Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Velodyne SPL-1000i

179 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 September 2009 - 16:45

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Härligt tassen =) ja ska ha en likadan till =) blir snyggast så =)

Postad 02 September 2009 - 20:00

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Glidtassen: Har lagt en fråga om din sub i ditt galleri :)

Postad 02 September 2009 - 22:30

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag jag läste den och svarade på din gallerisida.

Då jag inte äger en hembioreceiver utan kör via pre-out på min integrerade förstärkare så kan jag inte bestämma delningsfrekvensen. Inte heller har jag någon lust att låta min sub spela jämte stativarna i frekvenser som de redan klarar av att leverera.

Jag att jag gjort mig missförstådd i denna tråd många gånger. Vi har alla olika ambitioner med vad vi vill få ut av våran subbas.

Jag vill inte ha mer bas överlag i alla register, bara för att åstadkomma någon wow upplevelse, där har spräcker mina fönsterrutor, eller ser hur tapeten flagnar från väggarna.

Jag har bara siktat på lite utfyllnadsbas, lite extra knuff och snärt i frekvenser som ligger utanför mina stativares frekvensomgång.

Redigerat av Glidtassen, 03 September 2009 - 07:34.

Postad 03 September 2009 - 08:17

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Det hade jag missat, tackar!

Som svar på det du skrev här så har du helt missförstått syftet med multipla subbar. Att jag frågade var för att jag tror du skulle få en positiv upplevelse och enbart märka fördelar, både med integration samt definition i basen. "Mer bas" är tokfel - rätt bas ska det vara. Nivån ska inte vara annorlunda än den är på inspelningen, utan väl anpassade till nivåerna i de andra registren.

Vad gäller att du inte vill "slarva" bort några frekvenser som dina huvudhögtalare klarar av att återge bra, så kan jag inte säga så mycket. Förutom att jag tror du har en del att vinna där. Men även om du inte delade dem utan kör som du gör nu - men med två - så tror jag du skulle uppleva en mycket positivt förbättring.

Jag spelar väldigt väääldigt sällan något som ens kan komma att kallas högt för övrigt. Inte ens när jag spelar högt som jag tycker spelar jag särskilt högt jämfört med andra. Det är tydlighet och detaljer samt otvungen kapacitet jag vill ha när jag lyssnar, inte vräkningsvolymer. Jag bor rätt lyhört och de flesta av mina grannar är i pensionsåldern (och därmed hemma jämt), så det är bara att anpassa sig. <_<

Redigerat av shifts, 03 September 2009 - 08:24.

Postad 03 September 2009 - 11:18

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
För mig handlar det mer om den befintliga ytan

Då förstår jag dig, ingen av oss är ute efter att spela högt. Men jag känner att jag har hittat en bra kompromiss för min sub just nu, det är mest den rumsliga akustiken som sätter begränsningarna. Pga rummets storlek så behöver jag inte mata ut mycket effekt från min sub, den fyller ut mer än tillräckligt.

Mycket vilar på hur mycket basinformation det finns i skivorna som jag spelar. Ibland undrar jag ens om min sub ligger i bakgrunden, och i andra inspelningar så går den igång så det står härliga till.

Postad 03 September 2009 - 15:33

Unregistered85c1235f
  • Unregistered85c1235f
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag kan inte dela signalen till mina frontar då jag inte kör en hembioreceiver.

Mina frontar spelar fullregister med tanke på att jag kör dem med en Hegel H1. Jag har aldrig upplevt en för slö eller bullrig bas. Men om den börjar dela alltför högt upp tenderar sub-basen att bli alltför dominant.

Och nej, min sub skriker inte "Hallå, här är jag" numera utan är korrekt integrerad i ljudbilden. Skillnaden nu är bara att jag fått lite mer djup i musik och film.

Hur har du kopplat subben från pre-out? Jag köpte en spl-800i på reference audio nyligen och tänkte att jag skull köpa kablage samtidigt. Han i butiken rekommenderade då till min förvåning att bara koppla från ena PRE-OUT-kanalen på förstärkaren till subben. Han sa att musik ändå är mixad så att basfrekvenserna ligger på båda kanalerna.
Kan du eller någon annan verifiera detta?

Postad 03 September 2009 - 16:15

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Hur har du kopplat subben från pre-out? Jag köpte en spl-800i på reference audio nyligen och tänkte att jag skull köpa kablage samtidigt. Han i butiken rekommenderade då till min förvåning att bara koppla från ena PRE-OUT-kanalen på förstärkaren till subben. Han sa att musik ändå är mixad så att basfrekvenserna ligger på båda kanalerna.
Kan du eller någon annan verifiera detta?

