Nokia N86
286 svar till detta ämne
Postad 18 June 2009 - 13:27
Unregisteredf5f0e70b
-
Unregisteredf5f0e70b
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag hade i början av maj förhandsbeställt en N97 via Nokia shop, men avbeställde den för några dagar sen dels beroende de dåliga recensionerna men även den långa leveranstiden. Beställde då en N86 från Katshing som skulle ha levererats idag, men avbeställde när leveransbeskedet blev ändrat.
I morse hade Mobilmästaren N86 i lager (enligt deras hemsida) men nu vid lunch blev det beställningsvara...
Vete f*n vad jag gör nu.
Vill ha en lur i N95 stuk och N86 verkar vara just det fast med bättre skärm, mer minne och lite fler funktioner.
Man undrar bara när den kommer, och min N95 bryter lite för samtalen ofta och börjar hänga sig så den är nog snart helt slut som lur...
Postad 18 June 2009 - 20:44
Unregisteredd0b430d9
-
Unregisteredd0b430d9
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Börjar bli segt, kan man inte bara få ett bekräftat datum när den kommer. helst vill jag ha den innan den 6 juli, men det verkar vara tajt enligt senaste preliminära datum hos de flesta återförsäljare, men verkar ju inte direkt som nån har någon aning överhuvudtaget
Postad 19 June 2009 - 09:43
wobert
-
wobert
-
Lärjunge
-
-
464 inlägg
Jag avbeställde min från Katshing så fort jag såg att datumet hade ändrats. Får leva med min C902 ett tag till verkar det som.
Postad 19 June 2009 - 14:10
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Kolla på deras hemsida, idag (då enligt katshing.se skulle n86 släppas) har preliminära releasedatumet ändrats till 2009-07-14....
Vilket äckligt bedrägeri ändå, dem ger ett tidigt datum för att håva in massa beställningar. Jag mailade dem igår för jag hade också sug att beställa, frågade angående leveransdatum om det fortfarande var 2009-06-18 som gällde
dem svarade "Hej!
18/6 är det preliminära datum som vi har fått från Nokia. Vi har ännu inte hört att det ska ha ändrats så förhoppningsvis stämmer det."
Har svårt att tro att det är så dålig kommunikation mellan Nokia till katshing.se att dem får reda på samma dag att mobilen inte kommer förrän cirka en månad efter tänkt leveransdatum.
Mycket dåligt stil!!
Beware!!
Ta reda på fakta innan du yttrar dig på det viset. Dom fick hem på lovat datum, men inte många. Jag hade plats 8 i kön, fick mail igår att den är leveransklar :-) Det nya datumet är för NÄSTA leverans
Redigerat av Unregistered00068bcf, 19 June 2009 - 14:15.
Postad 19 June 2009 - 22:41
spicata
-
spicata
-
Användare
-
-
109 inlägg
Har läst tråden om Nokia N85 och blir lite skrämd angående kvalitetsproblem och mjukvara som inte hängde med, säkert så är det mesta åtgärdat i denna nya modell, men går det fortfarande inte att skicka smilies?
Låter som om jag bara skickar dessa dryga runda gula gubbar, men ibland kan det behövas så att t.ex dottern förstår vad jag menar
Väntar också på "hands on " recensioner från några som köpt fånen och kan ge en förhoppnings någorlunda objektiv version av deras exemplar.
Börjar tröttna lite på SE, har haft fungerande modeller från dem i säkert 5-6 år nu och vill ha lite spänning i mitt liv...men inte tusan vill jag ha problem som kostat mig 5000kr, då kör jag hellre SE.( tror jag är lite partisk, pga fungerande SE mobiler)
Glad midsommar nu på er och kom ihåg blommorna under kudden..
Postad 21 June 2009 - 11:52
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Riktigt bra deal på telefonen om man tar telenor abonnemang på katshing. Nyteckning av telenor 199 förhöjd 100 i 12 månader, så kostar telefonen 1900:- + 1200. Väljer man telia så blir telefonen dyrare med abonnemang än utan.
