Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson W715 *

431 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 mars 2009 - 09:41

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Hur menar du nu? Om det sitter ett 3,5 mm uttag direkt i luren så kan du väl plugga i valfria lurar?

Ja, uttryckte mig lite slarvigt. Det jag menade var om du vill använda hands-free funktionen (micken på hörlurssladden) så måste du använda produktens original lurar som låter sk*t om du vill lyssna på musik.

Men tydligen kan man byta ut själva hörlurarna på Nokias 5800 mobil och då funkar det ju med ett 3,5 mm uttag i själva telefonen...

På iPhone 3G däremot måste du köpa helt nya hörlurar med handsfree mic (om du nu vill utnyttja den funktionen) då du inte endast kan byta ut lurarna, det tycker jag är dåligt!

Postad 23 mars 2009 - 10:31

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Men vis av erfarenhet från SEs tidigare produktsläpp så lär vi väl tidigast få se W995 på marknade kring jul 2009.

Den släpps andra kvartalet.
Sen har vad jag vet ingen av SE:s senaste lurar blivit försenade.
Xperia = Andra halvåret
Vilket den klarade för den släpptes i December.

Kom med fakta innan du gör ett uttalande annars blir det bara löjligt.

Postad 23 mars 2009 - 11:09

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Den släpps andra kvartalet.
Sen har vad jag vet ingen av SE:s senaste lurar blivit försenade.
Xperia = Andra halvåret
Vilket den klarade för den släpptes i December.

Kom med fakta innan du gör ett uttalande annars blir det bara löjligt.

Oj vad vi var griniga idag, lilla vän.
W960 var försenad, skulle kommit tidigt Q3 2007, kom sent Q4. Räcker det med fakta? Säger SE att den kommer Q2 så räknar jag med Q4, men det är klart att det är trevligt om den kommer tidigare.
Uttala dig inte innan du vet vad du snackar om, annars kan du hålla dig till sweclockers eller nåt.
Försök nu ha en fin dag och lägg inte energi på att komma med nåt fånigt svar :)

Postad 23 mars 2009 - 11:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Oj vad vi var griniga idag, lilla vän.
W960 var försenad, skulle kommit tidigt Q3 2007, kom sent Q4. Räcker det med fakta? Säger SE att den kommer Q2 så räknar jag med Q4, men det är klart att det är trevligt om den kommer tidigare.
Uttala dig inte innan du vet vad du snackar om, annars kan du hålla dig till sweclockers eller nåt.
Försök nu ha en fin dag och lägg inte energi på att komma med nåt fånigt svar :)

Grinig? För att jag inte använder smileyes?
Q3 var det sagt ja men detta är bara en telefon?
Dessutom var detta maximalt 3månader försent och för det ska w995 bli släppt 6 månader försent?
Fåniga inlägg kräver föresten fåniga svar.

Postad 23 mars 2009 - 12:46

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Eeh, ja detta är bara en telefon, har nån påstått nåt annat?

Dessutom var detta maximalt 3månader försent och för det ska w995 bli släppt 6 månader försent?

Hur får du tidigt Q3 till sent Q4 till maximalt 3 månader? Visa gärna med räkneexempel. Tidigt Q3 skulle kunna vara juli och sent Q4 skulle kunna vara december. Hänger du med på vad jag menar?

Fåniga inlägg kräver föresten fåniga svar.

Ja, det var därför jag svarade...

Kom igen, nu kramas vi och blir vänner!

Postad 23 mars 2009 - 12:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Eeh, ja detta är bara en telefon, har nån påstått nåt annat?

Många tillverkare som har försenat någon telefon vid enstaka tillfälle. För det tar du förgivet att alla kommande telefoner ska vara försenade?

Hur får du tidigt Q3 till sent Q4 till maximalt 3 månader? Visa gärna med räkneexempel. Tidigt Q3 skulle kunna vara juli och sent Q4 skulle kunna vara december. Hänger du med på vad jag menar?

Det var inte sagt något om tidigt Q3 som du vill få det till!
Dessutom började den säljas i November.

Ja, det var därför jag svarade...

Löjligt. Om du vill forsätta eller ej så gör det gärna i PM då jag inte vill Smutsa ner tråden mera.