Det kommer att fungera fint.

Det enda som du behöver är en signalkabel för left och right channel. Jag har en på tre meter och efter vad jag hört skall signalkabeln till en sub inte vara alltför lång. Jag använder mig av en IXOS-kabel som jag köpte på Ljudmakarn.

Redigerat av Glidtassen, 03 September 2009 - 16:15.

Postad 03 September 2009 - 20:25

Unregistered85c1235f
  • Unregistered85c1235f
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Det kommer att fungera fint.

Det enda som du behöver är en signalkabel för left och right channel. Jag har en på tre meter och efter vad jag hört skall signalkabeln till en sub inte vara alltför lång. Jag använder mig av en IXOS-kabel som jag köpte på Ljudmakarn.

Ursäkta om jag är trög, men du säger att jag behöver en signalkabel för left och right. Det han i affären sa var att man bara behövde koppla in ena kanalen. Alltså Left PRE-OUT på förstärkaren till left på subben. Är du med? Endast en kabel, en kanal.

Postad 03 September 2009 - 21:29

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Det fungerar vilket som med tanke på att djupbasen oftast är mixad för både left och right.
Jag har det kopplat med left och right, men jag är säker på att det fungerar att köra mono också.

:)

Postad 04 September 2009 - 08:22

Unregistered85c1235f
  • Unregistered85c1235f
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tack! Känns tryggt att höra detta från någon mer än säljaren :)

Postad 05 September 2009 - 22:38

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Då vare beställt en till =)

Postad 09 September 2009 - 17:34

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
hur många har 2st SPL-1000i ?? blev det bra eller blev det MYCKET bra att ha 2st ?

Postad 09 September 2009 - 17:49

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Har du inte fått de andra än? Kul att du la flis på en till tycker jag i alla fall.

Postad 09 September 2009 - 17:53

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Har du inte fått de andra än? Kul att du la flis på en till tycker jag i alla fall.

skulle ha kommit idag men kommer *hoppas* imon =)

Postad 09 September 2009 - 18:02

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Såg filmen "Watchmen" och fick användning för denna sub i film för första gången.

Jeeessus, vilket tryck det var i vissa scener. Med tanke på att denna sub är så snabb så blev jag överraskad av så rapp djupbas. Den spelar nu från 50hz och nedåt med volymen strax över hälften. Den kan verkligen smälla till i vissa scener, jag satt bara och gapade och skrattade samtidigt.

:)

Ååååh! Så skulle jag också vilja ha det. Det får nog bli till att köpa en bas snart.Abstinensen bliver svår.

Postad 11 September 2009 - 19:41

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
idag kom den och pictar kommer imon =) ja kan säga som så att det blev ÜBER skillnad :)

kom på att det som störde mig va att blå-leden lyser mindre på den nya :P

Redigerat av Ljungby, 11 September 2009 - 19:41.

Postad 15 September 2009 - 22:22

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
ska köpa en subba till min pio 5090. Koppla den till tvns "sub-ut". Kör idag med tillhörande högtalare, varianten som hänges under skärmen. Blir denna sub overkill?, ska man kanske kolla på lillebror 800 istället?

tacksam för svar

Postad 16 September 2009 - 15:41

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

ska köpa en subba till min pio 5090. Koppla den till tvns "sub-ut". Kör idag med tillhörande högtalare, varianten som hänges under skärmen. Blir denna sub overkill?, ska man kanske kolla på lillebror 800 istället?

tacksam för svar

ja ser det som såhär...behöver du större än 800i ? om ja så ta 1000i. 800 förvisso är ju liten och smidig med sina 260x270x330 mm. dock ser ja inte 1000i överdrivet större med sina 310x320x360 mm, nu har ju inte jag hört 800i utan bara 1000i och den är ÜBER bra för sina pengar, har du pengarna och plats så ta 1000i.

//Ljungby

Postad 16 September 2009 - 22:20

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

• 565 inlägg
  • 0
...får väl bli en sån då(1000i)... nästa månad :(

tack

Postad 17 September 2009 - 12:41

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
1st DD15 eller 2st 1000i ? va tycker ni ?

Postad 23 September 2009 - 08:12

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Fick mer smak när jag köpte min spl 1000i, äntligen en bas som spelar bra!

