Samsung Galaxy GT-i7500 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(24)
|
Inga priser |
Postad 17 June 2009 - 15:14
Postad 19 June 2009 - 21:45
Jag kanske bara är glömsk nu, men finns det något nytt om säljstart än och kanske än mer intressant prisinfo? (tänker inte enbart på svenska marknaden, det är ju känt sedan tidigare att det blir först i höst)
+1
Är oxå intresserad av prisbild på denna lur? Dyrare än HTC Magic?? Hur ser prognoserna ut?
Postad 20 June 2009 - 08:41
Postad 20 June 2009 - 16:51
Usch, jobbiga val man har!
Postad 21 June 2009 - 10:58
Inget nytt om luren?
Redigerat av NisseGurra, 22 June 2009 - 18:50.
Postad 22 June 2009 - 21:50
http://www.handyzek....tinfo-1108.html
Redigerat av Simon G, 22 June 2009 - 21:51.
Postad 23 June 2009 - 14:27
http://www.swedroid....-o2-i-tyskland/
Pris utan abb: ca 4900 kr.
Postad 23 June 2009 - 14:32
Samsung Galaxy nu officiellt lanserad i Tyskland, på operatören o2:s websajt.
Trevligt trevligt
Postad 23 June 2009 - 14:47
Postad 23 June 2009 - 19:47
Jo, känns som ett bättre köp än nya Iphonen: slipper Itunes (BRR..) och inlåsningarna Apple håller på med.Mycket trevlig info. Hoppas den hinner komma till lite folks händer ganska snart så man kan få en stabil jämförelse mellan denna och magicen, innan man tappar tålamodet och köper en av dem
Postad 23 June 2009 - 22:31
Samsung Galaxy nu officiellt lanserad i Tyskland, på operatören o2:s websajt.
Vad tillkommer på detta priset?
Frakt, moms?...
/Simon
Postad 23 June 2009 - 23:22
Frakt. Ingen extra moms inom EU.Vad tillkommer på detta priset?
Frakt, moms?...
/Simon
Postad 24 June 2009 - 19:02
Postad 24 June 2009 - 20:50
http://www.handyzek....-1108-2352.html kanske?Den skapar ganska mycket ha-begär. Finns det någon direktlänk till den tyska sidan med mobilen utan abonnemang? Tror bara jag får fram med abonnemang...får testa med google translate senare.
Postad 25 June 2009 - 00:37
Vad har android i förhållande till symbian och WM? Varför är det sån hype och fuzz omkring detta? Vad får man
Tycker systemet i sig ser fult ut men utseendet är ju som sagt inte allt. Och vad är skillnaden mellan 1.0 och 2.0 (Donut)? Kan man uppdatera på egen hand? Vad är annars fördelen med sen senare versionen?
Och till slut, om man inte köper I7500 vilken Androidmobil bör man då satsa på? HTC Hero verkar onekligen intressant, dock med värdelös kamera (ingen blixt eller lampa), dock mäktigt med flashstöd i webläsaren!
Postad 25 June 2009 - 08:42
Det främsta med android som gör att det är en sån hype av det är väl att det är Open Source och helt öppet. Uteckling av OS:et och program till det är alltså ganska lätt. Det är inte som Apple gör med iPhone att alla program måste godkännas först och så.Hmm, tycker det är svårt det här med android fram och tillbaka!
Vad har android i förhållande till symbian och WM? Varför är det sån hype och fuzz omkring detta? Vad får man?
Tycker systemet i sig ser fult ut men utseendet är ju som sagt inte allt. Och vad är skillnaden mellan 1.0 och 2.0 (Donut)? Kan man uppdatera på egen hand? Vad är annars fördelen med sen senare versionen?
Och till slut, om man inte köper I7500 vilken Androidmobil bör man då satsa på? HTC Hero verkar onekligen intressant, dock med värdelös kamera (ingen blixt eller lampa), dock mäktigt med flashstöd i webläsaren!
Sen är det ju nytt och utvecklat med dagens teknik i åtanke och filosofi att det ska vara enkelt att manövrera. WM bygger ju på vanliga windows först och främst portat till små enheter och så. Det är alltså ett ganska tungt OS att köra sen var ju tanken att man skulle styra med pekpenna och det ligger väl kvar fortfarande. Symbian har jag inte så stor koll på men det började ju utvecklas för ganska länge sen och jag kan eventuellt tänka mig att det finns massa gammalt stöd som kanske kan ligga och sinka lite. Men symbian verkar ju ändå hyffsat okej nu.
