Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia E52 *

309 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia E52 128MB RAM (Mobiltelefoner) 4 6.142856 (34) Inga priser

Postad 07 August 2009 - 17:21

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Den är SMUTT!!!

Sjukt mycket att ställa in :)
Det är ingen liten telefon men den är gedigen. Riktigt mysigt tunn. Kommer nog peta på den halva natten om jag känner mig själv rätt :blink:

Postad 08 August 2009 - 07:42

jakobce
  • jakobce
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Den är SMUTT!!!

Det är ingen liten telefon men den är gedigen. Riktigt mysigt tunn. Kommer nog peta på den halva natten om jag känner mig själv rätt :blink:

Kan man byta ut skalet på den? läste något om de någonstans. Känns den väldigt avlång eller ligger den bra i handen?
Hur är displayen?

Postad 08 August 2009 - 09:37

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tror inte det går att byta skal på den, den är så tunn.
Den ligger riktigt bra i handen men man ser att den är längre än normalt. I fickan känner jag ingen skillnad från min gamla G700.
Displayen har jag inget att klaga på.

Riktigt nöjd!

Postad 08 August 2009 - 10:59

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Det vore intressant att veta om E52-an har möjlighet att visa kontaktfält på huvudmenyn med bilder, så som 5630 och 5800 har, och om det går att göra VOIP-samtal både över WLAN och 3G.

Postad 09 August 2009 - 18:26

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Den är SMUTT!!!

Det är ingen liten telefon men den är gedigen. Riktigt mysigt tunn. Kommer nog peta på den halva natten om jag känner mig själv rätt ;)

Var köpte du den?

Postad 09 August 2009 - 19:23

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt hur du menar med kontaktfält?
Voip har jag ingen koll på... men den är grym! :P

Köpte den på Katshing

Hittade en intressant funktion jag inte sett förr. Genom att skicka ett speciellt ord till mobilen så låser man den så man måste öppna mobilen med säkerhetskod. Asbra om man tappar mobilen på krogen :)

Postad 09 August 2009 - 19:34

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Ska lägga en beställning imorgon hos någon av webbutikerna. Inte många som har den i lager just nu, men den dyker väl upp när man minst anar det :)

Postad 10 August 2009 - 19:54

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt hur du menar med kontaktfält?
Voip har jag ingen koll på... men den är grym! :D

Köpte den på Katshing

Hittade en intressant funktion jag inte sett förr. Genom att skicka ett speciellt ord till mobilen så låser man den så man måste öppna mobilen med säkerhetskod. Asbra om man tappar mobilen på krogen :rolleyes:

Nu har jag beställt den på dustin. Får väl se när dom får in den.

Hur är telefonen i övrigt? Fungerar den bra att skriva sms/email? Surfa?

Postad 10 August 2009 - 20:43

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har inte lagt in mail. Surfet funkar riktigt bra.
Knapparna är som gjorda för sms, helt underbara.

Den har startat om 2-3 ggr för mig. Verkar som det är småbuggigt med flash. Den kraschade när jag lekte lite på youtube.
Det är ju första versionen på programvaran så det kommer lösa sig riktigt fort.

Postad 11 August 2009 - 07:39

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ang. kontaktfält. På den här bilden ser man John, Paul och Monica i kontaktfältet på huvudmenyn (kallas också ibland för aktivt vänteläge). Undertill ser man hur många som är online för chat. Vet du om det går att ha det så i E52-an?

Postad bild

Postad 11 August 2009 - 08:24

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
hittar ingen funktion för de där funktionerna. borde gå med program annars. massa inställningar att göra kvar :rolleyes:

Postad 11 August 2009 - 08:33

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
Hej,

Jag är lite nybörjare, så ha lite tålamod :rolleyes:

Hur funkar det med msn på denna telefonen? Om man har abonnemang så man kan surfa hur mycket man vill för fast avgift, kan man då ha t.ex msn igång alltid på telefonen?

Postad 11 August 2009 - 11:08

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Har inte lagt in mail. Surfet funkar riktigt bra.
Knapparna är som gjorda för sms, helt underbara.

