Krell Klubben-För Oss Som Blivit Krellifierade!
Startad av
Unregistered89a7be48
, Feb 16 2009 20:43
59 svar till detta ämne
Krell KAV-400Xi
(Förstärkare)
|
2
|
(17)
|
Inga priser | |
Krell Evolution 505
(CD-spelare)
|
5
|
(1)
|
Inga priser | |
Krell S-300i
(Förstärkare)
|
5
|
(2)
|
Inga priser | |
Krell KST-100
(Slutsteg)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Krell FPB 200
(Slutsteg)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Krell KAV-300CD
(CD-spelare)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Krell Vanguard
(Förstärkare)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
14 relaterade trådar
2-kanalsförstärkare med Hembiofunktion (198 inlägg)
|
7 år sedan |
2-kanalsförstärakare till Elac fs407 (34 inlägg)
|
9 år sedan |
Nya Krell S-300i (34 inlägg)
|
10 år sedan |
Stärkare till A P Scorpio 25 (10 inlägg)
|
12 år sedan |
Köpa ny förstärkare (8 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på ersättare till Bladelius Thor Mk3 Novitas? (56 inlägg)
|
14 år sedan |
Vad skulle ni tänkas betala för en begagnad Krell S-300i (6 inlägg)
|
15 år sedan |
Integrerad med HT funktion (48 inlägg)
|
15 år sedan |
2-kanals/flerkanals alternativ - Bladelius Thor/Tyr vs. Yamaha V3900/Pionee (15 inlägg)
|
16 år sedan |
Förstärkare el reciever till Dynaudio Focus 140 (22 inlägg)
|
16 år sedan |
Krell KAV-400Xi vs Nad M3 vs Bladelius Thor MKII vs Hegel H200 vs Thule Spa (44 inlägg)
|
16 år sedan |
Integrerad med HT ingång? (4 inlägg)
|
16 år sedan |
Förstärkare till Focal 1007Be (9 inlägg)
|
16 år sedan |
High End integrerad förstärkare (65 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 04 January 2012 - 04:53
Gratulerar
En dag ska jag också bli ägare till en Krell
I bästa fall blir det nästa århundrade. Dom är rätt dyra nya om man säger så 
Nu har man bytt till en SVART kav-400xi.... Nu är jag NÖJD!!!
Redigerat av Unregistered2141, 04 January 2012 - 04:55.
Postad 21 March 2012 - 23:38
Tjaa, då var jag ägare till min första Krell. En S300i. En maskin som jag beställde utan att ens ha lyssnat på Krell innan. Om jag ska säga något om den så har jag aldrig hört en så bra maskin innan. Om jag hade vetat hur bra Krell var så hade jag haft hela lägenheten full med Krellar här hemma. Bladelius är inte i närheten av det här. Bladelius är en Morot jämfört med Krell som är en Mango från Pakistan
Smaka på en Mango från Pakistan så förstår du 
Mvh
Mvh
Postad 24 March 2013 - 12:56
Hallå? Finns det några Krell-ägare kvar i Sverige? Har en kombo: Krell KAV 250p/a som driver ett par Final elektrostater. Kör balanserat rätt igenom och är mycket nöjd. Har fortfarande kvar mna QUAD-grejor som står och samlar damm i något hörn. De har inte en chans - i någon aspekt. Allt är bättre på Krell utom EN sak: mekaniskt brum från slutsteget. Har läst att det kan bero på DC-komponenter i nätströmmen som gör att trafona brummar. Det är en gigantisk toroid som också tyvärr är extra känslig för sådant. Har tänkt att fixa en DC-fälla efter ett tips från en audiofil-kompis.
