* Officiell Tråd - HTC Magic *
596 svar till detta ämne
Postad 02 April 2009 - 22:16
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
5000 kr.. Lite mycket kanske. Får hoppas på att uppgiften kom från en osäker källa Hade hoppats på runt 4000 (snäppet högre än 5800:an). Här är en ytterligare dålig nyhet: Lanseringen i UK har rapporterats blivit uppskjuten till 1 maj. Får väl hoppas att inte Sverige lanseringen påverkas av det då.
Hehe nej jag är väl nog rätt säker på uppgifterna får tyvärr inte säga var dem kommer ifrån men är rätt säker. Vad gäller priset 'r det ju inte konstigt då föregående modell kostade ca 5500kr i Sverige. Men jag hoppas att det blir billigare som sagt de vill man ju  // Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 02 April 2009 - 22:25
kronofogden
-
kronofogden
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Hehe nej jag är väl nog rätt säker på uppgifterna får tyvärr inte säga var dem kommer ifrån men är rätt säker. Vad gäller priset 'r det ju inte konstigt då föregående modell kostade ca 5500kr i Sverige. Men jag hoppas att det blir billigare som sagt de vill man ju  // Mobilproffs - Testingroup.se
Om du tänker på G1:an så vore det konstigt om de skulle utgå ifrån prissättningen på G1:an om jämför dess funktioner med magicen.. Tänk på det utfällbara tagentbordet. Om dom vill ha fart på försäljningen får dom nog lägga sig >5000 kr Men så har vi ju konjunkturen med i ekvationen också... :/
Redigerat av kronofogden, 02 April 2009 - 22:27.
Postad 03 April 2009 - 09:25
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Postad 03 April 2009 - 21:30
mauno
-
mauno
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag såg på Vodafone's itialenska hemsida att den kommer att kosta 449 euro med kontkort så runt 5000:- är nog riktigt troligt. https://htc.vodafone.....fone.it/magic
Postad 04 April 2009 - 01:16
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Jag såg på Vodafone's itialenska hemsida att den kommer att kosta 449 euro med kontkort så runt 5000:- är nog riktigt troligt.
https://htc.vodafone.....fone.it/magic
Hehe jag sa ju att den skulle hamna i den prisklassen. // Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 04 April 2009 - 10:39
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Om du tänker på G1:an så vore det konstigt om de skulle utgå ifrån prissättningen på G1:an om jämför dess funktioner med magicen.. Tänk på det utfällbara tagentbordet. Om dom vill ha fart på försäljningen får dom nog lägga sig >5000 kr Men så har vi ju konjunkturen med i ekvationen också... :/
Tycker inte heller att man kan jämföra det svenska priset för G1:an med magic. Den var ju faktiskt aldrig lanserad här, utan det handlade om en import, eller hur? Tycker också att priset gott kunde hamna en bit under 5000:- den har ju inte så mycket häftiga features utöver operativsystemet, och det är ju open source... Vi får väl se vad som händer i maj/juni...
Postad 06 April 2009 - 15:55
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hur är batteritiden på denna, någon som vet?
Har ju hört att G1 ska ha riktigt dålig batteritid (nästan lika dålig som min iPAQ 614c?  ), vilket är väldigt tråkigt.
Mobilproffs, hann du få någon uppfattning om detta under den tid du testade den?
Postad 06 April 2009 - 20:58
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Hur är batteritiden på denna, någon som vet?
Har ju hört att G1 ska ha riktigt dålig batteritid (nästan lika dålig som min iPAQ 614c? ), vilket är väldigt tråkigt.
Mobilproffs, hann du få någon uppfattning om detta under den tid du testade den?
Alltså jag vet inte om jag ska kalla det för dåligt, men det är ju lite sämre än vissa andra. Enligt specifikationerna så har den riktigt bra batteri, och jag personligen tyckte att den klarade sig okej faktiskt. Två dagar höll den under riktigt effektiv användning vilket jag anser är bra. Första veckan så är batteriet urdåligt för det måste laddas flera gånger för att det ska bli riktigt moget. Men efter det så är det bra ... Den jag testade var ju använd av andra testare så batteriet på den var faktiskt bra då de blivit laddat flertal gånger. // Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 06 April 2009 - 21:09
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Alltså jag vet inte om jag ska kalla det för dåligt, men det är ju lite sämre än vissa andra. Enligt specifikationerna så har den riktigt bra batteri, och jag personligen tyckte att den klarade sig okej faktiskt. Två dagar höll den under riktigt effektiv användning vilket jag anser är bra. Första veckan så är batteriet urdåligt för det måste laddas flera gånger för att det ska bli riktigt moget. Men efter det så är det bra ... Den jag testade var ju använd av andra testare så batteriet på den var faktiskt bra då de blivit laddat flertal gånger. // Mobilproffs - Testingroup.se
Låter skumt att batteriet måste mogna, men okej! Kan du säga att det är bättre än batteriet på G1? 2 dagar med effektiv användning är mycket bra för en smart telefon, enligt mig.
