Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sjukt påkostade hembiosar!

92 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 April 2009 - 11:04

Chattras
  • Chattras
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Det är inte böcker som klär väggarna, det är vinylskivor.

//rillo

Det är inte vinyler heller, skulle tro att det är laserdiscar.

Postad 12 April 2009 - 11:05

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Har man inte plats inomhus får man göra som denna killen. :P

http://www.electroni...tegory/4982/785

Postad 12 April 2009 - 12:43

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Eller varför inte lägga 1 miljon dollar på sin bio + över 100 McIntosch maskiner. :P

http://www.electroni...egory/3878/655/

Postad 12 April 2009 - 15:32

Unregistered47c56772
  • Unregistered47c56772
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Den sjukaste är väl ändå Jeremy Kipnis hemmabio.

Skulle inte tacka nej till en film där :P

jag funderar på var sladdarna mellan förstärkarna och högtalarna är någonstans? jag såg inga sladdar någonstans..
kör han allt trådlöst eller?

Postad 12 April 2009 - 15:35

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Var nog inte inkopplat då de skulle fota för att få en renare bild av allt. :P

Postad 12 April 2009 - 20:56

Chattras
  • Chattras
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att så gott som alla utav dessa otroligt påkostade hembio byggen är fantastiskt smaklösa. Eller är det så att det bara är jag som tycker att dom är smaklösa ;).

Postad 12 April 2009 - 21:53

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Tycker att många av dem ser uta som skit. Släng in massa grymma prylar i ett rum så måste det ju bli bra typ...
Dock som jag skrev tidigare så finns det några riktigt guldkorn.

Postad 12 April 2009 - 22:36

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ja dom som hade bion utomhus. ;)

Postad 13 April 2009 - 16:59

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Är det bara jag som tycker att det är märkligt att så gott som alla utav dessa otroligt påkostade hembio byggen är fantastiskt smaklösa. Eller är det så att det bara är jag som tycker att dom är smaklösa ;).

Tycker att många av dem ser uta som skit. Släng in massa grymma prylar i ett rum så måste det ju bli bra typ...
Dock som jag skrev tidigare så finns det några riktigt guldkorn.

Tjoo hoo, vi är 3 st nu iaf :rolleyes:

Postad 14 April 2009 - 22:10

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Så jä vla ugly

Postad bild

Postad 14 April 2009 - 22:14

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ser mer ut som en rysk borde...:)

Postad 14 April 2009 - 22:56

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Ser ju ut som en teater eller konserthus från 1700-talet :) alldeles för prålig för mig iaf, men jag gillar ju inte heller stora och vräkiga hembiorum, tycker det ska vara lite trångt och synas att det är ett rum i ett hus, har sett flera biorum hos folk på detta forum som jag tycker ser trevligare ut än de påkostade som visas i denna tråd, rent utseendemässigt alltså.

Postad 15 April 2009 - 08:17

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0
Den här bion tycker i alla fall jag är väldigt fin:

En häftig biograf

Postad 15 April 2009 - 08:57

skane
  • skane
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

En häftig biograf

Fin är bara förnamnet :)

Postad 15 April 2009 - 11:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Så jä vla ugly

Postad bild

HUR kan du säga så!! jag är otroligt avundsjuk ju :)

Postad 15 April 2009 - 11:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

En häftig biograf

Sådära är riktigt snyggt, nästan mitt i prick för ett renodlat biorum. Är det diffusorer/absorbenter han har där tror ni, dom där i aluminium.

Postad 15 April 2009 - 19:06

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Många otroligt imponerande (och en hel del fula).

Personligen blir jag mer imponerad av någon som gör en bra lösning med mycket hjärta och små medel än de som ser ut att ha anställt 30 pers för att "bygga något fränt" .... bara för att de har råd. Blir ofta bara pråligt och skrytigt.

Men det är klart mycket hjärta OCH pengar blir ju svårslaget. ;)

Postad 16 April 2009 - 10:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Många otroligt imponerande (och en hel del fula).