Är telenor abonnemangen bra? Funderar på att välja bort telia.
Postad 22 June 2009 - 01:09
dattacine
-
dattacine
-
Användare
-
-
163 inlägg
Smilies funkar väl även bra i form av vanliga gammaldags tecken, måste väl inte vara en bild eller finns det de som inte förstår om de nte är ett grafiskt objekt?
Lite synd om kameran lider av samma fel som de flesta Nokior verkar göra med överkomprimerade bilder. Kan man inte låta det finnas i inställningarna att välja komprimeringsgrad isf. Annars har jag inte några större förväntningar på kameradelen utan ser det fortfarande som lite av en gimmick, men det är rätt ofta användbart iaf och såna saker som snabbhet och skaplig film känns viktigare än att bilderna blivit någon procent bättre. Det är fortfarande rätt dåligt. Film på N85 var kass så det får gärna ha förbättrats.
Även synd om FM-sändaren inte funkar. Nu blir det ju aldrig nåt superljud med FM-sändare och kör man långa sträckor kan man behöva ändra frekvens eftersom det krockar med nya kanaler. Det är ju brister i själva tekniken som inte går att komma ifrån, men om det är sämre än billigaste FM-sändaren från biltema exempelvis är det ju inget vidare.
Har en k800 som sett sina bästa dagar och knappt är användbar längre. Lite trött på SE också, men vet inte om det blir mycket bättre med Nokia. Det blir iaf annorlunda ett tag.
Börjar fundera lite smått på om man ska satsa på en telefon med färra funktioner som klarar det den gör riktigt bra istället för nåt med allt och lite till, men där det mesta är halvdant, men det kanske inte är så kul.
Postad 22 June 2009 - 19:41
p010111
-
p010111
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
dattacine
Hoppas inte kameran är så dålig som du tror.. Någon som har testat och vet om N86:ans kamera är bättre än tex N95:ans 5mp kamera?
N86:ans FM-sändare, är den verkligen så dålig? lite info av någon som fått hem den.
Postad 22 June 2009 - 21:08
Unregistered1413
-
Unregistered1413
-
Mästare
-
-
2741 inlägg
Smilies funkar väl även bra i form av vanliga gammaldags tecken, måste väl inte vara en bild eller finns det de som inte förstår om de nte är ett grafiskt objekt?
Att Nokias toppmodeller inte kan hantera smileys när budget modellerna kan det är inget annat än ett skämt och ett hån mot kunderna. Tycker tyvärr det blivit lite mkt sånt från Nokia senaste åren, som t.ex. avsaknaden av "å" knapp på qwertymodellerna när det finns ä och ö (kan förstå varför men ändå). Nokia är tyvärr inte var de en gång var...
Postad 23 June 2009 - 06:40
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
http://www.allabouts...msung_I8510.phpLiten shootout mot några S60. Kameran ser då bra ut i jämförelse.
Postad 23 June 2009 - 10:07
dattacine
-
dattacine
-
Användare
-
-
163 inlägg
OK, visste inte att budgetmodellerna klarade det, men det är väl en massa som de flesta telefoner har som inte alltid funnits på symbianlurarna. Knapplås m.m.
Kikade på bilderna från senaste länken nu. Såg faktiskt skapligt ut i vissa fall. Tycker fortfarande det finns en del problem med stora gröna områden som flyter ihop och är lite för ljusa och neonaktiga, mer på N97 än N86 som tur är.
Postad 23 June 2009 - 13:30
Kazutoyo
-
Kazutoyo
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Att Nokias toppmodeller inte kan hantera smileys när budget modellerna kan det är inget annat än ett skämt och ett hån mot kunderna. Tycker tyvärr det blivit lite mkt sånt från Nokia senaste åren, som t.ex. avsaknaden av "å" knapp på qwertymodellerna när det finns ä och ö (kan förstå varför men ändå). Nokia är tyvärr inte var de en gång var...
