Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson AINO

83 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Aino (Mobiltelefoner) 5 6.136362 (65) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 22 September 2009 - 05:43

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Ok nice å ha ett datum :)

Postad 22 September 2009 - 07:10

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Så både Aino och Satio släpps samtidigt?! Hmm, tycker jag är lite konstigt då bägge telefonerna ändå får räknas som high-end. Men, men...så jobbar inte jag med marknadsföring heller...:)
Kul för oss konsumenter dock!
Undrar om man kan få tag på en billigare i Thailand, sticker nämligen dit 31:a oktober.

Postad 22 September 2009 - 16:33

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
I och med REMOTE PLAY på denna mobil så bör den i teorin spela upp allt som man har liggandes på PS3:ans HDD inte sant...så då ska man väl kunna se sina divx filmer och dyl som ligger på HDD...inte sant?

Postad 22 September 2009 - 18:12

sbt
  • sbt
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Både Thesson och IT-shoppen listar på Prisjakt att dom har Aino i lager. IT-shoppen har 40089 stycken så det borde väl räcka till oss alla. Seriösa butiker :)

Postad 22 September 2009 - 19:53

SamuelA
  • SamuelA
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Kommer lätt köpa den här eller Satio! Måste ju stödja "svenska" företag och dessutom tycker jag SE genrellt sett har dom absolut bästa mobilkamerorna.
Bara att hoppas att Spotify finns för Symbian när dom släpps...
Just nu har jag en HTC Touch HD och är nöjd med den men när Spotify kommer till iPhone vilken dag som helst så är jag grymt sugen på att köpa en...trots att jag tillhör "vågra vägra iPhone"-gruppen. ;)

Haha, samma sak här :). Jag tillhör också "VVi", men senast idag fick jag reda på att man kan lägga in Garmins kartor på den, så det började rycka kraftigt i köptarmen :). Men så kom jag på att SE skulle släppa de nya telefonerna, och sen hamnade jag i denna tråden. Har kikat på recensionen nu och jag blev faktiskt riktigt sugen på en AINO... Det enda som verkar negativt var den slöa pekskärmen, men som han påpekade så får vi hoppas att de fixat det till den släpps på riktigt, annars blir det nog ingen affär för min del ...

Postad 22 September 2009 - 20:49

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0
Ja är touch delen slö på Ainon så kan det ju vara...då får man ju svälja sin stolthet och snällt köpa en 3Gs...

Postad 03 October 2009 - 14:17

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Tycker det är fruktansvärt lite surr kring den här telefonen. Både här på prisjakt och i media. Mest Satio som får rubriker. Det är i alla fall denna jag ska satsa på och enligt min lokala mobilförsäljare får han in den svarta på tisdag! Han skulle messa när den kom. Lät lite lustigt eftersom många har skrivit att den ska komma mellan 12-16 men han lät säker på sin sak. Nu kommer varenda sms vara intressant att kolla efter kommande vecka!

Postad 03 October 2009 - 14:26

kerren
  • kerren
  • Mästare

• 2776 inlägg
  • 0

Tycker det är fruktansvärt lite surr kring den här telefonen. Både här på prisjakt och i media. Mest Satio som får rubriker. Det är i alla fall denna jag ska satsa på och enligt min lokala mobilförsäljare får han in den svarta på tisdag! Han skulle messa när den kom. Lät lite lustigt eftersom många har skrivit att den ska komma mellan 12-16 men han lät säker på sin sak. Nu kommer varenda sms vara intressant att kolla efter kommande vecka!

Metro skrev om den i början på veckan och de skrev att den skulle släppas den 5e så han har nog rätt

Postad 04 October 2009 - 15:20

public
  • public
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Den 5?? har beställt den från Mobil giganten och där kommer den den 12e!
Tycker det är riktigt tradigt att man inte kan få ett datum som den släpps helt säkert istället för att det ska gå runt en massa snack för vad jag har hört så ska väll telefonen släppas överallt ungefär samtidigt!?
Men det hade ju varit riktigt nice om den nu släpps den 5e :D

Postad 04 October 2009 - 19:19

MAcZoneX
  • MAcZoneX
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Ja det är väldigt knasigt att det finns så många olika datum men jag hoppas och tror på 5e. Förbannat att det är kvällsvecka (jobbet) kommande vecka vilket gör att ja kan gå och köpa min Aino först nästa fredag. Men å andra sidan har jag en trevlig helg att se fram emot för att "lära känna" den nya :D. Alltid något att vara positiv för.

Postad 04 October 2009 - 22:30

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Här ska det väl bara snackas om Ainos remote play funktion? Då detta är playstation 3 forumet.

