![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 20 juli 2010 - 19:03
Postad 20 juli 2010 - 22:02
// Peter
Postad 24 juli 2010 - 18:19
Media Markt, åtminstone i Malmö, säljer den för 2370:- just nu.
// Peter
Gäller detta priset på alla Media Markt?
Redigerat av JockeBlg, 25 juli 2010 - 07:17.
Postad 25 juli 2010 - 08:24
Gäller detta priset på alla Media Markt?
Det får du nog ringa och kolla.
// Peter
Postad 28 juli 2010 - 19:30
Hur påverkar HDMI växeln bilden? Blir det sämre bild eller är den opåverkad?
Postad 28 juli 2010 - 19:34
har datorn kopplat via den och märker ingen bild skillnad iaf.Har en RX-V665 hemma och är än så länge kanon nöjd. Det jag funderar på är HDMI ingångarna. Kör allt direkt matat till TV nu, men då fler bildkällor skall komma till så funderar jag istället på att köra genom HDMI växeln för att slippa dra upp så många kablar till TV:n.
Hur påverkar HDMI växeln bilden? Blir det sämre bild eller är den opåverkad?
Postad 04 augusti 2010 - 22:04
1 Den saknar HDMI 1.4 men eftersom jag just nu har inbyggd box i nya LG´n har jag ju ändå ström-, antenn- och HDMI-sladd (den sista för DVD-n) så kan jag väl ha en ljudkabel också. Alltså 3 sladdar i stället för 4 betyder inte så mycket för mig. Kopplar jag Blue-Ray-spelaren med HDMI till förstärkaren och kör optisk ljudkabel mellan förstärkaren och TVn? Blir det samma ljudkvalitet som att köra HDMI 1.4 eller tappar jag något?
Jag vet också att den inte grejar 3D-TV men jag resonerar som så att den dan måste jag ändå ha ny box, ny TV... så då kan jag kosta på mig ny förstärkare också.
2 Jag prioriterar små högtalare och funderar på hur stor skillnaden är på t ex Cantons Movie 80 CX, 150 CX samt CD 102. Alla har ett mycket tilltalande format. Eller andra förslag på små högtalarsystem som låter hyfsat bra med V665:an? Jag har sedan gammalt en rätt stor Proson sub.
Vore mycket tacksam för svar och synpunkter.
Postad 04 augusti 2010 - 22:20
Du kopplar in alla dina externa källor in i förstärkaren och helst då med hdmi och då får du så bra ljud som möjligt.själva tv ljudet när du har en intern box så gissar jag på att du har optisk ut och får köra på det.Har ett par frågor om Yamaha RX-V665, innan jag slår till på den:
1 Den saknar HDMI 1.4 men eftersom jag just nu har inbyggd box i nya LG´n har jag ju ändå ström-, antenn- och HDMI-sladd (den sista för DVD-n) så kan jag väl ha en ljudkabel också. Alltså 3 sladdar i stället för 4 betyder inte så mycket för mig. Kopplar jag Blue-Ray-spelaren med HDMI till förstärkaren och kör optisk ljudkabel mellan förstärkaren och TVn? Blir det samma ljudkvalitet som att köra HDMI 1.4 eller tappar jag något?
Jag vet också att den inte grejar 3D-TV men jag resonerar som så att den dan måste jag ändå ha ny box, ny TV... så då kan jag kosta på mig ny förstärkare också.
2 Jag prioriterar små högtalare och funderar på hur stor skillnaden är på t ex Cantons Movie 80 CX, 150 CX samt CD 102. Alla har ett mycket tilltalande format. Eller andra förslag på små högtalarsystem som låter hyfsat bra med V665:an? Jag har sedan gammalt en rätt stor Proson sub.
Vore mycket tacksam för svar och synpunkter.
Postad 05 augusti 2010 - 06:26
Novis på detta..
Köpte en 665 och tänkte koppla in mina gamla högtalar innan jag köper nya, hade tänkt HKTS7.
