra spel, gör en carbonkopia och släng in som säljargument. Infection är tom. roligare i Halo, som inte ens har med det som försäljningsargument."

Min fråga efter att ha läst detta är ifall du spelat någon av de första spelen på pc? Det som du nämner ovan var inte anledningen till att vissa blir lyriska när detta spel nämns. För mig handlade det mycket mer om att spelet verkligen skrämde skiten ur en och var trogen filmerna på ett sätt som ingen annan utvecklare innan lyckats med. Sedan kan jag lova dig att AvP var ett grymt svårt spel, detta mycket tack vare att det saknade sparfunktion i uppdragen. Jag har sett en tydlig trend både på konsol och datorsidan och denna är att spelen anpassas för att så många som möjligt ska kunna spela dom vilket innebär att de alltför ofta "fördummas". Varför? Jo för att det är en ytterst liten skara av dagens gamers som orkar spela om ett spel flertalet gånger för att till slut ta sig till nästa "del". Jag själv är uppvuxen med spel där man inte hade något alternativ om man ville klara spelet och när man väl klarade det så blev man överlycklig. När jag klarar spel idag får jag inte samma känsla eftersom jag vet att det inte är en fråga om ifall jag kommer klara det utan när och tyvärr brukar detta ske relativt snabbt numera.

Mig veterligen var Infestation med i AvP 2 men jag kan ha för mig fel...

Redigerat av Jack of all trades, 06 February 2010 - 14:49.

Postad 06 February 2010 - 15:30

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Jag vet inte om du försöker vara sarkastisk eller inte, men om du inte är det så måste detta vara det dummaste jag har läst på väldigt länge.
Det du beskriver stämmer ju bättre in på konsol-spel och dess spelare än PC.
Du tar upp ett spel som Halo och säger att det är något speciellt, det kanske var speciellt på konsol när det släpptes men för PC-spelare vart det inte något speciellt eller nytt. Dessutom frågar du vart spel som Halo finns på PC, ja vad ska man svara här då? Du kanske kan kolla efter Halo som faktiskt finns till PC också? Eller väldigt många andra spel som är bättre på alla sätt än det spelet.
MW2 säljer sämre på konsol? Sitter du och driver med oss eller har du ingen aning vad du sitter och snackar om?

Vad snackar du om egentligen? På vilket sätt skulle konsol-spelare kräva mer av spel än PC-spelare? Det är konsolportningar till PC som drar ner kvalitén på grafik, kontroller osv inte tvärt om. På senare tid har fler spel släpps utan PC-specifika egenskaper som modverktyg och dedikerade servrar och det har ju inte vart allt för populärt bland PC-folket.
PC-spel har i regel varit mycket mer avancerade, både tekniskt och spelarmässigt, än konsolspel, så jag förstår verkligen inte hur du kan påstå att konsolspelare kräver mer av spelen.

Redigerat av Bush, 06 February 2010 - 15:32.

Postad 06 February 2010 - 20:21

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Nu är jag visserligen bara en PC-****** när det kommer till FPS och det är ju också på PC som FPS hör hemma(enligt mig). Nästa alla andra typer av spel (förutom strategilir) föredrar jag att spela på min PS3:a. Det kan väl knappast vara någon nyhet för dig att många titlar fördummas för att de ska passa konsollens "enkelhet", allt ifrån kontroller till möjligheter att ställa in servrar osv. Jag som älskade AvP1 och 2 får en tår i ögat när det spel som AvP3 inte längre först och främst optimeras till PC och sedan eventuellt släpps till konsollerna.

Däremot är du ute och cyklar när du drar upp Halo som ett exempel för att påvisa konsollernas storhet ;). Halo har bevisligen haft en stor inverkan på hur populär Xboxen blivit men det i sig är knappast ett bevis för hur bra spelet egentligen är. Det var ju knappast något speciellt när jag som PC spelare redan var van vid FPS... Däremot för den "generation" som inte lirat Q1 och uppåt kan jag förstå att det var något speciellt.

