Dock var det en videorecension från en italiensk sida!
* Officiell Tråd - HTC Hero *
HTC Hero 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
6
|
(166)
|
Inga priser |
åäö i e-postmeddelanden (2 inlägg)
|
16 år sedan |
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg)
|
16 år sedan |
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 06 July 2009 - 21:45
Postad 07 July 2009 - 14:08
Sitter fortfarande och surfar med mobilen så vet ej riktigt var jag såg recensionen.
Nu kan jag personligen inte förstå hur detta kan vara ågot att hänga upp sig på då det inte borde vara det primära vid köp av en telefon. Ska du agera dokumentärfilmare, spela in hemvideos eller dyl, så kommer aldrig en mobil slå en videokamera.
Ska man dock ha den för att spela in filmklipp till blogg/youtub eller liknande ser jag inte problemet. Visst, man vill ha det bästa, men ibland får man nöja sig med lite sämre när allt annat är så mycket bättre i luren.
Recention ang kameran, med viderexempel:
http://www.mobile-re...c-hero-en.shtml
http://www.mobile-re...oto/video01.3gp
http://www.mobile-re...oto/video02.3gp
Borde fungera på en blogg?
Läste att releasen är uppskjuten, undrar om det kommer fler sådana.
Postad 08 July 2009 - 19:34
Nu kan jag personligen inte förstå hur detta kan vara ågot att hänga upp sig på då det inte borde vara det primära vid köp av en telefon. Ska du agera dokumentärfilmare, spela in hemvideos eller dyl, så kommer aldrig en mobil slå en videokamera.
Ska man dock ha den för att spela in filmklipp till blogg/youtub eller liknande ser jag inte problemet. Visst, man vill ha det bästa, men ibland får man nöja sig med lite sämre när allt annat är så mycket bättre i luren.
Recention ang kameran, med viderexempel:
http://www.mobile-re...c-hero-en.shtml
http://www.mobile-re...oto/video01.3gp
http://www.mobile-re...oto/video02.3gp
Borde fungera på en blogg?
Läste att releasen är uppskjuten, undrar om det kommer fler sådana.
Vet inte om detta är sämre eller bättre, är ingen fantast på video, då det inte är av vikt för mig, med skaparen av HTC Hero gruppen på Facebook (htc´s officiella grupp) svarar på ovanstående testares test, och skriver följande:
Hi Gf,
It's 24 fps on the production model for the QVGA resolution for video recording. I'm working on getting fps details for all available resolutions. Hang on.
Kan juh hoppas att det är bättre iaf
Postad 09 July 2009 - 06:26
kraven!
Och självklart blir allt bättre med en digitalkamera/videokamera, men man vill ju gärna inte alltid släpa med sig hela prylsamlingen!
Postad 10 July 2009 - 01:02
Hur ligger det till med garanti, har hört att det är världsgaranti men måste man ha något kvitto för att garantin ska gälla?
Ställer det till problem om man ska byta ROM i hero:n med tanke på deras egna version "htc sence"? Tänkte på om man kommer kunna slänga in vilken ROM som helst som man kan göra på magic. Undrar även om android 2.0 kommer funka i denna telefon?
Tycker att 3.5mm-kontakten sitter lite konstigt med tanke på att skalet är vinklat. Kommer man kunna använda hörlurar med lite större kontakt, t.ex. om det är skydd längst ut. Känns som att inte hela kontakten kommer att kunna gå i.
//Micke
Postad 10 July 2009 - 15:41
Ser inte så ljust ut, trillar knappast igenom... helt klart felaktigt pris i web-butiken.
Postad 10 July 2009 - 21:22
Någon som kommit fram till detta erbjudande genom att inte använda länken ovan? Jag hittar inget genom att gå till telenor.se
Postad 10 July 2009 - 21:42
Enligt Telenors kundtjänst är priset korrekt.
Om man beställer en idag, är det bindande då?
Samt en beställning utan abb.är telefonen fortfarande låst till Telenor eller??
EDIT:
Svarar själv efter snack med kundtjänst.
Bokning är ej bindande, samt enda telefonen dom säljer låst är iPhone
Skulle få svar på måndag huruvida den går att beställa för 3990:- Han ville inte svara på det idag.
Redigerat av Unregisteredef74522f, 10 July 2009 - 22:26.
Postad 10 July 2009 - 23:37
Postad 11 July 2009 - 10:23
Postad 12 July 2009 - 01:34
Senare har de tydligen ändrat på produktsidan.
Får väl se då om de backar på affären när det blir leveransdags.
Postad 12 July 2009 - 03:13
Jag älskar verkligen godiset i Sense men hoppas för guds skull att det inte går så seeegt!
Postad 12 July 2009 - 12:43
Tror ni Heron fastnade i googles kontroll pga sin seghet?