Nu till problemet ,
Suben på gamla gamla har klämkontakter (passiv sub). Kan jag koppla in denna till recievern och hur ?
Hur funkar det med HKTS 7 då
Tacksam för svar
Postad 05 augusti 2010 - 12:50
Du behöver ett slutsteg som driver din passiva subb.Hej
Novis på detta..
Köpte en 665 och tänkte koppla in mina gamla högtalar innan jag köper nya, hade tänkt HKTS7.
Nu till problemet ,
Suben på gamla gamla har klämkontakter (passiv sub). Kan jag koppla in denna till recievern och hur ?
Hur funkar det med HKTS 7 då
Tacksam för svar
Postad 05 augusti 2010 - 14:36
Postad 05 augusti 2010 - 14:52
Du behöver ett slutsteg som driver din passiva subb.
Ok.
Då får jag klara mig utan sub ett tag...
Några förslag förutom hkts 7
Vill ha små högtalare
Deca
Postad 05 augusti 2010 - 19:25
Postad 06 augusti 2010 - 22:55

Jag får ju fan frispel.Jaja,nu vet jag vad jar har för kvällslektyr den närmsta framtiden.Yamahans instruktionsbok.Det är nog inget större problem att somna framöver är jag rädd....

Postad 06 augusti 2010 - 23:06
Vad är problemet ? Koppla in microfonen ställ den där du har sweetspoot och gå in i högtalar inställningar och kör en automatisk.Fick min 665 idag.Men alltså...VARFÖR ska de ######rna vara så förbaskat invecklade att ställa in ?
![]()
![]()
Jag får ju fan frispel.Jaja,nu vet jag vad jar har för kvällslektyr den närmsta framtiden.Yamahans instruktionsbok.Det är nog inget större problem att somna framöver är jag rädd....
Postad 06 augusti 2010 - 23:38
Vad är problemet ? Koppla in microfonen ställ den där du har sweetspoot och gå in i högtalar inställningar och kör en automatisk.
Var ska jag börja?Försöker konfigurera och lära mig lite om maskinen.Micken och högtalar set ups tror jag att jag fixar,men skulle försöka att döpa om ingångarna och det var lönt i ****t!Jag ska egentligen inte klaga på recievern,för den funkar med all sannolikhet som den ska,men den japan som skulle göra allt användarvänligt var nog sjuk den vecka de utvecklade denna.Men kanske är det bara jag som håller på att bli gammal.Allt är lite för komplicerat.Men jag vänjer mig nog.
Postad 06 augusti 2010 - 23:50
Hade jag varit hemma hade jag kunnat guida dig igenom det hela :-) tyvärr borta på jobb i en vecka.sätt dig och tryck en kväll så fixar du det säkertVar ska jag börja?Försöker konfigurera och lära mig lite om maskinen.Micken och högtalar set ups tror jag att jag fixar,men skulle försöka att döpa om ingångarna och det var lönt i ****t!Jag ska egentligen inte klaga på recievern,för den funkar med all sannolikhet som den ska,men den japan som skulle göra allt användarvänligt var nog sjuk den vecka de utvecklade denna.Men kanske är det bara jag som håller på att bli gammal.Allt är lite för komplicerat.Men jag vänjer mig nog.
Postad 07 augusti 2010 - 06:10
Så här skrev Cnet i sin recension - "cannot assign audio inputs". Kanske inte går...?... skulle försöka att döpa om ingångarna och det var lönt i ****t!
Postad 07 augusti 2010 - 10:09
Man kan iaf välja bland en bunt olikaSå här skrev Cnet i sin recension - "cannot assign audio inputs". Kanske inte går...?
Postad 07 augusti 2010 - 13:00
Man kan iaf välja bland en bunt olika
Skulle du kunna berätta hur du går tillväga på ett pedagogiskt sätt?
Hieroglyferna i instruktionsboken hjälper föga.