Postad 05 October 2009 - 08:22

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Netonnet nämner 6:e, tror inte 5:e stämmer då jag inte fått något mejl om att min skulle vara skickad så hoppas på 6:e :blink:

Postad 06 October 2009 - 08:01

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Jaha fick mejl igår om att den skulle komma inom 3-7 dagar, ska det vara så svårt för SE att sätta ett datum och hålla det?

Postad 06 October 2009 - 12:13

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har en liten men rätt viktig fråg aför mig. Jag har en SE P1i just nu, första smartphonen för min del. Något soms tör mig är att alarmet INTE fungerar om telefonen är avstängd. Jag skulle vilja veta om det är samma på Aino modellen. Eller fungerar alarmet och går igång, även när telefonen är avstängd?

Väldigt irriterande att man måste ha telefonen igång, och sen ringer d nån j*vel och väcker en när man har sovmorgon en extra timme. Tyst kan man inte ha på heller, för då blir alarmet också tyst.

Så, kan någon testa hur det är på Aino modellen, är väldigt sugen på den telefonen.

Postad 06 October 2009 - 12:22

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Telefonpratet bör tas här!
Där lär ni även få mer hjälp.

Postad 06 October 2009 - 14:18

public
  • public
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jag har en liten men rätt viktig fråg aför mig. Jag har en SE P1i just nu, första smartphonen för min del. Något soms tör mig är att alarmet INTE fungerar om telefonen är avstängd. Jag skulle vilja veta om det är samma på Aino modellen. Eller fungerar alarmet och går igång, även när telefonen är avstängd?

Väldigt irriterande att man måste ha telefonen igång, och sen ringer d nån j*vel och väcker en när man har sovmorgon en extra timme. Tyst kan man inte ha på heller, för då blir alarmet också tyst.

Så, kan någon testa hur det är på Aino modellen, är väldigt sugen på den telefonen.

OKAJ! Telefonen ska bara komma ut först ;P

Postad 06 October 2009 - 19:01

Unregistered9f905f31
  • Unregistered9f905f31
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Sorry, ska flytta över telefonsnacket i andra tråden.

Jag vet att telefonen inte kommit ut ännu, men att den kommer inom de närmsta dagarna, så som jag har förstått det bland återförsäljarna. Men så snart något vet... =)

Postad 08 October 2009 - 08:58

allstars
  • allstars
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Sorry, ska flytta över telefonsnacket i andra tråden.

Jag vet att telefonen inte kommit ut ännu, men att den kommer inom de närmsta dagarna, så som jag har förstått det bland återförsäljarna. Men så snart något vet... =)

Kommer ut nästa vecka.

Postad 08 October 2009 - 11:44

public
  • public
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har fått svar från Mobilgiganten att jag ska få min slutet på vecka 42! Enligt dom så skickas den till mig den 12e.

Postad 08 October 2009 - 12:32

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Hrm, kan inte mod låsa den här tråden.
Finns ju redan en tråd för Aino.
https://www.minhembi...howtopic=234789

Postad 09 October 2009 - 14:34

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Hrm, kan inte mod låsa den här tråden.
Finns ju redan en tråd för Aino.
https://www.minhembi...howtopic=234789

Sluta lek MOD nu, går den totalt off-topic så gör dom nog det skall du se.

[On topic]
Någon som sett någon preview på hur det ser ut när man kör sin PS3:a ifrån den? Om alla menyer och teman ser likadant ut och så.

Postad 09 October 2009 - 14:53

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Sluta lek MOD nu, går den totalt off-topic så gör dom nog det skall du se.

[On topic]
Någon som sett någon preview på hur det ser ut när man kör sin PS3:a ifrån den? Om alla menyer och teman ser likadant ut och så.

Hahaha, jag gillar att leka Mod.
Försöker bara underlätta för folk. Det är väl bättre att alla skriver saker angående denna telefon i en och samma tråd istället för att olika folk skriver exakt samma saker i 2 olika trådar. Right?

Det ser väl exakt likadant ut som när man kör remote från PSP:n.
http://www.youtube.c...h?v=1pkccZ4sQK4

/HerrMOD

Postad 09 October 2009 - 15:16

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Japp såg en video på tuben och det så likadant ut som när man använde psp, dvs som man kör ps3 :)

Postad 10 October 2009 - 13:42

public
  • public
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Skönt att se att AINO börjar komma in på lagerna i affärerna!

Där jag beställt ifrån har lagersaldo på 964 st :angry:

http://www.mobilgiga...dian-black.aspx

Hörde också att dom ska börja skicka ut på måndag så man får väll se om man har den på tisdagen eller onsdagen om man har tur! :angry:

Postad 10 October 2009 - 18:00

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Försöker bara underlätta för folk. Det är väl bättre att alla skriver saker angående denna telefon i en och samma tråd istället för att olika folk skriver exakt samma saker i 2 olika trådar. Right?