Redigerat av Unregistered0354d681, 23 mars 2009 - 12:55.

Postad 23 mars 2009 - 13:13

RobbinL
  • RobbinL
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Vad spelar det för roll om det "bara" är en telefon?
Om Sony Ericsson går ut och säger att en viss mobil ska släppas ett visst datum så förväntar man sig det.
Sen spelar det ingen roll om det så är en liten mutter, har man sagt ett datum så ska man hålla det.
Vare sig det är en telefon eller en bil.

Redigerat av RobbinL, 23 mars 2009 - 13:14.

Postad 23 mars 2009 - 13:16

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Vad spelar det för roll om det "bara" är en telefon?
Om Sony Ericsson går ut och säger att en viss mobil ska släppas ett visst datum så förväntar man sig det.
Sen spelar det ingen roll om det så är en liten mutter, har man sagt ett datum sp ska man hålla det.

Det stämmer men det jag menar är att alla gör misstag så om de nu försenade en telefon så betyder det inte att nästkommande kommer bli försenad som Pelleponken antog.
Jag pratar nu med honom i PM så låt oss sluta skriva här!

Postad 23 mars 2009 - 13:25

xslyyx
  • xslyyx
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Måste bara säga....den svarta var äckligt ful!
Är för mycket nyansskillnad på svarta färgen runt displayen och den svarta som sitter nedanför displayen? Eller ser det så ut bara på bilderna, är kanske inget man tänker på när man har luren?

På den silvriga ser det inte så ut nämligen...

Annars kan jag nämna att den är suveränt skön lur......Sliden blir bättre med tiden. Nu är den inkörd o skön

Postad 23 mars 2009 - 14:16

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Okej, tillbaka till topic va?

Någon som kör Telia med denna mobil? Jag har problem att få till streaming via 3G nätet. Går jag in på SVT och vill titta på tex. Rapport så kopplar den upp sig och säger att anslutning till medieserver är OK och börjar att buffra. Den visar bara 0% med de snurrande pilarna och sen efter ett tag säger den anslutning misslyckades...??? Jag har inte haft detta problem med iPhone 3G eller SE W910i...

Via WiFi fungerar det utan problem.

Jag har hämtat inställningar till Internet och MMS via mobilens automatisk hämtning.

Redigerat av bpl, 23 mars 2009 - 14:16.

Postad 23 mars 2009 - 14:59

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Jag undrar hur batteri tiden är på telefonen? Ni som har telefonen hur ofta laddar ni den?

Postad 23 mars 2009 - 15:08

jakob.edstrand
  • jakob.edstrand
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Måste säga att denna telefon är riktigt bra. Inte perfekt, men riktigt bra. Gott om funktioner till ett bra pris.

Såg att någon inte gillade den svarta på grund av nyansskillnaden mellan metallen runt skärmen och runt knapparna. Det är faktiskt ingen skillnad alls, se här:

Bifogad fil  DSC_0025.JPG   3,04MB   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  DSC_0030.JPG   2,64MB   0 Antal nerladdningar

...och på allmän begäran har jag ett testkort från kameran. Den är väl helt ok för att vara en mobilkamera måste jag säga (nedre bilden är tagen med min D60 för jämförelse...)

Bifogad fil  DSC00011.JPG   939,49K   0 Antal nerladdningar
Vy från min balkong med W715

Bifogad fil  DSC_0021.JPG   4,97MB   0 Antal nerladdningar
Samma vy tagen med Nikon D60

Postad 23 mars 2009 - 15:51

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Tack för bilderna. Det är faktiskt helt okej för att vara en mobilkamera tycker jag.
Men jag undrar om bilderna hade kunnat bli lite bättre med autofokus, tycker det va lite snålt av SE att inte ha med det på mobilen den har ju nästan allt annat :)

Postad 23 mars 2009 - 16:16

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Jag citerar mig själv...

Jag börjar misstänka att det är en BUGG i Internetinställningar -> Proxyinställningar. Avaktiverar jag proxy och startar om telefonen går det att ansluta till internet via 3G ändå, ska det vara så? Det kan ju va därför som inte streamingen funkar eller?

Någon annan som kan verifiera om streaming funkar?