Postad 07 April 2009 - 19:44
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Låter skumt att batteriet måste mogna, men okej! Kan du säga att det är bättre än batteriet på G1?
2 dagar med effektiv användning är mycket bra för en smart telefon, enligt mig.
jaha skumt? de e väl normalt. Så har de varit alltid, eller ? jag kan inte påstå det då jag testade en ny G1 men en använd G2, så det är svårt att säga. Men om jag nu struntar i det och bara kollar vilken som höll längst så är det ju självklart att Magic höll längre. Men även enligt specifikationerna så ska Magic ha ett bättre batteri så de låter ändå rätt   // Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 07 April 2009 - 23:16
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
jaha skumt? de e väl normalt. Så har de varit alltid, eller ? jag kan inte påstå det då jag testade en ny G1 men en använd G2, så det är svårt att säga. Men om jag nu struntar i det och bara kollar vilken som höll längst så är det ju självklart att Magic höll längre. Men även enligt specifikationerna så ska Magic ha ett bättre batteri så de låter ändå rätt   // Mobilproffs - Testingroup.se
Låter som om någon måste uppdatera sig lite.  Jag förutsätter nu att det är litiumbaserat batteri, som de flesta batterier till mobiler (och annat) har skeppats med de senaste åren. http://batteryuniver...com/partone.htmEDIT: Nu tänkte jag visserligen på myten om att ett batteri måste laddas si och så många timmar vid första laddning, men jag har för mig att minneseffekten du skriver om också är en myt i nyare batterier.
Redigerat av Murer, 07 April 2009 - 23:19.
Postad 08 April 2009 - 19:31
Unregisteredef74522f
-
Unregisteredef74522f
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hej.
Detta verkar va en intressant lur (om den inte dröjer för länge).
Någon som kan säga om det finns GPS-navigator till denna, förutom GoogleMaps som väl ännu inte har Turn-by-Turn-Directions (eller va det heter, men hoppas ni förstår vad jag menar.)
Så frågan är kan man installera TomTom eller Garmins applikationer på denna??
//Martin
Postad 08 April 2009 - 20:44
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Låter som om någon måste uppdatera sig lite. 
Jag förutsätter nu att det är litiumbaserat batteri, som de flesta batterier till mobiler (och annat) har skeppats med de senaste åren.
http://batteryuniver...com/partone.htm
EDIT: Nu tänkte jag visserligen på myten om att ett batteri måste laddas si och så många timmar vid första laddning, men jag har för mig att minneseffekten du skriver om också är en myt i nyare batterier.
Hehe. Jag säger inte att man ska ladda telefonen si och så timmar, och jag skriver att batteriet är bättre efter ett par laddningar av egen erfarenhet så det är alltså inget som jag bara säger så. Men jag vet ju att de inte ska spela roll, men det gör det ju // Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 08 April 2009 - 20:59
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Hej.
Detta verkar va en intressant lur (om den inte dröjer för länge). Någon som kan säga om det finns GPS-navigator till denna, förutom GoogleMaps som väl ännu inte har Turn-by-Turn-Directions (eller va det heter, men hoppas ni förstår vad jag menar.) Så frågan är kan man installera TomTom eller Garmins applikationer på denna??
//Martin http://www.youtube.c...h?v=_YFw9p0TjT8Tror Google Maps i den här telefonen har stöd för turn-by-turn-anvisningar. Mobilproffs: Okej, jag har då inte noterat någon märkbar förbättring i batteritid från först och säg, femte laddningen på mina senaste telefoner. Men har inte forskat närmre i detta så det är möjligt att du har rätt.
Postad 08 April 2009 - 21:22
Unregisteredef74522f
-
Unregisteredef74522f
-
Användare
-
-
110 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=_YFw9p0TjT8
Tror Google Maps i den här telefonen har stöd för turn-by-turn-anvisningar.