Jo, det är mycket sånt där, tyvärr. S60 är ett bra operativsystem, men de har av någon anledning missat en del saker som är helt självklara i billigare mobiler, så som smileys och tidtagarur.
Postad 26 June 2009 - 08:23
Ztinger
-
Ztinger
-
Rookie
-
6 inlägg
Köpte N86 igår på Netonet.
Är generellt nöjd med den, skärmen är grym. Bilderna är bra om inte bättre så minst lika bra som med N95.
Den är ganska tung men det ger en bra känsla av kvalitet, sliden är distinkt och inget glapp. Alla uttag för kontakter, usb och hörlur sitter på ovansidan tillsammans med av/på knapp. Det blir lite problem när man ska ladda den i bilen, då man måste stoppa ladd sladden på ovansidan.
Ska fortsätta leka lite under dagen så får vi se om jag hittar några mer positiva/negativa saker.
Postad 26 June 2009 - 11:54
dattacine
-
dattacine
-
Användare
-
-
163 inlägg
Lite frågor från en som inte haft Nokia på några år. Hur är kalendern? Hur funkar det med pushmail. Kan man ha flera konton med push och hur funkar det med gmail?
Går det enkelt att installera kartor till GPSen via dator? Hur stabil är uppkopplingen till wifi? Är kameran någorlunda snabb eller tar det lång tid för autofokus innan kameran kommer till skott?
Hur blir videoklipp inomhus respektive utomhus? Funkar FM-sändaren ok? Hur är musikspelaren, tänkte mest på navigerig, skapande av playlist osv.
Några av de frågor jag har. Tacksam för varje grej man kan få lite mer klarhet i.
Redigerat av dattacine, 26 June 2009 - 12:08.
Postad 26 June 2009 - 12:36
Ztinger
-
Ztinger
-
Rookie
-
6 inlägg
Lite frågor från en som inte haft Nokia på några år. Hur är kalendern? Hur funkar det med pushmail. Kan man ha flera konton med push och hur funkar det med gmail? Går det enkelt att installera kartor till GPSen via dator? Hur stabil är uppkopplingen till wifi? Är kameran någorlunda snabb eller tar det lång tid för autofokus innan kameran kommer till skott? Hur blir videoklipp inomhus respektive utomhus? Funkar FM-sändaren ok? Hur är musikspelaren, tänkte mest på navigerig, skapande av playlist osv.
Några av de frågor jag har. Tacksam för varje grej man kan få lite mer klarhet i.
Jag tror inte den inbyggda kalender fungerar med pushmail, men det ska finnas programvara att installera för det. Har själv inte behov av det så jag har inte provat den. Epost klienten fungerar med gmail, när man startar telefonen första gången så skrev jag bara min mailadress och lösen så var det klart. Så fort jag får mail så får jag dom i telefonen, det går att ställa in så man ser rubriken på senaste mailet i vänteläget. I N86 så verkar det vara kartor över Sverige förinstallerat, men jag har tidigare installerat kartor över andra länder via datorn och det har varit enkelt. Man behöver installera ett program på datorn, sen är det enkelt. wifi uppkopplinen är mycket bättre i denna än tidigare telefoner jag har haft, dessutom snabbare. Detta gäller ävne kameran, den är snabbare än i tidigare modeller. Ungeför 2-3 sekunder från det man öppnat linskyddet, autofokusen är också helt okej. Ingen skillnad mot en vanlig digital kamera. Jag har inte hunnit ta så mycket kort ännu, så jag kan inte bedömma riktigt hur bra den är, men de bilder jag har tagit utomhus i strålande sol ser mycket bra ut. Tog en kort film, det blir givetvis inte lika bra som med en digital videokamrea men den duger och blir tillräckligt bra för att spela upp på tv. Musikspelaren är tyvärr inte någon höjdare, den fungerar att spela upp musik men det är lite knepigt att sortera och skapa playlistor. Spelar man mycket musik så lär man vilja ha en annan spelare, det finns bra att ladda ner.