Postad 06 February 2010 - 21:48

brottarkungen
  • brottarkungen
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
En recension:
http://s729.photobuc...010051359PM.gif

Postad 07 February 2010 - 10:45

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Nu är jag visserligen bara en PC-****** när det kommer till FPS och det är ju också på PC som FPS hör hemma(enligt mig). Nästa alla andra typer av spel (förutom strategilir) föredrar jag att spela på min PS3:a. Det kan väl knappast vara någon nyhet för dig att många titlar fördummas för att de ska passa konsollens "enkelhet", allt ifrån kontroller till möjligheter att ställa in servrar osv. Jag som älskade AvP1 och 2 får en tår i ögat när det spel som AvP3 inte längre först och främst optimeras till PC och sedan eventuellt släpps till konsollerna.

Däremot är du ute och cyklar när du drar upp Halo som ett exempel för att påvisa konsollernas storhet ;) . Halo har bevisligen haft en stor inverkan på hur populär Xboxen blivit men det i sig är knappast ett bevis för hur bra spelet egentligen är. Det var ju knappast något speciellt när jag som PC spelare redan var van vid FPS... Däremot för den "generation" som inte lirat Q1 och uppåt kan jag förstå att det var något speciellt.

Det är inte en nyhet att spel förenklas, men det beror knappast på konsoler utan är ett försvar mot PC-pirater och fuskare, som till stor del håller till på PC. Att inte kunna ställa in servrar är ett enkelt sätt att begränsa fuskandet, och ett bra sätt att variera matcherna, samt ge dig som som spelar en utmaning och variation samtidigt som man minskar risken för teamande. Att spelen utvecklas främst för konsoler är ju självklart, inga problem med optimering för flera olika hårdvaror, rättvist för alla, mindre fusk, mindre pirater, inget behov av att ha egna servrar (på 360 iaf). Dedikerade servrar försvinner för att de leder till fusk, piratande och ojämna matcher. Visst har de sin charm, men de är också en rest från en tidigare era, precis som endast PC-spelande håller på att bli. För ett par år sedan kunde du spela de flesta spelen på MAc, idag är Mac-kompatibiliteten borta. Förr var PC primär plattform, nu är konsolerna det och PC får portningar. Spelen utvecklas och det bör även spelarna göra. På konsol erbjuds alla samma upplevelse, samma hårdvara.

Du får inga fördelar för att du köpt n ny handkontroll (mus) för 1000kr med högre sens, bättre grafikkort eller dedikerat nätverkskort. Inte heller kan du skapa en egen server med 2x skada på ditt favoritvapen, teama med allierade på motståndarlaget utan att andra får veta det. Det går inte heller att ladda hem spelet och köra på din egen server, skaffa aimbot eller nått liknande. Om andra är bättre kan du inte kicka ut dem etc. Du tvingas bli bättre som spelare och lära dig spela med andra, ingen hårdvaruuppgradering hjälper dig utan det är bara dina egna skills som avgör om du vinner eller förlorar, vilket kan vara svårt för vissa. Å andra sidan finns ju vissa som vill sitta kvar på XP, avskyr serier i färg, tycker att bensinbilar är ett utmärkt val och anser att SVT har ett fullgott utbud.

Att du sedan missat vad Halo inneburit för konsolerna är skrämmande, föreslår att du läser på lite å kanske du förstår. DEt är tack vare Halo som AvP3 inte utvecklas med PC som fokus, m.m.
http://www.gamereact...heten med Halo/
Halo erbjöd bra kontroll och bbra multiplayer till konsol, och banade på så sätt vägen för FPS på konsol. Att du sedan försöker påstå att generationen som spelade "Q1" skulle ha en annan upplevelse bevisar bara hur fel du har, Halo var/är konsolernas motsvarighet till Q1. Det tog tid innan du kunde FPS på PC, samma med konsol.

Men efter bara ett par matcher så kan en erfaren FPS-spelare utan problem vara lika bra på konsol, dvs om det är en duktig spelare som kan möta jämnt motstånd och inte behöver överlägsen hårdvara/fördelaktiga inställningar för att vinna alltså. Jag spelade Q1 "back in those days", jag spelar ännu en del på PC men konsolen är huvudvalet, då fördelarna är så överlägsna. FPS på PC är helt okej, men erbjuder ingen utmaning och är för beroende av hårdvara. På konsol vet jag att alla har samma möjligheter, att bara min egen skicklighet avgör, och jag får alltid möta varierat motstånd vilket gör mig till en bättre spelare.

