Postad 03 July 2014 - 10:18
Postad 04 July 2014 - 13:07
Redigerat av Zartok, 04 July 2014 - 13:08.
Postad 04 July 2014 - 13:13
Postad 04 July 2014 - 13:59
Lady: Någon lurade dig ordentligt på att det var 30% varg i den där. Kolla jordbruksverkets regler kring varg i hund (bara från femte ledet) och försök få ihop 30% i en blandning.
Och hur exakt skulle jordbruksverkets regler ha något med hur många procent varg det var i min varghybrid?
Ska förklara för dig utförligt.
I Januari 1998 så trädde en lag i kraft där man inte fick inneha vilda djur. Varghybrider föll under denna lag.
Den varghybrid som jag hade köpte jag två månader innan lagen trädde i kraft, jag hade inte ens en aning om att den lagen existerade förrän ett par månader efteråt. Men hur som helst, dom varghybrider som fanns innan lagen trädde i kraft fick personer ha kvar.
På senare tid har det blivit tillåtet att ha varghybrider som har varg inblandat i sig fem generationer tillbaka. Då kallas dom inte längre för varghybrid, trots att dom är det. Min varghybrid var således född före dessa bestämelser. Och du tror fel som tror att jag blev lurad. Jag vet exakt vad jag köpte och tillbringade 14 år av mitt liv med.
Det finns helt lagliga varghybrider dessutom, som är godkända utav både Jordbruksverket och Svenska Kennelklubben och något annat internationellt stället som jag tyvärr inte kommer på vad det heter för tillfället. Dit hör Saarloos Wolfhond och Ceskoslovenský vlcak. Och ceskoslovenský vlcak är framavlad av den Tjeckiska Armén och internationellt godkänd 1999. Den är en korsning mellan varg och schäfer i rent syfte att få fram en vassare variant av schäfern som skulle användas som attackhundar i militära specialoperationer av tjeckoslovakiska kommandosoldater. Den rasen innehar ca 24% varg i sig. Saarloos Wolfhond har lite mer varg i sig och även mycket mer av vargbeteendet. Den tjeckiska varghunden har inte lika mycket vargbeteende, den är lättare att ha att göra med än en Saarloos.
Sen har vi American Wolfdog och Svensk varghund. Dessa är godkända av Jordbruksverket, men inte godkända av Svenska Brukshundsklubben, så dessa klassa som balndraser. Trots att dessa kan innehålla väldigt höga procent av varg.
American Wolfdog är en blandning mellan varg och Alaskan Malamute. En väldigt mild hund.
Svensk Varghund är schäfer och varg, och dessa är ofta vita, men finns i många varianter. Och Svenska Varghundar kan ha väldigt hög procent varg i sig. Ett exempel är ju Brolle Jr som har en varghund som har 74% varg i sig.
Svenska Varghund kom till när en norsk gammal herre hade massa vargar och korsade dessa med schäfrar. Han blev anmäld många gånger men han fortsatte under väldigt många år att avla dessa.
Och ingen kan ju riktigt bevisa om någon blandar in ren varg även efter 5 generationen, dom uppger ju bara en annan hanne som fader i papprerna.
Sånt sker ju faktiskt ibland även inom Schäferaveln, för att schäfern blev så sönderavlad under många år, med höftfel som följder.
Ett sätt för en del uppfödare var att blanda in varg för att rena rasen från detta, men det är ju naturligtvis något som ingen pratar högt om.
Och vad det gäller den Varghybrid som jag hade. Hans beteende var mera varg än hund, jag skulle kunna sitta och skriva länge och väldigt långt om hur han var. Det är verkligen som natt och dag att ha den renrasiga Siberian Huskytik som jag har nu, hon är hund, beter sig till fullo som en hund. Till skillnad från varghybriden som jag hade.
Det här är en Ceskoslovensky Vlcak (Tjeckisk varghund) Bild från nätet.
Elis.jpg 93.67K
0 Antal nerladdningar
Postad 04 July 2014 - 14:14
Jodu, så är det ju. Kolla in dessa två vargar. Den lilla väljer fyra mäktiga kilon och fäller mindre älgar på egen hand!
Och jag tror att du har blivit lurad, den där 4 kilos björnjägaren är en Pincher med extensions
Haha kunde inte låta bli.
Postad 04 July 2014 - 14:45
Postad 04 July 2014 - 15:09
Varg är väl ingenting! Själv har jag en varulv i garderoben!,tyvärr har jag ingen bild då han inte gillar att bli fotograferad ;-)
Haha, blir inte dessutom alla män "varulvar" när dom blir äldre och håret på huvudet trillar ner och hamnar på rygg och i öronen?