Jag älskar verkligen godiset i Sense men hoppas för guds skull att det inte går så seeegt!
Håller med. Snyggt är det. Men på alla video jag sett så verkar det sirapssegt
Börjar luta åt en Samsung i7500 Galaxy istället, flyter såå mkt snabbare!
Postad 12 July 2009 - 18:30
Tyvärr ser det så ut, ja. Trist, men jag antar att allt bling kostar CPU-cykler.Håller med. Snyggt är det. Men på alla video jag sett så verkar det sirapssegt
Värt att nämnas är dock att när man talar om en sirapsseg androidlur så menar man inte en telefon som är ens nästan lika seg som en WinMotelefon. Men, eftersom en stor orsak till att många hakar på Android är för rappheten (de är trötta på sega WinMo och Symbian men vill inte rätta in sig i Apple-ledet) så upplevs den relativa segheten jämfört med vanliga Android som ganska påfrestande.
T.o.m. på en Toshiba TG01 (som har en processor på 1GHz(!)) så laggar WinMo rejält emellanåt. Det kan exempelvis ta 5-6 sekunder att växla mellan porträtt-/landskapsläge och då man navigerar genom deras "Stripe"-interface så laggar animationerna rejält emellanåt. Sådant skulle kunna få mig att kasta luren i väggen efter bara några minuters användande.
Postad 12 July 2009 - 18:40
Bara att stänga av htcs skal så rullar det braHåller med. Snyggt är det. Men på alla video jag sett så verkar det sirapssegt
Postad 12 July 2009 - 21:38
Men lastar man ner den med widgets och annat lull-lull så kanske den segar ner sig. Ska bli kul att se den in action snart.
Postad 12 July 2009 - 21:50
Jag bojkottade först Galaxy då jag avskyr Androids originalförpackade utseende men om man nu kommer behöva stänga av Sense för att det ska flyta ser jag ingen vits med att fullfölja detta köp!
Då blir det Galaxy som för övrigt är bättre hårdvarumässigt på en hel del punkter.
Postad 13 July 2009 - 07:38
Nu har vi inte sett en fullskalig telefon, men de som visa upp i tester runt om är knappast sirapssega
Snart tycker man väl at telefonen är seg för att den man ringer till inte svarar inom 0.5 sekunder efter att man tryckt in sista siffran
Näee, jag väntar med att se till slutresultatet så man kan få känna & klämma, brorsan är så galet nöjd med sin Magic, något han var skeptisk till, så detta bör nog kunna bli bra det med. Synd att man inte kan få klämma & känna samtidigt som på Galaxyn
Postad 13 July 2009 - 08:43
Tycker det är konstigt att inte nativ Exchangstöd är med i Android.
HTC har iaf fattat att många som är intresserad av sånna här lurar synkar mot Exchange. Tom. sega Apple la in Exchangestöd rätt tidigt.
Jag är riktigt sugen på att byta min iPhone 3G mot en Hero istället 3Gs som jag hela tiden tänkt innan.
Synd på upplösningen vid videoinspelning bara. Men det verkar vara nått Androidtjafs för alla Androider har ju samma låga upplösning...
Postad 13 July 2009 - 09:19
Om man ska stänga av skalet så tappar man ju hela vitsen med att köpa Hero (xda borträknat)!
Jag bojkottade först Galaxy då jag avskyr Androids originalförpackade utseende men om man nu kommer behöva stänga av Sense för att det ska flyta ser jag ingen vits med att fullfölja detta köp!
Då blir det Galaxy som för övrigt är bättre hårdvarumässigt på en hel del punkter.
När vi får tillgång till Home Replacement-apparna här så anser jag det problemet vara löst.
Här är en preview av Sweeter Home (finns dock flera andra också, dxTop, aHome osv)
http://www.youtube.c...feature=related
Postad 13 July 2009 - 17:46
Mvh
Postad 13 July 2009 - 18:13
Intressant. Hur kändes storleken?, Klumpig som Iphone?Testade en Hero idag och jag tyckte den va guld! Var snabb och exakt, har inte så mycket att jämföra med gällande touch mobiler men jag ska köpa den när den släpps hos Tele2!
Mvh
Postad 13 July 2009 - 18:38
Har knappt använt iPhone men tycker den ligger bättre i handen/skönare att hålla i. Den är ju långt ifrån smidig jämför med min w890 men det får man ta, man kan leva med den om man säger så.Intressant. Hur kändes storleken?, Klumpig som Iphone?
Mvh
Postad 13 July 2009 - 18:42
Har knappt använt iPhone men tycker den ligger bättre i handen/skönare att hålla i. Den är ju långt ifrån smidig jämför med min w890 men det får man ta, man kan leva med den om man säger så.