Personligen blir jag mer imponerad av någon som gör en bra lösning med mycket hjärta och små medel än de som ser ut att ha anställt 30 pers för att "bygga något fränt" .... bara för att de har råd. Blir ofta bara pråligt och skrytigt.

Men det är klart mycket hjärta OCH pengar blir ju svårslaget. ;)

Jag tror att det är fler i sverige som bygger själva än vad det är i tex usa. Tittar man på min andra hobby som inbegriper amerikanska 50-60talsbilar så är det ovanligt i sverige att bilar blivit renoverade på nån firma medans en majoritet av de riktigt fina bilarna i usa har varit hos nån svindyr renoveringsfirma. Läste i nått nr av hemmabiotidningen om nån firma som fixade bion hos en och då fixa de allt inklusive prydnadsaker osv. Kostanad? ca2 miljoner :P

Postad 16 April 2009 - 19:07

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Ja alltför många exempel på att bra smak inte kan köpas för pengar.... :D

Postad 16 April 2009 - 19:46

ledighetskommiten
  • ledighetskommiten
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Jag tror att det är fler i sverige som bygger själva än vad det är i tex usa. Tittar man på min andra hobby som inbegriper amerikanska 50-60talsbilar så är det ovanligt i sverige att bilar blivit renoverade på nån firma medans en majoritet av de riktigt fina bilarna i usa har varit hos nån svindyr renoveringsfirma. Läste i nått nr av hemmabiotidningen om nån firma som fixade bion hos en och då fixa de allt inklusive prydnadsaker osv. Kostanad? ca2 miljoner :D

Du har nog rätt. "Image är allt."

Postad 16 April 2009 - 21:07

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Det som imponerar riktigt på mig är i första hand någon som har ett genomtänkt koncept, har tänkt igenom alla detaljer och som omvandlat sina idéer i praktiken. Det behöver inte vara särskilt spektakulärt eller uppseendeväckande, men det måste vara något genuint. Därmed försvinner många av de beställda skrytbyggen som visas i den här tråden. De byggen som jag imponeras av hittas ofta i detta forum, där privatpersoner svettats blod, pengar och kärlek för att åstadkomma och uppfylla sin dröm som vuxit fram under flera år. Sånt är stort!

Postad 17 April 2009 - 13:35

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Det som imponerar riktigt på mig är i första hand någon som har ett genomtänkt koncept, har tänkt igenom alla detaljer och som omvandlat sina idéer i praktiken. Det behöver inte vara särskilt spektakulärt eller uppseendeväckande, men det måste vara något genuint. Därmed försvinner många av de beställda skrytbyggen som visas i den här tråden. De byggen som jag imponeras av hittas ofta i detta forum, där privatpersoner svettats blod, pengar och kärlek för att åstadkomma och uppfylla sin dröm som vuxit fram under flera år. Sånt är stort!

SOM MITT ?? Hehe... Nej...

Postad 21 April 2009 - 17:12

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
JA, ge mig en miljon kronor samt ett halvår ledigt
så skulle jag få till ett rum snyggare än vad en stressad arbetsfirma kan göra.

Det hela handlar om passion(och som någon sa) Svett och tårar.
När man får lägga ner sin själ i något så blir det mer betydelse fullt(enligt mig)

Tycker många mest är skrytbyggen som visar hur mycket pengar dom har, och som visar hur lite dom verkligen kan om tekniken

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 21 April 2009 - 17:13.

Postad 27 April 2009 - 07:11

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

JA, ge mig en miljon kronor samt ett halvår ledigt
så skulle jag få till ett rum snyggare än vad en stressad arbetsfirma kan göra.