Den har startat om 2-3 ggr för mig. Verkar som det är småbuggigt med flash. Den kraschade när jag lekte lite på youtube.
Det är ju första versionen på programvaran så det kommer lösa sig riktigt fort.

Har du möjlighet så ta lite bilder på den och av den och lägg ut så att vi kan kika lite :rolleyes:

Postad 11 August 2009 - 12:32

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Postad bild

Det är fan inte lätt att fota en mobil har jag upptäckt.
Älskar att ta lös batteriluckan och droppa den på en bordsskiva... Metall är sexigt!

Alla knappar är riktiga knappar. Genom att mittenraden är upphöjd känner man lätt var man trycker.
(putsade skärmen innan jag tog bilden :) )

Redigerat av Elysion, 11 August 2009 - 12:56.

Postad 11 August 2009 - 12:40

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Fin bild på en fin mobil!! Den verkar inte vara så känslig för fingeravtryck?

Knapparna längst upp och "svara/ejsvara" knapparna, är det riktiga knappar eller sådana "tryckkänsliga" eller vad det nu heter?

Postad 11 August 2009 - 17:48

Stensture
  • Stensture
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
FIn bild på telefonen.
Undrar om du hunnit testa kameran i den och i så fall hur du upplever den.
Någon/några testbilder vore väldigt trevligt.

Test:
http://www.gsmarena....-review-384.php

Edit: Infogat testlänk

Redigerat av Stensture, 11 August 2009 - 19:57.

Postad 13 August 2009 - 13:37

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Då har jag äntligen fått min.

Men,
kameraknappen är helt stum. Det går att ta bilder men knepigt värre är det.

Blir till att lämna tillbaks på en gång. Trist! :)

Postad 13 August 2009 - 21:36

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Då har jag äntligen fått min.

Men,
kameraknappen är helt stum. Det går att ta bilder men knepigt värre är det.

Blir till att lämna tillbaks på en gång. Trist! ;)

Så.. då fick jag den utbytt och nu är man ju skapligt nöjd :)

Massvis att ställa in och massvis att lära och leka med.

Det enda jag känner som ett rejält nedbyte från min SE G900 är kameran. Den är verkligen ingen höjdare..

Annars nöjd så här långt ^_^

Postad 13 August 2009 - 23:20

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hur hörs ljudet när man lyssnar på den man pratar med? Läste någonstans att det kan kännas lite lågt i bullriga miljöer, även på högsta volymen.

Alla känner väl till det gamla plånboksbuset. Man knyter fast en tråd i en plånbok och lägger den på gatan. När någon böjer sig ner för att ta upp den rycker man således i snöret. Precis så känns det att vänta på denna mobil!!!
Först skulle Katching få in den den 6/8 sedan blev det 11/8 och efter det så skulle den komma idag 13/8 men när jag gick in för att beställa den i morse så kommer den 20/8!!!!!! Man blir ju tokig tamejfaan!!!!

Redigerat av Danne S, 13 August 2009 - 23:35.

Postad 14 August 2009 - 08:12

Unregistered266016f1
  • Unregistered266016f1
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Först skulle Katching få in den den 6/8 sedan blev det 11/8 och efter det så skulle den komma idag 13/8 men när jag gick in för att beställa den i morse så kommer den 20/8!!!!!! Man blir ju tokig tamejfaan!!!!

Jag bokade min Nokia E52 på Katshing den 10 juli. I onsdags var den klar för leverans och förhoppningsvis får jag den idag.

Postad 14 August 2009 - 10:20

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Så.. då fick jag den utbytt och nu är man ju skapligt nöjd ;)

Massvis att ställa in och massvis att lära och leka med.

Det enda jag känner som ett rejält nedbyte från min SE G900 är kameran. Den är verkligen ingen höjdare..

Annars nöjd så här långt :)

Visst är den underbar!! :(
Hade en g700 innan, den hade inte bra kamera den heller. Visste att kameran skulle vara rätt dålig på den här luren.
Alla som ser E52an och känner på den tycker att den ser mkt dyrare ut än vad den är.
Är du besatt i röststyrningen som jag?
_________
Tonen innan nån svarar på andra sidan kan vara rätt låg ibland. Men när samtalet kommer igång är det inga problem alls.
_________
Katshing har ju kösystem på bokningarna. De verkar få in små batchar. Jag stod som plats 2 i kön innan den släpptes.

