Redigerat av Unregistered36883, 25 March 2009 - 11:58.
Klaner för oss "äldre" med spelsinnet i behåll
Postad 25 March 2009 - 11:57
Postad 25 March 2009 - 12:01
Redigerat av Cragganmorax, 25 March 2009 - 12:01.
Postad 25 March 2009 - 12:01
Man behöver ju inte bli kanonmat bara för att man är lite till åren kommen... Lirar själv COD5 rätt mycket för tillfället... ligger på runt 6000:e plats i antal kills med en K/D ratio på 2,54...!! Så i mina ögon är det småglinen som blir kanonmat...!!
![]()
Word
Håll fanan högt!
Postad 25 March 2009 - 12:16
Själv hinner jag inte lira mer än kanske en timma eller två i veckan just nu. Och med det blir det inte skrytsamma poäng.
Postad 25 March 2009 - 12:52
Gôtt initiativ. Ingår det nån form av pensionärs-rabatter i MHb+ klanen?
Sitter ni extra nära TVn när ni lirar pga av dålig syn?
Själv klockar jag in på 33 så jag får väl räkna in mig i ovan skara![]()
Tror jag ska hoppa in i gammel-klanen med hopp om att slipa bli just kanon-mat....
Vill inte vara sån, men borde man inte bli ÄNNU mer kanonmat utan de yngre vassa spelarna vid sin sida?
För det mesta spelar vi ju i samma lag, eller åtminstone GJORDE vi det..
Postad 25 March 2009 - 12:56
Man behöver ju inte bli kanonmat bara för att man är lite till åren kommen... Lirar själv COD5 rätt mycket för tillfället... ligger på runt 6000:e plats i antal kills med en K/D ratio på 2,54...!! Så i mina ögon är det småglinen som blir kanonmat...!!
![]()
Då måste jag bara dissa dig lite!
Har du börjat röra på dig lite mer, eller tvingar din höga ålder dig fortfarande att sitta på ett och samma ställe och plocka kills?
Iofs. är 2,54 imponerande oavsett spelstil, såvida man inte är en sån som avbryter matcher så fort det går dåligt, men det tror jag inte det är nån av oss i MHB som gör.
Redigerat av Dr. Death, 25 March 2009 - 12:56.
Postad 25 March 2009 - 13:07
Ok, det verkar som det finns ett intresse för en 30+ klan, så jag har skapat en klan "Minhembio 30+" med tag "MHB+" för Killzone 2.
Meddela mig här eller via PSN ifall ni vill vara med! Ange ert Minhembio ID ifall det skiljer sig från PSN ID.
Du kan lägga till mig.
PSN id: Christian_S71
Postad 25 March 2009 - 13:33
Då måste jag bara dissa dig lite!
![]()
Har du börjat röra på dig lite mer, eller tvingar din höga ålder dig fortfarande att sitta på ett och samma ställe och plocka kills?![]()
Iofs. är 2,54 imponerande oavsett spelstil, såvida man inte är en sån som avbryter matcher så fort det går dåligt, men det tror jag inte det är nån av oss i MHB som gör.
*hahaha* Spelstilen beror ju HELT och hållet på hur det går.... är man inne i en svacka (vilket inte är helt ovanligt nu för tiden) och börjar en match med 0-6 efter 1 minut så känns det inte direkt som det bästa alternativet är att leka kamikaze.... då får man allt smyga/sitta/ligga/campa (eller vad fasen som helst) och plocka kills efter bästa förmåga...
På tal om att avbryta matcher... finns det nåt som är värre...?? "Host ended game" eller "match ended due to poor connection at the host"
Postad 25 March 2009 - 14:32
Postad 25 March 2009 - 14:36
Skicka annars gärna en inbjudan till VincentVegaSWE
Redigerat av VincentVegaSWE, 25 March 2009 - 14:37.
Postad 25 March 2009 - 15:20
Det är ju bra siffror, svårt att hålla uppe den siffran!Den hänger väl tyvärr inte riktig med K/D ration.... har för mig att den ligger på godkända 1,58 eller 1,59 iaf...!!