Det hela handlar om passion(och som någon sa) Svett och tårar.
När man får lägga ner sin själ i något så blir det mer betydelse fullt(enligt mig)

Tycker många mest är skrytbyggen som visar hur mycket pengar dom har, och som visar hur lite dom verkligen kan om tekniken

+1

Postad 30 April 2009 - 00:25

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Lite cash och vilja sen är saken biff. Dock är vissa en aning överdrivna :blink:

Postad 30 April 2009 - 07:49

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

Lite cash och vilja sen är saken biff. Dock är vissa en aning överdrivna :blink:

Det räcker inte hela vägen, har jag upptäckt. Lite kunskaper men framför allt tid (i vart fall om du bygger själv) är rätt bra att ha också!

Postad 01 May 2009 - 18:51

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Älskar de detaljrika biosarna. Där man verkligen lagt ner hela sin själv för stämningen.

Postad 01 May 2009 - 23:06

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Givetvis kan det vara vettigt att ta hjälp av snickare och andra hantverkare om man är osäker, tex om man ska inreda en källare och är orolig för fukt och självklart för att dra el och liknande, men själva designen klarar man bra även om man inte är superhändig om man låter det ta tid och rådgör med folk som kan, alltid bra att ha folk att bolla idér med, och som tur är så finns detta forum med massor av kunnigt folk i olika proffesioner :)

Postad 05 May 2009 - 11:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Givetvis kan det vara vettigt att ta hjälp av snickare och andra hantverkare om man är osäker, tex om man ska inreda en källare och är orolig för fukt och självklart för att dra el och liknande, men själva designen klarar man bra även om man inte är superhändig om man låter det ta tid och rådgör med folk som kan, alltid bra att ha folk att bolla idér med, och som tur är så finns detta forum med massor av kunnigt folk i olika proffesioner :)

Och akustikexpertis bör man inte glömma om man vill få till ljudet riktigt bra.

Postad 05 May 2009 - 15:06

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
Den med bladguld är snyggaste bion jag sett iaf. Dock skulle jag kört guld och vitt inte rött. Tycker också mycket kritik här låter som avundsjuka. Det behövs varken kärlek eller kunskap för att få en riktig hemmabio. Det behövs bara pengar. Man anställer ju experter både inom ljud och bild. Samt arkitekt, snickare osv. Om man har pengarna dvs. lol :)

Postad 05 May 2009 - 15:11

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0

Den med bladguld är snyggaste bion jag sett iaf. Dock skulle jag kört guld och vitt inte rött. Tycker också mycket kritik här låter som avundsjuka. Det behövs varken kärlek eller kunskap för att få en riktig hemmabio. Det behövs bara pengar. Man anställer ju experter både inom ljud och bild. Samt arkitekt, snickare osv. Om man har pengarna dvs. lol :)

Jag anar lätt ironi här! Smaken är som baken, vill man ha en hembio som ser ut som en porrfilmskuliss så ska man förstås satsa på det, men inte räkna med att få stående ovationer från resten av nördkollektivet. ;)

Postad 09 May 2009 - 08:25

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
Ganska kul att vissa plöjer ner miljonbelopp på deras hemmabiosar med bladguld,massvis med dekorationer & massa annat krafs,när de inte påverkar bildkvaliten speciellt mycket,inte sitter man å beskådar detta när man kollar film heller?
Lite fiffigare å klä in hela rummet i djupt svart sammet om man nu har möjlighet att bygga ett separat dedikerat hemmabiorum,finns ju inget annat ytmatrial matrial som påverkar bildkvaliten så till den milda grad som riktigt djupt ljusabsorberande svart sammet gör.

Postad 09 May 2009 - 09:47

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Ganska kul att vissa plöjer ner miljonbelopp på deras hemmabiosar med bladguld,massvis med dekorationer & massa annat krafs,när de inte påverkar bildkvaliten speciellt mycket,inte sitter man å beskådar detta när man kollar film heller?

Är nog för att det ska se bättre ut med en massa glitter och krafs än helt svart när man får besök tex. Att kliva in i ett helt svart rum är ju föga imponerande. (Om man inte sett bilder från gallerina och vet hur mycket blod, svett och tårar ägaren lagt ner då =)

Postad 17 May 2009 - 07:44

cinemax
  • cinemax
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Det är väl tur att det finns folk med olika smak och stilar på sina biografer, utan dem hade vi inte fått mycket inspiration och inte mycket att diskutera heller!
Själv läste jag amerikanska HT inredningstidningar i flera år och fick mycket inspiration därigenom.