Redigerat av Elysion, 14 August 2009 - 10:22.

Postad 14 August 2009 - 10:30

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Har kameran någon typ av fokus?

Nokia uppger "full focus", andra skriver att den helt saknar.

Min e71 har en fokus man får starta manuellt innan man tar kortet, inte bra men bättre än ingen alls.

Postad 14 August 2009 - 13:01

Unregistered266016f1
  • Unregistered266016f1
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått telefonen. Första intryck är mycket bra. Den känns riktigt bra. Mycket bättre än den Nokia N79 jag hade förut.

Postad 14 August 2009 - 14:09

Murer
  • Murer
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Min e71 har en fokus man får starta manuellt innan man tar kortet, inte bra men bättre än ingen alls.

Starta manuellt? Du menar alltså att man trycker ner avtryckarknappen lite så att fokusen ställer in sig automatiskt innan man kan knäppa kortet? Helt vanlig autofokus och så det "ska" vara.

Postad 14 August 2009 - 14:21

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Enhanced fixed focus har den. I praktiken innebär det nästan ingen skillnad alls mot en vanlig kamera utan focus. Läs recensionen som någon la in här tidigare.

Postad 14 August 2009 - 14:58

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Starta manuellt? Du menar alltså att man trycker ner avtryckarknappen lite så att fokusen ställer in sig automatiskt innan man kan knäppa kortet? Helt vanlig autofokus och så det "ska" vara.

Nej, E71 fokuserar genom att man trycker ner T-knappen har jag för mig.

Postad 15 August 2009 - 13:45

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Precis, och sedan ett tryck på väljarknappen så tar telefonen bilden.
Som vanligt kan man inte få allt i en telefon, men med E52 är det väl väldigt nära iallafall. ;)

Postad 16 August 2009 - 12:17

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen fått telefonen. Första intryck är mycket bra. Den känns riktigt bra. Mycket bättre än den Nokia N79 jag hade förut.

Vad är det som är så mycket bättre än N79?

Står i valet och kvalet mellan dessa två. N79 och E52.. E52 känns ju lite mer gedigen.. men kameran är grym på N79.
Nu köper jag iof inte mobil för kamerans skull.. den skiter jag igentligen i. Mail och Live messenger är det som tilltalar mig...
Såg nån bild på E52 där det fanns en gmail symbol på framsidan och en exchange symbol ovanför.. detta vore helt perfekt..

nån som lagt in sin gmail på E52?

Postad 16 August 2009 - 12:34

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Står i valet och kvalet mellan dessa två. N79 och E52.. E52 känns ju lite mer gedigen.. men kameran är grym på N79.
Nu köper jag iof inte mobil för kamerans skull.. den skiter jag igentligen i. Mail och Live messenger är det som tilltalar mig...
Såg nån bild på E52 där det fanns en gmail symbol på framsidan och en exchange symbol ovanför.. detta vore helt perfekt..

Jag har inte haft N79.. men jag kan väl säga vad jag gillar med E52:an.

1. Mail. Det är enkelt och hur bra som helst att få en signal om att jag har fått ett nytt mail i ex min hotmail (bör funkar lika för Gmail). Och ja, man har mail på första sidan som du skrev, om man vill. Allt är konfiguerbart.
2. Live messenger funkar också bra.
3. Batteritiden. SuperB!
4. GPS. Snabb och smidig (har dock ej haft GPS i ngn mobil förut).
5. Snabb. Ja den är snabb på många sätt. Surfning går bra. Snabb i menyer och att köra igång program mm.
6. Formatet. Tunn och ganska lätt. Gediget material vilket ger en skön känsla.

Jag har inte testat allt så mycket.. Musikspelaren har jag knappt rört. Kameran är inte super men duger helt klart åt mig. Har dock inte testat den så mycket ännu.
Finns som sagt mer att utforska för mig innan jag kan säga så mycket mer. Men mitt intryck efter ett par dagar är att jag är mer än helnöjd.