Postad 25 March 2009 - 16:44
adda Lasseman73
Postad 25 March 2009 - 17:56
Ja det var tider det. Fina minnen. Sen vete fan om jag kan påstå att man har "de yngra VASSA vid sin sida". Ni springer ju iväg alla möjliga håll & lämnar resterna kvar åt en annan stackare.Vill inte vara sån, men borde man inte bli ÄNNU mer kanonmat utan de yngre vassa spelarna vid sin sida?
För det mesta spelar vi ju i samma lag, eller åtminstone GJORDE vi det..
Postad 25 March 2009 - 18:22
Postad 25 March 2009 - 18:40
Det är ju bra siffror, svårt att hålla uppe den siffran!
Jodå... men det är svårare att hålla K/D ration på samma nivå....!
Postad 25 March 2009 - 18:47
Speciellt om man spelar alla spelformer och går in för att vinna.Jodå... men det är svårare att hålla K/D ration på samma nivå....!
Postad 25 March 2009 - 18:48
Har passerad bäst-före-datum sedan länge men viker inte ner mig för det!
Spelar en del R2 online. Har givetvis K2 men inte klarat SP än så jag har inte provat MP än.
Nyligen 42 och borde förmodligen växa upp!
PSN: Scritti
Postad 25 March 2009 - 20:32
Jag hakar gärna på! Helst 40+! Med reaktionsförmåga som matchar!
Har passerad bäst-före-datum sedan länge men viker inte ner mig för det!
Spelar en del R2 online. Har givetvis K2 men inte klarat SP än så jag har inte provat MP än.
Nyligen 42 och borde förmodligen växa upp!
PSN: Scritti
Har inte heller spelat klart SP delen. Lirade lite SP i början och gick sedan över till MP.
De var svårt som attan i början! Speciellt om man hamnade på en /32 server med duktiga spelare.
Då levde man inte många sekunder...
Spelade visserligen SP på "standard mode" De kanske är betydligt värre om man går i nivå?
Postad 25 March 2009 - 23:30
Här är ännu en gamling att komma ihåg. 37 är jag och får fortfarande visa leg på systembolaget.
Jag tror bestämt att mitt åldrande slutade nån gång kring 20-25. Det är fortfarande lika kul att lira spel då som nu.
Framförallt PS3:an håller mig varmt om hjärtat. Trots den hopplösa handkontrollen föredrar jag att spela på den än min dator. Har förut spelat mycket SP men MP regerar just nu för mig.
Är inte med i någon klan men innan PS3 kom till världen spelade jag alldeles för mycket Rainbow Six- Rouge Spear med klanen SweFor. Snacka om sena nätter. Jag sov säkert bara 3 timmar varje dag. Inte så hälsosamt men kul var det.
Just nu är jag helt såld på BF-BC med en plasma tv med karta och siffror inbrända
Mitt PSN är Orebromannen
Postad 25 March 2009 - 23:31
Vi har inte bestämt någon policy ännu för KZ2 klanen MHB+. Jag ser väl två alternativ.Jag är bara 24 år, men med tre barn känns det som att det är i en "30+"-klan jag passar bäst
Är ni hårda med åldersgränsen?
Skicka annars gärna en inbjudan till VincentVegaSWE
1) Strikt åldersgräns på 30.
2) Lite mindre strikt där även lite yngre förmågor med t.ex begränsad tid för spel är med. Man skulle kunna säga att "de som känner att de vill vara med i en 30+ klan får det".
Jag lutar åt 2). Vad tycker ni andra?
För övrigt har jag skickat inbjudningar till tony456, CptFeelNoPain, Christian_S71, hado67 och STiFLer_SWE. Ni får gå in i spelet eller logga in på www.killzone.com för att acceptera inbjudan. Om jag har missat någon, säg bara till.
Redigerat av random111, 25 March 2009 - 23:32.
Postad 26 March 2009 - 10:12
Vi har inte bestämt någon policy ännu för KZ2 klanen MHB+. Jag ser väl två alternativ.