Postad 26 June 2009 - 14:18
dattacine
-
dattacine
-
Användare
-
-
163 inlägg
Tack för svaren. Låter som att det mesta funkar bättre än på många andra mobiler. Läste just om problem med wifi och gps-kartor på nån Samsung. Tyvärr kan man väl inte vänta sig batteritider som när mobiltelefoner bara var telefoner och man laddade dem en gång i veckan utan det lär väl vara var eller varannan dag som gäller nu också, speciellt i början.
Ser inte musikspelaren som det viktigaste direkt utan har vant mig med en separat efter att jag tyckte SE:s var helt undermålig.
Webläsare
Kamera
Mail
Video
Videospelare
Musikspelare
Ungefärlig prioritetsordning, men GPS vet jag itne riktigt hur jag kommer använda den i mobilen. Kommer inte ersätta den i bilen på något sätt, men kan ju vara bra att ha ändå när man inte är bilburen.
Postad 30 June 2009 - 09:04
p010111
-
p010111
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Skulle jätte gärna vilja veta hur bra FM-sändaren fungerar, de är nog lite den funktionen som gör jag köper telefonen
Postad 30 June 2009 - 11:08
sentow
-
sentow
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Står om FM-sändaren om du går in på recensioner om telefonen på prisjakt.nu
Postad 01 July 2009 - 17:40
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Använde FM sändaren 5timmar i bilen igår när jag åkte på jobb i norge. Den fungerade galant, inga störningar alls. Helt ok ljud för att vara FM sändare. Jag är jävligt nöjd med denna mobilen, rekomenderas varmt !
Postad 04 July 2009 - 17:18
cnn
-
cnn
-
Rookie
-
3 inlägg
Lite frågor från en som inte haft Nokia på några år. Hur är kalendern? Hur funkar det med pushmail. Kan man ha flera konton med push och hur funkar det med gmail? Går det enkelt att installera kartor till GPSen via dator? Hur stabil är uppkopplingen till wifi? Är kameran någorlunda snabb eller tar det lång tid för autofokus innan kameran kommer till skott? Hur blir videoklipp inomhus respektive utomhus? Funkar FM-sändaren ok? Hur är musikspelaren, tänkte mest på navigerig, skapande av playlist osv.
Jag kör mail mot exchange och även kalender och kontakter, det funkar utan tilläggsprogram även om det är lite pill med att hitta till synkinställningarna. Är också positivt överraskad av FM sändare, den funkar klockrent så länge man väljer en frekvens som är tom (dock kan den så klart aldrig matcha en ren musikfil men det ska man nog aldrig förvänta sig). Ngage är förvånansvärt småskoj och Metal Gear t ex funkar riktigt bra.
Redigerat av cnn, 04 July 2009 - 17:21.
Postad 04 July 2009 - 18:43
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Hur funkar GPS'en ute i skog o mark eller till o med ute på en båttur, finns det andra kartor till såna ändamål än.
Hörde att Navigon ska ha en modell med såna kartor.
Vill ha såna kartor till en mobil GPS, har redan en Tomtom i bilen så andra aktiviteter skulle behöva en i mobilen.
Postad 05 July 2009 - 21:53
p010111
-
p010111
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Tack för all info om FM-sändaren
Stämmer de att N86:an inte har ansiktsigenkänning?
Postad 06 July 2009 - 15:29
Unregisteredac328585
-
Unregisteredac328585
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Någon som hört nånting mer om huruvida denna telefon släpps i den VITA färgen i Sverige?? Vill verkligen inte ha den i svart o vill inte Nokia släppa den i vitt här så blir de bannemig en SE W995!!!!!!
Postad 07 July 2009 - 00:19
clemens
-
clemens
-
Rookie
-
2 inlägg
Jag är oxå ute efter en vit n86:a, Någon som sitter på info om en sån???