Postad 08 augusti 2010 - 12:42
Är tyvärr borta på jobb hela veckan men ska försöka komma ihåg det. Jag har då bytt till pc på hdmi1. Vill du att det ska stå på recivern vilken källa du spelar ? Hur många källor ska in ? Lägga in dom på scene knapparna ?Skulle du kunna berätta hur du går tillväga på ett pedagogiskt sätt?
Hieroglyferna i instruktionsboken hjälper föga.
Postad 09 augusti 2010 - 01:57
Nu är det så att jag funderar på att köpa en RX-V665 och Proson Event 6 5.0-Paketet från fynda och är alldeles ny med sånt här med surroundljud och så. Min fråga är ifall recivern kommer att klara av de högtalarna, en vän till mig pratade om att jag skulle kolla upp det här med Ohm så att den klarar av det så att det inte blir något fel. Känner mig som en riktigt noob men man måste ju börja någonstans
Tacksam för svar!
Postad 09 augusti 2010 - 07:09
Så här skrev Cnet i sin recension - "cannot assign audio inputs". Kanske inte går...?
Det går alldeles utmärkt att döpa om ingångarna. Titta på sidan 52 i manualen så finns guiden till "Input rename" där.
Hej!
Nu är det så att jag funderar på att köpa en RX-V665 och Proson Event 6 5.0-Paketet från fynda och är alldeles ny med sånt här med surroundljud och så. Min fråga är ifall recivern kommer att klara av de högtalarna, en vän till mig pratade om att jag skulle kolla upp det här med Ohm så att den klarar av det så att det inte blir något fel. Känner mig som en riktigt noob men man måste ju börja någonstans
Tacksam för svar!
Det kommer funka med det högtalarpaketet. Nemas problemas.
Postad 09 augusti 2010 - 07:15
Postad 09 augusti 2010 - 07:28
Gå in i högtalar menyn men ist för att välja automatisk så tar du manuell. Sedan tror jag det hette level och så höjer du centern ett eller två steg och ser om du tycker det blir bättre.Jag har också använt mig av micen för att ställa in mina högtalare men jag tycker att centern är lite för tyst. Kan man ändra detta på något sätt, manuellt eller automatiskt?
Postad 09 augusti 2010 - 07:30
Jag är ägare av en RX-V665. Funkar alldeles utmärkt. I början va de väl lite knepigt men efter ca 1 dag så kunde man i stort sett hela stärkaren. Att döpa om kanalerna va inga problem för mig. Det är ju bara att välja vilken kanal, sen trycka sig fram till rätt bokstav, sen klicka åt sidan för att välja nästa bokstav. Enkelt.Var ska jag börja?Försöker konfigurera och lära mig lite om maskinen.Micken och högtalar set ups tror jag att jag fixar,men skulle försöka att döpa om ingångarna och det var lönt i ****t!Jag ska egentligen inte klaga på recievern,för den funkar med all sannolikhet som den ska,men den japan som skulle göra allt användarvänligt var nog sjuk den vecka de utvecklade denna.Men kanske är det bara jag som håller på att bli gammal.Allt är lite för komplicerat.Men jag vänjer mig nog.
I övrigt så är detta en väldigt bra receiver. Jag har iofs bara en gamal Sony att jämnföra med så allt är väl bra i mina ögon/öron hehe.
Och att du kan se alla inställningar m.m på tvn är ju bara för underbart. Detta går ju iofs bara om man kopplar bild från receivern till tvn, men de funkar riktigt bra
Postad 09 augusti 2010 - 07:47
I övrigt är jag jättenöjd med Yamahan!

Postad 16 augusti 2010 - 13:15
Postad 17 augusti 2010 - 20:33
Kör bara med högtalare fram och bak,varav de bakre är de enda som drivs av Yamahans egna förstärkeri.Men det låter riktigt bra.
Bra fjärr som är relativt riktiningsokänslig.