Mobilproffs: Okej, jag har då inte noterat någon märkbar förbättring i batteritid från först och säg, femte laddningen på mina senaste telefoner. Men har inte forskat närmre i detta så det är möjligt att du har rätt. 
Oj, hade Google Maps Turn-by-Turn anvisningar redan i G1:an (Dream) Dock är jag inte övertygad om att det är Turn-By-Turn med röstanvisning?! (Kanske bara jag är lite seg??) Min följdfråga blir dock när man är på landsbygden, inte alltid man har täckning på mobilnätet, då blir det svårt eftersom alla kartor stömmas till telefonen... En intressant funktion skulle vara att kunna spara ner en rutt, så man har kartan över den planerade rutten?! Sen om man avviker från rutten så får man ju då självklart hoppas på att man har täckning.  // Martin
Postad 08 April 2009 - 22:17
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=_YFw9p0TjT8
Tror Google Maps i den här telefonen har stöd för turn-by-turn-anvisningar.
Mobilproffs: Okej, jag har då inte noterat någon märkbar förbättring i batteritid från först och säg, femte laddningen på mina senaste telefoner. Men har inte forskat närmre i detta så det är möjligt att du har rätt. 
Jaha, okej för jag kände faktiskt en förbättring i batteriet efter ett par dagar och minns att jag även tog upp det här på forumet när någon frågade. Jag kommer även ihåg att när jag för första gången använde Samsung Innov8 så skrev jag följande: " Det som jag måste klaga på är: 1.Batteriet håller inte riktigt som det är lovat.........."Efter ett par dagar var det fortfarande folk som frågade hur batteriet fungerade och då skrev jag såhär. "alltså det är ju en sjukt bra mobil i helhet så, men batteriet är ganska dåligt. som jag nämnde innan så klarar man sig en dag men inget mer ... Batteriet är nu fulladdat på min och jag laddade den i morse. Har inte använt telefonen särskilt mycket idag. Jag ska se hur den klarar sig till imorgon."Ytterligare en dag som gått så skriver jag detta! " Under dagen hade jag bara en pinne kvar, men efter att jag startade om telefonen så fick jag tre pinnar, och just nu har telefonen två pinnar. Så den har klart sig nu i två och en halv dag utan problem. Jag har bland annat, spelat och surfat, ett par samtal har jag så klart gjort."Så för mig har alltså batteriet blivit bättre efter ett tags användning. Förresten vill ni läsa hela tråden så finns den så klart här// Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 08 April 2009 - 22:22
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
...
Så för mig har alltså batteriet blivit bättre efter ett tags användning. Förresten vill ni läsa hela tråden så finns den så klart här
// Mobilproffs - Testingroup.se
Nu ska jag ju inte påstå att jag har nån koll, men det kan inte vara det faktum att när telefonen är ny så pillar man på allt och lite till som går att pilla på i telefonen. Då drar man ur batteriet ganska snabbt... efter ett par dagar när det liksom inte finns så mycket nytt längre så använder man den inte lika frenetiskt och man kanske upplever det som att batteriet har blivit bättre då?
Postad 09 April 2009 - 06:46
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Postad 09 April 2009 - 14:52
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
"Under dagen hade jag bara en pinne kvar, men efter att jag startade om telefonen så fick jag tre pinnar, och just nu har telefonen två pinnar. Så den har klart sig nu i två och en halv dag utan problem. Jag har bland annat, spelat och surfat, ett par samtal har jag så klart gjort."
Så för mig har alltså batteriet blivit bättre efter ett tags användning. Förresten vill ni läsa hela tråden så finns den så klart här
// Mobilproffs - Testingroup.se
Så du tror att ditt batteri fick mer energi bara för att du startade om den? Låter mer som att den kalibrerade batterimätaren, vilket också kan vara en faktor till varför man tror att man får bättre batteritid. Sen kan även det r0bber sa vara en betydande faktor som man kanske väljer att förbise/inte märka av.  Men nog om detta, ämnet har nog diskuterats många gånger tidigare och det kommer enbart bli en evighetsdiskussion utav det hela. grubblare: Jag tror inte det är röstnavigering. http://androidcommun...avigation-5393/
Postad 09 April 2009 - 18:49
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Så du tror att ditt batteri fick mer energi bara för att du startade om den? Låter mer som att den kalibrerade batterimätaren, vilket också kan vara en faktor till varför man tror att man får bättre batteritid.
