Samsung Plasma med inbränningsproblem?
Postad 29 May 2009 - 15:23
Jag köpte "butikex" för fullpris då det var den sista de hade i lager, hade det inte varit någon inbränning i denna så hade det inte gjort mig något alls att det var demoex, såg det som ett bra sätt att få TV'n "inkörd".
Första gången jag blir nöjd över Expert Stormarknad i Eskilstuna, Daniel (tror han hette så) som jag pratade med var mycket trevlig och första gången jag känner att någon där tar tag i saken. Stort plus till honom.
Postad 29 May 2009 - 21:39
Kan man verkligen få en ny plasma om demo-exet är dåligt?
Troligtvis inte! Det måste ligga inom köparens uppfattningsförmåga att Demo-ex kan vara skit. Läs det finstila i köpavtalet.
Postad 29 May 2009 - 22:12
Är väl självklart att man ska få en trasig vara utbytt eller lagad ?
Postad 29 May 2009 - 22:27
Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 31 May 2009 - 12:13.
Citat av hela föregående inlägg - Dubbelpost
Postad 30 May 2009 - 03:34
Butiken ringde upp idag efter att jag pratat med deras support och jag får ha denna tills de får in nya i lager så ska jag in och byta.
Jag köpte "butikex" för fullpris då det var den sista de hade i lager, hade det inte varit någon inbränning i denna så hade det inte gjort mig något alls att det var demoex, såg det som ett bra sätt att få TV'n "inkörd".
Första gången jag blir nöjd över Expert Stormarknad i Eskilstuna, Daniel (tror han hette så) som jag pratade med var mycket trevlig och första gången jag känner att någon där tar tag i saken. Stort plus till honom.
Härligt!
Postad 30 May 2009 - 06:01
Postad 30 May 2009 - 07:24
Ja vad tror du? Finns inget som är självklart när det gäller köp av DEMO. Lagar o förordningar gäller. O när det gäller DEMO-ex så är köparen ute på djupt vatten. Precis som köparen av begagnade kläder, demo-ex möbler o s v. Avtalet mellan försäljaren o köpare gäller.
Nu e du ute och cyklar lite...Det är en väldigt stor skillnad på att köpa DEMO Ex och ett begagnat ex.
Postad 30 May 2009 - 07:25
Jo men man ska ha bättre villkor i butik än när man handlar på Blocket. Och sen ska man ju begära prisavdrag när man köper demoex. Det är ju beg - eller egentligen lite sämre än beg. Säg att jag köper en tv som nån hembiointresserad har haft hemma ett par månader. Han har troligen varit försiktig med grejerna. Jämför det med en stackars skärm i butik som kreti och pleti har pillat och kladdat på, och den har stått och brunnit med maxinställningar, full kontrast och dynamiskt läge, ja ni vet, hela dagarna. Knappast nyskick.Ja vad tror du? Finns inget som är självklart när det gäller köp av DEMO. Lagar o förordningar gäller. O när det gäller DEMO-ex så är köparen ute på djupt vatten. Precis som köparen av begagnade kläder, demo-ex möbler o s v.
Ofattbart alltså att nån betalar fullpris för ett demoex. Att säljaren låtsas som det regnar är inget konstigt, det ligger inte i hans roll att sänka priset - det är KUNDEN som ska begära ett lägre pris. Jag var med morsan och handlade tv, de hade bara demoexet kvar och morsan ville prompt få hem en tv den dagen. De slog in den på fullpris i kassan, hade morsan varit där själv så hade hon hostat upp fullpris men jag opponerade mig och de sänkte omedelbart priset med en tusenlapp, inga konstigheter. Givetvis är det full garanti, datumet på kvittot gäller.
Inget riktat mot Jovial nu men jag fattar inte att folk inte orkar/vill/vågar hävda sin rätt i butiken, i stället ägnar de energi i veckor åt att skriva sida upp och sida ner i diskussionsforum hur illa behandlade de känner sig... Konfrontera och pressa säljaren i stället. Helst innan ni gör affär men annars efter, de har lagt beslag på era pengar, då följer det med ett ansvar för att varan fungerar. Din skyldighet är att reklamera varan när du upptäckt ett fel, punkt.
Postad 31 May 2009 - 22:40
Inget riktat mot Jovial nu men jag fattar inte att folk inte orkar/vill/vågar hävda sin rätt i butiken, i stället ägnar de energi i veckor åt att skriva sida upp och sida ner i diskussionsforum hur illa behandlade de känner sig... Konfrontera och pressa säljaren i stället. Helst innan ni gör affär men annars efter, de har lagt beslag på era pengar, då följer det med ett ansvar för att varan fungerar. Din skyldighet är att reklamera varan när du upptäckt ett fel, punkt.
Tänker inte försvara mig utan jag skrev mest här för att få ev. tips och så att ta med när jag kontaktade butiken dagen efter. Skrev mitt inlägg 20.15 dvs att butiken hade redan stängt, fanns inte så mycket jag kunde göra.
Ska förbi där imorgon och kolla när de får hem nya så man kan åka och byta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?