Redigerat av Unregistered0ede07fa, 16 August 2009 - 12:38.

Postad 16 August 2009 - 12:47

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Jag har inte haft N79.. men jag kan väl säga vad jag gillar med E52:an.

1. Mail. Det är enkelt och hur bra som helst att få en signal om att jag har fått ett nytt mail i ex min hotmail (bör funkar lika för Gmail). Och ja, man har mail på första sidan som du skrev, om man vill. Allt är konfiguerbart.
2. Live messenger funkar också bra.

Tack för det svaret :)

Jag är lite n00b gällande live messenger på mobil.. (vi har nyligen spärrat alla chattjänster på jobbet så tänkte köra msn via mobilen.. har obegränsat data ab. så borde inte vara något problem..
Antar att du kör live messenger via mobilnätet och inte WLAN? (dum fråga jag vet men måste ställa den)

Postad 16 August 2009 - 15:39

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Jag är lite n00b gällande live messenger på mobil.. (vi har nyligen spärrat alla chattjänster på jobbet så tänkte köra msn via mobilen.. har obegränsat data ab. så borde inte vara något problem..
Antar att du kör live messenger via mobilnätet och inte WLAN? (dum fråga jag vet men måste ställa den)

Detta är intressant även för de som inte har obegränsat data ab. Kan någon uppskatta hur mycket data som behövs för att ha mail och msn igång 24/7 ?

Postad 16 August 2009 - 16:48

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Du kan själv välja själv hur du vill köra msn. Antingen via WLAN eller via mobilabb.

Postad 16 August 2009 - 18:03

Unregistered266016f1
  • Unregistered266016f1
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Fördelarna med E52 mot N79:
N79 känns väldig plastig jämfört mot E52
Knappsatsen är riktigt bra på E52 och rent av kass på N79
E52 är bara 9,9 mm tjock och batteritiden är riktigt bra.

De enda fördelarna som jag kan se med N79 är kameran och att den kan sända ljud i fm bandet.

Postad 16 August 2009 - 18:04

ebolasmurf
  • ebolasmurf
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Du kan själv välja själv hur du vill köra msn. Antingen via WLAN eller via mobilabb.

Kanoners :)

Tack för de snabba svaren.. lutar åt en E52 nu tror jag..
Kört med Blackberry pearl och curve förut så har varit van med qwerty (full och halv som på pearl) så lite synd att E55 inte kommer hit.. men verkar som att E52 har en skönare knappsats än N79..
E75 är nästan 1500 dyrare så inte värt för personligt ändamål tycker jag..

Postad 17 August 2009 - 00:05

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
E52 har så bra knappar så jag överväger nästan att överge T9 och köra multitap. Trots att T9 är riktigt bra på luren :)

Var på fest i annan stad igår. HItta till fest via gps, bakismat via gps, boka resa hem via surf... Älskar den här luren

Postad 17 August 2009 - 11:38

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Något jag saknar väldigt mycket är en timerfunktion. Använde den rätt mycket på min SE G900.

Bra att ha till att koka ägg, pasta osv.

Nu antar jag att man kan hitta någon slags applikation för detta ute på nätet. Men jag ställer frågan här,

är det någon som har koll på vart jag hittar en bra timerfunktionsapplikation till S60 3rd edition?

Postad 17 August 2009 - 15:16

Skyride
  • Skyride
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
http://www.symbian-f...downsj-1-0.html

Postad 17 August 2009 - 15:35

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

http://www.symbian-f...downsj-1-0.html

Tack! När man väl börjar titta runt lite mer så upptäckte jag att det finns en hel del att ta hem till mobilen.. ;)

Postad 18 August 2009 - 18:28

Oscillian
  • Oscillian
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kanoners :D

Tack för de snabba svaren.. lutar åt en E52 nu tror jag..
Kört med Blackberry pearl och curve förut så har varit van med qwerty (full och halv som på pearl) så lite synd att E55 inte kommer hit.. men verkar som att E52 har en skönare knappsats än N79..
E75 är nästan 1500 dyrare så inte värt för personligt ändamål tycker jag..