2) Lite mindre strikt där även lite yngre förmågor med t.ex begränsad tid för spel är med. Man skulle kunna säga att "de som känner att de vill vara med i en 30+ klan får det".
För övrigt har jag skickat inbjudningar till tony456, CptFeelNoPain, Christian_S71, hado67 och STiFLer_SWE. Ni får gå in i spelet eller logga in på www.killzone.com för att acceptera inbjudan. Om jag har missat någon, säg bara till.
Tycker nog att alt 2 är helt ok.
Vi gamlingar kan ju behöver några pigga ynglingar i klanen oxå...
Kul att lira med dig igår random111. Svårt med pistol only spel, men ganska kul ändå
Måste skaffa ett HS oxå så vi kan kommunicera
//sorken003
Redigerat av Unregistered2dabe7b8, 26 March 2009 - 10:13.
Postad 26 March 2009 - 10:44
Vi har inte bestämt någon policy ännu för KZ2 klanen MHB+. Jag ser väl två alternativ.
psn id:flexusmaximus...
vill gärna ha en eftersom kerren mobbas i den andra klanen...
Redigerat av Unregistered4eba3a31, 26 March 2009 - 14:47.
Postad 26 March 2009 - 14:09
Ja, det var kul. Det var dock första gången som jag provade på pistol only, och det finns uppenbarligen en viss förbättringspotential...Kul att lira med dig igår random111. Svårt med pistol only spel, men ganska kul ändå
Måste skaffa ett HS oxå så vi kan kommunicera
//sorken003
Postad 26 March 2009 - 14:40
Ingen som har ett billigt ps3 till salu till en gammal kuf ? hehehe.
Postad 26 March 2009 - 14:52
PSN ID: Gregard
Lirar de flesta spelen, CoD04,BF,KZ2, R2
Ska väl tillläggas att jag är 32 så man kan bli inbjuden...
Redigerat av Gregard, 30 March 2009 - 11:57.
Postad 26 March 2009 - 15:05
Ja, det var kul. Det var dock första gången som jag provade på pistol only, och det finns uppenbarligen en viss förbättringspotential...
Måste förbättra mig på närstrider. Fick i alla fall med mig ett par Spawn Point ribbons.
Jo, samma här. Man kunde väl bidra med några vettiga Spawn Points men närstrid är man väl ingen höjdare på.
På något lir kännde jag mig lite ensam i början...det var jag mot ca 8-10 pers i början...lite ½ svårt då...
Postad 27 March 2009 - 10:05
Förrutom en handfull av enkla ribbons (Repair, Spawn point och Boost) så fick jag mina första ribbons för Air Support, Pistol, Assassination kill. Är speciellt nöjd med Air Support.
Lyckadas även få in en perfekt team kill på Morlock när han hastigt dök upp i en dörröppning och hamnade perfekt i hagelbössans sikte...
Postad 27 March 2009 - 10:40
PSN ID: VincentVegaSWE
Postad 27 March 2009 - 10:45
Du har en inbjudan som väntar på dig!Kom ni fram till att det inte var så kinkigt med åldern? I så fall påminner jag om att jag gärna är med här.
PSN ID: VincentVegaSWE
Postad 27 March 2009 - 11:03
Så trevligt! Ber om ursäkt för att jag inte kollade innan jag skrev min påminnelse.Du har en inbjudan som väntar på dig!
Postad 27 March 2009 - 13:26
ahhh satingen. Känns som jag måste köpa ett ps3 bara för att vara med i gamling klubben
Ingen som har ett billigt ps3 till salu till en gammal kuf ? hehehe.
Tips om du har en ps2 liggande.
jag bytte in mitt ps2 med 5 spel på GAME och fick en ps3 med KillZone2 för 2995:=, helt ok då mitt gamla lir bara samlade damm i en låda.
Postad 27 March 2009 - 14:08
Ett tips för er på MHB är ju att regga era klaner där också om ni vill synas så får ni privata forumtrådar och en egen sida.
Postad 27 March 2009 - 14:17
Lyckadas även få in en perfekt team kill på Morlock när han hastigt dök upp i en dörröppning och hamnade perfekt i hagelbössans sikte...