Sen är det fotfarande bara patetiskt att skylla dåliga spel på konsolerna. En konsolontroll erbjuder fler knappkombinationer på ett smidigt sätt än PC någonsin gjort. Konsolerna bevisade att man inte behövde byta grafikkort varje år för att kunan spela snygga spel. Snarast så är det så att "dåliga" spel säljer bättre till PC, se bara MW2 utan servrar, moddar eller nått annat som älskades på PC.
Hur som helst så är AvP lika uselt på konsol som PC troligen ännu värre, vilket gör att det borde sälja uselt. Kontrollerna är från tidigt 90-tal, som bäst. En marine som inte ens kan huka sig?
Aliens som hoppar frenetisk mellan väggar/golv utan minsta kontroll, usch. Lägg till att "radarn" som marine har är fullständigt värdelös, den är väligt efter när det gäller varningar och position av fiender. Vapnen suger för människor, assulten är ett skämt rent skademässigt och har 0 i accuracy, haglet behöver iaf 2x skadan för att bli användbart men har grym accuracy?!
Aliens är för svårstyrda, och har för kort radie på sina attacker. Den enda rasen som är bra är Predator, som dödar på 1 träff både på distans och närstrid, är osynlig m.m. vilket medför att de är kick-ass.
Hur som helst så är spelet dåligt, ful grafik, dåliga banor, dåligt balanserat, dålig kontroll m.m. Det är en skam i jämförelse med de tidigare spelen, och förtjänar att begravas i en namnlös grav. MEN det beror inte på konsolerna, då spelet är långt uslare på dem. Det beror på dåliga utvecklare, lite engagemang och troligen låg budget..
Kommer säkerligen sälja bra till PC, där det iaf går att spela, om inte annat säljer det väl på nostalgi.

Postad 07 February 2010 - 11:31

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Är det bara jag som inte lyckats komma in i något spel på demon?

Postad 07 February 2010 - 13:49

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Det är inte en nyhet att spel förenklas, men det beror knappast på konsoler utan är ett försvar mot PC-pirater och fuskare, som till stor del håller till på PC. Att inte kunna ställa in servrar är ett enkelt sätt att begränsa fuskandet, och ett bra sätt att variera matcherna, samt ge dig som som spelar en utmaning och variation samtidigt som man minskar risken för teamande. Att spelen utvecklas främst för konsoler är ju självklart, inga problem med optimering för flera olika hårdvaror, rättvist för alla, mindre fusk, mindre pirater, inget behov av att ha egna servrar (på 360 iaf). Dedikerade servrar försvinner för att de leder till fusk, piratande och ojämna matcher. Visst har de sin charm, men de är också en rest från en tidigare era, precis som endast PC-spelande håller på att bli. För ett par år sedan kunde du spela de flesta spelen på MAc, idag är Mac-kompatibiliteten borta. Förr var PC primär plattform, nu är konsolerna det och PC får portningar. Spelen utvecklas och det bör även spelarna göra. På konsol erbjuds alla samma upplevelse, samma hårdvara.

Vad har detta med fördumning så du påstod att PC-spel hade ansvar för?
Dedikerade servrar har inte "lite charm", det är helt överlägset i prestanda och funktion idag. Du kan banna spelare och begränsa vad som får vara modifierat i klientens spel och på så sätt undvika fusk.
Vad har Mac med detta att göra egentligen? Idag kan du ju ändå spela alla PC-spel på en Mac, om den är tillräcklig kraftfull.
Konsolen är som att få sitta i ett litet hörn med handbojor, du blir bara begränsad och får ingen frihet att välja eller göra saker själv.

