Sekvencia.se - erfarenheter av denna butik?
Postad 26 March 2010 - 10:43
Postad 29 March 2010 - 09:16
Håll er undan.
Postad 15 April 2010 - 09:15
OM man är tydlig med leveranstiderna så kan kunderna välja, vill man köpa billigt nu och få leveransen om ett antal veckor, eller går man vidare och handlar från en annan butik?
Men det jag INTE förstår är att dom visar lagersaldon på artiklar som inte finns hos dom? Där väger det över till ett väldigt oseriöst företag.
Jag hade lätt valt Sekvencia om dom var tydliga i att det kan dröja 2-4 veckor att få sin vara pga att dom tar från lager runt om i europa, är man inte stressad och behöver sin vara direkt och spar pengar så är det ju ett bra alternativ. Men som det verkar fungera nu så kan man få vänta i 2 månader på en vara som ska finnas för omgående leverans. Det är inte bra.
Sen är det ju så att man kan skicka en vara från t ex Tyskland på mindre än en vecka, jag jobbar med såna typer av leveranser och vet att t ex ett stort kolli som en tv kan skickas hit på ca en vecka.
Postad 15 April 2010 - 09:24
Skulle aldrig någonsin få för mig att beställa något från dom iaf hur billigt det än må vara.
Postad 22 April 2010 - 15:55
Postad 23 April 2010 - 10:20
Men det är vad jag tycker.
Postad 23 April 2010 - 14:02
första gången gjorde ägaren en överföring från deras internetbank som låg nästan två veckor framåt i tiden. Han påstod att det var begränsningar i deras internetbank som gjorde att han inte kunde återbetala tidigare. Jag fick en utskrift från banken, men efter att jag gått drog han uppenbarligen tillbaka betalningen, eftersom inga pengar kom till mitt konto. Innan jag gick därifrån den första gången tvingade jag dem att skriftligen lova att jag skulle få pengarna kontant om de inte dykt upp på mitt konto inom en viss tid.
Andra gången jag gick dit blev jag utskälld (av ägaren) för att jag ifrågasatte varför mina pengar inte hade kommit. Sen gick han iväg och hämtade pengar någonstans, så de verkar ha kontanter någonstans i nåt kassaskåp i alla fall. 5649 kr fick jag tillbaka i kontanter.
Han kommer säkert försöka muta dig med nåt mot att du inte skriver sådana här meddelanden.
Lycka till!
Postad 02 May 2010 - 14:49
Om ni läser mitt omdöme så förstår ni ungefär hur det gick för mig. Det positiva är faktiskt att Sekvencia verkar ha fått lite mer ordning på deras krediteringar. Men jag kommer aldrig någonsin att handla från dom igen. Husseins teori på hur man driver företag och behandlar kunder är helt ofattbart.
Postad 06 May 2010 - 10:29
Håller med. Kolla omdömen, hur de jobbar, ägarförhållanden mm. Har inte prisjakt lärt sig av tidigare tveksamma företag?Jag skulle föreslå att man tog bort denna butik från Prisjakt då den bara vilseleder statestiken på priserna.
Men det är vad jag tycker.
Postad 20 May 2010 - 19:13
Varorna jag beställde skulle finnas i lager enligt deras webbsida. Gjjorde min beställning 21/4 och fick veta att det handlade om 7-10 dagars väntetid. Avbeställde 4/5 via mail och såg ganska snart samma dag att ordern var makulerad.
Har brevväxlat med Sekvencia och fått klara och snabba svar. Idag såg jag att hela summan sats in på mitt konto.
Kan bara säga att om jag ska vara gnällig så borde leveransen skett i stort sett omgående eftersom de skulle finnas i lager men det är då allt. I övrigt har man skött sig bättre än vad som krävs i lagen.
Postad 20 May 2010 - 19:24
Postad 20 May 2010 - 21:18
Beställde en del saker från Sekvencia och förskottsbetalade. Ganska oklokt med tanke på alla negativa omdömen som jag läst efteråt då jag skulle kunnat hämta i butik och betala kontant vid avhämtning. Kan ju inte påstå att jag inte blev torr i munnen då jag låg ute med drygt 6000.- efter att läst alla negativa omdömen.
Varorna jag beställde skulle finnas i lager enligt deras webbsida. Gjjorde min beställning 21/4 och fick veta att det handlade om 7-10 dagars väntetid. Avbeställde 4/5 via mail och såg ganska snart samma dag att ordern var makulerad.