Hm... att E55 inte kommer till sverige, hur kommer det sig att retail release-lådan i englad har text på svenska?
http://farm4.static....fdd4e70f3_o.jpg
(från allaboutsymbian)

Postad 18 August 2009 - 19:24

andersson1
  • andersson1
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Hm... att E55 inte kommer till sverige, hur kommer det sig att retail release-lådan i englad har text på svenska?
http://farm4.static....fdd4e70f3_o.jpg
(från allaboutsymbian)

Läs den "svenska" texten en gång till.

Edit. Ok, det var jag som fick läsa texten en gång till. "Svensk" (samma ord på tyska?) rubrik med tysk text och engelsk rubrik med svensk text. Jag hänger inte med...

Redigerat av andersson1, 19 August 2009 - 07:50.

Postad 18 August 2009 - 23:03

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Hur bra syns siffror och bokstäver på nummerknapparna på era silvriga modeller? Har haft en mobil tidigare med silvriga knappar och i dagsljus i olika vinklar tyckte jag det var svårt att se texten på dom.

Postad 18 August 2009 - 23:47

schrute
  • schrute
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hurdant är ljudet när man pratar med någon?

Är det lätt att ställa in flera mailadresser, och får man någon typ av notering (SMS-signal eller liknande) när man får ett nytt mail?

Får man med en GPS-applikation och kan man ladda ner svenska kartor till programmet så att man bara behöver använda sig av telefonens interna GPS när man vill hitta någonstans, utan någon uppkoppling till 3G-nätet så att en massa avgifter tillkommer?

Vilka är de största märkbara skillnaderna mellan GPS och A-GPS?

Tack på förhand! :)

Postad 19 August 2009 - 08:58

Oscillian
  • Oscillian
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Läs den "svenska" texten en gång till.

Edit. Ok, det var jag som fick läsa texten en gång till. "Svensk" (samma ord på tyska?) rubrik med tysk text och engelsk rubrik med svensk text. Jag hänger inte med...

Jo, det är lite som är lurigt på baksidan av kartongen. Jag tror att Nokia har lagt de svenska rubrikerna ovanför den tyska texten, och sen lagt den svenska texten under engelska rubriker (kolla spalten längst till höger) http://www.flickr.co...57614619221590/
Jag vet inte om det är nån "mockup"-låda, men i recensionen kallas den för "retail release", vilket jag tolkar som den version som hamnar i butik. Och varför skulle nokia göra sig besväret med att tillverka mängder med lådor till den engelska marknaden med svensk baksidestext? Så min tanke är att E55 trots allt kommer till sverige.

Postad 19 August 2009 - 13:56

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Jo, det är lite som är lurigt på baksidan av kartongen. Jag tror att Nokia har lagt de svenska rubrikerna ovanför den tyska texten, och sen lagt den svenska texten under engelska rubriker (kolla spalten längst till höger) http://www.flickr.co...57614619221590/
Jag vet inte om det är nån "mockup"-låda, men i recensionen kallas den för "retail release", vilket jag tolkar som den version som hamnar i butik. Och varför skulle nokia göra sig besväret med att tillverka mängder med lådor till den engelska marknaden med svensk baksidestext? Så min tanke är att E55 trots allt kommer till sverige.

Någonstans på Nokias sida hittade jag en svensk handbok på E55:an.. så ja, den kommer nog till Sverige så småningom. Konstigt vore det annars.

Postad 19 August 2009 - 17:15

Unregisteredc0d8ecf7
  • Unregisteredc0d8ecf7
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Hurdant är ljudet när man pratar med någon?

Är det lätt att ställa in flera mailadresser, och får man någon typ av notering (SMS-signal eller liknande) när man får ett nytt mail?

Får man med en GPS-applikation och kan man ladda ner svenska kartor till programmet så att man bara behöver använda sig av telefonens interna GPS när man vill hitta någonstans, utan någon uppkoppling till 3G-nätet så att en massa avgifter tillkommer?

Vilka är de största märkbara skillnaderna mellan GPS och A-GPS?