Postad 04 July 2014 - 15:33
Haha, nejfan, det är en extra liten sheltie med för extra mycket energi. Lite som en kärnreaktorOch jag tror att du har blivit lurad, den där 4 kilos björnjägaren är en Pincher med extensions
Haha kunde inte låta bli.
Hade du stamtavla på varghybriden btw?
Finns american wolfdog också, men dom har extremt lite varg i sig eftersom vargens beteende är rätt oförutsägbart tidvis. Det var därför man förbjöd korsningarna i Sverige. Wolfdog är en hund med mycket hund och lika mycket varg i beteendet som några av urhundarna
Redigerat av Zartok, 04 July 2014 - 15:40.
Postad 04 July 2014 - 21:47
Tycker man borde få ha de hemma :-)
Borde ju gå att få lite tama iaf heh
Postad 07 July 2014 - 08:51
Följer någon arab på instagram som har geparder, pumor, lejon, tigrar och allt möjligt hemma. Helt sjukt egentligen, samtidigt som det är coolt så är det ju inte naturligt för 5 öre att ha såna djur i fångenskap HEMMA.
Redigerat av hifimarcus, 07 July 2014 - 08:52.
Postad 15 July 2014 - 20:09
Ja drömma går ju
Eller varför inte en svart panter?
Följer någon arab på instagram som har geparder, pumor, lejon, tigrar och allt möjligt hemma. Helt sjukt egentligen, samtidigt som det är coolt så är det ju inte naturligt för 5 öre att ha såna djur i fångenskap HEMMA.
Följer också honom på instagram. Rätt lustigt när han gör videoklipp när hans små barn brottas med en svartpanter ;P
Postad 15 July 2014 - 20:26
Säkerligen lustigt, tills Pantern tröttnar. Då har han ett barn mindre. Helt idiotiskt, det är ett vilt djur.Följer också honom på instagram. Rätt lustigt när han gör videoklipp när hans små barn brottas med en svartpanter ;P
Postad 15 July 2014 - 22:15
Postad 16 July 2014 - 04:02
hahahaÄnnu värre, det är ett solitärt kattdjur. Ungefär lika pålitlig som en näve blåbär.
Postad 16 July 2014 - 04:59
Haha! Är en näve blåbär opålitilig (opålitligt? Opålitliga?)? :-)Ännu värre, det är ett solitärt kattdjur. Ungefär lika pålitlig som en näve blåbär.
Postad 16 July 2014 - 07:32
Postad 16 July 2014 - 08:26
Postad 16 July 2014 - 10:33
Som Marcus skrev, känt faktum i norrland. Om du behöver få något som betalar din hyra men inte hinner springa in på banken så anförtror du inte det uppdraget till dina nyligt upplockade blåbär, jag lovarHaha! Är en näve blåbär opålitilig (opålitligt? Opålitliga?)? :-)
Postad 16 July 2014 - 10:56
Postad 16 July 2014 - 11:51
Med tanke på alla andra utekatter som strövar i området och slåss med varandra, stor väg i närheten och risken för de att bli påkörda så tycker jag inte att de har de väldigt bra här hemma. Den ena ligger och sover ovanpå på fru just nu när hon kollar på TV och den andra har lagt sig i hängmattan och tar en tupplur.
Om några veckor så blir även den inglasade uteplatsen samt kattgården (cirka 12kvm) kvar så då kommer de kunna vara ute i friska luften igen. När vi bodde i lägenhet så satte vi nät på balkongen och de låg gärna där ute och sov i vinddraget.
Sen har vi en familj med igelkottar under trappan, en mamma och sju ungar (har vi sett som mest samtidigt)

Postad 16 July 2014 - 12:59
Någon kan vi behålla.
Något skört som blomkrukor eller andra prydnadssaker kan man inte ha framme och som fönsterprydnader, är ett gäng katter lika tilltalande som en hög tofflor i fönstret.
Gardiner också slitagevaror tillsammans med kattungar...
Red: Glömde ju lägga till bilden på de små gulliga eländena.
Red2: Kattungarna är även de utekatter och har sedan ett par veckor tillbaks, vågat sig bortom husväggen och över gräsmattan in i skogsdungen utanför.
Redigerat av Station, 16 July 2014 - 13:11.
Postad 03 August 2014 - 13:37
Ännu värre, det är ett solitärt kattdjur. Ungefär lika pålitlig som en näve blåbär.