Du får inga fördelar för att du köpt n ny handkontroll (mus) för 1000kr med högre sens, bättre grafikkort eller dedikerat nätverkskort. Inte heller kan du skapa en egen server med 2x skada på ditt favoritvapen, teama med allierade på motståndarlaget utan att andra får veta det. Det går inte heller att ladda hem spelet och köra på din egen server, skaffa aimbot eller nått liknande. Om andra är bättre kan du inte kicka ut dem etc. Du tvingas bli bättre som spelare och lära dig spela med andra, ingen hårdvaruuppgradering hjälper dig utan det är bara dina egna skills som avgör om du vinner eller förlorar, vilket kan vara svårt för vissa. Å andra sidan finns ju vissa som vill sitta kvar på XP, avskyr serier i färg, tycker att bensinbilar är ett utmärkt val och anser att SVT har ett fullgott utbud.

Mus och tangentbord spelar ingen större roll det är fortfarande skickligheten och taktiken som gör skillnad. Grafikkort är något som endast spelar roll om du får dålig FPS, vilket man inte brukar få i dagens spel, även med ett billigt grafikkort.
Sitt inte och argumentera att dedikerade servrar är sämre pga av valmöjligheterna då det är detta som alla vill ha. Finns ingen anledning att ta bort det.

Att du sedan missat vad Halo inneburit för konsolerna är skrämmande, föreslår att du läser på lite å kanske du förstår. DEt är tack vare Halo som AvP3 inte utvecklas med PC som fokus, m.m.
Halo erbjöd bra kontroll och bbra multiplayer till konsol, och banade på så sätt vägen för FPS på konsol. Att du sedan försöker påstå att generationen som spelade "Q1" skulle ha en annan upplevelse bevisar bara hur fel du har, Halo var/är konsolernas motsvarighet till Q1. Det tog tid innan du kunde FPS på PC, samma med konsol.

Vad spelar det för roll vad Halo innebar för konsol? Du påstod att spel som Halo aldrig utvecklas till PC, hur förklarar du då att Halo finns till PC? Halo på PC kommer du väl antagligen kunna spela i multiplayer lång tid framöver till skillnad från xbox som nu lägger ner sina multiplayer-tjänster för vanliga spel. Men Halo är ju ändå inget speciellt spel, iaf inte med tanke på utbudet till PC.

Men efter bara ett par matcher så kan en erfaren FPS-spelare utan problem vara lika bra på konsol, dvs om det är en duktig spelare som kan möta jämnt motstånd och inte behöver överlägsen hårdvara/fördelaktiga inställningar för att vinna alltså. Jag spelade Q1 "back in those days", jag spelar ännu en del på PC men konsolen är huvudvalet, då fördelarna är så överlägsna. FPS på PC är helt okej, men erbjuder ingen utmaning och är för beroende av hårdvara. På konsol vet jag att alla har samma möjligheter, att bara min egen skicklighet avgör, och jag får alltid möta varierat motstånd vilket gör mig till en bättre spelare.

Vad menar du med "lika bra"? Om du spelar med en handkontroll mot mus och tangentbord så är det inte så svårt att räkna ut med som skulle vinna i längden. Det finns multiplayerspel på konsol som har hjälpmedel som autoaim, stora hitboxar och "målsökande" kulor. Varför måste detta finnas? Jo för att annars skulle det vara för svårt att träffa.

Sen är det fotfarande bara patetiskt att skylla dåliga spel på konsolerna. En konsolontroll erbjuder fler knappkombinationer på ett smidigt sätt än PC någonsin gjort. Konsolerna bevisade att man inte behövde byta grafikkort varje år för att kunan spela snygga spel. Snarast så är det så att "dåliga" spel säljer bättre till PC, se bara MW2 utan servrar, moddar eller nått annat som älskades på PC.

Varför påstår du att det är PC-spelen som är anledningen till "fördumningen" då? På vilket sätt skulle PC vara anledningen till dålig AI, realism osv när det är tvärt om, det är konsolernas fel att spelen går åt den riktningen.
MW2 har endast bantats ner till konsolernas låga nivå av valmöjligheter. Du kanske kan förklara varför MW2 sålde bättre än MW1 och hur det kunde bli ett av de mest sålda spelen till denna konsol-generation?

Nu kanske du kan svara på mitt förra inlägg också. Skulle vara mycket intressant att veta hur t.ex MW2 säljer bättre på PC än konsolerna och hur det spelet har fördummats p.g.a PC-plattformen?
Om nu PC vara anledningen till kass realism och dålig AI, kan du förklara varför simulatorer är i princip exklusiva på PC. Varför släpps det inte fler spel som t.ex ArmA2 på konsol, som faktiskt är "100 gånger" mer avancerat och mer realistiskt än konsolspelen?