Postad 07 July 2009 - 22:38
Skyride
-
Skyride
-
Användare
-
-
241 inlägg
Postad 07 July 2009 - 23:14
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Läste någonstans att vit inte kommer att släppas alls så den skall man nog inte vänta på. Fina bilder där Skyride men det är ju egentligen bara "thumbnails" och så små så man ser ju ingenting om hur kameran funkar egentligen. Jag hittade däremot en user som laddat upp många i fullsize http://www.flickr.co...N03/3681991301/ Bara att spara ner och syna lite. Tyvärr får man ju säga att det verkar som att N86 lider lite av t.e.x n82:s extremt hårda komprimering av bilder och träd gräs m.m ser lite oljemålningsaktiga ut. Kikar man generellt över lag så verkar bildstorleken vara ganska liten med och varierar mellan 1,2-2,1 mb och det är ganska lite för en 8mp kamera. Detta är ju inget man ser om man tittar på små små bilder men redan vid 1024x768 så borde man se tendenserna. Detta var lite av akilleshälen med n82 också som hade svårt just med landskap där gräs och träd var med.
Postad 08 July 2009 - 13:16
jdb264c
-
jdb264c
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Så har man då bytt från ett par års SE-användning, senast K810i som blev söndersmsad efter 23000 sms på ett år... Hade tröttnat ordentligt på SE-gränssnittet och tyckte det vore kul med något nytt. Måste dock säga att jag är besviken, inte för att N86 egentligen är en dålig telefon, utan för att jag inser att jag inte kommer tycka om dess gränssnitt. Saknar ett par småfunktioner som gjorde SE-telefonerna trevliga, så som att få upp en stor bild på den som messar mig, att kunna använda smileys etc, men det kanske är sådant som går att ladda mer som tilläggsprogram... På det hela taget ger jag den en månad tror jag, sen får det bli en W995 istället, kanske kan byta på blocket etc.
Återkommer gärna med mer detaljer om ngn undrar ngt, och jag inser min inskränkthet i min "recension" men de är bara de första spontana känslorna, ta det inte för mer.
Postad 08 July 2009 - 13:40
dattacine
-
dattacine
-
Användare
-
-
163 inlägg
Micke: Ja, det ser ju riktigt illa ut om man tar upp bilderna på helskärm vilket är synd. Borde ju inte vara så svårt att ge användaren av telefonen lite kontroll över vilken komprimeringsgrad man vill använda. Man får hoppas de kommer med en uppdatering som löser detta, men då man har dragits med samma problem i 4 år känns det som att man prioriterar saker lite annorlunda hos Nokia.
jdb: Jag är bara tacksam för att det är dina främsta klagomål på telefonen då det där är funktioner jag inte använder med min SE.
Det ska väl vara en extra reptålig skärm på denna. Det låter lovande.
Postad 08 July 2009 - 16:33
jdb264c
-
jdb264c
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
jdb: Jag är bara tacksam för att det är dina främsta klagomål på telefonen då det där är funktioner jag inte använder med min SE.
Det ska väl vara en extra reptålig skärm på denna. Det låter lovande.
Absolut, som jag skriver, mitt gnäll är nog mer högst personligt än ett allmänt klagomål på Nokia, samtidigt så tror jag att de flesta som hänger på sådana här forum är så petnoga med detaljer att det kan vara små, egentligen pinsamt idiotiskt små, detaljer i gränssnitt etc som får en att luta åt ena eller andra hållet
Postad 08 July 2009 - 17:23
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Angående smileys. Bara för att inte ni ser några små färgglada bilder när ni gör en smiley betyder det INTE att motparten inte ser smileyn. Det telefonerna gör är att översätta ": - )", "; - )" osv. till bilder. Så argumentet om att din dotter inte förstår dig kan inte riktigt användas.
Förstår inte riktigt varför smileys verkar vara viktigt för er, ni kommer fortfarande se smileys. Dock i textformat. Motpartens telefon kommer översätta dina textsmileys till bilder, förstår ni detta ser jag inga som helst problem?
Och för att undvika eventuellt gnäll om att jag är en ****** eller liknande så kan jag nämna att jag inte äger en S60-mobil, äger inte ens en Nokia.