Mvh
Testade du skärmen ute?, Samsung i7500 har en amoled skärm och dom brukar vara eländiga ute. Hero ska ha en transreflective skärm som ska vara ok ute i solen.
Postad 13 July 2009 - 18:47
Testade också en Hero idag och den var inte alls som jag förväntat mig i respons, UI etc!
Galaxy, here I come
Postad 13 July 2009 - 18:52
Helt kasst är den ju inte även om man tar bort "Sense". Aningen bättre kamera än Magic, bättre "skal" (teflonbehandlingen och kvalitetskänslan rapporteras vara mycket bra på Hero), högre klockfrekvens (528 MHz utan att tvingas roota telefonen och överklocka manuellt, jämfört med 384 MHz i Magic), 3.5mm-jack etc. Det finns trots allt en rad föredelar med Heron, även utan Sense.Om man ska stänga av skalet så tappar man ju hela vitsen med att köpa Hero (xda borträknat)!
Okej att vi lever i ett ybertstressat samhälle, men sirapsseg...kom igen
Nu har vi inte sett en fullskalig telefon, men de som visa upp i tester runt om är knappast sirapssega
Snart tycker man väl at telefonen är seg för att den man ringer till inte svarar inom 0.5 sekunder efter att man tryckt in sista siffran![]()
Allt är ju relativt, ja. Den är fortfarande rackarns snabb jämfört med vilken WinMo-telefon som helst (tom Toshiban med en processor på 1GHz), men den ÄR noterbart långsammare än vaniljandroid, iaf på de videos som man har sett.
Postad 13 July 2009 - 19:15
Var testade ni Hero?, är ju inte ute än?Gött med home replacement-appar, då slank Hero ner i listan på tänkbara telefoner igen!
Testade också en Hero idag och den var inte alls som jag förväntat mig i respons, UI etc!
Galaxy, here I come
Postad 13 July 2009 - 19:50
Varifrån och hur han fått den har jag ingen aning om, pillade på den som hastigast!
Enligt mig är även böjen ett stort problem, men det är ju en smaksak!
Postad 13 July 2009 - 19:50
Testade du skärmen ute?, Samsung i7500 har en amoled skärm och dom brukar vara eländiga ute. Hero ska ha en transreflective skärm som ska vara ok ute i solen.
Ne, gjorde tyvärr inte de.
Postad 13 July 2009 - 19:58
Torde vara nån av dessa preseries som skickats ut för testare. Ska bli intressant o se om den slutliga varianten är rappare. Ska släppas nästa vecka (21:a) i några länder.Mannen bakom disken på telebutikken här i Bergen var ägare av en Hero!
Varifrån och hur han fått den har jag ingen aning om, pillade på den som hastigast!
Enligt mig är även böjen ett stort problem, men det är ju en smaksak!
Postad 13 July 2009 - 21:03
Huh? Enligt vad jag har läst ska det vara tvärtom, att AMOLED inte alls lider lika mycket av direkt solljus som en TFT/LCD gör. Se t.ex här: http://www.youtube.c...h?v=FICAHsE_enE
Postad 13 July 2009 - 21:11
Chattade precis med kundtjänst och de kunde inte bekräfta att det var korrekt.
Någon som kommit fram till detta erbjudande genom att inte använda länken ovan? Jag hittar inget genom att gå till telenor.se
jag beställde i fredags och det gick kanon, dock har jag läst på swedroid.se att endast beställningar innan 16 ifredags har blivit godkända. De har tagit bort den nu, de har fått nya "deriktiv" om pris från HTC, dock kan du fortfarande beställa den från företags sidan lite dyrare dock, 3516 ex moms.
Postad 13 July 2009 - 21:35
Huh? Enligt vad jag har läst ska det vara tvärtom, att AMOLED inte alls lider lika mycket av direkt solljus som en TFT/LCD gör. Se t.ex här: http://www.youtube.c...h?v=FICAHsE_enE
Inte dom jag sett: tex Nokia n85/86, Samsung Jet mflr: blir nästintill oläsbara i solsken. Länken du skickade visade inget om hur det ser om man jämför en transreflektiv lcd mot amoled
edit: http://www.allabouts...on_my_phone.php
Redigerat av NisseGurra, 13 July 2009 - 21:40.
Postad 13 July 2009 - 23:41
Postad 14 July 2009 - 14:17
Postad 14 July 2009 - 14:37
Släpps om en vecka ute i europa, och tidig aug här enligt TelenorJupp, det verkar bli sen augustirelease för denna telefon. Tror nog något annat intressant kommer dyka upp innan den släpps, tyvärr.
Postad 14 July 2009 - 14:48
Vi får väl se när den dyker upp, tycker dock fortfarande den ligger under Samsung Galaxy så vet att jag kommer ha svårt att bestämma mig!