Det är hemskt lätt att sitta och kritisera någons verk, själv skule jag tex aldrig kunna tänka mig att rada upp anläggningen så att det ser ut som en Hi-Fi butik, men jag respekterar att andra är av annan uppfattning.

Det finns plats för alla stilar, och när sanningen ska fram efter all spott och spä över andras slit och drömmar, vare sig man byggt själv eller låter någon annan ta hand om byggnationen, sitter de flesta av oss och ser film i ett vardagsrum. För mig är ni med drömmar och visioner hjältar, vare sig ni byggt själva eller anlitat Theo Kalomirakis team att utföra det hela! :P

Postad 14 January 2010 - 23:18

Unregistered1ca7c3a4
  • Unregistered1ca7c3a4
  • Lärjunge

• 414 inlägg
  • 0
Ingen som har några fler knäppa bilder att länka till?

Postad 20 January 2010 - 16:07

Frostbitaren
  • Frostbitaren
  • Lärjunge

• 427 inlägg
  • 0

Ingen som har några fler knäppa bilder att länka till?

Vaddå? Tryter inspirationen? :)

Nåja, här är en en sjuuk bio! Inte direkt charmigt amatörbygge... men ändå. Svenska Procellas högtalare dessutom!

Postad 22 January 2010 - 13:23

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0

Vaddå? Tryter inspirationen? ;)

Nåja, här är en en sjuuk bio! Inte direkt charmigt amatörbygge... men ändå. Svenska Procellas högtalare dessutom!

Tyckte det var helt ok, tills jag såg golvet. Är det en plastmatta ala 70-tals stuk jag ser?

Postad 22 January 2010 - 16:46

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
denna gillade jag... lagom vardagsrums-bio...

http://www.blu-ray.c...mp;folderid=282

en fin liten lägenhet...

http://www.blu-ray.c...p;folderid=2051

Postad 22 January 2010 - 23:12

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

denna gillade jag... lagom vardagsrums-bio...
en fin liten lägenhet...

http://www.blu-ray.c...p;folderid=2051

Lägenheten kändes verkligen Bateman inspirerad, skulle vara jäkligt försiktig om jag bodde granne med honom.

Postad 22 January 2010 - 23:41

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

Lägenheten kändes verkligen Bateman inspirerad, skulle vara jäkligt försiktig om jag bodde granne med honom.

jo men man måste älska hans stilrena linje... köket är nog bland det finaste jag sett...

Postad 23 January 2010 - 04:49

urume
  • urume
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Herregud vilka salonger! Jag tycker också de stilrena köket var riktigt snyggt. Men det kan bli lite för stelt ibland, man får ju inte den avslappnande känslan.
En annan sak jag tänkte på. Tröttnar man inte på att sitta i en hel salong helt själv eller med 1-2 andra? Då hade jag hellre valt att sitta i soffan.

Postad 24 January 2010 - 10:19

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

jo men man måste älska hans stilrena linje... köket är nog bland det finaste jag sett...

Det är helt och hållet en smaksak, jag kan tycka att sådana lägenheter är kul i teorin men i praktiken så skulle jag avsky att bo där. Det krävs ett ständigt underhåll för att hålla uppe den fasaden, antingen damsuger du eller så dammar du. Eller så plockar du undan allt tingel tangel som bryter av.

Sen anser jag fortsatt att lägenheten saknar någon riktig känsla eller tecken på stil, det är ungefär som Cribs på MTV. Visst är allt skithäftigt men säger villorna någonsin något om de som bor där? Förutom att dom har gott om pengar förvisso.

Postad 25 January 2010 - 06:56

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Lite kul ändå att han lagt flera hundra tusen på lite elektronik och sedan har ikea möbler :) kanske var så att pengarna tog slut :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.