Postad 08 July 2009 - 17:41
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Absolut, som jag skriver, mitt gnäll är nog mer högst personligt än ett allmänt klagomål på Nokia, samtidigt så tror jag att de flesta som hänger på sådana här forum är så petnoga med detaljer att det kan vara små, egentligen pinsamt idiotiskt små, detaljer i gränssnitt etc som får en att luta åt ena eller andra hållet 
Förstår precis. Samma sak med mig då jag gick från SE till en Nokia n82 första gången. Jag höll på att bli tokig i början. Just sådana småsaker som att man på SE bara kan tycka på röd lur så hoppar man till ursprungsläget och alla program man har igång stängs m.m På nokian hade man 10 program igång utan att man visste om det och var tvungen att gå in och stänga varje prog för sig osv.. En sån "löjlig" sak som att när man skriver ett sms på en SE så visas tecknen för tangenten man trycker lite ovanför och man kan se vilka som kommer osv.. Just såna småsaker som gör att man gillar ett gränssnitt.. Men allt handlar mer om att vänja om sig och jag tror säkert du kommer mer och mer överens med luren.
Postad 08 July 2009 - 20:58
jdb264c
-
jdb264c
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Angående smileys. Bara för att inte ni ser några små färgglada bilder när ni gör en smiley betyder det INTE att motparten inte ser smileyn. Det telefonerna gör är att översätta ": - )", "; - )" osv. till bilder. Så argumentet om att din dotter inte förstår dig kan inte riktigt användas. 
Förstår inte riktigt varför smileys verkar vara viktigt för er, ni kommer fortfarande se smileys. Dock i textformat. Motpartens telefon kommer översätta dina textsmileys till bilder, förstår ni detta ser jag inga som helst problem?
Jag vet, och hade du frågat mig för ett år sen eller kanske lite längre så hade jag med stolthet hävdat att jag inte bryr mig, men det blir en vanesak att se bilderna själv, kan inte ge dig ett rationellt skäl, men som sagt, efter över 23000 sms på ett år så lägger man sig till med en del laster...
Postad 08 July 2009 - 21:04
jdb264c
-
jdb264c
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Förstår precis. Samma sak med mig då jag gick från SE till en Nokia n82 första gången. Jag höll på att bli tokig i början. Just sådana småsaker som att man på SE bara kan tycka på röd lur så hoppar man till ursprungsläget och alla program man har igång stängs m.m På nokian hade man 10 program igång utan att man visste om det och var tvungen att gå in och stänga varje prog för sig osv..
En sån "löjlig" sak som att när man skriver ett sms på en SE så visas tecknen för tangenten man trycker lite ovanför och man kan se vilka som kommer osv.. Just såna småsaker som gör att man gillar ett gränssnitt..
Men allt handlar mer om att vänja om sig och jag tror säkert du kommer mer och mer överens med luren.
Det är precis såna småsaker ja, och den dagen man eventuellt byter tillbaka så kommer man ju sakna en del saker som Nokian är skönare med... Man inser inte vad man verkligen gillar förrän man tappar det. Anyway, har en tjejkompis som precis erbjudit sig att byta N86an mot en W995 åt mig, funderar på det men har en månad på mig att tänka och vem vet, om jag hittar tillräckligt mycket customizationapps så kanske man kommer älska den.
Postad 08 July 2009 - 21:25
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Vart har ni köpt era telefoner egentligen? Gick runt och letade i alla telefon affärer jag hittade (telenor,telia,phonehouse,mediamarkt + några andra) men inte fasiken hade de den i lager någonstans. Vissa visste inte ens om modellen, andra sa att den var en vecka bort....Trist, hade hoppats att få klämma på den.
Verkar bara vara svart som finns just nu vilket jag tycker är helt galet av Nokia. Den vita ser ju så nice ut, i alla fall på bild.
Ni som har telefonen, visst visar den kommande händelser i kalendern på home screen? Visas även uppgifter när man syncar med outlook?
När man kopplar telefonen till datan, kommer minneskortet upp som en enhet? D v s bara skapa en mapp som heter musik och droppa över ett gäng album för att sen leta upp mappen via musikspelaren?