Har brevväxlat med Sekvencia och fått klara och snabba svar. Idag såg jag att hela summan sats in på mitt konto.
Kan bara säga att om jag ska vara gnällig så borde leveransen skett i stort sett omgående eftersom de skulle finnas i lager men det är då allt. I övrigt har man skött sig bättre än vad som krävs i lagen.
Sekvencia har webblager och butikslager. I webblager ska sekvencia ha runt 94 tvmodeller hemma enligt deras hemsida (låter det rimligt att de har så många hemma?) och i butikslager en (1) modell hemma. Jag tror att webblager är lager hos deras leverantörer (förklarar deras långa leveranstider) och butikslager är deras faktiska lager. För övrigt verkar det ofta vara felsaldo hos leverantörerna.
Postad 22 May 2010 - 18:29
Det är bortom min värld hur man kan förskottsbetala 6000:- till en butik som Sekvencia.
Även om det nu gick bra i mitt fall kommer jag inte göra så någonsin oavsett vilket företag det må gälla.
Postad 02 June 2010 - 09:10
Direkt felaktig information på deras webbsida angående leveranser. Informationssidan är dessutom så kasst skriven att det inte går att tolka vad dom menar.
Deras så kallade webblager är rätt uppenbart inte det, utan bara information från deras leverantör. Dvs, det har inte mycket med verkligheten att göra.
Leverans inom 24h är rent bedrägeri. 7-10 dar som dom hävdar för webblagret har sedan länge passerat också. Har nu väntat i 3 veckor på leverans.
Uppkäftiga och lögnaktiga är dom dessutom i supporten.
Måste försöka avbeställa och få tillbaka pengarna. Hade kunnat lagt ut några kronor extra och fått varorna direkt i handen på webhallen.
Postad 02 June 2010 - 19:15
Husseins teori på hur man driver företag och behandlar kunder är helt ofattbart.
Nä, man lär nog undvika Sekvencia i framtiden...hoppas dom blir borttagna från Prisjakt, förstör hela indexet.
Postad 18 June 2010 - 11:31
Postad 23 June 2010 - 13:29
Postad 21 July 2010 - 23:41
Det är bortom min värld hur man kan förskottsbetala 6000:- till en butik som Sekvencia.
Ja hur fungerar folk egentligen? Varför läser man inte om företaget innan man gör en beställning? Tar 1 minut att googla och se att man borde hålla sig borta från den här butiken.
Jag hotade med rättsliga åtgärder för ett par dagar sen och nu som en ljusstråle från himlen så damp pengarna ner på kontot. Ja man kan ju ha tur ibland. Känns rätt olustigt allt kring detta. Det har ändrat mitt sätt att tänka gott om företag och speciellt att sätta in pengar i förskott.
Rent generellt är det väl inga problem att förskottsbetala, men se för helsikke till vilken butik du gör det till. Sen blåser väl inte sekvencia kunder, dom segar bara som ett ****....
Postad 05 August 2010 - 12:17
Jag avbokade varan efter lite över tre veckor. Därefter har jag väntat i över två månader och fick bråka rätt mycket med dom. Hussein kom med direkta lögner och falska löften flera gånger.
Tog kontakt med konsumentcentrum och fick rådet att skicka fogden på dom.
Lyckligtvis fick jag tillbaka pengarna till slut. Men det var alltså efter över två månader, närmare tre månader efter beställningen.
Och självklart borde jag kollat upp dom först. Men jag hade fått för mig att det var en riktig firma, måste blandat ihop dom med nåt annat. Den som beställer från dom här lurendrejarna är fullständigt galen.
Postad 16 August 2010 - 10:50
Postad 17 August 2010 - 19:00
Får se hur lång tid det kommer ta.
Postad 20 August 2010 - 16:59
Tänkte köpa en ny 60" tv, och hittade en otrolig billigt hos Sekvencia. kostar ca: 12 000:-
någon som har handlat därifrån förut? hur är dem?
mvh
Postad 20 August 2010 - 17:01
hej!
Tänkte köpa en ny 60" tv, och hittade en otrolig billigt hos Sekvencia. kostar ca: 12 000:-
någon som har handlat därifrån förut? hur är dem?
mvh
Sök på google och här på forumet.. finns inte många nöjda kunder därifrån! Så jag skulle avråda dig..
Postad 20 August 2010 - 21:34
För mig gick det bra att handla i höstas. Men jag skulle inte pröjsa i förskott.