Redigerat av Bush, 07 February 2010 - 13:54.

Postad 07 February 2010 - 15:41

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Du har verkligen ingen koll, aimbot finns även på konsol vilket du tydligen helt verkat ha missat när du använder det som ett argument. Anledningen till att konsolspel utvecklas först och satsas mest på är en enda, de säljer helt enkelt bättre sedan spelar det ingen som helst roll hur många det är som spelar dessa spel olagligt. Företagen bryr sig bara om att spelen säljer och att försöka maximera detta som mycket som möjligt (anledningen till alla sabla skydd är inte piratkopiering utan andrahandsförsäljningen). Pc är och kommer alltid vara ett bättre format än konsol eftersom det hela tiden kommer ny hårdvara till den, detta är ett faktum.

"Att du sedan missat vad Halo inneburit för konsolerna är skrämmande, föreslår att du läser på lite å kanske du förstår. DEt är tack vare Halo som AvP3 inte utvecklas med PC som fokus, m.m.
Halo erbjöd bra kontroll och bbra multiplayer till konsol, och banade på så sätt vägen för FPS på konsol. Att du sedan försöker påstå att generationen som spelade "Q1" skulle ha en annan upplevelse bevisar bara hur fel du har, Halo var/är konsolernas motsvarighet till Q1. Det tog tid innan du kunde FPS på PC, samma med konsol."

Halo är knappast ett av de bästa fps spelen som gjorts, ja det var kanske ett av de bästa konsolspelen när det kom men om du på allvar menar att det var det bästa så kan du inte ha spelat många fps på pc den saken är säker.

"FPS på PC är helt okej, men erbjuder ingen utmaning och är för beroende av hårdvara. På konsol vet jag att alla har samma möjligheter, att bara min egen skicklighet avgör, och jag får alltid möta varierat motstånd vilket gör mig till en bättre spelare."

Erbjuder ingen utmaning, du måste skämta eller? Finns betydligt fler fps på pc som är en riktig utmaning medan det finns få spel i denna genrer som gör det till konsol. Har du till exempel spelat Graw på pc? Det är en utmaning det till skillnad från spelet på Xbox 360.

Redigerat av Jack of all trades, 07 February 2010 - 15:49.

Postad 07 February 2010 - 15:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Vad bra, då kan vi fortsätta all OT-diskussion Här istället och koncentrera oss på trådämnet här.

Postad 07 February 2010 - 21:01

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Är det bara jag som inte lyckats komma in i något spel på demon?

kommer inte heller igång. (ps3)

Postad 07 February 2010 - 21:29

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Samma med PS3 här.

Laddade ner till PC'n, tar typ 5 minuter där.

EDIT: Aaah, hittade lite fel info, kommer en patch.

"“Since our earlier update regarding successful patching of the PC demo of AvP, we’ve been working with Sony and SEGA on investigating reports of a similar issue from some PS3 owners,” a SEGA spokesperson told VG247.

“Tests so far have shown a significant improvement, but we’re not yet finished with the fixes. The team will be working over the weekend to make it even better for players.”""

Väntade en timma med ps3, kom in då, eller om man addar nicks direkt så hittar den folk... verkar inte fungera så bra annars.

Redigerat av Unregistered8c5802be, 08 February 2010 - 05:46.

Postad 11 February 2010 - 11:10

Unregistered58e1bdab
  • Unregistered58e1bdab
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag testade 360's AvP demo igår. Efter en evighet av sökande efter spelare så blev jag en Predator - vilket är den ras jag aldrig gillat. Kanske kunde man byta ras i början men jag misslyckades iaf. Det var fult, det var stökigt, och det fanns ytterst lite känsla i spelet. Frustrerande och irriterande. Sade jag att det såg för jävligt ut?

Demot inleds med en text att demot inte reflekterar den färdiga produktens standard, och det hoppas jag verkligen!

Redigerat av Unregistered58e1bdab, 11 February 2010 - 11:11.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.