Till Urta.
Kan inte säga att jag har koll på hur du ska koppla.Min tele2visionsbox har jag dragit scarten direkt till tv-apparaten sen har jag bara den optiska digitalkabeln inkopplat till Yamahans ingång.Men om du har någon slags scart/komponent adapter från dilogen som du sen kopplar in på Yamahan borde funka,tycker jag.
Postad 18 augusti 2010 - 10:57
Jag får inte till det med min digital-box (Dilog 250HD). Det blir ingen bild om jag aktiverar HDCP på boxen och kör via HDMI-växeln. Kopplar jag direkt till TV:n så är det inga problem.
Postad 22 augusti 2010 - 16:17
Är nöjd "so far" med min 665. Väntar på bättre högtalare och tills dess så försöker jag att förstå recievern.
En fråga dock, OSD...det syns inte på TV´n...
Kör ps3---->reciever---> TV och givetvis med HDMI kabel 1.3a.
Rättelse, en gång kom det upp på TV´n och försvann lika fort, så någon stans har jag tryckt bort det.
Har läst instruktionsboken, men finner ej detta.
Någon?
/ Björn
Redigerat av spicata, 22 augusti 2010 - 16:19.
Postad 22 augusti 2010 - 18:15
Funkar tydligen bara när källan är från ps3, inte när jag ser på TV som jag inbillade mig.
Postad 25 augusti 2010 - 14:32
Har precis samma box som du, fick min 665:a idag, kopplade in HDMI och startade utan att ändra några inställningar och det funkade perfekt! Så jag ver inte vad du har för fel men det kanske har löst sig nu?Någon som haft problem med HDCP på sin 665:a?
Jag får inte till det med min digital-box (Dilog 250HD). Det blir ingen bild om jag aktiverar HDCP på boxen och kör via HDMI-växeln. Kopplar jag direkt till TV:n så är det inga problem.
Postad 25 augusti 2010 - 20:42
mvh
Postad 27 augusti 2010 - 11:46
Det som funkade så bra till en början går inte längre, de verkar inte kommunicera med varann vilket gör att jag inte får någon bild, bara ljud, kopplar jag boxen direkt till TV:n funkar det som det ska, men det var inte så jag hade tänkt mig! Har du hittat någon lösning på problemet? Jag provade att stänga av HDCP i boxen men då går det inte att se på några kanaler.Har precis samma box som du, fick min 665:a idag, kopplade in HDMI och startade utan att ändra några inställningar och det funkade perfekt! Så jag ver inte vad du har för fel men det kanske har löst sig nu?
Postad 27 augusti 2010 - 12:52
Det som funkade så bra till en början går inte längre, de verkar inte kommunicera med varann vilket gör att jag inte får någon bild, bara ljud, kopplar jag boxen direkt till TV:n funkar det som det ska, men det var inte så jag hade tänkt mig! Har du hittat någon lösning på problemet? Jag provade att stänga av HDCP i boxen men då går det inte att se på några kanaler.
Det fungerar om jag slår av HDCP i boxen (och har HDMI på through i förstärkaren), men då kan jag inte se på någon HD-kanal. De vanliga kanalerna fungerar. Lite tråkigt då jag måste ha 2 HDMII kablar in i TV:n.
Tyvärr verkar det inte finnas någon lösning för tillfället, men man kan ju alltid hoppas på någon firmware-uppgardering i framtiden.
Postad 30 augusti 2010 - 07:42
Jag skulle dock vilja att både min Samsung TV och Sagem digitalmotagare ska starta när jag trycker på TV-knappen på fjärren. Någon som vet om det är möjligt och isf hur fixar jag det?
/Anders
Postad 02 september 2010 - 13:10
Hittade detta på Yamaha:s sida till RX-V665:Det fungerar om jag slår av HDCP i boxen (och har HDMI på through i förstärkaren), men då kan jag inte se på någon HD-kanal. De vanliga kanalerna fungerar. Lite tråkigt då jag måste ha 2 HDMII kablar in i TV:n.