Postad 15 July 2009 - 22:23
Jag har en liten fråga bara, efter att ha sett en massa youtube-klipp på denna kan jag inte se vart folk skulle tycka att den är seg? Är de att den behöver ladda lite när den tar fram alla bilder eller att de tar 2 sek att vända på telefonen? För i de videos jag har sett så flyter allt mjukt och fint fram i menyerna och ingen som helst seghet?
Kan någon visa en video där den är seg, Eller är det så att nu när den kommit ut på marknaden inte alls är seg längre?
Och vad jämför ni som tycker att den är seg med? För En HTC Touch diamon var seg, i min mening.
Postad 16 July 2009 - 01:07
Allt är förstås relativt. Hero är på de videoklippen jag har sett snabbare än någon WinMo-telefon jag någonsin har pillat med eller sett videos på, men den är också noterbart långsammare än vanliga (småfula) Android utan all häftig grafik.Så, de är ingen som vet när den hade tänkt anlända till Sverige?
Jag har en liten fråga bara, efter att ha sett en massa youtube-klipp på denna kan jag inte se vart folk skulle tycka att den är seg? Är de att den behöver ladda lite när den tar fram alla bilder eller att de tar 2 sek att vända på telefonen? För i de videos jag har sett så flyter allt mjukt och fint fram i menyerna och ingen som helst seghet?
Kan någon visa en video där den är seg, Eller är det så att nu när den kommit ut på marknaden inte alls är seg längre?
Och vad jämför ni som tycker att den är seg med? För En HTC Touch diamon var seg, i min mening.
Ett exempel på segheten kan du se här: http://www.youtube.c...h?v=tYRgtc-itGI
Kika 1 minut och 17 sekunder in, när hon "swipar" från den vita emailgrafiken till klockan på home screen. Det tar över en sekund innan telefonen reagerar, och när den väl reagerar så är inte rörelsen helt mjuk utan hackar till ett par gånger. Samma sak upprepas när hon en sekund senare "swipar" igen, dock inte riktigt lika illa som första gången.
Redigerat av monodc, 16 July 2009 - 01:08.
Postad 16 July 2009 - 07:22
Så, de är ingen som vet när den hade tänkt anlända till Sverige?
Du måste ta med i beräkningen att majoriteten av de som sriver i forumen här är Techfreaks (inget illa menat mot er, vi är glada att ni delar med er), och deras uppfattning om en seg mobil etc kommer troligen inte alls överensstämma med din uppfattning.
Kliv in i en butik när den kommer, lek med menyerna, du kommer absolut inte bli besviken, om du inte har som krav att den ska byta på milisekunder.
Som monodc skriver, det är relativt.
Postad 16 July 2009 - 08:18
Allt är förstås relativt. Hero är på de videoklippen jag har sett snabbare än någon WinMo-telefon jag någonsin har pillat med eller sett videos på, men den är också noterbart långsammare än vanliga (småfula) Android utan all häftig grafik.
Ett exempel på segheten kan du se här: http://www.youtube.c...h?v=tYRgtc-itGI
Kika 1 minut och 17 sekunder in, när hon "swipar" från den vita emailgrafiken till klockan på home screen. Det tar över en sekund innan telefonen reagerar, och när den väl reagerar så är inte rörelsen helt mjuk utan hackar till ett par gånger. Samma sak upprepas när hon en sekund senare "swipar" igen, dock inte riktigt lika illa som första gången.
Och alla videos med Hero visar beta versioner av mjukvaran. Om några veckor vet vi
Postad 16 July 2009 - 09:45
Ska bli intressant att se vad den färdiga versionen bjuder på!
Postad 16 July 2009 - 10:29
Funkar det på Android ?
Postad 16 July 2009 - 15:26
Förbokade direkt efter dagens upplevelse.
Postad 16 July 2009 - 17:25
Kände på en Hero idag som var full med applikationer m.m på skärmarna och det var turbo hastighet i responsen om jag jämför med min HTC Diamond som jag kör SPB på.
Förbokade direkt efter dagens upplevelse.
Var gjorde du deta??
Postad 16 July 2009 - 17:57
Ja, jag har upprepat just detta om och om igen: man måste vara medveten om att det uteslutande är förhandsexeplar som har demats hittills. Jag tror dock inte att det kommer göra någon skillnad vad gäller den typen av lagg som videon visar, det kommer sannolikt fortfarande vara kvar. Det är förmodligen inte ett problem för majoriteten dock, särskilt inte om de kommer från en WinMo-telefon där lagget är på en helt annan nivå och verkligen påtagligt.Och alla videos med Hero visar beta versioner av mjukvaran. Om några veckor vet vi
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
åäö i e-postmeddelanden
5 bilder
94 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?