Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp med projektarbete - Högtalare

63 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 June 2009 - 06:27

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Länge sedan jag läste, men ser ut som HiVi diskanter, vad blev slutsumman för kalaset?

Det gick på ungefär 3000 kr :D Och ja, det är diskanter från HiVi Research. Baselement från Visaton.

Postad 04 June 2009 - 18:42

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Blev riktigt skysst detta! Ni fick till finishen riktigt bra :(

Hoppas det låter bra också :P

Postad 04 June 2009 - 18:55

rotel2
  • rotel2
  • Forumräv

• 633 inlägg
  • 0
snygg finish! vad kostade det att få dom lackade?

Postad 04 June 2009 - 21:05

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Tack! :(

Finished gjordes av proffslackerare. Det blev gratis i och med kontakter, men annars hade det nog gått på några hundralappar i varje fall. Skulle gissa på kring 600 kr kanske?

Betyg ska vara satt idag, så vi får troligtvis reda på det imorgon. Spelar inte så stor roll kanske, men relevant är det nog.

Postad 05 June 2009 - 04:08

Professor_Kalkyl
  • Professor_Kalkyl
  • Guru

• 4342 inlägg
  • 0
Betyget på ett projektarbete styrs även av hur arbetet presenteras både i slutresultat och rapport, så även fast det är irrelevant, så är det ändå relevant. Det talar ju om ungefär hur utförliga ni varit i eran rapport.

Finns inga möjligheter att vi på Minhembio får ta del av rapporten med :( ?

Postad 06 June 2009 - 11:06

Mullis
  • Mullis
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0
Ja, de skulle vara intressant och se hur det gått för er.

Bra jobbat. :)

Postad 11 June 2009 - 07:21

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Visst skulle vi kunna strippa ner rapporten lite och visa. Den blev på 38 sidor och vi blev nöjda med den. Tyvärr hann vi inte med en presentation riktigt med tanke på att vi lämnat in projektarbete sent, men vi är nöjda med arbetet ändå.

Vi har fått MVG i betyg.

Postad 11 June 2009 - 08:40

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ni har det bra ni, jag hade det hårt som bara den med arbetet, våran handlerade tyckte bara att arbetet är godkänt om man uppfinner en helt ny produkt.
( jag hade alltså inte kunnat bygga en högtalare...), för det finns redan... han ville att vi skulle göra någon form av laser driven månlandare helt av papper och gem typ... Då hade jag kanske fått MVG, nu fick jag bara G på min, för jag "gjorde inget nytt" även om min raport var mycket utförlig.

som sagt, hänger till 99,99% på vad för handledare man får.

Postad 12 June 2009 - 00:11

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Ni har det bra ni, jag hade det hårt som bara den med arbetet, våran handlerade tyckte bara att arbetet är godkänt om man uppfinner en helt ny produkt.
( jag hade alltså inte kunnat bygga en högtalare...), för det finns redan... han ville att vi skulle göra någon form av laser driven månlandare helt av papper och gem typ... Då hade jag kanske fått MVG, nu fick jag bara G på min, för jag "gjorde inget nytt" även om min raport var mycket utförlig.

som sagt, hänger till 99,99% på vad för handledare man får.

Några sådana kriterier har vi inte hört talas om. Alltid ett plus om man är innovativ så klart, dock.

Vår handledare är annars ganska tuff med betygsättningen, så vi är nöjda :)

Postad 12 June 2009 - 00:31

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Grattis krappar!

Fick ni inte betyg på hur dem låter också :) Dessa lär väl låta fint med XTZ stärkare!

Postad 12 June 2009 - 00:45

Samuelsson93
  • Samuelsson93
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Grattis, det blev ju riktigt fint det där.

Postad 12 June 2009 - 07:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Några sådana kriterier har vi inte hört talas om. Alltid ett plus om man är innovativ så klart, dock.

Vår handledare är annars ganska tuff med betygsättningen, så vi är nöjda :)

Jo det ska ni var, dom såg inte helt fel ut heller :)

Har ni hunnit lyssnat något ?!
"hur låter dom" så att säga, kan vara ganska svårt att ge en beskrivning på, men försök... :P
Hur hög volym klarar dom innen dom låter ansträngt/jobbigt/vasst och hur är det med deras baskapacitet ?! spelar dom djupt och med bra kontroll ?!

Postad 06 August 2009 - 12:06

JohanOscarPersson
  • JohanOscarPersson
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Nu är stativhögtalarna till salu, läs mer: https://www.minhembi.../marknad/250349

Postad 20 December 2009 - 19:59

Aurum
  • Aurum
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0

Jo det ska ni var, dom såg inte helt fel ut heller :)

Har ni hunnit lyssnat något ?!
"hur låter dom" så att säga, kan vara ganska svårt att ge en beskrivning på, men försök... :P
Hur hög volym klarar dom innen dom låter ansträngt/jobbigt/vasst och hur är det med deras baskapacitet ?! spelar dom djupt och med bra kontroll ?!

För att svara på din fråga så går det att spela ganska högt med högtalarna utan att det låter dåligt på något vis. Beroende på placering så går basen ganska djupt faktiskt. Både jag och Johan blev förvånade av hur bra de lät, trevligt! Nu är högtalarna sålda och hoppas att den nya ägaren är lika glad över att lyssna på dom som han var vid provlyssningen. Riktigt kul att han gillade dem! Borde kanske skicka ett mail och höra vad han tycker..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.