Någon som kör Telia med denna mobil? Jag har problem att få till streaming via 3G nätet. Går jag in på SVT och vill titta på tex. Rapport så kopplar den upp sig och säger att anslutning till medieserver är OK och börjar att buffra. Den visar bara 0% med de snurrande pilarna och sen efter ett tag säger den anslutning misslyckades...??? Jag har inte haft detta problem med iPhone 3G eller SE W910i...

Via WiFi fungerar det utan problem.

Jag har hämtat inställningar till Internet och MMS via mobilens automatisk hämtning.

Redigerat av bpl, 23 mars 2009 - 16:16.

Postad 23 mars 2009 - 16:32

noname93
  • noname93
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Som ni kanske har märkt här av vad jag har skrivit så står det på Elgigantens sida att det endast medföljer ett kort på 8GB med w715, jag mailade till de detta mail som jag la upp för några inlägg sedan:

"Hej, jag är sugen på att köpa Sony Ericsson w715 hos er men jag har märkt att det medföljer ett minneskort på 4GB medan alla andra affärer säljer den med 8GB, hur kommer det sig.

Elgiganten är billigast just nu(av de affärer jag är intresserad att köpa i) men när man har möjligheten att betala 100 kr men samtidigt få ett dubbelt så stort minneskort så börjar man tveka.. Hos er kostar w715 med 8GB minneskort 3 599 kr medan hos till exempel Katshing.se kostar samma mobil 3 285kr(vilket är 6kr mer än w715 4GB hos er) och då medföljer alltså 8GB minneskort...

Jag föredrar att handla hos elgiganten på grund av att ni har fysiska butiker var jag lätt kan lämna in produkten när den krånglar, men priset går ändå före. Jag har alltid handlat hos elgiganten men när sådant märkligt händer börjar man tveka...

Tack på förhand och jag vill också tillägga att jag än så länge har varit nöjd med alla mina inköp hos er. :)"

---------------------------------------
Detta blev svaret:

Hej Pawel!
Tack för ditt mail.

Dessvärre har vi inte prisgaranti emot internet butiker utan det gäller endast butiker i samma riktnummer område.

Ha en bra dag
Ann-Sofie
Kundcenter

Då mailade jag igen:

Hej! Jag skrev ett mail för någon dag sen där jag frågade varför ni säljer Sony Ericsson w715 med 4GB minneskort medan alla andra affärer säljer med 8 GB till ungefär samma pris, jag jämförde med Katshing.se men fick svaret att er prisgaranti inte gäller för internetbutiker.

I staden där jag bor har vi flera elektronikaffärer(siba, onoff, expert mm)och alla säljer med 8 GB minneskort. Och då gäller väl prisgarantin?

Och då fick jag vääääldigt snabbt(på mindre än en 15 minuter) detta svar:

Hej Pawel!
Tack för ditt mail.

Dessvärre har det blivit ett tryckfel på vår hemsida så det ska följa med ett minneskort på 8gb. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas på överseende.

Ha en bra dag
Ann-Sofie
Kundcenter

Som ni kanske har märkt här av vad jag har skrivit så står det på Elgigantens sida att det endast medföljer ett kort på 8GB med w715, jag mailade till de detta mail som jag la upp för några inlägg sedan:

"Hej, jag är sugen på att köpa Sony Ericsson w715 hos er men jag har märkt att det medföljer ett minneskort på 4GB medan alla andra affärer säljer den med 8GB, hur kommer det sig.

Elgiganten är billigast just nu(av de affärer jag är intresserad att köpa i) men när man har möjligheten att betala 100 kr men samtidigt få ett dubbelt så stort minneskort så börjar man tveka.. Hos er kostar w715 med 8GB minneskort 3 599 kr medan hos till exempel Katshing.se kostar samma mobil 3 285kr(vilket är 6kr mer än w715 4GB hos er) och då medföljer alltså 8GB minneskort...

Jag föredrar att handla hos elgiganten på grund av att ni har fysiska butiker var jag lätt kan lämna in produkten när den krånglar, men priset går ändå före. Jag har alltid handlat hos elgiganten men när sådant märkligt händer börjar man tveka...

Tack på förhand och jag vill också tillägga att jag än så länge har varit nöjd med alla mina inköp hos er. :)"

Detta blev svaret:

Hej Pawel!
Tack för ditt mail.