Postad 21 August 2010 - 08:46
Postad 24 August 2010 - 09:58
Sekvencia och PC Superstore verkar hänga ihop, det är samma Sverige-VD för Sekvencia nu som det var på PC Superstore då.
Har ALDRIG varit med om maken till oseriöst företag!
Bara fusk och lurendrejeri, pengar som försvann på mystiska sätt och VD:n hade lyxvilla och båtar och fan vet allt.
Tröttnade efter endast några månader på att behöva ljuga för kunder och bytte jobb.
BESTÄLL ALDRIG NÅT AV SEKVENCIA...! De lockar med låga priser och visst, några enstaka får det de beställt i tid och till det pris de blivit lovade, men risken att man åker på förseningar och andra otrevligheter är gigantisk
Postad 31 August 2010 - 16:58
Läs omdömen och bedöm själv
https://www.prisjakt...o.php?ftgid=466
Inte så lätt att göra ngn bedömning då samtliga negativa omdömen antingen är under utredning eller att att Sekvencia själv påstår att postaren är en lögnare.
Bor man i Stockhomstrakten (eller kommer dit ibland) är det ju bara att lägga en beställning och välja att betala vid uthämtning i hämtlagret, då tar man ju ingen risk (ligger inte ute med pengar).
Vill man betala extra för att betala kontant på plats i butken så kan det ju funka, men hur seriöst är det?
Mvh JB
Postad 01 September 2010 - 17:44
Riktigt ruttet att ta extra betalt vid utlämningsstället, nu blev ju slutpriset billigare ändå än den näst billigaste butiken på prisjakt men frågan är om det är värt att vänta 2-3 veckor på nåt man beställt. Kanske hade blivit billigare att beställa postförskott?
Jag påpeka till dom att dom gick miste om 1600:- pga att dom skulle ha en hundring extra för att man vill ge dom kontant direkt i hand eller betala med kort så jag strök den produkten.
Postad 02 September 2010 - 10:57
Jag påpeka till dom att dom gick miste om 1600:- pga att dom skulle ha en hundring extra för att man vill ge dom kontant direkt i hand eller betala med kort så jag strök den produkten.
Det är sedan 1 aug i år t o m olagligt att ta extra betalt för betalning med kort....men det är det inte bara Sekvencia som verkar strunta i..., men ta extra betalt för kontant betalning måste vara unikt...???
Edit:....förstår småhandlarnas frustration vid kortköp då bankerna tar ut avgifter av handlarna för varje kortköp, men finns det en lag bör den följas. Finns många andra avgifter/skatter jag inte heller gillar som privatperson/egen företagare...men det är tyvärr bara att betala!
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 02 September 2010 - 11:07.
Postad 07 September 2010 - 12:55
Nej, den här firman är en skojarfirma.
Tror det ingår i deras affärsidé att, utöver de konstiga (och tvivelaktiga) avgifterna de slänger på, leverera så långsamt att de kan tillgodoräkna sig skillnaden i produktpris mellan beställning och leverans. De vet mycket väl att det mesta de säljer går ned i pris snabbt, kan de mjölka i några veckor uppstår arbitrage.
Om det sedan visar sig att arbitraget inte uppstår (priset står stilla eller rör sig inte alls) så makulerar de helt enkelt ordern om de kan. Eller skiter i att leverera tills kunden "goes away".
Postad 17 September 2010 - 20:50
Jag har nu väntat på min order i två veckor, inget jag är sur över för det är ingen brådska men ändå väldigt dåligt med tanke på att produkterna ska finnas i lager, hur svårt kan det vara att skicka en produkt genom sverige till stockholm?
Riktigt ruttet att ta extra betalt vid utlämningsstället, nu blev ju slutpriset billigare ändå än den näst billigaste butiken på prisjakt men frågan är om det är värt att vänta 2-3 veckor på nåt man beställt. Kanske hade blivit billigare att beställa postförskott?
Jag har nu slutfört min affär med Sekvencia, jag hade beställt flera grejer men nu när det nästan gått 5 veckor så valde jag att hämta ut datachassit jag beställt och avbeställde det som inte kommit och så beställde jag det som saknades via en annan butik, vet inte hur fort det tog för chassit att ta sig till butiken men det blev lite billigare än vad jag hade väntat mig iaf, jag frågade inte varför.
Är det mycket bättre pris hos sekvencia och att du inte har bråttom utan kan låta det ta 4-8 veckor, med tur kortare tid, så handla där men se gärna till att lägga separata ordrar om det är olika saker du beställer, lättare att hämta ut i omgångar isf.