Sen kan även det r0bber sa vara en betydande faktor som man kanske väljer att förbise/inte märka av. 
Men nog om detta, ämnet har nog diskuterats många gånger tidigare och det kommer enbart bli en evighetsdiskussion utav det hela.
grubblare: Jag tror inte det är röstnavigering. http://androidcommun...avigation-5393/
Jaja, jag tror inget. Men jag vet att batteriet kan bli bättre efter ett par laddningar. Iallafall av egen erfarenhet. Men som sagt de spelar ingen roll för det är som du säger evig diskussion. //Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 10 April 2009 - 00:06
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jaja, jag tror inget. Men jag vet att batteriet kan bli bättre efter ett par laddningar. Iallafall av egen erfarenhet. Men som sagt de spelar ingen roll för det är som du säger evig diskussion. //Mobilproffs - Testingroup.se
Jag reagerade mer på att du fick "mer" batteri efter en omstart av telefonen, eller misstolkade jag något?
Postad 10 April 2009 - 23:14
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Jag reagerade mer på att du fick "mer" batteri efter en omstart av telefonen, eller misstolkade jag något?
Nej inte mer batteri, utan det är ett känt problem hos flera Symbaintelefoner. Batterimätaren hänger inte alltid med och det är därför när man startar om telefonen så kan den ändras. //Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 11 April 2009 - 17:59
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Nej inte mer batteri, utan det är ett känt problem hos flera Symbaintelefoner. Batterimätaren hänger inte alltid med och det är därför när man startar om telefonen så kan den ändras. //Mobilproffs - Testingroup.se
Precis vad jag först ville ha sagt.  OnT: Hur är det nu, kommer telefonen 5 MP eller 3,2 MP? På bilden i följande länk så står det 5,0 MP på baksidan av skalet. Men de har inte uppdaterat det på deras sida, lite småskumt tycker jag. http://www.tmonews.c...r-t-mobile-usa/
Postad 11 April 2009 - 23:43
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Precis vad jag först ville ha sagt. 
OnT: Hur är det nu, kommer telefonen 5 MP eller 3,2 MP? På bilden i följande länk så står det 5,0 MP på baksidan av skalet. Men de har inte uppdaterat det på deras sida, lite småskumt tycker jag.
http://www.tmonews.c...r-t-mobile-usa/
Jaha... nej det stämmer inte. Den har 3.15 megapixlar med 2048x1536 pixels, autofockus //Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 12 April 2009 - 10:32
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jaha... nej det stämmer inte. Den har 3.15 megapixlar med 2048x1536 pixels, autofockus
//Mobilproffs - Testingroup.se
Med tanke på att förseningen berodde på hårdvaruändringar, och de bilderna så är det väl kanske möjligt att de stoppar in en 5 MP kamera i den? Hoppas kan man iallafall.
Postad 15 April 2009 - 08:32
mauno
-
mauno
-
Rookie
-
7 inlägg
Vad tror ni om detta? http://twitter.com/m...atus/1516882437Dom verkar ha lagt upp "nyheten" men tagit bort den på en gång.
Postad 15 April 2009 - 10:40
Tillis
-
Tillis
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Läste den artikeln på mobil.se igår. Den verkar inte gå att komma åt idag. Vore grymt om tre började sälja androidmobiler!
Postad 15 April 2009 - 13:14
volvov70
-
volvov70
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag tror inte den kommer i Maj snarare i början på Juni finns bara en test beta mjukva än så länge men man vet aldrig detta gäller den svarta modellen för oss i Norden
Postad 15 April 2009 - 16:48
mauno
-
mauno
-
Rookie
-
7 inlägg
Läste den artikeln på mobil.se igår. Den verkar inte gå att komma åt idag. Vore grymt om tre började sälja androidmobiler!
Vad stog det i artikeln?
Postad 15 April 2009 - 21:44
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Vad tror ni om detta? http://twitter.com/m...atus/1516882437
Dom verkar ha lagt upp "nyheten" men tagit bort den på en gång.
Vad praktiskt det hade vart om det blir så. Jag som hade ställt in mig på att tre inte skulle ta in den eftersom det inte finns någon kamera på framsidan. Fast videosamtal är ju så värdelöst ändå...