Dessvärre har vi inte prisgaranti emot internet butiker utan det gäller endast butiker i samma riktnummer område.

Ha en bra dag
XX
Kundcenter

Då mailade jag igen:

Hej! Jag skrev ett mail för någon dag sen där jag frågade varför ni säljer Sony Ericsson w715 med 4GB minneskort medan alla andra affärer säljer med 8 GB till ungefär samma pris, jag jämförde med Katshing.se men fick svaret att er prisgaranti inte gäller för internetbutiker.

I staden där jag bor har vi flera elektronikaffärer(siba, onoff, expert mm)och alla säljer med 8 GB minneskort. Och då gäller väl prisgarantin?

Då fick jag mycket snabbt(ca 15 minuter) detta svar:

Hej Pawel!
Tack för ditt mail.

Dessvärre har det blivit ett tryckfel på vår hemsida så det ska följa med ett minneskort på 8gb. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas på överseende.

Ha en bra dag
XX
Kundcenter

Success säger jag, och så ska jag ha lite cred tkr jag också :)

Jag vill också notera att det var samma person som svarade... :blush:

Redigerat av noname93, 23 mars 2009 - 17:01.

Postad 24 mars 2009 - 12:56

jakob.edstrand
  • jakob.edstrand
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag undrar hur batteri tiden är på telefonen? Ni som har telefonen hur ofta laddar ni den?

Det är SE's "vanliga" BST-33 batteri som sitter i, samma som i många andra liknande mobiler. Jag har nu haft min igång sen den 20:e (ca 4 dygn) och batteriet är nere på 20%... Har då kört den med låg bakgrundsbelysning, använt den som musikspelare, surfat en hel del med WLANet, testat GPSen och alla spelen, ringt och SMSat som vanligt.

Alltså helt ok batteritid enligt mig :)

Postad 24 mars 2009 - 14:16

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Ja nu har jag köpt en w715 på Mobilgiganten.se. Det står att leveranstiden är 24timmar men vi får se när den kommer.
Hoppas bara att jag hinner få den innan helgen,är grymt sugen på telefonen.

Postad 24 mars 2009 - 21:46

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Tjena, luren verkar intressant. Men jag har 1 fråga, Hoppas nån vet.

Den verkar finnas i 2 färger. Svart & Silver, men sen verkar den svarta finnas i 2 varianter. En helsvart & en med röd knappsats vilket ser skitfult ut, vet nån var den helsvarta med svartknappsats finns att köpa? Den hel-svarta verkar bara finnas med Vodafone logotyp längre ner, eller? Vill kolla in en sån operatörsfri. Den svarta med röd knappsats är så ohyggligt ful. Nån som har den helsvarta operatörsfri? Var har ni köpt den?

Bifogad fil(er)

Redigerat av MR-F, 24 mars 2009 - 21:49.

Postad 24 mars 2009 - 21:47

noname93
  • noname93
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Av vad som står tidigare i tråden har jag förstått att den med svart knappsats bara finns hos vodafone, alltså inte finns i sverige..

Postad 24 mars 2009 - 23:53

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

har oxå tänkt köpa denna. jag testa den på the phone house men där var knapparna jättetröga. Är de det bara för att så många har kommit o tryckt på knapparna eller kommer den att vara så när jag köper den också?

Knapparna känns som bra, samma känsla som på min gamla W910i, lite små kanske men det är en vanesak.

Jag köpte från Katshing. Det står att det följer med 4 GB på Sony Ericsson's hemsida också så det måste va fel info från dom, i min telefon sitter det iaf ett 8 GB kort.

Jag köpte min på Mediamarkt. Även jag fick med ett 8 gb kort till min.

Jag köpte min i Sundsvall, fick betala 3300:-

Ja nu har jag köpt en w715 på Mobilgiganten.se. Det står att leveranstiden är 24timmar men vi får se när den kommer.
Hoppas bara att jag hinner få den innan helgen,är grymt sugen på telefonen.

Av er som köpt den svarta, har den svart eller röd knappsats? För Både Expert.se & Mobillagret.se säljer SE W715 och på deras bilder är mobilen hel-svart (med knappsats), även andra mindre kända sidor annonserar med den helsvarta mobilen som bild och då måste det vara en helsvart mobil annars är det väl mot lagen.