Kan man få upp telefonen via wifi på nätverket och skicka över låtar?
Hur funkar playlists? Finns det någon form av typ "on-the-go" a'la Ipod? D v s browsa sin musik och lägga till låtar som ska spelar härnäst?
Kommer säkert på fler frågor sen...
Go'kväll, hoppas ni inte regnar bort!
Mvh
Twim
Funkar browsern bra? Är det Opera som är förinstallerat?
Postad 09 July 2009 - 08:04
magnus07
-
magnus07
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Är riktigt sugen på en N86 även om det är lite skrämmande att släppa SE då jag alltid tyckt bättre om deras navigering i menyer. Men men, sånt vänjer man sig vid.
En snabb fråga, är det möjligt att koppla in ett vanligt externt tangentbord till en sån här telefon via USB eller bluetooth?
Postad 09 July 2009 - 10:35
dattacine
-
dattacine
-
Användare
-
-
163 inlägg
Denna recensent verkar faktiskt gilla kameran trots att den klarar gröna landskap så dåligt. Detta eftersom den klarar sig så bra inomhus och i lite mer dunkla förhållanden utomhus. http://www.youtube.c...h?v=0A9QyWWFKc4Klämde lite på en N86a på media markt igår. För en som inte använt symbian tidigare var det ju riktigt ovant med navigeringen, men det vänjer man sig nog ganska så snabbt med.
Postad 09 July 2009 - 10:50
Skyride
-
Skyride
-
Användare
-
-
241 inlägg
Är riktigt sugen på en N86 även om det är lite skrämmande att släppa SE då jag alltid tyckt bättre om deras navigering i menyer. Men men, sånt vänjer man sig vid. En snabb fråga, är det möjligt att koppla in ett vanligt externt tangentbord till en sån här telefon via USB eller bluetooth?
Fråga Nokia ( kanske någon här vet ? ) om den här kommer att fungera : http://europe.nokia....-su-8w/software
Postad 09 July 2009 - 11:05
KarlssonSWE
-
KarlssonSWE
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Fråga Nokia ( kanske någon här vet ? ) om den här kommer att fungera :
http://europe.nokia....-su-8w/software
Jo de funkar, sitter själv med ett freedom keyboard med sv åäö via bluetooth om du finns i götet så hör av dig, de e till salu..
Postad 09 July 2009 - 12:21
magnus07
-
magnus07
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jo de funkar, sitter själv med ett freedom keyboard med sv åäö via bluetooth om du finns i götet så hör av dig, de e till salu..
Trevligt att höra att det finns externa tangentbord! Ytterligare en fråga, går det att använda led-blixtarna som en vanlig ficklampa på något sätt? Har suttit o kikat igenom manualen på nätet men inte hittat nån info om det.
Postad 09 July 2009 - 13:28
Unregisteredac328585
-
Unregisteredac328585
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
det står mellan SE W995 och N86.. vet ej vilken jag ska välja, hjläp!.. hade N86 funnits i vitt hade valet varit enkelt........
EDIT:
Det blev en beställning på W995 idag. orkar inte vänta... sorry nokia, än vinner ni inte tillbaka mig..
Redigerat av Unregisteredac328585, 10 July 2009 - 07:25.
Postad 09 July 2009 - 23:42
p010111
-
p010111
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
a2dli, är de färgen och utseendet som avgör så köp en design-telefon istället för nokia smartphone.. N86an är mycket bättre än W955 egenskapsmässigt.
Postad 13 July 2009 - 10:08
metalmagic
-
metalmagic
-
Rookie
-
2 inlägg
Ni som köpt den, kommentera gärna lite mer om telefonen och hur ni upplever den efter en tids användande 
Tråden är lite död, vill läsa mer omdömen
Postad 13 July 2009 - 18:12
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Den som orkar lägga upp lite bilder tagna med den är en ängel! ; )
Postad 14 July 2009 - 12:14
yuion
-
yuion
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Håller på att ladda min nu, hämtade den precis. Ska lägga upp lite blandade bilder sen tänkte jag.