Postad 15 April 2009 - 23:53
kronofogden
-
kronofogden
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har funderat en del om den där "last minute hardware change" kunde innebära något mer än en ökningen av antalet MP på kameran. En del av er har kanske märkt att knapp-designen på på magic skiljer sig (tom. en extra knapp tillagd!) på HTC:s hemsida, jämfört med filmer som finns ute nätet. Visserligen koncept bilder men än då. Nu har jag dock hittat en videoreview där denna protoyp syns in "the wild". Jag satte ihop ett kollage för visa på hur mycket det skiljer.
Untitled.jpg 253.22K
1 Antal nerladdningarMan får ju hoppas att den slutgiltiga nedersta versionen är även den som kommer till sverige. Angående batteritiden:A major nag with the HTC G1 was it's battery life, well lack of it. The HTC Magic's battery performance is believe to be a big improvement over the G1, with the HTC Magic offering around 7 and a half hours of talk time battery life with up to 420 hours of standby power. http://androidphone....ones/htc/magic/Det var allt från denna gång!
Postad 16 April 2009 - 10:06
roffe99
-
roffe99
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Vad stog det i artikeln?
Här kan man läsa artikeln cachad från google: http://209.85.129.13...l...=clnk&gl=seDet borde betyda att tre kommer att sälja men att tre inte vill att det ska komma ut något ännu, typ att killen från tre sa något han inte hade tillåtelse till att göra.
Redigerat av roffe99, 16 April 2009 - 10:07.
Postad 18 April 2009 - 09:10
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
*ett fint kollage och lite text* Det var allt från denna gång!
Jag skulle tro att den version som är på Vodaphones bilder är den som alla får senare. http://www.tmonews.c...r-t-mobile-usa/ - lite gammal nu men kan vara läsvärt.
Postad 19 April 2009 - 00:00
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Jag har inte läst alla inlägg, men om ni undrar om det ska komma en obrandad Magic så är ni rätt ute. Magic kommer att finnas obrandad till sommaren, den jag fick testa var inte brandad heller, dessutom såg den lite annorlunda ut än den Vodafone låsta, precis som ni påpekat på bilderna ovan. Men det ser skumt ut att man tillverkat färdigt den obrandade modellen men ändå inte släppt den officiellt för försäljning. Fattar inte vad HTC gör  ?
Men det där med att den ska ha 5 megapixel har jag inte hört någonting om, det verkar inte troligt heller, men det är bara att vänta och se.
//Mobilproffs - Testingroup.se
Redigerat av Unregistered45806226, 19 April 2009 - 00:04.
Postad 19 April 2009 - 10:58
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Jag tror Mobil skrev att den skulle komma obrandad för nån månad sedan, så det var ju inte precis någon nyhet.
Skulle det inte kunna vara så att du fick testa den äldre prototypen och de nu iomed hårdvaruändringarna ändrat knapparna och slängt in en 5MP kamera och att det är den modellen som alla kommer få senare?
Postad 19 April 2009 - 11:27
mauno
-
mauno
-
Rookie
-
7 inlägg
Här är det en snubbe som tror att 5MP kameran bara kommer att släppas till T-Mobile medans 3,2MP kommer att släppas till Vodafone m.m. http://forum.xda-dev...amp;postcount=4
Postad 19 April 2009 - 11:28
Unregisteredef74522f
-
Unregisteredef74522f
-
Användare
-
-
110 inlägg
Jag tror Mobil skrev att den skulle komma obrandad för nån månad sedan, så det var ju inte precis någon nyhet. 
Skulle det inte kunna vara så att du fick testa den äldre prototypen och de nu iomed hårdvaruändringarna ändrat knapparna och slängt in en 5MP kamera och att det är den modellen som alla kommer få senare?
Precis. Att den kommer vet nog dom flesta som är intresserade av denna lur. Det vi inte vet är när den kommer.... Hoppas på maj!!
Postad 19 April 2009 - 11:38
Murer
-
Murer
-
Amatör
-
-
96 inlägg
http://forum.xda-dev...ad.php?t=504255Om det är sant så blir telefonen lite för dyr för mig. Tråkigt. EDIT: Fanns dock en annan sida som sålde den för 100$ billigare. Får se hur det blir när den kommit ut "helt". Lite mycket pengar för en sånhär telefon dock, inget extraordinärt förutom operativsystemet (som är öppet och gratis). Dock är ju den enda anledningen till varför jag är intresserad i telefonen just operativsystemet.