Trigger musklerna reagerade snabbaren än huvudet... Ursäkta för det...
Skrattade högt å morlocks lätt ironiska svar.. "Snyggt"
Postad 28 March 2009 - 08:41
Jag är gärna med som kanonmat :-)
psn: Benzin
Postad 30 March 2009 - 13:14
PS. Till andra som vill vara med i 30+ klanen för KZ2: Kontakta mig!
Postad 30 March 2009 - 13:40
Postad 30 March 2009 - 14:01
Jo, det stämmer. Om jag tänker efter lite så har jag faktiskt haft större framgång med pistolen som assult på vanliga warezone-matcher än på pistol only matcher. Igår körde jag dock som Tactician och på tre pistol only matcher fick jag ihop två Air support ribbons och en Pistol ribbon, så jag var rätt nöjd ändå...random111: Enklare att fixa pistol-ribbons om man kör vanliga warzone-matcher, en fördel om ett par av lägena är förlängda . Välj assault-klassen, kör enbart med pistolen och melee.
Postad 30 March 2009 - 15:04
frugan och jag (bägge 39-åringar) gick online för första gången i helgen (dubbelskärmsläge) och kom knappt i säng förrän det ljusnade. Minns speciellt ett lir, då var det EN av oss som inte hamnade sist eller näst sist i summeringen
Vi e inte bra men vi har kul.
Postad 30 March 2009 - 17:32
Postad 30 March 2009 - 18:26
Postad 30 March 2009 - 18:53
Dynaudio/sorken, det blev några pistol only matcher igår, mitt andra försök på detta. Tyckte det gick bättre än förra gången
, även om jag har svårt för melee och motståndare med revolvern... Dock lite trist att det blev så ojämna lag. Sista matchen var vi bara hälften så många som motståndarlaget.
PS. Till andra som vill vara med i 30+ klanen för KZ2: Kontakta mig!
random111: Enklare att fixa pistol-ribbons om man kör vanliga warzone-matcher, en fördel om ett par av lägena är förlängda . Välj assault-klassen, kör enbart med pistolen och melee.
Jo, de var tufft på slutet när vi bara var 4-5st mot ca 10pers och jag tror nog att alla var Generaler och dessutom duktiga. Dock lite komiskt att de var stolta över vinsten när de var minst dubbelt så många....
Tycker nog nästan att Malee är enklare att använda vs pistolen, kan ju bero på att jag är så dålig med puffran oxå..
Lyckades inte med någon ribbon för pistol men fick med mig en för Disguise Spec, men den är ju inte så svår direkt.
Morlock- de kanske är en bättre idé att köra med pistolen i vanliga warzone matcher istället. Skall prövas. Tackar för tipset
//sorken003
Redigerat av Unregistered2dabe7b8, 30 March 2009 - 18:54.
Postad 30 March 2009 - 19:18
Postad 30 March 2009 - 19:30
trodde att jag var en av dom äldre på forumet med mina snart 29 år
psnid: turbotomi
Postad 30 March 2009 - 21:04
wooow har missat denna tråden...
trodde att jag var en av dom äldre på forumet med mina snart 29 år![]()
psnid: turbotomi
snart 29år....gränsfall om du är välkommen i den här tråden, yngling...
solly, kunde inte låta bli
Postad 30 March 2009 - 21:11
snart 29år....gränsfall om du är välkommen i den här tråden, yngling...
![]()
solly, kunde inte låta bli
hehe, får väl vänta ett år till då, lagom tills jag får tbx min ps3:a
som jag skrev i en annan tråd så fick jag Yellow light of death idag.
Postad 30 March 2009 - 22:11
50+ och äntligen klar med turrents...då blir allt svart och sen hänger sig skiten...
50+ för mig är lika ovanligt som att man får sova efter kl 07.30 lör/sön...
Dessa jla turrents måste minst haft 20 pinnar på dom i sista matchen...
Schönt att einhajaer från "ungdomselitklanen" kom in och styrde upp matchen.
Nu Välling!
Postad 30 March 2009 - 22:22
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
350 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?