Tack på förhand! ;)

ljudet är som vanligt skulle jag vilja säga, pratar inte så mycket i telefon men tycker det är okej.
Jätte enkelt att ställa in flera mailkonton, jag har två st och man får vibration och (valfri) signal när man mottar ett mail. det går att enbart använda gps, men tror att det är meningslöst då jag tror att det kommer ta en väldigt lång tid, skillnaden mellan gps och a-gps som jag förstått är att a-gps'en använder sig av mobila nätet för att bli "snabbare" genom att triangulera fram vart du befinner dig. rekommenderar starkt att skaffa fri surf till denna mobil, pga GPS och att ständigt vara kopplad mot mail inbox mm,.

Postad 19 August 2009 - 17:34

Unregisteredc0d8ecf7
  • Unregisteredc0d8ecf7
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har nu snart haft min E52 i två veckor så tänkte sammanfatta lite vad jag tycker.

Generellt sett så är jag nöjd och tycker det är en okej telefon, men så fort nokia fixar en vettig uppgradering så kommer nog betyg att höjas till riktigt bra.
Den är tyvärr väldigt seg och buggig (hänger sig, stänger av program av sig själv osv) jämför denna mycket med min tidigare E51 som jag får anse är en av nokias bästa lurar, 52:an ligger inte lika bra i handen och känns inte lika genuin, ändå så ger den ett gott intryck. skön att hålla i o pilla på, ibland lite framtung vilket kan resultera i att man tappar den (hoppas ändå på tunnare mobiler i framtiden)
Lätt att navigera i och förstå, samt så är displayen riktigt bra. kameran fungerar och bra så länge det är dag och ljust.
Något som kan vara jobbigt är att man ständigt trycker på fel knapp, ex när man använder styrkorset så råkar man komma mot meddelandeknappen jag har ändå små händer så de med lite större händer kan få problem med detta.
Den är lätt att surfa i och office programmen funkar som de skall, batteritiden är något av det bästa, du kan pilla, leka maila, lyssna musik, surfa, skicka en massa sms och ringa lite och då räcker det ca 2-2.5 dagar (alltid uppkopplad på 3g nätet, display på normalt ljusläge samt ingen energisparande funktion).

Då jag bor i en dal där det är viss "radio skugga" så har jag tyvärr märkt att 52:an har sämre mottaging än 51.an.

jag skulle absolut rekommendera denna telefon men hoppas verkligen Nokia snart släpper en uppdatering då den är seg och buggig.

Postad 19 August 2009 - 20:32

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

jag skulle absolut rekommendera denna telefon men hoppas verkligen Nokia snart släpper en uppdatering då den är seg och buggig.

Jag tycker inte min E52:a är det minsta seg och buggig. Känns som vi har två olika telefoner, eller ivf olika fw?

Jag har 021.013 (från 3/7)

Du hittar den om du går in på Kontrollpanel\Telefon\Enh.hant.

Postad 20 August 2009 - 09:08

Unregisteredc0d8ecf7
  • Unregisteredc0d8ecf7
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
jag har samma fw som du har, har kanske fått ett måndags ex, fast det känns verkligen som att det är mjukvaran som bråkar. Så jag tror att en uppdatering skulle sitta på sin plats.

Postad 20 August 2009 - 12:10

Elysion
  • Elysion
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Samma fw även här. Har märkt att Messenger drar väldigt mycket cpu. Telefonen blir rätt seg av multitasking med messenger i bakgrunden. Även kameran är rätt buggig.

Hur får man musikspelaren att fortsätta spela efter man haft ett samtal med headset? Nu ställer den sig i paus...

Var finns det bättre hörlurar med 3,5mm uttag som HAR inbyggd mic?

Redigerat av Elysion, 20 August 2009 - 12:18.

Postad 20 August 2009 - 14:13

erik h
  • erik h
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en ifån tills jag insåg att man inte kunde surfa på flashsidor på den

Hur funkar det att surfa med en såpass liten skärm som E52?

Kostar det multum om man är utomlands och vill använda gps? eller kan man komma undan billigare genom att ladda ner kartor lokalt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.