Redigerat av Murer, 19 April 2009 - 19:59.
Postad 19 April 2009 - 22:20
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Haha ja men jag skrev det också för länge sedan, men läste inte riktigt vad ni pratade om.. 5 Megapixel uppdateringen har jag inte hört någonting om, men säljstarten på den olåsta ska väl vara juni månad och det är nog bara de jag vet  //Mobilproffs - Testingroup.se
Postad 20 April 2009 - 05:49
mauno
-
mauno
-
Rookie
-
7 inlägg
.......men säljstarten på den olåsta ska väl vara juni månad och det är nog bara de jag vet  //Mobilproffs - Testingroup.se
Vart har du hört det, och vart kommer den att säljas då? På Onoff, Siba och sådana ställen?
Postad 20 April 2009 - 06:48
Unregistered0cfc6754
-
Unregistered0cfc6754
-
Användare
-
-
178 inlägg
Postad 21 April 2009 - 18:22
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Vart har du hört det, och vart kommer den att säljas då? På Onoff, Siba och sådana ställen?
Kan inte säga vart jag fått det ifrån, men säljstarten ska vara juni månad i Sverige, mer vet jag inte faktiskt. //Mobilproffs - Testingroup.se
Redigerat av Unregistered45806226, 21 April 2009 - 18:23.
Postad 23 April 2009 - 15:58
Adis
-
Adis
-
Användare
-
-
115 inlägg
Hur är det med den inbyggda GPS'n egentligen? Jag syftar på programvaran till den, jag vet att det är google maps som används till det men hur bra är det om man jämför med Tomtom som jag är mer ute efter. Har det nu i min Diamond och tomtom är ju tomtom, för bra.
Postad 24 April 2009 - 14:20
joolz
-
joolz
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hur är det med den inbyggda GPS'n egentligen? Jag syftar på programvaran till den, jag vet att det är google maps som används till det men hur bra är det om man jämför med Tomtom som jag är mer ute efter. Har det nu i min Diamond och tomtom är ju tomtom, för bra.
Nej går inte att jämföra med TomTom, Får inga körinstruktioner osv. Finns inget som säger att TomTom inte släpper en Android-version dock.
Postad 25 April 2009 - 08:59
Adis
-
Adis
-
Användare
-
-
115 inlägg
Men google maps fungerar i offline läge hoppas jag!?
Postad 25 April 2009 - 16:24
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Men google maps fungerar i offline läge hoppas jag!?
Njaää, den tankar kart-data allt eftersom så det skulle jag inte tro.
Postad 25 April 2009 - 16:32
Adis
-
Adis
-
Användare
-
-
115 inlägg
I så fall är det värdelöst! En GPS har man mestadels när man är på okänd mark, dvs utomlands och så vidare. Helt plötsligt får man en GPS som kostar pengar och blir väldigt dyrt om man är utomlands något som egentligen är gratis.
Postad 25 April 2009 - 17:31
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
I så fall är det värdelöst! En GPS har man mestadels när man är på okänd mark, dvs utomlands och så vidare. Helt plötsligt får man en GPS som kostar pengar och blir väldigt dyrt om man är utomlands något som egentligen är gratis.
Du kan inte jämställa Google Maps med ett riktigt GPS-app som TomTom eller IGO. Helt skillda syften och användningsområden.
Postad 25 April 2009 - 17:49
Adis
-
Adis
-
Användare
-
-
115 inlägg
Naturligtvis inte men man kanske skulle vara erbjuden att ladda ner en mobile karta som man kan använda utan att gå ut på nätet. Tomtom europa karta är på 900Mb-1Gb. Varför inte bli erbjuden att ladda in de delar som man vill ha? Skulle ju vara riktigt bra!
Postad 25 April 2009 - 22:31
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Nej går inte att jämföra med TomTom, Får inga körinstruktioner osv. Finns inget som säger att TomTom inte släpper en Android-version dock.
Nu kanske jag bara inbillar mig, men jag har för mig att jag läste nånstans att Magic skulle få körinstruktioner i google-maps.. eller var det iphonen? Men om iphonen får till googlemaps så borde det ju finnas till android också. sen skulle jag ju bli mycket förvånad om det inte kommer något "riktigt" kartprogram till android inom en hyffsat snar framtid, om det inte redan finns
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|