En annan grej med android är ju att det är google som lett utvecklingen, och om man som jag använder googles tjänster mycket (gmail, gcal och kanske gmaps) så kommer det ju med ganska stor sannolikhet vara bra integration direkt i telefonen för dessa tjänster. (De telefoner som det pratas om nu har väl vad jag vet det stödet, men det finns inget krav att googles applikationer måste finnas med från början).
Dessa punkter är det väl som jag har fastnat för iaf...
Postad 25 June 2009 - 16:25
Tack för länken, står dock
"Noch nicht lieferbar.
Liefertermin ca.:
3.Quartal 2009"
vilket enligt google blir:
Ännu inte tillgängliga.
Leverans ca:
Q3 2009
Postad 25 June 2009 - 16:39
Some of you might have noticed the image of Samsung I7500 Galaxy showing up on our first page right under the writing "In stores now". And there is a reason for it: as of today it is available at the O2 Germany sales points.
If you live in Germany and want to be among the first owners of the Galaxy, prepare 69.99 euro along with a 24-month contract with a 21.25 euro monthly
www.gsmarena.com
Postad 25 June 2009 - 17:07
Släppt i Tyskland idag hos O2
Some of you might have noticed the image of Samsung I7500 Galaxy showing up on our first page right under the writing "In stores now". And there is a reason for it: as of today it is available at the O2 Germany sales points.
If you live in Germany and want to be among the first owners of the Galaxy, prepare 69.99 euro along with a 24-month contract with a 21.25 euro monthly
www.gsmarena.com
verkar ju gå att beställa den genom amazon.de, 3 i lager!
Postad 25 June 2009 - 18:37
Däremot på ebay.de fast med abb och låsta....Om nu min tyska är att lita på heh
Postad 25 June 2009 - 20:44
Hittar inga på amazon nu iaf..
Däremot på ebay.de fast med abb och låsta....Om nu min tyska är att lita på heh
Vettifan om de här också är låsta till Vodafone, verkar nästan så.
http://www.amazon.de...M...8961&sr=8-1
En annan grej jag funderade på är svenska tecken på tangentbordet, å ä ö, hur blir det med det egentligen?
Ska ju enligt uppgift köra Android 1,5, dvs samma som HTC Magic, någon som vet nåt?
Postad 25 June 2009 - 20:50
Vettifan om de här också är låsta till Vodafone, verkar nästan så.
http://www.amazon.de...M...8961&sr=8-1
En annan grej jag funderade på är svenska tecken på tangentbordet, å ä ö, hur blir det med det egentligen?
Ska ju enligt uppgift köra Android 1,5, dvs samma som HTC Magic, någon som vet nåt?
jag som snurrar, länken går till htc magic...........
Postad 02 July 2009 - 10:39
Ingen som vågat sig på en beställning än
?
Jag gjorde en beställning på Handyzek.de. Efter att ha betalt för telefonen, via Paypal, så fick jag besked om att den är slut i lager och att de beräknar få in en ny leverans tidigast i slutet av juli
Postad 06 July 2009 - 09:27
..och hur är det med garantin, måste man skicka tillbaks luren till Tyskland eller går det lika bra med Samsung Sverige?Hur mycket fick du ge inkl frakt till sverige ?
Postad 06 July 2009 - 09:42
440EUR är runt 5000 sv pesetas, o pris i sverige runt 5500. Så knappt lönt att köpa från handyzek.de.
Postad 06 July 2009 - 14:56
Hur mycket fick du ge inkl frakt till sverige ?
Dom la inte på något för frakten. Ska nog försöka häva köpet, det känns inte som man tjänar på att importera den nuvarande valutakurser.
Postad 06 July 2009 - 16:36
* Prel släpp september (fortf samma info..)
* Ingen information om knuten till viss operatör (eg Tre)
Postad 07 July 2009 - 08:40
Postad 08 July 2009 - 14:21
Postad 12 July 2009 - 18:16
Pris runt 4750 kr inklusive moms, plus frakt, och en leveranstid på 1-3 dagar. Det tar förmodligen någon vecka till Sverige dock.