Så då började jakten på något ännu värre ;)

Lyssnade in mig på Sunfire HRS serie då jag var sugen på att få i pianosvart.
Slog till på 12án i serien,lika bra så slipper man vara sugen på någon större :rolleyes:

Otroligt vilken bas! Gör allt som min kära Velodyne, men bättre!
Kraften är makalös, lådan är inte mycket större, kub på 34cm!

Enda problemet är att jag bor i lägenhet och att grannarna säkerligen inte uppskattar att jag hittat en bas som spelar rakt ner till 15hz ;)

Kan vara ett tips för er som kanske vill ha lite mer i framtiden!

Postad 23 September 2009 - 12:09

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
ok ok...nu blev det ingen dd15 så då vände mina tankar till en 1000i till ;) va tro ni om det då ? ja va inne lite på Sunfire sub innan men valde Velodyne istället..finare namn dessutom :rolleyes:

edit : vet inte varför ja skulle behöva en till men man kan ALDRIG få för mycket av det goda har ja hört ;)

Redigerat av Ljungby, 23 September 2009 - 12:10.

Postad 01 October 2009 - 15:07

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Overkill

Det gläder mig Ljungby att du har upptäckt Velodyne, men jag menar att: "Less is more". Jag tror att du skulle upptäcka mer företräden i musik och film om du lade pengarna på ett par nya fronthögtalare istället.
Det kan nog vara lätt att förälska sig i mycket djupbas, men den måste sedan stå i relation till någonting annat.

Med ett par finare stativare eller golvare i det tyngre segmentet så kommer det nog att komplettera dina subbar ytterligare.

Postad 02 October 2009 - 19:14

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Overkill

Med ett par finare stativare eller golvare i det tyngre segmentet så kommer det nog att komplettera dina subbar ytterligare.

hmm ja som precis köpt dessa AT-100 och konat om =( ja gillar att spela högt och känna basen i kläderna ju =) men visst skulle ja säga till sambon att ja ska ha stativare så blir hon säkert gladare iaf =) när ja sa till henne att en 1000i till va på inköpslistan så blev hon inge vidare glad =)

Postad 03 October 2009 - 08:13

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Jag tror att du kommer att uppleva mer av basen med med bra fronthögtalare.

Men bra fronthögtalare och fin förstärkning så får man en mättad klang och ett mer dynamiskt driv i ljudbilden.
Allt handlar om relationsproblematik, allt står i relation till någonting annat.

När en högtalartillverkare bygger ett par golvare så går mycket av budgeten åt till kabinettet och dess finish.
Vidare är det svårare att resonansdämpa större lådor, därför kan stativare vara ett bra alternativ.

En bra och precis bas har du redan i form av dina Velodyne, men jag tror att dina stora golvare kunde bytas ut mot någonting annat - det känns som om det blir lite tårta på tårta.

Med ett par kompetenta stativare med fin diskant och ett fylligt mellanregister kommer att lyfta dina Velodyne ytterligare. Det blir roligare med en mer detaljerad ljudbild tillsammans med en bra bas.

Jag har många gånger upplevt riktigt underbar bas även från stativare, då handlar det visserligen inte om djupbas.
Men om du lyssnat på ett par B&W DM 685 någon gång så har du hört en snabb och kompakt mid-bas.
Jag har fått större kickar av basen från bättre stativare än många subwoofers, beroende på hur basen levereras.

Redigerat av Glidtassen, 03 October 2009 - 08:17.

Postad 03 October 2009 - 10:49

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Man kan "aldrig" ha för mycket headroom i basen. Sen ska man icke förglömma att ju fler källor basen kommer ifrån desto lättare kan man undertrycka resonanser i rummet och får jämnare bas. Jag har aldrig, under 20 år, hört en bra sub. Det har alltid varit flera subbar som varit det som låtit bra.

Postad 03 October 2009 - 11:11

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Bara bas är inte lösningen.

Jag tror att en eller flera subbar kommer till rätta först när dom spelar tillsammans med
bra högtalare.

Postad 03 October 2009 - 16:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Bara bas är inte lösningen.

Jag tror att en eller flera subbar kommer till rätta först när dom spelar tillsammans med
bra högtalare.

Och vem tror du tycker annorlunda? Rätt självklart va?

Postad 03 October 2009 - 16:10

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0

Och vem tror du tycker annorlunda? Rätt självklart va?

Well, jag håller med dig - det borde vara uppenbart. Men för att inte missuppfatta varandra så tror jag att jag förtydligar min ståndpunkt. Antingen är man basjunkie och blir lyrisk över att tapeten lossnar från väggarna när subben sätter igång, eller så använder man subben som ett mer diskret komplement för att ta hand om de lägsta frekvenserna.