Postad 25 mars 2009 - 06:54

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Maila och kollade med mobilgiganten och katshing och dom säljer bara svart/vinröda telefoner.

Postad 25 mars 2009 - 08:23

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Av er som köpt den svarta, har den svart eller röd knappsats? För Både Expert.se & Mobillagret.se säljer SE W715 och på deras bilder är mobilen hel-svart (med knappsats), även andra mindre kända sidor annonserar med den helsvarta mobilen som bild och då måste det vara en helsvart mobil annars är det väl mot lagen.

Som sagts tidigare i tråden finns bara den svart/vinröda i Sverige. Det är väl bara oseriösa handlare som har noll koll på vad dom säljer eller försöker sälja som visar den helt svarta...

Postad 25 mars 2009 - 15:52

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Installerade Pc Suit som följde med luren och kopplade in mobilen till datorn. Då dök ett meddelande upp som sa att det fanns en nyare firmware. Verkar lite underligt att det redan finns en upgrade, men dom kanske har hittat nån stor bug? Någon som har problem med sin lur? Någon som uppdaterat sin?

Postad 25 mars 2009 - 15:57

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Installerade Pc Suit som följde med luren och kopplade in mobilen till datorn. Då dök ett meddelande upp som sa att det fanns en nyare firmware. Verkar lite underligt att det redan finns en upgrade, men dom kanske har hittat nån stor bug? Någon som har problem med sin lur? Någon som uppdaterat sin?

Det finns ingen uppdatering om man söker via telefonen. Meny -> Inställningar -> Allmänt -> Uppdateringstjänst.

Var det inte ett meddelande om att det finns en nyare version av PC Suit programmet som kom upp?

Postad 25 mars 2009 - 16:03

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Det finns ingen uppdatering om man söker via telefonen. Meny -> Inställningar -> Allmänt -> Uppdateringstjänst.

Var det inte ett meddelande om att det finns en nyare version av PC Suit programmet som kom upp?

Får kolla igen när jag kommer hem. Uppdateringen via telefonen har jag stängt av.

Postad 25 mars 2009 - 17:14

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jahapp då var man med i ägarklubben, första intrycket riktigt lyxig mobil, känns robust och solid kommer hålla länge, vilket jag prioriterar. Stör mig lite på mjukvaran som är delvis seg i menyerna, hade hellre haft ett enklare gränssnitt som inte var så långsamt, dock är väl detta standard på i princip alla nya mobiltelefoner i dagsläget..

Men i det stora hela, en mycket bra telefon.
Enda minuset jag kan se är att priset borde ligga mer runt 2500-3000 istället för 3000-3500, men det kommer säkerligen sjunka så småningom..

Mvh

Redigerat av Unregisteredce27a3d9, 25 mars 2009 - 17:21.

Postad 25 mars 2009 - 17:18

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Följande meddelande dyker upp:

Bifogad fil  uppdatw715.jpg   98,99K   1 Antal nerladdningar

Innebär det att det finns en nyare firmware eller en nyare version av nåt av programmen på datorn som används tillsammans med mobilen?

Postad 25 mars 2009 - 17:57

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Följande meddelande dyker upp:

Bifogad fil  uppdatw715.jpg   98,99K   1 Antal nerladdningar

Innebär det att det finns en nyare firmware eller en nyare version av nåt av programmen på datorn som används tillsammans med mobilen?

Ja det ser ju ut som det finns en ny mjukvara.

Jag har mjukvara: 1217-2243 R1DA029 090126 i min telefon, vilken har du/ni?

Jag har ju ett problem med telefonen att det inte går att streama radio och tv med mitt Telia abonnemang...

Redigerat av bpl, 25 mars 2009 - 17:58.

Postad 25 mars 2009 - 18:10

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Ja det ser ju ut som det finns en ny mjukvara.

Jag har mjukvara: 1217-2243 R1DA029 090126 i min telefon, vilken har du/ni?

Jag har ju ett problem med telefonen att det inte går att streama radio och tv med mitt Telia abonnemang...