Postad 17 September 2010 - 20:58
Detta faktum är väl knappast någon nyhet längre för någon?Kan ju säga att jag jobbade på PC Superstore för ett antal år sedan som säljare.
Sekvencia och PC Superstore verkar hänga ihop, det är samma Sverige-VD för Sekvencia nu som det var på PC Superstore då.
Har ALDRIG varit med om maken till oseriöst företag!
Bara fusk och lurendrejeri, pengar som försvann på mystiska sätt och VD:n hade lyxvilla och båtar och fan vet allt.
Tröttnade efter endast några månader på att behöva ljuga för kunder och bytte jobb.
BESTÄLL ALDRIG NÅT AV SEKVENCIA...! De lockar med låga priser och visst, några enstaka får det de beställt i tid och till det pris de blivit lovade, men risken att man åker på förseningar och andra otrevligheter är gigantisk
Med tanke på allt som skrivits om dessa vid detta laget är jag högst förvånad att det är folk därute beredda att fortfarande riskera att lägga sina surt förvärvade pengar i deras händer.
Hur dum får man vara på en skala om man tagit del av detta och ändå handlar av dom går långt över mitt förstånd.
Postad 20 October 2010 - 11:02
Till slut avbeställde jag och blix snabbt ändrade de mitt beställning till 'Makulerad' på mitt konto.
Ingen pengar.....ingen pengar.....efter en vecka som mailade och sa nu är det polisanmälan som gäller, fick svar och kvittens inom 5 minuter att de hade kreditrat mina pengar tillbaka till mitt kort.
Gå inte i närheten av detta företag.
Har lämnat omdömen på Prisjakt men Selvencia svarade med 'more lies' och prisjakt tillåter inte att man få svara med sanningen.....helt otroligt.
Postad 03 December 2010 - 18:29
Postad 27 December 2010 - 23:25
Bumpar denna tråd, intressant att PC Superstore startar upp IGEN, efter alla tidigare konkurser m.m.Verkar som Sekvencia har bytt namn till PCsuperstore.
Ägarbolaget är nu IGEN enligt hemsidan Sekvencia AB. Samma visa som tidigare på 2000-talet då de gick i konken.
På hemsidan stod det bara för några månader sedan att ägarbolaget till Sekvencia heter Inpera och det är ju intressant då Impera är en liten enskild firma som är reggat på bolagsverket för en årsomsättning på mindre än 1 000 kr.
http://www.allabolag.se/860130FTMC
Snacka om bolagskarusell, men det är inget nytt då det handlar om PCsuperstore/Sekvencia AB samt NetSuperstore!
Här är lite historia från förr för de som vill ha erfarenheter från denna elektronikhandlare!
http://www.cisionwir...av-sekvencia-ab
http://www.compare.s...375&typ==&lang=
http://www.idg.se/2.1085/1.51545
http://di.se/Default...;epslanguage=sv
http://forum.priceru...showtopic=57311
Mvh JB
Redigerat av Unregisterede68eb861, 27 December 2010 - 23:39.
Postad 06 January 2011 - 07:33
Numera drivs PC Superstore av 556237-2994 som nyligen bytt namn från Sekvencia AB till Köksrenoveringar Vasagatan AB. I något av dom senaste omdömena här på Prisjakt så hänvisas till ett mail från PC Superstore där dom i princip erkänner rakt ut att dom inte har några pengar. Om man väljer att tro på den informationen så kan man kanske hoppas på att affärsgeniet Hussein kanske äntligen valt att ge upp databranschen och ge sig in i en annan skojarbransch :-)
Men men, det är helt sanslöst att ingen arg lev., fd. anställd eller kund har "satt stopp" för idioten. Förvisso är det så att tangentbordsriddare (inkl. mig själv) mest brukar låta och inte agera men den här dåren har ju historiskt orsakat många människor stoooooora förluster och fått både en, två och tjugofem chanser att slå sig in på den smala vägen. Fan, hade det varit bygg eller restaurangbranschen är sannolikheten stor att Hussein bokstavligt talat varit historia vid det här laget.
/#LOUDmouth#
Redigerat av #LOUDmouth#, 08 January 2011 - 19:41.
Postad 25 December 2013 - 18:19
Just saying... Kanske gamla ägarna ville sälja epostadresserna och få sig en liten extra hacka? =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?