Det var det jag kände också.. "beror på vad man jämför med". Kappasubbarna blev ju riktigt hyllade och vann en massa tester i segmentet runt 15k när dom kom, så ultraskit är det ju knappast.
Det är det absolut ingen som har påstått heller. Jag tror säkerligen att ditt system spelar grymt bra!
Däremot har du hittat två områden där du tycker att det behövs en extra skjuts, runt 125Hz och mellan 15 och 40Hz. Istället för att "lappa ihop" de hålen kan det vara värt att lyssna på subbar som inte ge det där hålet från början.
Att ditt nuvarande system spelar skiten ur de allra flestas, även här på forumet är inget jag betvivlar

Men jag tror att du kan göra två flugor på smällen om du hittar en sub som ensam, eller i par, kan kompensera bort alla de "problemområden" du har nu. Sunfire har jag hört mycket gott om och som är värd en provlyssning, men det finns självklart andra också. Då kanske du kan spara lite utrymme i slutändan och ändå få precis det du är ute efter?
Men det måste ju provas, och gärna i ditt rum innan man kan säga något mer om hur det skulle bli.