Tyvärr verkar det inte finnas någon lösning för tillfället, men man kan ju alltid hoppas på någon firmware-uppgardering i framtiden.
Firmware Update Ver.K032Registreringsdatum : 21/7/2010
Någon som vet eller har läst om vad den innehåller? Hittade ingen info på Yamahas sida. Och hur gör man när man uppdaterar? Finns väl ingen USB-ingång, någon som vet? Kan ju alltid hoppas på att uppdatering löser ovan nämnda problem med HDMI.
Postad 02 september 2010 - 13:15
Letade i Yamaha:s FAQ och hittade detta:Det fungerar om jag slår av HDCP i boxen (och har HDMI på through i förstärkaren), men då kan jag inte se på någon HD-kanal. De vanliga kanalerna fungerar. Lite tråkigt då jag måste ha 2 HDMII kablar in i TV:n.
I’m getting an error that says HDCP Error when I connect an HDMI device, what can I do?
The problem you are experiencing may be that some older Set-top boxes (Cable TV or Satellite TV boxes) do not recognize an HDMI Repeater device connected between itself and the Video Monitor. This is due to the Set-top box being older and the firmware was not written to understand any type of Repeater (switching) device such as the Yamaha receiver. Because of this, your setup will not work properly with your current Set-top box. In order to fully incorporate the Yamaha receiver (or any other HDMI switching receiver) into your home theater, your Set-top box will need to be either replaced with a newer model or have a firmware upgrade installed. In order to resolve the issue with your set-top box, please contact the cable/satellite Customer Service Dept. and ask them to include "HDMI Repeater Support" in their boxes.
Be assured that the Yamaha receiver is fully HDCP compliant as well as HDMI compliant so it can pass any HDMI signals that are encoded with an HDCP flag.
Kanske läge att mailbomba Dilog för en uppdatering?
Postad 06 september 2010 - 09:45
Hittade detta på Yamaha:s sida till RX-V665:
Firmware Update Ver.K032Registreringsdatum : 21/7/2010
Någon som vet eller har läst om vad den innehåller? Hittade ingen info på Yamahas sida. Och hur gör man när man uppdaterar? Finns väl ingen USB-ingång, någon som vet? Kan ju alltid hoppas på att uppdatering löser ovan nämnda problem med HDMI.
Finns instruktioner här: http://development.l...instruction.pdf
Men där verkar det som om firmware k032 är från augusti 2009, men jag kan har missförstått.
/Anders
Redigerat av Unregisterede99262ea, 06 september 2010 - 09:46.
Postad 06 september 2010 - 09:52
Tack för hjälpen! har hittat infon själv, när man laddar hem uppdateringen följer det med en pdf med instruktioner, jag hade en senare FW i min maskin och behövde inte uppdatera.Finns instruktioner här: http://development.l...instruction.pdf
Men där verkar det som om firmware k032 är från augusti 2009, men jag kan har missförstått.
/Anders
Postad 10 september 2010 - 13:51
Vet inte om du följer tråden för boxen i forumet för digitalboxar men en uppdatering från Dilog löser problemet, maila deras support så får du uppdateringen!Någon som haft problem med HDCP på sin 665:a?
Postad 15 september 2010 - 22:11
Tex bild via HDMI-1 och ljud via AUDIO1 (RÖD/VIT)
Dvs jag vill inte köra ljud och bild i samma kabel.
Postad 05 oktober 2010 - 17:42
Kollar jag på blu-ray eller lyssnar på musik så stänger stärkaren av sig när jag vrider ratten till -12,5 decibel.
Har Dynavoice Challenger paketet (4ohm). Kan det ha med det att göra??