Damn dessa blåbär, alltid nafsar dom mig i vaderna när jag är ute och går i skogen
Postad 03 August 2014 - 13:52
Damn dessa blåbär, alltid nafsar dom mig i vaderna när jag är ute och går i skogen
Naffsbär menar du?
Postad 03 August 2014 - 13:56
Postad 03 August 2014 - 15:13
Naffsbär menar du?
Haha, jag ska göra naffsbärssylt till dig, som biter dig när du försöker äta den
Postad 03 August 2014 - 15:18
Forumets kortaste individ är korad. Blåbären når upp till vaderna
Postad 03 August 2014 - 15:43
Forumets kortaste individ är korad. Blåbären når upp till vaderna
Haha, du inser tydligen inte vad Tjernobyl gjorde med blåbären längs Norrbottenskusten. Dom blev både gigantiska och självlysande.
Postad 03 August 2014 - 15:45
Jag bor längs norrlandskusten och det enda som är självlysande är dom blodtörstande halvmeterlånga ekorrarna.Haha, du inser tydligen inte vad Tjernobyl gjorde med blåbären längs Norrbottenskusten. Dom blev både gigantiska och självlysande.
Postad 03 August 2014 - 15:55
Jag bor längs norrlandskusten och det enda som är självlysande är dom blodtörstande halvmeterlånga ekorrarna.
Skaffa en sån, låter som ett passande husdjur för dig
Norrlandskusten, jag bor i Luleå, här har vi blåbär som når oss till vaderna. True story.
Postad 04 August 2014 - 02:27
Är musklerna kompensation för din bögiga hund Zartok?
Hahaha, fy fan vad jag garvade åt det här
Hunden är ju en tik. Det är ju samma sak som om din fruga vill sola, hon är ju inte bögig för det. Inte för att det är något fel på det ska tilläggas! Alla får vara som dom vill, men lilltjejen passar inte in i den beskrivningen
Postad 11 September 2014 - 03:13
Det var en blodhund och såg ut så här.
Redigerat av Unregistered2294, 11 September 2014 - 10:32.
Postad 11 September 2014 - 10:32
Härliga psykopat djur! Det är komiskt hur lill-katten på 3 kg är bossen, och lodjuret är storkelig samt en bäbis.
Postad 14 September 2014 - 15:50
Katter överlag verkar va lite som honungsgrävlingar och mungor saknar rädsla. Om det inte handlar om dammsugare i alla fall men björnar och rävar går alldeles utmärkt att utmana
Postad 08 April 2015 - 19:02
Tillfälliga husdjur som kommer in genom fönsterkarmen. Dom är flera. Får städa varje dag genom att bygga små fällor.

Postad 08 April 2015 - 19:12
Jag har en Norsk Skogskatt som heter Milou som ser ut som en panda =)
Trevligt!
Är du nöjd med han?
Postad 08 April 2015 - 19:25
Trevligt!
Är du nöjd med han?
hon xD, ja jag har haft henne i 13 år och vi har hängt ihop i vått och tort, vi har mycket historia och ett väldigt annorlunda band.
Tex som är hon väldigt mån om att ha mig för sig själv, så när min flickvän och jag myser så kommer hon o hoppar upp i mitt knä och hytter med tassen mot Malin xD
Postad 08 April 2015 - 19:34
Mina hudjur.
Ragdoll brunmaskad mitted hona
Birma lilamaskad hane
20141123_104903.jpg 126.54K
0 Antal nerladdningar
Postad 10 April 2015 - 20:24
hon xD, ja jag har haft henne i 13 år och vi har hängt ihop i vått och tort, vi har mycket historia och ett väldigt annorlunda band.
Tex som är hon väldigt mån om att ha mig för sig själv, så när min flickvän och jag myser så kommer hon o hoppar upp i mitt knä och hytter med tassen mot Malin xD
Oj, det var värst!
Jag tog för givet att det var en han
Min hund tex var en hon men min vandrande pinne var en han, tror jag iaf ![]()
Postad 11 April 2015 - 09:29
Två katter numera.
trevligt med egna namn på lådorna! Heter dom Pepsi o Ecco?? ;-)
Redigerat av Unregistered070bfe47, 11 April 2015 - 09:30.
Postad 11 April 2015 - 09:43
trevligt med egna namn på lådorna! Heter dom Pepsi o Ecco?? ;-)
Hade varit kul ![]()
Men de heter Foxy och Harvey istället.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
32 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?