1217-2243 R1DA032 090204

Postad 25 mars 2009 - 18:14

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

1217-2243 R1DA032 090204

:P Ok, 090204 lustigt. Jag ska installera PC Suit på min PC imorgon, kör mac nu...

Du ska ju helt klart uppdatera mjukvaran. När jag hade en W910i blev det en helt ny telefon efter ett antal uppdateringar...

Om du uppdaterar, kan du posta vilken mjukvaru version du får då?

Redigerat av bpl, 25 mars 2009 - 18:16.

Postad 25 mars 2009 - 18:20

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Nu har jag ingen aning om hur dom sätter sina versionsnummer, men rent spontant skulle jag ju gissa att min har en senare version än vad din har.

(Fast jag kanske ska vara försiktig med att dra för snabba slutsatser här... :P )

Postad 25 mars 2009 - 20:28

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Den är nyare. :(

Postad 25 mars 2009 - 21:23

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Den inbyggda uppdateringen hittar ju inget, men jag körde SEUS nu ikväll och då fick jag in följande:
1217-2243 R1DA035 090219
Min är nyast :(

Postad 25 mars 2009 - 21:25

noname93
  • noname93
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
men va avundsjuk jag blir på alla som har problem(eller inte har) med sin mobil, för det tyder å att de har den och jag bara måste ha den!

Postad 25 mars 2009 - 22:04

Unregistered0075c3a1
  • Unregistered0075c3a1
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Var och handlade denna lur idag jag med, på Mediamarkt i Norrköping.
Blev den silvriga eftersom knappsatsen på den svarta var så ful färg.

Ska försöka lägga upp bilder här imorgon.

Postad 25 mars 2009 - 22:19

wappling
  • wappling
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Varför kommer inte alla låtar med i musikspelaren? ca 1000 av 1700 är med, alla är på telefonen om man kollar via filhanteraren, har provat uppdatera via menyn i spelaren..

Postad 26 mars 2009 - 09:19

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Efter en uppdatering av telefonen har jag nu programvaruversion:

1217-2243 R1DA035 090219

Glöm inte att ta backup på kontakter/kalender innan ni uppdaterar telefonen...

Mitt streaming problem löstes inte med uppdateringen, där ligger felet hos Telia...

Postad 26 mars 2009 - 11:21

Pelleponken
  • Pelleponken
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Vad händer med teman, ringsignaler, spel och praogram närman uppdaterar mjukvaran? Sparas detta om man gör en backup?

@bpl: Är det något du märkt av som förändrats efter uppdateringen?

Postad 26 mars 2009 - 11:38

bpl
  • bpl
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Vad händer med teman, ringsignaler, spel och praogram närman uppdaterar mjukvaran? Sparas detta om man gör en backup?

@bpl: Är det något du märkt av som förändrats efter uppdateringen?

Allting finns kvar utom kontakter, kalenderuppgifter, SMS, MMS, bokmärken, allt som man har knappat in själv försvinner, därför bör man göra backup. Minneskortet påverkas inte.

Har inte märkt någon skillnad på hur telefonen uppför sig men det är att rekomendera att man uppdaterar telefonen när det finns ny mjukvara.

Från SonyEricsson.se

Om du håller programvaran på telefonen uppdaterad fungerar telefonen optimalt och du får tillgång till de senaste funktionerna.

Postad 26 mars 2009 - 15:39

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Allting finns kvar utom kontakter, kalenderuppgifter, SMS, MMS, bokmärken

Obs att att internminnet rensas helt när man uppdaterar, så t ex program som man lagt in själv försvinner. Liksom teman och ringsignaler etc om man lagt dem på internminnet i stället för minneskortet!

Postad 26 mars 2009 - 16:10

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Hur är knapparna, lätt-SMSade? :)
Ser ut att vara släta, alltså jämns med telefonen, får för mig att det är svårt att känna resp. knapp?

Postad 26 mars 2009 - 17:16

Unregisteredce27a3d9
  • Unregisteredce27a3d9
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Hur är knapparna, lätt-SMSade? :)
Ser ut att vara släta, alltså jämns med telefonen, får för mig att det är svårt att känna resp. knapp?