Jag tror att det är lätt att förälska sig i mycket effekt, buller och bång men att det kan gå ut över ljudbildens mer subtila nyanser. Personligen gillar jag inte för mycket bas, därför lägger jag tonvikten på annat.

Vi söker olika saker när vi sätter ihop anläggningar, och vi vill alla att musiken skall komma till rätta. Det finns inget rätt eller fel i denna fråga utan jag uttrycker bara min egen åsikt om vad jag föredrar.

Redigerat av Glidtassen, 03 October 2009 - 16:29.

Postad 03 October 2009 - 16:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det kan krävas kraftiga bashögtalare för att återge basen lagom mycket. Framför allt vid film som ibland innehåller en hel del djupbas och dynamiska ljudspår.
Det behöver inte vara för mycket bas bara för att det är mycket bas. Framför allt kan det krävas bra bashögtalare för att återge basen på ett fint sätt. Högljudd bas ur en ansträngd liten subb i ett rum med dålig akustik låter ju verkligen illa. Då är det läge att dra ned basen ordenligt för att minska på lidandet.

Sen håller jag med om att det inte skall vara en massa bas när den inte hör dit.

Postad 03 October 2009 - 16:38

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Vi är på samma våglängd :)

Med tanke på hur mycket effekt jag har i min Hegel H1 så vrider den ur massor av djupbas ur mina Dynaudio.
När jag är nyexaminerad lärare så hoppas jag på att flytta till ett större boende, vilket torde ge mig chansen att pressa min Velodyne lite till. Just nu integreras den fint och spelar ganska avmätt från 50 hz och stör inte mina stativares naturliga basåtergivning.

Jag älskar min Velodyne och menar att den är mest uppskattad när den håller sig i bakgrunden.
När den väl trycker till så gör den det med besked.

Min bror har en hembio med tillhörande golvare från Engergy's C5-serie tillsamans med en stor 15 tums sub från Yamaha. Subben har alltid stört mig då vi tittat på film tillsammans då den varit för högt ställd i både frekvens och volym.

En dag frågade jag honom: - Var klipper din sub, i vilken frekvens börjar den spela?
Bror: - Öh, har ingen aning?

I smyg kallibrerade jag hans Yamaha receiver och lät subben spela från 50 Hz istället från 100 hz.
Med tanke på att hans Energy C-5:or gick ned till hela 36 hz så behövde dom bara en liten extra knuff.
Den nya inställningen gjorde jag efter musik och film parallellt, vliket resulterade i en mer stram och exakt basåtergivning. Tidigare låg subben konstant och störde i samtliga register, men efter jag ställt in en så blev ljudbilden mer öppen och nyanserad.

Redigerat av Glidtassen, 03 October 2009 - 16:52.

Postad 03 October 2009 - 17:50

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Det handlar inte om massivt ljudtryck utan rummet egenskaper.

Postad 03 October 2009 - 19:05

Auron
  • Auron
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
Är det stor skillnad på 1000i, 1000R och 1200R? Såg nu att priserna på dessa är 7.000kr, 8.000kr och 10.000kr vilket gör att ekonomin kanske skulle klara av den största, men är det värt det? Någon som jämfört?

Postad 03 October 2009 - 19:09

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Vi är på samma våglängd :)

Med tanke på hur mycket effekt jag har i min Hegel H1 så vrider den ur massor av djupbas ur mina Dynaudio.
När jag är nyexaminerad lärare så hoppas jag på att flytta till ett större boende, vilket torde ge mig chansen att pressa min Velodyne lite till. Just nu integreras den fint och spelar ganska avmätt från 50 hz och stör inte mina stativares naturliga basåtergivning.

Jag älskar min Velodyne och menar att den är mest uppskattad när den håller sig i bakgrunden.
När den väl trycker till så gör den det med besked.

Min bror har en hembio med tillhörande golvare från Engergy's C5-serie tillsamans med en stor 15 tums sub från Yamaha. Subben har alltid stört mig då vi tittat på film tillsammans då den varit för högt ställd i både frekvens och volym.

En dag frågade jag honom: - Var klipper din sub, i vilken frekvens börjar den spela?
Bror: - Öh, har ingen aning?

I smyg kallibrerade jag hans Yamaha receiver och lät subben spela från 50 Hz istället från 100 hz.
Med tanke på att hans Energy C-5:or gick ned till hela 36 hz så behövde dom bara en liten extra knuff.
Den nya inställningen gjorde jag efter musik och film parallellt, vliket resulterade i en mer stram och exakt basåtergivning. Tidigare låg subben konstant och störde i samtliga register, men efter jag ställt in en så blev ljudbilden mer öppen och nyanserad.