Postad 12 July 2009 - 20:16
Postad 13 July 2009 - 11:54
Frågan är hur mycket branding det handlar om... såg en unboxing-video igår (swedroid länkade till den) där han påstod att det var en telefon från O2. Så det verkar nästan som att O2 inte brandar telefonen nånting alls. Den skulle vad jag förstod det vara en vanilla-lur frånsett det faktum att det var nåt uppdateringstjafs som vart tvunget att göras på ett visst sätt och såklart avsaknaden från google-loggan då...Det står att den de har i lager är "o2 branded", undrar var det innebär i praktiken ? Bara en o2 logga på framsidan av luren ?
Postad 13 July 2009 - 19:47
Den är (enligt http://www.swedroid....ad-i-tyskland/) fullkomligt obrandad på alla sätt och vis. Inga loggor på skalet, ingen o2-splash screen vid uppstart, ingen o2-mjukvara förinstallerad.Det står att den de har i lager är "o2 branded", undrar var det innebär i praktiken ? Bara en o2 logga på framsidan av luren ?
Postad 21 July 2009 - 21:54
Samt skärmen på denna verkar juh onekligen trevlig!!
Väntar och väntar...
Postad 22 July 2009 - 09:15
denna telefon som Samsung.se marknadsför under namnet Galaxy (I7500)
http://www.samsung.c...=GT-I7500OKAXEE
Såg just att det ser ut som telefonen heter 17500
//
Postad 22 July 2009 - 10:07
Dags att justera rubriken på denna tråd så att det blir lättare att hitta för nya läsare/sökare av
denna telefon som Samsung.se marknadsför under namnet Galaxy (I7500)
http://www.samsung.c...=GT-I7500OKAXEE
Såg just att det ser ut som telefonen heter 17500
//
Ja det skulle bra! Kanske göra tråden borde heta:
*Officiell tråd - Samsung Galaxy (i7500)
Eller något i den stilen...
Postad 22 July 2009 - 18:18
Någon som vet om detta stämmer?
Postad 22 July 2009 - 18:29
Jag tror att du har missuppfattat det hela. Samsung Galaxy levereras inte med Google-loggan, däremot verkar den vara en vanilla-android ändå. Dvs ingen branding eller inlaggda program från samsungs sida.En till fundering. Enligt tidiga rykten på Swedroid.se så kommer Samsung Galaxy levereras med Google-loggan.
Någon som vet om detta stämmer?
Den har ju redan släppts av operatören O2 i tyskland, men det är samma med den, det enda som följer med från O2 är en liten flyer i kartongen typ. Annars helt obrandad.
Postad 22 July 2009 - 18:44
Jag tror att du har missuppfattat det hela. Samsung Galaxy levereras inte med Google-loggan, däremot verkar den vara en vanilla-android ändå. Dvs ingen branding eller inlaggda program från samsungs sida.
Den har ju redan släppts av operatören O2 i tyskland, men det är samma med den, det enda som följer med från O2 är en liten flyer i kartongen typ. Annars helt obrandad.
Okej, tack för det. Så Galaxy kommer inte ha full access till Market? dvs. bara tillgång till Free apps?
Postad 22 July 2009 - 18:50
Okej, tack för det. Så Galaxy kommer inte ha full access till Market? dvs. bara tillgång till Free apps?
Det beror väl inte på brandingen? Det beror, så vitt jag vet, bara på att Google inte ännu har rullat ut paid apps här.
Postad 22 July 2009 - 19:11
Det beror väl inte på brandingen? Det beror, så vitt jag vet, bara på att Google inte ännu har rullat ut paid apps här.
Hoppas att det är så, för verkar juh som om det inte kommer några telefoner med googleloggan till Sverige...
Men svårt att få klarhet idet tycker jag...
Postad 22 July 2009 - 19:18
Google-loggan har ingenting med market att göra, det är precis som stefancrs säger att google inte har öppnat upp market här ännu, och det är bara dem själva som vet varför.Hoppas att det är så, för verkar juh som om det inte kommer några telefoner med googleloggan till Sverige...
Men svårt att få klarhet idet tycker jag...
Alltså vart telefonen är köpt eller om den har googleloggan eller inte har ingen betydelse. Det är operatörsberoende, eller ivart fall landsberoende om market funkar eller ej.
HTC-telefonerna går ju att roota och köra market enabler på så att man får tillgång till market ändå, men det finns i dagsläget ingen lösning för galaxyn.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
19 filmer
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?