En fråga till er som har den och har haft liknande nokia lurar med slide. Hur mycket glapp är acceptabelt?
Man kan "vicka" lite på luckan och det är ett allmänt litet glapp oavsett vilken riktning man vickar på luckan i, antar att det blir ett litet eftersom det är just en lucka. Men hur mycket har ni andra, mest för skojjs skull!?
Postad 14 July 2009 - 15:40
Twim
-
Twim
-
Användare
-
-
241 inlägg
Håller på att ladda min nu, hämtade den precis. Ska lägga upp lite blandade bilder sen tänkte jag.
En fråga till er som har den och har haft liknande nokia lurar med slide. Hur mycket glapp är acceptabelt? Man kan "vicka" lite på luckan och det är ett allmänt litet glapp oavsett vilken riktning man vickar på luckan i, antar att det blir ett litet eftersom det är just en lucka. Men hur mycket har ni andra, mest för skojjs skull!?
Då så, kom igen och ge lite intryck av telefonen! Hur funkar FM sändaren? Läste en recension där de klagade på att den var väldigt svag och var tvungen att ligga väldigt nära. Lite nyfiken på om det kommer funka i bil ha telefonen bredvid kryckan t e x? Hur tycker du musikspelaren är? Lätt att lägga till låtar "on-the-go"? Finns det något smidigt sätt att bläddra mellan album covers? Såg på en review att foton man tagit kommer upp i en cirkel så kan man snurra runt bilderna för att snabbt få en överblick över dem, hade hoppats att musikspelaren har samma funktion med album covers? Vore riktigt trevligt i sådant fall. I kalendern, går det endast att se nästkommande händelse/uppgift på homescreen? Eller finns det möjlighet att visa fler kalender händelser? Ser dock ut som kalender, mail o s v har fått en rad var på homescreen. Så skriv gärna av dig när du nu testat den lite! Mvh Twim
Postad 14 July 2009 - 15:51
Unregistered4176a86d
-
Unregistered4176a86d
-
Amatör
-
-
56 inlägg
En fråga till er som har den och har haft liknande nokia lurar med slide. Hur mycket glapp är acceptabelt? Man kan "vicka" lite på luckan och det är ett allmänt litet glapp oavsett vilken riktning man vickar på luckan i, antar att det blir ett litet eftersom det är just en lucka. Men hur mycket har ni andra, mest för skojjs skull!?
Har haft min N86 i två veckor nu och min slider glappar rätt rejält. När det ringer så "skallrar" slidern så mycket av vibratorn att det blir som en extra ringsignal.
Postad 15 July 2009 - 17:18
p010111
-
p010111
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har precis fått telefonen och första intrycket var kvalité.. Egenskapsmässigt så är den även bäst i marknaden enligt mig som ogillar touch-telefoner. Ända negativa med telefonen är nog att laddaren är lite dumt placerad (uppe vid stängav-knappen) men de är sånt man överlever. Har även hunnit testat FM-sändaren som fungerar bra, kunde varit bättre men fungerar helt som den ska i tex bilen osv..
Postad 15 July 2009 - 22:17
madness74
-
madness74
-
Användare
-
-
124 inlägg
 Är det någon som har koll på hur man syncar med outlook.
Jag får F.. inte till det.
Jag fixade det super svåra problemet
Redigerat av madness74, 16 July 2009 - 17:36.
Postad 16 July 2009 - 10:55
Unregistered00068bcf
-
Unregistered00068bcf
-
Lärjunge
-
-
430 inlägg
Ni som har glapp i slajden. Det går at justera på skruvarna under bakstycket, skruva ut dom fyra T6 som sitter vid kamera huset.
Postad 16 July 2009 - 12:27
ninka
-
ninka
-
Rookie
-
4 inlägg
När man tar upp bilderna på datorn så är dom i i 4:3 går det att få dom i wide på kamerans inställningar på något sätt?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|