Om basarna har god kvalitet så är det bäst att dela vid ca 80 Hz. Det gäller oavsett om frontarna kan gå djupt själva. Om rummet är dåligt basmässigt så får man problem oavsett, men det kan hjälpa med flera basar istället för en.

Postad 04 October 2009 - 06:50

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Denna gång var inte basen av bra kvalitet.

Jag antar att det ställs högre kvar på basar med större membran för att spela korrekt. Men som sagt, det var min brors subwoofer och hans intresse för hifi har klingat av. Jag blev bara lyriskt över hur mycket jag kunde åstadkomma med att börja titta på hans inställningar på hans Yamaha-receiver.

Postad 04 October 2009 - 07:08

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Denna gång var inte basen av bra kvalitet.

Jag antar att det ställs högre kvar på basar med större membran för att spela korrekt. Men som sagt, det var min brors subwoofer och hans intresse för hifi har klingat av. Jag blev bara lyriskt över hur mycket jag kunde åstadkomma med att börja titta på hans inställningar på hans Yamaha-receiver.

Det var det jag lite diplomatiskt försökte säga. Hans bas är nog kass. :)

Postad 04 October 2009 - 17:20

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
hmm...borde kanske sälja/byta ut mina då kanske mot 1 par stativare då :D

Postad 05 October 2009 - 10:37

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Det finns en hel uppsjö av bra stativare därute.

Men ge gärna B&W 685 ett försök och du anser att plånboken tillåter.

Postad 06 October 2009 - 08:01

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Håll öron och ögon öppna.... inom kort kommer det ett erbjudande på Velodyne som sällan skådats.

//Erik
Reference audio

Postad 06 October 2009 - 09:12

Unregisteredefd85ed3
  • Unregisteredefd85ed3
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Håll öron och ögon öppna.... inom kort kommer det ett erbjudande på Velodyne som sällan skådats.

//Erik
Reference audio

Spännande. :)

Postad 06 October 2009 - 11:00

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

//Erik
Reference audio

MEN hallå...så kan du inte bara skriva...SÄG nu förbövelen :)

Postad 06 October 2009 - 17:07

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

• 4510 inlägg
  • 0
Hmmm, gå inte på det Ljungby.

Det finns andra sätt för dig att boosta upp din anläggning än att bara shoppa mer bas. Vad skulle du mer kunna uppgradera i hembion?

Postad 06 October 2009 - 18:24

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Det finns andra sätt för dig att boosta upp din anläggning än att bara shoppa mer bas. Vad skulle du mer kunna uppgradera i hembion?

CD ? har inte hittat nåen bra till vettit pris ännu och som stativare så ska ja lyssna på dessa till helgen
Indiana Line
Postad bild

Postad 06 October 2009 - 22:21

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Handlar fortfarande om att få bättre bas i rummet. Med fler källor så kan man undertrycka resonanser bättre och få bättre återgivning med mer jämn bas i rummet.

Postad 10 October 2009 - 11:47

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Så..testar nu med Indiana Line 5.04 och det låter riktigt bra måste ja säga till mina Velodyne´s =)

Postad 10 October 2009 - 15:19

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
hmm satt idag och lyssna in stativarna och då fick ja se att ena suben´s lysdiod inte lyste :angry: *ja blir så trött*

Postad 11 October 2009 - 09:38

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Trist! Min har också slocknat hemma. Har haft ett par stycken där detta har hänt. Dioden är krånglig att byta ut själv, så du måste ta med subben till din butik för att få den åtgärdad.

Mvh
Erik

hmm satt idag och lyssna in stativarna och då fick ja se att ena suben´s lysdiod inte lyste :) *ja blir så trött*

Postad 11 October 2009 - 13:14

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

hmm satt idag och lyssna in stativarna och då fick ja se att ena suben´s lysdiod inte lyste :) *ja blir så trött*

Vem vill ha en lysdioe på subben? Det är väl bara bra om den skocknar? :P

Postad 11 October 2009 - 17:22

Ljungby
  • Ljungby
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Vem vill ha en lysdioe på subben? Det är väl bara bra om den skocknar? :unsure:

Jag vill då ja trodde att hela suben hade lagt av =( dessutom lyser det blått och det är snyggt =)

Postad 11 October 2009 - 20:12

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Men blått ljus har ju psykoakustisk påverkan sägs det... :unsure:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.