Left :) Det är ju en PS3-nalle och så länge det är snack rörande det så tycker jag det är bra att man inte behöver klicka in sig i mobilforumet med. Jobbigt ju att behöva klicka in sig där :P

Tack för länken btw, har aldrig kikat på någon PSP tidigare heller men köpsuget ökar, nästan så man skulle kunna beställa Aino:n osett. Men ska nog hålla mig och åka och fingra på den först i någon affär.

Postad 19 October 2009 - 13:51

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Får remote play att funka om jag kör via wlan hemma men när jag försöker koppla upp mig via 3g så blir det time out, måste man öppna någon port i routern för att det ska funka?

Postad 19 October 2009 - 14:28

Danne
  • Danne
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0
Vad kan man göra i "remote play" egentligen? Spela musik o film, nåt annat vettigt?

Postad 19 October 2009 - 17:09

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Kolla shopen, skicka meddelande och det du sa

Postad 19 October 2009 - 21:03

D-J
  • D-J
  • Forumräv

• 656 inlägg
  • 0
Skaffade denna förra veckan och är i stora drag j*vligt nöjd, provade remote play hemma hos polaren i helgen (alltså starta min ps3 från hans wifi) och det laggade ganska duktigt när man bläddrade mellan mapparna i XMB men hemma så flyter det på fint, jag kör trådat hemma om det nu har nån betydelse... men så smidigt det är att ha en fjärr som man ser vad för låt man sätter på när det är fest o man står på balkongen o röker B)

Postad 24 November 2009 - 14:57

jimpytt
  • jimpytt
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte En AINO för 2veckor sedan, har läst andras omdömen om denna telefon här på forumet och förstått att många är nöjda !? vilket jag inte kan förstå med en så dålig kamera, och säger bara en sak: KÖP inte denna! Kameran med sina 8,1mp är lurendrejeri, min K800i med 3,2mp tog till och med bättre kort och den hade jag för 3-4 år sedan. Jag har varit i kontakt med Sony Ericsson och dom säger att vill jag ha bättre bild så får jag se till att ha bättre ljus när jag fotar, vill jag få en mindre suddig bild skall jag använda självutlösaren för bästa slutartid, dom erkänner även att kameran är dålig ! jag förstår dock då inte varför dom inte medlar detta så man vet vad man får när man införskaffar. För övrigt är det en snygg mobil med stor skärm och bra standby, hänger sig ibland och stänger av sig lite plötsligt men annars felfri.

Postad 24 November 2009 - 15:07

frass3
  • frass3
  • Veteran

• 1521 inlägg
  • 0
inte för att låta otrevlig men vem köper en mobil för att ta bra kort? jag har min mobil för att ringa, smsa osv. sen att jag kan ta lite kort å spela in film osv är ett plus men förväntar mig ingen systemkamera kvalle från en mobil. vill jag ta bra kort tar jag med systemkameran.. dock kan jag inte ringa med den...

Postad 24 November 2009 - 15:15

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

inte för att låta otrevlig men vem köper en mobil för att ta bra kort? jag har min mobil för att ringa, smsa osv. sen att jag kan ta lite kort å spela in film osv är ett plus men förväntar mig ingen systemkamera kvalle från en mobil. vill jag ta bra kort tar jag med systemkameran.. dock kan jag inte ringa med den...

Tyckte det var en bra upplysning. Läste att han jämförde med en K800i och inte en systemkamera som dom flesta vet tar bättre bilder. Jag vill också ha en bra kamera på mobilen därför att den alltid är med vilket systemkameran sällan är.

Postad 25 November 2009 - 06:48

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Tycker kameran tar helt ok kort och vem har gått på att 8mpix är bättre än 3??
Är ju ingen riktig blixt i denna som det var på K800 så är det mörk blir det sämmre men när det är bra ljus så blir det "kannon" :(

Postad 25 December 2009 - 10:35

jimpytt
  • jimpytt
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Tycker kameran tar helt ok kort och vem har gått på att 8mpix är bättre än 3??
Är ju ingen riktig blixt i denna som det var på K800 så är det mörk blir det sämmre men när det är bra ljus så blir det "kannon" :huh:

Det är ingen som påstått men konsumenterna kräver fler pixlar och tittar inte lika noga på optiken, detta utnyttjar tillverkarna !!

jag och min sambo beställde var sin aino samtidigt, båda har krånglat med touchen, måste ganska ofta starta om mobilen för att den hänger sig, då detta händer kan du inte svara när det ringer eller använda mediafunktionerna. testat att installera nytt firmware utan att detta blivit bättre, har nu sålt mobilerna till ett underpris.. kommer aldrig köpa SE igen.. billig skit, möjligtvis en SATIO men i den prisklassen kan man få en mycket smidigare och roligare telefon.

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR med god fortsättning.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.