Jag tycker dem är perfekta, inte släta utan man känner responsen när man trycker, hård gummistuns om man nu ska försöka beskriva.. =)

Postad 26 mars 2009 - 17:49

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Sticker dom upp något ovanför själv telefonytan då?
Alltså är dom lätt att hitta med fingrarna utan att man kollar var man sätter fingret? :)

Postad 26 mars 2009 - 18:49

Punani Lover
  • Punani Lover
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Hej,

Ni som köpt denna mobil, vet ni om den stödjer FLV filmer? dvs. Youtube eller andra flash filmer? Har ni möjlighet att kopiera in en FLV film rakt av o testa om den spelar upp den, jag är rätt nyfiken.

Hur funkar GPS:en, är den bra?

Tack

/PL

Postad 26 mars 2009 - 19:02

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0
För de som inte har sett så har M3 lagt upp sitt test på deras hemsida.
Att de fortfarande klagar på att Wlan ligger så långt in i menyerna. Trodde de hade lärt sig att det finns under genvägar?

Edit* La också märke till att det inte var Mobil nu.
Besöker dessa två sidor ofta så det är lätt att blanda ihop :)

Redigerat av Unregistered0354d681, 26 mars 2009 - 19:44.

Postad 26 mars 2009 - 19:24

noname93
  • noname93
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Tack, hade väntat på det testet :)

EDIT efter lest "testet": ööööh... var det där allt, de berättar ju i pricip vad som finns i telefonen och det kan jag läsa på produktbeskrivningen.... <_< jag ville veta deras synpunkter på mobilen... om ALLT, detta test var bara några rader och hjälpte inte något... De enda synpunkterna var att Wlanet är gömt(vilket är helt onyttigt för som SonicSyndicateSM4Ever påpekar finns det la i genvägar och om inte så kan man lägga till...) och lite småsaker om utseendet och sånt... Dåligt gjort MOBIL.. :unsure: + vem bryr sig om det inte finns något hörlursuttag (3,5mm) på mobilen, bara det finns på kabeln..

Sen har jag en fråga till er som har eller inte har w715: Vad är skillnaden mellan Google Maps och Wayfinder? För vad jag förstått så är det typ bara navigering... tillägg:(Alltså att Wayfinder har röstnavigering menade jag :( ) Och så undrar jag om kartor sparas på minneskortet och om man kan lägga in kartor som man köpt eller hur funkar det?

EDIT 2:Haha märkte nu att det var M3 mobil som la upp testet och inte mobil.se ... :D men sidorna är ju så lika :D

Redigerat av noname93, 26 mars 2009 - 22:42.

Postad 26 mars 2009 - 20:19

jocke_3
  • jocke_3
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
ska köpa den silvriga för den den svarta ser konstig ut med den röda knappsatsen tycker jag. det hade varit bättre med svart. :)

Postad 26 mars 2009 - 21:59

Lacariuz
  • Lacariuz
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Jag har problem med att skicka inställningar för MMS till telefonen via telias hemsida. Hur gjorde ni som har telefonen ?
Skrev ni in det manuellt eller?

Och jag har problem med att uppdatera telefonen till den senaste versionen. Det står att man ska hålla inne C knappen och sätta in USB kabeln men sedan händer det inget. Vad gör jag för fel ?

Nu har jag fixat mms och wap inställningarna, hitta dom på sony ericssons hemsida.

Redigerat av Lacariuz, 26 mars 2009 - 22:16.

Postad 26 mars 2009 - 22:38

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0

Sen har jag en fråga till er som har eller inte har w715: Vad är skillnaden mellan Google Maps och Wayfinder?

Bra fråga. Wayfinder har röstnavigering, annars tycker jag Google Maps verkar helt överlägset.
För er som vill kunna ladda ner kartor till minneskortet och slippa datatrafik kan jag tipsa om Mobile GMaps.

Postad 26 mars 2009 - 22:40

noname93
  • noname93
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Bra fråga. Wayfinder har röstnavigering, annars tycker jag Google Maps verkar helt överlägset.
För er som vill kunna ladda ner kartor till minneskortet och slippa datatrafik kan jag tipsa om Mobile GMaps.

Okej.. verkar bra! Kan du förklara hur man gör, jag vill vara förberedd när jag äntligen köper denna skönhet :) Svart/Röd ofc... :(

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.