Tacksam för svar
Postad 05 oktober 2010 - 18:43
Jag har wigo serien och den ligger också på 4ohm och jag kan då spela högt och länge utan att den stänger ned. Känns den varm när den stängs av ? Stänger den ned direkt ?Är det någon som haft problem med att stärkaren plötsligt stänger av sig vid hög volym?
Kollar jag på blu-ray eller lyssnar på musik så stänger stärkaren av sig när jag vrider ratten till -12,5 decibel.
Har Dynavoice Challenger paketet (4ohm). Kan det ha med det att göra??
Tacksam för svar
Postad 06 oktober 2010 - 08:37
Jag har wigo serien och den ligger också på 4ohm och jag kan då spela högt och länge utan att den stänger ned. Känns den varm när den stängs av ? Stänger den ned direkt ?
Nej, den är inte varm... inte mer än "normalt". Nu har den inte stängt av sig på ett tag så jag vet inte riktigt vad felet kunnat vara/varit.
Postad 13 november 2010 - 10:13
Den egentliga anledningen till varför jag just landade på denna, är att den verkar vara den enda med full pre-out i prisklassen.
I tråden verkar det mest vara allmänprat om den, och få har egentligen kommenterat själva recievern.
Ni som har den - är ni nöjda med den? Känns den väldigt ologiskt och konstig, jag får lite dom vibbarna ur tråden?
Hur låter den - är ni nöjda med ljudet?
Själv tänkte jag koppla ett stereo-slutsteg till den, eftersom jag lyssnar mycket på två-kanal. Är det någon annan som har gjort det och kan jag förvänta mig riktigt bra ljud med denna som försteg i två-kanal?
diefen: Jag kan ju inget om denna egentligen, men du har väl ställt in att det är en låg-ohms högtalare? Jag såg i instruktionsboken att man skulle göra det om det var 4 ohm.
Postad 13 november 2010 - 11:27
Jag är lite inne på att investera i en sån här pjäs.
Den egentliga anledningen till varför jag just landade på denna, är att den verkar vara den enda med full pre-out i prisklassen.
I tråden verkar det mest vara allmänprat om den, och få har egentligen kommenterat själva recievern.
Ni som har den - är ni nöjda med den? Känns den väldigt ologiskt och konstig, jag får lite dom vibbarna ur tråden?
Hur låter den - är ni nöjda med ljudet?
Själv tänkte jag koppla ett stereo-slutsteg till den, eftersom jag lyssnar mycket på två-kanal. Är det någon annan som har gjort det och kan jag förvänta mig riktigt bra ljud med denna som försteg i två-kanal?
diefen: Jag kan ju inget om denna egentligen, men du har väl ställt in att det är en låg-ohms högtalare? Jag såg i instruktionsboken att man skulle göra det om det var 4 ohm.
Hej
Jag använder min som endast som häng-på förstärkare till film.Där funkar den kalas.
Hade jag varit i din situation hade jag nog skaffat en bra integrerad 2-kanalare och endast använt 665 på samma sätt som jag gör.Försteget i en dedikerad 2-kanalare är antagligen betydligt bättre för just musiklyssnande än vad Yamahan eller vilken som hellst surround förstärkare är.
/n.o
Postad 13 november 2010 - 11:36
Jo, jag har ju ett stereoförsteg jag är nöjd med. Jag är bara så less på att byta från vilken förstärkare högtalarna ska kopplas - jag måste dra ut högtalarkablarna hela tiden beroende på om jag vill se på film eller lyssna på musik. En annan lösning skulle kanske vara att använda en omkopplare från mitt försteg eller recievern - kan ju också vara en lösning.
Hur har du kopplat? Jag förstår inte riktigt hur du menar med häng-på förstärkare
Edit: Jag var inne idag hos en tv-handlare och kikade lite snabbt på en 667a. Handlaren menade att det var väsentlig skillnad på ljudet i den mot tidigare modeller, som 665an.
Någon som har klämt på båda och kan bekräfta?
Redigerat av Alban, 13 november 2010 - 15:16.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar