Robinson 2009
76 svar till detta ämne
Postad 13 May 2009 - 23:30
Zakarias_R
-
Zakarias_R
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Mja, men årets upplaga av Robinson är inte alls som tidigare upplagor i Sverige så de kan inte ha varit förberedda på hur löjligt hårt det skulle vara. Sen de kom till stranden så har det inte gnällts mycket, om något.
TV4 verkar vilja trötta ut deltagarna - se på tävlingarna som innehåller fler (?) uthållighetstävlingar än inte. Sitta i en bur i 10 timmar liksom, hur roligt är det att kolla på, hur bra TV blir det? Sen hjälper det föga att man inte visar oss hur lång tid det gått någon gång.
Men det skall ju vara ett överlevnadsprogram. Då borde man räkna med att få det lite tufft, sen förstår jag ju lite att de gnäller då de trodde att det skulle vara samma förutsättningar som tidigare program, som har varit helt fel. Det är ju såhär det skall vara...Är inte helt insatt
Postad 14 May 2009 - 00:21
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Frågan är om Rafael och Ranjit kommer tillbaka in i spelet ?
Postad 14 May 2009 - 15:48
Zakarias_R
-
Zakarias_R
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Tycker de skall slänga in gamla robinsonprofiler som Bubba Badju, Zübeyde Simsek och Någon till, bara för att ######s.
Postad 15 May 2009 - 19:57
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Men det skall ju vara ett överlevnadsprogram. Då borde man räkna med att få det lite tufft, sen förstår jag ju lite att de gnäller då de trodde att det skulle vara samma förutsättningar som tidigare program, som har varit helt fel. Det är ju såhär det skall vara...Är inte helt insatt
Jag tror de räknade med att få det just lite tufft, men fick det mycket, onödigt tufft. Jag personligen skyller inte på deltagarna utan snarare på TV4 som har försökt göra deltagarna så sura som möjligt för att få "bra" TV. Blir bara tvärtom dock, ingen vill lyssna på gnäll hela tiden. Sen är det så här att Robinson är egentligen ett socialt överlevnadsprogram mer än något annat. Det säger sig självt att de kommer fixa mat, boplats och fixa arbetsuppgifterna - det har TV redan tittat ut innan när de väljer ö. Det som är intressant i mina ögon är outwit, outplay, outlast - dvs de taktiska elementen och personligheterna. Det är oehört sällan den som "överlever" bäst - dvs kan skaffa mat bäst och bygga bäst - vinner. Efter att ha sett en del amerikanska avsnitt så kan jag säga att TV4s försök är nybörjaraktigt som f-n... men jag förväntade mig inget annat heller. Och standarden sätts när man kör med en gravid ointresserad programledare.. tur de ska byta nästa gång. Frågan är om Rafael och Ranjit kommer tillbaka in i spelet ?
Nej nej, de är ute. De ska bara vara med i Juryn nu.
Postad 16 May 2009 - 21:15
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Tyckte fel person åkte ut i kvällens avsnitt men det var å andra sidan inte helt oväntat, ska bli mycket intressant att se nästa veckas avsnitt som såg ut att bli riktigt dramatiskt.
Postad 31 May 2009 - 09:02
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Fel person vann Robinsson 09, jag tycker att Jarmo var en värdig vinner.
Sen att besvikna deltagare röstade på vinnaren gjorde inte saken bättre, klart som fan att de röstade på tjejen eftersom alla hatade Jarmo av nån ###### anledning.
Varför gjorde TV4 inte som Idol och andra program att svenska folket skulle ringa och rösta på vinnaren?
TV4, amatör tvkanal.
Postad 31 May 2009 - 12:21
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Skandal att Jarmo inte vann, hade varit bättre om vi fått rösta.
Eller att dom hade haft en tävling mellan dom 2 och den som vann blev mästare.
Postad 31 May 2009 - 13:50
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Skandal att Jarmo inte vann, hade varit bättre om vi fått rösta. Eller att dom hade haft en tävling mellan dom 2 och den som vann blev mästare.
De hade ju redan två tävlingar på slutet där Ellenor spöade Jarmo, t o m bättre på att göra upp eld Folket ska inte få rösta imo, det måste vara konsekvenser av det man gör i spelet. Det är ju själva grejen. I Jarmos fall var det att han sa typ "nu är vi färdiga - nu vet vi att vi är fiender". Annars hade han kanske vunnit. Det handlar om att uthärda såna småungar som de killarna var. Men hon var inte den jag hoppades på direkt och sista ö-rådet blev någon slags gosig stämning där alla skrattade, skämtade och hade roligt. Och sen Linda Isacsson... "någon som kanske skulle vilja måhända ställa någon fråga kanske"? Wtf!? 2 frågor senare är det röstning. Vad hände med att alla ska få en fråga var??
Postad 31 May 2009 - 14:15
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Hade varit bättre om dom haft bäst av 3 tävlingar för att få fram finalisterna, lite som de hade med fånga-pinnen tidigare. Nu vann ju jag-har-gnällig-röst en relativt enkel tävling medan dom andra fick göra upp i vad som såg ut att vara en riktigt jobbig tävling. Mja, räkmacka är nog rätt ordval här.
Postad 31 May 2009 - 14:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Om den är relativt enkel bör den ju vara enklare även för de andra. Hon hade aldrig vunnit andra tävlingen, men det krävs ändå hyfsat med vilja att hålla sig kvar så mycket som hon darrade hela tiden. Balans och uthållighet är viktiga egenskaper i Robinson, har alltid varit.
Fast om jag hade varit i hennes lag som de killarna var så hade jag blivit något sur när hon sa att hon inte gav sitt yttersta i tävlingarna innan finalen eftersom de "inte betydde något". Hennes fel att de förlorade flera tävlingar och kanske blev utröstade pga henne, men de missar det och röstar på den som var mer populär för att de är avundsjuka. Det är juryns fel att hon vann, tror inte hon hade vunnit om det var något annat år.
Postad 31 May 2009 - 14:29
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Om den är relativt enkel bör den ju vara enklare även för de andra. Hon hade aldrig vunnit andra tävlingen, men det krävs ändå hyfsat med vilja att hålla sig kvar så mycket som hon darrade hela tiden. Balans och uthållighet är viktiga egenskaper i Robinson, har alltid varit.
Håller delvis med om att det borde varit enkelt för dom andra men det kan ju varit många faktorer som spelade dom andra ett spratt. Som samtliga deltagare sa så stod ju Ellenor och viftade hela tiden men lyckades hålla sig kvar ändå medan den stabila plötsligt bara föll. Det är känns mer som en räkmacka än skicklighet att gå till final så. Därför borde det varit vinna-och-försvara titeln tävlingar typ. Då går ju verkligen den som varit bäst överlag till final, inte den som vunnit en tävling vid rätt tillfälle. Det är juryns fel att hon vann, tror inte hon hade vunnit om det var något annat år.
Definitivt.
Postad 31 May 2009 - 19:11
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Anledningen till att Ellenor ens klarat sig igenom dessa 38 dagar är för hennes fettreserver. Jarmo skulle ha vunnit, han är en riktigt överlevare. Jag tror det var alla killar som röstade på Ellenor och tjejerna som röstade på Jarmo. Känns tråkigt att dom drog med Rafael som inte röstade på Jarmo för andra skäl än om han är värdig att vinna eller inte.
Postad 31 May 2009 - 21:02
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag tror det var alla killar som röstade på Ellenor och tjejerna som röstade på Jarmo.
Ne, det var nog snarare Angela + tre av killarna som röstade på Ellenor. Erik måste röstat på Jarmo, de var tighta. Angela kände sig sviken och röstade säkert på Jarmo.
Postad 31 May 2009 - 21:24
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Ne, det var nog snarare Angela + tre av killarna som röstade på Ellenor. Erik måste röstat på Jarmo, de var tighta. Angela kände sig sviken och röstade säkert på Jarmo.
Erik fick ju en röst av Jarmo dagen då han åkte ut så han kanske ändrade sig.
Postad 31 May 2009 - 21:50
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Ellenor och Lukas var de enda vettiga personerna som hade chans att vinna. Jarmo är en riktig galning, och hade dött flera gånger om utan läkarhjälp.
Postad 31 May 2009 - 22:23
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Ellenor och Lukas var de enda vettiga personerna som hade chans att vinna. Jarmo är en riktig galning, och hade dött flera gånger om utan läkarhjälp.
Ellenor var ju knappast vettig. Dom sa ju gång på gång att hon gick och spydde för att hon envisades med att ligga i solen och vägra dricka vatten. Utan läkare hade hon varit borta för länge sen.
Postad 31 May 2009 - 22:54
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Haha,ja det är sant. Jag menade mest att hon var vettig som person, inte som överlevare på en öde ö. Näe Lukas tror jag är den som överlevt bäst på egen hand. Men även Ranjit hade nog klarat sig bra.
Postad 31 May 2009 - 22:58
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Nu vann ju jag-har-gnällig-röst en relativt enkel tävling medan dom andra fick göra upp i vad som såg ut att vara en riktigt jobbig tävling.
Jo men allvarligt talat: hur rättvist är det att en liten späd flicka på 21 år ska tävla mot en fullvuxen karl i paddling? Spännande tävling... not.... Plankan är den mest klassiska tävlingen i Robinson och missgynnar inte något av könen. Så den som vinner plankan är en värdig vinnare.
Postad 31 May 2009 - 23:00
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Dagen då Erik åkte ut då vann Jarmo min Robinson 2009, resten va ju bara media horerier!
Postad 31 May 2009 - 23:01
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Ja Billing borde ju ha vunnit, han var klart skönast.
Postad 31 May 2009 - 23:24
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Nåja,
Det är väl inte så ovanligt att fel person vinner Robinson.
Alla tidigare omgångar har ju handlat om att få bort den bästa tidigt eftersom han/hon är störst hot. Hade Jarmo inte fått immunitet i början av sammanslagningen hade han ju åkt ut där med. Det här var en av de få omgångar som en person kändes som en given vinnare och värdig från början till slut. Men ack så fel det blev... men ändå i sann Robinson-anda.
Postad 31 May 2009 - 23:53
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Som sagt, Jarmo är en riktig galning. Han har framställts som sympatisk av TV4 eftersom han gjorde bra TV men jag skulle inte vilja ha med mig honom på en öde ö. http://www.aftonblad...ticle5040695.ab
Postad 01 June 2009 - 00:39
Namil
-
Namil
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Anathema, råkar du gå under nicket "TheGame" nånstans?
Postad 01 June 2009 - 15:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Erik fick ju en röst av Jarmo dagen då han åkte ut så han kanske ändrade sig. 
De hade snackat om det innan, han och Jarmo. För att de inte skulle se ut som de gick mot strömmen.
Postad 02 June 2009 - 22:24
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Kan nog bli så att folket får va med o bestämma till nästa omgång,så kanske det kan bli rätt vinnare.
Postad 03 June 2009 - 00:35
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
De hade snackat om det innan, han och Jarmo. För att de inte skulle se ut som de gick mot strömmen.
Vart får du tag på all denna inside information?
Postad 03 June 2009 - 13:50
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Vart får du tag på all denna inside information? 
All och all, men just detta läste jag i en intervju med Jarmo efter Erik vart utröstad. Han kom inte ihåg att han skulle rösta med hjärtat
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|