Till skillnad från många är jag inte rikitgt lika imponerad av den mekaniska kvaliteten på lådor m.m. Den är hög - fattas bara annat, men numera finns det kineser med bättre finish och dyrare material i lådor för en 1/10 av vad Krell kostar. Ok, det är ljudet som är huvudsaken.och det slår det mesta jag hört trots att grejorna är sedan 90-talet. De som ständigt kr sitt mantra att förstärkaren inte har någon betydelse och vill lägga all sin budget på högtalare, borde låna hem en Krell innan de byter sina högtalare. Stor chans att de behåller både Krellen och sina gamla högtalare. Framförallt blir det lättare att uppgradera senare då förstärkeriet inte begränsar ljudkvaliteten. (Det gör det ofta idag. Man tar sig inte tid att lyssna på bättre grejer). Tycker nog att ljudintresset har vaknat igen men kunskaperna verkar saknas. Varför i allsindar går vissa och köper en gammal receiver från 80-talet och intalar sig att det låter bra? Elektronik är färskvara. Välbygga förstärkare som Krell kan säkert hålla en 20 år med sedan måste man även där byta vissa komponenter som åldras. Jag har läst ibland om folk som bytt från Bladelius/Advantage till Krell. Jag har aldrig hört Bladelius förstärkare men de verkar ha Krell-ambitioner. Är det någon mer än jag som undrar varför dessa två märken ALDRIG hamnar i samma testgrupp? Det var någon som hade en teori om detta vad gäller kopplingar mellan Hifi&Musik och Bladelius. Jag säger inte mer. En tidning som kan sätta hörluren Sennheiser HD 800 som referens litar jag inte på. Den mest överhypade lur jag hört och ägt. Det är ungefär som att sätta Rotel som referens men aldrig testa Krell.
Till skillnad från många är jag inte rikitgt lika imponerad av den mekaniska kvaliteten på lådor m.m. Den är hög - fattas bara annat, men numera finns det kineser med bättre finish och dyrare material i lådor för en 1/10 av vad Krell kostar. Ok, det är ljudet som är huvudsaken.och det slår det mesta jag hört trots att grejorna är sedan 90-talet. De som ständigt kr sitt mantra att förstärkaren inte har någon betydelse och vill lägga all sin budget på högtalare, borde låna hem en Krell innan de byter sina högtalare. Stor chans att de behåller både Krellen och sina gamla högtalare. Framförallt blir det lättare att uppgradera senare då förstärkeriet inte begränsar ljudkvaliteten. (Det gör det ofta idag. Man tar sig inte tid att lyssna på bättre grejer). Tycker nog att ljudintresset har vaknat igen men kunskaperna verkar saknas. Varför i allsindar går vissa och köper en gammal receiver från 80-talet och intalar sig att det låter bra? Elektronik är färskvara. Välbygga förstärkare som Krell kan säkert hålla en 20 år med sedan måste man även där byta vissa komponenter som åldras. Jag har läst ibland om folk som bytt från Bladelius/Advantage till Krell. Jag har aldrig hört Bladelius förstärkare men de verkar ha Krell-ambitioner. Är det någon mer än jag som undrar varför dessa två märken ALDRIG hamnar i samma testgrupp? Det var någon som hade en teori om detta vad gäller kopplingar mellan Hifi&Musik och Bladelius. Jag säger inte mer. En tidning som kan sätta hörluren Sennheiser HD 800 som referens litar jag inte på. Den mest överhypade lur jag hört och ägt. Det är ungefär som att sätta Rotel som referens men aldrig testa Krell.
Redigerat av 982jan, 28 March 2013 - 13:37.
Postad 23 October 2013 - 03:07
Det har nu dykt upp en ny streaming produkt från Krell som heter Connect vilket är en något dyrare burk än Sonos Connect. Har för mig att jag såg ett pris på 25k exkl dacen som jag tror kostade runt 10k. Ganska billigt när det gäller Krell men dyrt om man jämför med Sonos.
Postad 05 September 2017 - 13:47
Sällar mig till skaran då jag nu införskaffat en veteran från 1996.
Krell KAV-300i - oerhört nöjd med ljudet denna presterar genom mina ännu äldre Magnepan MG-0.5QR SE.
Musik har blivit ännu roligare.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
2-kanalsförstärkare med Hembiofunktion
243 bilder
7 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?